abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 augustus 2009 @ 10:15:23 #101
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_71644720
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:08 schreef ethiraseth het volgende:
Heb je zelf wel eens nagedacht over de milieugevolgen van jouw vleeseten?
Ik wel, de gevolgen hiervan zijn nihil! Zoals de milieu campagnes er vanuit gaan dat 1 iemand het verschil kan maken, ben ik van mening dat 1 iemand die vlees eet niet uitmaakt op de hele wereldbevolking.

Ik ga er vanuit dat de rest van de wereld zo goed haar best doet voor het milieu dat moeder aarde er absoluut geen last van heeft als ik een biefstukje eet!

En nee, ik denk niet de hele dag na over de gevolgen van mijn flatulentie op de CO2 quota. Ik heb verdorie wel wat beters te doen. Aan mijn eigen gerief denken bijvoorbeeld. We zijn hier toch maar te kort om persoonlijk het verschil te maken!

Verder ben ik bang af te glijden naar het: 'Ik ben goed voor het milieu en jij niet en daarom ben ik beter dan jij want ik ben heel bewust, en groen en lief!'

Daar ben ik namelijk wel gevoelig voor... Doorslaan.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_71644755
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Deze moet ik er toch uitpikken.

We hebben het hier fucking over benzineslurperes die totaal niets bijdragen aan een beter milieu, dus daar hebben die tree huggers die ze leeg laten lopen echt wel over nagedacht. Degene die zulke bakken koopt daarvan kunnen we inderdaad wel stellen dat ze niet nadenken over de lange termijn gevolgen van zulke auto's .
Ja, en de treehuggers vergeten dat het verslepen van die leeggelopen SUV`s minstens 2 keer zoveel schadelijke uitstoot veroorzaakt. Lekker kansloos weer, die uitkeringstrekkers.
pi_71644910
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, en de treehuggers vergeten dat het verslepen van die leeggelopen SUV`s minstens 2 keer zoveel schadelijke uitstoot veroorzaakt. Lekker kansloos weer, die uitkeringstrekkers.
Ja want als de pechdienst langs komt heeft die geen compressortje bij zich en moeten ze die hele suv afslepen, in belgie zit er alleen maar 1 centraal banden oppomp punt helemaal tegen luxemburg aan.
pi_71645522
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 00:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou, dit is een ludieke actie. Daar heb ik niet zoveel moeite mee inderdaad.
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 00:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, dat is wel een ramp ja. Daar heb je een goed punt. Het idee. Afgrijselijk.
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 00:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Belletje trekken is ook terrorisme zeker
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 00:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Zou je ook eens moeten doen, word je kop niet zo dik.
Never argue with idiots. They will drag you down to their level and then beat you on experience, because they have far more experience at being an idiot then you do.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 augustus 2009 @ 10:48:23 #105
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71645551
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat een vergelijking zeg.
Ik vergelijk niets ik stel een vraag.
quote:
De flinke emissies veroorzakende mensen denken ook dat het een betere wereld wordt door gewoon op dezelfde manier door te gaan zoals we al jaren doorgaan.
Bron? Volgens mij denken ze dat helemaal niet.
quote:
Joh laten we hier ook de chinese/ indiase millieu normen invoeren, alle filters van fabrieken af, kost alleen maar geld.
Is dit het antwoord op de vraag? Omdat ze in China en India geen millieunormen hebben moeten we hier aan de eigendommen komen van mensen die ons ideaal niet steunen?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 augustus 2009 @ 10:49:40 #106
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71645586
Dus feitelijk is het nu geaccepteerd als ik overal de fu yong hai ga vergiftigen want in China hebben ze geen roetfilters?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 augustus 2009 @ 10:51:35 #107
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71645635
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Vraag dat de SUV-bestuurders liever.
Wanneer hebben die de accu uit je hybride gehaald dan?
  donderdag 6 augustus 2009 @ 10:55:58 #108
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71645761
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:15 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik wel, de gevolgen hiervan zijn nihil! Zoals de milieu campagnes er vanuit gaan dat 1 iemand het verschil kan maken, ben ik van mening dat 1 iemand die vlees eet niet uitmaakt op de hele wereldbevolking.

Ik ga er vanuit dat de rest van de wereld zo goed haar best doet voor het milieu dat moeder aarde er absoluut geen last van heeft als ik een biefstukje eet!

En nee, ik denk niet de hele dag na over de gevolgen van mijn flatulentie op de CO2 quota. Ik heb verdorie wel wat beters te doen. Aan mijn eigen gerief denken bijvoorbeeld. We zijn hier toch maar te kort om persoonlijk het verschil te maken!

Verder ben ik bang af te glijden naar het: 'Ik ben goed voor het milieu en jij niet en daarom ben ik beter dan jij want ik ben heel bewust, en groen en lief!'

Ah, lekker alles op "anderen" afwentelen. Zie hier de perfecte consument. Consumeren, consumeren, consumeren en alle gevolgen zijn voor anderen. Bravo. Ik mag hopen dat je geen kinderen hebt/neemt, je zou een verschrikkelijke ouder zijn.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_71645861
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:55 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ah, lekker alles op "anderen" afwentelen. Zie hier de perfecte consument. Consumeren, consumeren, consumeren en alle gevolgen zijn voor anderen. Bravo. Ik mag hopen dat je geen kinderen hebt/neemt, je zou een verschrikkelijke ouder zijn.
Die vegetarische idioten die hun kinderen leren dat het oke is om andermans spullen te vernielen, puur en alleen omdat ze denken in hun recht te staan, dat zijn pas verschrikkelijke ouders.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 augustus 2009 @ 10:59:50 #110
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71645863
quote:

[..]

Eh... is dat niet exact wat deze actiegroep ook doet? In plaats van alle mogelijke moeite doen om CO2 neutraal, of nog beter CO2 negatief te leven gaan ze met vervuilend vervoer naar de stad waar ze, volledig opgewonden veel CO2 uitstotend, SUVs gaan uitzoeken om te zorgen dat ANDEREN minder CO2 gaan uitstoten.

Laat die actievoerders gewoon in een earthhouse gaan wonen en banden recycelen.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 11:09:49 #111
215628 woid
let's get Friendly
pi_71646123
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:04 schreef 1299 het volgende:
Ik heb fabrieksaf een compressortje standaard in mijn kleine hatchback achterin liggen. Als ik overigens zo'n droeftoeter dit zag doen is die nog niet jarig. Met je ludieke actie Dan is een hippie de rest van zijn leven door een rietje laten eten ook een ludieke actie.
hmm... krijg de neiging om me om te dopen tot boomknuffelende droeftoeter...

waar staat die hatchback?
pi_71646162
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 00:17 schreef McKillem het volgende:

[..]

Wat dacht je bijvoorbeeld van te laat op werk/meeting/whatever? Alleen om de mening van zo'n kuthippie?
Die gasten werken zelf niet dus denken daar ook niet aan.
Waar moeten ze anders de tijd vandaan halen om dat soort idiote dingen te doen?
pi_71646232
Boehoe! Ze werken niet! Ze zijn langharig! Vies, langharig, werkschuw tuig!

Boo fucking hoo. Ga jullie zijscheiding fatsoeneren, stelletje grijze muizen. Ik hoop van harte dat de mensen die statements maken in de trant van het bovenstaande geen jongeren zijn
Sum es est, sumus estis sunt
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 augustus 2009 @ 11:18:50 #114
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71646379
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:13 schreef Leevancleef het volgende:
Boehoe! Ze werken niet! Ze zijn langharig! Vies, langharig, werkschuw tuig!

Boo fucking hoo. Ga jullie zijscheiding fatsoeneren, stelletje grijze muizen. Ik hoop van harte dat de mensen die statements maken in de trant van het bovenstaande geen jongeren zijn
Want alleen ouderen zijn niet asociaal?
pi_71646399
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:09 schreef woid het volgende:

[..]

hmm... krijg de neiging om me om te dopen tot boomknuffelende droeftoeter...

waar staat die hatchback?
Rotterdam, bel je even van te voren
pi_71646407
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 01:05 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Ik bepaal niet wat een goede reden is tot actievoeren. Ik vraag je alleen waarom je actie zou voeren tegen hybrides. Actie tegen SUV's valt goed te rechtvaardigen aangezien ze voor stedelingen niet nodig, en dus onnodig vervuilend zijn. Hybrides zijn echter op dit moment (helaas*) de minst vervuilende personenauto's, dus ik ben wel benieuwd met wat voor motief je daarvan de banden zou laten leeglopen.

* weten we het nog? In 2010 zouden er H2-brandstofcelauto's op de Nederlandse wegen rijden. Right.
Niet nodig?
Wat weet jij daar nou van.
Misschien ga ik met mijn landrover wel elk weekend off-road racen.

Als we het gaan hebben over "nodig" kunnen we nog wel even verder gaan, want ik zeg je bij deze dat zo'n 70 procent van de autobezitters stiekem ook wel met het OV of op de fiets kunnen. Als je geen 2 kinderen heb hoef je geen stationwagen maar voldoet een smart, etc etc etc.
pi_71646448
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 08:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Een band leeg laten lopen is saboteren? Toe maar. Taal is niet meer wat het is geweest. Een band leeg laten lopen is een ludieke actie waar verder niemand schade van heeft, hoogstens wat last. Wat jij wilt doen, moet jij weten dan hebben we het er daarna weer over.
banden zijn niet gemaakt om leeg te zijn, als jij een zware suv de hele dag op lege banden laat staan + nog ff wat goeie zomerwarmte erbij kan je 4 nieuwe banden halen

Of je zal het een keer niet zien en wegrijden, dan ben je ook toe aan 4 nieuwe
  donderdag 6 augustus 2009 @ 11:22:53 #118
215628 woid
let's get Friendly
pi_71646496
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:19 schreef 1299 het volgende:

[..]

Rotterdam, bel je even van te voren
geef me je nummer maar
pi_71646560
Ik denk dat onze SUV een stuk milieuvriendelijker is dan de auto's die bekend staan als milieuvriendelijke auto's. Dat is inderdaad ook het probleem met deze mensen. Die gaan voor de schijn en draven dit door.

In een wereld waar nu zoveel openheid en aandacht voor milieu is moet je zulke dingen niet doen.
pi_71646654
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:22 schreef woid het volgende:

[..]

geef me je nummer maar
Geef je msn maar ofzo Ik nodig je dan van harte uit om proberen mijn banden leeg te laten lopen.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 11:36:32 #121
215628 woid
let's get Friendly
pi_71646930
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:27 schreef 1299 het volgende:

[..]

Geef je msn maar ofzo Ik nodig je dan van harte uit om proberen mijn banden leeg te laten lopen.
ik pm je wel zodra ik in de buurt ben. zo benieuwd hoe jij die verhoudingen ziet..
banden leeg laten lopen vs iemand dusdanig toe takelen dat ie de rest van zn leven door een rietje eet.
en.. zooo nieuwsgierig hoe je dat wenst te doen. (wel leuk altijd dit soort anonieme verwenzingen )
pi_71646983
quote:

[..]

Een band leeg laten lopen is saboteren? Toe maar. Taal is niet meer wat het is geweest. Een band leeg laten lopen is een ludieke actie waar verder niemand schade van heeft, hoogstens wat last. Wat jij wilt doen, moet jij weten dan hebben we het er daarna weer over.
Sinds wanneer is saboteren per definitie kapotmaken?
Saboteren is het onklaar maken van iets, dit kan je doen door iets te slopen maar ook gewoon door banden leeg te laten lopen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 augustus 2009 @ 11:38:34 #123
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71646990
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:36 schreef woid het volgende:

[..]

ik pm je wel zodra ik in de buurt ben. zo benieuwd hoe jij die verhoudingen ziet..
banden leeg laten lopen vs iemand dusdanig toe takelen dat ie de rest van zn leven door een rietje eet.
en.. zooo nieuwsgierig hoe je dat wenst te doen. (wel leuk altijd dit soort anonieme verwenzingen )
Bijna net zo leuk als anoniem in twijfel trekken. Of moet ik twijvel zeggen.
pi_71647194
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:15 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Er zullen altijd egoisten als jij zijn. Maar dat die anderen de maat gaan nemen, dat is toch wel echt potsierlijk
pi_71647224
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Deze moet ik er toch uitpikken.

We hebben het hier fucking over benzineslurperes die totaal niets bijdragen aan een beter milieu, dus daar hebben die tree huggers die ze leeg laten lopen echt wel over nagedacht. Degene die zulke bakken koopt daarvan kunnen we inderdaad wel stellen dat ze niet nadenken over de lange termijn gevolgen van zulke auto's .
Rot op man. Als ik even de kans zou hebben zou ik ook in een 6 liter v8 rijden die 1 liter benzine wil op de 4 kilometer. Gewoon omdat ik het een mooie auto vind.
Verder heb ik bijna overal spaarlampen, staat er bij mij nooit wat onnodig aan, flikker nooit wat op straat, cv staat nooit hoog, douche minder dan 10 min, etc etc etc etc.
Ik vind dat ik ruimschoots voldoende milieubewust bezig ben, maar volgens jou redenering zou ik dus alleen om mijn auto schijt hebben aan het milieu.
pi_71647225
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:20 schreef Ra-z het volgende:

[..]

banden zijn niet gemaakt om leeg te zijn, als jij een zware suv de hele dag op lege banden laat staan + nog ff wat goeie zomerwarmte erbij kan je 4 nieuwe banden halen

Of je zal het een keer niet zien en wegrijden, dan ben je ook toe aan 4 nieuwe
Ja, wring je maar in allerlei bochten om van het laten leeg lopen van banden een terroristische daad te maken. Het is gewoon een kwajongensstreek, een ludieke actie, briefje erbij. Hoppa, niks aan de hand.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 11:53:28 #127
215628 woid
let's get Friendly
pi_71647412
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, wring je maar in allerlei bochten om van het laten leeg lopen van banden een terroristische daad te maken. Het is gewoon een kwajongensstreek, een ludieke actie, briefje erbij. Hoppa, niks aan de hand.
dus dat
pi_71647436
quote:

[..]

Jij vond zeker die eikels die Smart auto`s in grachten gooiden ook een 'ludieke' actie houden?
Je moet gewoon met je tengels van andermans spullen afblijven, asociaal kutvolk dat het er is.

Dat soort types sla ik met liefde van mijn zuurverdiende auto af met een brok hout

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2009 11:55:39 ]
  donderdag 6 augustus 2009 @ 11:57:11 #129
116015 SicSicSics
pi_71647515
quote:
Gelukkig ben ik behalve getraind consument ook nog het perfecte boegbeeld van de: 'Do as I say, not as I do!' opvoedingsmethode.

En dat afwentelen daar zijn we met z'n allen redelijk goed in.

Bemoei je gewoon lekker met je eigen leven! Ik ga toch ook geen banden de drukkerij die veganisten folders maakt leeg laten lopen omdat ervoor zorgen dat die bende door mijn strot wordt gedouwd.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_71647521
quote:

[..]

heb het niet over een terroristische daad, het is het slopen van andersmans eigendom. tis triest, en irritant en het zaait alleen maar meer haat tegen die eco hippies
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jij vond zeker die eikels die Smart auto`s in grachten gooiden ook een 'ludieke' actie houden?
Je moet gewoon met je tengels van andermans spullen afblijven, asociaal kutvolk dat het er is.
als er briefje op gezeten had dat het een dierenbevrijdings actie was waarschijnlijk wel
  donderdag 6 augustus 2009 @ 11:58:59 #131
116015 SicSicSics
pi_71647562
quote:
Ja hahaha lachen! Bijna net zo leuk als alle ventiel dopjes en binnenwerkjes van stationsfietsen weggooien... hahaha... wat een kwajongensstreek!

Maar wel godsgruwelijk irritant!
Fine, fuck you then!
  Donald Duck held donderdag 6 augustus 2009 @ 11:59:50 #132
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_71647588
quote:

[..]

Dat soort types sla ik met liefde van mijn zuurverdiende auto af met een brok hout
SCH vindt zelfs directe bedreigingen en daadwerkelijk onherstelbare vernielingen nog prima. Alles moet maar kunnen volgens hem als het gedaan is om een in zijn ogen juist doel te bereiken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_71647598
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:46 schreef McKillem het volgende:

[..]

Rot op man. Als ik even de kans zou hebben zou ik ook in een 6 liter v8 rijden die 1 liter benzine wil op de 4 kilometer. Gewoon omdat ik het een mooie auto vind.
Verder heb ik bijna overal spaarlampen, staat er bij mij nooit wat onnodig aan, flikker nooit wat op straat, cv staat nooit hoog, douche minder dan 10 min, etc etc etc etc.
Ik vind dat ik ruimschoots voldoende milieubewust bezig ben, maar volgens jou redenering zou ik dus alleen om mijn auto schijt hebben aan het milieu.
Je voelt je in ieder geval toch wel aangesproken, dus de millieu bewustwording doet tenminst wat bij jou. Dat jij die auto mooi vindt betekend nog niet dat je hem perse moet rijden, ik vind ook wel dingen mooi maar doe sommige dingen bewust niet omdat ze in mijn optiek gewoon niet passen binnen mijn wereldbeeld. Ik heb al jaren geen auto meer en ben blij dat ik gewoon met de fiets naar mijn werk kan gaan tegenwoordig.

Ik ben een groot voorstander ervan dat iedereen een persoons gebonden co2 budget krijgt ik zie er wel wat in om mijn surplus voor veel geld te verpatsen aan mensen die graag auto's willen rijden die flink zuipen.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 12:02:27 #134
215628 woid
let's get Friendly
pi_71647667
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:59 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

SCH vindt zelfs directe bedreigingen en daadwerkelijk onherstelbare vernielingen nog prima. Alles moet maar kunnen volgens hem als het gedaan is om een in zijn ogen juist doel te bereiken.
mijn hemel wat een onzin...
pi_71647707
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:58 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ja hahaha lachen! Bijna net zo leuk als alle ventiel dopjes en binnenwerkjes van stationsfietsen weggooien... hahaha... wat een kwajongensstreek!

Maar wel godsgruwelijk irritant!
Ja, dat is de bedoeling ook. Het mag ook best even irritant zijn. Dat is het rijden met een SUV in de binnenstad ook.
pi_71647710
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:59 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

pi_71647738
quote:

[..]

Alsof het rijden met een SUV geen inbraak op mijn leven is?
  Donald Duck held donderdag 6 augustus 2009 @ 12:05:32 #138
46149 __Saviour__
pi_71647741
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:02 schreef woid het volgende:

[..]

mijn hemel wat een onzin...
Hij heeft al eerder sympathie laten blijken voor veel extremere acties van ecotuig
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_71647751
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:05 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Hij heeft al eerder sympathie laten blijken voor veel extremere acties van ecotuig
Nee.
  Donald Duck held donderdag 6 augustus 2009 @ 12:06:46 #140
46149 __Saviour__
pi_71647774
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee.
Jawel. "het doel heiligt de middelen" zei je er toen nog over.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_71647781
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je voelt je in ieder geval toch wel aangesproken, dus de millieu bewustwording doet tenminst wat bij jou. Dat jij die auto mooi vindt betekend nog niet dat je hem perse moet rijden, ik vind ook wel dingen mooi maar doe sommige dingen bewust niet omdat ze in mijn optiek gewoon niet passen binnen mijn wereldbeeld. Ik heb al jaren geen auto meer en ben blij dat ik gewoon met de fiets naar mijn werk kan gaan tegenwoordig.

Ik ben een groot voorstander ervan dat iedereen een persoons gebonden co2 budget krijgt ik zie er wel wat in om mijn surplus voor veel geld te verpatsen aan mensen die graag auto's willen rijden die flink zuipen.
Ach, zodra je geen kinderen hebt kun je behoorlijk vervuilen. Iemand kan in een dikke suv rijden, 5x per jaar met het vliegtuig op vakantie gaan en nog ben je schoner dan iemand met 2 kinderen.
pi_71647822
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, dat is de bedoeling ook. Het mag ook best even irritant zijn. Dat is het rijden met een SUV in de binnenstad ook.
Ik vind mensen die andere mensen lastig vallen met hun eco gezeur irritant. Mag ik nu jou een mep verkopen, als teken van kwajongensstreek? Is best even irritant, maar dat overleef je wel weer
pi_71647845
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:05 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Owja, met die Vegan Streaker, nou weet ik het weer Toen was SCH ook zo pro-vernielingen!
pi_71647868
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Alsof het rijden met een SUV geen inbraak op mijn leven is?
Nee, jij hebt er niet direct last van als ik met mijn SUV over de A12 rij, en jij in je Schubbekutteveen in de achtertuin ligt. Ik heb wel last van het feit dat jij uit je Schubbekutteveen-dorpje komt om mijn banden leeg te maken.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2009 12:10:55 ]
pi_71647905
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

nou, niet een maximum ofzo, maar breng gewoon de uitsttoot van vervuilende stoffen in rekening. Wie vervuild betaalt...
  donderdag 6 augustus 2009 @ 12:11:49 #146
116015 SicSicSics
pi_71647906
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:04 schreef SCH het volgende:
Voor wie is dat irritant dan?..

Kost het je geld? Kom je er te laat van op je werk? Moet je elke keer als er een SUV voorbij komt een uurtje wachten tot je weer verder kunt?

Maar laten we elkaar inderdaad lekker gaan irriteren met z'n allen als we het ergens niet mee eens zijn wat een ander doet!

Een emmer water over iemand die te hard belt. Een dikke scheet direct naast iemand die in het openbaar zit te eten. Een extra dik belegd salami broodje uitdelen aan elke actieve veganist. Een bordje God hates fags op een homo bijeenkomst. Een bordje 'There is no God' voor elke kerkdienst. etc. etc.

Gewoon voor een gezelligere wereld waarin iedereen elkaar in hun waarden kan laten!
Fine, fuck you then!
  Donald Duck held donderdag 6 augustus 2009 @ 12:13:45 #147
46149 __Saviour__
pi_71647972
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Owja, met die Vegan Streaker, nou weet ik het weer Toen was SCH ook zo pro-vernielingen!
En bedreigingen en vernielingen aan het adres van een dierproefbedrijf. Dat kan allemaal in zijn ogen. Het doel is immers zogenaamd juist!
Maar als buurtbewoners een pand in de fik steken omdat ze er geen asielzoekers willen, dan is dat ineens wel een gevaarlijk staaltje van recht in handen nemen.
Een flinke dosis hypocrisie is sch dus echt niet vreemd, daarom is hij ook nauwelijks serieus te nemen in discussies zoals deze
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_71647977
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:11 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

nou, niet een maximum ofzo, maar breng gewoon de uitsttoot van vervuilende stoffen in rekening. Wie vervuild betaalt...
Hey, prima, helemaal voor. Begin een politieke partij, en krijg het door de Kamer heen. Maar blijf met je tengels van andermans spullen af. Probleem opgelost.
pi_71647993
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:13 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

En bedreigingen en vernielingen aan het adres van een dierproefbedrijf. Dat kan allemaal in zijn ogen. Het doel is immers zogenaamd juist!
Maar als buurtbewoners een pand in de fik steken omdat ze er geen asielzoekers willen, dan is dat ineens wel een gevaarlijk staaltje van recht in handen nemen.
Een flinke dosis hypocrisie is sch dus echt niet vreemd, daarom is hij ook nauwelijks serieus te nemen in discussies zoals deze
SCH heb ik nog nooit serieus kunnen nemen in discussies, dus GMTA
pi_71648097
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hey, prima, helemaal voor. Begin een politieke partij, en krijg het door de Kamer heen. Maar blijf met je tengels van andermans spullen af. Probleem opgelost.
waarom zou ik daarvoor een politieke partij moeten beginnen? Er zijn ongetwijfeld partijen die zulke basisdingen ook ondersteunen...
pi_71648103
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, jij hebt er niet direct last van als ik met mijn SUV over de A12 rij, en jij in je Schubbekutteveen in de achtertuin ligt. Ik heb wel last van het feit dat jij uit je Schubbekutteveen-dorpje komt om mijn banden leeg te maken.
Onzin natuurlijjk.
pi_71648106
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:06 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ach, zodra je geen kinderen hebt kun je behoorlijk vervuilen. Iemand kan in een dikke suv rijden, 5x per jaar met het vliegtuig op vakantie gaan en nog ben je schoner dan iemand met 2 kinderen.
Ja je zou het zo simplistisch kunnen zien, ik heb geen kinderen wil er geen, maar ben toch van mening dat we als mensheid (en elke individu is er 1 van) een te grote footprint op onze leefomgeving nalaten.
pi_71648118
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik vind mensen die andere mensen lastig vallen met hun eco gezeur irritant. Mag ik nu jou een mep verkopen, als teken van kwajongensstreek? Is best even irritant, maar dat overleef je wel weer
Prima, kom maar langs. Niet huilen als ik aangifte doe.
pi_71648153
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 00:33 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Dat SUV-rijders ondanks alle ontmoedigende kosten toch zo'n milieuvervuilend ding aanschaffen en dan ook nog verontwaardigd zijn dat het dan 'nóg niet goed' is, is juist des te verwerpelijker. Die CO2 komt uit je uitlaat, hoeveel je ook aan de staat afdraagt.
Ach, voor elke liter benzine die ik verbrand, zet china een extra kolencentrale neer. Binnenkort wordt olie te duur dus ik geniet er nog ff van. Strakjes zijn de luchten bovendien helemaal volgestopt met échte giftige rotzooi als we massaal overstappen op de steenkolen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 12:23:36 #155
215628 woid
let's get Friendly
pi_71648189
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:21 schreef waht het volgende:

[..]

Ach, voor elke liter benzine die ik verbrand, zet china een extra kolencentrale neer. Binnenkort wordt olie te duur dus ik geniet er nog ff van. Strakjes zijn de luchten bovendien helemaal volgestopt met échte giftige rotzooi als we massaal overstappen op de steenkolen.
hypokritie ten top
pi_71648240
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:23 schreef woid het volgende:

[..]

hypokritie ten top
Hypocrisie. En wat is er precies hypocriet?
pi_71648242
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 23:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Handig, moesten er diverse zwaar vervuilende sleepdiensten komen om die grote wagens te verslepen.
yep echt vooruit denken kunnen die actievoerders vaak niet.

Zelfde als gefokte nertsen vrijlaten: Ja die gaan dus zowat meteen dood. Zij het door stress, zij het doordat ze zich totaal niet kunnen redden. Hándig!

Actievoeren is ok maar denk wel ff verder dan je eerste impuls
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Donald Duck held donderdag 6 augustus 2009 @ 12:26:30 #158
46149 __Saviour__
pi_71648277
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:21 schreef waht het volgende:

[..]

Kernenergie is de oplossing. Maar ook daar is dat ecotuig tegen. Ze komen alleen met onrealistische alternatieven, die op kleine schaal wellicht werken, maar absoluut niet in staat zijn om in de enorme energiebehoefte van een compleet land te voorzien
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_71648373
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:26 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Kernenergie is de oplossing. Maar ook daar is dat ecotuig tegen. Ze komen alleen met onrealistische alternatieven, die op kleine schaal wellicht werken, maar absoluut niet in staat zijn om in de enorme energiebehoefte van een compleet land te voorzien
Eén uur zonlicht bevat evenveel energie als het gehele gebruik van energie voor een jaar.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 12:31:35 #160
215628 woid
let's get Friendly
pi_71648406
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:25 schreef waht het volgende:

[..]

Hypocrisie. En wat is er precies hypocriet?
"Hypocrisie" natuurlijk, dank.

wat er hypokriet aan is (met K) : "zij doen het veel erger, dus laat me lekker"
pi_71648527
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:31 schreef woid het volgende:

[..]

Het is nog veel hypocrieter om je eigen handelen als basis te stellen voor andere mensen.
Maar ach, het is zo makkelijk. Scheelt veel gepraat.

En ze zijn niet de enigen. Poten rammen is er een goed voorbeeld van..
Als je maar weer je eigen handelen als basis stelt dan is dit natuurlijk weer compleet iets anders en niet te vergelijken met banden van auto´s lek prikken.
pi_71648528
quote:

[..]

Ja er is ook voldoende uranium voor de gehele wereld .

Of ga je dadelijk met het vage verhaaltje komen over hoeveel uranium er in de oceanen opgelost zit, maar waarbij je niet verteld dat het eruit halen van dat uranium met de huidige technieken nog vele malen meer enegie kost als het ooit gaat opleveren.
  Donald Duck held donderdag 6 augustus 2009 @ 12:38:05 #163
46149 __Saviour__
pi_71648554
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:30 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Eén uur zonlicht bevat evenveel energie als het gehele gebruik van energie voor een jaar.
Maar je kunt er niks direct mee. Om dat op grote schaal te gebruiken zijn gigantische velden vol met zonnepanelen nodig. Enorm inefficiënt. En het verplaatst het probleem van het afhankelijk zijn van het buitenland voor energie alleen maar, want zulke velden zouden alleen enig nut hebben als ze bijv. op Afrikaanse vlaktes gebouwd worden. Kerncentrales kun je tenminste op eigen terrein neerzetten. En wat pas echt de toekomst heeft is kernfusie.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_71648596
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:31 schreef woid het volgende:

[..]

Inderdaad. Een beetje in de trant van, "ja ik heb wel iemand zwaar mishandeld, maar er zijn ook mensen die moorden, dus het valt nog wel mee".

Verder ben ik ook tegen SUV's als je niet regelmatig offroad gaat, maar verbieden is lastig. Ik snap de bezwaren van de actievoerders, maar het doel heiligt zeker niet alle middelen. Bovendien wek je zo vooral antipathie op lijkt me.
  Donald Duck held donderdag 6 augustus 2009 @ 12:40:26 #165
46149 __Saviour__
pi_71648605
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:36 schreef Basp1 het volgende:
Ja er is ook voldoende uranium voor de gehele wereld .

Of ga je dadelijk met het vage verhaaltje komen over hoeveel uranium er in de oceanen opgelost zit, maar waarbij je niet verteld dat het eruit halen van dat uranium met de huidige technieken nog vele malen meer enegie kost als het ooit gaat opleveren.
De resterende olie plus nuclaire brandstoffen zijn meer dan genoeg om de periode te overbruggen tot de wereld draait op kernfusie. Er wordt al gewerkt een een testreactor in Europa en in de VS is pas ook een testinstallatie in gebruik genomen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 6 augustus 2009 @ 12:41:09 #166
215628 woid
let's get Friendly
pi_71648620
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:36 schreef Kabolter het volgende:

[..]

...
met banden van auto´s lek prikken.
leeg laten lopen... niet lek prikken
pi_71648716
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:30 schreef Kabolter het volgende:

[..]

dat is dus zo'n onrealistische eco tuig opmerking he
pi_71648753
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:40 schreef Gulo het volgende:

[..]

Inderdaad. Een beetje in de trant van, "ja ik heb wel iemand zwaar mishandeld, maar er zijn ook mensen die moorden, dus het valt nog wel mee".
CO2 uitstoten is van een hele andere orde dan iemand mishandelen.

Het is wat mij betreft bewezen dat onze CO2-uitstoot invloed heeft op het klimaat. Maar niemand kan zien hoe dit in de toekomst ontwikkeld. Het zal geen immer stijgende concentratie CO2 zijn. Ooit keert het tij en zijn we heel blij met wat extra CO2 in de lucht.

En het blijft staan: als China, India en de VS niet meedoen met het minderen in CO2 uitstoot, maakt het niet uit of de rest van de wereld stopt met autorijden. Dus ik stop niet (het kleine beetje dat ik gebruik maak van de auto). Ik stop wel als de benzine te duur wordt door olietekorten.
pi_71648756
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:40 schreef __Saviour__ het volgende:

De resterende olie plus nuclaire brandstoffen zijn meer dan genoeg om de periode te overbruggen tot de wereld draait op kernfusie. Er wordt al gewerkt een een testreactor in Europa en in de VS is pas ook een testinstallatie in gebruik genomen.
De eerste test reactor die een surplus aan energie levert heeft men nog steeds niet gebouwd. En de iter die men gaat bouwen kan ook alleen nog maar voor heel korte tijd een energeistroom leveren.

Wetenschappers van iter geloven dat men eerder matrialen uitgevonden heeft die de extreem hoge temperaturen van een plasma kunnen weerstaan, dan dat er al een complete uitrol van de eerder door jou geschetste zonnevelden zal zijn. Ik moet teogeven ze hebben wel een goede lobby daar bij iter, maar ik heb er nog steeds geen vertrouwen in dat fusie op aarde in de komende 100 jaar echt gaat werken.

Verder hoop ik dat je ook weet dan de fusie reactoren op He3 moeten gaan draaien, en ja je raad het al daarvan slingert er op aarde ook niet zoveel rond. Op de maan wel.
  Donald Duck held donderdag 6 augustus 2009 @ 12:48:58 #170
46149 __Saviour__
pi_71648844
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De eerste test reactor die een surplus aan energie levert heeft men nog steeds niet gebouwd. En de iter die men gaat bouwen kan ook alleen nog maar voor heel korte tijd een energeistroom leveren.

Wetenschappers van iter geloven dat men eerder matrialen uitgevonden heeft die de extreem hoge temperaturen van een plasma kunnen weerstaan, dan dat er al een complete uitrol van de eerder door jou geschetste zonnevelden zal zijn. Ik moet teogeven ze hebben wel een goede lobby daar bij iter, maar ik heb er nog steeds geen vertrouwen in dat fusie op aarde in de komende 100 jaar echt gaat werken.

Verder hoop ik dat je ook weet dan de fusie reactoren op He3 moeten gaan draaien, en ja je raad het al daarvan slingert er op aarde ook niet zoveel rond. Op de maan wel.
ITER is al vanaf het begin nooit bedoeld om netto stroom te produceren. Het is een testreactor. Net zoals de NIF in de VS. Het is veruit de meest veelbelovende technologie voor energievoorziening in te toekomst. Als het vooraf al kansloos zou zijn, zouden er nooit die vele miljarden in worden geïnvesteerd.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_71648866
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:45 schreef waht het volgende:
Dus ik stop niet (het kleine beetje dat ik gebruik maak van de auto). Ik stop wel als de benzine te duur wordt door olietekorten.
Wanneer je (zelfs in nederland) 12 m^2 zonnecellen op je dak hebt staan kun je al autarkisch zijn voor je dagelijkse ritjes met een electrische auto. Het grootste probleem zijn nu nog de accupacks die eigenlijk nog niet voldoende energie per gewicht kunnen vasthouden. Dat zie ik eerder opgelost worden dan werkende fusiecentrales te bouwen.
pi_71648879
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:18 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Want alleen ouderen zijn niet asociaal?
Ach, kom op. Het is toch te gek voor woorden dat mensen van amper 20 jaar oud ideeën hebben die zelfs mijn opa nog bekrompen vindt? Ga toch een lekkere prak eten om 17:15 stipt.
Sum es est, sumus estis sunt
pi_71648928
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:38 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Maar je kunt er niks direct mee. Om dat op grote schaal te gebruiken zijn gigantische velden vol met zonnepanelen nodig. Enorm inefficiënt. En het verplaatst het probleem van het afhankelijk zijn van het buitenland voor energie alleen maar, want zulke velden zouden alleen enig nut hebben als ze bijv. op Afrikaanse vlaktes gebouwd worden. Kerncentrales kun je tenminste op eigen terrein neerzetten. En wat pas echt de toekomst heeft is kernfusie.
Kerncentrales zijn dan ook niet de oplossing, als je die energie niet kan bufferen. Kolencentrales blijven dan de oplossing. Waarom? Je zet zo'n kolencentrale makkelijker even 'aan' of 'uít' dan een kerncentrale. Zelfde probleem dus.

Het wordt dus de kunst om electriciteit te bufferen. Iets wat misschien kan door de overgebleven energie om te zetten in waterstof (eerste gedachte wat in mij opkomt, er zullen vast nog veel meer oplossingen zijn).
Verder zul je het niet beperkt moeten houden tot 1 gebied. Je hebt dag en nacht stroom nodig.

Misschien kun je later gewoon thuis je eigen energie opwekken, als de techniek ver genoeg is. En dan de accu's die je thuis hebt als buffer gebruiken. Zoals bijvoorbeeld de accu's van je vervoersmiddelen.

Kan mij herinneren dat je vele jaren terug een accu kon bestellen. Dan nam je avondstroom en overdag gebruikte je een deel van de opgeslagen energie van 's avonds. Deze zul je dan wel een stuk beter moeten maken, want het was geen succes in die tijd, die accu. Oja, accu's zijn ook niet echt milieuvriendelijk. Vandaar dat onze auto toch een stuk milieuvriendelijker is dan die overgehypde hybrides.
pi_71648987
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:48 schreef __Saviour__ het volgende:

ITER is al vanaf het begin nooit bedoeld om netto stroom te produceren. Het is een testreactor. Net zoals de NIF in de VS. Het is veruit de meest veelbelovende technologie voor energievoorziening in te toekomst. Als het vooraf al kansloos zou zijn, zouden er nooit die vele miljarden in worden geïnvesteerd.
Waarom zou je zelf op een moeilijk manier energie willen maken als de zon meer dan genoeg energie over de aarde verspreid.

Die iter mensen hebben gewoon een goede lobby en misschien komen er wel leuke spinoffs van.

Waarom steken we miljarden in astronomie terwijl de tijdschalen waar die onderzoeken over gaan voor de mensen totaal nergens meer over gaan.
  Donald Duck held donderdag 6 augustus 2009 @ 13:01:21 #175
46149 __Saviour__
pi_71649212
Afhankelijkheid is ook een enorm belangrijk argument. Olieproducerende landen hebben al eerder laten merken er geen enkel probleem mee te hebben om de kraan dicht te draaien. Ook Rusland heeft de gaskraan voor Europa al meerdere malen dichtgedraaid. Landen die toekomstige zonnecelvelden huisvesten, verkrijgen ook zulke macht en dat is enorm ongewenst.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_71649287
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 13:01 schreef __Saviour__ het volgende:
Landen die toekomstige zonnecelvelden huisvesten, verkrijgen ook zulke macht en dat is enorm ongewenst.
Zolang we het maar op genoeg plaatsen neerzetten spreiden we hierdoor het risico meer dan voldoende om dit niet als een probleem te hoeven beschouwen.

Verder denk ik dat we ook nog wel drijvende eilanden kunnen maken met zonnecellen erop.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 augustus 2009 @ 13:15:23 #177
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71649623
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:50 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Ach, kom op. Het is toch te gek voor woorden dat mensen van amper 20 jaar oud ideeën hebben die zelfs mijn opa nog bekrompen vindt? Ga toch een lekkere prak eten om 17:15 stipt.
Ah dus je mening aan anderen opdringen door hun spullen te vernielen is ruimdenkend!
pi_71650046
quote:

[..]

Zolang je mensen die een andere mening hebben, ecotuig blijft noemen, zet je jezelf volledig buitenspel in deze discussie.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 augustus 2009 @ 13:30:28 #179
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71650071
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 13:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Zolang je mensen die een andere mening hebben, ecotuig blijft noemen, zet je jezelf volledig buitenspel in deze discussie.
Hun banden leeg laten lopen is daarentegen een volkomen geaccepteerde manier om in een discussie je mening kracht bij te zetten.
pi_71650134
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 13:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hun banden leeg laten lopen is daarentegen een volkomen geaccepteerde manier om in een discussie je mening kracht bij te zetten.
Ja, het is een goed signaal!
pi_71650240
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Die vegetarische idioten die hun kinderen leren dat het oke is om andermans spullen te vernielen, puur en alleen omdat ze denken in hun recht te staan, dat zijn pas verschrikkelijke ouders.
Wat dacht je van vegetarische ouders die hun kinderen ook vegetarisch te eten geven?
Pure kindermishandeling.

OT: Wat denken de "actievoerders" eigenlijk te bereiken hiermee? Het signaal wat ze afgeven gaat compleet verloren in de irritatie die het opwekt, maar dat weten ze ook dondersgoed. Hadden ze al te lang geen aandacht gehad oid?

[ Bericht 17% gewijzigd door Karrs op 06-08-2009 13:50:59 ]
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 augustus 2009 @ 13:38:00 #182
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71650305
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 13:32 schreef SCH het volgende:

[..]

"ecotuig" is ook een prima signaal.
pi_71650678
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 13:38 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hm ik zat eerder te denken aan een kapot knieschijfje, dan kunnen ze tegen iedereen die het maar horen wil zeggen dat ze dat aan hun eigen gedrag te danken hebben.
pi_71650734
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 13:32 schreef SCH het volgende:

[..]

ecotuig een nekschot geven is ook een prima signaal. iets met mijn en dijn.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_71650767
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 13:38 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee, het is onzin en een gebrek aan kennis.
pi_71650796
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 13:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hm ik zat eerder te denken aan een kapot knieschijfje, dan kunnen ze tegen iedereen die het maar horen wil zeggen dat ze dat aan hun eigen gedrag te danken hebben.
Je wilt mijn buurvrouw van 72 haar knieschijf kapot schieten?
pi_71650818
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 13:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat klopt. Ecotuig zoals jouw vrindjes zijn onzinnig bezig, en laten een gebrek aan kennis blijken dat eng begint te worden.
pi_71650842
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 13:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat klopt. Ecotuig zoals jouw vrindjes zijn onzinnig bezig, en laten een gebrek aan kennis blijken dat eng begint te worden.
Niet mijn vrindjes, ik ben het toch ook zelf volgens jullie.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 augustus 2009 @ 13:58:33 #189
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71650862
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 13:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Je mening opdringen aan anderen door hun spullen te vernielen daarentegen
  donderdag 6 augustus 2009 @ 14:00:17 #190
116015 SicSicSics
pi_71650916
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 13:58 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je mening opdringen aan anderen door hun spullen te vernielen daarentegen
Misschien moeten we SCH's banden net zo vaak leeg laten lopen tot hij ook van mening is dat ecotuig een goed woord is voor dit soort mensen!
Fine, fuck you then!
pi_71651040
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:36 schreef Netsplitter het volgende:

Maar daar denken jullie niet over na, de lange termijn gevolgen.
Nee, dat is te moeilijk voor jullie.
Nee, makkelijker is het om over de korte termijn te denken.
Wat er daarna gebeurd is jullie pakkie an niet meer, maar wel met het vingertje wijzen.
Dat is natuurlijk altijd makkelijk.
Als je ook maar enkele seconden had nagedacht had je geweten dat milieuactivisten bij uitstek de langetermijndenkers zijn. Het zijn juist de 'opwarming van de aarde? het is vandaag anders flink koud'- en 'zo lang ik leef zal er nog wel genoeg aardolie zijn'-mensen die geen langetermijnvisie hebben.
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Eh... is dat niet exact wat deze actiegroep ook doet? In plaats van alle mogelijke moeite doen om CO2 neutraal, of nog beter CO2 negatief te leven gaan ze met vervuilend vervoer naar de stad waar ze, volledig opgewonden veel CO2 uitstotend, SUVs gaan uitzoeken om te zorgen dat ANDEREN minder CO2 gaan uitstoten.

Laat die actievoerders gewoon in een earthhouse gaan wonen en banden recycelen.
Wat een rare aanname dat deze actievoerders zelf milieuonvriendelijk zouden leven. Waaruit maak je op dat ze niet in een CO2-neutraal huis wonen en zich lopend of op de fiets naar de betreffende SUV's hebben verplaatst?
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:19 schreef McKillem het volgende:

[..]

Niet nodig?
Wat weet jij daar nou van.
Misschien ga ik met mijn landrover wel elk weekend off-road racen.
Offroadracen is een eerste levensbehoefte wou je zeggen?
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:24 schreef Kabolter het volgende:
Ik denk dat onze SUV een stuk milieuvriendelijker is dan de auto's die bekend staan als milieuvriendelijke auto's.
Ik ben heel benieuwd welke SUV jij hebt die minder CO2 uitstoot dan de 89 g/km van de Toyota Prius.
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:46 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ja hé, zo werkt het natuurlijk niet hè. Als je als dagbesteding een vrijwilligersbaan in een daklozencentrum hebt en je helpt 's avonds oude vrouwtjes oversteken geeft dat je nog niet een vrijbrief om een moord te plegen. Daarbij hou je met jouw levenswijze slechts de schijn op van milieubewustheid, want iemand die wérkelijk milieubewust is schaft niet zo'n vervuilende auto aan.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 14:05:12 #192
262650 kitao
prikplaatje
pi_71651051
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 23:23 schreef Bonzai. het volgende:
Actiegroep laat "vervuilende" 4x4's leeglopen

In Antwerpen hebben tientallen mensen hun terreinwagen woensdagmorgen teruggevonden met lekke banden. Een onbekende actiegroep heeft zeker 40 terreinwagens laten 'leeglopen', omdat ze te vervuilend zijn.
De actiegroep zette elke keer twee banden lek. Op die manier waren de leden er waarschijnlijk zeker van dat de chauffeurs niet konden vertrekken zonder hulp. Naast de lekke banden liet de actiegroep ook wel telkens het telefoonnummer van de pechdiensten achter.

Strafbaar

Woensdagmiddag liep het aantal leeggelopen 4x4's al op tot een veertigtal. Niemand kent de betrokken actiegroep die zich 'de volgende generaties' noemt.

Wat wel vaststaat is dat ze de vervuiling die terreinwagens veroorzaken willen aanklagen. Ze lieten telkens een briefje achter met de vraag om niet meer met terreinwagens te rijden in de stad.

"Het is misschien allemaal wel heel goed bedoeld, maar voor ons blijven dat strafbare feiten", zegt Fons Bastiaenssens van de lokale politie Antwerpen. Wie zijn auto woensdag teruggevonden heeft met lekke banden, moet volgens de politie zeker aangifte doen.

bron

Nobel of laf?
Mensen moeten niet zoveel klagen.
Laatst een programma gezien waarin een hele showroom met Hummers in de VS in vlammen opging.
Echt zonde en totaal crimineel. Wat kost nou vier Quickfit-bandjes? Niks toch.
megalomaniac
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 augustus 2009 @ 14:08:39 #193
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71651147
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:04 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

Wat een rare aanname dat deze actievoerders zelf milieuonvriendelijk zouden leven. Waaruit maak je op dat ze niet in een CO2-neutraal huis wonen en zich lopend of op de fiets naar de betreffende SUV's hebben verplaatst?
Wat een rare aanname van die actievoerders dat mensen die zich in een SUV verplaatsen per definitie milieuvervuilend zijn. Misschien stoppen ze de rest van hun exorbitant hoge salaris wel in CO2 reducerende maatregelen en zijn ze per saldo CO2 negatief.
pi_71651238
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:08 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat een rare aanname van die actievoerders dat mensen die zich in een SUV verplaatsen per definitie milieuvervuilend zijn. Misschien stoppen ze de rest van hun exorbitant hoge salaris wel in CO2 reducerende maatregelen en zijn ze per saldo CO2 negatief.
Of als ze nou eens geld aan CO2-reducerende maatregelen besteedden zonder daarbij zelf in een SUV te rijden? Dan was het milieu beter af en gaven ze nog eens het goede voorbeeld ook.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 14:13:08 #195
262650 kitao
prikplaatje
pi_71651268
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:08 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Een auto is een visitekaartje heb ik vaker gehoord. Voor sommige mensen laat je echter hiermee zien dat je je eigen nest vervuilt en ook die van een ander. Zij proberen dat duidelijk te maken op deze 'backfire" manier. Niet erg slim.
megalomaniac
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 augustus 2009 @ 14:14:29 #196
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71651298
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:12 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Of als ze nou eens geld aan CO2-reducerende maatregelen besteedden zonder daarbij zelf in een SUV te rijden? Dan was het milieu beter af en gaven ze nog eens het goede voorbeeld ook.
Als jij nu eens je hele internet verbinding opzeg is het milieu beter af en geef je nog eens het goede voorbeeld ook. De liefhebberij van een ander bekritiseren is natuurlijk makkelijker dan naar je eigen vervuilende omstandigheden te kijken.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 14:15:13 #197
215628 woid
let's get Friendly
pi_71651312
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:05 schreef kitao het volgende:

[..]

Mensen moeten niet zoveel klagen.
Laatst een programma gezien waarin een hele showroom met Hummers in de VS in vlammen opging.
Echt zonde en totaal crimineel. Wat kost nou vier Quickfit-bandjes? Niks toch.
sterker nog, alleen maar een beetje lucht kost het.
banden zijn niet eens kapot
pi_71651334
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:12 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

[SCH mode]
De auto waarin deze mensen rondrijden is natuurlijk een onzinnige en totaal niet relevant issue.
[/SCH mode]
  donderdag 6 augustus 2009 @ 14:16:51 #199
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_71651360
quote:

[..]

En als ze het nu bij een ambulancepost hadden gedaan?
Dingen zuipen evenveel ( zoniet meer dan een SUV). En zijn ook mileuvervuilend.

Als jij of iemand in je nabije omgeving door zo'n "ludieke actie" 15 minuten te laat in het ziekenhuis aankwam, zou je het dan nog goedkeuren?

Wie zegt trouwens dat een van de bestuurders van de SUV geen arts was die nu een operatie gemist heeft?
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  donderdag 6 augustus 2009 @ 14:18:19 #200
262650 kitao
prikplaatje
pi_71651402
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als jij nu eens je hele internet verbinding opzeg is het milieu beter af en geef je nog eens het goede voorbeeld ook. De liefhebberij van een ander bekritiseren is natuurlijk makkelijker dan naar je eigen vervuilende omstandigheden te kijken.
Ja, goed idee , we schaffen het internet af en daarmee ook de mogelijkheid om diverse standpunten te bespreken. Zal zeer goed bijdragen aan een democratische samenleving.
megalomaniac
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')