Zonder zelfs te kijken al met je eens.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:17 schreef GGMM het volgende:
Toen ik het woord 'wolla' en 'brotha' hoorde wist ik dat het terecht was.
inderdaad.. zonder dat half verhaalquote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:30 schreef JamFlava het volgende:
Er is vast wel iets voorgevallen voordat die gozer begon met filmen.
zelf ook allochtoon? Ziet er wel overdreven uit maar je ziet niet wat er aan vooraf gaat en hij stribbelde blijkbaar wel tegen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:15 schreef aychelle het volgende:
Dit verdient een deeltje 2
http://www.surfmedia.nl/app/video/OUldpEuYqaZnxF8i6sU66Nvo/play?format_id=OGGUO4dK41sNM7P9zjiY4Agl&mode=object
een linke waar de onschuldige jongen bruut werd mishandelt
een link naar het vorige topic
Rotterdamse politie mishandelt student deeltje 1
discuseer hier verder, PROPS!
Ja, want er word dan nooit iets dubbel gezegd.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:42 schreef Hukkie het volgende:
Voor alle one liners hierboven is het misschien handig om deeltje 1 ook even door te lezen.
zinvolle info hoort in de OP thuis, ik ga echt geen tig pagina's doornemen,quote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:42 schreef Hukkie het volgende:
Voor alle one liners hierboven is het misschien handig om deeltje 1 ook even door te lezen.
Uitdagen- gebeurd echt iets - zie je wel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! totaal onschuldigquote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:30 schreef JamFlava het volgende:
Er is vast wel iets voorgevallen voordat die gozer begon met filmen.
Voor jou is Nederlands ook moeilijk zie ik.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:34 schreef Vampier het volgende:
och arm studentje.... was hij hier om nederlands te leren?
IK ZWEER HET JE!! HIJ KWAM VAN WERK (auto radio's jatten)
Rotterdam hé. De politie is hier een stuk meer zero-tolerance dan in de rest van het land.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:27 schreef KwisatzHaderach het volgende:
Ik zie een jongen die de politie uitdaagt, wordt vertelt op te hoepelen, en alleen met hele lichte dwang wordt aangespoord om weg te gaan. Totdat de politie het zat is (of er iets anders gebeurd wat niet goed te zien of te horen is), haar wapenstok pakt en als zelfs dat niet helpt die jongen arresteert.
Tenzij er iets heel raars aan vooraf is gegaan vind ik mishandeling de plank wel heel erg ver misslaan.
iets met bookmarks......quote:
tvp.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 01:22 schreef prupke het volgende:
[..]
iets met bookmarks......
ipv ...jeej ik post even een teeveepee
of geef een reactie op iets wat er ook maar mee te maken heeft ....
al is het maar een reactie op een gegeven reactie op een half feit ......
maar je kan beter dan een tvp doen
Dan had ie t vanaf t begin moeten filmen,quote:Op donderdag 6 augustus 2009 01:35 schreef Maisnon het volgende:
Bruut mishandelt vind ik ook wel meevallen
In Amerika was ie al bij de eerste schreeuw neergetaserdmaar dat vind ik ook belachelijk.
Gewoon meewerken met die agenten.
Maarja, groot gelijk dat ie het gefilmd heeft, jammer dat de context niet echt duidelijk is.
Dat dit kan in Nederland!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 02:20 schreef voyeur het volgende:
Ongelooflijk, bijna alle posts bevatten minstens één taalfout. Dit moet een running gag zijn!
Ja, want als je geen buirgerlijk law and order-type bent dat voorstander is van excessief politiegeweldgeweld ben je maar een softe GroenLinkser.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:24 schreef badwurm het volgende:
Inez Weski, ik ken haar verder niet, maar als ik haar hoofd zie dan stel ik daar op één of andere manier het vleesch geworden GroenLinks bij voor.
Eens.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:17 schreef GGMM het volgende:
waarom niet?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:14 schreef Leevancleef het volgende:
De Guardia Civil is dan ook niet bepaald iets waar de Nederlandse politie een voorbeeld aan moet nemen.
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:17 schreef GGMM het volgende:
Psies. Volkomen terechte beslissing. Ze hadden hem nog wel wat harder aan mogen pakken zelfs.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:19 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Zonder zelfs te kijken al met je eens.
Ja maar deze jongen deed niks, hij stond daar gewoon en luisterde meteen en zonder tegenspraakquote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:22 schreef franksetank het volgende:
en niemand die het vreemd vond of mishandeling.
als je je wilt misdragen dan moet je de consequenties ook accepteren.
Wat 'pareltjes' van haar hand:quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:24 schreef badwurm het volgende:
Inez Weski, ik ken haar verder niet, maar als ik haar hoofd zie dan stel ik daar op één of andere manier het vleesch geworden GroenLinks bij voor.
Ook zo lekker suggestief om maar de helft van het hele voorval te filmen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:25 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja maar deze jongen deed niks, hij stond daar gewoon en luisterde meteen en zonder tegenspraak![]()
![]()
Inderdaad, vooralsnog is het nog vrij onduidelijk wat er aan vooraf gingquote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ook zo lekker suggestief om maar de helft van het hele voorval te filmen.
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:43 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Rotterdam hé. De politie is hier een stuk meer zero-tolerance dan in de rest van het land.
Dankzijn Leefbaar en een rechtse burgermeester zijn er tal van gemeentelijke verorderingen die met harde hand gehandhaafd worden. Denk aan een samenscholingsverbod in heel de stad en een OV verbod voor overlastplegers.
Niets mis met advocaten die anti-overheid zijn.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat 'pareltjes' van haar hand:
http://www.intermediair.n(...)en-politiestaat.html
http://www.ad.nl/binnenla(...)_neemt_toersquo.html
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article388042.ece
Zeer anti-overheid dus. Geen wonder dat ze graag dit wil escaleren.
Leer Nederlands.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:15 schreef aychelle het volgende:
Dit verdient een deeltje 2
http://www.surfmedia.nl/app/video/OUldpEuYqaZnxF8i6sU66Nvo/play?format_id=OGGUO4dK41sNM7P9zjiY4Agl&mode=object
een linke waar de onschuldige jongen bruut werd mishandelt
een link naar het vorige topic
Rotterdamse politie mishandelt student deeltje 1
discuseer hier verder, PROPS!
was wát??quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:55 schreef TeenWolf het volgende:
die trap van die politieman was vers.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
rot lekker op naar fok.be of zo.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:55 schreef TeenWolf het volgende:
die trap van die politieman was vers.
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:12 schreef pisnicht het volgende:
[..]
rot lekker op naar fok.be of zo.
Jouw taalgebruik neigt inderdaad ook naar vmbo-niveau.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:33 schreef massin het volgende:
vmbo reacties hier zijn harder dan de pak rammel die, die man krijgt...
jij bent zeker van de cheap-shots hier?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:04 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Jouw taalgebruik neigt inderdaad ook naar vmbo-niveau.
Nee, ik ook niet, maar als je hier de/het-fouten maakt, maak je die in het echte leven hoogstwaarschijnlijk ook.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:06 schreef massin het volgende:
[..]
jij bent zeker van de cheap-shots hier?
ik studeer niet af op fok.nl. jij wel?
gedraag je dan niet als een fok.nl grammatica leraarquote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:21 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Nee, ik ook niet, maar als je hier de/het-fouten maakt, maak je die in het echte leven hoogstwaarschijnlijk ook.
als het jouw overkomt juich je minder hard, geloof mequote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:22 schreef franksetank het volgende:
[..]
waarom niet?
tegen dat tuig in de randstad is het een ideaal middel.
ik kom al 20 jaar in spanje, ga er veel uit maar gedraag me netjes.
totaal geen last van die gasten.
alleen ik heb dronken en/of geweldadige/baldadige mensen gezien die ff tot de orde werden geroepen.
dan werden ze met gummiknuppels tot bloedens toe tot de grond gewerkt en klaar was het.en niemand die het vreemd vond of mishandeling.
als je je wilt misdragen dan moet je de consequenties ook accepteren.
en bij dat voorvaal waren de slachtoffers ook marrokaans of nederlands? en dan is het ineens wel zielig?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:32 schreef franksetank het volgende:
en bovendien, als die agenten zelf echt over de schreef gingen willens en wetens, zouden ze dan niet ff de broer ook oppakken met zijn camera en de beelden wissen![]()
(ja dat doen ze, dat heb ik namelijk zelf mee gemaakt)
hij zegt toch net dat het hem niet overkomtquote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:43 schreef aychelle het volgende:
[..]
als het jouw overkomt juich je minder hard, geloof me
Doe je het voor de grap of ben je gewoon zwakzinnig?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:44 schreef aychelle het volgende:
[..]
en bij dat voorvaal waren de slachtoffers ook marrokaans of nederlands? en dan is het ineens wel zielig?
ik snap je niet franl
Hij draaide zich om en liep weg, maar werd alsnog irritant in zijn rug geprikt met een wapenstok.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:19 schreef woid het volgende:
moeten met zn allen eens stoppen om ons zo (hypokriet -- enerzijds altijd blerren in deze situaties, anderzijds vinden dat de politie eindelijk moet optreden) mietig op te stellen.
als de politie je sommeert weg te gaan, moet je je om draaien en gaan.
als je dan een duwtje de verkeerde richting (de grond in deze) op krijgt omdat je niet gaat, heb je pech gehad. niet zo janken.
Ik wilde er sarcastisch en naar op reageren, misschien wat minachting erbij, maar dit is zo'n beetje wel wat ik wilde zeggen en ik vul het dus alleen aan met eenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Niets mis met advocaten die anti-overheid zijn.
Heb jij een ander filmpje gezien ofzo?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:39 schreef Space-Chinees het volgende:
Ik vind dat de politie het wel terecht heeft aangepakt zo te zien. Die jongen werd meerdere malen gesommeerd om weg te gaan. Hij bleef daar maar staan en haar aankijken.
Wat heeft een hbo studie nou te maken met het opvolgen van een ambtelijk bevel
Wat dit voor mij zo moeilijk maakt is dat ik best wil geloven dat de blauwe pet uit zijn voegen is gesprongen hier maar dat "wat kijk jij wholla" accent laat mij dat weer in twijfel trekken.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:07 schreef Monidique het volgende:
Dat is al de zoveelste, zo te zien, in dit topic die hard optreden ("bruut mishandelen", "buitensporig geweld", ik heb het filmpje niet gezien, WMP11-geleuter, maar dat lijkt mij niet heel erg relevant) goed vindt als er sprake is van een raar accent. Ik minacht die houding.
Het is dan ook een woord dat moslims gebruiken, het is niet alleen voorbehouden aan Arabieren en Noord Afrikanen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:21 schreef WammesWaggel het volgende:
Dat een Turk "Wholla" roep valt mij ook wel op, dat past eerder bij een Arabier of een Gearabiseerde Marokkaan.
Dan nog, iets associëren met bontkraagjes en dús vinden dat ze buitenproportioneel geweld verdienen zijn toch 2 verschillende dingen?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:14 schreef McKillem het volgende:
[..]
Wat dit voor mij zo moeilijk maakt is dat ik best wil geloven dat de blauwe pet uit zijn voegen is gesprongen hier maar dat "wat kijk jij wholla" accent laat mij dat weer in twijfel trekken.
Ik kan met dat accent, door persoonlijke ervaring, alleen maar narigheid associëren.
Kan wel zo wezen, maar als je alleen maar narigheid meemaakt met dit soort gasten dan is de koek nog wel een keer op.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:18 schreef IHVK het volgende:
Dus het accent is het probleem?![]()
Ik heb het filmpje niet bekeken, dus ik vel er geen oordeel over voorlopig. Maar die accent-opmerking is wel flauw.
Weglopen is omdraaien en lopen. In plaats daarvan zie je de jongen (in de eerste paar seconden) met z´n gezicht naar de politie staren en handgebaren maken en proberen een discussie aan te gaan of roept iets de trant van ´nog 1 keer... nog een keer´quote:Op donderdag 6 augustus 2009 19:58 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Heb jij een ander filmpje gezien ofzo?
Ik zie namelijk iemand die wel wegloopt, en terwijl hij dat doet aan zijn kraag achterover getrokken wordt en een schop krijgt en dan nog wat klappen.
Als hij daarvoor iets gezegd of gedaan zou hebben dat tot arrestatie moet leiden, dan zou je toch zeggen dat de politiemensen hem in plaats van "lopen!" iets zeggen als "blijf staan" of "kom hier". Er was ook geen directe noodzaak tot geweld zoals zelfverdediging of een vluchtpoging, dus het optreden van de vrouw is niet volgens het boekje.
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:21 schreef wikwakka2 het volgende:
Het is dan ook een woord dat moslims gebruiken, het is niet alleen voorbehouden aan Arabieren en Noord Afrikanen.
Ik wil me ook niet uitlaten over dit filmpje en wat ik er van vind omdat ik er gewoonweg niet over kan oordelen. Ik schets alleen even een voorbeeldje met betrekking tot mijn aversie tegen het accent.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:23 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dan nog, iets associëren met bontkraagjes en dús vinden dat ze buitenproportioneel geweld verdienen zijn toch 2 verschillende dingen?
Dan zal dit wel hetzelfde zijn als Nederlanders die met een mocro-accentje pratenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:27 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dat zal best, maar ik spreek redelijk Turks en hoor nooit een Turruk () Whalla roepen
Zelfs geen "Whalla bielle ik zwwwwweer ut!"![]()
Zo vaak.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:27 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dat zal best, maar ik spreek redelijk Turks en hoor nooit een Turruk () Whalla roepen
Zelfs geen "Whalla bielle ik zwwwwweer ut!"![]()
Hij voldoet daar dus wel aan. Hij loopt weg. En ze blijven ook zeggen "lopen! lopen!" en dat doet hij.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:26 schreef Space-Chinees het volgende:
[..]
Weglopen is omdraaien en lopen. In plaats daarvan zie je de jongen (in de eerste paar seconden) met z´n gezicht naar de politie staren en handgebaren maken en proberen een discussie aan te gaan of roept iets de trant van ´nog 1 keer... nog een keer´
Het vorderen om weg te gaan is ambtelijk bevel, niet daaraan voldaan levert een strafbaar feit op.
De baken van waarheid heeft gesproken, discussie is over jongens. Allemaal naar bed en oogjes toe.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:39 schreef IHVK het volgende:
Ok nou als Rotterdammer moet ik toch het een en ander uitleggen.
Ten eerst valt het accent heel erg mee. Dat is gewoon Rotterdamse slang die zelfs af en toe wordt gesproken door de grootste kakker van Rotterdam.
Ten tweede is het inderdaad buitensporig, aangezien die gozers gewoon weglopen. En inderdaad 'hij doet niks'.
Maar goed de fokkers die fan zijn van een politiestaat wens ik veel plezier toe en hoop dat zij ook een keer gemept worden.
Los daarvan, is het niet zo een big of deal. Maar zo op het eerste gezicht verdienen die agenten toch wel een straf of waarschuwing of iets dergelijks. Maar we weten niet precies wat er van te voren is gebeurd.
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:41 schreef McKillem het volgende:
[..]
De baken van waarheid heeft gesproken, discussie is over jongens. Allemaal naar bed en oogjes toe.
Sterker nog. Alleen Rotterdammerts mogen dat.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:43 schreef wikwakka2 het volgende:
Uiteraard, want alle Rotenterdammers weten en mogen oordelen over wat er in Roffa afspeelt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prima, als jij dat ziet.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:36 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hij voldoet daar dus wel aan. Hij loopt weg. En ze blijven ook zeggen "lopen! lopen!" en dat doet hij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat heeft het voor nut om die letters te repareren, het gebouw wordt toch met de grond gelijk gemaakt over een tijdje.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:47 schreef IHVK het volgende:
Op het Centraal Station (waar dit incident plaatst heeft gevonden dus) werken al weken een paar letters niet. waardoor er nu heel groot Rottdam Centraal. staat.
Maar genoeg inside info voor vandaag.
Ja ok maar pas in 2012.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:48 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Wat heeft het voor nut om die letters te repareren, het gebouw wordt toch met de grond gelijk gemaakt over een tijdje.
Nouja, mocht dit echt onterecht blijken.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:48 schreef Picchia het volgende:
Eigenlijk zou iemand personen zoals in het filmpje eens moeten uitleggen hoe zij rustig en begrijpelijk kunnen communiceren. Dat had volgens mij een paar tikken gescheeld.
Mag ik trouwens bemerken dat het een pleurisbende is bij centraal.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:49 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja ok maar pas in 2012.
Het is dat tijdelijke ding waar alle winkel nu in zitten.
Of een goede kickbox school moeten aanwijzen waar ze leren zichzelf te verdedigen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:48 schreef Picchia het volgende:
Eigenlijk zou iemand personen zoals in het filmpje eens moeten uitleggen hoe zij rustig en begrijpelijk kunnen communiceren. Dat had volgens mij een paar tikken gescheeld.
Ooit zat ik in de klas bij een Marokkaanse (Noufissaquote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:29 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dan zal dit wel hetzelfde zijn als Nederlanders die met een mocro-accentje praten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |