abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71599817
In de serie "Jongeman loopt op tegen politievuist" een nieuw topic:
quote:
Student aangeslagen na ruwe arrestatie Spoorwegpolitie

De 25-jarige Rotterdamse student Baris Ozturk overweegt een klacht in te dienen tegen de Spoorwegpolitie vanwege buitensporig geweld. Hij werd maandag op Rotterdam CS hardhandig aangepakt door de Spoorwegpolitie en vervolgens enkele uren vastgehouden op het bureau.
Zijn broer heeft de arrestatie van Baris met zijn mobiele telefoon gefilmd.

Het incident gebeurde tussen zeven en acht uur ’s avonds in de tunnel van het Rotterdamse Centraal Station. Volgens de jongens was de reactie van de politie 'volkomen buitensporig'. Baris kwam aanlopen toen zijn broer en een vriend in gesprek waren met de politie en werd vervolgens door een agente gesommeerd het station te verlaten. Toen hij dat niet meteen deed, werd hij geduwd, geschopt en geslagen en vervolgens gearresteerd.

Een dag na de hardhandige aanhouding zijn de broers nog duidelijk aangeslagen van wat er de avond ervoor gebeurde. Meer op de website van rijnmond.
Bron: RTV Rijnmond

Filmpje, ik hoop dat ie het doet, surf anders naar de bronsite

Eerder verscheen o.a.:
- forum.fok.nl/topic/1181314
- forum.fok.nl/topic/1313537
- forum.fok.nl/topic/1145923
Het gebruik van de omschrijving "Joodse kolonisten" zoals algemeen het gebruik is in de Nederlandse pers is van het zelfde walgelijk lage niveau als het gebruik van de term "Gastarbeiders" voor de vijfde generatie van immigranten in Nederland.
pi_71599856
Ow boehoe, tuurlijk is het gelijk weer discriminatie. Er zijn wel meer mensen hardhandig opgepakt door de politie.

Uhm maar waar staat dat eigenlijk in het verhaal? Of heb je daarom racistiche tussen haaksjes gezet?
pi_71599922
Tsja, als een agent vordert dat je weg moet gaan, moet je gewoon weggaan en niet gaan zeiken.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 17:57:50 #4
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71599928
Tis een tikje overdreven allemaal inderdaad. Kijken welk staartje dit krijgt.

Tevens terugvindpolitie.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  PR/Manusje van alles dinsdag 4 augustus 2009 @ 17:57:52 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_71599929

racistische ...... daar ben ik gestopt met lezen.

kut lui die denken alles te mogen doen. Lekker vervelend gaan doen en dan worden ze terecht aangepakt.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! İyvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 17:58:09 #6
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_71599938
In dat filmpje heeft die vrouwelijke agent haar wapenstok al getrokken, en dus waarschijnlijk al vele waarschuwingen gegeven. Als je dan nog steeds niet wegloopt wordt je hardhandiger aangepakt ja.

Wel mooie trap trouwens van die andere agent
  PR/Manusje van alles dinsdag 4 augustus 2009 @ 17:59:27 #7
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_71599967
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 17:58 schreef Hephaistos. het volgende:

Inderdaad.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! İyvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_71599979
Ik zweer het op mn moeder.
pi_71600031
En eerst studeert hij rechten en daarna makelaardij. whehe
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:02:28 #10
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71600036
Die agenten zijn ook weer het typische schoolvoorbeeld van fysieke top fitheid(!)

Sneue actie van de politie, al weet je natuurlijk niet wat ervoor is gebeurd. Ik neem aan dat er op het station genoeg camera's hangen die dit ook geregistreerd hebben.

Mocht die gozer niets gedaan hebben, die agenten per direct ontslaan en vervolgen natuurlijk.

... maar de rechtbank zal de agenten wel weer gelijk geven.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:03:37 #11
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71600070
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 17:58 schreef Hephaistos. het volgende:
In dat filmpje heeft die vrouwelijke agent haar wapenstok al getrokken, en dus waarschijnlijk al vele waarschuwingen gegeven. Als je dan nog steeds niet wegloopt wordt je hardhandiger aangepakt ja.

Een simpele loopkick, dat kan me moeder ook nog wel.
pi_71600097
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 17:57 schreef swollywood het volgende:
Tsja, als een agent vordert dat je weg moet gaan, moet je gewoon weggaan en niet gaan zeiken.
Maar als ze vervolgens achter je aan blijven lopen, steeds een duwtje in je rug gevende, dan word ik als brave blanke burger ook een beetje pissig. Sommige politieagenten zijn nu eenmaal niet erg tactisch en bereiken het tegendeel van wat ze willen. Namelijk dat iemand normaal vertrekt.

Zeker die schop van de agent was niet nodig. Respect dwing je niet af je niet door geweld te gebruiken.
pi_71600112
Goed dat ze niet met zich laten dollen en actie ondernemen als iemand na meerdere waarschuwingen nog niet doet wat er gezegd wordt. Wel netjes hoe die broer er mee omging trouwens. Voor hetzelfde geld was hij er als een malle bovenop gevlogen. Alleen een beetje vaag om steeds maar te blijven melden dat hij een HBO opleiding doet en dat zijn broer net van zijn werk komt. Alsof hij aan wil geven niet de stereotype allochtoon te zijn.

Politie doet hier keurig waar ze voor betaald krijgen. Die jongen houdt er niets aan over, maar zal volgende keer wat eerder doen wat er van hem gevraagd wordt.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_71600132
waarom waren ze in gesprek met de politie?
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:06:02 #15
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_71600137
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:03 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Een simpele loopkick, dat kan me moeder ook nog wel.
Dus?

Het was gewoon een mooi, efficiente actie. Gast op de grond, zonder gevaar of gezeur. Prima
pi_71600161
Wat een huilie.
Die verdient nog een pak slaag.
pi_71600170
En maar opkijken dat de allochtone jeugd geen respect voor blanke agenten heeft. Opflikkeren. Zienswijze kom er maar in.
pi_71600190
Zouden ze vaker zo moeten doen.
Al die kutventjes met hun grote muil. Voortaan gelijk meppen, leren ze het vanzelf wel een keer af.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:08:31 #19
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_71600196
dat was een schwalbe
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:08:43 #20
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_71600200
Ik vind het wel een beetje overdreven hoe de politie reageert. De jongen loopt al weg in het filmpje. Daarnaast blijft de filmer netjes praten (wel met een Marokkaans accent, ondanks dat hij Turks is ) en wordt hij schreeuwend afgesnauwd door de politie.
2000 light years from home
pi_71600205
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:07 schreef Meh7 het volgende:
En maar opkijken dat de allochtone jeugd geen respect voor blanke agenten heeft. Opflikkeren. Zienswijze kom er maar in.
Turkse of Marokkaanse agenten doen precies hetzelfde hoor.
pi_71600223
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:08 schreef Merkie het volgende:
Ik vind het wel een beetje overdreven hoe de politie reageert. De jongen loopt al weg in het filmpje.
Misschien maar om dan weer gelijk te beginnen over discriminatie.
pi_71600236
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:08 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Turkse of Marokkaanse agenten doen precies hetzelfde hoor.
Ik dacht dat dat achterlijke landen waren.
pi_71600238
Vroeger sloeg de wijkagent elke dag wel iemand lens en dan stonden de mensen erbij te juichen.
If you speak about the evil that the government does. The Patriot Act'll track you to the type of your blood.
pi_71600247
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:10 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik dacht dat dat achterlijke landen waren.
Ik heb het dan ook over NL.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')