Bron: RTV Rijnmondquote:Student aangeslagen na ruwe arrestatie Spoorwegpolitie
De 25-jarige Rotterdamse student Baris Ozturk overweegt een klacht in te dienen tegen de Spoorwegpolitie vanwege buitensporig geweld. Hij werd maandag op Rotterdam CS hardhandig aangepakt door de Spoorwegpolitie en vervolgens enkele uren vastgehouden op het bureau.
Zijn broer heeft de arrestatie van Baris met zijn mobiele telefoon gefilmd.
Het incident gebeurde tussen zeven en acht uur ’s avonds in de tunnel van het Rotterdamse Centraal Station. Volgens de jongens was de reactie van de politie 'volkomen buitensporig'. Baris kwam aanlopen toen zijn broer en een vriend in gesprek waren met de politie en werd vervolgens door een agente gesommeerd het station te verlaten. Toen hij dat niet meteen deed, werd hij geduwd, geschopt en geslagen en vervolgens gearresteerd.
Een dag na de hardhandige aanhouding zijn de broers nog duidelijk aangeslagen van wat er de avond ervoor gebeurde. Meer op de website van rijnmond.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:58 schreef Hephaistos. het volgende:
Wel mooie trap trouwens van die andere agent
Een simpele loopkick, dat kan me moeder ook nog wel.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:58 schreef Hephaistos. het volgende:
In dat filmpje heeft die vrouwelijke agent haar wapenstok al getrokken, en dus waarschijnlijk al vele waarschuwingen gegeven. Als je dan nog steeds niet wegloopt wordt je hardhandiger aangepakt ja.
Wel mooie trap trouwens van die andere agent
Maar als ze vervolgens achter je aan blijven lopen, steeds een duwtje in je rug gevende, dan word ik als brave blanke burger ook een beetje pissig. Sommige politieagenten zijn nu eenmaal niet erg tactisch en bereiken het tegendeel van wat ze willen. Namelijk dat iemand normaal vertrekt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:57 schreef swollywood het volgende:
Tsja, als een agent vordert dat je weg moet gaan, moet je gewoon weggaan en niet gaan zeiken.
Dus?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:03 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Een simpele loopkick, dat kan me moeder ook nog wel.
Turkse of Marokkaanse agenten doen precies hetzelfde hoor.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:07 schreef Meh7 het volgende:
En maar opkijken dat de allochtone jeugd geen respect voor blanke agenten heeft. Opflikkeren. Zienswijze kom er maar in.
Misschien maar om dan weer gelijk te beginnen over discriminatie.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:08 schreef Merkie het volgende:
Ik vind het wel een beetje overdreven hoe de politie reageert. De jongen loopt al weg in het filmpje.
Ik dacht dat dat achterlijke landen waren.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:08 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Turkse of Marokkaanse agenten doen precies hetzelfde hoor.
Ik heb het dan ook over NL.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:10 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat achterlijke landen waren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |