abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71635762
Ik ben een beetje pissig en zou graag eens jullie mening horen.

De situatie:
Enkele weken geleden zie ik op internet een mooie aktie, het gaat om de aanschaf van een digitale camera. Bij inruil van je oude toestel krijg je een x-bedrag korting.
Het gaat hier om een vrij bekende keten met zowel een webshop als diverse filialen.
De webshop geeft als melding dat het artikel tijdelijk uitverkocht is. Ik heb nog even gebeld met het dichtsbijzijnde filiaal en daar is de camera ook niet op voorraad. Mannetje weet ook niet wanneer ie weer komt en heeft geen idee hoe of wat. Dat schiet dus niet op, dan maar weer bij de webshop proberen.

De enige manier om in contact te komen met de webshop is het versturen van een e-mail.
De aktie liep t/m zaterdag (2 weken geleden) en ik heb de dinsdag daarvoor een e-mail gestuurd met daarin de melding dat ik de camera graag wil bestellen en gebruik wil maken van de inruilaktie. Daarop volgt een ontvangstbevestiging met daarin de melding dat ze binnen 10 werkdagen (da's snel ) contact met me opnemen.

Vandaag was het precies 2 weken gelegen en nog steeds geen reactie, tot vanmiddag dan. Er zouden problemen zijn geweest met hun e-mail en vroegen zich af of mijn vraag ondertussen beantwoord was. Niet dus. Daarop stuur ik weer een mailtje, met daarin nogmaals dat ik de camera graag wil bestellen tegen aktievoorwaarden. Antwoord: u bent te laat, de aktie is afgelopen en wij kunnen niet meer tegen aktievoorwaarden leveren. Voor de zekerheid heb ik nog even gevraagd of ze dit serieus menen en of ze de gevolgen (slechte reclame) op de koop toe willen nemen. Geen reactie.

Jullie snappen vast wel dat ik niet zoveel trek meer heb in deze aanbieding die geen aanbieding is. Als het nu al zo moeizaam verloopt dan wil ik niet eens weten wat er gebeurt als er bijv. iets mis zou zijn met de camera.
Maar ik ben er wel flink pissig om. Ze adverteren zich een slag in de rondte, maar als je iets wilt bestellen dan zijn ze niet thuis en komen met allerlei kulsmoezen aanzetten om maar onder die korting uit te komen.

Kun je dit soort zaken ergens melden? Of zit ik er helemaal naast en denk ik in m'n recht te staan, maar is het gewoon geoorloofd om zulke losse aktieflodders te lanceren?
pi_71635799
Gewoon links laten liggen.
Welke webshop was het? Over het algemeen weten we ze snel hoog in Google te krijgen
pi_71635844
Ik wil nog even afwachten of er morgen een reactie komt. Als er geen reactie komt dan neem ik aan dat ze de gevolgen (slechte reclame) wel accepteren en dan zal ik ook de naam hier noemen. Nu nog even het voordeel van de twijfel
pi_71635862
Ooit gehoord van OP=OP? Zal waarschijnlijk ook bij deze actie zo zijn geweest.. Waarschijnlijk konden ze eenmalig een zooi camera's voor bedrag X kunnen inkopen en dat daarna met korting verkopen
  Licht Ontvlambaar woensdag 5 augustus 2009 @ 22:24:17 #5
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_71635864
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:22 schreef MaGNeT het volgende:
Welke webshop was het? Over het algemeen weten we ze snel hoog in Google te krijgen
nee... dat doen we niet
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_71635888
Daar heb ik zeker van gehoord, maar ze zijn niet op Ze zijn in bestelling (tijdelijk uitverkocht, zoals letterlijk vermeld). En de aktie heeft t/m zaterdag op internet gestaan, dus als ze echt op waren dan hadden ze die aanbieding eraf kunnen halen.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 22:25:45 #7
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_71635907
Je kunt je verhaal met naam en toenaam op de diverse consumentensites neerzetten. Zoals die van TROS Radar bijvoorbeeld. Dit is natuurlijk drie keer niks
pi_71635924
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:25 schreef Ozziecar het volgende:
Daar heb ik zeker van gehoord, maar ze zijn niet op Ze zijn in bestelling (tijdelijk uitverkocht, zoals letterlijk vermeld). En de aktie heeft t/m zaterdag op internet gestaan, dus als ze echt op waren dan hadden ze die aanbieding eraf kunnen halen.
Heb je wel daadwerkelijk via de site een bestelling geplaatst of alleen per email?
pi_71635973
quote:
Heb je wel daadwerkelijk via de site een bestelling geplaatst of alleen per email?
Bestellen via de site was niet mogelijk i.v.m. tijdelijk uitverkocht. De button "bestel" wordt dan onschadelijk gemaakt
De enige optie was een e-mail sturen en dat heb ik gedaan. Daarin heb ik ook aangegeven dat ik een bestelling wil plaatsen.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 22:28:44 #10
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_71635995
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:24 schreef Sjeen het volgende:

[..]

nee... dat doen we niet
doen we regelmatig hoor :S let je niet op ofzo ?

Ik denk Mediamarkt ?
  woensdag 5 augustus 2009 @ 22:29:02 #11
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_71636007
WELKE WEBSHOP WAS HET?!?!?!??!?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_71636020
quote:

[..]

nee... dat doen we niet
Officiëel misschien niet, maar het is vaak genoeg gebeurd.
Maar goed, ik zou TS dan toch de Tros Radar site aanraden want Fok! heeft nog geen geschikt sub-forum voor klagende consumenten.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 22:29:53 #13
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_71636026
Zijn ze aangesloten bij http://www.thuiswinkel.org/ ?

Zo ja, daar eens klagen.
Vampire Romance O+
  woensdag 5 augustus 2009 @ 22:30:57 #14
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_71636049
Dit klinkt als kijkshop En ik woon al een aantal jaren niet meer in NL lol
  Forum Admin woensdag 5 augustus 2009 @ 22:32:22 #15
35723 crew  GGMM
pi_71636076
ALs je het niet kan bestellen omdat het uitverkocht is, wat zeur je dan eigenlijk?
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 22:36:50 #16
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_71636189
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:32 schreef GGMM het volgende:
ALs je het niet kan bestellen omdat het uitverkocht is, wat zeur je dan eigenlijk?
Dat dus. Klinkt als een OP = OP actie. Als het nog wel in voorraad was geweest, maar de website was brak, dan had ik het nog wel begrepen. Maar zoals het nu overkomt vind ik het wel terecht dat ze niet meer leveren voor de actieprijs.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_71636291
Was het dixons?
Dacht dat die pas zo'n actie hadden.

Snap trrouwens niet dat je die winkel niet met naam noemt.
pi_71637301
Ik lees werkelijk nergens dat de winkelketen die niet genoemd zal worden iets verkeerds gedaan heeft. Zulke acties zijn doorgaans geldig tijdens een bepaalde periode én zolang de voorraad strekt.
pi_71637878
Fixers, ik snap wel wat je bedoelt :j
Maar wat ik me dan afvraag is waarom zo'n aktie dan toch op de site blijft staan onder het mom van "tijdelijk uitverkocht". Ik kan zo nooit weten of het artikel voor het einde van de aktieperiode weer te leveren is, de enige manier om daar achter te komen is een e-mail sturen, waar dan vervolgens pas 2 weken later op gereageerd wordt. Als het om een OP=OP aktie gaat dan kunnen ze dat er toch gewoon bij zetten? En daarbij de advertentie gewoon verwijderen i.p.v. zo vaag te doen?
  woensdag 5 augustus 2009 @ 23:40:22 #20
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_71638242
quote:
"tijdelijk uitverkocht"
kun je lezen als: uitverkocht tot we het weer kunnen leveren. En die levering kan dan (ver) na de actietijd zijn.

Het zou pas incorrect zijn als al na één dag na het begin van die actie, het artikel niet meer tegen de actieprijs leverbaar zou zijn.
  † In Memoriam † donderdag 6 augustus 2009 @ 00:20:38 #21
43556 miss_dynastie
pi_71639436
Lijkt me niet meer dan normaal in dit geval. Waarom wel laten staan? Nou, misschien dat er in bepaalde filialen wel voorraad is nog, neem aan dat je niet alle zaken in Nederland gebeld hebt. Toen ik de TT las, had ik de indruk dat je wel een bestelling had kunnen plaatsen maar men alsnog niet wil leveren, maar in dit geval vind ik het heel normaal.
pi_71655512
Als een winkel opzettelijk héél weinig exemplaren van een voordeel-actie inslaat en dan adverteert alsof iedereen met fikse korting iets kan halen, loopt de boel te bedonderen.

Inderdaad, op=op, maar 2 exemplaren bestellen en dan de emails negeren is volksverlakkerij.
pi_71655956
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:54 schreef mgerben het volgende:
Als een winkel opzettelijk héél weinig exemplaren van een voordeel-actie inslaat en dan adverteert alsof iedereen met fikse korting iets kan halen, loopt de boel te bedonderen.
Dat heet marketing
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_71656605
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:20 schreef Ozziecar het volgende:

Kun je dit soort zaken ergens melden? Of zit ik er helemaal naast en denk ik in m'n recht te staan, maar is het gewoon geoorloofd om zulke losse aktieflodders te lanceren?
Speciaal voor dit soort gelegenheden heeft Fok! het subforum KLB

Wat een slechte service van het bedrijf. Zoiets moet je na kunnen leveren tegen dezelfde prijs. Dan maar een paar centen minder winst.
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_71659734
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:22 schreef MaGNeT het volgende:
quote:
nee... dat doen we niet
We laten het niet links liggen?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_71660079
Zie hier het probleem niet, je hebt gewoon pech gehad.

Je kreeg een standaard mailtje met "wij reageren binnen 10 werkdagen" en inderdaad heb je na twee weken een mail gekregen. Je was er niet optijd bij, jammer maar helaas.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_71661932
Ik vind dus dat TS er wel op tijd bij was. Het is echter de winkelier geweest die te traag reageerde, waardoor ze nu niet van de aanbieding gebruik kan maken.
pi_71668019
Goed nieuws: zodra de camera weer voorradig is dan mag ik 'm alsnog tegen aktieprijs bestellen.
Da's netjes
pi_71668947
Goed nieuws inderdaad! Vanwaar die plotselinge ommekeer?
pi_71669121
De klantenservice-dame hield vast aan de aktieperiode, maar blijkbaar dacht de persoon die boven haar stond er toch anders over
pi_71675746
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 00:19 schreef Ozziecar het volgende:
De klantenservice-dame hield vast aan de aktieperiode, maar blijkbaar dacht de persoon die boven haar stond er toch anders over
Ik kan me herinneren dat de wet hierop een paar jaar geleden aangepast was. Daarvoor was het zo dat bijvoorbeeld het kruidvat een DVD-speler tegen een belachelijk lage prijs aanbood, maar er maar één of twee had staan waardoor het vaak 'jammer maar helaas' was.

Tegenwoordig is het (volgens mij) zo dat als je een aanbieding hebt, je ook verplicht bent om te leveren tegen die prijs.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')