Ik ben een beetje pissig en zou graag eens jullie mening horen.
De situatie:
Enkele weken geleden zie ik op internet een mooie aktie, het gaat om de aanschaf van een digitale camera. Bij inruil van je oude toestel krijg je een x-bedrag korting.
Het gaat hier om een vrij bekende keten met zowel een webshop als diverse filialen.
De webshop geeft als melding dat het artikel tijdelijk uitverkocht is. Ik heb nog even gebeld met het dichtsbijzijnde filiaal en daar is de camera ook niet op voorraad. Mannetje weet ook niet wanneer ie weer komt en heeft geen idee hoe of wat. Dat schiet dus niet op, dan maar weer bij de webshop proberen.
De enige manier om in contact te komen met de webshop is het versturen van een e-mail.
De aktie liep t/m zaterdag (2 weken geleden) en ik heb de dinsdag daarvoor een e-mail gestuurd met daarin de melding dat ik de camera graag wil bestellen en gebruik wil maken van de inruilaktie. Daarop volgt een ontvangstbevestiging met daarin de melding dat ze binnen 10 werkdagen (da's snel

) contact met me opnemen.
Vandaag was het precies 2 weken gelegen en nog steeds geen reactie, tot vanmiddag dan. Er zouden problemen zijn geweest met hun e-mail en vroegen zich af of mijn vraag ondertussen beantwoord was. Niet dus. Daarop stuur ik weer een mailtje, met daarin nogmaals dat ik de camera graag wil bestellen tegen aktievoorwaarden. Antwoord: u bent te laat, de aktie is afgelopen en wij kunnen niet meer tegen aktievoorwaarden leveren. Voor de zekerheid heb ik nog even gevraagd of ze dit serieus menen en of ze de gevolgen (slechte reclame) op de koop toe willen nemen. Geen reactie.
Jullie snappen vast wel dat ik niet zoveel trek meer heb in deze aanbieding die geen aanbieding is. Als het nu al zo moeizaam verloopt dan wil ik niet eens weten wat er gebeurt als er bijv. iets mis zou zijn met de camera.
Maar ik ben er wel flink pissig om. Ze adverteren zich een slag in de rondte, maar als je iets wilt bestellen dan zijn ze niet thuis en komen met allerlei kulsmoezen aanzetten om maar onder die korting uit te komen.
Kun je dit soort zaken ergens melden? Of zit ik er helemaal naast en denk ik in m'n recht te staan, maar is het gewoon geoorloofd om zulke losse aktieflodders te lanceren?