Ben vooral benieuwd naar Sedoc en Martinaquote:
Wat denk je van Bram Som Falco ?quote:
Geen idee, zo into de atletiekwereld ben ik ook weer niet, maar ik vind het wel leuk om te zien. Nederlandse medailles verwacht ik overigens niet, daar doe ik het dus ook niet voor. Wel zijn onderdelen als de tienkamp en polsstokhoogspringen supergaafquote:
Damn, weer een 100 meterfinale op de verjaardag van mijn moeder. Ik vond het al zo jammer dat ik de 9.69 van Bolt niet live meekreegquote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:53 schreef PieterBas het volgende:
Som kan zou een finale plaats kunnen halen.. Voor de rest mag je op een wonder hopen..
Altijd handig.. De chrono
http://berlin.iaaf.org/results/racedate=08-15-2009/bydate.html. 100 finale voor de mannen al op de tweede dag
Ik ging ooit pissen toen Mike Powel zijn wereldrecord sprongquote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:01 schreef Falco het volgende:
[..]
Damn, weer een 100 meterfinale op de verjaardag van mijn moeder. Ik vond het al zo jammer dat ik de 9.69 van Bolt niet live meekreeg.
Dat zijn de 100 meters toch altijd? Er staan volgens mij twee dingen altijd vast, de 100 meter in het openingsweekend en de marathon op de slotdag.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:53 schreef PieterBas het volgende:
Som kan zou een finale plaats kunnen halen.. Voor de rest mag je op een wonder hopen..
Altijd handig.. De chrono
http://berlin.iaaf.org/results/racedate=08-15-2009/bydate.html. 100 finale voor de mannen al op de tweede dag
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:21 schreef tong80 het volgende:
Geen slotje van Ambrosius ?
Het moet niet veel gekker worden
en dat had ik weer gemist.. stond namelijk zelf op de atletiekbaan..quote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:41 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Van de Nederlanders hoeven we vrees ik niet veel te verwachten. Hooguit finaleplaatsen voor Sedoc en Som. De afgelopen jaren haalden we zelfs medailles, met natuurlijk Rens Blom die in 2005 wereldkampioen werd.
Doe niet zo triest kerel.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:21 schreef tong80 het volgende:
Geen slotje van Ambrosius ?
Het moet niet veel gekker worden
Ik mag wel hopen dat ie ondertussen wel vervangen is voor een tartan baan..quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:43 schreef Leatherface het volgende:
Hoe snel is de sintelbaan van Berlijn eigenlijk?
Mooie strijdquote:
Niet zo snel, op geen enkele afstand eigenlijk. Maar kan ook aan het stadion liggen, echt een compact stadion is het natuurlijk niet.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:43 schreef Leatherface het volgende:
Hoe snel is de sintelbaan van Berlijn eigenlijk?
Mooi, die staat alvast in de agenda.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:33 schreef borisz het volgende:
Zondag 16 augustus 21.30 = finale 100 meter.
OP is ook niet bepaald duidelijk daarin.quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:20 schreef Szura het volgende:
Kut ik zat te denken aan dit weekend, moeten we nog een week wachten
Pas hem maar aanquote:Op zondag 9 augustus 2009 15:28 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
OP is ook niet bepaald duidelijk daarin.
Zogenaamd diepte-interview met een loper die helemaal niets wezenlijks te melden heeft. Zonde van de zendtijd.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:49 schreef Ambrosius het volgende:
Nu Bram Som bij Smeets in een voorbeschouwinkje (Ned. 1).
Weinig te melden idd, al vind ik wel dat Smeets de handel erg goed heeft voorbereid en dat over een sport die hij dacht ik niet heel boeiend vindt.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Zogenaamd diepte-interview met een loper die helemaal niets wezenlijks te melden heeft. Zonde van de zendtijd.
Een interview met Bram Som die nu al langer dan een half uur duurtquote:Op zondag 9 augustus 2009 16:49 schreef Ambrosius het volgende:
Nu Bram Som bij Smeets in een voorbeschouwinkje (Ned. 1).
De avondsessies werden live op Ned. 3 aangekondigd.quote:Op zondag 9 augustus 2009 18:37 schreef borisz het volgende:
Politiek24 zal vervangen worden door Sport24. Op Sport24 wordt het WK in zijn geheel live uitgezonden. Hoeveel er op NL1, 2 en 3 uitgezonden wordt weet ik niet direct.
Tof! Al zal ik weinig kunnen zien zonder vakantie.quote:Op zondag 9 augustus 2009 18:37 schreef borisz het volgende:
Politiek24 zal vervangen worden door Sport24. Op Sport24 wordt het WK in zijn geheel live uitgezonden. Hoeveel er op NL1, 2 en 3 uitgezonden wordt weet ik niet direct.
quote:Geen straf dopingzondaars Jamaica
De vijf Jamaicaanse atleten die in juni betrapt werden op het gebruik van doping kunnen wellicht toch deelnemen aan de WK in Berlijn (15-23 augustus).
Het Jamaicaanse anti-dopingcomité zegt niet vast te kunnen stellen of het gebruikte middel op de verboden lijst voorkomt en heeft Yohan Blake, Sheri-Ann Brooks, Marvin Anderson, Lansford Spence en Allodin Fothergill vrijgesproken. De IAAF beslist nu of ze naar de WK mogen.
Overigens is er alweer een nieuwe rel in Jamaica. De bond dreigt Asafa Powell, Shelly-Ann Fraser, Shericka Williams, Melanie Walker en Brigitte Foster uit te sluiten van de WK als zij zich niet per direct melden in het trainingskamp.
Als Usain Bolt er maar staatquote:Op maandag 10 augustus 2009 22:19 schreef Szura het volgende:
Lekker boeltje daar met die Jamaicanen![]()
![]()
[..]
Hij is niet de enigequote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:35 schreef Ambrosius het volgende:
Gay verwacht er flink wat van hoorde ik wel bij het Sportjournaal.
Ook 3 anderen horen hierbij:quote:Jamaica laat drie toppers thuis van WK atletiek wo 12/08/2009 - 14:16
Asafa Powell, Shelly-Ann Fraser en Melaine Walker hebben een trainingskamp gemist en dat kan hen duur te staan komen. Jamaica heeft de Internationale Atletiekbond gevraagd de drie te schrappen van de deelnemerslijst.
Powell, Fraser en Walker lieten samen met twee ploegmaats een trainingskamp van de nationale ploeg aan zich voorbijgaan. "Die stage was verplicht", zegt de voorzitter van de Jamaicaanse atletiekbond. "Ze wisten dat ze niet mogen deelnemen als ze niet zouden komen."
Powell is de voormalige wereldrecordhouder op de 100 meter, terwijl Fraser olympisch kampioene is op die afstand. Walker won in Peking de 400 meter horden
quote:IAAF houdt Jamaicaanse toppers op het WK
Asafa Powell, Shelly-Ann Fraser en Melaine Walker mogen dan toch op het WK lopen. Jamaica trok een verzoek om de drie toppers te schrappen weer in.
Belga Asafa Powell, Shelly-Ann Fraser en Melaine Walker hadden een trainingskamp gemist en daarop had Jamaica de Internationale Atletiekbond gevraagd de drie te schrappen van de deelnemerslijst. Nu komt Jamaica terug op die beslissing.
De IAAF geeft toe druk uitgeoefend te hebben: "In het belang van de sport. Hun afwezigheid zou negatief zijn voor het WK."
Powell, Fraser en Walker lieten samen met drie teammaats een stage van de nationale ploeg aan zich voorbijgaan. "Die stage was verplicht. Ze kenden de gevolgen", had de Jamaicaanse bond eerst gezegd.
Powell is de ex-wereldrecordhouder op de 100 meter. Fraser won olympisch goud op de 100 meter, Walker won in Peking de 400 meter horden.
Dat wilde ik net posten.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:35 schreef Szura het volgende:
Wat een idioten daar![]()
Ik begin wel te denken dat het om iets anders gaat dan dat trainingskamp
Tongquote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat wilde ik net posten.
Die mensen zijn niet gek en laten hun Olympisch kampioenen niet zomaar thuis.
Hier zit iets verdachts aan vast.
Ik lag en lachte in een deuk. Zelfs de FPquote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:32 schreef Szura het volgende:
[..]
TongNieuwe computer?
![]()
Heel het forum is op de hoogte
Om weer te falen op een groot toernooi zeker?quote:
Powell heeft wel de naam als choker..quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:09 schreef Szura het volgende:
[..]
Om weer te falen op een groot toernooi zeker?
Ik ben benieuwd! Het zal vast en zeker een verrassing worden denk ik zo...quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:38 schreef Szura het volgende:
Tyson Gay wil wereldkampioen worden in een WR en denkt zelf aan 9,6.
Heeft Bolt niet een keer gezegd dat 9,4 mogelijk is?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | 10:10 Hrs* 100m Hurdles F Heptathlon 10:50 Hrs* 3000m Steeplechase F Round 1 11:00 Hrs* Triple Jump F Qual. A + B 11:20 Hrs* High Jump F Heptathlon A + B 11:40 Hrs* 100m M Round 1 12:00 Hrs* Hammer Throw M Qual.A 13:00 Hrs* 20 km Race Walk M Final 13:05 Hrs* 400m F Round 1 13:20 Hrs* Hammer Throw M Qual. B |
Zonder Ruckstuhl toch ?quote:
en zonder Klüft en Sothertonquote:
Zeker, alleen is hij dit jaar totaal niet de topfavoriet, terwijl die dat voorheen altijd wel was. Misschien kan die eens een medaille halenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:31 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Powell heeft wel de naam als choker..
Ik denk dat Powell ook wel gebrand is op een medaille, na die bijna uitsluiting. Ik vlak Martina ook niet uit voor een medaillequote:Op vrijdag 14 augustus 2009 20:47 schreef Brownietje het volgende:
[..]
Zeker, alleen is hij dit jaar totaal niet de topfavoriet, terwijl die dat voorheen altijd wel was. Misschien kan die eens een medaille halen![]()
Ik zet mijn geld op Bolt, jammer dat het op een zachte baan is. Dit duel op keihard mondo = wereldrecord
Ik liep 11.50 op mijn 15de op grasquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 22:14 schreef PieterBas het volgende:
en ik denk dat ik maar ga emigreren naar de Marshall eilanden.. mag ik ook meedoen met het WK Atletiek
12.16
Over een paar jaar gaat het net als bij de motorcross en de paardenraces en worden de deelnemers uit een kooi met een obstakel ervoor weggeschoten. Heb je nooit meer last van een valse start.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 23:23 schreef tong80 het volgende:
Trouwens weer een debiele regel van de IAAF.
Vanaf 2010 is de eerste valse start al diskwalificatie.
Snappen die bobo's nou echt niks van sport
en als je beweegt blijft het hek dicht...quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 23:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Over een paar jaar gaat het net als bij de motorcross en de paardenraces en worden de deelnemers uit een kooi met een obstakel ervoor weggeschoten. Heb je nooit meer last van een valse start.
Hopelijk ja. Maar het leeft in Berlijn ook niet echt. De stad hangt wel vol met prachtige affiches en er wordt veel aan pr gedaan maar de plaatselijke bevolking loopt niet echt warm nog.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 11:37 schreef Leatherface het volgende:
Hopelijk loopt het stadion tijdens de avondsessies goed vol. Zo'n troosteloze atmosfeer als in Edmonton en Osaka past niet bij een WK.
Het zal vast niet de laatste zijnquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 11:43 schreef PieterBas het volgende:
Oef.. en daar ging hamstring nummer 1..
Helaas zijn er maar een x-aantal landen/steden waar het echt volloopt. Dat zijn dan nog meestal de Scandinavische landen, en bij de Golden League-wedstrijden in Brussel en Zürich.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 11:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Hopelijk ja. Maar het leeft in Berlijn ook niet echt. De stad hangt wel vol met prachtige affiches en er wordt veel aan pr gedaan maar de plaatselijke bevolking loopt niet echt warm nog.
Ik ben er weer bij in Brusselquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 11:48 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Helaas zijn er maar een x-aantal landen/steden waar het echt volloopt. Dat zijn dan nog meestal de Scandinavische landen, en bij de Golden League-wedstrijden in Brussel en Zürich.
De FBK Games doen het trouwens ook goed, moet ik zeggen. Klein stadion, maar ze krijgen het vaak wel vol.
Zonde, want Zweden is wel een echt atletiekland. Dat probleem brak hen ook al op in Beijing.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 11:52 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Over Scandinavie gesproken. Ik realiseer me net dat Zweden met ongeveer hetzelfde probleem zit als Nederland, al hun toppers zijn of geblesseerd of gestopt.
Ook gewoon op de TV op het digitale kanaal waar normaal NOS24-Politiek zit te zien.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 11:27 schreef SCH het volgende:
We zijn begonnen. Goede stream van de NOS!
Zonder Kluft, Kallur, Olsson en de gestopte Bergqvist en Holm, mis je toch een aantal medaillekanshebbersquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 11:57 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Zonde, want Zweden is wel een echt atletiekland. Dat probleem brak hen ook al op in Beijing.
Het WK in Göteborg vind ik trouwens nog altijd een van de mooiste grote atletiektoernooien ooit. Ullevi is geen heel groot stadion, maar het loopt wel vol als er atletiekwedstrijden zijn. Beter dan zo'n megagroot stadion als in Edmonton of Osaka dat bijna leeg is.
Een beetje te vroegquote:
en dan deelnemers laten starten met 12.16quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:02 schreef Brownietje het volgende:
12 series en dan een nieuwe startregel omdat het te lang duurt.
quote:
Net de pervert-cam op de billen van Ennisquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:42 schreef pfaf het volgende:
Dat was te verwachten, hij had zich op de rug startend nog gekwalificeerd.
Zo weer zevenkamp.
Wanneer moet Nick?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:43 schreef kleinzusje het volgende:
[ afbeelding ]
ps. Sorry voor de kwaliteit, gaat wat minder snel dan in m'n progje![]()
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:03 schreef Brownietje het volgende:
En dan mogen de sprinters geen 2 valse stars maken omdat dat teveel tijd kost en er trucjes uit kunnen worden gehaald![]()
Het is een roeping.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:29 schreef tong80 het volgende:
En plots denk je....ik ga snelwandelen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 18:15 Hrs* 1500m M Round 1 18:20 Hrs* Shot Put F Heptathlon A + B 18:50 Hrs* 100m M Round 2 19:00 Hrs* Pole Vault F Qual. A + B 19:25 Hrs* 10000m F Final 20:05 Hrs* Award ceremony 20km Race Walk** M Award ceremony Nr. 1 20:15 Hrs* Shot Put M Final 20:20 Hrs* 400m Hurdles M Round 1 20:55 Hrs* Award ceremony 10000m F Award ceremony Nr. 2 21:10 Hrs* 200m F Heptathlon A + B |
Snelwandelenquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:00 schreef pfaf het volgende:
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJ snelwandelen.
BBCquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:23 schreef wimderon het volgende:
Nu Asbel Kiprop![]()
Met commentaar van de BBC uiteraard
Ja!quote:
De regisseur heeft waarschijnlijk een voorliefde voor de billen van Ennisquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:57 schreef Brownietje het volgende:
[..]
Ja!Al stoor ik me af en toe wel aan de intervies meteen na afloop en praten ze af en toe teveel. Maar hun eigen beelden van atleten
![]()
Ennis
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:59 schreef PieterBas het volgende:
[..]
De regisseur heeft waarschijnlijk een voorliefde voor de billen van Ennis
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:02 schreef SCH het volgende:
Godver, Lemaitre is 1 van de lekkerste atleten van deze WK
echt hequote:
Hij moest toch zijn 10 seconds of fame halenquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:12 schreef Anonymousz het volgende:
Die Jap is ook nog laatste geloof ik :'_
En dikquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:12 schreef Anonymousz het volgende:
Die Jap is ook nog laatste geloof ik :'_
Hoe verbeter je je start dankzij een verplicht trainingskamp waar je van wegblijftquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:15 schreef Brownietje het volgende:
Powells start is echt enorm verbeterd, komt zeker door dat verplichte trainingskamp van de bond. Hoop dat die niet choked, dan pakt die een mooie medaille.
Rust is de beste training... zegt mijn trainer altijdquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:20 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hoe verbeter je je start dankzij een verplicht trainingskamp waar je van wegblijft
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:20 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hoe verbeter je je start dankzij een verplicht trainingskamp waar je van wegblijft
Wat? Door de anabolen?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:21 schreef wimderon het volgende:
Ik denk dat Gay hier gewoon nog wat inhoudt bij de eerste passen. Z'n spieren staan zo'n beetje op knappen als alle verhalen kloppen.
quote:
Inderdaad.. dit is niet eens ontspannen meer... Dit is chillenquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:26 schreef Marcoss het volgende:
Niet te geloven hoe relaxed die Bolt loopt
Geniaal gewoonquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:26 schreef Marcoss het volgende:
Niet te geloven hoe relaxed die Bolt loopt
Niet als je zo'n ongelofelijke kutstart hebtquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat meen je niet ?
Ik keek naar de bundesliga
Dacht dat is appel en eitje
De man van Dibaba doet ook al niet mee...quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:29 schreef Ambrosius het volgende:
De eerste baanfinale nu, 10K vrouwen. Defar de favoriete bij afwezigheid van Dibaba.
Je zou daardoor maar de mat missen..quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:28 schreef Szura het volgende:
[..]
Niet als je zo'n ongelofelijke kutstart hebt![]()
![]()
Pff je zou die polstok maar tegen je bakkus aankrijgen
Lornah is/was geblesseerd en van Hilda weet ik het niet?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:37 schreef Szura het volgende:
Wat is die Abeylegesse toch lelijk![]()
Waarom doen "onze" Kiplagat en Kibet eigenlijk niet mee?
Kiest voor de weg aan het einde van dit jaar. Halve marathons en vast ook nog wel een hele marathon.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:37 schreef Szura het volgende:
Wat is die Abeylegesse toch lelijk![]()
Waarom doen "onze" Kiplagat en Kibet eigenlijk niet mee?
Ik snap er nooit iets van bij die Afrikanenquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:56 schreef Szura het volgende:
De Turkse eruit
En daar weten we het, of Kenia, of Ethiopië
Waarom dringen die Keniaansen de kop niet op aan zo'n Ethiopische![]()
"Ja man, kan niks aan doen"quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:11 schreef Ronaldsen het volgende:
Wel weer grappig dat interview met Martina op NOS, echt zo'n maf accent heeft die gast.
Maar wel sneu dat ie er uit ligt
Good times.. met mijn ik-kijk-op-mijn-horloge-en-doe-het-gordijn-open-stoottechniekquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:29 schreef Szura het volgende:
7,25 kilo ja die kogel![]()
Wij gooiden vroeger met 1 of 2 kilo en nog kwam je nog geen 10 meter ver
Eind jaren '80 en begin jaren '90 gingen er wel meer over de 23 meter heen. Het Europees record staat ook nog steeds op naam van Urs Timmermann met 23 meter plus. We zullen maar niet beginnen over hoe dat in die jaren tot stand is gekomen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:07 schreef Szura het volgende:
Alweer verder voor Majewski![]()
21.91![]()
Wat een belachelijk WR trouwens 23.12
Gewoon keihard trainenquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:09 schreef TheArt het volgende:
[..]
Eind jaren '80 en begin jaren '90 gingen er wel meer over de 23 meter heen. Het Europees record staat ook nog steeds op naam van Urs Timmermann met 23 meter plus. We zullen maar niet beginnen over hoe dat in die jaren tot stand is gekomen.
Vast wel jaquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:11 schreef Szura het volgende:
[..]
Gewoon keihard trainen![]()
Zo daar hebben we Ennis weer
Mike Stulce niet te vergeten.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:13 schreef TheArt het volgende:
[..]
Vast wel ja![]()
Dat Randy Barnes 2x positief getest heeft op doping zal ik dan maar buiten beschouwing laten
Jelimo kwam vorig jaar toch al vrij dicht bij dat record en die is de 20 nog niet eens gepasseerd. Al heeft ze tot dusver een ongelukkig jaar achter de rug.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:30 schreef Leatherface het volgende:
Dat van Kratochvilova op de 800 meter mogelijk ook niet.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:16 schreef Szura het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind haar cute![]()
Mooie tijd op de 200m nu
Alleen Barnes en Timmerman. Het is overigens Ulf Timmerman.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:09 schreef TheArt het volgende:
[..]
Eind jaren '80 en begin jaren '90 gingen er wel meer over de 23 meter heen. Het Europees record staat ook nog steeds op naam van Urs Timmermann met 23 meter plus. We zullen maar niet beginnen over hoe dat in die jaren tot stand is gekomen.
1 2 3 4 5 6 7 8 | 10:10 Hrs* 800m F Round 1 10:45 Hrs* Javelin Throw F Qual.A 11:00 Hrs* 3000m Steeplechase M Round 1 11:35 Hrs* Long Jump F Heptathlon A + B 11:55 Hrs* 100m F Round 1 12:00 Hrs* 20 km Race Walk F Final 12:15 Hrs* Javelin Throw F Qual. B |
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 22:38 schreef Ericr het volgende:
[..]
Alleen Barnes en Timmerman. Het is overigens Ulf Timmerman.
De worpen van Barnes :
De vrouwenrecords zijn overigens een stuk zieker als je het vergelijkt met het niveau van tegenwoordig. Cantwell,Nelson en Hoffa halen bij de heren nog wel de top 50. Bij de dames haalt niemand de top 100 in de laatste 10 jaar en in feite is de top 500 halen al een opvallende prestatie tegenwoordig.
We weten allemaal dat de krachtrecords stuk voor stuk uit een verboden potje kwamen, maar hoogspringen? Was hij zoveel beter dan de rest of had hij springveren? Het is niet echt een dopingsport, zou ik denken.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 22:38 schreef Ericr het volgende:
Qua 'onbreekbare' records doet de 2.45 van Sotomayor het ook goed. 2.38 lijkt tegenwoordig de limiet
Sotomayor is ooit positief bevonden. Maar dat was wel een uitzonderlijk talent, met of zonder doping.quote:Op zondag 16 augustus 2009 11:00 schreef Coelho het volgende:
[..]
We weten allemaal dat de krachtrecords stuk voor stuk uit een verboden potje kwamen, maar hoogspringen? Was hij zoveel beter dan de rest of had hij springveren? Het is niet echt een dopingsport, zou ik denken.
Gelet op de periode waarin Sotomayor actief was zal er nog wel sprake van doping zijn geweest. Eind jaren 80, begin jaren 90 zijn een berg records neergezet die nu nog amper benaderd worden.quote:Op zondag 16 augustus 2009 11:00 schreef Coelho het volgende:
[..]
We weten allemaal dat de krachtrecords stuk voor stuk uit een verboden potje kwamen, maar hoogspringen? Was hij zoveel beter dan de rest of had hij springveren? Het is niet echt een dopingsport, zou ik denken.
Wandelende encyclopediequote:Op zondag 16 augustus 2009 11:21 schreef Ericr het volgende:
[..]
Gelet op de periode waarin Sotomayor actief was zal er nog wel sprake van doping zijn geweest. Eind jaren 80, begin jaren 90 zijn een berg records neergezet die nu nog amper benaderd worden.
Sotomayor is met Patrik Sjöberg de enige die meerdere malen over 2.40 of hoger is gesprongen, alleen Sotomayor deed dat 18 keer en Sjöberg maar 2 keer. Sotomayor is de Bubka van het hoogspringen.
Powell een GOAT (gebaseerd op tijden) zonder ook maar 1 individuele titel te winnen, tekenend.Denk dat Bolt het aantal keren sub 10 wel verbetert tjdens zijn carriere. Toch een betere GOAT lijkt me. Waarschijnlijk haalt Bolt nog wel een keer of 20 a 25 keer een tijdens sub 9,80. Als hij tenminste honderd meters blijft lopen, een sub 43 op de 400m is ook aantrekkelijk als doel. Zeker als je ziet dat hij bijna joggend een tijd van 45:54 kan lopen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 11:35 schreef Brownietje het volgende:
[..]
Wandelende encyclopedie![]()
Powell trouwens Greene voorbij met het meeste races onder de 10.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | 18:25 Hrs* Award ceremony Shot Put M Award ceremony Nr. 3 18:35 Hrs* 100m F Round 2 19:00 Hrs* Triple Jump M Qual. A + B 19:10 Hrs* 100m M Semi-Final 19:25 Hrs* Javelin Throw F Heptathlon B 19:40 Hrs* 400m F Semi-Final 20:05 Hrs* Award ceremony 20km Race Walk F Award ceremony Nr. 4 20:15 Hrs* 400m Hurdles M Semi-Final 20:20 Hrs* Shot Put F Final 20:50 Hrs* 800m F Heptathlon 21:35 Hrs* 100m M Final |
Nog 150 meter te gaan ongeveer, Jepkosgei en Semenya komen in aanraking (niets bijzonders met duw- en trekwerk, gewoon een race-incident, ze tikten elkaars benen aan), Jepkosgei valt, Semenya kan zich net staande houden. Semenya wordt nog tweede, maar Jepkosgei 7e.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:58 schreef PieterBas het volgende:
Wat is er dan gebeurd tijdens de 800m bij de dames? Ik heb het ochtendprogramma gemist ?
Linkje? heb het namelijk ook niet gezienquote:Op zondag 16 augustus 2009 16:23 schreef PieterBas het volgende:
Net de beelden er bij gezien... maar dit noem ik typisch een 800m incident. Inderdaad een vage beslissing.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Serie 2SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:30 schreef PieterBas het volgende:
Startlijst halve finale
Serie 1SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Serie 2Waarom als spoilers?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is toch nergens voor nodig?There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
Van American Samoa?quote:
Dat is het eerste waar je aan denkt bij het Zweedse team?quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:51 schreef frastanz het volgende:
Heb het zweedse atletiek team in hotel:)
Gratis atletische dranken de hele week
Het team bestaat vooral uit mannen, dus dan: ja.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:52 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat is het eerste waar je aan denkt bij het Zweedse team?
Geen Kluft en de zusje Kallur...quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:53 schreef frastanz het volgende:
[..]
Het team bestaat vooral uit mannen, dus dan: ja.
misschien 2 of 3 vrouwen maar die zijn niet zweeds blond
Ach ja zij is er nietquote:Op zondag 16 augustus 2009 18:53 schreef frastanz het volgende:
[..]
Het team bestaat vooral uit mannen, dus dan: ja.
misschien 2 of 3 vrouwen maar die zijn niet zweeds blond
Inderdaad, jammer genoegquote:Op zondag 16 augustus 2009 19:01 schreef qonmann het volgende:
[..]
Ach ja zij is er niet
http://www.webtvhub.com/w(...)7/susanna-kallur.jpg
quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:13 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Zou wat zijn als hij er uit zou liggen zeg
Hij was niet de enige die te vroeg was.quote:
Op het digitale kanaal waar normaal Politiek24 zit, zit deze week de atletiek.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:15 schreef BoerBert het volgende:
http://www.nos.nl/sport24/index.html
Of ergens nog op TV probably.
Klopt ja, maar heb hier geen Tv staanquote:Op zondag 16 augustus 2009 19:17 schreef golfer het volgende:
[..]
Op het digitale kanaal waar normaal Politiek24 zit, zit deze week de atletiek.
Kun je gewoon op internet zien.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:18 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Klopt ja, maar heb hier geen Tv staan. Zo lang ik maar wat kan zien (voornamelijk de 100m finale) ben ik al blij.
Ja.quote:
Ja, met z'n PR van 10.09quote:
quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:24 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ja, met z'n PR van 10.09.
Gay met een sterk eindschot zeg. Powell ook mee.
ja wordt spannendquote:Op zondag 16 augustus 2009 19:26 schreef Ronaldsen het volgende:
Schitterend finale straks, ik heb er zin in
Ja, of een zwak begin.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:24 schreef Ambrosius het volgende:
Gay met een sterk eindschot zeg.
Ik ook. Daar onderbreek ik Carice van Houten wel even voor.quote:
Hij tikte z'n hielen aan ofzo? Dat heb ik niet gezien.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:27 schreef golfer het volgende:
Powell hielt ook in op het einde. Kan nog leuk worden straks in de finale met Bolt, Gay en Powell.
"Zwak" is nog zwak uitgedrukt. Als Gay straks niet beter doet is een derde plaats het hoogst haalbare.quote:
Als jij nou eens in het vervolg je wat meer met verstandelijk inhoudelijke kennis van sport zou bezig houden en wat minder met mierenneuken over taalfouten zou je misschien ooit nog eens wat achting als sportmod kunnen krijgen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:46 schreef Ambrosius het volgende:
Hij tikte z'n hielen aan ofzo? Dat heb ik niet gezien.
Dit van iemand die zelf altijd zit te mierenneuken over taalfouten.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:50 schreef golfer het volgende:
[..]
Als jij nou eens in het vervolg je wat meer met verstandelijk inhoudelijke kennis van sport zou bezig houden en wat minder met mierenneuken over taalfouten zou je misschien ooit nog eens wat achting als sportmod kunnen krijgen.
Dat is ook precies de reden dat ik erop inging.quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:06 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Dit van iemand die zelf altijd zit te mierenneuken over taalfouten.
..vergeet de Duitser (ZDF) niet, zij organiseren het per slot van rekeningquote:Op zondag 16 augustus 2009 20:09 schreef EddyAlbena het volgende:
21.30 is de finale van de 100m?
Nog iets op de Nederlandse zenders of moeten we het met de Belg of BBC doen?
Ik kan geen Duitsquote:Op zondag 16 augustus 2009 20:12 schreef qonmann het volgende:
[..]
..vergeet de Duitser (ZDF) niet, zij organiseren het per slot van rekening
quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:19 schreef McGilles het volgende:
Iemand hier de planning voor morgen? (eurosport)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | 18:05 Hrs* Hammer Throw M Final 18:15 Hrs* 400m Hurdles F Round 1 18:45 Hrs* Pole Vault F Final 19:05 Hrs* 100m F Semi-Final 19:20 Hrs* Award ceremony Shot Put F Award ceremony Nr. 6 19:30 Hrs* 800m F Semi-Final 19:50 Hrs* Award ceremony 100m M Award ceremony Nr. 7 20:00 Hrs* Triple Jump F Final 20:10 Hrs* 1500m M Semi-Final 20:30 Hrs* 3000m Steeplechase F Final 20:50 Hrs* 10000m M Final 21:25 Hrs* Award ceremony 3000m Hindernis F Award ceremony Nr. 8 21:35 Hrs* 100m F Final |
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |