kneusquote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:42 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
klacht:kut auto's
2eklacht:ik wil ook een auto
Een groter drama kan je niet over je afroepenquote:
Das nou het probleem de plaats die me toegewezen is door verkoper is de ruimste , ok ook de plaats die het verst weg ligt .quote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:11 schreef JumpingJacky het volgende:
Gewoon de aangewezen parkeerplaats pakken en als ze moeilijk gaan doen, de splitsingsakte erbij pakken en die andere claimen, dan draaien ze vanzelf weer bij.
Tja, je kunt er natuurlijk niets van zeggen, maar dan loop je het risico dat de wettelijke eigenaar van jouw plaats zich een keertje meldt. Plus dat je dan misschien problemen krijgt met de mensen die tot dan toe al die tijd op jouw wettelijke plaats hebben gestaan.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:43 schreef benzje het volgende:
[..]
Das nou het probleem de plaats die me toegewezen is door verkoper is de ruimste , ok ook de plaats die het verst weg ligt .
Dus als ze later moeilijk gaan doen en ik ga een andere claimen ga ik er qua parkeerplaats op achteruit.
Het punt is niet dat ik bang ben om een plaats kwijt teraken , maar wel die plaats die ik nu aangewzen kreeg .
Wat is er zo n drama aan om een splitsings akte aan te laten passen?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:10 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Een groter drama kan je niet over je afroepen
Als ik me niet vergis, moet dat notarieel gebeuren. En moet iedereen er mee instemmen. Dus één dwarsligger en je bent nergens.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:00 schreef benzje het volgende:
[..]
Wat is er zo n drama aan om een splitsings akte aan te laten passen?
Het moet idd notarieel gebeuren. Maar die akte is opgesteld uit gegevens, en die zijn dus kennelijk fout overgenomen. Die kan (moet) de notaris die de akte verzorgd heeft gewoon voor je aanpassen. Iedereen instemmen is niet nodig. Het gaat hier om een (eigendoms) feit, niet om persoonlijke wensen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:04 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis, moet dat notarieel gebeuren. En moet iedereen er mee instemmen. Dus één dwarsligger en je bent nergens.
Correct me if I'm wrong.
Ik ging er vanuit dat de akte fout was. Dat leek me aannemelijker dan dat de plattegrond en de bewoners fout zitten. Als de akte niet fout zit dan valt er niets aan te passen natuurlijk.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:14 schreef benzje het volgende:
Tja das de vraag he
Heeft de notaris een fout gemaakt of hebben de VVE en de bewoners het fout.
Als iedereen erniet mee hoeft in testemmen kan ik het dus laten aanpassen zonder dat de andere bewoner ( die dus mijn plek heeft ) ermee instemt?
Dat lijkt mij wel raar.
Dat de mensen die altijd op zijn parkeerplaats hebben gestaan problemen gaan krijgen bedoel je. TS heeft daar gewoon recht op. Vroeg of laat komt er toch wel een jankzak die om zijn eigen parkeerplaats gaat huilen, dus dan is het voor iedereen alsnog verkassen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:51 schreef D. het volgende:
Plus dat je dan misschien problemen krijgt met de mensen die tot dan toe al die tijd op jouw wettelijke plaats hebben gestaan.
Wat heeft dit te maken met de vraag van TS?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 08:02 schreef jitzzzze het volgende:
Wees blij dat je een parkeerplaats hebt, zeiksnor.
Ik moet iedere avond 'vechten' voor een plekje.
Nou, dat hij niet zo moet zeuren. Maar gewoon de plaats gebruiken die de vorige bewoner al 9 jaar gebruikt. Mocht dat ooit wijzigen (wat ik me niet voor kan stellen) dan heeft TS nog altijd een andere parkeerplaats.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 08:30 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Wat heeft dit te maken met de vraag van TS?
De vraag is of de splitsingsakte verkeerd is opgesteld of dat de bewoners in het verleden onderling hebben 'geruild'. In het eerste geval ben ik het met je eens: dan moet de notaris de fout herstellen. In het tweede geval gaat het wel om persoonlijke wensen. Dan zul je toch met de hele meute naar de notaris moeten voor een wijziging.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:08 schreef D. het volgende:
[..]
Het moet idd notarieel gebeuren. Maar die akte is opgesteld uit gegevens, en die zijn dus kennelijk fout overgenomen. Die kan (moet) de notaris die de akte verzorgd heeft gewoon voor je aanpassen. Iedereen instemmen is niet nodig. Het gaat hier om een (eigendoms) feit, niet om persoonlijke wensen.
Dus als jij in A'dam een P-plaats krijgt toegewezen zodat je niet meer hoeft te vechten, accepteer jij het ook als er een ander gaat staan die begint te schelen en schreeuwen dat je maar een ander plekje moet zoeken omdat hij daar al jaren heeft gestaan?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 08:32 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou, dat hij niet zo moet zeuren. Maar gewoon de plaats gebruiken die de vorige bewoner al 9 jaar gebruikt. Mocht dat ooit wijzigen (wat ik me niet voor kan stellen) dan heeft TS nog altijd een andere parkeerplaats.
Dus, niet zeiken en gewoon de oude gebruiken.
Nee, tuurlijk niet. Maar in goed overleg kan je er gewoon uitkomen. In plaats van allemaal papieren gelul met splitsingaktes en huishoudelijk reglementen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 08:36 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Dus als jij in A'dam een P-plaats krijgt toegewezen zodat je niet meer hoeft te vechten, accepteer jij het ook als er een ander gaat staan die begint te schelen en schreeuwen dat je maar een ander plekje moet zoeken omdat hij daar al jaren heeft gestaan?
Het gaat erom wat koopt TS en heeft ie recht op navordering van hetgeen in de akten staat.
Het gezeik begint op een gegeven moment toch. Misschien als TS het wil verkopen. Hij heeft gelijk dat ie het nu uitgezocht wil hebben.
Dat 'drama' zag ik dus ook aankomen, omdat ik er vanuit ging dat de splitsingsakte correct was opgesteld.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:04 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis, moet dat notarieel gebeuren. En moet iedereen er mee instemmen. Dus één dwarsligger en je bent nergens.
Correct me if I'm wrong.
Welkom in het echte leven.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 08:37 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee, tuurlijk niet. Maar in goed overleg kan je er gewoon uitkomen. In plaats van allemaal papieren gelul met splitsingaktes en huishoudelijk reglementen.
Ja, maar zo moeilijk is het toch niet?quote:
Moet notarieel gebeuren inderdaad, maar sinds kort hoef je nog maar 80% van de stemmen te halen om goedkeuring te krijgen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:04 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Correct me if I'm wrong.
Als je iets koopt wil je daar toch gebruik van maken?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:41 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, maar zo moeilijk is het toch niet?
Voorganger parkeert al 9 jaar op die plek, als TS dat nou ook doet is er toch niets aan de hand?
Ik heb 20.000 voor mijn plekje betaald, en als je dat doet verwacht je niet te moeten vechten. Ik neem aan dat jij niet vecht om een plek waarvan notarieel is vastgelecht dat jij er rechten op hebt?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 08:02 schreef jitzzzze het volgende:
Wees blij dat je een parkeerplaats hebt, zeiksnor.
Ik moet iedere avond 'vechten' voor een plekje.
Uit eigen ervaring weet ik dat je soms al heel blij moet zijn als je 10% van de stemmen van een VVE haalt.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:44 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Moet notarieel gebeuren inderdaad, maar sinds kort hoef je nog maar 80% van de stemmen te halen om goedkeuring te krijgen.
Maar zoals ik de OP lees, wil TS juist de huidige parkeerplaats hebben, en niet de plaats die in de splitsingsakte staat, omdat die kleiner zou zijn. Dus TS zal niet zo snel gaan claimen. Het 'probleem' ontstaat als een ander lid van de VVE opstaat en de huidige plaats gaat claimen op basis van akte.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:46 schreef Noway666 het volgende:
Gevalletje ruilhandel onder bewoners geweest met ditto afspraken. Als je er goed over kan praten dan is er niets aan de hand.
En je kan gewoon de aangewezen plek claimen hoor, gewoon de splitsingsakte volgen. Laat de makelaar dit eerst maar eens goed uitzoeken voordat het jouw probleem wordt.
Sja, aan de andere kant, wat van jou is, is van jou. En als je daar recht op hebt, mag je dat recht ook uitoefenen.quote:Luie donders die het vertikken om 2 meter meer te lopen naar hun auto.Goed als iemand minder valide is kan ik me inkomen maar dit klinkt heel raar.
Als het notarieel is vastgelegd (notarieel spel je goed en vastgelegd nietquote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:53 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Ik heb 20.000 voor mijn plekje betaald, en als je dat doet verwacht je niet te moeten vechten. Ik neem aan dat jij niet vecht om een plek waarvan notarieel is vastgelecht dat jij er rechten op hebt?
Helemaal mee eens nu is er buiten de splitsings akte een afspraak gemaakt onderling. Bij verkoop geeft dit altijd problemen en voor je het weet sta je bij de rijdende rechter.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:57 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Maar zoals ik de OP lees, wil TS juist de huidige parkeerplaats hebben, en niet de plaats die in de splitsingsakte staat, omdat die kleiner zou zijn. Dus TS zal niet zo snel gaan claimen. Het 'probleem' ontstaat als een ander lid van de VVE opstaat en de huidige plaats gaat claimen op basis van akte.
[..]
Sja, aan de andere kant, wat van jou is, is van jou. En als je daar recht op hebt, mag je dat recht ook uitoefenen.
[flauw]quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:59 schreef Noway666 het volgende:
voor je het weet sta je bij de rijdende rechter.
En die moet ook kunnen parkeren.
Enorme spelfout inderdaad. Geen cocktails meer op woensdagavond/-nachtquote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:57 schreef Dawnbreaker het volgende:
Als het notarieel is vastgelegd (notarieel spel je goed en vastgelegd niet) zou je toch niet hoeven te vechten
Ja, tuurlijk. Maar of dat nou plek A of plek B is maakt toch niet uit?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:48 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Als je iets koopt wil je daar toch gebruik van maken?
Je houdt je erg dom of wil het niet snappen, volgens mij.
Dan heb je het onwijs kut geregeld voor jezelf, als dat je situatie isquote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:53 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Ik heb 20.000 voor mijn plekje betaald, en als je dat doet verwacht je niet te moeten vechten. Ik neem aan dat jij niet vecht om een plek waarvan notarieel is vastgelecht dat jij er rechten op hebt?
Zeker, maar het is wel vreemd dat TS zijn recht niet wil uitoefenen, omdat dat recht op een kleinere parkeerplaats rustquote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:57 schreef JumpingJacky het volgende:
Sja, aan de andere kant, wat van jou is, is van jou. En als je daar recht op hebt, mag je dat recht ook uitoefenen.
Ik weet niet waar jij woont, maar voor een parkeerplaats onder een appartementencomplex is 20.000 een niet meer dan normale prijs.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:04 schreef jitzzzze het volgende:
Dan heb je het onwijs kut geregeld voor jezelf, als dat je situatie is![]()
Dat weet ik ook wel, dat bedoel ik ook niet. Wat ik bedoel is dat het raar is dat je moet vechten om een plek die je gekocht hebt.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:05 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij woont, maar voor een parkeerplaats onder een appartementencomplex is 20.000 een niet meer dan normale prijs.
Laaat je makelaar de juiste gegeves opvragen bij het kadaster.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:14 schreef benzje het volgende:
Tja das de vraag he
Heeft de notaris een fout gemaakt of hebben de VVE en de bewoners het fout.
Als iedereen erniet mee hoeft in testemmen kan ik het dus laten aanpassen zonder dat de andere bewoner ( die dus mijn plek heeft ) ermee instemt?
Dat lijkt mij wel raar.
Ik hoef ook niet te vechten, dat is het hele idee van een eigen plek kopen. Het was om aan te tonen dat jouw vergelijking nergens op slaat. Jij zegt "zeur niet, ik moet iedere avond voor een plek vechten". Dat zou je vast niet doen als je er dik voor betaald zou hebben, en dat is wel de situatie van TS.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:08 schreef jitzzzze het volgende:
Dat weet ik ook wel, dat bedoel ik ook niet. Wat ik bedoel is dat het raar is dat je moet vechten om een plek die je gekocht hebt.
Waar schrijft TS dan dat hij ervoor moet vechten?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:46 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Ik hoef ook niet te vechten, dat is het hele idee van een eigen plek kopen. Het was om aan te tonen dat jouw vergelijking nergens op slaat. Jij zegt "zeur niet, ik moet iedere avond voor een plek vechten". Dat zou je vast niet doen als je er dik voor betaald zou hebben, en dat is wel de situatie van TS.
Het lijkt me toch vrij handig om te weten wáár je een eigendomsrecht op koopt. "Bedankt voor je geld, daar is nog een plaatsje vrij, die gebruikten de oude bewoners ook, ook al was 'ie niet van hun" is toch een beetje een vreemde gang van zaken. We hebben het niet over een parkeervergunning voor een bepaald zone, maar over één fysiek aanwijsbaar vak.
De crux is natuurlijk dat TS eigenlijk liever iets anders wil gebruiken dan waar 'ie recht op heeft, want dat vak is groter.
Dat is precies mijn punt, gewoon gebruiken.quote:Als je dat wilt: doe het dan gewoon TS en zoek niks uit, maar dan ook niet zeuren als het eigendom van dat vak wisselt en de nieuwe eigenaar er zelf wil staan
Nergensquote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:31 schreef jitzzzze het volgende:
Waar schrijft TS dan dat hij ervoor moet vechten?
Ja, dat maakt wel uit. Ik wil ook niet in een blauwe auto rijden omdat een dealer mijn rode toevallig aan een ander heeft verkocht. Ik heb een rode gekocht, geen blauwe.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:04 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk. Maar of dat nou plek A of plek B is maakt toch niet uit?
En dat wil TS dus opgelost zien voordat hij iets koopt.quote:[..]
Dan heb je het onwijs kut geregeld voor jezelf, als dat je situatie is
Volgens mij is jitzzzze een kloon van DiegoArmandoMaradona.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:37 schreef Roy_T het volgende:
[..]
NergensMaar volgens mij wil je niemand snappen hier
Totdat degene die een plaats bij de lift heeft en in goed overleg verderop is gaan staan zijn plaats verkoopt aan iemand die ook slecht ter been is. Dan wil die alsnog bij de lift staan, en terecht: het is zijn plaats. Dan begint de ellendequote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:08 schreef geevee het volgende:
B.v. in de regels van de vereniging vast laten leggen dat bewoners onderling van pasrkeerplaats kunnen ruilen indien alle ruilers hiermee accoord gaan en dit verplicht schriftelijk laten vastleggen, als er b.v. bewoners zijn die minder goed ter been zijn zouden die een plaats kunnen krijgen die dichter bij de lift is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |