quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 01:33 schreef Timmehhh het volgende:FrankrijkHet land is overspoeld met de meest lelijke auto's mogelijk. Overal waar je rijdt zie je lelijke renaults, citroens en peugeots.
De taal is achterlijk en ligt me niet. Ik kocht voor ongeveer 20¤ eten bij de supermarkt en ik moest vervolgens dix-sept quatre vinq dix neuf betalen wat neerkomt 17.99
De mensen zijn er niet gastvrij, arrogant en weigeren Engels te praten. Duitser kunnen 10x beter engels dan Fransen.
Het volk is er laks en lui, supermarkten zijn nauwelijks open, op zondagen hoef je het al helemaal niet proberen. Stakingen zijn ook aan de orde van de dag.
Het tolwegsysteem is gewoon 10x knudde, eerst sta je een 30 minuten te wachten bij een tolpoortje, om eindelijk een snelweg op te kunnen rijden. Als je pech hebt sta je ook nog eens in een file op een tolweg. Op vakantie ben je al gauw 100 euro kwijt aan tol. Al die mensen die bij zo'n tolpoortje werken, wat een verspilling van arbeidskrachten. Voer een wegenvignet in en je bent van het gezeur af.
Je kunt er niet fatsoenlijk eten. De geroemde Franse keuken is waardeloos. Doe mij maar een flinke steak of spare ribs, met aardappeltjes. In Frankrijk komen ze niet verder dan een bolletje rijst met rundvlees. Het eten is er waardeloos, in Oostbloklanden of Duitsland kun je 10x beter eten voor veel minder geld.
Frankrijk is over het algemeen zwaar overprijst. Je betaalt er veel te veel voor bijna alles.
De natuur is er verdord, de Franse boeren hebben blijkbaar niet van sproeien gehoord. Je ziet er heel veel verdorde planten. Zodra je dee grens met Duitsland of Zwitserland oversteekt zie je het ineens een stuk minder, het ligt dus niet enkel aan het klimaat.
Wij Nederlanders hadden van Frankrijk zo'n mooi landen kunnen maken. Het klimaat is er heerlijk, en het landschap is mooi. Helaas heeft een achterlijk volk er zich al gesetteld 
- Ik vind franse auto's juist wel een mooi design hebben...geef mij maar een mooie citroen
- Dat tellen heb ik inderdaad ook nooit begrepen...maar ja daar kunnen de huidige fransosen ook niks aan doen.
- Ik erger me meer aan een Duitster die in Nederland Duits praat dan een Fransman Frans. Anderzijds vind ik het wel zo hoffelijk om in ieder geval een paar woorden Frans of Duits te kennen. Verder heb ik in mijn leven een heleboel super aardige franse mensen ontmoet dus..het blijft altijd persoonlijk. Verder heb ik meestal op zondag gewoon kunnen winkelen in de grote stad. Ik vergelijk het maar gewoon met Nederland qua openingstijden...niet beter maar ook niet slechter.
- Stakingen zijn inderdaad iets waar ik me ook aan erger...heb het persoonlijk een paar keer in Parijs mogen mee maken. Voor de rest is de werk mentaliteit in Parijs toch weer anders dan het platteland.
-Er zitten ook voordelen aan het tolsysteem...alleen die zijn niet voor ons toeristen weggelegd maar alleen voor de inwoners van Frankrijk. Het is wel een wat eerlijker systeem...wie gebruik maakt van de snelweg zal er ook voor moeten betalen. Gebruik je het niet, dan betaal je ook niet.
-In Frankijk kun je heel goed eten...je moet alleen weten wat en waar je moet eten (en dit geld voor overal trouwens). Wat vlees betreft heb ik persoonlijk bijv. liever een kleine smakelijke biefstuk dan een te groot stuk vlees. Volgens mij zijn gebakken aardappeltjes en pommes frites iets wat standaard in de franse keuken zit.
-Duur is het zeker...maar zoals altijd..je moet je plekjes kennen...er komen nu eenmaal ontzettend veel toeristen naar Frankrijk..dus hebben heel veel plekken toeristen prijzen.
-Het landschap van Frankrijk kan op sommige plekken inderdaad erg droog zijn...heeft volgens mij iets met de Mistral te maken
Ik denk niet dat Hollanders er iets beters van hadden kunnen maken....behalve de stakingen dan mischien