abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71627371
Vorig deel: Chinese webshop en gadgetstopic #7

Hoi Chinese webshopfans

Welkom in de topicreeks over je ervaringen met Chinese webshop als Dealextreme en Dealperfect.

Een echte OP komt nog, tot die tijd alvast de volgende regeltjes:

- Niet bitchen naar elkaar
- Geen handeltjes.
- Geen illegale meuk zoals wapens, nepkleding.
- En er bestaan geen domme vragen, alleen maar domme mensen die zich te goed voelen om vragen te beantwoorden.
- En het belangrijkste: verkloot deze nieuwe kans niet en laat deze reeks vooral niet op z´n voorganger lijken.
- Geen pm kliekjes gedrag, we kunnen niemand verbieden PM´s te sturen maar ga er niet om zitten bedelen, we zijn een openbaar forum.

Als voorbeeld hoe wel en hoe niet gesproken kan worden over nepspul:

Het gaat er vooral om het niet te benoemen naar de merknamen waar het namaak van is. Dat continue doen leg je de nadruk op het namaak van het originele merk.

Dus (een stom) voorbeeld: ik heb nep nike's gezien die lijken 100% op de echte, niet te onderscheiden
of
ik heb naik schoenen besteld, check: {linkje} of {img}

In het tweede geval laat je in het midden dat het nep/namaak is

Heb je iets tofs gekocht en heb je zin om er een kleine review over te schrijven in: [GADGETS] DealExtreme reviewtopic kun je uitgebreid je nieuwe aanwinst ophemelen of afkraken natuurlijk

Mochten jullie nog kritiek op of aanmerkingen hebben dan kun je dat in DX topics doorstart melden dan houden we alles lekker centraal.

En om jullie blij te maken, we zijn achter de schermen bezig met leuke ideetjes uit te werken, maar dat is allemaal nog in een beginnend stadium, tot die tijd veel plezier enne hou het gezellig.

Handig:
DP = www.Dealperfect.com
DX = www.dealextreme.com
FP = www.focalprice.com
BG = www.budgetgadgets.com
KD = www.kaidomain.com

[ Bericht 6% gewijzigd door BrandX op 10-08-2009 08:29:52 ]
pi_71627497
tvp
pi_71627656
.
pi_71627784
Ahh, hele reeks op de schop vanwege het wat algemener worden van de inhoud
pi_71627923
TVPtje
In the city you must fight to survive. Double the action, triple the excitement. About me
  woensdag 5 augustus 2009 @ 17:49:26 #6
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_71628382
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 17:26 schreef raaavi het volgende:
Ahh, hele reeks op de schop vanwege het wat algemener worden van de inhoud
Maar het mocht niet baten
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_71628473
tvp
pi_71628715
ja nog meer onzin dingen kopen!
  Boks-Chick woensdag 5 augustus 2009 @ 18:30:43 #9
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_71629372
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 15:36 schreef Dionysiou het volgende:
Er mag wel meer niet topic is toch al naar de klote, uit eindelijk zijn wij de gene die posten en bepalen wij wat er in een topic komt niet een mod die alles beter wilt weten terwijl hij nooit post in zo'n reeks

Goed, uitgelachen
Vanaf hier weer gewoon posten zoals afgesproken in het evaluatietopic, en zoals het al een topic of 6,5 goed ging.

Dus:

- Geen handeltjes.
- Geen illegale meuk zoals wapens, nepkleding.
- En er bestaan geen domme vragen, alleen maar domme mensen die zich te goed voelen om vragen te beantwoorden.
- En het belangrijkste: verkloot deze nieuwe kans niet en laat deze reeks vooral niet op z´n voorganger lijken.
- Geen pm kliekjes gedrag, we kunnen niemand verbieden PM´s te sturen maar ga er niet om zitten bedelen, we zijn een openbaar forum.

Zodra er weer, net zoals op pagina 6 (op 50 posts) van het vorige deel, tegen deze regels in gegaan wordt, gaat het topic, ook zoals afgesproken, op slot en zal er geen vervolg zijn.

Dus doe jezelf een lol: als je er zo over denkt:
quote:
Er mag wel meer niet topic is toch al naar de klote,
- blijf lekker weg in plaats van de boel hier te verstieren voor anderen;
- start je je eigen forum waar je wel kan doen wat je wil.

Als je er niet zo over denkt en het ondanks de aangescherpte regeltjes toch de moeite waard vindt om hier normaal te posten, blijf lekker doorposten.

Dank jullie voor de medewerking.
lolwut
pi_71630158

Van die illegale meuk snap ik wel, maar de voorgaande reeks vond ik toch leuker
pi_71632276
Kan het zijn dat nog niet alle producten op dealperfect staan?

/edit voorbeelden weggehaald, omdat het namaak is en hier misschien niet mag.

Waar ligt dan ongeveer de grens, want bijvoorbeeld een willekeurig PNA (Soort PDA met windows CE erop en ingebouwd GPS, zodat je zelf navigatiesoftware zoals TomTom en Garmin kunt installeren) is niet echt namaak. Sommige horloges hoeven ook niet perse namaak te zijn. En zo'n laserpen is hier ook illegaal.

[ Bericht 16% gewijzigd door northernlight81 op 05-08-2009 20:30:53 ]
  Boks-Chick woensdag 5 augustus 2009 @ 20:34:45 #12
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_71632603
Het gaat er vooral om het niet te benoemen naar de merknamen waar het namaak van is. Dat continue doen leg je de nadruk op het namaak van het originele merk.

Dus (een stom) voorbeeld: ik heb nep nike's gezien die lijken 100% op de echte, niet te onderscheiden
of
ik heb naik schoenen besteld, check: {linkje} of {img}

In het tweede geval laat je in het midden dat het nep/namaak is

Zo moeiljk lijkt me dat toch niet. En het is voor iedereen heeeeeel goed te weten, zelfs voor de meeste n00bs, dat het nepnikes zijn. Alleen je benoemt het niet.
lolwut
  woensdag 5 augustus 2009 @ 21:14:02 #13
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_71633618
Ik denk haast dat het verspilde moeite is BrandX.. Te hoog gegrepen voor sommigen om subtiel onderscheid te maken vrees ik. Sowieso is subtiliteit te hoog gegrepen voor sommigen.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  Boks-Chick woensdag 5 augustus 2009 @ 21:21:11 #14
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_71633846
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 21:14 schreef neo2000 het volgende:
Ik denk haast dat het verspilde moeite is BrandX.. Te hoog gegrepen voor sommigen om subtiel onderscheid te maken vrees ik. Sowieso is subtiliteit te hoog gegrepen voor sommigen.
mjah, vrees dat je gelijk hebt. Ik loop voor mezelf tegen een paar probjes op wat dat betreft:
- ik haat slotten, reeksen al helemaal
- ik blijf braaf uitleggen hoe het werkt als men daar (enigzins oprecht) gewoon om vraagt
- ik wil graag dat users die wel gewoon leuk mee willen doen, niet gedupeerd worden door die paar die het moedwillig niet willen snappen
- ik vind het vreselijk om bijna als schoolmeesteres hier te moeten rondlopen

En dit geldt eigenlijk voor ons alledrie GC mods. Dus proberen we het nog een vierde, vijde, zesde (ben de tel kwijt) keer.
lolwut
pi_71636187
Ik waardeer je geduld BrandX, dat je dat nog kunt opbrengen. Sommige users hebben echt niet in de gaten dat ingaan tegen de regels alleen maar averechts werkt, beetje jammer als 'n reeks als deze gestopt gaat worden door dit soort eigenwijs en oogklepgedrag.

OT: ik heb vanmiddag met "DP"-Jack contact gehad over 'n horloge dat niet op zijn site staat, hij gaat me proberen te helpen. Fijn die klantvriendelijkheid
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_71638830
Mensen hou is op EN GA GEWOON WEER PRATEN OVER GADGETS ENZO zeur niet zo...

Dus vanaf nu stil erover!
76.000.000 2009-12-24 01:28 Semmm
  donderdag 6 augustus 2009 @ 00:42:31 #17
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_71639937
DP heeft een youtube channel.
Jack is wel slecht in personeel aannemen, 1 filmpje per dag is het resultaat van deze youtube werknemer
Zal wel een lekkere griet zijn

http://www.youtube.com/user/DealPerfect
pi_71640148
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 00:42 schreef monkeybrain het volgende:
Jack is wel slecht in personeel aannemen, 1 filmpje per dag is het resultaat van deze youtube werknemer

Ja inderdaad ik vond het ook al zo weinig, komen elke dag 10-40 nieuwe producten en 1 filmpje, dat heeft dan ook weinig zin heh
76.000.000 2009-12-24 01:28 Semmm
pi_71640431
quote:

Hmm eens kijken hoe ze iceshots in de koelkast doet

Leuke makkelijke helikopter
Alleen jammer van de leds.
pi_71643760
Nou, net een mailtje gekregen dat m'n taoboa bestelling via dealperfect 16 dollar extra aan verzendkosten gaat kosten.

Maar terwijl als ik de formule van hun hanteerd, dat helemaal niet zo is.
http://forum.dealperfect.com/Topic.aspx?BoardID=16&TopicID=329

Bij mijn eerste betaling had ik namelijk al geschatte verzendkosten betaald aan jack
Schijnbaar wilt rachel dat ik 2x verzendkosten ga betalen. Nu even in onderhandeling.

Maar toch maar een berichtje hier plaatsen zodat anderen hun verwachte prijs van taobao kunnen berekenen.

(eerste ervaring met Dealperfect en Taobao dus negatief)
pi_71643841
teeveepee
pi_71644376
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 01:10 schreef Chuphinh het volgende:

[..]

Hmm eens kijken hoe ze iceshots in de koelkast doet

Leuke makkelijke helikopter
Alleen jammer van de leds.
Ik vind hem juist wel geinig met die leds! Leuk voor 's avonds in de zomer als het windstil is. Beetje de buurt gekmaken haha
  donderdag 6 augustus 2009 @ 10:10:27 #23
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_71644588
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:02 schreef Skiet het volgende:

[..]

Ik vind hem juist wel geinig met die leds! Leuk voor 's avonds in de zomer als het windstil is. Beetje de buurt gekmaken haha
Hoop maar dat ik niet je buurman ben, dan schiet ik hem met mijn dx katapult neer
  donderdag 6 augustus 2009 @ 10:52:32 #24
256707 MagischMannetje
It's a kind of MAGIC...
pi_71645661
quote:

Wil ik ook wel als werk hebben Beetje gadgets uitproberen en daar filmpjes over maken! En nog geld krijgen ook!
pi_71645831
http://dealperfect.com/detail.dp/sku.23780 en http://dealperfect.com/detail.dp/sku.21269

Ik vraag me af wat het verschil is, ik zie alleen verschil in verpakking. Maar om daarmee het enorme prijsverschil te verklaren lijkt me nogal vreemd. Iemand enig idee?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')