Zou je een favoriete nachtmerrie hebben?
Bij deze vraag denk je al snel aan de 'coolste' moord, maar wat was de moord die de grootste indruk maakte op me?
Zo vond ik in The Assassination Of Jesse James, zowel de opbouw naar de dood van jesse alswel robert erg pijnlijk en triest en alsnog schokkend toen t uiteindelijk gebeurde. Zulke mooie karakters, waar ik echt voor voel elke keer als ik de film kijk. De treurigheid van Robert na de dood van Jesse is zo gepast en mooi neergezet.
De dood van Hitler in Inglourious Basterds deed me klappen in mn handen van plezier. Dat was een satisfying dood van de grootste bastard van de afgelopen eeuw.
De slachting op Omaha Beach in Saving Private Ryan zodra de klep open gaat van de eerste boot die aankomt. Ik vond dat zo verschrikkelijk om te zien in de bioscoop, ik voel t nu nog als ik eraan denk, ik voel zo'n medelijden. Het stoorde me ook enorm dan mensen moesten lachen om bepaalde (lichaams)delen op t strand, dat een soldaat zoekt naar zn arm bv.
De reden waarom ik de film nooit meer kijk zit m echter in de sterfscene waarbij een soldaat wordt doodgestoken. Dat komt veel te dichtbij...ook voor mij, psychisch.
The Departed, ik kan nog steeds niet een lift uitlopen zonder te verwachten in mn gezicht geschoten te worden.
Maar de meest indrukwekkende is toch wel Bill uit Kill Bill, De film is vernoemd naar zijn sterfscene en dat verbaasd me niks. Beatrice en Bill voelen duidelijk nog steeds liefde voor elkaar, maar hun verraad kunnen ze elkaar niet vergeven en de strijd moet uitgevochten worden. Niet alleen sterft ie een erg onverwachtte en stoere dood, maar als Beatrice hem zegt dat zij een slecht mens is, spreekt hij ook nog ns de mooiste waarheid uit:
"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt."
Tot zover mijn twee cent