abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 2 september 2009 @ 21:20:36 #101
155227 crew  Guppy
dus
pi_72380400
De beloofde foto's!

Samen in het nieuwe hok

Drinken

Tom is erg verbaasd dat er een tweede huisje is

Vandaar de verwarring, Tom, die op de mat te zien is, woont namelijk daar links

De drinkfles is best boeiend

Ooh, witlofjes!

Gelukkig ben ik heel groot

Op schoot bij vriendlief

Samen op schoot

Zoals je ziet zijn ze geknipt Het zijn geen kunststukjes geworden, maar nu hebben ze niet meer die lange haren overal inhangen. En ik vind ze er nog steeds erg leuk uitzien
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_72380459
Wat een leuke caafjes en zo'n aparte kleur ook.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  Moderator woensdag 2 september 2009 @ 21:27:03 #103
155227 crew  Guppy
dus
pi_72380604
Dank je! Ze zijn ook erg leuk

De kleur op de laatste foto's vertekenen nogal door de flits, ze zijn een soort van antreciet-zwart, met een gele vlek. Allebei.

Hier zie je de kleur zoals is is, zonder die gele vlek dan, want die zit daar nog verstopt onder het lange haar
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 3 september 2009 @ 10:46:14 #104
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_72392542
Ah, Fozzy-look-a-likes!!! Naja, niet helemaal, want Foz is zwart/wit.. Maar wel met krulletjes. Schattig, die twee!

Maar nee, het was echt springen. Heel doelbewust op zn doel (mij) af, haha. Alsof ik ervoor kan zorgen dat die buurman/vrouw stopt met boren. En idd, als hij popcornt als ik het zie, zeg ik altijd:"Hebbie weer een last van een aanval?"

Wat trouwens wel jammer is, dat ie amper meer 'whiept'.. Als ik de cavia van een vriendin hoor, die whiept het hele huis bij elkaar als de koelkast opengaat. Waarschijnlijk denkt Foz: "Ik krijg toch wel te eten, dus waarom zou ik?" Luie donder
pi_72401549
quote:
Op donderdag 3 september 2009 10:46 schreef NijntjesUk het volgende:
Ah, Fozzy-look-a-likes!!! Naja, niet helemaal, want Foz is zwart/wit.. Maar wel met krulletjes. Schattig, die twee!

Maar nee, het was echt springen. Heel doelbewust op zn doel (mij) af, haha. Alsof ik ervoor kan zorgen dat die buurman/vrouw stopt met boren. En idd, als hij popcornt als ik het zie, zeg ik altijd:"Hebbie weer een last van een aanval?"

Wat trouwens wel jammer is, dat ie amper meer 'whiept'.. Als ik de cavia van een vriendin hoor, die whiept het hele huis bij elkaar als de koelkast opengaat. Waarschijnlijk denkt Foz: "Ik krijg toch wel te eten, dus waarom zou ik?" Luie donder
Af en toe whiepen ze hier nog wel, maar dan schrikken ze van zichzelf.
Kun je nagaan.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  donderdag 3 september 2009 @ 21:24:00 #106
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_72412703
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:59 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Af en toe whiepen ze hier nog wel, maar dan schrikken ze van zichzelf.
Kun je nagaan.
Simply wekt de indruk dat zn stembandjes doorgeknipt zijn. Hij whiept niet maar vind het leuker om een hels lawaai te maken door zn tralies er zowat uit te rukken.

Elvis whiept heel graag, en om alles. Koelkast open tot tv aanzetten madam whiept.
Prestly whiept vooral om Elvis en eten.
pi_72414170
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:24 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

Simply wekt de indruk dat zn stembandjes doorgeknipt zijn. Hij whiept niet maar vind het leuker om een hels lawaai te maken door zn tralies er zowat uit te rukken.

Elvis whiept heel graag, en om alles. Koelkast open tot tv aanzetten madam whiept.
Prestly whiept vooral om Elvis en eten.
Zo geweldadig zijn ze hier nou ook weer niet
Al had ik ooit wel een cavia die zo erg aan de tralies ging hangen, dat ik vreesde voor haar tanden.

Hoe gaat het verder met de dames?
Zijn ze nu al gewend aan alles?
  vrijdag 4 september 2009 @ 08:07:56 #108
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_72423404
Guppyvriend: waar heb je die waterflessen vandaan gehaald/gekocht? Ik heb precies dezelfde kooi, en maar 1 fles, en denk dat af en toe mijn mannetjes hierom wel wat ruzie hebben wie mag drinken..

Kon ze in ieder geval niet bij de dierenzaak vinden..
pi_72423722
Die sippy's kun je in veel dierenzaken vinden maar het zijn wel ondingen, ze lekken snel.... Je kunt beter een fatsoenlijke biba kopen.
I had a signature once. It was awful.
  Moderator vrijdag 4 september 2009 @ 08:53:41 #110
155227 crew  Guppy
dus
pi_72423939
Ik ben juist erg tevreden over de Sippy! Eerst had ik er zo één:

Verschrikkelijk! Die lekte hier juist heel erg.

Ik heb twee Sippy's, omdat mijn konijn Tommie dezelfde kooi heeft. Maar hij kreeg het niet voor elkaar om uit de Sippy te drinken (simpele ziel). Hij drinkt gewoon uit een bakje, en ik had dus twee Sippy's. Toen de cavia's kwamen, heb ik er gewoon twee aangehangen. Hebben ze altijd genoeg water

Bij mijn Pets Place hebben ze ze wel. En anders kunnen ze m bestellen. De kooi hebben ze toen ook besteld, want omdat ze een chronisch ruimtegebrek hebben daar, hebben ze niet altijd alles op voorraad.
pi_72423945
Zo'n flesje had ik ook voor de hamsters, die zaten bij de kooi. Heb na één dag weer het gewone flesje gepakt, wat een ondingen zijn die sippy's. Ze lekken snel en je moet ze bijvullen in plaats van verversen, want als je ze wilt verversen moest ik de halve hamsterkooi weer uit elkaar halen omdat je anders niet het flesje in z'n geheel eruit kunt halen. En als je dan niet uitkijkt, laat de onderkant los en ligt al het water op de vloer .
Tap tap tap
  vrijdag 4 september 2009 @ 08:54:19 #112
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_72423953
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 08:35 schreef zoeperzazke het volgende:
Die sippy's kun je in veel dierenzaken vinden maar het zijn wel ondingen, ze lekken snel.... Je kunt beter een fatsoenlijke biba kopen.
De biba's die ik heb gehad, waren ook binnen 2-3 maanden lek , misschien ligt het wel aan mijn mannetje die 't stuk maakt (of zou 't kalk zijn die de kogel wat tegenhoud, zodat er lekkage komt ?).
Enige is dat de flesjes die ik heb (de biba's), niet gemonteerd kunnen worden op de kooi die ik nu heb (precies dezelfde als Guppyfriend heeft). Zal wel na mijn vakantie eens langs de dierenzaak, misschien kunnen ze ook wel een versie bestellen die wél op de kooi passen..
  vrijdag 4 september 2009 @ 08:56:00 #113
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_72423987
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 08:53 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben juist erg tevreden over de Sippy! Eerst had ik er zo één:

[ afbeelding ]

Verschrikkelijk! Die lekte hier juist heel erg.

Ik heb twee Sippy's, omdat mijn konijn Tommie dezelfde kooi heeft. Maar hij kreeg het niet voor elkaar om uit de Sippy te drinken (simpele ziel). Hij drinkt gewoon uit een bakje, en ik had dus twee Sippy's. Toen de cavia's kwamen, heb ik er gewoon twee aangehangen. Hebben ze altijd genoeg water

Bij mijn Pets Place hebben ze ze wel. En anders kunnen ze m bestellen. De kooi hebben ze toen ook besteld, want omdat ze een chronisch ruimtegebrek hebben daar, hebben ze niet altijd alles op voorraad.
Het grootste voordeel van de sippy's is dat deze van boven te openen zijn; ik kan dus met een fles gevuld met kraanwater de sippy's bijvullen, en hoef deze niet de demonteren..
  Moderator vrijdag 4 september 2009 @ 08:56:14 #114
155227 crew  Guppy
dus
pi_72423991
Wat zijn biba's ?
pi_72424029
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 08:56 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

Het grootste voordeel van de sippy's is dat deze van boven te openen zijn; ik kan dus met een fles gevuld met kraanwater de sippy's bijvullen, en hoef deze niet de demonteren..
Ja maar is het niet de bedoeling dat je het water ververst en gelijk even het tuutje schoonmaakt? Ik heb nu gemerkt dat zo'n ding behoorlijk snel verstopt kan raken als ze net gegeten hebben en gaan drinken, zit er allemaal natte troep aan zo'n flesje .
Tap tap tap
  vrijdag 4 september 2009 @ 09:00:59 #116
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_72424068
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 08:56 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat zijn biba's ?
Als ik het goed, heb, is 't zo'n drinkfles waarvan jij net een foto hebt gepost
  vrijdag 4 september 2009 @ 09:01:38 #117
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_72424077
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 08:58 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja maar is het niet de bedoeling dat je het water ververst en gelijk even het tuutje schoonmaakt? Ik heb nu gemerkt dat zo'n ding behoorlijk snel verstopt kan raken als ze net gegeten hebben en gaan drinken, zit er allemaal natte troep aan zo'n flesje .
Het tuutje is niet echt heel vies, en maak de fles sowieso schoon als ik de kooi schoonmaak (dit is om de 5 dagen).
  Moderator vrijdag 4 september 2009 @ 09:24:32 #118
155227 crew  Guppy
dus
pi_72424529
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:00 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

Als ik het goed, heb, is 't zo'n drinkfles waarvan jij net een foto hebt gepost
Oh, heten die zo
pi_72424633
Nee, dat zijn bunny's of gewoon rooie doppen. Biba's zijn wit transparant met een groene dop en een extra lange tuut. Echt mijn absolute favoriet

vrijdag 4 september 2009 @ 11:30:44 #120
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_72427323
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:29 schreef zoeperzazke het volgende:
Nee, dat zijn bunny's of gewoon rooie doppen. Biba's zijn wit transparant met een groene dop en een extra lange tuut. Echt mijn absolute favoriet

[ afbeelding ]
Ah, die ken ik wel . Mijn ouders hadden die fles, en volgens mij inderdaad bijna nooit problemen met lekkages enzo...
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:15:08 #121
151344 Queen_Minny
pi_72440564
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Zo geweldadig zijn ze hier nou ook weer niet
Al had ik ooit wel een cavia die zo erg aan de tralies ging hangen, dat ik vreesde voor haar tanden.

Hoe gaat het verder met de dames?
Zijn ze nu al gewend aan alles?
Het gaat prima met de dames. Ze worden groot.
Prestly heeft denk ik een langhaar in de familie. Ze heeft voor een gladhaar hele lange haren, 2 absurd lange plukken achter dr oren, en dr snorharen kan je vlechten. Ik zal eens kijken of ik er een foto van kan maken. Het ziet er zo koddig uit die 2 lange plukken die boven dr oren uit komen.

Ze zijn erg leuk. Elvis is de knuffeldoos, ze word helemaal blij als ze mag knuffelen en vind alles en iedereen lief. Ze kruipt rustig tegen de rotweiler aan alsof het een speelgoed beestje is waar ze mee mag knuffelen en spelen. Ze vind alles best als er maar eten drinken en knuffels zijn.

Pestly is de tegenpool van Elvis, en de baas in het hok. Elvis word wel eens flink gestraft omdat ze in de weg van Prestly zit. Maar.... Haal Elvis 2 seconden weg... dan zet ze een strot op en weet ze zich geen raad. Ze haalt de hele kooi overhoop en gaat dan op het huisje om dr vriendinnetje zitten whiepen, en niet zachtjes ook. Vaak zet ik Elvis dan maar terug zodat Prestly dr kop houd.

Grote bek maar klein hartje.
  vrijdag 4 september 2009 @ 20:30:07 #122
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_72506941
Mijn lieve kleine dikzakje is er niet meer

Hij mocht maar 3 jaar bij mij zijn

ik mis hem nu al kheb niet eens goed afscheid kunnen nemen
pi_72507069
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:15 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

Het gaat prima met de dames. Ze worden groot.
Prestly heeft denk ik een langhaar in de familie. Ze heeft voor een gladhaar hele lange haren, 2 absurd lange plukken achter dr oren, en dr snorharen kan je vlechten. Ik zal eens kijken of ik er een foto van kan maken. Het ziet er zo koddig uit die 2 lange plukken die boven dr oren uit komen.

Ze zijn erg leuk. Elvis is de knuffeldoos, ze word helemaal blij als ze mag knuffelen en vind alles en iedereen lief. Ze kruipt rustig tegen de rotweiler aan alsof het een speelgoed beestje is waar ze mee mag knuffelen en spelen. Ze vind alles best als er maar eten drinken en knuffels zijn.

Pestly is de tegenpool van Elvis, en de baas in het hok. Elvis word wel eens flink gestraft omdat ze in de weg van Prestly zit. Maar.... Haal Elvis 2 seconden weg... dan zet ze een strot op en weet ze zich geen raad. Ze haalt de hele kooi overhoop en gaat dan op het huisje om dr vriendinnetje zitten whiepen, en niet zachtjes ook. Vaak zet ik Elvis dan maar terug zodat Prestly dr kop houd.

Grote bek maar klein hartje.
Ik moet altijd zo lachen als jij een beschrijving van je beestjes geeft.
Dat je er maar lang plezier van mag hebben.
pi_72507098
quote:
Op zondag 6 september 2009 23:36 schreef miss-piggy het volgende:

[ afbeelding ]

Ach, wat naar.

Sterkte met het verlies
pi_72510927
Sterkte met het verlies, Miss-Piggy!
  maandag 7 september 2009 @ 10:00:33 #127
151344 Queen_Minny
pi_72512236
quote:

[ afbeelding ]

Bah wat klote.
Sterkte.
  maandag 7 september 2009 @ 13:27:09 #128
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_72517118
quote:

[ afbeelding ]

Ik weet hoe het is, sterkte met het verlies!!
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_72555432
Welkom, kleine Oscar!

pi_72555706
Tap tap tap
pi_72556211
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:26 schreef miss-piggy het volgende:
Welkom, kleine Oscar!

[ afbeelding ]
*Kwijlt over het beeldscherm...

WAT SCHATTIG
pi_72557529
Wat leuk! Wij hadden vroeger 2 cavia's: Rikkie en Slingertje. Later een cavia: Ukkie, die was heel lief en wilde altijd knuffelen

Toen ik een jaar of 13 was mocht ik met mn zusjes samen alledrie een cavia uitzoeken. Ik koos een heel mooi zilvergrijs kleintje: Ginny. Ze is 8 jaar geworden.

Na een paar jaar ging m'n vader cavia's fokken. Hij heeft nu van iedere soort een aantal rondhuppelen. Maar de Tessel cavia's vind ik zo schattig! Ik zal eens kijken of ik aan foto's kan komen.
Daar zit je dan.
  dinsdag 8 september 2009 @ 18:52:19 #133
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_72557753
Oscar
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_72559820
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 18:44 schreef Csbs het volgende:
Na een paar jaar ging m'n vader cavia's fokken. Hij heeft nu van iedere soort een aantal rondhuppelen. Maar de Tessel cavia's vind ik zo schattig! Ik zal eens kijken of ik aan foto's kan komen.
Fokt ie ook voor de show? Is het een bekende naam?
  dinsdag 8 september 2009 @ 20:28:11 #135
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_72561371
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:26 schreef miss-piggy het volgende:
Welkom, kleine Oscar!

[ afbeelding ]

Awwwwwwwwwwww, wat een schatje!
pi_72564367
hoi
The less one forgets, the less one can remember.
pi_72564473
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 21:37 schreef Artificial-life het volgende:
hoi
[ afbeelding ]
Met wie hebben wij het genoegen..?
pi_72564747
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:52 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Fokt ie ook voor de show? Is het een bekende naam?
Nee hoor, gewoon omdat hij die beestjes zo leuk vindt Ze lopen vrolijk door de achtertuin, te piepen als je de tuin in loopt.
Daar zit je dan.
pi_72570152
hoe zwaar hoort een cavia van bijna 4 weken (!) te wegen?
pi_72570550
Ik dacht minimaal 300 gram, omdat Kookai toen ook zoveel woog toen ze weg mocht.
Toen was ze ongeveer 4-5 weken.

http://www.degrotecavia.nl/tabel.html
pi_72570808
volgens mij is die van mij of veel te licht, of simpelweg jonger dan ze zeiden...

Oscar weegt namelijk 140 gram
morgen maar weer even op de weegschaal, misschien dat ik scheel keek of iets in die richting
pi_72570978
quote:
Op woensdag 9 september 2009 00:20 schreef miss-piggy het volgende:
volgens mij is die van mij of veel te licht, of simpelweg jonger dan ze zeiden...

Oscar weegt namelijk 140 gram
morgen maar weer even op de weegschaal, misschien dat ik scheel keek of iets in die richting
Oei das wel weinig.
Eet ie verder wel goed?
pi_72571156
kheb m natuurlijk nog maar net, maar tot nu toe zit hij wel flink aan de hooi en eet hij ook wel droogvoer. Meneer gaat helemaal in het voerbakje zitten Nu past het nog.

Zal mij niks verbazen dat hij nog niet eens 2 weken is, en anders heeft hij zeer weinig gegeten inderdaad!
En de dierenwinkelmevrouw zei dat zijn gewicht hoog genoeg was om bij de moeder weg te kunnen

overigens is het wel een actief en nieuwschierig beestje
pi_72571270
Ah wat schattig, ik zie het zo voor me

Hopelijk blijft Oscar een gezond en vrolijk caafje
pi_72573254
140 gram is veel te licht om bij mama weg te mogen Je houdt er altidj veel zwakkere dieren door, arme stakker. Bijvoeren zou ik niet doen zolang hij goed zelfstandig eet. Wel zou ik het geslacht nog 10 keer controleren en als je nog twijfelt even een foto op het forum posten, want als zo'n trut uit de dierenwinkel zulke jonge zwakke dieren verkoopt dan hebben ze het geslacht meestal ook wel mis (of goed gegokt... maar echt kunnen seksen, dat lukt ze 9 van de 10 keer niet). Ik snap echt niet waarom mensen nog cavia's in dierenwinkels kopen, zo hou je deze ellende alleen maar in stand, er is zo'n groot aanbod van gezonde caafjes bij goede fokkers.....

Zit ie bij een beertje of zeugje nu?
  woensdag 9 september 2009 @ 08:36:46 #146
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_72573550
quote:
Op woensdag 9 september 2009 08:00 schreef zoeperzazke het volgende:
140 gram is veel te licht om bij mama weg te mogen Je houdt er altidj veel zwakkere dieren door, arme stakker. Bijvoeren zou ik niet doen zolang hij goed zelfstandig eet. Wel zou ik het geslacht nog 10 keer controleren en als je nog twijfelt even een foto op het forum posten, want als zo'n trut uit de dierenwinkel zulke jonge zwakke dieren verkoopt dan hebben ze het geslacht meestal ook wel mis (of goed gegokt... maar echt kunnen seksen, dat lukt ze 9 van de 10 keer niet). Ik snap echt niet waarom mensen nog cavia's in dierenwinkels kopen, zo hou je deze ellende alleen maar in stand, er is zo'n groot aanbod van gezonde caafjes bij goede fokkers.....

Zit ie bij een beertje of zeugje nu?
Mja, 140 gram is gewoon veel te licht, en zeker gezien het beestje, zal hij ook geen 6-8 weken zijn . Jammer dat er toch dierenwinkels blijken te zijn die 't niet helemaal weten hoe ze een beestje moeten verzorgen .

Ik zou zelf het beestje heel erg in de gaten houden of hij/zij inderdaad aankomt qua gewicht de eerste weken, zodat je zeker weet dat hij/zij genoeg eet.
  woensdag 9 september 2009 @ 13:41:34 #147
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_72580762
quote:
Op woensdag 9 september 2009 00:36 schreef miss-piggy het volgende:
kheb m natuurlijk nog maar net, maar tot nu toe zit hij wel flink aan de hooi en eet hij ook wel droogvoer. Meneer gaat helemaal in het voerbakje zitten Nu past het nog.

Zal mij niks verbazen dat hij nog niet eens 2 weken is, en anders heeft hij zeer weinig gegeten inderdaad!
En de dierenwinkelmevrouw zei dat zijn gewicht hoog genoeg was om bij de moeder weg te kunnen

overigens is het wel een actief en nieuwschierig beestje
Nou dan stond ik vanmiddag nog in de winkel (in de hoop dat het heel druk is) om dat wijf eens flink te kakken te zetten.
Echt waardeloos zulke lui
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_72580935
Ik was laatst in een tuincentrum (om een bezem te kopen ) en ik wilde even bij de dierenafdeling kijken. Ondertussen er naar toe lopend wenste ik dat ik geen dieren zag, maar helaas... Er lag een konijn helemaal plat te hyperventileren en erg veel vliegen in zijn hok.

Toen heb ik het maar tegen het kassameisje gezegd (niemand in de buurt, natuurlijk) dat het konijn raar aan het doen was.

Haar reactie: ja ik zal er even iemand naar laten kijken ...

Ik bedoel: verkoop dan geen dieren in zo'n zaak als je er geen verstand van hebt.
  woensdag 9 september 2009 @ 14:00:44 #149
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_72581272
Ik zou eigenlijk binnenkort het tuincentrum (Tuincentrum Overvecht) bij ons in de buurt moeten bezoeken om te kijken of ze ook dieren verkopen . Als ik het zo lees hoe het bij jou er aan toe gaat, lopen de rillingen echt over mijn rug...
Kunnen er geen foto's gemaakt worden van het dierenleed daar? Gewoon met de neus op de feiten gedrukt worden kan af en toe wel helpen..

Ze weten dat er mensen zijn die een beestje willen hebben, maar om zo dieren te houden is echt te zielig .

Ben sowieso wel een watje.. Af en toe loop ik marktplaats langs, en ben ik echt in staat om bij wijze van spreke mijn huis vol te zetten met caviakooien met cavia's die ik bij particulieren ophaal omdat ze verwaarloosd worden . Net zoals konijnen trouwens .
pi_72581372
Tja, het kassameisje kan er ook niets aan doen, dat was waarschijnlijk een zaterdaghulp van 16 jaar. En ik kom er niet vaak genoeg om te zeggen dat er sprake is van consequent dierenleed. Het zou ook een momentopname kunnen zijn.

Ja ohhh marktplaats, praat me er niet van.
Complete caviahokken inclusief cavia's worden er aangeboden, omdat de kinderen er niet meer naar omkijken.
Belachelijk!
Maar jah.. wie ben ik.
pi_72584811
mijn reden om wel 1 bij de dierenwinkel te halen:
Ik weet dat ze dan een goed huisje krijgen, de arme stakkers, het liefst neem ik ze ook allemaal mee. Bij caviafokkers twijfel ik niet dat ze bij een slechte verzorgers terecht komen. In de dierenwinkel kopen mensen ze vaak omdat ze leuk zijn en weinig verstand van cavia's hebben. Ik wil ook dat cavia's uit de dierenwinkel een goed leven krijgen.

Momenteel is Oscar nog alleen, mag geen meerdere cavia's van mijn ouders Ik weet wel dat het beter is om meerdere te hebben (en zodra ik uit huis ben, komen er meer). Maar tekort aan aandacht zal deze zeker niet krijgen! Kreeg Bruno overigens ook niet. Ik vind het alleen sneu dat Oscar in de eerste deel van zijn leven helemaal geen cavia meer te zien krijgt.

Oscar eet goed en is echt superactief en nieuwschierig. Ik merk gelijk dat hij veeeel actiever is dan Bruno in het begin. Oscar zijn grootste bezigheid momenteel is om zichzelf in het voerbakje te proppen, zijn voer opwarmen en dan oppeuzelen
pi_72585294
Voor elk caafje dat je daar koopt, komt weer een nieuwe en zo blijf je aan de gang . Maar ik doe het zelf ook hoor, mijn hamster heb ik ook in de dierenwinkel gekocht omdat het een schreeuwlelijk was dat niemand wilde hebben, maar het beestje was (en is) gewoon doodsbang voor alles en iedereen.
Tap tap tap
  woensdag 9 september 2009 @ 16:06:08 #153
67888 Spunks
zo niet, dan toch
pi_72585300
quote:
Op woensdag 9 september 2009 15:52 schreef miss-piggy het volgende:
mijn reden om wel 1 bij de dierenwinkel te halen:
Ik weet dat ze dan een goed huisje krijgen, de arme stakkers, het liefst neem ik ze ook allemaal mee. Bij caviafokkers twijfel ik niet dat ze bij een slechte verzorgers terecht komen. In de dierenwinkel kopen mensen ze vaak omdat ze leuk zijn en weinig verstand van cavia's hebben. Ik wil ook dat cavia's uit de dierenwinkel een goed leven krijgen.

Momenteel is Oscar nog alleen, mag geen meerdere cavia's van mijn ouders Ik weet wel dat het beter is om meerdere te hebben (en zodra ik uit huis ben, komen er meer). Maar tekort aan aandacht zal deze zeker niet krijgen! Kreeg Bruno overigens ook niet. Ik vind het alleen sneu dat Oscar in de eerste deel van zijn leven helemaal geen cavia meer te zien krijgt.

Oscar eet goed en is echt superactief en nieuwschierig nieuwsgierig. Ik merk gelijk dat hij veeeel actiever is dan Bruno in het begin. Oscar zijn grootste bezigheid momenteel is om zichzelf in het voerbakje te proppen, zijn voer opwarmen en dan oppeuzelen
Oh meid , ik denk dat je de voorgaande posts nog eens goed moet lezen. Het probleem dat zij omschrijven, ben jij!
pi_72585874
dankje voor de reactie, bovengaande. Maar ik weet heus wel hoe je een cavia moet verzorgen! En ik doe dat met alle liefde! (kan ik het helpen dat ik geen meerdere cavia's mag, en dat cavia's die niet verkocht worden een niet zo'n leuk leven tegenmoet gaan)

maargoed, khou wel op met mezelf te verdedigen... kvroeg alleen hoeveel een cavia van bijna 4 weken hoort te wegen... De rest weet ik zelf ook wel...

en die taalfout... tja je hebt mensen die erop letten en je hebt mensen die erop letten. Ik kan niet helpen dat ik niet goed in Nederlands ben omdat het niet mijn vadertaal is.
  woensdag 9 september 2009 @ 16:34:39 #155
67888 Spunks
zo niet, dan toch
pi_72586236
Miss-Piggy, ik ben blij dat je het met alle liefde doet!
Het kan alleen niet vaak genoeg benadrukt worden dat caviaatjes het best af zijn met andere caviaatjes en dat het kopen in dierenwinkels het probleem in stand houdt. Je verdediging hield iig weinig steek, maar nogmaals: het is misschien wel het belangrijkste dat jij je (overigens schattige ) caviaatje met liefde verzorgt. Ik hoop dat hij gezond opgroeit!
pi_72586484
kheb trouwens nog 1 vraag: op de doos van de dierenwinkel ( ), stond dat ze de eerste 2 weken nog geen groente en fruit mogen hebben. Lijkt mij best wel onzin, want in de natuur hebben ze ook geen pak gerty of evert aan een struik hangen. Dus langzaam wennen en opbouwen?
pi_72594715
Een dierenwinkel die beweert dat 140 gram groot genoeg is om bij mama weg te geven, zou ik in geen enkel advies geloven. Het is dan ook dikke bullshit dat ze geen groenten of fruit mogen. Baby's eten vanaf dag 2 al voorzichtig mee aan de grapjes groenvoer, zo verschrikkelijk lief is dat om te zien! Ze behoren er dus mee op te groeien en niets anders gewend te zijn (naast het goede hardvoer natuurlijk). Dus zeker vandaag nog rustig opbouwen, daar doe je niets fout mee!

Ik begrijp wel dat het moeilijk is om die stakkers uit de dierenwinkel te weerstaan, maar als je een stumpertje wilt zijn er ook genoeg opvangen of desnoods nog particulieren op MP. Met kopen in een dierenwinkel hou je het alleen maar in stand, je kunt niet alle zielepieten redden helaas. Ik weet heel goed hoe moeilijk het is, ik ben zelf onlangs nog gezwicht voor zieke Felix in het tuincentrum omdat ik direct een klik had met dat beestje.... Na 2 maanden hard zorgen is hij alsnog heel plots overleden. Maar wij hebben wel de dierenartsrekening van 80 euro aan het tuincentrum gepresenteerd die ze met een zuur gezicht hebben betaald, dus hopelijk is dat wel een leermoment geweest. Maar een relatief gezond dier uit de dierenwinkel halen, daarmee hou je volledig de markt in stand....

Hoe verleidelijk het ook is, ik hoop dat je voor je tweede caafje een verstandiger besluit maakt. En dan hoef je je niet aangevallen te voelen (iedereen zwicht gewoon soms 100% voor zo'n lief kopje), want dat is ook niet de bedoeling. Soms is het moeilijk om hard te zijn.

Waarom precies mag er geen tweede cavia bij? En waarom kun je je ouders er niet van overtuigen hoeveel beter het is voor een cavia om samen te zij? Natuurlijk geef je het beestje veel zorg en liefde en heeft ie het niet slecht, maar een cavia is altijd gelukkiger met een soortgenootje. Al geef je een cavia 2 uur volle aandacht per dag, da's nog 22 uur alleen....

Heb je het geslacht nu al zeker bekeken?
  woensdag 9 september 2009 @ 22:05:07 #158
67888 Spunks
zo niet, dan toch
pi_72598245
quote:
Op woensdag 9 september 2009 20:29 schreef zoeperzazke het volgende:
Een dierenwinkel die beweert dat 140 gram groot genoeg is om bij mama weg te geven, zou ik in geen enkel advies geloven. Het is dan ook dikke bullshit dat ze geen groenten of fruit mogen. Baby's eten vanaf dag 2 al voorzichtig mee aan de grapjes groenvoer, zo verschrikkelijk lief is dat om te zien! Ze behoren er dus mee op te groeien en niets anders gewend te zijn (naast het goede hardvoer natuurlijk). Dus zeker vandaag nog rustig opbouwen, daar doe je niets fout mee!

Ik begrijp wel dat het moeilijk is om die stakkers uit de dierenwinkel te weerstaan, maar als je een stumpertje wilt zijn er ook genoeg opvangen of desnoods nog particulieren op MP. Met kopen in een dierenwinkel hou je het alleen maar in stand, je kunt niet alle zielepieten redden helaas. Ik weet heel goed hoe moeilijk het is, ik ben zelf onlangs nog gezwicht voor zieke Felix in het tuincentrum omdat ik direct een klik had met dat beestje.... Na 2 maanden hard zorgen is hij alsnog heel plots overleden. Maar wij hebben wel de dierenartsrekening van 80 euro aan het tuincentrum gepresenteerd die ze met een zuur gezicht hebben betaald, dus hopelijk is dat wel een leermoment geweest. Maar een relatief gezond dier uit de dierenwinkel halen, daarmee hou je volledig de markt in stand....

Hoe verleidelijk het ook is, ik hoop dat je voor je tweede caafje een verstandiger besluit maakt. En dan hoef je je niet aangevallen te voelen (iedereen zwicht gewoon soms 100% voor zo'n lief kopje), want dat is ook niet de bedoeling. Soms is het moeilijk om hard te zijn.

Waarom precies mag er geen tweede cavia bij? En waarom kun je je ouders er niet van overtuigen hoeveel beter het is voor een cavia om samen te zij? Natuurlijk geef je het beestje veel zorg en liefde en heeft ie het niet slecht, maar een cavia is altijd gelukkiger met een soortgenootje. Al geef je een cavia 2 uur volle aandacht per dag, da's nog 22 uur alleen....
Heb je het geslacht nu al zeker bekeken?

Amen!
pi_72598784
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:40 schreef miss-piggy het volgende:
kheb trouwens nog 1 vraag: op de doos van de dierenwinkel ( ), stond dat ze de eerste 2 weken nog geen groente en fruit mogen hebben. Lijkt mij best wel onzin, want in de natuur hebben ze ook geen pak gerty of evert aan een struik hangen. Dus langzaam wennen en opbouwen?
Ik neem aan dat ze in de dierenwinkel geen groenvoer krijgen, dus idd langzaam wennen en opbouwen.
pi_72602325
ik weet zeker dat Oscar een mannetje is, hij heeft een piemeltje

Overigens komt Bruno ook uit de dierenwinkel, dat was mijn 1e caaf. Die kreeg ik trouwens op mijn verjaardag, 3 jaar geleden.

Kdenk dat ik morgen maar even langs de dierenwinkel ga, kheb toch pauze van 1,5 uur.

En ouders... ik heb al zovaak gezegt dat ik het zielig vind dat ze alleen zijn en dat het echt veel beter is, en dat ze samen ook zo leuk kunnen wheepen. Enig antwoord wat ik krijg is: nee, er komt geen meer! Doe je maar als je uit huis bent
pi_72603768
Dan had je eigenlijk geen cavia moeten nemen . Ik mocht ook een cavia. Eén cavia. In een niet zo grote kooi. De kooi heb ik, maar daar zit nu een dikke hamster in.
Tap tap tap
  donderdag 10 september 2009 @ 09:04:56 #162
67888 Spunks
zo niet, dan toch
pi_72606220
Om van dit topic niet het saaiste moraalriddertopic van F&F te maken, hier even een oudje van mijn boys:

pi_72608889
Leuke foto
  donderdag 10 september 2009 @ 20:11:22 #164
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_72622752
pi_72627108
Geweldig
  donderdag 10 september 2009 @ 23:37:22 #166
151344 Queen_Minny
pi_72630630
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:52 schreef CherryLips het volgende:
Dan had je eigenlijk geen cavia moeten nemen . Ik mocht ook een cavia. Eén cavia. In een niet zo grote kooi. De kooi heb ik, maar daar zit nu een dikke hamster in.
Zolang dit kleintje de zorg en aandacht krijgt die hij verdient zie ik niet in waarom het geen gezonde gelukkige cavia kan worden. Tuurlijk hebben de meeste cavias er het liefst een hele groep soortgenootjes bij, maar helaas is dat niet voor iedereen weg gelegd. Ik zie liever een enkele caaf die goed verzorgd word dan een koppeltje dat door verwaarlozing sterft.
En mijn Simply zit ook alleen. Die heeft pas een vriendje geaccepteerd toen hij 6 was. Nu is zn vriendje dood en weigert hij weer stellig elk soortgenootje toe te laten in zn kooi. Op schoot vind hij de bovenbuurvrouwen best interessant, maar zodra je er een in de kooi zet scheurt ie t liefst hun oren eraf.

Maar, wel de volgende cavia bij een fokker kopen Piggy. Het is zeer moeilijk al die schattige snoetjes te weerstaan en ze allemaal mee te nemen, maar bij de fokker weet je zeker dat je een gezonde caaf krijgt, en je houd de zielige dierenwinkel diertjes niet in stand.

Ik heb toch geprobeerd Simp aan de dames te koppelen. Met zn 3en is nog leuker dan met zn 2en dacht ik.
Simply dacht van niet. Op schoot wilt hij best even met ze kroelen en bij ze zitten, maar zodra ze maar in de buurt van de kooi komen grijpt ie ze. Prestly moest het bezuren met een flinke snee in haar oortje.
Ik geef het op met die ouwe zeikert. Hij is liever de zielige oude man, dan de oude man die 2 jonge meiden helemaal voor zichzelf heeft.

Ow en van de week even bij de DA geweest met de oude dibbes. Hij had allemaal poep aan zn kont zitten dus ik dacht dat ie een beetje ziekjes was. Gelukkig is er niks aan de hand met m. Het is gewoon ouderdom, hij kan zn eigen kont niet meer schoonmaken. Dat moet ik nu voor m doen . Dus, tot Simply's grote ergernis gaat ie om de dag met zn kont in bad. Zelfs cavias moeten hun bipjes schrobben .

En is het normaal dat cavias grijs worden? Simply krijgt een hele grijze snoet, het ziet er wel schattig uit.
pi_72631422
quote:
Op donderdag 10 september 2009 23:37 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

Zolang dit kleintje de zorg en aandacht krijgt die hij verdient zie ik niet in waarom het geen gezonde gelukkige cavia kan worden. Tuurlijk hebben de meeste cavias er het liefst een hele groep soortgenootjes bij, maar helaas is dat niet voor iedereen weg gelegd. Ik zie liever een enkele caaf die goed verzorgd word dan een koppeltje dat door verwaarlozing sterft.
En mijn Simply zit ook alleen. Die heeft pas een vriendje geaccepteerd toen hij 6 was. Nu is zn vriendje dood en weigert hij weer stellig elk soortgenootje toe te laten in zn kooi. Op schoot vind hij de bovenbuurvrouwen best interessant, maar zodra je er een in de kooi zet scheurt ie t liefst hun oren eraf.

Maar, wel de volgende cavia bij een fokker kopen Piggy. Het is zeer moeilijk al die schattige snoetjes te weerstaan en ze allemaal mee te nemen, maar bij de fokker weet je zeker dat je een gezonde caaf krijgt, en je houd de zielige dierenwinkel diertjes niet in stand.

Ik heb toch geprobeerd Simp aan de dames te koppelen. Met zn 3en is nog leuker dan met zn 2en dacht ik.
Simply dacht van niet. Op schoot wilt hij best even met ze kroelen en bij ze zitten, maar zodra ze maar in de buurt van de kooi komen grijpt ie ze. Prestly moest het bezuren met een flinke snee in haar oortje.
Ik geef het op met die ouwe zeikert. Hij is liever de zielige oude man, dan de oude man die 2 jonge meiden helemaal voor zichzelf heeft.

Ow en van de week even bij de DA geweest met de oude dibbes. Hij had allemaal poep aan zn kont zitten dus ik dacht dat ie een beetje ziekjes was. Gelukkig is er niks aan de hand met m. Het is gewoon ouderdom, hij kan zn eigen kont niet meer schoonmaken. Dat moet ik nu voor m doen . Dus, tot Simply's grote ergernis gaat ie om de dag met zn kont in bad. Zelfs cavias moeten hun bipjes schrobben .

En is het normaal dat cavias grijs worden? Simply krijgt een hele grijze snoet, het ziet er wel schattig uit.
Gelukkig is er niets ernstigs aan de hand met Simply

Ik denk dat het wel normaal is dat cavia's grijs worden, Kookai heeft precies 1 witte haar op haar wangetje
pi_72633758
Cavia's kunnen zeker hun kleur verliezen. Kijk maar naar deze foto: de linker was ooit net zo stralend diep van kleur als de rechter.

En Queen-Minny, tuurlijk heb je gelijk dat je beter 1 goed verzorgde dan 2 zwaar verwaarloosde cavia's kunt hebben. En er zijn inderdaad cavia's die héél, héél moeilijk te koppelen zijn. Mijn Iwi bijt ook naar iedereen en tolereert niemand om haar heen. Pas de 10e koppelpoging was raak, en nu vormt ze al jaren een gelukkig duo met Oger, maar alle caafs daarvoro heeft ze keihard weggejaagd, ook beren.

Maar als je dan goed bent voor je cavia en hem alle zorg wilt geven die hij nodig heeft, dan is het gewoon raar dat je niet die kleine moeite neemt van het kopen van een tweede cavia. Want bijna iedere cavia is echt zo veel gelukkiger met een vriendje. Het past in dezelfde kooi, en het kost praktisch niets meer dan 1 cavia, want bodembedekking, hooi, voer en groenvoer heb je toch al in huis. En het is gewoon veel gezelliger als ze met zijn tweetjes zijn....
  zaterdag 12 september 2009 @ 18:10:57 #169
151344 Queen_Minny
pi_72678379
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 07:51 schreef zoeperzazke het volgende:
Cavia's kunnen zeker hun kleur verliezen. Kijk maar naar deze foto: de linker was ooit net zo stralend diep van kleur als de rechter.

[ afbeelding ]

En Queen-Minny, tuurlijk heb je gelijk dat je beter 1 goed verzorgde dan 2 zwaar verwaarloosde cavia's kunt hebben. En er zijn inderdaad cavia's die héél, héél moeilijk te koppelen zijn. Mijn Iwi bijt ook naar iedereen en tolereert niemand om haar heen. Pas de 10e koppelpoging was raak, en nu vormt ze al jaren een gelukkig duo met Oger, maar alle caafs daarvoro heeft ze keihard weggejaagd, ook beren.

Maar als je dan goed bent voor je cavia en hem alle zorg wilt geven die hij nodig heeft, dan is het gewoon raar dat je niet die kleine moeite neemt van het kopen van een tweede cavia. Want bijna iedere cavia is echt zo veel gelukkiger met een vriendje. Het past in dezelfde kooi, en het kost praktisch niets meer dan 1 cavia, want bodembedekking, hooi, voer en groenvoer heb je toch al in huis. En het is gewoon veel gezelliger als ze met zijn tweetjes zijn....

Nou Simp bereid je maar voor.

2 cavias is altijd leuker dan 1. En 3 is weer leuker dan 2 enz enz.
Het kost ook geen cent meer, en waar er 1 kan eten kunnen er 2 ook eten. Alleen jammer dat Piggy nog bij haar ouders woont die het niet willen hebben. Maar ik geloof wel dat ze goed voor dat humpedingetje zal zorgen. En misschien kan even flink zeuren nog wat opleveren (wijst naar hard NEE! gillend vriendje)
Als het mij lukt bij mn vent, moet het haar lukken bij haar ouders.
pi_72678668
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 18:10 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

Nou Simp bereid je maar voor.

2 cavias is altijd leuker dan 1. En 3 is weer leuker dan 2 enz enz.
Het kost ook geen cent meer, en waar er 1 kan eten kunnen er 2 ook eten. Alleen jammer dat Piggy nog bij haar ouders woont die het niet willen hebben. Maar ik geloof wel dat ze goed voor dat humpedingetje zal zorgen. En misschien kan even flink zeuren nog wat opleveren (wijst naar hard NEE! gillend vriendje)
Als het mij lukt bij mn vent, moet het haar lukken bij haar ouders.
Een kerel kun je nog op bepaalde manieren omkopen, bij je ouders valt dat denk ik niet zo goed .
Tap tap tap
pi_72678751
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 18:23 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Een kerel kun je nog op bepaalde manieren omkopen, bij je ouders valt dat denk ik niet zo goed .
*daar ging een beker thee over mijn beeldscherm*
  zaterdag 12 september 2009 @ 22:02:17 #172
151344 Queen_Minny
pi_72685049
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 18:23 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Misschien verbazen ze je.

Ik moet van de week met Simply weer naar de DA. Het was net tijd voor zn bipsbad , en ik vond een bult op zn bipsje. Het is een beetje geel/wittig met rode adertjes.
Het lijkt geen pijn te doen, ik mag er gewoon aanzitten. Hij eet en drinkt normaal en verder lijkt er niks mis.
Eergisteren had ie die bult nog niet, zo lang kan ie er nog niet zitten. Iemand enig idee wat het is?

Ow en hier de beloofde fotos van Prestly dr lange oorplukken. Onder protest kon ik een paar fotos maken.
pi_72705503
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 22:02 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

Misschien verbazen ze je.

Ik moet van de week met Simply weer naar de DA. Het was net tijd voor zn bipsbad , en ik vond een bult op zn bipsje. Het is een beetje geel/wittig met rode adertjes.
Het lijkt geen pijn te doen, ik mag er gewoon aanzitten. Hij eet en drinkt normaal en verder lijkt er niks mis.
Eergisteren had ie die bult nog niet, zo lang kan ie er nog niet zitten. Iemand enig idee wat het is?

Ow en hier de beloofde fotos van Prestly dr lange oorplukken. Onder protest kon ik een paar fotos maken.[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hopelijk is het niet iets ernstigs...

Ik moet deze week ook langs de DA, want Kookai heeft een wit kringetje op haar netvlies.
Hier ben ik al eerder voor naar de DA geweest, maar die zei dat het een glucosevlek was.
Toen was het nog een stipje.

Nu is het erger geworden en ik wil er toch nog even naar laten kijken.

Die oorplukken
  zondag 13 september 2009 @ 20:06:25 #174
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_72708722
Hoop dat het bij beide caafjes meevalt!

Was vandaag bij Life & Garden (soort Intratuin) maar vond dat de caafjes (en konijntjes) daar op het oog een stuk beter verzorgd worden dan bij andere tuincentra. Ze hadden twee ballen hooi en een bak voer tot hun beschikking (bij andere centra zie ik vaak alleen voer) en uiteraard water. 2 huisjes om in te schuilen en dat met zn viertjes (zaten ook echt per 2 in de huisjes Ze waren ook behoorlijk actief. Viel me echt mee. Geen vlieg te bekennen enzo. Heb geen caafje meegenomen, maar zou het daar echt zo doen als ik naar hun leefomstandigheden en conditie kijk. Hulde voor Life & Garden (althans het filiaal in Pijnacker dan )
  Moderator dinsdag 15 september 2009 @ 19:53:00 #175
155227 crew  Guppy
dus
pi_72777403
Mogen cavia's eigenlijk appel? Ik heb hier namelijk 5 elstars en ze zijn zooo vies
  dinsdag 15 september 2009 @ 20:09:50 #176
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_72778274
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:53 schreef Guppyfriend het volgende:
Mogen cavia's eigenlijk appel? Ik heb hier namelijk 5 elstars en ze zijn zooo vies

wel even klokhuis/pitjes eruit halen
Hier zijn ze er dol op, maarja eigenlijk zijn ze hier dol op alles
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_72778616
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:09 schreef Nonneke het volgende:

[..]

wel even klokhuis/pitjes eruit halen
Hier zijn ze er dol op, maarja eigenlijk zijn ze hier dol op alles
Waarom eigenlijk?
Ik gooi het namelijk zo in het hok.
pi_72781180
Alleen de pitjes moeten eruit. De pitjes zijn venijnig en kunnen klem komen te zitten over de kiesjes, wat eten onmogelijk maakt en voor het baasje is het heel moeilijk om de pitjes van de kiesjes af te pulken.
pi_72781383
Aha oke, ik zal er aan denken, de volgende keer
  zaterdag 19 september 2009 @ 13:05:16 #180
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_72902876
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  zaterdag 19 september 2009 @ 13:28:10 #181
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
  Moderator zaterdag 19 september 2009 @ 13:33:33 #182
155227 crew  Guppy
dus
pi_72903549
Gefeliciteerd! Ook namens mijn twee cavia's
  zaterdag 19 september 2009 @ 15:19:34 #183
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72905837
En in het kader van de happy newlyweds gooi ik hier nog even een fotootje van echte cavia-liefde: eten delen!

"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_72906343
Dankjewel! Lieve foto
pi_72909704
Caafjes

En wat een mooie kooi, Guppyfriend. Waar heb je die vandaan?
(ik zit stiekem ook aan twee caafjes te denken )
(Un)masking for the greater good.
  Moderator zaterdag 19 september 2009 @ 18:22:59 #186
155227 crew  Guppy
dus
pi_72910971
Die van de cavia's komt van Pet's Place. Ze hadden m daar niet in de winkel, maar ze kunnen hem wel gewoon bestellen. Ze komen ook in een lichtere tint blauw, maar nu heb ik twee dezelfde.

Die van Tommie is dezelfde, maar komt van de Huisdiervoordeelshop. Die was wel goedkoper, maar ach.

Het is een Ferplast Rabbit 100 DeLuxe (mocht je ook willen bestellen).
  maandag 21 september 2009 @ 14:50:04 #187
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_72967504
Eventueel ook wel online te bestellen via Zooplus (daar kost de kooi incl verzendkosten EUR 56,90) . Heb 't zelf daar ook besteld, en geen problemen
  maandag 21 september 2009 @ 14:54:40 #188
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_72967635
Moest lachen om mijn oudste cavia . Had een van de huisjes die ik over had, ook in de kooi gezet zodat ze niet enkel bij elkaar hoeven te zitten.
En wie zit nou in het kleinste huisje toen ik net weer thuis was? Juist, mijn oudste cavia

maandag 21 september 2009 @ 15:40:47 #189
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_72968944
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 18:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Die van de cavia's komt van Pet's Place. Ze hadden m daar niet in de winkel, maar ze kunnen hem wel gewoon bestellen. Ze komen ook in een lichtere tint blauw, maar nu heb ik twee dezelfde.

Die van Tommie is dezelfde, maar komt van de Huisdiervoordeelshop. Die was wel goedkoper, maar ach.

Het is een Ferplast Rabbit 100 DeLuxe (mocht je ook willen bestellen).
Dankje, Guppyfriend. Het is een prachtige grote kooi. Als ik caafjes neem dan wil ik ook zoiets als dat. Vandaar.
quote:
Op maandag 21 september 2009 14:50 schreef Sjowhan het volgende:
Eventueel ook wel online te bestellen via Zooplus (daar kost de kooi incl verzendkosten EUR 56,90) . Heb 't zelf daar ook besteld, en geen problemen
... En bedankt voor de kosten, Sjowhan!
(Un)masking for the greater good.
  maandag 21 september 2009 @ 16:03:28 #190
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_72969643
Oeh. Krijg net ook een nieuwsbrief van zooplus: zomeropruiming, 20% korting op verschillende artikelen.
Geef bij de tegoedbon: "zomeropruiming09" in.

Behalve op diervoeding, kattenbakvulling, hooi, stro en zand.
pi_72972709
caaf waar ik van de zomer op paste is dood

nu willen ze 1 nieuwe *zucht*
pi_72974597
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 15:19 schreef MariaEtcetera het volgende:
En in het kader van de happy newlyweds gooi ik hier nog even een fotootje van echte cavia-liefde: eten delen!

[ afbeelding ]

Mijn cavia's zouden 3 seconden zo zitten, waarna de sterkste de buit naar zich toe trekt en keihard wegrent.
  Moderator maandag 21 september 2009 @ 18:55:45 #193
155227 crew  Guppy
dus
pi_72975372
quote:
Op maandag 21 september 2009 17:32 schreef muisje-eliza het volgende:
caaf waar ik van de zomer op paste is dood

nu willen ze 1 nieuwe *zucht*
Dat was toch die ene die niet zo goed verzorgd werd?
pi_72978542
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:55 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Dat was toch die ene die niet zo goed verzorgd werd?
vorige topic geloof ik. Hoogbejaarde caaf van de buren
  woensdag 23 september 2009 @ 10:53:35 #195
67888 Spunks
zo niet, dan toch
pi_73032155
Een vraagje voor de kenners (newlywed zoeperzazke ?)

Mijn twee beertjes zitten sinds ze elkaar naar het leven zijn gaan staan, gescheiden. (een tussenschot in hun megahok)

Omdat ze zich nu een beetje beginnen te vervelen laat ik ze castreren, zodat ik bij hun allebei een zeugje kan zetten Het 'probleem' is alleen dat ik het zeugje al heb gekocht (ga haar vanmiddag ophalen ), en ze kan de komende 6 weken dus nog niet bij mijn mannen. Mijn vragen zijn de volgende:

1. Kan iemand een dierenarts omgeving Den Haag aanraden voor de castratie?
2. Het zeugje gaat voorlopig in een aparte kooi, maar is het een probleem als mijn beertjes haar kunnen ruiken/horen?

Ik ben benieuwd!
pi_73033863
Ik ken helaas zo geen dierenartsen in de buurt van Den Haag. Let er in ieder geval op dat je een DA kiest met veel ervaring en die gebruik maakt van een gasnarcose.

Zeker aangezien de beren gescheiden leven is het geen probleem als ze het zeugje ruiken of zien. Over het algemeen reageren beren niet sterk op zeugen in dezelfde kamer, maar gaan ze pas prrrrrrrrrrrten als ze het zeugje echt neus-tot-neus (of kont ) ruiken, of als ze nog de luchtjes van haar op jouw trui ruiken bv.

Succes met de castraties!
pi_73033894
Ik zoek ook nog een goede dierenarts in Den Haag.
  woensdag 23 september 2009 @ 12:58:20 #198
67888 Spunks
zo niet, dan toch
pi_73035420
quote:
Op woensdag 23 september 2009 11:52 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik ken helaas zo geen dierenartsen in de buurt van Den Haag. Let er in ieder geval op dat je een DA kiest met veel ervaring en die gebruik maakt van een gasnarcose.

Zeker aangezien de beren gescheiden leven is het geen probleem als ze het zeugje ruiken of zien. Over het algemeen reageren beren niet sterk op zeugen in dezelfde kamer, maar gaan ze pas prrrrrrrrrrrten als ze het zeugje echt neus-tot-neus (of kont ) ruiken, of als ze nog de luchtjes van haar op jouw trui ruiken bv.

Succes met de castraties!
Dankjewel! Dan zet ik haar kooi ook gewoon in de woonkamer
  woensdag 23 september 2009 @ 13:05:50 #199
67888 Spunks
zo niet, dan toch
pi_73035578
quote:
Op woensdag 23 september 2009 11:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik zoek ook nog een goede dierenarts in Den Haag.
Ik kan je in dat geval wel een dierenarts in Den Haag AFRADEN: I. Palgi die bij dierenpraktijk Het Zicht werkt. Op internet staat hij te boek als een knaagdierenspecialist, maar ik ben er eens geweest met mijn beertje toen die door mijn andere beertje gebeten was. Alhoewel de wondjes overduidelijk beten waren, weigere hij dat te geloven en pulkte hij de korstjes die nog helemaal vastzaten met haar en al van mijn cavia (die het uitgilde!). Toen ik hem vroeg de nageltjes van mijn beertje te knippen, knipte hij een stuk van de teen af. Hij wilde dit dichtbranden, maar de brander deed het niet en toen hij zich om had gedraaid om een andere brander te pakken was hij blijkbaar vergeten welk voetje het betrof en brandde hij HET GEZONDE VOETJE dicht

Terwijl dit alles gebeurde was hij geïntresseerder in mijn universitaire titel dan in mijn beertje, en ik ging er met een bebloed vest en zweet op mijn voorhoofd weg. Echt een slager is het, ik moet er niet aan denken dat hij in de buurt van mijn beertjes balletjes zou komen
pi_73044660
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:05 schreef Spunks het volgende:

[..]

Ik kan je in dat geval wel een dierenarts in Den Haag AFRADEN: I. Palgi die bij dierenpraktijk Het Zicht werkt. Op internet staat hij te boek als een knaagdierenspecialist, maar ik ben er eens geweest met mijn beertje toen die door mijn andere beertje gebeten was. Alhoewel de wondjes overduidelijk beten waren, weigere hij dat te geloven en pulkte hij de korstjes die nog helemaal vastzaten met haar en al van mijn cavia (die het uitgilde!). Toen ik hem vroeg de nageltjes van mijn beertje te knippen, knipte hij een stuk van de teen af. Hij wilde dit dichtbranden, maar de brander deed het niet en toen hij zich om had gedraaid om een andere brander te pakken was hij blijkbaar vergeten welk voetje het betrof en brandde hij HET GEZONDE VOETJE dicht

Terwijl dit alles gebeurde was hij geïntresseerder in mijn universitaire titel dan in mijn beertje, en ik ging er met een bebloed vest en zweet op mijn voorhoofd weg. Echt een slager is het, ik moet er niet aan denken dat hij in de buurt van mijn beertjes balletjes zou komen

Ik heb gehoord van mensen met een caviastalletje dat de dierenartsenpraktijk op de Leyweg wel een aanrader was.
Liever ga ik nog naar Utrecht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')