Af en toe whiepen ze hier nog wel, maar dan schrikken ze van zichzelf.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:46 schreef NijntjesUk het volgende:
Ah, Fozzy-look-a-likes!!! Naja, niet helemaal, want Foz is zwart/wit.. Maar wel met krulletjes. Schattig, die twee!
Maar nee, het was echt springen. Heel doelbewust op zn doel (mij) af, haha. Alsof ik ervoor kan zorgen dat die buurman/vrouw stopt met boren.En idd, als hij popcornt als ik het zie, zeg ik altijd:"Hebbie weer een last van een aanval?"
![]()
Wat trouwens wel jammer is, dat ie amper meer 'whiept'.. Als ik de cavia van een vriendin hoor, die whiept het hele huis bij elkaar als de koelkast opengaat. Waarschijnlijk denkt Foz: "Ik krijg toch wel te eten, dus waarom zou ik?" Luie donder
Simply wekt de indruk dat zn stembandjes doorgeknipt zijn. Hij whiept niet maar vind het leuker om een hels lawaai te maken door zn tralies er zowat uit te rukken.quote:Op donderdag 3 september 2009 15:59 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Af en toe whiepen ze hier nog wel, maar dan schrikken ze van zichzelf.
Kun je nagaan.
Zo geweldadig zijn ze hier nou ook weer nietquote:Op donderdag 3 september 2009 21:24 schreef Queen_Minny het volgende:
[..]
Simply wekt de indruk dat zn stembandjes doorgeknipt zijn. Hij whiept niet maar vind het leuker om een hels lawaai te maken door zn tralies er zowat uit te rukken.![]()
Elvis whiept heel graag, en om alles. Koelkast open tot tv aanzetten madam whiept.
Prestly whiept vooral om Elvis en eten.
De biba's die ik heb gehad, waren ook binnen 2-3 maanden lekquote:Op vrijdag 4 september 2009 08:35 schreef zoeperzazke het volgende:
Die sippy's kun je in veel dierenzaken vinden maar het zijn wel ondingen, ze lekken snel.... Je kunt beter een fatsoenlijke biba kopen.
Het grootste voordeel van de sippy's is dat deze van boven te openen zijn; ik kan dus met een fles gevuld met kraanwater de sippy's bijvullen, en hoef deze niet de demonteren..quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:53 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben juist erg tevreden over de Sippy! Eerst had ik er zo één:
[ afbeelding ]
Verschrikkelijk! Die lekte hier juist heel erg.
Ik heb twee Sippy's, omdat mijn konijn Tommie dezelfde kooi heeft. Maar hij kreeg het niet voor elkaar om uit de Sippy te drinken (simpele ziel). Hij drinkt gewoon uit een bakje, en ik had dus twee Sippy's. Toen de cavia's kwamen, heb ik er gewoon twee aangehangen. Hebben ze altijd genoeg water
Bij mijn Pets Place hebben ze ze wel. En anders kunnen ze m bestellen. De kooi hebben ze toen ook besteld, want omdat ze een chronisch ruimtegebrek hebben daar, hebben ze niet altijd alles op voorraad.
Ja maar is het niet de bedoeling dat je het water ververst en gelijk even het tuutje schoonmaakt? Ik heb nu gemerkt dat zo'n ding behoorlijk snel verstopt kan raken als ze net gegeten hebben en gaan drinken, zit er allemaal natte troep aan zo'n flesjequote:Op vrijdag 4 september 2009 08:56 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Het grootste voordeel van de sippy's is dat deze van boven te openen zijn; ik kan dus met een fles gevuld met kraanwater de sippy's bijvullen, en hoef deze niet de demonteren..
Het tuutje is niet echt heel vies, en maak de fles sowieso schoon als ik de kooi schoonmaak (dit is om de 5 dagen).quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:58 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja maar is het niet de bedoeling dat je het water ververst en gelijk even het tuutje schoonmaakt? Ik heb nu gemerkt dat zo'n ding behoorlijk snel verstopt kan raken als ze net gegeten hebben en gaan drinken, zit er allemaal natte troep aan zo'n flesje.
Oh, heten die zoquote:Op vrijdag 4 september 2009 09:00 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Als ik het goed, heb, is 't zo'n drinkfles waarvan jij net een foto hebt gepost
Ah, die ken ik welquote:Op vrijdag 4 september 2009 09:29 schreef zoeperzazke het volgende:
Nee, dat zijn bunny's of gewoon rooie doppen. Biba's zijn wit transparant met een groene dop en een extra lange tuut. Echt mijn absolute favoriet
[ afbeelding ]
Het gaat prima met de dames. Ze worden groot.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Zo geweldadig zijn ze hier nou ook weer niet![]()
Al had ik ooit wel een cavia die zo erg aan de tralies ging hangen, dat ik vreesde voor haar tanden.
Hoe gaat het verder met de dames?
Zijn ze nu al gewend aan alles?
Ik moet altijd zo lachen als jij een beschrijving van je beestjes geeft.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:15 schreef Queen_Minny het volgende:
[..]
Het gaat prima met de dames. Ze worden groot.
Prestly heeft denk ik een langhaar in de familie. Ze heeft voor een gladhaar hele lange haren, 2 absurd lange plukken achter dr oren, en dr snorharen kan je vlechten.Ik zal eens kijken of ik er een foto van kan maken. Het ziet er zo koddig uit die 2 lange plukken die boven dr oren uit komen.
![]()
Ze zijn erg leuk. Elvis is de knuffeldoos, ze word helemaal blij als ze mag knuffelen en vind alles en iedereen lief. Ze kruipt rustig tegen de rotweiler aan alsof het een speelgoed beestje is waar ze mee mag knuffelen en spelen. Ze vind alles best als er maar eten drinken en knuffels zijn.
Pestly is de tegenpool van Elvis, en de baas in het hok. Elvis word wel eens flink gestraft omdat ze in de weg van Prestly zit. Maar.... Haal Elvis 2 seconden weg... dan zet ze een strot op en weet ze zich geen raad. Ze haalt de hele kooi overhoop en gaat dan op het huisje om dr vriendinnetje zitten whiepen, en niet zachtjes ook. Vaak zet ik Elvis dan maar terug zodat Prestly dr kop houd.![]()
Grote bek maar klein hartje.
Ach, wat naar.quote:Op zondag 6 september 2009 23:36 schreef miss-piggy het volgende:
Mijn lieve kleine dikzakje is er niet meer![]()
Hij mocht maar 3 jaar bij mij zijn![]()
[ afbeelding ]
ik mis hem nu alkheb niet eens goed afscheid kunnen nemen
Bah wat klote.quote:Op zondag 6 september 2009 23:36 schreef miss-piggy het volgende:
[ afbeelding ]
Ik weet hoe het is, sterkte met het verlies!!quote:Op zondag 6 september 2009 23:36 schreef miss-piggy het volgende:
[ afbeelding ]
*Kwijlt over het beeldscherm...quote:Op dinsdag 8 september 2009 17:26 schreef miss-piggy het volgende:
Welkom, kleine Oscar!![]()
[ afbeelding ]
Fokt ie ook voor de show? Is het een bekende naam?quote:Op dinsdag 8 september 2009 18:44 schreef Csbs het volgende:
Na een paar jaar ging m'n vader cavia's fokken. Hij heeft nu van iedere soort een aantal rondhuppelen. Maar de Tessel cavia's vind ik zo schattig! Ik zal eens kijken of ik aan foto's kan komen.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 17:26 schreef miss-piggy het volgende:
Welkom, kleine Oscar!![]()
[ afbeelding ]
Met wie hebben wij het genoegen..?quote:
Nee hoor, gewoon omdat hij die beestjes zo leuk vindtquote:Op dinsdag 8 september 2009 19:52 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Fokt ie ook voor de show? Is het een bekende naam?
Oei das wel weinig.quote:Op woensdag 9 september 2009 00:20 schreef miss-piggy het volgende:
volgens mij is die van mij of veel te licht, of simpelweg jonger dan ze zeiden...
Oscar weegt namelijk 140 gram![]()
morgen maar weer even op de weegschaal, misschien dat ik scheel keek of iets in die richting
Mja, 140 gram is gewoon veel te licht, en zeker gezien het beestje, zal hij ook geen 6-8 weken zijnquote:Op woensdag 9 september 2009 08:00 schreef zoeperzazke het volgende:
140 gram is veel te licht om bij mama weg te mogenJe houdt er altidj veel zwakkere dieren door, arme stakker. Bijvoeren zou ik niet doen zolang hij goed zelfstandig eet. Wel zou ik het geslacht nog 10 keer controleren en als je nog twijfelt even een foto op het forum posten, want als zo'n trut uit de dierenwinkel zulke jonge zwakke dieren verkoopt dan hebben ze het geslacht meestal ook wel mis (of goed gegokt... maar echt kunnen seksen, dat lukt ze 9 van de 10 keer niet). Ik snap echt niet waarom mensen nog cavia's in dierenwinkels kopen, zo hou je deze ellende alleen maar in stand, er is zo'n groot aanbod van gezonde caafjes bij goede fokkers.....
Zit ie bij een beertje of zeugje nu?
Nou dan stond ik vanmiddag nog in de winkel (in de hoop dat het heel druk is) om dat wijf eens flink te kakken te zetten.quote:Op woensdag 9 september 2009 00:36 schreef miss-piggy het volgende:
kheb m natuurlijk nog maar net, maar tot nu toe zit hij wel flink aan de hooi en eet hij ook wel droogvoer. Meneer gaat helemaal in het voerbakje zittenNu past het nog.
Zal mij niks verbazen dat hij nog niet eens 2 weken is, en anders heeft hij zeer weinig gegeten inderdaad!
En de dierenwinkelmevrouw zei dat zijn gewicht hoog genoeg was om bij de moeder weg te kunnen![]()
overigens is het wel een actief en nieuwschierig beestje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |