De sneuheid wellicht?quote:
Als je er niets van af weet, post dan ook niets. Natuurlijk struikelt hij niet over zijn haar, dat zit normaal veilig in de wikkels (behalve op shows en fotomomenten). Op de show is gebleken dat dit een zeer fraai dier is met heel hoge punten: voor iedereen met verstand van cavia's terecht een Temptation dus.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:59 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
De sneuheid wellicht?
Het arme beest struikelt over die lange haren en ziet er belachelijk uit.
Vervolgens noem jij 't arme ding nog Temptation ook![]()
Ik heb niets tegen cavia's an sich. Ik heb wel wat tegen de compleet achterlijke mensen die deze beesten bewust op veel te lange haren gaan fokken omdat ze dat op de een of andere mongolide manier mooi vinden.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:21 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Als je er niets van af weet, post dan ook niets. Natuurlijk struikelt hij niet over zijn haar, dat zit normaal veilig in de wikkels (behalve op shows en fotomomenten). Op de show is gebleken dat dit een zeer fraai dier is met heel hoge punten: voor iedereen met verstand van cavia's terecht een Temptation dus.
Dit topic is voor cavialiefhebbers, niet voor mensen die er geen bal vanaf weten en het leuk vinden om willekeurig mensen/dieren af te zeiken.
Dat andere mensen niet de moeite nemen hun dier te verzorgen, wil niet zeggen dat ik dat ook niet doequote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:43 schreef muisje-eliza het volgende:
ik vind het ook niet heulemaal normaal zo. zulke lange haren had de caaf van de buren ook, en die struikelde wel over zn haar omdat ze er niks aan deden![]()
dat arme beest moet echt pijn hebben gehad van al die klitten en vastgeklonte strond aan zn reet
Ik zou niet weten waarom. Of mag je hier in 59 alleen maar positief reageren? Ik kon er niets over in de FAQ vinden. Ik onderbouw mijn kritiek toch?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 08:23 schreef Sjowhan het volgende:
En Opa, ff wat minderen hè. Blijf maar liever weg hier, is beter voor onze en jouw bloeddruk.
Je onderbouwt je kritiek wel, maar wel met zo'n manier waarop de kritiek eigenlijk meer uitlacherig lijkt dan enkel kritiek geven.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:03 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom. Of mag je hier in 59 alleen maar positief reageren? Ik kon er niets over in de FAQ vinden. Ik onderbouw mijn kritiek toch?
Daar begin je al..quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:59 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
De sneuheid wellicht?
Het arme beest struikelt over die lange haren en ziet er belachelijk uit.
Vervolgens noem jij 't arme ding nog Temptation ook![]()
'Achterlijke mensen'quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:28 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen cavia's an sich. Ik heb wel wat tegen de compleet achterlijke mensen die deze beesten bewust op veel te lange haren gaan fokken omdat ze dat op de een of andere mongolide manier mooi vinden.
Door dat kansloze idee moet het arme beest dus met zijn onnatuurlijk lange haren in wikkels door het leven.
Dat staat me tegen. Gelukkig is dit een discussie forum en kan en mag ik dus mijn mening geven.
Daar heb je inderdaad wel een punt.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:26 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Je onderbouwt je kritiek wel, maar wel met zo'n manier waarop de kritiek eigenlijk meer uitlacherig lijkt dan enkel kritiek geven.
je weet er niets vanaf, je denkt alles te weten en je weigert je te verdiepen maar strooit je vooroordelen, niet alleen over de dieren maar ook nog eens over MIJ, gelijk in het rond. Als je de moeite zou nemen hier ook maar heel even binnen te kijken, kom je er snel genoeg achter dat ik niet bepaald zwakbegaafd ben en leef voor mijn cavia's die hier werkelijk niets tekort komen en een gouden leventje hebben waar honderden andere cavia's jaloers op zijn.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 20:44 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Daar heb je inderdaad wel een punt.
Ik raak alleen "nogal" geagiteerd door mensen die hun (in mijn optiek) volslagen idiote schoonheidsbeeld projecteren op een beest die daar maar mee zal moeten leren leven. Vooral als zulke (in mijn optiek) wat minder begaafde "baasjes" dan ook nog met droge ogen beweren dat het beest helemaal geen last heeft van zijn haren in wikkels dan heb ik inderdaad de neiging om nogal fel van leer te trekken ja.
Je blijft maar herhalen dat ik er niets van weet maar je gaat totaal niet in op mijn argumenten.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:45 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
je weet er niets vanaf, je denkt alles te weten en je weigert je te verdiepen maar strooit je vooroordelen, niet alleen over de dieren maar ook nog eens over MIJ, gelijk in het rond. Als je de moeite zou nemen hier ook maar heel even binnen te kijken, kom je er snel genoeg achter dat ik niet bepaald zwakbegaafd ben en leef voor mijn cavia's die hier werkelijk niets tekort komen en een gouden leventje hebben waar honderden andere cavia's jaloers op zijn.
Bedankt dat ik je toestemming krijg.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:18 schreef RiesAmaris het volgende:
Het is prima dat je het ergens niet mee eens bent, iedereen heeft het recht op een eigen mening tenslotte. Maar wanneer je met beledigingen gaat rondstrooien kan ik je kritiek al niet serieus meer nemen. Iemand bij voorbaat al uitschelden alleen omdat deze een andere kijk op dieren heeft dan jou, dat vind ik, om het in je eigen woorden te zeggen, 'minder begaafd'. Dat moet toch vast en zeker een stukje vriendelijker kunnen denk ik zo
Wat ben jij een walgelijk figuur om te blijven suggereren dat ik mijn dieren niet het beste geef dat ze toekomt. Zo, ben ik nu ook respectloos? Mooi, dat is je eigen schuld, want je kunt mij niet harder kwetsen door te zeggen dat ik niet goed ben voor mijn dieren. Mensen mogen alles van me afnemen, maar ze blijven van mijn dieren af.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:19 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Je blijft maar herhalen dat ik er niets van weet maar je gaat totaal niet in op mijn argumenten.
Als je voor een keer eens je verstand gebruikt dan zal zelfs jij moeten toegeven dat die lange haren erg onnatuurlijk zijn en dat een cavia vast niet gelukkiger wordt van die lange haren in wikkels. Overtuig mij maar eens van het tegendeel. Ik kom nou vredesnaam niet weer met het "argument"je weet er niets vanaf.
Ja uiteraard controleren we wel op wondjes, en mocht het zo gek worden gaat er uiteraard wat tussen !quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:18 schreef zoeperzazke het volgende:
Dat is lastig.... zolang er geen bijtwondjes zijn kun je het wel aankijken tot het rustig wordt, maar dat kan wel een dag of 2 duren.... Langer dan dat niet echt. Als je het niet vertrouwt, toch even een afscheiding maken van bv gaas (let op de scherpe randjes), zodat ze elkaar wel kunnen ruiken maar niet kunnen happen, misschien helpt dat....
Preventief behandelen tegen schurft en luisjes heeft geen enkele zin en moet je echt niet doen. Op het moment dat hij er dan echt last van heeft, is hij mogelijk immuun tegen de werkzame stof en werkt de beste behandeling niet meer zo goed.quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:22 schreef NijntjesUk het volgende:
Fozzy is ook weer ns geknipt.. vond ie niet leuk, maar nu heeft ie t tenminste niet zo bloedheet.
Hij heeft de laatste tijd best veel last van schilfertjes. Hij wordt in de zomer altijd preventief behandeld tegen schurft, luisjes en dergelijke, dus dat kan t niet zijn. Ook zat ie niet overdreven veel te krabben. Conclusie (in mijn ogen dan): meneer heeft last van een droge huid.
Ik heb Asterix 1x gewassen met een knoevel shampoo toen hij een droge 'rexen-plek' had, en hij had altijd al een wat drogere huid, hij heeft daarna geen last meer gehad.quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:22 schreef NijntjesUk het volgende:
Fozzy is ook weer ns geknipt.. vond ie niet leuk, maar nu heeft ie t tenminste niet zo bloedheet.
Hij heeft de laatste tijd best veel last van schilfertjes. Hij wordt in de zomer altijd preventief behandeld tegen schurft, luisjes en dergelijke, dus dat kan t niet zijn. Ook zat ie niet overdreven veel te krabben. Conclusie (in mijn ogen dan): meneer heeft last van een droge huid.
Heb daarom van mn werk een flesje Weleda Haarolie meegenomen en daar een klein beetje van zo dicht mogelijk op zn huid gesmeerd. Lijkt goed te helpen, dus blijf dat eventjes een tijdje zo 2 keer per week doen.. (en t ruikt nog lekker ookAl vind ik zn eigen geurtje ook lekker
)
Jammer.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:46 schreef CherryLips het volgende:
Jeminee wat is zo'n cavia altijd wennen zeg. Heb ik eerst de dwerghamster vastgehad en los laten lopen, even later de oppascaaf eruit gehaald en mee zitten kroelen op de bank. Ben compleet onder gezeken, maar wat is dat een knuffelkont geworden zeg. Vorig jaar is z'n hokgenootje doodgegaan en hij zit nog steeds alleen, en hij ligt het liefst de hele avond in je nek. De moeder van dat meisje (de eigenaresse) wil er geen cavia meer bij, dat vind ik zo sneu
. Ik had al gezegd dat ze hem dan kon laten castreren en er een leuk vrouwtje bij kon zetten uit de opvang die even oud was, dan zit je over een paar jaar niet weer met hetzelfde probleem (deze is een jaar of 4 schat ik), maar nee hoor, geen nieuwe erbij.
Maar het is zo'n schatje! Maar wel jammer dat ze niet zindelijk zijn.
Oké dat wordt dus maar eens op zoek gaan naar een lief broertje voor hem......... Ik had wel her en der gelezen dat het groepsdieren waren maar "vroeger" hadden we er ook altijd 1 alleen, en die aten alles dus het kwam niet echt in me op om er twee te nemen.... Maar bedankt voor de tip en dan hopen dat kleine Dexter snel aan het groen gaat...quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:20 schreef zoeperzazke het volgende:
Cavia's zijn groepsdieren.... Koop een tweede voor hem of haar, wel zorgen dat je het juiste geslacht kiest! Jong beertje alleen aan een jong of oud beertje koppelen, jong zeugje aan een zeugje of gecastreerd beertje.... samen sta je sterker en samen durf je ook meer. over het algemeen geldt zien eten, doet eten, dus als je een cavia uitzoekt die het wél gewend is (bij een goede fokker of goede opvang) dan vallen ze vanzelf aan
Daar zal je Dexter vast heel blij mee maken. En het zal jou een hoop lol bezorgen. Die beesten kunnen rare dingen doen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:58 schreef Trade het volgende:
[..]
Oké dat wordt dus maar eens op zoek gaan naar een lief broertje voor hem......... Ik had wel her en der gelezen dat het groepsdieren waren maar "vroeger" hadden we er ook altijd 1 alleen, en die aten alles dus het kwam niet echt in me op om er twee te nemen.... Maar bedankt voor de tip en dan hopen dat kleine Dexter snel aan het groen gaat...
Waarom zie je er tegenop? Omdat je twee extra beestjes krijgt?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:14 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik kom me hier ook maar eens even melden, morgen krijgen wij twee caviabroertjes. Nu wonen ze nog bij de ouders van mijn vriend, maar daar wonen ook honden en daar zijn ze heel bang voor. Dat is zielig.
Ik moet zelf erg aan het idee wennen, maar mijn vriend wil het zo graag. Zelf heb ik al een konijntje, en dat is echt mijn vriendje. Wat dat betreft zie ik er wel een beetje tegenop dat er twee cavia's bijkomen. Maar goed, ik heb vroeger ook cavia's gehad, dus het komt vast wel goed.
't Was schijnbaar de deur van de koelkast die hij herkende als "Ik krijg eten"quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:17 schreef CherryLips het volgende:
Ik kwam gisteravond laat thuis, haalde iets uit de koelkast, krijgt Brownie ineens last van bokkensprongen en begint te piepen, ik schrok me wezenloos. De kooi is eigenlijk te klein om echt lekker de pootjes te strekken dus hij maakte nogal herrie. En toen begon ik tegen 'm te praten en begon ie weer te springen en te whiepen en hij ging zelfs op z'n achterpootjes staan. Blijkbaar maakte ik een heel bekend geluid
. Heb hem toen maar een blaadje witlof gegeven, vond het zo zielig als hij anders niks kreeg, hij was helemaal gek.
Hij moest eerst een paar daagjes wennen denk ik, want nu whiept hij overal om, ook als je al tegen hem praatquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:38 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
't Was schijnbaar de deur van de koelkast die hij herkende als "Ik krijg eten"
Denk dat je 'm gewoon eens buiten de kooi moet laten, en dan afwachten wat hij gaat doen. Mijn kleine vent (ja die pluizebol) was ook heel banging om door de kamer te hobbelen, maar dat heeft hij nu totaal overwonnen. Nu springt hij bijna van mijn handen af als ik hem net boven de grond houd..quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:43 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hij moest eerst een paar daagjes wennen denk ik, want nu whiept hij overal om, ook als je al tegen hem praat. Het is wel te merken dat hij alleen is, ook al was die ander heel dominant, maar hij snakt echt naar aandacht en komt echt naar je toe.
Ik zou hem graag los laten lopen, maar dat vindt hij eng. Maar hij krijgt helemaal geen beweging zo, hij groeit helemaal dicht.
Mja, dat dus. Er staat ineens een extra kooi in onze toch al niet al te grote kamer, en er zijn twee extra beestjes om te verzorgen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:36 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Waarom zie je er tegenop? Omdat je twee extra beestjes krijgt?
Cavia's zijn zoveel anders dan konijnen, ik denk dat je na een tijdje ook ontzettend aan ze verzot bent. Kan gewoon niet anders
.
Mijn mannetjes zijn ook leuke heren.. Laat ik beide heren loslopen, hebben ze de grootste lol (ook achter de kooi zelf, heen en weer huppelen), en maar communiceren (*whiep whiep whiep whap whiep*) naar elkaar..
Is het dan niet veel verstandiger om eerst een paar keer langs je schoonouders te gaan om ze even van dichtbij te kijken? Of gaat het echt niet meer waar ze nu zitten?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:01 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Mja, dat dus. Er staat ineens een extra kooi in onze toch al niet al te grote kamer, en er zijn twee extra beestjes om te verzorgen.
Het zal vast wel loslopen hoor, ten slotte kan ik kleine lieve diertjes toch niks weigeren, ik ben een dierenwatje. Het gaat me gewoon allemaal een beetje snelIk heb ze bijvoorbeeld nog niet eens gezien.
Nee... Als ik die honden een beetje ken, staan die de hele dag om de kooi heen te springen. Dat is echt zielig.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:02 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Is het dan niet veel verstandiger om eerst een paar keer langs je schoonouders te gaan om ze even van dichtbij te kijken? Of gaat het echt niet meer waar ze nu zitten?
Bah vervelend. Sterkte.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:34 schreef The_Tankgirl het volgende:
Sorry, ik moet het even kwijt: mijn cavia Chippy is vannacht overleden![]()
Hij is net 4 geworden, en was niet ziek.. Zo vreemd
Hij had wel last van een verslapte anaalspier, maar ik had hem pas schoongemaakt. Het ene moment is hij nog gezellig aan het eten, en dan wil je de volgende ochtend hem eten geven en ligt hij op zijn zij![]()
Hij lag naast het huisje, net alsof hij over zijn vrouwtje (Bella) wilde waken. Nou is Bella alleen
Ach wat sneuquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:34 schreef The_Tankgirl het volgende:
Hij had wel last van een verslapte anaalspier, maar ik had hem pas schoongemaakt. Het ene moment is hij nog gezellig aan het eten, en dan wil je de volgende ochtend hem eten geven en ligt hij op zijn zij![]()
Hij lag naast het huisje, net alsof hij over zijn vrouwtje (Bella) wilde waken. Nou is Bella alleen
Als het niet goed gaat met Bella krijgt ze zeker een partner. En dan wil ik weer een mannetje (castraat dus). Eigenlijk voel ik me een beetje schuldig om dan gelijk een andere te zoeken, alsof ik hem direct vervangquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:47 schreef zoeperzazke het volgende:
Je weet het toch nooit, het zijn soms kwetsbare diertjes. Een hersenbloeding bv en het kan in een half uur voorbij zijn... Je kunt er in ieder geval vanuit gaan dat het snel is gebeurd en dat er geen lange lijdensweg aan vooraf is gegaan, en dat is toch ook wel weer een geruststelling. Slaap zacht, Chippy, en sterkte voor jou.....
Krijgt Bella nog een nieuw maatje? (ik heb nog een castraat te koop evt....)
Binnen een dag ben je verliefd en wil je niet meer zonder. Die beestjes kleven aan je.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:16 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nee... Als ik die honden een beetje ken, staan die de hele dag om de kooi heen te springen. Dat is echt zielig.
Ik moet nu gewoon nog even aan het idee wennen denk ik. Zo dramatisch zijn twee cavia'tjes nou ook weer niet, en mijn vriend is er zo blij mee. Ik gun het hem ook wel, mag hij die kooi doen![]()
En als ik diertjes in huis haal, is het for life. Ze kunnen dus rekenen op een liefdevol huisje bij ons
Ik heb, toen ik 6 was, een Sheltie cavia gekregen. Kellyquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 23:21 schreef Queen_Minny het volgende:
[..]
Binnen een dag ben je verliefd en wil je niet meer zonder. Die beestjes kleven aan je.![]()
Ik kreeg voor mn 14e een cavia van mn ouders... sinds dien heel wat caafjes versleten. Gewoon ff wennen. En je vent de rotklusjes laten doen en zelf lekker met ze troetelen. Dan heb je het goed voor elkaar.
Leuke beschrijving, ik ben benieuwd naar de foto'squote:Op maandag 17 augustus 2009 10:17 schreef Guppyfriend het volgende:
Eventjes een update![]()
Nou, ze zijn er hoor. Twee kleine cavia-broertjes in een afzichtelijke kooi.
Ze hebben zwarte kopjes, en worden naar achteren toe grijs en hebben ook nog een soort blonde pluk. Ze hebben stug haar (ik herinner me dat Kelly veel zachter was) en ze hebben ook een slag in hun haar, een beetje net als ik. Tot mijn verrassing zijn het een soort Sheltie-achtigen, maar dan niet met sluik haar. Het is net of ze een rok aanhebben![]()
Heb ik nog wel een vraagje van huishoudelijke aard. Kan het kwaad dat we de lange haren aan de achterkant iets bijknippen? Natuurlijk niet helemaal kort, maar gewoon wat korter? Zodat ze niet de hele tijd overal doorheen slepen met de haren?
Wanneer ze wat meer op hun gemak zijn volgen de foto's!
De tondeuse was ik niet van plan hoor! Maar gewoon inderdaad aan de achterkant wat bijknippen, lijkt me voor die beestjes ook wel lekker.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:23 schreef zoeperzazke het volgende:
Natuurlijk kun je je cavia's bijknippen: al ga je er met de tondeuse overheen, zolang je maar niet aan het kopje komt ivm de snorharen hebben de dieren er geen last van. Uit estethisch oogpunt is een tondeuse misschien een iets mindere optie, maar ook ik knip mijn peruven gewoon met de schaar zo kort mogelijk rond de geslachtsdelen en sleep omdat het anders een vuile boel wordt. Met zaagsel wordt de ellende trouwens alleen maar groter, zaagsel plakt als de ziekte aan de lange haren, je kunt beter kiezen voor bv vlazvezel, aubiose of hennepvezel, dit plakt veel minder en gaat ook minder snel stinken.
Hoewel je je zo te horen wel hebt ingelezen, toch voor de zekerheid, de kooi is toch wel 100x50 minimaal he?Zeker twee knuffelcaafs die er hun hele leven in wonen zijn zeer gebaat bij een ruime kooi en al helemaal als het twee beren zijn.
Veel plezier nog met de mannetjes. Pluk ook eens wat gras voor ze, vinden ze heerlijk!
Hennepvezel is geweldig spul.quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:11 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
De tondeuse was ik niet van plan hoor! Maar gewoon inderdaad aan de achterkant wat bijknippen, lijkt me voor die beestjes ook wel lekker.
Dat van die hennepvezel is een goede tip, dat heb ik ook zien liggen bij de dierenwinkel. Is dat werkelijk zo'n verschil met zaagsel?
De kooi is inderdaad 100x50 cm. Maar wanneer ze straks beter op hun gemak zijn, is het de bedoeling dat ze regelmatig uit de kooi komen. Overigens zullen ze nooit samen met het konijn loslopen. Al is het een dwergkonijntje wat ontzettend lief is...
Ik heb me inderdaad ingelezen, en weet ook nog veel van vroegâhIk heb altijd heel actief voor Kelly gezorgd, ook al was ik nog maar 6 jaar toen ik haar kreeg. En ik had ook zo'n boekje, 101 vragen over Cavia's heette dat geloof ik. Staat nog bij m'n ouders.
Iets anders nog, het zijn dan twee beertjes. Is het aan te raadden ze over een tijdje te laten castreren? Zitten daar voordelen aan, of kunnen ze beter gewoon beertje blijven?
Oh ja, zoals jullie merken zijn ze nog naamloosMaar ook daar komt verandering in.
Ja, vind ik welquote:Op maandag 17 augustus 2009 12:11 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
De tondeuse was ik niet van plan hoor! Maar gewoon inderdaad aan de achterkant wat bijknippen, lijkt me voor die beestjes ook wel lekker.
Dat van die hennepvezel is een goede tip, dat heb ik ook zien liggen bij de dierenwinkel. Is dat werkelijk zo'n verschil met zaagsel?
Wat is Bella een wollige caafquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:04 schreef The_Tankgirl het volgende:
Ik heb sinds gisteravond een nieuwe partner voor Bella:
[ link | afbeelding ]
(Bella is rechts b.t.w.)
Ik kon uit meerdere mannetjes kiezen, en het was zoooo moeilijk, dat ik mijn vriend de keuze maar heb laten makenIk wilde ze allemaal wel hebben eigenlijk..
Dit lieve lieve mannetje zou eigenlijk bij een ander vrouwtje gaan zitten, maar die accepteerde hem totaal niet, en ook bij andere vrouwtjes lukte het de vorige eigenaresse niet om hem te koppelen.
Het was best zielig om te zien, die vrouw had er echt moeite mee om afstand van hem te doen![]()
Ik dacht eerst: nou, even een mannetje voor Bella halen, is zij ook weer gelukkig. Maar toen ik hem in mijn armen had, smolt ik helemaal voor dit beestjehij ging helemaal plat op mijn borstkas liggen, en genieten dat hij deed!
Vanmorgen keek ik in het hok, en lag hij naast Bella in het huisje (zie foto hierboven). Het koppelen is dus prima gelukt! Bella blij, Robbie (de nieuwe) blij, ik blij, en ik hoop dat de vorige eigenaresse ook blij is.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
*smelt*
Ik had niet het idee dat ik nog zo gek kon worden op een cavia na Chippy (en na mijn eerste cavia), maar het was echt liefde op het eerste gezicht (ook voor Bella en Robbie)
Wat een schatjes!quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:04 schreef The_Tankgirl het volgende:
Ik heb sinds gisteravond een nieuwe partner voor Bella:
[ link | afbeelding ]
(Bella is rechts b.t.w.)
Ik kon uit meerdere mannetjes kiezen, en het was zoooo moeilijk, dat ik mijn vriend de keuze maar heb laten makenIk wilde ze allemaal wel hebben eigenlijk..
Dit lieve lieve mannetje zou eigenlijk bij een ander vrouwtje gaan zitten, maar die accepteerde hem totaal niet, en ook bij andere vrouwtjes lukte het de vorige eigenaresse niet om hem te koppelen.
Het was best zielig om te zien, die vrouw had er echt moeite mee om afstand van hem te doen![]()
Ik dacht eerst: nou, even een mannetje voor Bella halen, is zij ook weer gelukkig. Maar toen ik hem in mijn armen had, smolt ik helemaal voor dit beestjehij ging helemaal plat op mijn borstkas liggen, en genieten dat hij deed!
Vanmorgen keek ik in het hok, en lag hij naast Bella in het huisje (zie foto hierboven). Het koppelen is dus prima gelukt! Bella blij, Robbie (de nieuwe) blij, ik blij, en ik hoop dat de vorige eigenaresse ook blij is.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
*smelt*
Ik had niet het idee dat ik nog zo gek kon worden op een cavia na Chippy (en na mijn eerste cavia), maar het was echt liefde op het eerste gezicht (ook voor Bella en Robbie)
Nog Sterkte! Ik weet hoe het is, pasgeleden ook een cavia verloren die nog maar een paar maanden oud was, heel zielig. Ook zijn maatje zit nu alleen, maar gek genoeg is die nu actiever dan eerder, ziet er vrolijker uit, dus voorlopig krijgt hij geen nieuw maatje. Nogmaals sterkte!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:34 schreef The_Tankgirl het volgende:
Heb je geen Welkoop/Boerenbond in de buurt zitten ?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 09:23 schreef Guppyfriend het volgende:
Ja, ze zijn echt golvendEn de snorhaartjes hebben zelfs krulletjes
![]()
Ik moet toegeven, ik vind ze best wel leuk. Merk wel dat ik geen cavia's meer gewend ben. Ze zijn totaal anders dan mijn konijntje. Die is heel erg op me gefocust, en komt als ik m roep. Cavia's zijn toch anders. Maar wel leuk.
Morgen ga ik de nieuwe kooi voor ze ophalen, gisteren belde Pets Place dat ie bezorgd was. Ben benieuwd wat ze daarvan vinden. Ze krijgen dan ook nieuwe bodembedekking. Vermoedelijk aubiose/hennepvezel, als ze dat hebben. Anders wordt het voorlopig zaagsel en moet ik een keertje naar de Jumper Dierensuper rijden om dat te halen.
In Dronten liggen ze ook in het magazijn, maar daar mag je zelf naar binnen lopen om ze te pakkenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 13:03 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik haal mijn vlasvezel ook bij de Welkoop, maar daar moet je soms wel even naar vragen want het kan zijn dat die balen in het magazijn ofzo liggen en niet in de winkel, bij ons in Zeewolde liggen ze onder een afdak buiten achter de winkel
Krulletjes!quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 06:59 schreef Guppyfriend het volgende:
De eerste foto's!
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Wat een schatjes! Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:57 schreef Queen_Minny het volgende:
[..]
Krulletjes!Die hebben een veel te hoog knuffelgehalte.
Ow en Simply Red is vandaag jarig.(althans ongeveer vandaag, ik besloot vandaag).
Hij is nu officieel 7 jaar oud, en als het aan hem ligt gaat ie nog wel een tijdje mee.![]()
Hij begint ook interesse te krijgen in Elvis en Prestly, hij vind ze nu best lief. Ik durf hem alleen niet meer te laten castreren dus hij moet het maar bij kroelen op schoot houden.
Met 2 dames aan beide zeiden voelt ie zich echt de man.![]()
[ afbeelding ]
Nee hoor, zoveel groter en dikker ben ik niet dan de meiden!![]()
[ afbeelding ]
Got something.. punk?
[ afbeelding ]
Mi and mah gurls
Ik hoop dat ie nog heel lang bij me mag blijven.
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:57 schreef Queen_Minny het volgende:
Ow en Simply Red is vandaag jarig.(althans ongeveer vandaag, ik besloot vandaag).
Hij is nu officieel 7 jaar oud, en als het aan hem ligt gaat ie nog wel een tijdje mee.![]()
Hij begint ook interesse te krijgen in Elvis en Prestly, hij vind ze nu best lief. Ik durf hem alleen niet meer te laten castreren dus hij moet het maar bij kroelen op schoot houden.
Met 2 dames aan beide zeiden voelt ie zich echt de man.![]()
[ afbeelding ]
Nee hoor, zoveel groter en dikker ben ik niet dan de meiden!![]()
[ afbeelding ]
Got something.. punk?
[ afbeelding ]
Mi and mah gurls
Ik hoop dat ie nog heel lang bij me mag blijven.
OMGquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 06:59 schreef Guppyfriend het volgende:
De eerste foto's!
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Je went toch heel snel aan oppasdieren.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:13 schreef CherryLips het volgende:
Oppascaafje is weer weg. De hoek in de keuken is weer heel leeg nu, de hondenmand stond daar eerst en nu dus een tijdje de caaf
. Geen gewiep meer als ik de koelkast opendoe, geen geknor meer als ik lekker met hem kroel. Ik was van de week op de bank gaan liggen met hem op m'n buik en toen kroop ie helemaal m'n nek in en lag ie te knorren enzo
.
Het liefst zou ik morgen zelf een stel van die dikkerds kopen, maar dat is dan weer niet de bedoeling. Heb m'n hamster een beetje verwaarloosd toen de caaf er was
Ja precies, ik gaf hem elke ochtend een pluk hooi, paar blaadjes witlof, voer, water en vitamine C, en even kroelen natuurlijk.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Je went toch heel snel aan oppasdieren.
Mijn moeder ook bijvoorbeeld, ze ging op mijn cavia's passen en iedere ochtend ging ze de cavia's voeren.
Ze belde op: ja het is toch wel raar zonder ze ...
Doe je wel zachtjes ?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:20 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja precies, ik gaf hem elke ochtend een pluk hooi, paar blaadjes witlof, voer, water en vitamine C, en even kroelen natuurlijk..
Ik ga zo mijn hamster even pletten. Is toch niet helemaal hetzelfde, maar die kan ook lief zijn
Cavia's kunnen wel degelijk springen, al hebben ze er niet altijd zin in/ zijn ze er niet altijd even goed in.quote:Op woensdag 2 september 2009 16:52 schreef NijntjesUk het volgende:
Hoe is t met de andere cavia's?
Ze zeggen toch dat cavia's niet kunnen springen?? Nou, das niet waar kan ik je vertellen.
Fozzy zat op de tuintafel en ik zat er uiteraard bij, maar gewoon met mn rug tegen de leuning van de stoel. Een buurman/vrouw moest even ergens een gaatje in boren, dus dat gaf nogal herrie. Toen heeft Foz dus een afstand van ongeveer 20 cm springend afgelegd om zo in mn nek te kunnen kruipen en 'prrrr' geluiden te maken om aan te geven dat ie van die herrie niet gediend is
Popcornen bedoel je?quote:Op woensdag 2 september 2009 20:20 schreef Sjowhan het volgende:
Is het niet soort van huppelen wat de cavia deed? Dat doen vaak cavia's als ze blij zijn.
Maar mocht het inderdaad echt springen ziijn, leuk!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |