Is het dan niet veel verstandiger om eerst een paar keer langs je schoonouders te gaan om ze even van dichtbij te kijken? Of gaat het echt niet meer waar ze nu zitten?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:01 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Mja, dat dus. Er staat ineens een extra kooi in onze toch al niet al te grote kamer, en er zijn twee extra beestjes om te verzorgen.
Het zal vast wel loslopen hoor, ten slotte kan ik kleine lieve diertjes toch niks weigeren, ik ben een dierenwatje. Het gaat me gewoon allemaal een beetje snelIk heb ze bijvoorbeeld nog niet eens gezien.
Nee... Als ik die honden een beetje ken, staan die de hele dag om de kooi heen te springen. Dat is echt zielig.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:02 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Is het dan niet veel verstandiger om eerst een paar keer langs je schoonouders te gaan om ze even van dichtbij te kijken? Of gaat het echt niet meer waar ze nu zitten?
Bah vervelend. Sterkte.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:34 schreef The_Tankgirl het volgende:
Sorry, ik moet het even kwijt: mijn cavia Chippy is vannacht overleden![]()
Hij is net 4 geworden, en was niet ziek.. Zo vreemd
Hij had wel last van een verslapte anaalspier, maar ik had hem pas schoongemaakt. Het ene moment is hij nog gezellig aan het eten, en dan wil je de volgende ochtend hem eten geven en ligt hij op zijn zij![]()
Hij lag naast het huisje, net alsof hij over zijn vrouwtje (Bella) wilde waken. Nou is Bella alleen
Ach wat sneuquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:34 schreef The_Tankgirl het volgende:
Hij had wel last van een verslapte anaalspier, maar ik had hem pas schoongemaakt. Het ene moment is hij nog gezellig aan het eten, en dan wil je de volgende ochtend hem eten geven en ligt hij op zijn zij![]()
Hij lag naast het huisje, net alsof hij over zijn vrouwtje (Bella) wilde waken. Nou is Bella alleen
Als het niet goed gaat met Bella krijgt ze zeker een partner. En dan wil ik weer een mannetje (castraat dus). Eigenlijk voel ik me een beetje schuldig om dan gelijk een andere te zoeken, alsof ik hem direct vervangquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:47 schreef zoeperzazke het volgende:
Je weet het toch nooit, het zijn soms kwetsbare diertjes. Een hersenbloeding bv en het kan in een half uur voorbij zijn... Je kunt er in ieder geval vanuit gaan dat het snel is gebeurd en dat er geen lange lijdensweg aan vooraf is gegaan, en dat is toch ook wel weer een geruststelling. Slaap zacht, Chippy, en sterkte voor jou.....
Krijgt Bella nog een nieuw maatje? (ik heb nog een castraat te koop evt....)
Binnen een dag ben je verliefd en wil je niet meer zonder. Die beestjes kleven aan je.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:16 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nee... Als ik die honden een beetje ken, staan die de hele dag om de kooi heen te springen. Dat is echt zielig.
Ik moet nu gewoon nog even aan het idee wennen denk ik. Zo dramatisch zijn twee cavia'tjes nou ook weer niet, en mijn vriend is er zo blij mee. Ik gun het hem ook wel, mag hij die kooi doen![]()
En als ik diertjes in huis haal, is het for life. Ze kunnen dus rekenen op een liefdevol huisje bij ons
Ik heb, toen ik 6 was, een Sheltie cavia gekregen. Kellyquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 23:21 schreef Queen_Minny het volgende:
[..]
Binnen een dag ben je verliefd en wil je niet meer zonder. Die beestjes kleven aan je.![]()
Ik kreeg voor mn 14e een cavia van mn ouders... sinds dien heel wat caafjes versleten. Gewoon ff wennen. En je vent de rotklusjes laten doen en zelf lekker met ze troetelen. Dan heb je het goed voor elkaar.
Leuke beschrijving, ik ben benieuwd naar de foto'squote:Op maandag 17 augustus 2009 10:17 schreef Guppyfriend het volgende:
Eventjes een update![]()
Nou, ze zijn er hoor. Twee kleine cavia-broertjes in een afzichtelijke kooi.
Ze hebben zwarte kopjes, en worden naar achteren toe grijs en hebben ook nog een soort blonde pluk. Ze hebben stug haar (ik herinner me dat Kelly veel zachter was) en ze hebben ook een slag in hun haar, een beetje net als ik. Tot mijn verrassing zijn het een soort Sheltie-achtigen, maar dan niet met sluik haar. Het is net of ze een rok aanhebben![]()
Heb ik nog wel een vraagje van huishoudelijke aard. Kan het kwaad dat we de lange haren aan de achterkant iets bijknippen? Natuurlijk niet helemaal kort, maar gewoon wat korter? Zodat ze niet de hele tijd overal doorheen slepen met de haren?
Wanneer ze wat meer op hun gemak zijn volgen de foto's!
De tondeuse was ik niet van plan hoor! Maar gewoon inderdaad aan de achterkant wat bijknippen, lijkt me voor die beestjes ook wel lekker.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:23 schreef zoeperzazke het volgende:
Natuurlijk kun je je cavia's bijknippen: al ga je er met de tondeuse overheen, zolang je maar niet aan het kopje komt ivm de snorharen hebben de dieren er geen last van. Uit estethisch oogpunt is een tondeuse misschien een iets mindere optie, maar ook ik knip mijn peruven gewoon met de schaar zo kort mogelijk rond de geslachtsdelen en sleep omdat het anders een vuile boel wordt. Met zaagsel wordt de ellende trouwens alleen maar groter, zaagsel plakt als de ziekte aan de lange haren, je kunt beter kiezen voor bv vlazvezel, aubiose of hennepvezel, dit plakt veel minder en gaat ook minder snel stinken.
Hoewel je je zo te horen wel hebt ingelezen, toch voor de zekerheid, de kooi is toch wel 100x50 minimaal he?Zeker twee knuffelcaafs die er hun hele leven in wonen zijn zeer gebaat bij een ruime kooi en al helemaal als het twee beren zijn.
Veel plezier nog met de mannetjes. Pluk ook eens wat gras voor ze, vinden ze heerlijk!
Hennepvezel is geweldig spul.quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:11 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
De tondeuse was ik niet van plan hoor! Maar gewoon inderdaad aan de achterkant wat bijknippen, lijkt me voor die beestjes ook wel lekker.
Dat van die hennepvezel is een goede tip, dat heb ik ook zien liggen bij de dierenwinkel. Is dat werkelijk zo'n verschil met zaagsel?
De kooi is inderdaad 100x50 cm. Maar wanneer ze straks beter op hun gemak zijn, is het de bedoeling dat ze regelmatig uit de kooi komen. Overigens zullen ze nooit samen met het konijn loslopen. Al is het een dwergkonijntje wat ontzettend lief is...
Ik heb me inderdaad ingelezen, en weet ook nog veel van vroegâhIk heb altijd heel actief voor Kelly gezorgd, ook al was ik nog maar 6 jaar toen ik haar kreeg. En ik had ook zo'n boekje, 101 vragen over Cavia's heette dat geloof ik. Staat nog bij m'n ouders.
Iets anders nog, het zijn dan twee beertjes. Is het aan te raadden ze over een tijdje te laten castreren? Zitten daar voordelen aan, of kunnen ze beter gewoon beertje blijven?
Oh ja, zoals jullie merken zijn ze nog naamloosMaar ook daar komt verandering in.
Ja, vind ik welquote:Op maandag 17 augustus 2009 12:11 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
De tondeuse was ik niet van plan hoor! Maar gewoon inderdaad aan de achterkant wat bijknippen, lijkt me voor die beestjes ook wel lekker.
Dat van die hennepvezel is een goede tip, dat heb ik ook zien liggen bij de dierenwinkel. Is dat werkelijk zo'n verschil met zaagsel?
Wat is Bella een wollige caafquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:04 schreef The_Tankgirl het volgende:
Ik heb sinds gisteravond een nieuwe partner voor Bella:
[ link | afbeelding ]
(Bella is rechts b.t.w.)
Ik kon uit meerdere mannetjes kiezen, en het was zoooo moeilijk, dat ik mijn vriend de keuze maar heb laten makenIk wilde ze allemaal wel hebben eigenlijk..
Dit lieve lieve mannetje zou eigenlijk bij een ander vrouwtje gaan zitten, maar die accepteerde hem totaal niet, en ook bij andere vrouwtjes lukte het de vorige eigenaresse niet om hem te koppelen.
Het was best zielig om te zien, die vrouw had er echt moeite mee om afstand van hem te doen![]()
Ik dacht eerst: nou, even een mannetje voor Bella halen, is zij ook weer gelukkig. Maar toen ik hem in mijn armen had, smolt ik helemaal voor dit beestjehij ging helemaal plat op mijn borstkas liggen, en genieten dat hij deed!
Vanmorgen keek ik in het hok, en lag hij naast Bella in het huisje (zie foto hierboven). Het koppelen is dus prima gelukt! Bella blij, Robbie (de nieuwe) blij, ik blij, en ik hoop dat de vorige eigenaresse ook blij is.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
*smelt*
Ik had niet het idee dat ik nog zo gek kon worden op een cavia na Chippy (en na mijn eerste cavia), maar het was echt liefde op het eerste gezicht (ook voor Bella en Robbie)
Wat een schatjes!quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:04 schreef The_Tankgirl het volgende:
Ik heb sinds gisteravond een nieuwe partner voor Bella:
[ link | afbeelding ]
(Bella is rechts b.t.w.)
Ik kon uit meerdere mannetjes kiezen, en het was zoooo moeilijk, dat ik mijn vriend de keuze maar heb laten makenIk wilde ze allemaal wel hebben eigenlijk..
Dit lieve lieve mannetje zou eigenlijk bij een ander vrouwtje gaan zitten, maar die accepteerde hem totaal niet, en ook bij andere vrouwtjes lukte het de vorige eigenaresse niet om hem te koppelen.
Het was best zielig om te zien, die vrouw had er echt moeite mee om afstand van hem te doen![]()
Ik dacht eerst: nou, even een mannetje voor Bella halen, is zij ook weer gelukkig. Maar toen ik hem in mijn armen had, smolt ik helemaal voor dit beestjehij ging helemaal plat op mijn borstkas liggen, en genieten dat hij deed!
Vanmorgen keek ik in het hok, en lag hij naast Bella in het huisje (zie foto hierboven). Het koppelen is dus prima gelukt! Bella blij, Robbie (de nieuwe) blij, ik blij, en ik hoop dat de vorige eigenaresse ook blij is.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
*smelt*
Ik had niet het idee dat ik nog zo gek kon worden op een cavia na Chippy (en na mijn eerste cavia), maar het was echt liefde op het eerste gezicht (ook voor Bella en Robbie)
Nog Sterkte! Ik weet hoe het is, pasgeleden ook een cavia verloren die nog maar een paar maanden oud was, heel zielig. Ook zijn maatje zit nu alleen, maar gek genoeg is die nu actiever dan eerder, ziet er vrolijker uit, dus voorlopig krijgt hij geen nieuw maatje. Nogmaals sterkte!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:34 schreef The_Tankgirl het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |