Kijk, dat zijn de betere prijzenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:51 schreef iFries het volgende:
Ik ben begonnen op een suzuki gs500. Is me prima bevallen, ook qua kosten enzo :-)
Yep, ik hoef niet meteen harderquote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:17 schreef iFries het volgende:
moet je trouwens 25kw rijden of niet ?
Yep, Suzuki is altijd een goed merk om mee te beginnen. Ik ga je niet voorschrijven welke te nemen want je zal ongetwijfeld een eigen voorkeur hebben maar Suzuki is een prima merk om te starten waarna jezelf wel bij een Harley,als je al wat langer rijdt,eindigdquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:47 schreef TPS het volgende:
Dag mensen,
Ik ben nog best een leek als het gaat om motorkennis, vandaar dat ik hier dit topic open. 29 augustus ga ik beginnen met lessen maar ik wil alvast wel goed gaan orienteren op wat er allemaal voor leuks op de markt is!
Ben dus op zoek naar een leuke beginnersmotor, maar niet te duur. Ik wil het gaan gebruiken voor recreatieve doeleinden. Dus lekker in het weekend beetje cruisen, vriendinnetje achterop. Misschien ook wel af en toe voor woon-werk verkeer maar niet altijd
Belangrijk voor mij is wel dat de motor er wel een beetje tof uit moet zien. Ik hoef niet zo'n sportmotor btwMeer iets in de richting van de Honda NTV650..
Heeft iemand suggesties/tips voor me?
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:27 schreef fokkerspy het volgende:
[..]
Yep, Suzuki is altijd een goed merk om mee te beginnen. Ik ga je niet voorschrijven welke te nemen want je zal ongetwijfeld een eigen voorkeur hebben maar Suzuki is een prima merk om te starten waarna jezelf wel bij een Harley,als je al wat langer rijdt,eindigd
Maar krijg je dan niet gigantische rugpijn in je onderrug na een tijd? dat hoor ik althans van veel bekenden met zo'n motor.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 01:23 schreef xylius het volgende:
Probeer een chopper, zodra je met het sturen leert om te gaan is het een hele comfortable motor!
Het ziet er ook stoer uit en als je goed zoekt kun je een chopper heel goedkoop vinden.
Geboren in '95. Hij zal je vast geen fatsoenlijk antwoord kunnen gevenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:06 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Maar krijg je dan niet gigantische rugpijn in je onderrug na een tijd? dat hoor ik althans van veel bekenden met zo'n motor.
ษchte motorrijders rijden harleyquote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:37 schreef TPS het volgende:
Ghehe, ik zie mezelf ook nog niet echt op een chopper rijden
Voor een paarhonderd euro heb je al iets wat rijd :-) en ook op een brik kun je heel veel lol hebben :-)quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:22 schreef Miriampje het volgende:
Ik ben nog aan het twijfelen of ik nu al wil starten met mijn rijlessen en dan meteen een motor wil kopen. Kosten van rijlessen kan ik nog wel betalen, maar een motor zit er denk ik nog niet in.
Dus ik kijk even mee of ik goede tips zie.
En wat bedoel jij met "doei"? Om te beginnen zei ik is Suzuki THA BOMB! later als je meer ervaren bent dan kun je kiezen welke je wilt en wordt het toch vaak een Harley voor de meestenquote:
niet alle kleding hoeft nieuw gekocht te worden (behalve helm natuurlijk)quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:41 schreef tralalala het volgende:
Tsja, kleding komt er natuurlijk ook nog bij...
Och, als goedkope motoren kunnen best redelijk zijn. Je moet er een beetje geluk mee hebben. In het najaar ipv in het voorjaar kopen scheelt ook heel veel.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:22 schreef Miriampje het volgende:
Ik ben nog aan het twijfelen of ik nu al wil starten met mijn rijlessen en dan meteen een motor wil kopen. Kosten van rijlessen kan ik nog wel betalen, maar een motor zit er denk ik nog niet in.
Dus ik kijk even mee of ik goede tips zie.
Dat is precies wat ik ga doenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:57 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Och, als goedkope motoren kunnen best redelijk zijn. Je moet er een beetje geluk mee hebben. In het najaar ipv in het voorjaar kopen scheelt ook heel veel.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:47 schreef TPS het volgende:
Dag mensen,
Ik ben nog best een leek als het gaat om motorkennis, vandaar dat ik hier dit topic open. 29 augustus ga ik beginnen met lessen maar ik wil alvast wel goed gaan orienteren op wat er allemaal voor leuks op de markt is!
Ben dus op zoek naar een leuke beginnersmotor, maar niet te duur. Ik wil het gaan gebruiken voor recreatieve doeleinden. Dus lekker in het weekend beetje cruisen, vriendinnetje achterop. Misschien ook wel af en toe voor woon-werk verkeer maar niet altijd
Belangrijk voor mij is wel dat de motor er wel een beetje tof uit moet zien. Ik hoef niet zo'n sportmotor btwMeer iets in de richting van de Honda NTV650..
Heeft iemand suggesties/tips voor me?
Misschien ben je vergeten dat onder motor rijden, ook het fatsoenlijk een bocht door komen mee gerekend wordt ?quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:41 schreef fokkerspy het volgende:
[..]
Honda??? Honda??? komop zeg. Als je dan toch motor wilt rijden,ook al ben je net begonnen, dan geen Honda. Honda is voor "kijk mij eens noob zijn mensuh " Koop of een Yamaha of een BMW en wil je echt
meetellen een fraaie Harley!
Honda-noob?quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:41 schreef fokkerspy het volgende:
[..]
Honda??? Honda??? komop zeg. Als je dan toch motor wilt rijden,ook al ben je net begonnen, dan geen Honda. Honda is voor "kijk mij eens noob zijn mensuh " Koop of een Yamaha of een BMW en wil je echt
meetellen een fraaie Harley!
Ik rij nu zelf een Kawa ER-5 puur omdat het goedkoop isquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:41 schreef fokkerspy het volgende:
[..]
Honda??? Honda??? komop zeg. Als je dan toch motor wilt rijden,ook al ben je net begonnen, dan geen Honda. Honda is voor "kijk mij eens noob zijn mensuh " Koop of een Yamaha of een BMW en wil je echt
meetellen een fraaie Harley!
Ja, ik heb precies dezelfde "problemen" als jouquote:Op zaterdag 5 september 2009 02:17 schreef NoBody122 het volgende:
Ik had steeds problemen met de langzame slalom, eigenlijk is dat nooit permanent goed gegaan, ook niet op het examen (2e poging tijdens dat examen wel gelukkig).. Halve cirkel en achtje waren ook lastig in het begin, maar toen dat ้้nmaal goed was, bleef het ook goed.
Je moet wat, als je geen scooter/brommer ervaring hebt
Het is inderdaad erg leuk en ook ik zit er over te denken om, naast mijn auto, een motor te nemen. Moet wel een chopper zijn, heb al gekeken naar Honda's en Harleys.. Met name de HD Sportster trekt me wel; die zijn nog niet zo heel erg duur voor een harley
Is T(P)S er al uit?
Dat gevoel krijg je sowieso wel met een 25Kw-motor, dus daar zou ik 't niet vanaf laten hangenquote:Op zaterdag 5 september 2009 12:10 schreef TPS het volgende:
[..]
Ja, ik heb precies dezelfde "problemen" als jouMaar nu na het 2e dagdeel gaat het wel veel beter gelukkig. Nja ik vond dus zo'n Honda CB500 wel lekker rijden (daar rij ik dus nu met dat voertuigbeheersing ook op) alleen nu kwam ik erachter dat ik de hele tijd op de volle 500cc rijd dus onbegrensd. Is dat dan niet kut als ik dan straks een 25kw versie er van koop? Aangezien ik dit nu gewend ben?
Niet doen! 2 takt lijkt een ideaal begin, maar ken niet veel mensen die dat lang volgehouden hebben (eigenlijk niemand)quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:15 schreef TPS het volgende:
Een vriend van mij verkoopt zijn Cagiva Mito 125.. Heb er ff op gereden en sprak mij zeer aanIemand ervaring met 125cctjes?
Kende ik al. Maar blijkbaar is er dus niet veel meer te vinden buiten MF en Marktplaats (en Speurders en al die meuk) om. Dan zal het toch goed zoeken worden naar een mooie fietsquote:
Oke.. Ja had ook al verhalen gehoord over dat 2takt veel onderhoudsgevoeliger is dan 4takt.. Maja, bedankt voor de tip iigquote:Op dinsdag 8 september 2009 14:35 schreef Motorist het volgende:
[..]
Niet doen! 2 takt lijkt een ideaal begin, maar ken niet veel mensen die dat lang volgehouden hebben (eigenlijk niemand)
Al eens gedacht aan een Suzuki : GS450? niet zo heel gewild dus spotgoedkoop en wederom met het beresterke GS blok. Mijn eerste motor was ook een GS (maar dan de 850) die heeft veel veel veel km's gereden
Dit topic is beetje doodquote:Op donderdag 10 september 2009 23:38 schreef Sounddragon het volgende:![]()
wie n๒u weer ??
[je hebt trouwens 666 posts]
Anyway, heb je je fiets al?quote:Op donderdag 10 september 2009 23:47 schreef TPS het volgende:
[..]
Dit topic is beetje dood![]()
Vette shit trouwens.. I AM DA DEVIL.. O wacht, nu niet meer
![]()
Nee, maar ben nu nog niet van plan een motor te kopenquote:Op maandag 14 september 2009 15:45 schreef fullmetal het volgende:
[..]
Anyway, heb je je fiets al?
Ik heb mijne net gekocht, 100 euro, loopt goed.
Heb ff nieuwe accu en voorvorkkeeringen nodig, en natuurlijk staandaard filters, olie enz.
Carbs sync is misschien pre, omdat vorige eigenaar bang is met blok te sleutelen, maar ik zie het wel.
Overigens nooit grote dingen bij locale motorboer bestellen, is overpriced.
Ghehe, kan niet wachten tot het weer voorjaar is! Ik woon zelf in Assen, dus in het Noordenquote:Op maandag 14 september 2009 17:00 schreef fullmetal het volgende:
Hetzelfde verhaal hier, zal ergens in maart zijn dat ik op de weg mag![]()
Ik rij nu al in de buurt rond, leuk ding.
Waar woon je zelf? misschien in de lente samen gaan toeren.
En nog iets, neem een fiets met veel beschikbare onderdelen, zoals gs550e.
http://www.motorbikes.be/nl/quote:Op maandag 14 september 2009 20:35 schreef Eddos het volgende:
Dus ik was op zoek naar een website met iets van een overzicht met alle reeds uitgebrachte motoren o.i.d, is zoiets er?
Cardan is onderhoudsvriendelijk maar ook een stuk zwaarder waardoor maar weinig merken er mee werken. Die ketting en tandwielen zijn echt geen gruwel om bij te houden hoor, beetje goed smeren en die dingen kunnen jaren mee. Zo'n beetje 80% van alle motoren heeft een ketting aandrijving dus je verkleind je keuze aardig als je specifiek voor een cardanaandrijving wilt gaan.quote:Op maandag 14 september 2009 20:38 schreef TPS het volgende:
Ik had ook wat dingen gehoord over dat een cardan aandrijving ofzo heel erg onderhoudsvriendelijk is (tegenover een ketting). Weet jij daar toevallig meer over?
Als er wordt gesproken over het smeren van banden dan lijkt het me geen goed forumquote:Op maandag 14 september 2009 21:39 schreef Panzerknacker666 het volgende:
mf heeft trouwens ook een heel goed how-to gedeelte voor smeren van kettingen/banden etc, goed forum.
Je komt ook dan vaak in de zwaardere motoren terecht (Diversion900, BMW's, Guzzi's) plus de Cardanas heeft nogal de neiging door te werken in het rijgedrag immers er staat een x-aantal kg staal te draaien in een richting dwars op het frame van je motor. Daarbij merk je het ook bij het remmen. Maa ronderhoud technisch is het natuurlijk enorm prettig een cardanas. (kan ik uit ervaring vertellen)quote:Op maandag 14 september 2009 21:27 schreef retuow82 het volgende:
Cardan is onderhoudsvriendelijk maar ook een stuk zwaarder waardoor maar weinig merken er mee werken. Die ketting en tandwielen zijn echt geen gruwel om bij te houden hoor, beetje goed smeren en die dingen kunnen jaren mee. Zo'n beetje 80% van alle motoren heeft een ketting aandrijving dus je verkleind je keuze aardig als je specifiek voor een cardanaandrijving wilt gaan.
Ik ben ook begonnen op een Nighthawk 650cc uit 1984. Voor 800 euro van marktplaats gehaald.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 01:29 schreef popolon het volgende:
Er zijn al wat goede alternatieven voorbij gekomen, zelf ben ik begonnen op een Honda Nighthawk. Wel wat klein voor m'n 2 meter maar goed, er was niets groters. Wel prima motoren ook.
Zoiets dus:
[ afbeelding ]
Alsof een motor onder de 1000 euro een wrak isquote:Op dinsdag 15 september 2009 08:58 schreef Kreator het volgende:
Ik begrijp niet zo goed dat iedereen hier aanraadt om een wrak van onder de 1000 euro te kopen. Dat lijkt me nou echt de meest veilige manier van rijden en zeker op een motor is het wel prettig dat je weet dat de techniek goed is. Ook al omdat er geen APK voor motoren is en je dus eigenlijk geen idee hebt wat je koopt als beginner.
Zo duur zijn motoren nou ook weer niet, dus ik zou gewoon wat meer uitgeven aan een degelijke jonge machine, die ook weer beter verkoopt.
Een motor van 2500 is nog steeds een ouwe bak, alleen iets minder oud. Wat betreft veiligheid is het verschil 0,0, vooropgesteld dat je max-1000 euro motor een redelijk exemplaar is. Punt is namelijk dat er voor die 2500 ook genoeg schroot met lekke voorvorkkeringen, kapotte wiellagers of versleten remmen te koop is.quote:Op dinsdag 15 september 2009 08:58 schreef Kreator het volgende:
Ik begrijp niet zo goed dat iedereen hier aanraadt om een wrak van onder de 1000 euro te kopen. Dat lijkt me nou niet echt de meest veilige manier van rijden en zeker op een motor is het wel prettig dat je weet dat de techniek goed is. Ook al omdat er geen APK voor motoren is en je dus eigenlijk geen idee hebt wat je koopt als beginner.
Zo duur zijn motoren nou ook weer niet, dus ik zou gewoon wat meer uitgeven aan een degelijke jonge machine, die ook weer beter verkoopt.
Super, dank je wel!quote:Op maandag 14 september 2009 21:27 schreef retuow82 het volgende:
[..]
http://www.motorbikes.be/nl/
Alle merken, alle types, alle jaren inclusief specificaties. Succes!
[..]
Cardan is onderhoudsvriendelijk maar ook een stuk zwaarder waardoor maar weinig merken er mee werken. Die ketting en tandwielen zijn echt geen gruwel om bij te houden hoor, beetje goed smeren en die dingen kunnen jaren mee. Zo'n beetje 80% van alle motoren heeft een ketting aandrijving dus je verkleind je keuze aardig als je specifiek voor een cardanaandrijving wilt gaan.
Een FZR leek mij ook wel wat, maar het blijft eerst toch bij ori๋nterenquote:Op woensdag 16 september 2009 18:21 schreef Panzerknacker666 het volgende:
en een yamaha yzf750? of een fzr? via sites als MP kom ik dat soort modellen vrij goedkoop tegen, en dat lijken me ook nietecht typische beginnersmotoren.
FZR's van yamaha hebben niet al te betrouwbare blokken tov honda's prijs/leeftijdsgenoten.quote:Op woensdag 16 september 2009 18:21 schreef Panzerknacker666 het volgende:
en een yamaha yzf750? of een fzr? via sites als MP kom ik dat soort modellen vrij goedkoop tegen, en dat lijken me ook nietecht typische beginnersmotoren.
Dikke onzin, met die blokken is niets aan de hand, ik heb zelf een FZR 600R gehad als eerste motor en die blokken zijn helemaal doorontwikkeld, heerlijke fiets. Dat ze misschien anders reageren dan een Honda waar iedereen op weg kan rijden (want helaas dat is zo met de CBR) wil niet zeggen dat ze slechter zijn en voor ieder blok geldt dat je ze goed moet onderhouden.quote:Op woensdag 16 september 2009 18:53 schreef fullmetal het volgende:
[..]
FZR's van yamaha hebben niet al te betrouwbare blokken tov honda's prijs/leeftijdsgenoten.
Overigens als je pauperfiets koopt, let op de banden, ketting, remmen. Ketting kost al gauw 140 euro, en dat zonder mensen die voor je het erop monteren.
Dat is zeker zo, afgeraffelde honda kan niet tegen oude onderhouden yamaha blok. Maar met prima onderhoud van beide kan honda hogere Km halen, meeste Cbr blokken moeten zonder problemen 1ton halen.quote:Op woensdag 16 september 2009 23:16 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Dikke onzin, met die blokken is niets aan de hand, ik heb zelf een FZR 600R gehad als eerste motor en die blokken zijn helemaal doorontwikkeld, heerlijke fiets. Dat ze misschien anders reageren dan een Honda waar iedereen op weg kan rijden (want helaas dat is zo met de CBR) wil niet zeggen dat ze slechter zijn en voor ieder blok geldt dat je ze goed moet onderhouden.
http://www.25kilowatt.nl/quote:Op dinsdag 8 september 2009 17:48 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Twijfels, twijfels. Over het wel of niet gaan lessen (ben 19 jaar oud).
Zit me op internet te ori๋nteren naar motoren, maar ik kom op Marktplaats echt amper <25kw motoren tegen die ook nog eens niet al te ver weg te koop staan.
Waar kan ik goedkope motoren (denk aan maximaal 1500 euro) vinden, behalve op marktplaats? Ik vind het motoren aanbod op marktplaats nogal schraal...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |