quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:47 schreef TPS het volgende:
Dag mensen,
Ik ben nog best een leek als het gaat om motorkennis, vandaar dat ik hier dit topic open. 29 augustus ga ik beginnen met lessen maar ik wil alvast wel goed gaan orienteren op wat er allemaal voor leuks op de markt is!
Ben dus op zoek naar een leuke beginnersmotor, maar niet te duur. Ik wil het gaan gebruiken voor recreatieve doeleinden. Dus lekker in het weekend beetje cruisen, vriendinnetje achterop. Misschien ook wel af en toe voor woon-werk verkeer maar niet altijd
Belangrijk voor mij is wel dat de motor er wel een beetje tof uit moet zien. Ik hoef niet zo'n sportmotor btwMeer iets in de richting van de Honda NTV650..
Heeft iemand suggesties/tips voor me?
Misschien ben je vergeten dat onder motor rijden, ook het fatsoenlijk een bocht door komen mee gerekend wordt ?quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:41 schreef fokkerspy het volgende:
[..]
Honda??? Honda??? komop zeg. Als je dan toch motor wilt rijden,ook al ben je net begonnen, dan geen Honda. Honda is voor "kijk mij eens noob zijn mensuh " Koop of een Yamaha of een BMW en wil je echt
meetellen een fraaie Harley!
Honda-noob?quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:41 schreef fokkerspy het volgende:
[..]
Honda??? Honda??? komop zeg. Als je dan toch motor wilt rijden,ook al ben je net begonnen, dan geen Honda. Honda is voor "kijk mij eens noob zijn mensuh " Koop of een Yamaha of een BMW en wil je echt
Ik rij nu zelf een Kawa ER-5 puur omdat het goedkoop isquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:41 schreef fokkerspy het volgende:
[..]
Ja, ik heb precies dezelfde "problemen" als jouquote:Op zaterdag 5 september 2009 02:17 schreef NoBody122 het volgende:
Ik had steeds problemen met de langzame slalom, eigenlijk is dat nooit permanent goed gegaan, ook niet op het examen (2e poging tijdens dat examen wel gelukkig).. Halve cirkel en achtje waren ook lastig in het begin, maar toen dat éénmaal goed was, bleef het ook goed.
Je moet wat, als je geen scooter/brommer ervaring hebt
Het is inderdaad erg leuk en ook ik zit er over te denken om, naast mijn auto, een motor te nemen. Moet wel een chopper zijn, heb al gekeken naar Honda's en Harleys.. Met name de HD Sportster trekt me wel; die zijn nog niet zo heel erg duur voor een harley
Is T(P)S er al uit?
Dat gevoel krijg je sowieso wel met een 25Kw-motor, dus daar zou ik 't niet vanaf laten hangenquote:Op zaterdag 5 september 2009 12:10 schreef TPS het volgende:
[..]
Ja, ik heb precies dezelfde "problemen" als jouMaar nu na het 2e dagdeel gaat het wel veel beter gelukkig. Nja ik vond dus zo'n Honda CB500 wel lekker rijden (daar rij ik dus nu met dat voertuigbeheersing ook op) alleen nu kwam ik erachter dat ik de hele tijd op de volle 500cc rijd dus onbegrensd. Is dat dan niet kut als ik dan straks een 25kw versie er van koop? Aangezien ik dit nu gewend ben?
Niet doen! 2 takt lijkt een ideaal begin, maar ken niet veel mensen die dat lang volgehouden hebben (eigenlijk niemand)quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:15 schreef TPS het volgende:
Een vriend van mij verkoopt zijn Cagiva Mito 125.. Heb er ff op gereden en sprak mij zeer aanIemand ervaring met 125cctjes?
Kende ik al. Maar blijkbaar is er dus niet veel meer te vinden buiten MF en Marktplaats (en Speurders en al die meuk) om. Dan zal het toch goed zoeken worden naar een mooie fietsquote:
Oke.. Ja had ook al verhalen gehoord over dat 2takt veel onderhoudsgevoeliger is dan 4takt.. Maja, bedankt voor de tip iigquote:Op dinsdag 8 september 2009 14:35 schreef Motorist het volgende:
[..]
Niet doen! 2 takt lijkt een ideaal begin, maar ken niet veel mensen die dat lang volgehouden hebben (eigenlijk niemand)
Al eens gedacht aan een Suzuki : GS450? niet zo heel gewild dus spotgoedkoop en wederom met het beresterke GS blok. Mijn eerste motor was ook een GS (maar dan de 850) die heeft veel veel veel km's gereden
Dit topic is beetje doodquote:Op donderdag 10 september 2009 23:38 schreef Sounddragon het volgende:![]()
wie nòu weer ??
[je hebt trouwens 666 posts]
Anyway, heb je je fiets al?quote:Op donderdag 10 september 2009 23:47 schreef TPS het volgende:
[..]
Dit topic is beetje dood![]()
Vette shit trouwens.. I AM DA DEVIL.. O wacht, nu niet meer
![]()
Nee, maar ben nu nog niet van plan een motor te kopenquote:Op maandag 14 september 2009 15:45 schreef fullmetal het volgende:
[..]
Anyway, heb je je fiets al?
Ik heb mijne net gekocht, 100 euro, loopt goed.
Heb ff nieuwe accu en voorvorkkeeringen nodig, en natuurlijk staandaard filters, olie enz.
Carbs sync is misschien pre, omdat vorige eigenaar bang is met blok te sleutelen, maar ik zie het wel.
Overigens nooit grote dingen bij locale motorboer bestellen, is overpriced.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |