Ik zie nu dat de box set op de Amerikaanse Amazon een stuk goedkoper is dan de Britse...alleen dan zal er vast wel weer importheffingen over heen komenquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 00:49 schreef Aisumasen het volgende:
Weer wat nieuwe remaster-samples op Amazon.com: http://www.amazon.com/The-Beatles/e/B000APTK6K Helaas te brakke kwaliteit om goed te oordelen.
De mono box op de Amerikaanse site is trouwens al uitverkocht...quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 11:25 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik zie nu dat de box set op de Amerikaanse Amazon een stuk goedkoper is dan de Britse...alleen dan zal er vast wel weer importheffingen over heen komen
Zegt genoeg. Maar 'gelukkig' klonken de meeste CD's uit 1987 zo beroerd, dat je een heel groot verschil gaat merken. Dat is alleen never nooit te horen op mp3-tjes van 64 kbps, zoals op Amazon.com staan.quote:Q: Have the pan problems from the original stereo mixes been fixed?
Allan Rouse: This can only be achieved when mixing from the multi-tracks.
Q: What has been the toughest technological challenge facing the remastering of the Beatles recordings?
Allan Rouse: Recognising that it impossible to achieve most of the changes which are possible when re-mixing and not to want to try, regardless of the technology that is available today.
Nou, het is dus niet zo dat ik remixes wil, hoor! Integendeel, ik wil gewoon de originelen. Maar ik heb de Ebbetts-cd;s en die zijn best wel okay. Nu zegt zelfs Ebbetts dat de remasters echt stukken beter zijn, maar (en dat is wat ik bedoel) zodra je een tijdje naar een cd luistert, valt dat volgens mij niet echt meer op, omdat het (natuurlijk) gewoon dezelfde muziek is. Snappie? En da's natuurlijk toch jammer als je zoveel geld hebt uitgegeven. Okay, je krijgt leuke nieuwe nette hoesjes, maar ik heb zowat alle lp's al, dus als ik 'net echte hoesjes' wil hebben, pak ik die lp er gewoon bij.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:57 schreef Aisumasen het volgende:
Sja, dat is wat een remaster kan doen. Ik haal de quotes van Beatles remaster engineer Allan Rouse nog maar even aan:
[..]
Zegt genoeg. Maar 'gelukkig' klonken de meeste CD's uit 1987 zo beroerd, dat je een heel groot verschil gaat merken. Dat is alleen never nooit te horen op mp3-tjes van 64 kbps, zoals op Amazon.com staan.
En dat is nou precies waarom ik altijd naar mono luister.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:24 schreef Aisumasen het volgende:
Ok, dus jij blijft liever luisteren naar "Eleanor Rigby" waarin de strijkers als een dof mono-bedje op de achtergrond van een van links naar rechts zwevende stem klinken? Of de rest van Revolver, waarin alle instrumenten beetje op de achtergrond klinken, drums wegvallen, stemmen hard in stereo op je afkomen... "I Am The Walrus" in nep-stereo, of "Rubber Soul" met niets in het midden en de stemmen links of rechts...
Misschien ligt het aan mij, maar ik kan die boxen niet vinden op hun site...quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:29 schreef psychedelicate het volgende:
De remasters ga ik misschien gewoon via CDWow.nl bestellen. Een lange levertijd, maar wel vrij goedkoop (toch?). Wel dikke onzin, overigens, dat de stereo box op het Nederlandse gedeelte ¤223 ($319) kost, en op het Amerikaanse gedeelte maar $266 (¤186). Gewoon via het Amerikaanse gedeelte bestellen dus, aangezien je geen verzendkosten o.i.d. hoeft te betalen.
Wat zijn de 'normale' prijzen dan? Is er daarnaast ook al bekend welke winkels het deluxe pakket (met drums en hofner) van Beatles Rock band verkopen naast Bol.com? Zie bij de reguliere zaken alleen de game los op de websites.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:31 schreef hello_goodbye het volgende:
Als je naar Fame gaat, moet je het niet doen voor de box... Op hun site staat de stereo box voor 319.99 en de mono voor 379.99...Dat kan goedkoper!
[..]
Misschien ligt het aan mij, maar ik kan die boxen niet vinden op hun site...
http://www.cdwow.us/CD/BE(...)product/view/9660153.quote:Misschien ligt het aan mij, maar ik kan die boxen niet vinden op hun site...
Ja, ik begin me toch een beetje zorgen te maken of ik 'm niet ergens moet bestellen... Alleen wil ik 'm natuurlijk zo goedkoop mogelijk.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:50 schreef Aisumasen het volgende:
Mono boxset is waarschijnlijk in Amerika al volledig uitverkocht. Europa heeft er volgens berichten "een paar duizend". Het is ook een collector's item natuurlijk.
Hmm deel dat sentiment ook well. Bij Bol.com kan je um reserveren voor 319..iemand die lagere nederlandse tent kent?quote:Op zondag 16 augustus 2009 11:05 schreef hello_goodbye het volgende:
[..]
Ja, ik begin me toch een beetje zorgen te maken of ik 'm niet ergens moet bestellen... Alleen wil ik 'm natuurlijk zo goedkoop mogelijk.Heeft iemand hier de mono box al besteld? Of weet iemand waar die mono box echt goedkop(er) te krijgen is? Tot nu toe is 300 euro de netste prijs (in Nederland dan).
Ik hoor niets geks, eigenlijk...quote:Op zondag 16 augustus 2009 13:23 schreef Xrenity het volgende:
Maar wat is er aan de hand bij oa 'I Saw Her Standing There'? Stem valt vrijwel helemaal weg? Of is dat gedaan om de muziek te showen ofzo?
Die originele stereo-mixen worden uitgebracht, dus je hoort de stemmen helemaal rechts, en de muziek links. Misschien is er iets mis in de instellingen van je boxen, en hoor je alleen de linkerkant ofzoquote:Op zondag 16 augustus 2009 13:23 schreef Xrenity het volgende:
Klinkt wel goed hoor die samples als je het mij vraagt.
Ga denk Revolver en Abbey Road wel halen
/edit
Maar wat is er aan de hand bij oa 'I Saw Her Standing There'? Stem valt vrijwel helemaal weg? Of is dat gedaan om de muziek te showen ofzo?
Ja, die boxen zijn verrot blijkbaarquote:Op zondag 16 augustus 2009 14:32 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Die originele stereo-mixen worden uitgebracht, dus je hoort de stemmen helemaal rechts, en de muziek links. Misschien is er iets mis in de instellingen van je boxen, en hoor je alleen de linkerkant ofzo?
Hoe zeker ben je dan dat je hem krijgt als je hem pre-ordered? ik kan me voorstellen dat er wel meer dan een paar duizend Beatles fans in Europa zijn die zoiets bestellen. Ik heb gelezen dat er slechts 10.000 exemplaren wereldwijd zijn, dat lijkt me veels te weinig voor de pre-ordersquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:50 schreef Aisumasen het volgende:
Mono boxset is waarschijnlijk in Amerika al volledig uitverkocht. Europa heeft er volgens berichten "een paar duizend". Het is ook een collector's item natuurlijk.
Dat van die 10.000 is een vals gerucht.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:59 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Hoe zeker ben je dan dat je hem krijgt als je hem pre-ordered? ik kan me voorstellen dat er wel meer dan een paar duizend Beatles fans in Europa zijn die zoiets bestellen. Ik heb gelezen dat er slechts 10.000 exemplaren wereldwijd zijn, dat lijkt me veels te weinig voor de pre-orders![]()
Ok, dat klinkt idd al een stuk logischerquote:Op zondag 16 augustus 2009 16:14 schreef hello_goodbye het volgende:
[..]
Dat van die 10.000 is een vals gerucht.
There are rumors that the mono box set will be limited to 10,000 units worldwide, but that is not true. The mono box set is only limited in that there are no future production runs planned. There should be sufficient copies available initially for those who want to buy it. But don't wait too long, because once it's gone, there are no plans for future manufacture.
Bron
Omdat hij bijvoorbeeld in de Amerikaanse Beatles Store en bij Amazon.com al uitverkocht isquote:Op zondag 16 augustus 2009 15:59 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Hoe zeker ben je dan dat je hem krijgt als je hem pre-ordered? ik kan me voorstellen dat er wel meer dan een paar duizend Beatles fans in Europa zijn die zoiets bestellen. [..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |