abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71897096
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 00:49 schreef Aisumasen het volgende:
Weer wat nieuwe remaster-samples op Amazon.com: http://www.amazon.com/The-Beatles/e/B000APTK6K Helaas te brakke kwaliteit om goed te oordelen.
Ik zie nu dat de box set op de Amerikaanse Amazon een stuk goedkoper is dan de Britse...alleen dan zal er vast wel weer importheffingen over heen komen
pi_71901126
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 11:25 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik zie nu dat de box set op de Amerikaanse Amazon een stuk goedkoper is dan de Britse...alleen dan zal er vast wel weer importheffingen over heen komen
De mono box op de Amerikaanse site is trouwens al uitverkocht...

Tsja, als ik die Amazon-samples beluister, denk ik regelmatig 'Klinkt misschien wel beter, maar zodra je 20 seconden naar een cd luistert, weet je al niet meer hoe de oude klonken en is het gewoon dezelfde muziek...' En dat voor een dikke tweehonderd euro (rond de 500 als je beide boxen wilt). Eigenlijk wel een hoop geld voor iets meer bas en helderheid...

EDIT:
Ha, wat zie ik nu...!

http://www.velvetmusic.nl/shopping/product_details.php?id=6067037&lang=nl&gclid=CNKYiZnZpZwCFRCF3god7mLAjA

199 euro incl. verzendkosten... Dat is toch wel een leuke prijs...! Jammergenoeg kost de mono-box daar 312,95...
pi_71901362
Sja, dat is wat een remaster kan doen. Ik haal de quotes van Beatles remaster engineer Allan Rouse nog maar even aan:
quote:
Q: Have the pan problems from the original stereo mixes been fixed?

Allan Rouse: This can only be achieved when mixing from the multi-tracks.

Q: What has been the toughest technological challenge facing the remastering of the Beatles recordings?

Allan Rouse: Recognising that it impossible to achieve most of the changes which are possible when re-mixing and not to want to try, regardless of the technology that is available today.
Zegt genoeg. Maar 'gelukkig' klonken de meeste CD's uit 1987 zo beroerd, dat je een heel groot verschil gaat merken. Dat is alleen never nooit te horen op mp3-tjes van 64 kbps, zoals op Amazon.com staan.
pi_71901497
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:57 schreef Aisumasen het volgende:
Sja, dat is wat een remaster kan doen. Ik haal de quotes van Beatles remaster engineer Allan Rouse nog maar even aan:
[..]

Zegt genoeg. Maar 'gelukkig' klonken de meeste CD's uit 1987 zo beroerd, dat je een heel groot verschil gaat merken. Dat is alleen never nooit te horen op mp3-tjes van 64 kbps, zoals op Amazon.com staan.
Nou, het is dus niet zo dat ik remixes wil, hoor! Integendeel, ik wil gewoon de originelen. Maar ik heb de Ebbetts-cd;s en die zijn best wel okay. Nu zegt zelfs Ebbetts dat de remasters echt stukken beter zijn, maar (en dat is wat ik bedoel) zodra je een tijdje naar een cd luistert, valt dat volgens mij niet echt meer op, omdat het (natuurlijk) gewoon dezelfde muziek is. Snappie? En da's natuurlijk toch jammer als je zoveel geld hebt uitgegeven. Okay, je krijgt leuke nieuwe nette hoesjes, maar ik heb zowat alle lp's al, dus als ik 'net echte hoesjes' wil hebben, pak ik die lp er gewoon bij. (Trouwens afgelopen week eindelijk een mooi en compleet exemplaar van Pepper gevonden: nog een originele uit '67 ook, volgens mij. Dus nu moet ik alleen nog The white album hebben! )
pi_71901953
Ok, dus jij blijft liever luisteren naar "Eleanor Rigby" waarin de strijkers als een dof mono-bedje op de achtergrond van een van links naar rechts zwevende stem klinken ? Of de rest van Revolver, waarin alle instrumenten beetje op de achtergrond klinken, drums wegvallen, stemmen hard in stereo op je afkomen... "I Am The Walrus" in nep-stereo, of "Rubber Soul" met niets in het midden en de stemmen links of rechts...

Ben wel blij dat de authentieke mixes als eerst verschijnen, hoor . En ik weet zeker dat het een grote verbetering is ten opzichte van de 1987 CD's of welke needledrop dan ook. Maar om de door jou genoemde redenen ga ik er geen honderden euro's aan uitgeven. Het is maar plastic en karton, zo'n boxset...
pi_71902511
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:24 schreef Aisumasen het volgende:
Ok, dus jij blijft liever luisteren naar "Eleanor Rigby" waarin de strijkers als een dof mono-bedje op de achtergrond van een van links naar rechts zwevende stem klinken ? Of de rest van Revolver, waarin alle instrumenten beetje op de achtergrond klinken, drums wegvallen, stemmen hard in stereo op je afkomen... "I Am The Walrus" in nep-stereo, of "Rubber Soul" met niets in het midden en de stemmen links of rechts...
En dat is nou precies waarom ik altijd naar mono luister. Zoals The Beatles zelf ook deden. Ik kriijg echter wel meer en meer de neiging eerst even de flacs af te wachten... Zoals gezged: de perfecte hoezen heb ik al: nothing beats the original lp-cover.
pi_71902693
Ok, dat is een persoonlijke keuze . Want "Revolution" (single) in mono is 10 keer beter dan de originele stereo-mix, maar als je 'em dan op "Love" hoort, wil je toch niet snel meer die mono-mix opzetten. "Beatles For Sale" en AHDN zijn niet om aan te horen in mono, vind ik zelf. Echt heel lo-fi, terwijl de originele stereo-mixes heel mooi klinken. Veel aan te verbeteren, maar daar zullen we nog even op moeten wachten...
pi_71903770
Gaat er iemand nog naar het Beatles breakfast in de Fame? Leuk opgezet, dat wel.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_71904152
http://www.fame.nl/artike(...)-09-09-om-8-uur.html

Haha, eigenlijk wel lachen... Om de dag toch een beetje een speciale tint te geven, alhoewel ik niets van plan ben om te kopen. Als die dag m'n rooster gunstig uitpakt, ga ik er over nadenken .
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:29:28 #210
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_71904326
Een Beatles-meet in de Fame?
pi_71905309
Bij mij is het simpelweg een kwestie van willen hebben. Ik heb niet eens een CD-speler thuis, dus de CDs zullen de komende tijd alleen voor het rippen uit de hoes worden gehaald.

Zijn er al meerdere online winkels die de (limited edition) game en remasters, tegen een goede prijs, kunnen leveren op 09-09-09? Bol.com kan de game pas leveren op 10-09-09.

De remasters ga ik misschien gewoon via CDWow.nl bestellen. Een lange levertijd, maar wel vrij goedkoop (toch?). Wel dikke onzin, overigens, dat de stereo box op het Nederlandse gedeelte ¤223 ($319) kost, en op het Amerikaanse gedeelte maar $266 (¤186). Gewoon via het Amerikaanse gedeelte bestellen dus, aangezien je geen verzendkosten o.i.d. hoeft te betalen.
pi_71906455
Als je naar Fame gaat, moet je het niet doen voor de box... Op hun site staat de stereo box voor 319.99 en de mono voor 379.99... Dat kan goedkoper!
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 18:29 schreef psychedelicate het volgende:
De remasters ga ik misschien gewoon via CDWow.nl bestellen. Een lange levertijd, maar wel vrij goedkoop (toch?). Wel dikke onzin, overigens, dat de stereo box op het Nederlandse gedeelte ¤223 ($319) kost, en op het Amerikaanse gedeelte maar $266 (¤186). Gewoon via het Amerikaanse gedeelte bestellen dus, aangezien je geen verzendkosten o.i.d. hoeft te betalen.
Misschien ligt het aan mij, maar ik kan die boxen niet vinden op hun site...
pi_71906969
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 19:31 schreef hello_goodbye het volgende:
Als je naar Fame gaat, moet je het niet doen voor de box... Op hun site staat de stereo box voor 319.99 en de mono voor 379.99... Dat kan goedkoper!
[..]

Wat zijn de 'normale' prijzen dan? Is er daarnaast ook al bekend welke winkels het deluxe pakket (met drums en hofner) van Beatles Rock band verkopen naast Bol.com? Zie bij de reguliere zaken alleen de game los op de websites.
pi_71907312
quote:
http://www.cdwow.us/CD/BE(...)product/view/9660153.
pi_71907992
Zelfs m'n favoriete altijd scherp geprijsde platenzaak heeft de mono boxset voor 300 euro, en de stereo boxset voor 250 euro. De Amerikanen worden weer eens voorgetrokken, terwijl die het hardst zeuren dat ze 'em niet onder de 125 euro kunnen krijgen... Zie Amazon.com, 180 dollar, da's de helft van 'onze' 250 euro.

Mono boxset is waarschijnlijk in Amerika al volledig uitverkocht. Europa heeft er volgens berichten "een paar duizend". Het is ook een collector's item natuurlijk.
pi_71915805
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:50 schreef Aisumasen het volgende:
Mono boxset is waarschijnlijk in Amerika al volledig uitverkocht. Europa heeft er volgens berichten "een paar duizend". Het is ook een collector's item natuurlijk.
Ja, ik begin me toch een beetje zorgen te maken of ik 'm niet ergens moet bestellen... Alleen wil ik 'm natuurlijk zo goedkoop mogelijk. Heeft iemand hier de mono box al besteld? Of weet iemand waar die mono box echt goedkop(er) te krijgen is? Tot nu toe is 300 euro de netste prijs (in Nederland dan).
pi_71918972
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 11:05 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Ja, ik begin me toch een beetje zorgen te maken of ik 'm niet ergens moet bestellen... Alleen wil ik 'm natuurlijk zo goedkoop mogelijk. Heeft iemand hier de mono box al besteld? Of weet iemand waar die mono box echt goedkop(er) te krijgen is? Tot nu toe is 300 euro de netste prijs (in Nederland dan).
Hmm deel dat sentiment ook well. Bij Bol.com kan je um reserveren voor 319..iemand die lagere nederlandse tent kent?
pi_71919630
Klinkt wel goed hoor die samples als je het mij vraagt.

Ga denk Revolver en Abbey Road wel halen

/edit
Maar wat is er aan de hand bij oa 'I Saw Her Standing There'? Stem valt vrijwel helemaal weg? Of is dat gedaan om de muziek te showen ofzo?
pi_71921609
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:23 schreef Xrenity het volgende:

Maar wat is er aan de hand bij oa 'I Saw Her Standing There'? Stem valt vrijwel helemaal weg? Of is dat gedaan om de muziek te showen ofzo?
Ik hoor niets geks, eigenlijk...
pi_71922386
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:23 schreef Xrenity het volgende:
Klinkt wel goed hoor die samples als je het mij vraagt.

Ga denk Revolver en Abbey Road wel halen

/edit
Die originele stereo-mixen worden uitgebracht, dus je hoort de stemmen helemaal rechts, en de muziek links. Misschien is er iets mis in de instellingen van je boxen, en hoor je alleen de linkerkant ofzo ?
pi_71923186
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 14:32 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Die originele stereo-mixen worden uitgebracht, dus je hoort de stemmen helemaal rechts, en de muziek links. Misschien is er iets mis in de instellingen van je boxen, en hoor je alleen de linkerkant ofzo ?
Ja, die boxen zijn verrot blijkbaar

Heb er hier op een andere computer geen last van
pi_71924739
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:50 schreef Aisumasen het volgende:
Hoe zeker ben je dan dat je hem krijgt als je hem pre-ordered? ik kan me voorstellen dat er wel meer dan een paar duizend Beatles fans in Europa zijn die zoiets bestellen. Ik heb gelezen dat er slechts 10.000 exemplaren wereldwijd zijn, dat lijkt me veels te weinig voor de pre-orders
pi_71925101
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:59 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Hoe zeker ben je dan dat je hem krijgt als je hem pre-ordered? ik kan me voorstellen dat er wel meer dan een paar duizend Beatles fans in Europa zijn die zoiets bestellen. Ik heb gelezen dat er slechts 10.000 exemplaren wereldwijd zijn, dat lijkt me veels te weinig voor de pre-orders
Dat van die 10.000 is een vals gerucht.

There are rumors that the mono box set will be limited to 10,000 units worldwide, but that is not true. The mono box set is only limited in that there are no future production runs planned. There should be sufficient copies available initially for those who want to buy it. But don't wait too long, because once it's gone, there are no plans for future manufacture.
Bron
pi_71925288
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:14 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Dat van die 10.000 is een vals gerucht.

There are rumors that the mono box set will be limited to 10,000 units worldwide, but that is not true. The mono box set is only limited in that there are no future production runs planned. There should be sufficient copies available initially for those who want to buy it. But don't wait too long, because once it's gone, there are no plans for future manufacture.
Bron
Ok, dat klinkt idd al een stuk logischer
pi_71926112
Uit de nieuwsbrief:

Dus waarschijnlijk is die genummerde mono boxset uitverkocht .
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:59 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Hoe zeker ben je dan dat je hem krijgt als je hem pre-ordered? ik kan me voorstellen dat er wel meer dan een paar duizend Beatles fans in Europa zijn die zoiets bestellen. [..]
Omdat hij bijvoorbeeld in de Amerikaanse Beatles Store en bij Amazon.com al uitverkocht is .

Zelf ga ik waarschijnlijk als eerst naar "Rubber Soul" luisteren. Want dat is nogal geheimzinnig, ze zijn er in het persbericht en in de interviews heel vaag over of het exact de mix uit 1987 is, of een nieuwe mix die lijkt op die mix... En dan koop ik "Revolver" los, en vind ik het wel prima .

[ Bericht 32% gewijzigd door Aisumasen op 16-08-2009 17:47:32 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')