quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:09 schreef Repeat het volgende:
Jij staat echt op en gaat slapen met de Mexicaanse griep in je hoofd hè
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:43 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Oseltamivir voor Mexicaanse griep?
Ach, zolang ze geen Mexicaanse griep heeftquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:56 schreef Repeat het volgende:
Nee, maar had ik gewild dan was vanmiddag m'n kans geweest, helaas zat de arts er ook bij, maar buiten dat weet ik ook niet of ik het zonder hem wel gedaan had. Er is toch goed ingeslagen dat het eigenlijk not done is, maar ik zie het probleem niet zo op een poli...
Vandaar mijn vraag
De amygdala natuurlijkquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:07 schreef MaxC het volgende:
De amygdala, Hippocampus, corpora mammillaria of hypothalamus
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:25 schreef MaxC het volgende:
Als dit het enige moment is dat je haar ziet als patiënt zijnde zie ik geen probleem![]()
Is het een opgenomen patiënte die je vaker gaat zien zou ik het niet doen
Eerst die patiente zelf gezien op de poli, ging lekker soepel om het zo maar te zeggen. Toen ging ik het dus bespreken met de arts etc en toen was het daarna dus snel klaar, vandaar... Maarja toch een beetje raar om er echt werk van te maken, zoals ik zei schijnt dat echt heel slecht te zijn als Ik al het professioneel gedragonderwijs goed begrepen hebquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:08 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ach, zolang ze geen Mexicaanse griep heeft![]()
Nee, serieus, het lijkt me een erg slecht idee. Maar zat die pt dan zo met je te flirten in bijzijn van de arts?
*zoemer*quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:25 schreef MaxC het volgende:
Als dit het enige moment is dat je haar ziet als patiënt zijnde zie ik geen probleem![]()
Is het een opgenomen patiënte die je vaker gaat zien zou ik het niet doen
Waar deed je ook alweer je co-schappen, geriatrie was het toch?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:17 schreef Repeat het volgende:
[..]
Eerst die patiente zelf gezien op de poli, ging lekker soepel om het zo maar te zeggen. Toen ging ik het dus bespreken met de arts etc en toen was het daarna dus snel klaar, vandaar... Maarja toch een beetje raar om er echt werk van te maken, zoals ik zei schijnt dat echt heel slecht te zijn als Ik al het professioneel gedragonderwijs goed begrepen heb
Dat is juist het probleem, kan moeilijk als een of andere stalker in de status haar telefoonnummer opzoekenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:18 schreef starla het volgende:
[..]
*zoemer*
WRONG ANSWER! Je moet je als arts volledig concentreren op het consult. Vind je iemand meer dan gemiddeld leuk en je denkt dat het wederzijds is, maak het consult professioneel af en spreek hem of haar na die tijd snel.
Ik bedoel natuurlijk ook wat afspreken na het consultquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:18 schreef starla het volgende:
[..]
*zoemer*
WRONG ANSWER! Je moet je als arts volledig concentreren op het consult. Vind je iemand meer dan gemiddeld leuk en je denkt dat het wederzijds is, maak het consult professioneel af en spreek hem of haar na die tijd snel.
Pathologiequote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:19 schreef starla het volgende:
[..]
Waar deed je ook alweer je co-schappen, geriatrie was het toch?
Poeh heavy zegquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:21 schreef iofn het volgende:
Volgens mij is er in het tuchtrecht ook zo'n regeling dat je pas 6 maanden na het beëindigen van je behandelrelatie een liefdesrelatie mag beginnen met je patiënten.
Dit is ook wel kut: Pt. 45 jaar. DM type I met ongeveer alle complicaties die daarbij passen. Voor zijn nierinsufficientie 3x/week gedialyseerd. Eenmaal getransplanteerd, maar die nier werd afgestoten dus die is weer verwijderd. Nu heeft die kerel een Grawitz-tumor in zijn niet-werkende achtergebleven nier. En een X-thorax vol met voor meta's verdachte afwijkingen.
'k Heb een keer meegemaakt dat een pte voortdurend avances maakte gedurende het hele consult, het begon al tijdens de anamnese en bij het LO ging ze ermee door. Uiteindelijk heb ik toen ze weer zo'n opmerking maakte, maar gewoon zo gezegd: "Vanuit mijn functie als arts kan ik daar geen commentaar op geven" oid. Daarna hield ze nog niet op en in de week daarna heeft ze dagelijks het secretariaat gebeld met vragen...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:40 schreef Repeat het volgende:
Iemand van jullie wel eens een patiënt(e) geregeld?
Ontstonden de symptomen direct na het knapje? Waren ze direct maximaal of namen ze geleidelijk toe/verspringend? Had hij ook hoofdpijn, zo ja, dimensies en VAS? Aan welke kant had hij de tintelingen? Welke motorische verschijnselen had hij? Trekkingen? Bewustzijnsdaling?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:27 schreef MaxC het volgende:
Mijn broer(24 j.) is nu ook een casus![]()
Voelde iets knappen in zijn hoofd, vervolgens tijd lang prikkelend bij de trigeminus, verder een uur lang soort aura en metamorfopsie. Verder nog wat motorische verschijnselen in rechterhand. Nu gaat het wat beter maar is inmiddels doorverwezen naar de neuroloog. Verder geen neurologische voorgeschiedenis
Iemand DD? Partiële epilepsie? Migraine? Petit-mal?
Dat is toch supermooi!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:34 schreef intoxicated het volgende:
[..]
'k Heb een keer meegemaakt dat een pte voortdurend avances maakte gedurende het hele consult, het begon al tijdens de anamnese en bij het LO ging ze ermee door. Uiteindelijk heb ik toen ze weer zo'n opmerking maakte, maar gewoon zo gezegd: "Vanuit mijn functie als arts kan ik daar geen commentaar op geven" oid. Daarna hield ze nog niet op en in de week daarna heeft ze dagelijks het secretariaat gebeld met vragen...
Verder weet ik het niet. Nou ja, ik ga zo naar Schiphol en dan door naar Albufeira in Portugal. Hoor wel wat de neuroloog heeft gevonden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:37 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Ontstonden de symptomen direct na het knapje? Waren ze direct maximaal of namen ze geleidelijk toe/verspringend? Had hij ook hoofdpijn, zo ja, dimensies en VAS? Aan welke kant had hij de tintelingen? Welke motorische verschijnselen had hij? Trekkingen? Bewustzijnsdaling?
Etc.
Fijne vakantie!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:00 schreef MaxC het volgende:
Iedereen wordt toch om dezelfde 4 redenen arts? Vrouwen, geld, status en vrouwen? ©
Dankuzeer...ga nu ook m'n bedje opzoeken want moet er morgen om 6:30 uit.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:20 schreef intoxicated het volgende:
Veel plezier allebei!
* intoxicated gaat lekker door deze zomer..
Ben begin dit jaar in Boedapest geweest, best chill daar. En bloedheet destijdsquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:01 schreef starla het volgende:
[..]
Fijne vakantie!
Ik ga morgen naar Hongarije!!![]()
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:34 schreef intoxicated het volgende:
[..]
'k Heb een keer meegemaakt dat een pte voortdurend avances maakte gedurende het hele consult, het begon al tijdens de anamnese en bij het LO ging ze ermee door. Uiteindelijk heb ik toen ze weer zo'n opmerking maakte, maar gewoon zo gezegd: "Vanuit mijn functie als arts kan ik daar geen commentaar op geven" oid. Daarna hield ze nog niet op en in de week daarna heeft ze dagelijks het secretariaat gebeld met vragen...
Mooi ding!quote:Op woensdag 12 augustus 2009 01:39 schreef MindVision het volgende:
En wat bracht de postbode vandaaaaaaaag:
[ afbeelding ]
![]()
ah bahquote:
En vergeet EPO gebruik nietquote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:37 schreef Honeymooner het volgende:
Ja je kunt ook teveel hebben, geeft aan dat je aan het indikken bent of dat er teveel vocht uit de bloedbaan is getreden.
En verder nog bij polycytemie vera, waarbij je teveel ery's hebt.
Is dat per definitie slecht? Meer rbc's dan normaal?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:37 schreef Honeymooner het volgende:
Ja je kunt ook teveel hebben, geeft aan dat je aan het indikken bent of dat er teveel vocht uit de bloedbaan is getreden.
En verder nog bij polycytemie vera, waarbij je teveel ery's hebt.
De patiënt kan wat roder eruit zien, maar dat hoeft volgens mij niet. PV patiënten hebben verder vaak hoofdpijn en soms heel typisch hevige pijn in de vingers/voeten (erytromelalgie). Verder hebben die patienten dus een verhoogde trombose neiging.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:32 schreef EricT het volgende:
[..]
ah bah
Even een vraagje. Eergisteren werd mn Hb gecontroleerd, nu is tussen 7.8-10.8 normaal, maar kan je ook te veel hebben? En hoe zie je dat bij een patiënt?
Dat is een keuze coschap mag ik hopen?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:25 schreef Honeymooner het volgende:
Ik moet maandag weer beginnen, na een chille vakantie van 4 weken.
Co-schap klinische genetica, iemand hier ervaring mee?
En rokers uiteraardquote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:37 schreef Honeymooner het volgende:
Ja je kunt ook teveel hebben, geeft aan dat je aan het indikken bent of dat er teveel vocht uit de bloedbaan is getreden. En verder nog bij polycytemie vera, waarbij je teveel ery's hebt.
Yep, 5e jaar is 10 co-schappen van 4 weken en we mogen er 2 á 3 zelf kiezen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:35 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dat is een keuze coschap mag ik hopen?
Zelfs in jaar 2 nogquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 23:42 schreef gohan16 het volgende:
coelho beste boek: ik schaam me
Mensen die coelho als bron nemen bij presentaties in jaar 1 en 2!
Buitenland doenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 23:22 schreef MindVision het volgende:
Even een vraag hè. De introweek (VU), zal ik daarheen gaan of niet? Het is of dat of nog een weekje naar het buitenland..
Is dat wat? Of zwaar overrated?
Als je niet gaat mis je mijn pure awesome-heid.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 23:22 schreef MindVision het volgende:
Even een vraag hè. De introweek (VU), zal ik daarheen gaan of niet? Het is of dat of nog een weekje naar het buitenland..
Is dat wat? Of zwaar overrated?
Waarom?quote:
Ik stem tegen, zeker weten doen. Geneeskunde is een contact intensieve studie waarbij je veel contact hebt met mede studenten. Een introweek maakt dit contact een stuk makkelijker, en het is vooral een feestweek die minstens zo leuk is als een weekje buitenland.quote:
Doel je nu op CHICKS HOSSELEEEE!!11einz of niet specifiek?quote:
Dat contact kan je ook wel opbouwen tijdens de wekelijkse borrel/verenigingavond.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 02:49 schreef pmdomela het volgende:
[..]
Ik stem tegen, zeker weten doen. Geneeskunde is een contact intensieve studie waarbij je veel contact hebt met mede studenten. Een introweek maakt dit contact een stuk makkelijker, en het is vooral een feestweek die minstens zo leuk is als een weekje buitenland.
Goed, maar je eigen introductie heb je maar 1 keer. Naar het buitenland kan altijd nog (tijdens een blok ofzo..quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 02:49 schreef pmdomela het volgende:
[..]
Ik stem tegen, zeker weten doen. Geneeskunde is een contact intensieve studie waarbij je veel contact hebt met mede studenten. Een introweek maakt dit contact een stuk makkelijker, en het is vooral een feestweek die minstens zo leuk is als een weekje buitenland.
Juk, van zoiets stond toch ook een plaatje in Arts in spé?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 10:41 schreef intoxicated het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dermoid_cyst
Verder zeg ik niks, maar het was met afstand de coolste operatie EVER3 uur lang genieten
Zaten er tanden inquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 10:41 schreef intoxicated het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dermoid_cyst
Verder zeg ik niks, maar het was met afstand de coolste operatie EVER3 uur lang genieten
Tuurlijk kan dat ook, maar het maakt het wel makkelijker. Grootste argument blijft nog dat het gewoon leuk is. En om even te reageren op het hierbovenstaande. Lang niet alle eerstejaars komen net kijken bij het studentenleven, er zijn veel meer mensen die niet meteen zijn ingeloot.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 03:32 schreef EricT het volgende:
[..]
Dat contact kan je ook wel opbouwen tijdens de wekelijkse borrel/verenigingavond.
Vertel eensquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:09 schreef MindVision het volgende:
maar word oprecht al moe van sommige opmerkingen van eerstejaars-studenten hier.
Sowwyquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:01 schreef MindVision het volgende:
^ dan gaan sommige mensen zich op hun tenen getrapt voelen, niet bevorderlijk voor de sociale cohesie hier. Maar betreft dat gezever over de opleiding of het uiten van 'ervaringen' terwijl je nog geen één college geneeskunde hebt gehad, come on. Iets met schoenmaker en leest.
Doet het nietquote:Op zondag 16 augustus 2009 12:38 schreef thomasss het volgende:
Heb ook al een topic in VA, maar ik kan het ook hier ook proberen
Ik zoek eerstejaars geneeskunde boeken!
Als je nog een of meerdere boeken uit deze .pdf http://www.erasmusmc.nl/O(...)ekenlijstjaar1-1.pdf, laat het me weten! Liefst uit omgeving Rotterdam
Thanks, nu weer welquote:
Je gaat toch niet alle boeken kopen ofwel ? Want ik zie zo een aantal boeken die totaal waardeloos zijn. Ik heb je helaas niks aan te bieden, behalve de Junquiera en gebruik ik soms zelf nog eens.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |