abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71784094
Jij staat echt op en gaat slapen met de Mexicaanse griep in je hoofd hè
pi_71786672
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:09 schreef Repeat het volgende:
Jij staat echt op en gaat slapen met de Mexicaanse griep in je hoofd hè
pi_71786920
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 10:43 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Oseltamivir voor Mexicaanse griep?
I feel kinda Locrian today
pi_71787169
Vage tentamenvraag vandaag:
Wat is de 'alarmbel' van het limbische systeem?

If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_71787246
Wat waren de antwoordmogelijkheden?
pi_71787271
De amygdala, Hippocampus, corpora mammillaria of hypothalamus
pi_71787387
Aaah, jaja, iets te ver weggezakt.
Maar wat een achterlijke formulering.
pi_71787651
Wat een debiele vraag inderdaad, maar volgens mij moet het antwoord amydala zijn.
pi_71794932
Iemand van jullie wel eens een patiënt(e) geregeld?
pi_71795103
Hell no! Moet zeggen dat ik ook amper patiënten zie in mijn leeftijdscategorie.
Jij wel?
pi_71795239
Nee, maar had ik gewild dan was vanmiddag m'n kans geweest, helaas zat de arts er ook bij, maar buiten dat weet ik ook niet of ik het zonder hem wel gedaan had. Er is toch goed ingeslagen dat het eigenlijk not done is, maar ik zie het probleem niet zo op een poli...

Vandaar mijn vraag
pi_71795489
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:56 schreef Repeat het volgende:
Nee, maar had ik gewild dan was vanmiddag m'n kans geweest, helaas zat de arts er ook bij, maar buiten dat weet ik ook niet of ik het zonder hem wel gedaan had. Er is toch goed ingeslagen dat het eigenlijk not done is, maar ik zie het probleem niet zo op een poli...

Vandaar mijn vraag
Ach, zolang ze geen Mexicaanse griep heeft

Nee, serieus, het lijkt me een erg slecht idee. Maar zat die pt dan zo met je te flirten in bijzijn van de arts?
pi_71795936
Als dit het enige moment is dat je haar ziet als patiënt zijnde zie ik geen probleem
Is het een opgenomen patiënte die je vaker gaat zien zou ik het niet doen
pi_71796495
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:07 schreef MaxC het volgende:
De amygdala, Hippocampus, corpora mammillaria of hypothalamus
De amygdala natuurlijk
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_71797061
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 18:25 schreef MaxC het volgende:
Als dit het enige moment is dat je haar ziet als patiënt zijnde zie ik geen probleem
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_71797293
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 18:08 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Ach, zolang ze geen Mexicaanse griep heeft

Nee, serieus, het lijkt me een erg slecht idee. Maar zat die pt dan zo met je te flirten in bijzijn van de arts?
Eerst die patiente zelf gezien op de poli, ging lekker soepel om het zo maar te zeggen. Toen ging ik het dus bespreken met de arts etc en toen was het daarna dus snel klaar, vandaar... Maarja toch een beetje raar om er echt werk van te maken, zoals ik zei schijnt dat echt heel slecht te zijn als Ik al het professioneel gedragonderwijs goed begrepen heb
pi_71797305
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 18:25 schreef MaxC het volgende:
*zoemer*

WRONG ANSWER! Je moet je als arts volledig concentreren op het consult. Vind je iemand meer dan gemiddeld leuk en je denkt dat het wederzijds is, maak het consult professioneel af en spreek hem of haar na die tijd snel.
pi_71797342
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:17 schreef Repeat het volgende:

[..]

Eerst die patiente zelf gezien op de poli, ging lekker soepel om het zo maar te zeggen. Toen ging ik het dus bespreken met de arts etc en toen was het daarna dus snel klaar, vandaar... Maarja toch een beetje raar om er echt werk van te maken, zoals ik zei schijnt dat echt heel slecht te zijn als Ik al het professioneel gedragonderwijs goed begrepen heb
Waar deed je ook alweer je co-schappen, geriatrie was het toch?
pi_71797377
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:18 schreef starla het volgende:

[..]

*zoemer*

WRONG ANSWER! Je moet je als arts volledig concentreren op het consult. Vind je iemand meer dan gemiddeld leuk en je denkt dat het wederzijds is, maak het consult professioneel af en spreek hem of haar na die tijd snel.
Dat is juist het probleem, kan moeilijk als een of andere stalker in de status haar telefoonnummer opzoeken Overigens ben ik natuurlijk geen arts...
pi_71797383
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:18 schreef starla het volgende:

[..]

*zoemer*

Ik bedoel natuurlijk ook wat afspreken na het consult
pi_71797388
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:19 schreef starla het volgende:

[..]

Waar deed je ook alweer je co-schappen, geriatrie was het toch?
Pathologie
pi_71797440
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:20 schreef Repeat het volgende:

[..]

Pathologie
pi_71799971
Pff ff serieus trouwens hey, ben al 3 jaar ingeschreven bij studentenwoningweb en kan nog steeds geen fatsoenlijke kamer in A'dam vinden! :/
only dead fish swim with the stream.
pi_71803179
Volgens mij is er in het tuchtrecht ook zo'n regeling dat je pas 6 maanden na het beëindigen van je behandelrelatie een liefdesrelatie mag beginnen met je patiënten.

Dit is ook wel kut: Pt. 45 jaar. DM type I met ongeveer alle complicaties die daarbij passen. Voor zijn nierinsufficientie 3x/week gedialyseerd. Eenmaal getransplanteerd, maar die nier werd afgestoten dus die is weer verwijderd. Nu heeft die kerel een Grawitz-tumor in zijn niet-werkende achtergebleven nier. En een X-thorax vol met voor meta's verdachte afwijkingen.
pi_71803326
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:21 schreef iofn het volgende:
Volgens mij is er in het tuchtrecht ook zo'n regeling dat je pas 6 maanden na het beëindigen van je behandelrelatie een liefdesrelatie mag beginnen met je patiënten.

Dit is ook wel kut: Pt. 45 jaar. DM type I met ongeveer alle complicaties die daarbij passen. Voor zijn nierinsufficientie 3x/week gedialyseerd. Eenmaal getransplanteerd, maar die nier werd afgestoten dus die is weer verwijderd. Nu heeft die kerel een Grawitz-tumor in zijn niet-werkende achtergebleven nier. En een X-thorax vol met voor meta's verdachte afwijkingen.
Poeh heavy zeg
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_71803402
Mijn broer(24 j.) is nu ook een casus

Voelde iets knappen in zijn hoofd, vervolgens tijd lang prikkelend bij de trigeminus, verder een uur lang soort aura en metamorfopsie. Verder nog wat motorische verschijnselen in rechterhand. Nu gaat het wat beter maar is inmiddels doorverwezen naar de neuroloog. Verder geen neurologische voorgeschiedenis

Iemand DD? Partiële epilepsie? Migraine? Petit-mal?
pi_71803651
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:40 schreef Repeat het volgende:
Iemand van jullie wel eens een patiënt(e) geregeld?
'k Heb een keer meegemaakt dat een pte voortdurend avances maakte gedurende het hele consult, het begon al tijdens de anamnese en bij het LO ging ze ermee door. Uiteindelijk heb ik toen ze weer zo'n opmerking maakte, maar gewoon zo gezegd: "Vanuit mijn functie als arts kan ik daar geen commentaar op geven" oid. Daarna hield ze nog niet op en in de week daarna heeft ze dagelijks het secretariaat gebeld met vragen...
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_71803754
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:27 schreef MaxC het volgende:
Mijn broer(24 j.) is nu ook een casus

Voelde iets knappen in zijn hoofd, vervolgens tijd lang prikkelend bij de trigeminus, verder een uur lang soort aura en metamorfopsie. Verder nog wat motorische verschijnselen in rechterhand. Nu gaat het wat beter maar is inmiddels doorverwezen naar de neuroloog. Verder geen neurologische voorgeschiedenis

Iemand DD? Partiële epilepsie? Migraine? Petit-mal?
Ontstonden de symptomen direct na het knapje? Waren ze direct maximaal of namen ze geleidelijk toe/verspringend? Had hij ook hoofdpijn, zo ja, dimensies en VAS? Aan welke kant had hij de tintelingen? Welke motorische verschijnselen had hij? Trekkingen? Bewustzijnsdaling?

Etc.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_71803768
Partieel eenvoudig staat wel bovenaan in je DD met een motorische en een sensorische component.
Partieel complex is het niet aangezien (uit jouw verhaal concluderend) het bewustzijn niet meedeed.
Migraine gaat vaker gepaard met motorische uitval ipv myokymieen, hoewel het wel kan.
Een absence lijkt me niet.
pi_71804046
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:34 schreef intoxicated het volgende:

[..]

'k Heb een keer meegemaakt dat een pte voortdurend avances maakte gedurende het hele consult, het begon al tijdens de anamnese en bij het LO ging ze ermee door. Uiteindelijk heb ik toen ze weer zo'n opmerking maakte, maar gewoon zo gezegd: "Vanuit mijn functie als arts kan ik daar geen commentaar op geven" oid. Daarna hield ze nog niet op en in de week daarna heeft ze dagelijks het secretariaat gebeld met vragen...
Dat is toch supermooi!

of was ze lelijk?
pi_71804518
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:45 schreef Repeat het volgende:
of was ze lelijk?
pi_71804595
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:37 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Ontstonden de symptomen direct na het knapje? Waren ze direct maximaal of namen ze geleidelijk toe/verspringend? Had hij ook hoofdpijn, zo ja, dimensies en VAS? Aan welke kant had hij de tintelingen? Welke motorische verschijnselen had hij? Trekkingen? Bewustzijnsdaling?

Etc.
Verder weet ik het niet. Nou ja, ik ga zo naar Schiphol en dan door naar Albufeira in Portugal. Hoor wel wat de neuroloog heeft gevonden.

Iedereen wordt toch om dezelfde 4 redenen arts? Vrouwen, geld, status en vrouwen? ©
pi_71804634
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 23:00 schreef MaxC het volgende:
Iedereen wordt toch om dezelfde 4 redenen arts? Vrouwen, geld, status en vrouwen? ©
Fijne vakantie!

Ik ga morgen naar Hongarije!!
pi_71805134
Veel plezier allebei!

* intoxicated gaat lekker door deze zomer..
pi_71805188
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 23:20 schreef intoxicated het volgende:
Veel plezier allebei!

* intoxicated gaat lekker door deze zomer..
Dankuzeer...ga nu ook m'n bedje opzoeken want moet er morgen om 6:30 uit.

Allen een zeer vruchtbare en leerzame 10 dagen toegewenst!

pi_71805527
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 23:01 schreef starla het volgende:

[..]

Fijne vakantie!

Ik ga morgen naar Hongarije!!
Ben begin dit jaar in Boedapest geweest, best chill daar. En bloedheet destijds
pi_71807981
En wat bracht de postbode vandaaaaaaaag:

only dead fish swim with the stream.
pi_71809394
pi_71809687
(1 uur later dan normaal omdat ik mocht uitslapen na m'n avonddienst gisteren ).
pi_71810415
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:34 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Ik heb 1 keer op de neuro een opdringerige patiënt gehad. Zo'n kerel van een jaar of 35 met een veel te glad kapsel en veel te veel cheape aftershave. Hij kwam voor hoofdpijn, maar ineens ging het over libidoverlies. Hij weidde enorm uit, ik moest niet denken dat hij nu dan geen seks had, maar hij had nu 4x per week seks in plaats van elke dag. Dus dat was voor hem echt erg. Of ik me dat kon voorstellen? Of dat ik geen vriend had? Ik had geen zin meer in lichamelijk onderzoek, dus heb dat uiterst summier uitgevoerd. Toen ie later met de neuroloog ging praten, noemde hij z'n libidoklachten niet eens meer.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 15:50:18 #241
206679 Laertes
Everybody lies
pi_71821315
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 01:39 schreef MindVision het volgende:
En wat bracht de postbode vandaaaaaaaag:
[ afbeelding ]

Mooi ding!
"What do you think? Is he seizing or dancing?"
  woensdag 12 augustus 2009 @ 17:25:51 #242
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_71823866
Dan wil ik ook even patsen met mijn stethoscoop
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_71839724
pi_71839845
pi_71840470
eten
pi_71840639
Red Bull
pi_71840986
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 09:07 schreef Honeymooner het volgende:
Red Bull
ah bah

Even een vraagje. Eergisteren werd mn Hb gecontroleerd, nu is tussen 7.8-10.8 normaal, maar kan je ook te veel hebben? En hoe zie je dat bij een patiënt?
pi_71841055
Ja je kunt ook teveel hebben, geeft aan dat je aan het indikken bent of dat er teveel vocht uit de bloedbaan is getreden.
En verder nog bij polycytemie vera, waarbij je teveel ery's hebt.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 09:56:45 #249
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_71841416
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 09:37 schreef Honeymooner het volgende:
Ja je kunt ook teveel hebben, geeft aan dat je aan het indikken bent of dat er teveel vocht uit de bloedbaan is getreden.
En verder nog bij polycytemie vera, waarbij je teveel ery's hebt.
En vergeet EPO gebruik niet
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_71842398
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 09:56 schreef Pluizel het volgende:

[..]

En vergeet EPO gebruik niet
Ah ja stom van mij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')