quote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:53 schreef voorbereid het volgende:
[..]
Server op 12v? Kan dat?
Zend ap is leuk maar dan puur om te ontvangen denk ik.
Welke lampen kan je aanraden?
Dat staat erbij op de pagina:quote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:07 schreef 08091981 het volgende:
Die D2 staal, wat is dat precies voor staal, en blijft dat langer scherp dan "gewoon" staal?
Bekend probleemquote:die hammock ziet er ook super uit.. eerst ff weer sparen.. die hobby's ook allemaal
Goeie vraag.quote:Nog iets
Op zeep staat een logo dat hij na het openen nog 1 jaar houdbaar is, maar de zeep zit niet luchtdicht verpakt... na hoe lang zou de zeep niet meer te gebruiken zijn?
Anders maar zeep vacuum verpakken, zie net een mooie aktie bij de lidl.
Ehm ja? hahaquote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:37 schreef Buschetta het volgende:
Server op 12v? Kan dat?
Zend ap is leuk maar dan puur om te ontvangen denk ik.
Welke lampen kan je aanraden?
[..]
Ja, volgens mij is 'ie vergeten de antwoorden erbij te zettenquote:
ik zal me es verdiepen in die server dan..quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 02:06 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Ja, volgens mij is 'ie vergeten de antwoorden erbij te zetten![]()
Bij deze dan:
Ja, Server (PC/NB) kan op 12V, zonder al te veel moeite.
Aangezien ik zelf niet van plan ben thuis (of in Nederland) te blijven, when SHTF, en niet beschik over een lap grond waar ik me kan voorbereiden / terugtrekken, zijn al dat soort dingen "luxe" die ik later pas bij elkaar zal proberen te sprokkelen en dan moet je pakken wat je kan.
Nauwelijks. Voor zover ze (als beginnend plantje) niet door vogels etc. worden opgegeten, is de kans groot dat de plantsoenen dienst ze eruit rukt. De enkeling die overblijft wordt vervolgens door de hele buurt 'geplunderd'. Leuk om te oefenen etc. maar verder niet. Niet in mijn drukke, stedelijke omgeving in elk geval.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 08:12 schreef 08091981 het volgende:
<snip>
ik heb trouwens ook uit al het fruit dat we eten de zaden gehaald, en gedroogd in de zon op de vensterbank. deze wil ik weer op VELE plaatsen gaan planten en hopen dat er in de wijde omgeving een enorme hoeveelheid fruitbomen etc. gaan groeien... geen idee of het werkt..
Er zijn meerdere 'mogelijkheden' voor een TEOTWAWKI, maar waarom je 'slechts' voorbereiden op de meest milde variant denkbaar ??? (maar dan wel met de grootst mogelijke groep 'vijandigen')quote:mijn visie voor teotwawki zal een economische zijn.. dus dan is het goed om goed zelfvoorzienend te zijn... (pff nog een lange weg te gaan...)
Ja & neequote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:03 schreef voorbereid het volgende:
<snip>
wil je echt de bush in?
ik woon in oost drenthe.. rustig hier en heel veel bos, geen andere lokatie beschikbaar/haalbaar.
ga er dus vanuit dat ik het thuis wel kan uitzingen.
wel bij een dijkdoorbraak/overstroming, niet bij een vloedgolf.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 18:50 schreef voorbereid het volgende:
<snip>
ik zit op meer dan 20 meter boven n.a.p voor mijn geval en gevoel hoog genoeg.
Dat was ik vergeten erbij te zetten jaquote:en bij aanluiten bij een groep moet je ook maar net geaccepteerd worden he..
Op de lange termijn kom je er toch niet onderuit. In je uppie of zelfs met een klein groepje leg je uiteindelijk het loodje. (door ziekte of ongevallen)quote:voordelen en nadelen zo'n groep, het is meer zichtbaar.. maar vandaar dat je er waarschijnlijk grotten bij in de buurt wilt.
Zit je nou gewoon reclame te maken voor de "concurrent" !?!?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 19:33 schreef voorbereid het volgende:
ook leuk:
When SHTF - The Modern Day Survival Forum
Dat is inderdaad leuk, ook leuk om thuis zelf eens te maken.quote:simpele manier om te koken
Hier een linkje naar een intersant artikel over wormpjes op bramen ed.:quote:let er bij bramen op dat ze wormpjes kunnen bevatten.
vroeger mocht ik ze van mjin ma niet eten, eerst in een bak zout water oid..
misschien dat iemand anders hier meer over weet?
stikt hier in het bos van de bramen.
'Allo, 'Alloquote:Op maandag 17 augustus 2009 16:22 schreef Exoteria het volgende:
ik weet niet of het correct is of een "bakerpraatje" is, maar mijn oma heeft mij geleerd dat als je een braam plukt even de onderkant (deel waar hij vastzat) moet bekijken en als die "schoon/netjes" is, dan is hij vrij van wormen.
Ow, en "hoi".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |