http://www.telegraaf.nl/t(...)Schalke__.html?p=4,1quote:Moslims des duivels over clublied Schalke
GELSENKIRCHEN - Het stokoude clublied van Schalke heeft in Duitsland sinds kort voor een hoop stampei gezorgd. Al sinds 1926 zingen de fans van de Königsblauen over een profeet die van voetballen niets weet.
Turkse media hebben sinds kort de Bundesligaclub op de korrel omdat de de profeet Mohammed belachelijk zou worden gemaakt door de supporters van de ploeg Gelsenkiirchen.
Boze Duitse moslims voelen zich gekrenkt door het volgende rijm:
Mohammed war ein Prophet / Mohammed was een profeet
Der vom Fussballspielen nichts versteht / die van voetbal niets weet
Doch aus all der schönen Farbenpracht / maar uit het mooie kleurpalet
Hat er sich das Blau und Weisse ausgedacht / heeft hij blauw en wit op Schalke gezet
De protesten stromen momenteel binnen bij Schalke 04. En dat aan de vooravond van de start van de Bundesliga. Beledigde moslims eisen dat de gewraakte regels uit het lied verwijderd worden anders zou komend weekeinde een boycot volgen in de hoogste klasse van het Duitse voetbal.
En nu er over gaan zeiken?quote:Al sinds 1926 zingen de fans van de Königsblauen.............
quote:Schalke04 heeft mailtjes ontvangen waarin er protest is van Moslims over het clublied ‘Blau und Weiß, wie lieb’ ich dich'. Het gaat om de derde stofe: ’Mohammed was een profeet, die niets van voetbal begrijpt. Maar van alle mooie kleuren koos hij voor het blauw en wit.’ Schalke04 is nu in aanraking met de politie.
quote:Blau und Weiß, wie lieb ich Dich
Blau und Weiß, verlass mich nicht
Blau und Weiß ist ja der Himmel nur
Blau und Weiß ist unsere Fußballgarnitur
Hätten wir ein Königreich
Machten wir es den Schalkern gleich
Alle Mädchen, die so jung und schön
Müssten alle Blau und Weiß spazieren gehn
Mohammed war ein Prophet
Der vom Fußballspielen nichts versteht
Doch aus all der schönen Farbenpracht
Hat er sich das Blau und Weiße ausgedacht
Tausend Feuer in der Nacht
Haben uns das große Glück gebracht
Tausend Freunde, die zusammenstehn
Dann wird der FC Schalke niemals untergehn.
En die hebben dat clublied nog nooit gehoord ofzoquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:31 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Schalke had altijd een aardige schare Turken en Libanezen achter ze aan hobbelen. Met dát en de vreemde tekst in het achterhoofd is het eigenlijk één groot achterlijk verhaal.
Hulde.
Idd, hoeveel moslims hebben er geklaagd, 2?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Is de naam van de beledigde moslim al bekend, of zijn ze allemaal beledigd?
50? Ik dacht over vijftien jaar al.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:55 schreef EchoAlpha het volgende:
Ach het is altijd vermakelijk de domme reacties van meneertje turnpoint te lezen. Het leuke is hij kan niks anders doen. Het zal hem niet lukken de Islamisering van Europa te stoppen en over 50 jaar is heel Europa Islamtisch en moet hij gaan buigen voor de Islam.
Tenminste als ik die reacties van hem zo in andere topics ff lees....Toch?
Vandaag de dag leven er pas grote aantallen moslims in Duitsland...quote:
1926?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:23 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Waat heeft dat laatste stuk met het onderwerp te maken? Nog even losstaand van het feit dat er in die tijd, ook hier in het westen, wel vaker met kinderen getrouwd werd (en erger).
Als dit bericht de moslimmassa's bereikt kunnen ze het beter wel doen. Anders: 1904-2009quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:15 schreef Neleos het volgende:
Schalke kan toch niet zo maar even het officiele clublied aanpassen. Voetbal is ook religie ten slotte.
Idioot.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:21 schreef MightyDutchy het volgende:
[..]
Als dit bericht de moslimmassa's bereikt kunnen ze het beter wel doen. Anders: 1904-2009
En zelfs al zouden ze het clublied aanpassen, denk je dat de gemiddelde voetbal hooligan supporter zich daar iets van gaat aantrekken. Lijkt me eerder dat die allemaal hun kont in de krib gaan gooien.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:15 schreef Neleos het volgende:
Schalke kan toch niet zo maar even het officiele clublied aanpassen. Voetbal is ook religie ten slotte.
Ha , jij bent een voorstander van geweldquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:21 schreef MightyDutchy het volgende:
[..]
Als dit bericht de moslimmassa's bereikt kunnen ze het beter wel doen. Anders: 1904-2009
Vind het sowieso al vreemd aangezien dat clublied niet nieuw is.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:20 schreef IHVK het volgende:
Waarschijnlijk hebben 5 mensen erover geklaagd. Zodat de media weer een boze moslims. Oeh wat eng bericht heeft.
Nou wat zijn ze boos hoor, die moslims.
Het begon eigenlijk eerst als een nieuwsbericht over de Islamisering van Europa maar het was makkelijk om er boze moslims in te stoppenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:22 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Vind het sowieso al vreemd aangezien dat clublied niet nieuw is.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:26 schreef __Saviour__ het volgende:
Goh, het zal weer eens niet
Eens, Lijkt me een gevalletje zeiken om het zeiken. Iedereen brult dit liedje al jaren mee.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:22 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Vind het sowieso al vreemd aangezien dat clublied niet nieuw is.
Het is gewoon het standaard rondje van de media. En vandaag in de rubriek boze moslims: drie moslims waren vandaag boos op hun moeder omdat ze huisarrest hadden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:26 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Eens, Lijkt me een gevalletje zeiken om het zeiken. Iedereen brult dit liedje al jaren mee.
In dit geval denk ik dat het ook een beetje overdreven is, mocht het wel waar zijn vind ik het raar dat ze daar nu pas over beginnen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:28 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het is gewoon het standaard rondje van de media. En vandaag in de rubriek boze moslims: drie moslims waren vandaag boos op hun moeder omdat ze huisarrest hadden.
zoiets.![]()
Oja er zijn inderdaad wat moslims met lange tenen. Maar de media is ook erg goed in overdrijven. Net als die zogenaamde 'cartoonrellen'. Mensen werden betaald om te protesteren enzo.
Ja maar niet iedere boze man krijgt een nieuwsbericht.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:30 schreef Boze_Appel het volgende:
Vermoeiend, al die mensen die boos worden over van alles.
Wat is in dit clublied dan de haatleuze?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 01:23 schreef Ghazi het volgende:
Deze haatleuzen vallen onder dezelfde categorie als "Hamas, hamas, joden aan het gas".
Goed dus dat er tegen opgetreden wordt.
Religie? Voetbal is oorlog joh.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:15 schreef Neleos het volgende:
Aangezien voetbal nog niet bestond toen Mohammed karavanen beroofde en daar ter rechtvaardiging een sprookje bij verzon lijkt het me een simpele historische waarheid.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 03:07 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Wat is in dit clublied dan de haatleuze?
Dat die mohammed geen verstand van voetbal heeft?
Is dat dan al een haatleuze?
Dude! Allah weet alles!quote:Op woensdag 5 augustus 2009 09:38 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Aangezien voetbal nog niet bestond toen Mohammed karavanen beroofde en daar ter rechtvaardiging een sprookje bij verzon lijkt het me een simpele historische waarheid.
Mohammed had geen verstand van conservenblikjes, het periodiek systeem en het verschil tussen zwak- en wisselstroom! En nu?
Sterker nog.. er wordt gezongen dat de profeet Schalke op de kaart heeft gezet in het blauw wit. Lijkt me niets mis mee, integendeel... lijkt me een complimentquote:Op woensdag 5 augustus 2009 03:07 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Wat is in dit clublied dan de haatleuze?
Dat die mohammed geen verstand van voetbal heeft?
Is dat dan al een haatleuze?
Er is maar een kleine aanpassing in het clublied voor nodig om de vrede weer terug te krijgen, maak er gewoon van dat mohammed alles van voetbal weet en het is in ordequote:Op woensdag 5 augustus 2009 09:49 schreef fratsman het volgende:
och och, hebben ze weer wat gevonden?Ik hoop dat de aanhang van Schalke dit voortaan iedere zaterdag snoeihard zingt.
Moslims blijven maar dingen zoeken om te rellen. Net als dat heiligenbeeld van 500 jaar oud, waarvan ze INEENS gingen denken dat Mohammed door die heilige verslagen werd. Vorig jaar in een Belgische kerk ofzo.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 09:51 schreef badwurm het volgende:
[..]
Er is maar een kleine aanpassing in het clublied voor nodig om de vrede weer terug te krijgen, maak er gewoon van dat mohammed alles van voetbal weet en het is in orde
Oh ja! Stom van me.quote:
Ach, omdat ie zo mooi is en ook hier weer zo toepasselijk gooi ik deze klassieke quote van Robert Pirsig er nog maar eens een keertje tegenaan:quote:Hij weet alleen nog niet zo goed hoe hij zelf met godslastering om moet gaan, daarom moeten zijn schapen op aarde daar zorg voor dragen.
Waarvan akte.quote:"You are never dedicated to something you have complete confidence in. No one is fanatically shouting that the sun is going to rise tomorrow. They know it is going to rise tomorrow. When people are fanatically dedicated to political or religious faiths or any other kinds of dogmas or goals, its always because these dogmas or goals are in doubt."
Lang leve de islam...quote:Op woensdag 5 augustus 2009 09:54 schreef fratsman het volgende:
[..]
Moslims blijven maar dingen zoeken om te rellen. Net als dat heiligenbeeld van 500 jaar oud, waarvan ze INEENS gingen denken dat Mohammed door die heilige verslagen werd. Vorig jaar in een Belgische kerk ofzo.
Ik denk niet dat de voorzitter bepaald wat de fans zingen als clubliedquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:52 schreef cultheld het volgende:
Ik hoop dat de voorzitter van Schalke niet op de knieën gaat voor dit klagende tuig.
Nou sommige hierzo (Mighty Dutchy enzo ) zullen het wel een afvallige vindenquote:Schalke 04 heeft steun uit onverwachte hoek ontvangen inzake de mogelijke aanpassing van het clublied. Daarover ontstond debat, nadat moslims kritiek uitten op een passage in het clublied van die Königsblauen. Volgens de voorzitter van de Centrale Raad voor Moslims in Duitsland moet men de zaak echter niet te hoog opnemen. Aiman Mazyek is van mening dat het clublied niet dient te worden gezien als godslastering. Dinsdag kwam namelijk naar buiten dat moslims zich hevig stoorden aan de zinnen 'Mohammed was een profeet die van voetbal niets wist, maar uit alle mooie kleuren heeft hij voor blauw en wit gekozen.' Mazyek countert de kritiek een dag later.
“Mohammed leefde in een tijd dat er überhaupt nog geen voetbal bestond. We kunnen hier maar beter de humor van inzien en ons niet langer druk maken over dat lied.” Schalke 04 heeft de Duitse politie verzocht de situatie rondom de club in de gaten te houden uit angst voor lijfelijke protesten. Eerder kwamen protestbrieven binnen.
Mazyek is van mening dat een racistische moord op een Egyptische vrouw in Dresden de aanleiding is voor de protesten. "Bij veel moslims spelen emoties een grote rol en sommigen maken daar in zo'n situatie misbruik van”, aldus de voorzitter.
Dus jij vindt het rellen van een stel moslimidioten voldoende reden om "kleine aanpassingen" aan te moedigen zodat er "vrede" ontstaat?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 09:51 schreef badwurm het volgende:
[..]
Er is maar een kleine aanpassing in het clublied voor nodig om de vrede weer terug te krijgen, maak er gewoon van dat mohammed alles van voetbal weet en het is in orde
Idd, ze nemen aan steeds meer zaken aanstootquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:25 schreef qonmann het volgende:
De tenen van de Moslims worden steeds langer
"Steeds meer". Kun je dat onderbouwen en bewijzen met cijfers?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:55 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, ze nemen aan steeds meer zaken aanstoot
Ze zijn denk ik de moslims met heeeeeeeeeeele lange tenen , maar je hoeft het maar over een rpofeet te hebben , een tekening te maken en ze staan alweer te schreeuwenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:29 schreef Ghazi het volgende:
[..]
"Steeds meer". Kun je dat onderbouwen en bewijzen met cijfers?
En wie is precies "ze"?
En het woord aanstoten is ook niet helemaal goed geopbjectiveerd. Kun je dat toelichten dat de "aanstoot toeneemt"?
Een clublied en een paar spotprentjes zijn dan ook veel schadelijker voor de islam dan de honderden idioten die onschuldigen opblazen, imams die de ziekste ideeen verkondigen en gefrustreerde mocro's die columnisten op straat de nek afsnijden.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:36 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ze zijn denk ik de moslims met heeeeeeeeeeele lange tenen , maar je hoeft het maar over een rpofeet te hebben , een tekening te maken en ze staan alweer te schreeuwen
Op de Nordkurve loslaten inderdaadquote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:59 schreef DirkZz het volgende:
Laat ze maar protesteren bij de Veltins-Arena tijdens een wedstrijd van S04.
Kunnen we lachen.
Mooie club is het inderdaad:quote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:01 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Op de Nordkurve loslaten inderdaad
S04 ist ja der Himmel nur!
S04 ist uns're fussball garnitur!
quote:
Real Madrid met het koopzieke gedrag en het slechte voetbal. Hmmm...quote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:07 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Zijn we het ook nog es met elkaar eens.
Daar ging het hier niet over droeftoeter.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Real Madrid met het koopzieke gedrag en het slechte voetbal. Hmmm...![]()
Visca Barca!
Dan nog heb ik de morele plicht je op je slechte voetbalsmaak te wijzen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:12 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Daar ging het hier niet over droeftoeter.
Kratje bier op het kampioenschap komend seizoen?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan nog heb ik de morele plicht je op je slechte voetbalsmaak te wijzen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |