Heb je het nu niet gewoon over een SOA?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:34 schreef Sander het volgende:
De vriend van een vriendin van me heeft het, zij heeft de helft van de symptomen al en het schijnt te heersen onder het personeel van de grootste kroeguitbater van Arnhem.
Een fokker met IRL vrienden vind ik sowieso wel een topic waard.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:34 schreef Sander het volgende:
Hier is vast al een topic over, maar ik ben nieuwsgierig. De vriend van een vriendin van me heeft het, zij heeft de helft van de symptomen al en het schijnt te heersen onder het personeel van de grootste kroeguitbater van Arnhem. Binnenkort zal ik dus ook wel de pineut zijn. Die vriend zit inmiddels onder quarantaine thuis. Zij binnenkort ook wel
Hebben jullie al zieken in de omgeving?
Ja inderdaad. Ik was nu om de vijf minuten mijn handen, omdat ik bang ben dat ik de Mexicaanse griep peer-to-peer oploop via mijn toetsenbord.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:41 schreef teknomist het volgende:
[..]
Een fokker met IRL vrienden vind ik sowieso wel een topic waard.
Kan dat echt? Shit moet ik toch ook mijn handen even wassen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:43 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Ik was nu om de vijf minuten mijn handen, omdat ik bang ben dat ik de Mexicaanse griep peer-to-peer oploop via mijn toetsenbord.
Ijskoude humor Pool, jou mag ik wel!quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:43 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Ik was nu om de vijf minuten mijn handen, omdat ik bang ben dat ik de Mexicaanse griep peer-to-peer oploop via mijn toetsenbord.
Van je meneer?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:08 schreef Greys het volgende:
De directe collega van mijn meneer heeft het, is vandaag vastgesteld.
Hij zit samen met de collega elke week in het vliegtuig tussen Ned. en Engeland.
Op zijn werk worden nu flesjes met een soort alcohol-achtig spul neergezet voor bij het handen wassen en mondkapjes uitgedeeld. Al wordt er nogal lacherig over gedaan.
Van mijn vriend, mijn samenwoner, jeweetwel.quote:
Hij belde net dat er ook niemand met zo'n kapje op het werk zit nuquote:
Respect voor je vriend dat hij je zover heeft gekregen hem meneer te noemen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:08 schreef Greys het volgende:
De directe collega van mijn meneer heeft het, is vandaag vastgesteld.
Hihi. Neen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:38 schreef Pool het volgende:
[..]
Heb je het nu niet gewoon over een SOA?
Dat bedoel ikquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:41 schreef Drumpie het volgende:
Vriend en een vriendin van mij, maar met medicijnen waren ze er binnen een weekje vanaf.
De ziekte is alleen erg gevaarlijk als je al ziek bent, bijv. longontsteking.
Mensen die gezond zijn hebben niks te vrezen.
Je moet ook een Mac gebruiken in deze tijden, die kunnen geen virussen krijgen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:43 schreef Pool het volgende:
[..]
Neem een linux bak ipv van zo'n mac johquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:56 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Je moet ook een Mac gebruiken in deze tijden, die kunnen geen virussen krijgen.
2 kalen, of 1 kale en die ene met de staart?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:22 schreef NatteBever het volgende:
2 gasten van de Party Animals die ik ken hebben het![]()
Bestaan die nog steeds dan?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:22 schreef NatteBever het volgende:
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:22 schreef NatteBever het volgende:
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:43 schreef Pool het volgende:
[..]
dat ik de Mexicaanse griep peer-to-peer oploop via mijn toetsenbord.
Zijn er in werkelijkheid al een paar duizend gok ik zoquote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:39 schreef Honeymooner het volgende:
Als ik lees hoeveel mensen hier al iemand kennen met de griep, moet het werkelijke aantal besmettingen echt al veeeeel hoger zijn dan die 600 oid die bekend zijn in NL.
Slimme tactiek, de douche vemijden. Dat is de eerste plaats waar bacterien toeslaan.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:02 schreef iBolt het volgende:
Me ouders en broer hebben hetik blijf nu de hele dag op me kamer en kom alleen uit de kamer om te eten... me ouders en broer zijn dan wel opgesloten in hun kamer... douche heb ik al 4 dage niet meer gedaan
"Waarschijnlijk" Maar je hebt je dus niet laten bemonsteren?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 01:40 schreef xylius het volgende:
Ik heb waarschinlijk zelf die griep gehad, en ik kan zeggen dat je wel rust moet nemen.
Ik had over 41 graden koorts, en kon niet meer staan of eten.
Het duurde gelukkig maar 2 dagen, maar ik was goed ziek.
Van 41 graden koorts alleen ga je toch al doodquote:Op donderdag 6 augustus 2009 01:40 schreef xylius het volgende:
Ik heb waarschinlijk zelf die griep gehad, en ik kan zeggen dat je wel rust moet nemen.
Ik had over 41 graden koorts, en kon niet meer staan of eten.
Het duurde gelukkig maar 2 dagen, maar ik was goed ziek.
O ja, ik ken er ook twee en die hebben het niet. Dus ben benieuwd wie jij kent. Een van de twee die ik ken (PG) komt morgen op mijn bruiloft.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:22 schreef NatteBever het volgende:
Nieuwe 'generatie' doelt hij op, daar heeft PG niet bijgezetenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:36 schreef kL0j00h het volgende:
[..]
O ja, ik ken er ook twee en die hebben het niet. Dus ben benieuwd wie jij kent. Een van de twee die ik ken (PG) komt morgen op mijn bruiloft.
Sowieso vreemd dat je er zo lollig over doet als het bekenden van je zijn.
O zoquote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:01 schreef PartyAnimal87 het volgende:
[..]
Nieuwe 'generatie' doelt hij op, daar heeft PG niet bijgezetenOverigens is 1 van de 2 waar NatteBever op doelt weer zo goed als fit
Gefeliciteerd met je huwelijk alvast
Ach toch.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:27 schreef Scorpie het volgende:
Ik vermoed dat mijn vriendin het heeft; geen koorts, wel veel hoesten, en een beetje hoofdpijn enzo. Nog niet plat though.
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:43 schreef phileine_ het volgende:
de moeder van de vriend van een huisgenootje. (is t nog te volgen?)
das wel echt een narigheidje van in een studentenhuis met 20 man wonen. Stel dat er dadelijk een iemand besmet wordt, dan is gelijk iederéén ziek
hou eens op om in ELK topic je gal te spugen, het begint een beetje irritant te worden...quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:18 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
PANIEK!!!!!!
Doe je ook zo spastische bij een normaal griepje? Of laat je jezelf gewoon lekker bangmaken daar de fear campaign die momenteel gaande is.
Ja ja , we kennen die standaard entry's nu wel. Doe nou meer weer normaal.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:18 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
PANIEK!!!!!!
Doe je ook zo spastische bij een normaal griepje? Of laat je jezelf gewoon lekker bangmaken daar de fear campaign die momenteel gaande is.
Een echte conspiracy believerquote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:18 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
PANIEK!!!!!!
Johan Cruijf zei het al, elk nadeel heeft zijn voordeel.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:29 schreef krullebol81 het volgende:
Tomas Berge..... das de enige die ik 'ken'
Boefje!!!!!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:44 schreef Schuttingbeer het volgende:
ik moet zeggen dat ik zelf ook het idee heb dat ik griepverschijnselen kan gaan vertonen, soms kan je het gewoon voelen aankomen...
Dus binnenkort aan de griep.. lekkah
En?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:10 schreef Remzz het volgende:
Net uitslag gekregen ik heb het ook, gelukkig het meeste al gehad
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:10 schreef Remzz het volgende:
Net uitslag gekregen ik heb het ook, gelukkig het meeste al gehad
Mwou, dinsdagavond kwam het ineens opzetten, vanaf toen met 39 graden koorts en alle randverschijnselen rondgelopen. Gisteren weinig veranderd, vandaag is de koorts gezakt en voel ik me al weer een stuk beter.quote:
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:47 schreef Remzz het volgende:
Mwou, dinsdagavond kwam het ineens opzetten, vanaf toen met 39 graden koorts en alle randverschijnselen rondgelopen. Gisteren weinig veranderd, vandaag is de koorts gezakt en voel ik me al weer een stuk beter.
Lijkt gewoon op een normale griep eigenlijk niets aparts aan.
en je hoefde ook niet eens Tamiflu te slikken?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:47 schreef Remzz het volgende:
[..]
Mwou, dinsdagavond kwam het ineens opzetten, vanaf toen met 39 graden koorts en alle randverschijnselen rondgelopen. Gisteren weinig veranderd, vandaag is de koorts gezakt en voel ik me al weer een stuk beter.
wat heb jij een rare armpjes.....quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:00 schreef APK het volgende:
[..]
![]()
Voordeel is dat je nu waarschijnlijk niet de [ afbeelding ] OH NOES!!!![ afbeelding ] prik hoeft te halen.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:06 schreef FANN het volgende:
[..]
en je hoefde ook niet eens Tamiflu te slikken?![]()
eigenlijk een griepje van niks dus....
quote:De virusremmer Tamiflu wordt alleen nog maar aan besmette mensen gegeven die tot een risicogroep behoren. Volgens het RIVM verloopt de griep zo mild dat Tamiflu niet nodig is voor iedereen. Tot de risicogroepen behoren onder anderen jonge kinderen, mensen die al ziek zijn en hoogzwangere vrouwen.
Bron.
Komt door de Argentijnse armkramp-pandemie van vorig jaar.quote:
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:09 schreef APK het volgende:
[..]
[..]
[..]
Komt door de Argentijnse armkramp-pandemie van vorig jaar.![]()
Wat is dan nou eigenlijk het verschil met de gewone griep??quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:47 schreef Remzz het volgende:
[..]
Dat het besmettelijker is en buiten het normale griepseizoen voorkomt?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:15 schreef Neleos het volgende:
Wat is dan nou eigenlijk het verschil met de gewone griep??
Idd en de doelgroep ligt nu tussen de 15-30 itt. de normale griep. En idd geen Tamiflu gehad, kon wel maar aangezien de griep bij mij gewoon normaal verloopt is het niet nodig bovendien is het effect na 48 uur(na de eerste verschijnselen) bijna te verwaarlozen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:18 schreef APK het volgende:
[..]
Dat het besmettelijker is en buiten het normale griepseizoen voorkomt? [ afbeelding ]
Hij heeft dus officieel de mexicaanse griep?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:07 schreef Bokhorst21 het volgende:
Mijn buurman ligt momenteel op de IC in Harderwijk....wist (hoorde) wel dat hij behoorlijk verkouden was maar nu een beste longontsteking. Ook z'n nieren zijn een paar keer doorgespoeld. Geen idee waarom dat allemaal nodig is....maargoed, het komt wel dichtbij zo.
Hoe vet is dat. Dan maak je bij mij echt de blits. Vakantie in dit jaar, 2009, en dan dé ziekte van het jaar zoenen. Hoe is dat. Dat onthoud je eeuwig. Ik ben jaloersquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:20 schreef Hondenfluitje het volgende:
hij had gezoend met een meisje die Mexicaanse griep had![]()
AAAAAARGH!!!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:59 schreef GasTurbine het volgende:
Ik ken een groepje van 5 gasten die allemaal ziek uit Spanje kwamen. Daarnaast een goede vriend en zijn 10koppige familie (allemaal).
Daarnaast zijn 3 collega's ziek naar huis gestuurd. Die weten het niet zeker of ze 'het' hebben.
En dus het is niet meer spannend genoeg?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:46 schreef Aventura het volgende:
Er is niks meer aan nu het niet meer wordt vastgesteld.
Ze testen alleen nog bij mensen die in de risicogroep zitten volgens mij.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:46 schreef Aventura het volgende:
Er is niks meer aan nu het niet meer wordt vastgesteld.
Ik zag je in de bunker CG weer melden dat je weer beter bent.quote:
dr werd niet meer getest...maar ik val in de risicogroep dus ik kreeg gelijk tamiflu....ik heb in geen jaren griep gehad...krijg ook al jaren de griepprik......dus het was wel ws dat het de '' mexicaanse'' was...quote:Op maandag 17 augustus 2009 19:31 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik zag je in de bunker CG weer melden dat je weer beter bent.
Was het écht de Mexicaanse griep of een gewoon griepje?
en als het de Mexicaanse Griep was, hoelang heeft het precies geduurd en wat waren
de klachten?
Ben je in die tussentijd naar buiten geweest of heeft iemand boodschappen voor je gedaan?
sorry voor zoveel vragenmaar ben ik wel benieuwd naar.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:24 schreef Laysa het volgende:
[..]
dr werd niet meer getest...maar ik val in de risicogroep dus ik kreeg gelijk tamiflu....ik heb in geen jaren griep gehad...krijg ook al jaren de griepprik......dus het was wel ws dat het de '' mexicaanse'' was...
ik had scheelmakende hoofdpijn.....kotsziek.....overal pijn....nul komma nul etenslust....en binnen notime enorm hoge koorst.....het was vorige week lekker warm maar ik zat met een dikke trui aan en sokken en een warme broek omdat ik het heel de tijd koud had.....ik merkte wel dat, ik denk dat dus, door de tamiflu ik me toch binnen 3 dagen weer een stuk beterder voelde...het begon dinsdag en zondag was ik zo goed als ziek vrij naar mijn gevoel....al ben ik zaterdag wel nog even de supermarkt zelf ingeweest....werd compleet gek van het binnenzitten![]()
en ja mn boodschappen werden gebracht...door mn moeder....die belde aan en ging vervolgens verderop de gallerei staan wachten tot ik de voordeur open deed
![]()
zo alles beantwoord?
Bijnaquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:24 schreef Laysa het volgende:
[..]
dr werd niet meer getest...maar ik val in de risicogroep dus ik kreeg gelijk tamiflu....ik heb in geen jaren griep gehad...krijg ook al jaren de griepprik......dus het was wel ws dat het de '' mexicaanse'' was...
ik had scheelmakende hoofdpijn.....kotsziek.....overal pijn....nul komma nul etenslust....en binnen notime enorm hoge koorst.....het was vorige week lekker warm maar ik zat met een dikke trui aan en sokken en een warme broek omdat ik het heel de tijd koud had.....ik merkte wel dat, ik denk dat dus, door de tamiflu ik me toch binnen 3 dagen weer een stuk beterder voelde...het begon dinsdag en zondag was ik zo goed als ziek vrij naar mijn gevoel....al ben ik zaterdag wel nog even de supermarkt zelf ingeweest....werd compleet gek van het binnenzitten![]()
en ja mn boodschappen werden gebracht...door mn moeder....die belde aan en ging vervolgens verderop de gallerei staan wachten tot ik de voordeur open deed
![]()
zo alles beantwoord?
ik werd er misselijk van.......alle 5 de dagen....en daarna was het ook gelijk weg....voor de rest had ik geen bijwerkingen....quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:56 schreef hondjes het volgende:
[..]
Bijna![]()
Nog een vraagje..hoe reageerde je op de Tamiflu...want daar gaan ook veel verhalen over...
en hoe weet je dat dit niet om een gewone griep gaat of de mexicaanse griep?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 07:19 schreef Doopy-X- het volgende:
Bij vrouwlief is na een week hoesten (waarvan de laatste 2 dagen een stuk erger) vannacht de koorts boven de 38 graden ontstaan.
Zoonlief hoest ook al een tijd, die maar goed in de gaten houden qua koorts
Vooral door het constante gehoestquote:Op maandag 24 augustus 2009 18:14 schreef FANN het volgende:
[..]
en hoe weet je dat dit niet om een gewone griep gaat of de mexicaanse griep?
Nee, dokter vertelde dat ze niet meer testenquote:zijn ze getest?
neenquote:De Mexiaanse griep schijnt zéér besmettelijk te zijn.
Heb je zelf nergens last van?
dat was misschien ook een verkeerde diagnosequote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:32 schreef -jos- het volgende:
Ik vraag me af hoe het nou getest wordt of je de Mexicaanse griep hebt. Volgens mij worden bij veel mensen die een longontsteking of een gewone griep hebben gewoon verkeerde diagnoses gesteld.
Overigens was mijn neef een van de eersten die het had die kwam uit Loret de Mar.
Jep zou kunnen hij had een longontsteking en heeft antibiotica gekregen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:46 schreef dondjo het volgende:
[..]
dat was misschien ook een verkeerde diagnose
Lees de zin voor je vraag eensquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:06 schreef buro8 het volgende:
Mexicaanse griep slaat toe onder katten
Door onze redacteur
AMSTERDAM – Hoewel het huidige griepvirus voor mensen goed te behandelen is, lijken katten extreem vatbaar te zijn voor het Influenza A (H1N1) virus. Dat is de uitkomst van recent onderzoek van het RIVM. Bij drie overleden katten in Nederland is het virus vastgesteld. Waar de katten zich in bevinden, is niet bekend.
De dieren werden op verzoek van de dierenarts onderzocht omdat de griep eerder bij de eigenaren was vastgesteld en de dieren tot voorkort kerngezond waren. Omdat de combinatie van de symptomen braken, haaruitval en een verstoord oriëntatievermogen bij de dierenarts niet bekend waren, heeft die hulp ingeschakeld. Wetenschappers onderzoeken momenteel naar verdere voorzorgsmaatregeldingen om het virus te bestrijden. Zij zijn bang dat het virus onder dieren sneller zal verspreiden en muteert tot een agressievere vorm van influenza A. Of andere diersoorten ook vatbaar zijn, is momenteel niet bekend. Tot die tijd worden eigenaren van alle dieren geadviseerd hun huisdier binnen te houden om verdere verspreiding te voorkomen.
Wat moet ik nu met mijn kat doen?
Nu hopen dat die andere populaire poepfabrieken er ook vatbaar voor zijn en then we can all live happily ever afterquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:06 schreef buro8 het volgende:
Door onze redacteur
AMSTERDAM – Hoewel het huidige griepvirus voor mensen goed te behandelen is, lijken katten extreem vatbaar te zijn voor het Influenza A (H1N1) virus. Dat is de uitkomst van recent onderzoek van het RIVM. Bij drie overleden katten in Nederland is het virus vastgesteld. Waar de katten zich in bevinden, is niet bekend.
De dieren werden op verzoek van de dierenarts onderzocht omdat de griep eerder bij de eigenaren was vastgesteld en de dieren tot voorkort kerngezond waren. Omdat de combinatie van de symptomen braken, haaruitval en een verstoord oriëntatievermogen bij de dierenarts niet bekend waren, heeft die hulp ingeschakeld. Wetenschappers onderzoeken momenteel naar verdere voorzorgsmaatregeldingen om het virus te bestrijden. Zij zijn bang dat het virus onder dieren sneller zal verspreiden en muteert tot een agressievere vorm van influenza A. Of andere diersoorten ook vatbaar zijn, is momenteel niet bekend. Tot die tijd worden eigenaren van alle dieren geadviseerd hun huisdier binnen te houden om verdere verspreiding te voorkomen.
Moet het niet muteren tot iets leuks waar jij haaruitval, braken en doodgaan van krijgt enzo.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 00:07 schreef enchufa het volgende:
Nu hopen dat die andere populaire poepfabrieken er ook vatbaar voor zijn en then we can all live happily ever after
Volgens mij is het al 11 jaar niet meer stoer om te zeggen dat je een linux bak hebt. Je loopt een beetje achter, bovendien gebruik je zelf ook gewoon Windowsquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:20 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Neem een linux bak ipv van zo'n mac joh
Bullshit.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:04 schreef Doopy-X- het volgende:
Magoe, kan uiteraard ook een "gewone" griep zijn maar ze ligt voor de zekerheid toch in quarantaine op zolder ;-)
vreemd dat jij het niet hebt dan, ik dacht dat het zo verschrikkelijk besmettelijk was ,,,quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:03 schreef twetwe het volgende:
Een maat van me heeft het sinds dat we terug zijn van vakantie.
Hier de helft van de groep. Ik heb zelf nog steeds een beetje lastquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 09:52 schreef Biels het volgende:
Check. En iedereen die met me mee was naar Lowlands.
maar wie zegt dat als je het 1 keer hebt gehad je er voortaan imuun voor bent. als het muteert moet het antivirus toch ook veranderen om het tegen te gaan?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:12 schreef MarkyMarkx het volgende:
Je kan alleen maar hopen dat je die griep zo snel mogelijk krijgt. Als ik iemand zou kennen die het heeft zou hem op zijn bek pakken.![]()
Nu is die griep nog mild. Dadelijk muteert het en dan krijg je een dodelijke variant.
Of, je hebt blijkbaar al een ziekte die tot nu toe ongemerkt is gebleven en vervolgens leg je dus het loodje omdat je die griep krijgtquote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:12 schreef MarkyMarkx het volgende:
Je kan alleen maar hopen dat je die griep zo snel mogelijk krijgt. Als ik iemand zou kennen die het heeft zou hem op zijn bek pakken.![]()
Nu is die griep nog mild. Dadelijk muteert het en dan krijg je een dodelijke variant.
Ikzelf heb het, misschien mijn man en onze kinderen moeten we nog afwachten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:34 schreef Sander het volgende:
Hebben jullie al zieken in de omgeving?
Oe, wij hebben 4 katten.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:06 schreef buro8 het volgende:
Door onze redacteur
Geen van beiden, de griep duurt 1 tot 2 weken. Je hebt waarschijnlijk een verkoudheidje, zoals iedereen heeft nu.quote:Op vrijdag 4 september 2009 06:52 schreef OvulatiePeilStation het volgende:
Gisteren de griep gehad en de hele dg in bed gelegen. Of het mexicaanse of hollandse griep is weet ik niet.
Dan is er niks aan de hand. Als je meer dan 38.5 koorts hebt zou ik thuis blijven en bij meer dan 39.5 zou ik de dokter eens bellen. Nu gewoon lekker gaan werken of naar schoolquote:Op vrijdag 4 september 2009 08:16 schreef Dragorius het volgende:
Gistermiddag kreeg ik ineens last van hoofdpijn, nekpijn en opgezette klieren in mijn nek
Nu heb ik "slechts" 37.5 graden dus geen koorts..
quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:18 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Dan is er niks aan de hand. Als je meer dan 38.5 koorts hebt zou ik thuis blijven en bij meer dan 39.5 zou ik de dokter eens bellen. Nu gewoon lekker gaan werken of naar school
Ja, gelijk heb je. Je hebt ook mensen die met 40 graden koorts nog gaan werken, maar dat nemen collega's meestal niet in dank af als je in hun koffie staat te blaffenquote:Op vrijdag 4 september 2009 12:15 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ik heb gebeld met een kennis van me (huisarts en hij kan een fatsoenlijke ananmnese stellen) en we waren het er beiden over eens dat (nu inmiddels 38.0 gepasseerd) ik beter thuis kan blijven, even goed uitzieken en dan straks weer aan de slag. Ongeacht of het nu H1N1a is of een andere vorm.
Opgezwollen klieren zijn nog het vervelendst nu maar was te verwachten.
Sowieso zou ik niet mogen werken nu ivm de protocollen m.b.t. de griepEn ik voel me niet goed genoeg om mijn werk fatsoenlijk te doen dus nee dank je
Wat is de bron van dit stukje...ik kan het nergens vinden?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:06 schreef buro8 het volgende:
Door onze redacteur
Een fake-blog....quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:49 schreef -Nienna- het volgende:
[..]
Wat is de bron van dit stukje...ik kan het nergens vinden?
Ja ja, dat soort kreten kennen we nu welquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:09 schreef superworm het volgende:
[..]
AAAAAARGH!!!![]()
![]()
![]()
WE'RE ALL GONNA DIE!!!
quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:57 schreef clumsy_clown het volgende:
39,1 graden hier, ongecontroleerd rillen, koud en warm tegelijk, misselijk en hoofdpijn. En aangezien ik in het ziekenhuis werk wordt dat een week niet werken.
Wel al getest? Het kan ook gewon buikgriep zijn natuurlijk. Bij mij dan niet, vooralsng heb ik daar goddank geen last van.quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:10 schreef Dragorius het volgende:
[..]Ik heb nog maar 38.5....trok die koorts maar wat aan dan zat dat er ook op...heb ook veel last van de darmen zeg maar
Ik word niet getest (geen risicogroep en geen baan in bijv. de zorg) maar ben in contact geweest met een vriend die wel in de zorg werkt en wel positief getest is...quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:42 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Wel al getest? Het kan ook gewon buikgriep zijn natuurlijk. Bij mij dan niet, vooralsng heb ik daar goddank geen last van.
Kutquote:Op zaterdag 5 september 2009 16:43 schreef De_Kardinaal het volgende:
Officieel mag ik vandaag weer naar buiten!
En nu ga jij jezelf aanmelden bij de grotegriepmeting? Zo blijf ik een beetje op de hoogte waar en hoe de griep zich verspreidt.quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:57 schreef clumsy_clown het volgende:
39,1 graden hier, ongecontroleerd rillen, koud en warm tegelijk, misselijk en hoofdpijn. En aangezien ik in het ziekenhuis werk wordt dat een week niet werken.
zwager is alweer beter getest en al... en alweer aan het werkquote:Op vrijdag 4 september 2009 21:06 schreef FANN het volgende:
Eindelijk dan toch !
Mijn Zwager, belangrijk detail, mijn zwager werkt in een ziekenhuis, is dus meteen getest,
mag niet meer op het werk verschijnen, Heeft A-typische klachten, bijvoorbeeld
niet hoesten... dus daar kun je het dus ook niet aan herkennen.
Vreemd detail; mijn zus, die notabene op IC werk in hetzelfd ziekenhuis, moet wél gewoon
door blijven werken en ja het is daar bekend dat ze getrouwd zijn en onder één dak wonen.
is toch wel weer vreemd.... maar zoals zijn zus ook al zei, het is toch niet tegen te houden
want dan zou je al het bezoek en personeel, brijwilligers en iedereen die ook maar een stap
in het ziekenhuis zet moeten testen.
Zwager is goed beroerd, maar niet veel anders dan bij een normale griep..
paracetamol haalt je koorts omlaag, zodra het uitgewerkt is zul je er wel weer last van krijgen. :/ beterschap!quote:Op donderdag 17 september 2009 22:17 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik denk dat ik het heb. Atm 39,2 graden, koppijn, benauwd, pijn aan linkeroor en vieze slijmhoest die soms lang doorgaat.
Maar we zullen zien :/
//edit
hmz om 7uur had ik 39,2. Zojuist weer gemeten en nu 37,6. vreemd, maar heb 2 paracetamol gehad. mss dat dat het is. ben nog wel erg benauwd, hoesten, koppijn en oorpijn.
Pff ook al?quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:10 schreef Dragorius het volgende:
[..]Ik heb nog maar 38.5....trok die koorts maar wat aan dan zat dat er ook op...heb ook veel last van de darmen zeg maar
Vage koppijn idem, heb nooit hoofdpijn nml...dus ineens ff en dan weer weg...quote:Op donderdag 17 september 2009 22:17 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik denk dat ik het heb. Atm 39,2 graden, koppijn, benauwd, pijn aan linkeroor en vieze slijmhoest die soms lang doorgaat.
Maar we zullen zien :/
//edit
hmz om 7uur had ik 39,2. Zojuist weer gemeten en nu 37,6. vreemd, maar heb 2 paracetamol gehad. mss dat dat het is. ben nog wel erg benauwd, hoesten, koppijn en oorpijn.
Dan heb je of een totaal verneukt imuunsysteem, of je ziekt niet goed uit of het is geen griep maar iets anders.quote:Op vrijdag 18 september 2009 23:53 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Pff ook al?
Tis hier vallen en opstaan, dagen goed en ineens weer mis alsof we elkaar continu weer opnieuw besmetten? Ook maag klachten enzo, lichte koorts, 38...verhoging wat is het?
vaag in elk geval is het wel.
De eerste 2 werken sowieso niet. De laatste bestrijdt symptomen, al meen ik dat asperine in sommige gevallen ook een lichte antivirale werking heeft. Meen zoiets gelezen te hebben tijdens de SARS-uitbraak.quote:Op vrijdag 18 september 2009 17:45 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
paracetamol haalt je koorts omlaag, zodra het uitgewerkt is zul je er wel weer last van krijgen. :/ beterschap!
mijn vriendje is net behoorlijk beroerd van z'n werk thuisgekomen. had al paar dagen last van hoest, nu helemaal klam en koortsig.
ik las ergens dat er geen onderscheidt meer gemaakt wordt tussen gewone griep en mexicaanse... werken de 'gebruikelijke' griep medicijnen ook goed? (echinacea, oscilliccocsinum, asperine, etc)
Ik niet alleen huisgenoten idemquote:Op zaterdag 19 september 2009 09:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dan heb je of een totaal verneukt imuunsysteem, of je ziekt niet goed uit of het is geen griep maar iets anders.
omdat je vind dat antroposofische midellen sowieso niet werken of specifiek niet voor de mexicaanse griep?quote:Op zaterdag 19 september 2009 09:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De eerste 2 werken sowieso niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |