Dat is nog niet zo heel lang geleden. Mijn ouders hadden dat ook, tot ver in de jaren 90 (1995 om precies te zijn, even opgezocht).quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:48 schreef mr_cucumber het volgende:
weet nog dat we een (even het netnummer niet meerkenen) vier cijferig telefoonnummer hadden
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:58 schreef Strangler het volgende:
[..]
Ja, oorlogje in de bossen. En dan allemaal iemand kiezen die je wilde zijn van Tour of Duty. Ik was altijd Baker.![]()
Er is veel veranderd inderdaad.
En dan na 10 minuten had je een 'load error'. En dan probeerde je het nog een paar keer.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:30 schreef Miesjel het volgende:
[ afbeelding ]
Rustig tien minuten wachten tot je spelletje geladen was. En vooral niet zeuren als hij het eindpunt al lang voorbij was. Dan probeerde je gewoon een ander bandje (dat gehannes met de kop stellen vond ik maar niets)
Je had van die omnummer rekenmachientjes. Die zette voor ons dorp er eigenlijk alleen een 5 voor.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 17:22 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en toen kwam het legendarische omnummeren
Heette dat niet tover flipje oid?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:30 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Nee!Het was roze! En als je het door de yoghurt deed, was het net zo'n smaak als limonadesiroop.
Jullie kunnen het gewoon niet hebben dat ik ouder ben!
Heb ik me toentertijd niet veel van aangetrokken. M'n ouders werden er ook behoorlijk kwaad om op juffrouw. Ik ben van 86, en het was in groep 1 of 2. Dus kan je nagaan in welk jaar nog...quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 09:00 schreef Duikelaar het volgende:
Dat je met rechts moest leren schrijven van de meester, terwijl je linkshandig was.
Het is zelfs mij herkenbaarquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 09:42 schreef theKiD het volgende:
Bouwjaar 1980 hier, en bovenstaande is zeer herkenbaar
Bij de MSX was het leuker. Eerst leuk een programma downloaden via de radio en daarna afspelen op je computer. Toch wel leuk hoe oud filesharen al isquote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:30 schreef Miesjel het volgende:
[ afbeelding ]
Rustig tien minuten wachten tot je spelletje geladen was. En vooral niet zeuren als hij het eindpunt al lang voorbij was. Dan probeerde je gewoon een ander bandje (dat gehannes met de kop stellen vond ik maar niets)
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 18:00 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Dat is nog niet zo heel lang geleden. Mijn ouders hadden dat ook, tot ver in de jaren 90 (1995 om precies te zijn, even opgezocht).
Tot die tijd waren er zelfs nog dorpjes met 3 cijferige telefoonnummers.
quote:Bij ons in het dorp hadden 9 mensen telefoon.
De dokter had telefoonnummer 1
De kapper had telefoonnummer 2
Fam Jansen had telefoonnummer 3
Wij hadden telefoonnummer 4
De buren hadden telefoonnummer 5
Fam Joos had telefoonnummer 6
Fam Hansen had een geheim nummer
Fam De Griek had telefoonnummer 8
Fam de Vries had telefoonnummer 9
10-10-1990quote:Op woensdag 26 augustus 2009 17:22 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en toen kwam het legendarische omnummeren
was het niet 10-10 1995?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:39 schreef mvt het volgende:
[..]
10-10-1990
'Wie tot 10 kan tellen, kan de hele wereld bellen'
Ik zie nu nog weleens een vrachtwagen rondrijden met netnummer 02285, heel raar.
Bij ons kwam er eerst een 9 voor, en later een 2quote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:29 schreef Individual het volgende:
[..]
Je had van die omnummer rekenmachientjes. Die zette voor ons dorp er eigenlijk alleen een 5 voor.
Dat was 'm ja!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:56 schreef -Marjo- het volgende:
Jaaa Toverflip:
[ afbeelding ]
http://www.flipje-tiel.nl/content/view/35/25/
daardoor ging je sneller de kroeg in?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:06 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb in mijn studententijd in de jaren 90 zelfs nog een tijdje zwart-wit gekeken. Eigenlijk vond ik dat helemaal geen bezwaar, dat beperkte de tijd die ik 'stom' bleef hangen tenminste een beetje.
Weet nog wel dat we op de camping zo'n zwart/wit ding hadden waarbij je de antenne moest stellen voor ontvangst, en als er dan iemand langs de tent liep ging het geheel storen. En soms had je helemaal geen ontvangst als je de antenne losliet, zo hebben we nog eens een wedstrijd van het NL elftal gekeken terwijl we om beurten de antenne vast hieldenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:48 schreef -Vaduz- het volgende:
De zwart-wit televisie dan. Zullen er nog nostalgische mensen zijn die daar nog altijd naar kijken?
Mijn eerste tv-tje op de kamer was ook zwart-wit, een hele oude van mijn ouders was dat. Ik vond het erg stoer om met de antenne uitgetrokken tv te kijken.
Ookquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:23 schreef rubbereend het volgende:
[..]
daardoor ging je sneller de kroeg in?
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:28 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
Weet nog wel dat we op de camping zo'n zwart/wit ding hadden waarbij je de antenne moest stellen voor ontvangst, en als er dan iemand langs de tent liep ging het geheel storen. En soms had je helemaal geen ontvangst als je de antenne losliet, zo hebben we nog eens een wedstrijd van het NL elftal gekeken terwijl we om beurten de antenne vast hielden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |