abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72758427
quote:
Op maandag 14 september 2009 23:18 schreef DrMarten het volgende:
De invoering van de 5 gulden munten. Snel naar het postkantoortje in het winkelcentrum om de briefjes om te wisselen in munten....... Jammer genoeg nooit een briefje bewaard
Ik vond er laatst een in een oud boek
Helemaal nieuw en ongevouwen, was ik even blij!
  zaterdag 19 september 2009 @ 13:41:35 #277
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_72903725
Ik ben een eckte rapnegert
pi_72904002
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 10:04 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik vond er laatst een in een oud boek
Helemaal nieuw en ongevouwen, was ik even blij!
Ik heb een briefje van 25 gekocht voor 7 euro.. Een paar jaar terug.
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
  zaterdag 19 september 2009 @ 14:38:23 #279
111528 Viajero
Who dares wins
pi_72904918
quote:
Op maandag 14 september 2009 23:18 schreef DrMarten het volgende:
De invoering van de 5 gulden munten. Snel naar het postkantoortje in het winkelcentrum om de briefjes om te wisselen in munten....... Jammer genoeg nooit een briefje bewaard
Ik heb er drie jaar geleden een gekregen van mijn bedrijfschauffeur in Mexico Stad, hij was in de jaren 80 voor een karatetoernooi in Nederland geweest en had nog zo'n briefje. Toen hij zag hoe blij ik werd van het zien ervan wilde hij het niet meer terug en eiste dat ik het als kado aannam

Het briefje van vijf doet me denken aan verjaardagsfeestjes toen ik een kind was, alle kinderen namen een vijf gulden briefje mee als kado, en dan had je voor een hele tijd geld om snoep te kopen. Goede oude tijd...
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_72913695
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 00:54 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Ik ben dus oud.
Join the club
Was wel leuk met die telefooncellen, altijd in het teruggave bakje voelen of er iemand z'n retourgeld
vergeten was. Dolgelukkig als kind als je eens een kwartje " gevonden" had om
vervolgens naar het snoepwinkeltje te rennen.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_72916636
Ja, want voor een kwartje kon je maar liefst twee schuimblokken en een kauwgompje kopen!
  Redactie Frontpage zaterdag 19 september 2009 @ 21:33:55 #282
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_72917034
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 21:21 schreef Gwywen het volgende:
Ja, want voor een kwartje kon je maar liefst twee schuimblokken en een kauwgompje kopen!
Of een kikkertje, die waren ook een stuiver. Wat ik ook veel deed was zoeken naar statiegeldflessen. Lagen vaak wel ergens in een bosje ofzo.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  zaterdag 19 september 2009 @ 22:51:55 #283
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_72919353
Met 14 jaar je zakgeld vergokken in de gokkast in de snackbar...dat zie je nu ook niet meer
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  zondag 20 september 2009 @ 01:25:29 #284
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_72922457
Telefooncellen ja. Regelmatig een telefooncel heel lang bezet houden om met je vriendje te bellen. Wij mochten thuis namelijk niet zoveel bellen, omdat dat teveel kostte.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  zondag 20 september 2009 @ 02:36:31 #285
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_72923368
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 03:30 schreef DrDentz het volgende:
Iedere keer naar de tv lopen om hem over te zetten op een ander kanaal of harder/zachter.

Misschien dat er daardoor ook steeds meer dikke kinderen bijkomen. Zappen kost tegenwoordig geen inspanning meer.
Vroegâh hoefde je de tv niet iedere keer harder/zachter te zetten, want het geluid werd tijdens de reclames toen nog niet automatisch knetterhard gezet..

Hier wat oude reclames trouwens nostalgie...
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
pi_72926279
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 14:38 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik heb er drie jaar geleden een gekregen van mijn bedrijfschauffeur in Mexico Stad, hij was in de jaren 80 voor een karatetoernooi in Nederland geweest en had nog zo'n briefje. Toen hij zag hoe blij ik werd van het zien ervan wilde hij het niet meer terug en eiste dat ik het als kado aannam

Het briefje van vijf doet me denken aan verjaardagsfeestjes toen ik een kind was, alle kinderen namen een vijf gulden briefje mee als kado, en dan had je voor een hele tijd geld om snoep te kopen. Goede oude tijd...
Klopt ja, was bij ons ook zo. 5 gulden of een singletje :-)
pi_72926476
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 19:46 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Join the club
Was wel leuk met die telefooncellen, altijd in het teruggave bakje voelen of er iemand z'n retourgeld
vergeten was. Dolgelukkig als kind als je eens een kwartje " gevonden" had om
vervolgens naar het snoepwinkeltje te rennen.
Dat was ik al bijna vergeten maar inderdaad!
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_72957284
quote:
Op maandag 7 september 2009 12:19 schreef Gwywen het volgende:
Wat een heerlijk topic. Ik heb net deel 1 en 2 op m'n gemak door zitten lezen.

Ik heb leren typen op een typemachine van zeker zeven kilo die in een typemachinevormige zwarte koffer zat en die ik elke week naar les moest slepen en waarvan de letters waren afgedekt met gekleurde dopjes zodat ik wist waar m'n vingers moesten.
Bedankt voor het leveren van inspiratie voor m'n site.

Het blogje wat ik vanochtend op m'n site heb gezet:

"Ik surf even op Fok!forum, en dan is er opeens ene Gwywen die zegt: “Ik heb leren typen op een typemachine van zeker zeven kilo die in een typemachinevormige zwarte koffer zat en die ik elke week naar les moest slepen en waarvan de letters waren afgedekt met gekleurde dopjes zodat ik wist waar m’n vingers moesten.”

Verrek, dat heb ik ook gemoeten, in 1991/1992. M’n arme, 10-jarige ruggetje bezweek wekelijks bijna onder het gewicht van dat ding, een elektronisch exemplaar overigens, dat steeds naar het zaaltje in het dorpshuis toe gesleept moest worden (én terug). Ook al was het voor mij maar drie straatjes lopen.

Vervolgens moest ik daar een uur lang regeltjes gaan tikken. Eindeloze hoeveelheden doodsaaie regeltjes, uit een niet al te inspirerend ogend Scheidegger-boek. Het leek wel strafwerk. En inderdaad met van die dopjes op de toetsen, in groen, rood, geel en blauw.

En hoi hoi, we kregen huismerk mee voor de volgende keer! Dus als je weer thuis aangekomen was, met je minstens zeven kilo zware koffer, ging het feest nog een tijdje verder.

Achteraf ben ik blij met die lessen, want anders was het maken van een site als deze een stuk moeilijker geworden. Ik raas met m’n vingers nu al meer dan 15 jaar lang blind over toetsenborden. Maar in die tijd… Brrr!"

De bijbehorende afbeelding:

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2009 09:08:16 ]
pi_72958203
quote:
Op maandag 14 september 2009 23:07 schreef dieenebart het volgende:
Ja, lachen topic!

En wat iemand al eerder zei: 2 pfennig muntjes die je kon gebruiken als kwartje, haha!
Een muntje van 50 Italiaanse Lire werkte in automaten ook, werd gezien als 1 gulden
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_72959033
quote:
Op maandag 21 september 2009 06:33 schreef female81 het volgende:

[..]

"Ik surf even op Fok!forum, en dan is er opeens ene Gwywen die zegt: “Ik heb leren typen op een typemachine van zeker zeven kilo die in een typemachinevormige zwarte koffer zat en die ik elke week naar les moest slepen en waarvan de letters waren afgedekt met gekleurde dopjes zodat ik wist waar m’n vingers moesten.”

Verrek, dat heb ik ook gemoeten, in 1991/1992. M’n arme, 10-jarige ruggetje bezweek wekelijks bijna onder het gewicht van dat ding, een elektronisch exemplaar overigens, dat steeds naar het zaaltje in het dorpshuis toe gesleept moest worden (én terug). Ook al was het voor mij maar drie straatjes lopen.

Vervolgens moest ik daar een uur lang regeltjes gaan tikken. Eindeloze hoeveelheden doodsaaie regeltjes, uit een niet al te inspirerend ogend Scheidegger-boek. Het leek wel strafwerk. En inderdaad met van die dopjes op de toetsen, in groen, rood, geel en blauw.

En hoi hoi, we kregen huismerk mee voor de volgende keer! Dus als je weer thuis aangekomen was, met je minstens zeven kilo zware koffer, ging het feest nog een tijdje verder.

Achteraf ben ik blij met die lessen, want anders was het maken van een site als deze een stuk moeilijker geworden. Ik raas met m’n vingers nu al meer dan 15 jaar lang blind over toetsenborden. Maar in die tijd… Brrr!"

[ afbeelding ]
Scheidegger, dat was het!
Kwam er op een avond een keurige man bij ons in huis die mijn - aanvankelijk argwanende - ouders met succes overhaalde om hun oudste dochter toch een typecursus te laten volgen door hen ervan te verzekeren wat een voordeel ik daar levenslang van zou hebben. (Nu, vijfentwintig jaar later, de trauma's van de zeven kilo zware koffer en de geestdodende zinnetjes (en de twee examens ) verwerkt, geef ik met enige schroom toe dat dat inderdaad zo is... )
  maandag 21 september 2009 @ 09:58:24 #291
8369 speknek
Another day another slay
pi_72959191
quote:
Op maandag 7 september 2009 12:19 schreef Gwywen het volgende:
En wij hadden vroeger een hele stoere klant die had al 'n telefoon in z'n auto, en die liet hij natuurlijk nooit in z'n auto zitten en dan liep hij met zo'n ding de zaak binnen.
[ afbeelding ]
Mijn buurman had zo'n telefoon .

En met m'n buurjongen kwam ik er toen achter dat je die mee naar boven kon nemen en dus stiekem sekslijnen kon bellen. Alleen bleek na tien minuten dat zo'n telefoon best wel duur bellen was, en stond er in het display ineens zovan 'tien gulden verbruikt'. .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_72962888
quote:
Op maandag 21 september 2009 09:51 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Kwam er op een avond een keurige man bij ons in huis die mijn - aanvankelijk argwanende - ouders met succes overhaalde om hun oudste dochter toch een typecursus te laten volgen door hen ervan te verzekeren wat een voordeel ik daar levenslang van zou hebben. (Nu, vijfentwintig jaar later, de trauma's van de zeven kilo zware koffer en de geestdodende zinnetjes (en de twee examens ) verwerkt, geef ik met enige schroom toe dat dat inderdaad zo is... )
dat heb ik ook nog gedaan, alleen kan ik niet meer blind typen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_72963470
quote:
Op maandag 21 september 2009 09:51 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Heb ik ook gedaan Ik kan nu bijna niet meer blind typen, maar wel 3x zo snel met 3 vingers, als ik toen blind kon.. (111 aanslagen p/m )
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_72981086
quote:
Op maandag 21 september 2009 08:59 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Een muntje van 50 Italiaanse Lire werkte in automaten ook, werd gezien als 1 gulden
Je had (of hebt nog steeds) ook winkelwagens die niet alleen guldens accepteerden. Zo kon je in plaats van een gulden een lipje van een blikje erin schuiven en boodschappen doen. Na het boodschappen doen waren er dan vaak mensen die het winkelwagentje over wilden nemen en daar een gulden voor gaven. Een keer ging het mis en toen werd ik achterna gezeten door een vrouw. Tsja, vroeger was ik nou eenmaal een kleine crimineel.
Tok.
  maandag 21 september 2009 @ 21:57:23 #295
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_72983174
quote:
Op maandag 21 september 2009 21:11 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Je had (of hebt nog steeds) ook winkelwagens die niet alleen guldens accepteerden. Zo kon je in plaats van een gulden een lipje van een blikje erin schuiven en boodschappen doen. Na het boodschappen doen waren er dan vaak mensen die het winkelwagentje over wilden nemen en daar een gulden voor gaven. Een keer ging het mis en toen werd ik achterna gezeten door een vrouw. Tsja, vroeger was ik nou eenmaal een kleine crimineel.
Toen zaten lipjes nog los inderdaad als je het blikje opentrok. Ik zag een jaar of twee geleden eens op een tankstation weer zo'n lipje liggen. Echt jongenspret om het lipje los te wrikken van het oogje en dan het oogje met behulp van de veerkracht van het lipje weg te schieten.

Scheelt wel een hele hoop zwerfblik dat ze dat veranderd hebben.
Life is what you make it.
  maandag 21 september 2009 @ 23:26:53 #296
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_72987042
Vroegâh hadden vrijwel alle computers BASIC, gewoon aanzetten en je kon direct aan de slag. Zo'n laagdrempelige manier om meteen wat te programmeren, dat zie je tegenwoordig niet meer.

MS-Dos

MSX

Commodore 64

ZX Spectrum

enzovoorts

Ben het wel eens met dit artikel: Why Johnny Can't Code. Er is nu wel javascript of C#, maar dat is niet bepaald uitnodigend voor beginners.
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  † In Memoriam † dinsdag 22 september 2009 @ 00:18:30 #297
187254 Giertje
lets all make believe
pi_72988604
lipjes wegschieten deden we op school in de pauze kijken wie het verst kon schieten
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
pi_73011879
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:07 schreef rubbereend het volgende:
penvriendjes zoeken via oproepjes in jongerenbladen
Op die manier heb ik mijn vrouw leren kennen, heel christelijk, via de "Paperclip", het jongerenblad van de NCRV. We zijn begonnen als penvrienden, inmiddels zijn we al heel wat jaartjes getrouwd.....
pi_73114193
PRIKKELDRAAD!

Als kind, dacht ik dat iedereen er één keer in zijn leven in moest blijven hangen (is me gelukt ) met vaak gescheurde kleren of gemene wonden als gevolg.

Tegenwoordig schijnt het verboden te zijn, maar vroeger kwam je het overal tegen.
I like hanging out a "That's Live".
  vrijdag 25 september 2009 @ 23:09:33 #300
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_73114682
quote:
Op maandag 21 september 2009 06:33 schreef female81 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Scheidegger, die heb ik inderdaad ook gehad. Toen met gigantisch veel tegenzin toch gevolgd en succesvol afgelegd, met nog steeds vrijwel dagelijks mensen die me aanspreken op mijn typgedrag stiekem toch wel leuk

Wat me ook opvalt is dat het boek vrijwel hetzelfde is gebleven, heb de cursus in 2002 ofzo doorlopen en het is gewoon vrijwel hetzelfde, met als uitzondering dat het in Word o.i.d. is uitgewerkt.
Tics van je petten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')