abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72488558
Nog ff dan kan deze er ook tussen.....

zondag 6 september 2009 @ 18:20:23 #252
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_72492401
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:16 schreef Martijn_77 het volgende:
Telekids
been there, done that
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  zondag 6 september 2009 @ 18:21:05 #253
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_72492424
quote:
Op zondag 6 september 2009 16:09 schreef soapie het volgende:
Nog ff dan kan deze er ook tussen.....

[ afbeelding ]
Tja. Europa maakt meer kapot dan je lief is.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_72497930
Die -stijf van de haarlak- getoupeerde kuif op mijn kop

Ieder meisje had t
pi_72499555

Snor, ik kan me niet herinneren dat ik het zelf gedronken heb, maar wel de reclame in de Donald Duck.
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
  zondag 6 september 2009 @ 21:20:27 #256
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72499638
Vandaag at ik een Mona-pudding, maar ik bedacht me dat je vroeger altijd met gevaar voor eigen leven er een gaatje in moest prikken. Nu trek je simpel zo'n folietje eraf, maar vroeger moest je er zelf een gat in prikken. En het was stug plastic, dus dat was zo makkelijk niet. Je wilde natuurlijk een klein gaatje, maar dat was niet zo gemakkelijk. En als het mes er dan doorheen ging, dan zat er ook direct een hele scheur in.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zondag 6 september 2009 @ 22:04:01 #257
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_72501738
quote:
Op zondag 6 september 2009 21:18 schreef Miesjel het volgende:
[ afbeelding ]

Snor, ik kan me niet herinneren dat ik het zelf gedronken heb, maar wel de reclame in de Donald Duck.
Ja, in de DD's van begin jaren 80 stonden ze er toch in? Die advertenties?
Kaleidoscopiklimax
pi_72502433
quote:
Op zondag 6 september 2009 22:04 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Ja, in de DD's van begin jaren 80 stonden ze er toch in? Die advertenties?
Volgens mij wel jah. Ik gok ergens in 1984
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_72513092
quote:
Op zondag 6 september 2009 22:19 schreef Miesjel het volgende:
[..]
Volgens mij wel jah. Ik gok ergens in 1984
Ik gok '80 of '81.
Ik kan me die Snor advertenties in de Donald Duck ook nog herinneren, en wij hadden de DD tot ergens in 1981.
Ik moet ze zelfs nog ergens in een kast hebben liggen...
pi_72513999
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 15:02 schreef Djeez het volgende:

[..]

Nog nieteens zolang geleden. Rond de millenniumwisseling was dat nog vaak het geval. Ohja, vroeger kon je makkelijk dingen jatten uit de snoepwinkel, tegenwoordig zijn er overal poortjes en camera's. En Marokkanen waren nog tof en beleefd.
hier in het dorp was er in de jaren 80 al een geldautomaat en rond 1995 hadden wij al een pinpas (die mijn moeder nog steeds niet gebruikt en eerst geld gaat halen bij een atm voordat ze boodschappen gaat doen )
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_72514534
quote:
Op maandag 7 september 2009 11:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
hier in het dorp was er in de jaren 80 al een geldautomaat en rond 1995 hadden wij al een pinpas (die mijn moeder nog steeds niet gebruikt en eerst geld gaat halen bij een atm voordat ze boodschappen gaat doen )

Bedoel je niet 1985 ipv. 1995?
pi_72515040
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 00:37 schreef heiden6 het volgende:
Ik voel me echt zo'n ukkie bij dit soort topics, ondanks dat ik 23 ben. Ik ben opgegroeid in een buurt met veel allochtonen en wij hadden al internet toen ik nog op de basisschool zat.
ik ben ook van 86 maar internet op school kenden ze nog niet, 1 vriendje had het toen volgens mij.
Wij hadden ook pas een computer in 1988 en dat was een pentium mmx met 32mb interngeheugen, diamond kaart met 2mb geheugen en een 4,3gig schijf. Daar hebben we later ook nog een modem bijgekocht. Tegenwoordig is mijn telefoon 3x zo snel .

Wij hebben pas een halfjaar gelden de oude crt TV omgewisseld voor een breedbeeld crt die we van mijn oom hebben gekregen en de oude aan een vriend van mij meeggeven voor op zijn studentenkamer. Dat ding is van 94 en was de eerste sony met trinitronbuis en dus maar 1 kant opgebogen en dat ding heeft een beter beeld dan ik bij de meeste flatscreens zien.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_72515074
quote:
Op maandag 7 september 2009 11:47 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Bedoel je niet 1985 ipv. 1995?
zou goed kunnen maar met pin bedoel ik dus die automaten in winkels en niet een bankpas waarbij je alleen geld kon halen bij geldautomaten.
pi_72515395
quote:
Op maandag 7 september 2009 12:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ik ben ook van 86 maar internet op school kenden ze nog niet, 1 vriendje had het toen volgens mij.
Wij hadden ook pas een computer in 1988 en dat was een pentium mmx met 32mb interngeheugen, diamond kaart met 2mb geheugen en een 4,3gig schijf. Daar hebben we later ook nog een modem bijgekocht. Tegenwoordig is mijn telefoon 3x zo snel .
knap!
quote:
In 1996, the Pentium MMX was introduced with the same basic microarchitecture complemented with MMX instructions, larger caches, and some other enhancements.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pentium
pi_72515437
Hij heeft een 8086 gehad denk ik
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_72515543
Wat een heerlijk topic. Ik heb net deel 1 en 2 op m'n gemak door zitten lezen.

Ik heb leren typen op een typemachine van zeker zeven kilo die in een typemachinevormige zwarte koffer zat en die ik elke week naar les moest slepen en waarvan de letters waren afgedekt met gekleurde dopjes zodat ik wist waar m'n vingers moesten.

En als je op vakantie was, belde je in de telefooncel 1 familielid met de mededeling dat hij aan de rest van de familie door moest geven waar je zat en dat alles goed was.
En dan reed je door Zuid-Frankrijk met je kokende motor en geen airco, gewoon de raampjes open wat niet hielp maar niemand zei er wat van want je wist niet beter.
En als je dan weer thuis was, kwamen een paar dagen later de ansichtkaarten (met zonnetjes, wolkjes en temperaturen), die je aan de hele familie- en vriendenkring had gestuurd, ook aan.

En wij hadden vroeger een hele stoere klant die had al 'n telefoon in z'n auto, en die liet hij natuurlijk nooit in z'n auto zitten en dan liep hij met zo'n ding de zaak binnen.

En de weerman bij het journaal plakte wolkjes met klittenband op de stoffen weerkaart van Nederland
pi_72515737
quote:
Op maandag 7 september 2009 12:14 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

knap!
[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Pentium
moest 1998 zijn
  maandag 7 september 2009 @ 20:32:33 #268
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_72530399
quote:
Op maandag 7 september 2009 10:48 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Ik gok '80 of '81.
Ik kan me die Snor advertenties in de Donald Duck ook nog herinneren, en wij hadden de DD tot ergens in 1981.
Ik moet ze zelfs nog ergens in een kast hebben liggen...
Met Martin Brosius toch?

Stuif 's in heb ik trouwens nog niet voorbij zien komen. Dat was toch ook wel heel groot.
Life is what you make it.
pi_72531073
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 15:35 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

[..]

Nog gewoon te koop hoor...
"VVD-europarlementariėr Maaten is uiterst ongelukkig met de uitspraak van het parlement, al gaat het puur om een advies."

Aan dat advies wordt volgens mij behoorlijk gehoor gegeven; na die EP-uitspraak heb ķk in ieder geval nergens meer chocoladesigaretten gezien.
  maandag 14 september 2009 @ 23:07:51 #270
157749 verified  dieenebart
je weet wel
pi_72749602
Ja, lachen topic!

De invoering van het briefje van 250 gulden! En al eerder die van vijftig (of ben ik daar stiekem toch te jong voor? )
En wat iemand al eerder zei: 2 pfennig muntjes die je kon gebruiken als kwartje, haha!

Toen je naar school moest fietsen terwijl er nog helemaal geen fietspaden waren. Toen had wel iedereen licht op z'n fiets, dat dan weer wel.

Op de middelbare school kregen we informatica, met als leraar de gymleraar. Groene schermen, we leerden programmeren in GWBasic
(10 print name
20 run)
en als je thuis een computer had, mocht je floppies mee naar huis nemen waar spelletjes op stonden. En de virussen waren nog vrij onschuldig, je had bijvoorbeeld het pong-virus. Leek nergens op.
pi_72750271
De invoering van de 5 gulden munten. Snel naar het postkantoortje in het winkelcentrum om de briefjes om te wisselen in munten....... Jammer genoeg nooit een briefje bewaard
A mind with a heart of it's own
  dinsdag 15 september 2009 @ 00:04:36 #272
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_72752581
quote:
Op maandag 7 september 2009 12:19 schreef Gwywen het volgende:
En wij hadden vroeger een hele stoere klant die had al 'n telefoon in z'n auto, en die liet hij natuurlijk nooit in z'n auto zitten en dan liep hij met zo'n ding de zaak binnen.
[ afbeelding ]
Mijn oom had zon ding en ik was diep onder de indruk als hij belde en vertelde waar die reed...bellen uit de auto...zoooo starwars
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_72754045
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:09 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Volgens mij hingen die met de rug ingeklemd in een soort tuimelaars, zodat je het gewenste boek omhoog kon draaien en openslaan, ondertussen de metalen klemmen van de andere boeken gebruikend als tafeltje. Het enige stuk ketting wat ik me voor de geest kan halen in een telefooncel was de ketting tussen de deur en de deurstijl.

Oja: de echte oude mensen (zoals ik dus) kunnen zich nog de telefoons in die cellen herinneren met draaischijf. En zo'n schuin aflopend venstertje waarachter je de niet-verbruikte kwartjes op een rij zag liggen.
Ik ben dus oud.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_72755780
Iedere keer naar de tv lopen om hem over te zetten op een ander kanaal of harder/zachter.

Misschien dat er daardoor ook steeds meer dikke kinderen bijkomen. Zappen kost tegenwoordig geen inspanning meer.
pi_72756917
  • Echte stenen in de speeltuin.
  • dus goed hard op je bek gaan
  • Kinderen met mooie verwondingen/botbreuken bij de eerste hulp
  • Een kruispunt zonder verkeerslichten
  • suikertaartje O+!
    Bij PownijN moet je zijn!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')