Het vernietigen van een Iraans natie is geen verdediging meer, daarnaast komen alle nieuwsberichten uit die landen met 'Als X aanvalt dan...'.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:10 schreef paddy het volgende:
[..]
[..]
De link die je erbij plakte sprak over verdediging. Niet over aanval, dus de link snapte ik niet in de context van je post.
Het Vrije Volk versus de Engelse vertaling in 2006:quote:
"This regime one day will vanish".quote:Ahmadinejad tegen juichende menigte in Jakarta: Israël wordt binnenkort vernietigd!
Wat is de afstand Israel-Utrecht eigenlijk? Als Iran de daad bij het woord voegt dan zouden wij hier ook wel eens een tijdje het advies kunnen krijgen een tijdje geen bospaddestoelen en groente uit de eigen moestuin te eten.quote:
Simpele vraag; hoe verstaat een menigte Indonesiërs een Iraniër?quote:
goed puntquote:Op maandag 3 augustus 2009 12:12 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het Vrije Volk versus de Engelse vertaling in 2006:
[..]
"This regime one day will vanish".
Het punt is met name dat ik alle verhaaltjes over Iran maar gewoon zou controleren, in plaats van aannemen wat een of andere journalist bedacht heeft. Of in dit geval rechts-extremistische webloggertjes.quote:
Maar de pers is ons hard aan het voorbereiden op het tegenovergestelde. De helft van de westerse wereld is nu al aan het roepen om preventieve aanvallen, op basis van een paar krantenartikelen en interviews. En de andere helft denkt "Ach, het ligt ver weg, wat heb ik met Iran. Gooi het maar preventief plat, just in case." Er zijn maar heel weinig mensen die Irans standpunt verdedigen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:55 schreef Monidique het volgende:
Dat doet Iran niet. Omdat Iran, de Iraanse machthebbers dus, er helemaal geen zin in hebben om dat te doen. Het idee dat zij met een kernwapen in handen plots krankzinnige zelfmoordenaars worden en hun realistisch zelfbehoud dat ze al jaren tonen laten varen, is vrij absurd. En helaas vrij wijdverspreid.
Het gaat niet per se om wie of om waar, het gaat erom dat je kijkt naar het originele bericht. Nu, ik moet ook maar aannemen dat dit gezegd is zoals het gezegd is en dat de vertaling klopt, maar ik kan wel zelf actief kijken waar zo'n weblogje haar bericht op baseert en dan concluderen dat, verhip, dat helemaal niet zo is als er gesteld wordt. Ik weet ondertussen ook dat er al jarenlang door de Times het een en ander verkondigd wordt en dat anonieme bronnen eigenlijk waardeloos zijn. Het kan net zo goed een stemmetje in het hoofd van de journalist zijn.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:25 schreef Frutsel het volgende:
Wat vindt jij dan een objectievere berichtgever? Waar zou jij dan eerder de berichten voor waar van aannemen?
Precies. En als ik de feiten verzamel, kan ik niets anders doen dan Iran's standpunt verdedigen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:26 schreef Northside het volgende:
[..]
Maar de pers is ons hard aan het voorbereiden op het tegenovergestelde. De helft van de westerse wereld is nu al aan het roepen om preventieve aanvallen, op basis van een paar krantenartikelen en interviews. En de andere helft denkt "Ach, het ligt ver weg, wat heb ik met Iran. Gooi het maar preventief plat, just in case." Er zijn maar heel weinig mensen die Irans standpunt verdedigen.
En als Israel de daad bij het woord voegt gaan de benzineprijzen door het dak. Ik zou maar vast wat Jerrycans vullen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:12 schreef badwurm het volgende:
[..]
Wat is de afstand Israel-Utrecht eigenlijk? Als Iran de daad bij het woord voegt dan zouden wij hier ook wel eens een tijdje het advies kunnen krijgen een tijdje geen bospaddestoelen en groente uit de eigen moestuin te eten.
omdat dat westerse landen zijn uiteraard, die zie ik liever met een dergelijk wapen dan een beschaving die 800 jaar achter looptquote:Op maandag 3 augustus 2009 10:51 schreef Triggershot het volgende:
Even voorbij het argument dat de Westerse inlichtingen idd hun werk vrij goed schijnen te doen...
Kan iemand me uitleggen waarom Frankrijk, Israël, Engeland en de VS ze wel mogen hebben, maar Iran niet?
En zo hoort het, er is berichtgeving over een dreiging van het nucleair gaan van een land als Iran, en we gaan hier zitten bakkeleien over The Times.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:26 schreef Northside het volgende:
[..]
Maar de pers is ons hard aan het voorbereiden op het tegenovergestelde. De helft van de westerse wereld is nu al aan het roepen om preventieve aanvallen, op basis van een paar krantenartikelen en interviews. En de andere helft denkt "Ach, het ligt ver weg, wat heb ik met Iran. Gooi het maar preventief plat, just in case." Er zijn maar heel weinig mensen die Irans standpunt verdedigen.
Toch wel frappant dat een beschaving die 800 jaar voor loopt prehistorische taferelen zoals oorlog moet raadplegen om zulke problemen aan te pakken, daarnaast hielp die beschaving geen flikker toen Hiroshima naar de typhus werd genuked, misschien moet het Westen eens zo hard als Hiroshima genuked worden om in te zien hoe het is.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:42 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
omdat dat westerse landen zijn uiteraard, die zie ik liever met een dergelijk wapen dan een beschaving die 800 jaar achter looptje geeft een holbewoner toch ook geen gatling gun
ps. hopelijk gaan ze het "vreedzame" nuke programma van Iran nu WEL eens aanpakken, en het liefst gisteren nog![]()
Ja maar jij gaat er voor het gemak maar van uit dat zowat elke westerse regering ons voorliegt, en alle kranten leugens publiceren om Iran zwart te maken. Ik zie toch echt wel een trend in de berichtgeving, en ook een toename in het noemen van Iran en hun nucleaire ambities in speeches van westerse machthebbers.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:47 schreef Monidique het volgende:
Nou, inderdaad. De onbetrouwbare Times zegt iets over Iran en wij hebben het hier maar over de onbetrouwbaarheid van de Times en niet wat de onbetrouwbare Times zegt.
Ik zweer bij Reuters. Snel en objectief.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:25 schreef Frutsel het volgende:
Wat vindt jij dan een objectievere berichtgever? Waar zou jij dan eerder de berichten voor waar van aannemen?
Controleren blijft moeilijk, want de één neemt het vaak over van de ander en de ander dikt dat nog weer ff aan.
Volgens mij zijn de dreigingen die nu van Israël afkomen allemaal op conventioneel wapentuig gebaseerd, ik heb nog geen "we gaan Iran nucleair bombarderen als preventie" gehoord. Dus ik snap je aanhaal van Hiroshima en het westen niet helemaal.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Toch wel frappant dat een beschaving die 800 jaar voor loopt prehistorische taferelen zoals oorlog moet raadplegen om zulke problemen aan te pakken, daarnaast hielp die beschaving geen flikker toen Hiroshima naar de typhus werd genuked, misschien moet het Westen eens zo hard als Hiroshima genuked worden om in te zien hoe het is.
Volgens mij wordt het weer tijd dat je ergens anders gaat trollen. Of ben je echt zo simpel?quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:50 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja maar jij gaat er voor het gemak maar van uit dat zowat elke westerse regering ons voorliegt, en alle kranten leugens publiceren om Iran zwart te maken. (...) Bijna alsof je hoopt dat Iran deze wapens krijgen zal.
Waarom is overtuigd zijn van een andere mening trollen? Ik gebruik niks geen vreemd taalgebruik of wat dan ook, hoezo ineens de hakken in 't zand?quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
Volgens mij wordt het weer tijd dat je ergens anders gaat trollen. Of ben je echt zo simpel?
De dreigingen zijn gebaseerd op iets wat de machtigste Westerse landen + Israël ze al heeft en waarvan het nog niet eens duidelijk is of Iran dat wel wil, zo is het ook dat de VS het enige land is die ze ooit heeft gebruikt in Hiroshima, dus als er er wel een land is die onder druk zou gezet moeten worden is het wel de VS, als ze wisten hoe het is om genuked te worden, zouden ze het zelf ook nooit gedaan hebben.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:52 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de dreigingen die nu van Israël afkomen allemaal op conventioneel wapentuig gebaseerd, ik heb nog geen "we gaan Iran nucleair bombarderen als preventie" gehoord. Dus ik snap je aanhaal van Hiroshima en het westen niet helemaal.
Situatie rondom Israel-Iran is allesbehalve een vrede, ze vechten al een jaar of 20 op Libanees grondgebied (Hezbollah).quote:Dat was trouwens ook niet als preventie, maar als gevolg van een oorlog die al een hele tijd aan de gang was.
Misschien, maar als een land als de Verenigde Staten is staat is nucleaire wapens in te zetten, en dit in het verleden ook gedaan heeft, wat weerhoud een ander land er dan van ze ook in te zetten? Wat jantje kan, kan pietje ook. Ik denk dat het niet zo zwart-wit is dat iedereen zich beter gedraagt als de Verenigde Staten.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De dreigingen zijn gebaseerd op iets wat de machtigste Westerse landen + Israël ze al heeft en waarvan het nog niet eens duidelijk is of Iran dat wel wil, zo is het ook dat de VS het enige land is die ze ooit heeft gebruikt in Hiroshima, dus als er er wel een land is die onder druk zou gezet moeten worden is het wel de VS, als ze wisten hoe het is om genuked te worden, zouden ze het zelf ook nooit gedaan hebben.
[..]
Dat is waar, maar naar mijn mening niet vergelijkbaar met de situatie van de Verenigde Staten en Japan in de tweede wereldoorlog.quote:Situatie rondom Israel-Iran is allesbehalve een vrede, ze vechten al een jaar of 20 op Libanees grondgebied (Hezbollah).
Met redelijke argumenten? Nee, niemand.quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:51 schreef Triggershot het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom Frankrijk, Israël, Engeland en de VS ze wel mogen hebben, maar Iran niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |