abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71557561
quote:
Iran ’klaar voor kernbom’

TEHERAN/LONDEN - Iran heeft de technologie in huis om kernwapens te maken. De Iraanse kernwetenschappers wachten alleen nog op de toestemming van de Opperste Leider, ayatollah Ali Khamenei, om nucleaire koppen op wapens te plaatsen.

Dat meldde de Britse krant The Times maandag op basis van bronnen binnen westerse inlichtingendiensten.

Iran had lange tijd een nucleair programma, tot ongenoegen van het Westen. Volgens de Amerikaanse inlichtingendiensten legde de islamitische republiek haar kernonderzoeken in 2003 stil, omdat Teheran zou zijn geschrokken van de Amerikaanse invasie in buurland Irak.

De bronnen van The Times beweren echter dat Iran zijn kernwapenprogramma terugschroefde omdat het doel was bereikt: het land was in staat een kernkop voor op zijn langeafstandsraketten te laten ontploffen.

Volgens de krant heeft Iran na de toestemming van de geestelijk leider een jaar nodig om een kernwapen te produceren.
Nee hoor... we willen alleen vreedzame nucleaire energie ontwikkelen. En daarom hebben we jaren de
gemeenschap en de VN om de tuin geleid Neee we willen geen bom!
.

Zie ook VS/Israel - Iran [#28]: Centraal Topic
  maandag 3 augustus 2009 @ 10:13:16 #2
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_71557590
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:11 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Dat meldde de Britse krant The Times maandag op basis van bronnen binnen westerse inlichtingendiensten.

En die zijn doorgaans extreem goed ingelicht. Kijk maar naar Irak.
  maandag 3 augustus 2009 @ 10:14:54 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_71557619
Ik ben er ook klaar voor.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_71557630
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:13 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

En die zijn doorgaans extreem goed ingelicht. Kijk maar naar Irak.
Dat dan weer wel
pi_71557633
Pakistan zou ik ook geen atoombom in handen willen toewensen. Toch gaat het daar al vrij lang goed. Maar echt geruststellend is het niet dat de houwdegens in Iran een dergelijk massavernietigingswapen in handen krijgen.
Het gebruik van de omschrijving "Joodse kolonisten" zoals algemeen het gebruik is in de Nederlandse pers is van het zelfde walgelijk lage niveau als het gebruik van de term "Gastarbeiders" voor de vijfde generatie van immigranten in Nederland.
pi_71557845
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:15 schreef badwurm het volgende:
Pakistan zou ik ook geen atoombom in handen willen toewensen. Toch gaat het daar al vrij lang goed. Maar echt geruststellend is het niet dat de houwdegens in Iran een dergelijk massavernietigingswapen in handen krijgen.
mwa, gok dat we voor het eind van het jaar een spannende tijd tegemoetgaan.
pi_71557849
Natuurlijk willen ze een kernbom. En die gaan ze gebruiken tegen Israel ook.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_71557857
Ah ok, kunnen ze mooi Israel gaan nuken!
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_71557897
Iedereen blijft maar trappen in die propaganda van de Westerse pers he? Zeker van bronnen zoals de Times of Fox News. Jongens, hou nou een keer op om je als schaapjes te gedragen.
pi_71557916
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:27 schreef marcb1974 het volgende:
Zo dom zullen ze toch zeker niet zijn? Israel ligt op een "steenworp" afstand van Iran.
Het gebruik van de omschrijving "Joodse kolonisten" zoals algemeen het gebruik is in de Nederlandse pers is van het zelfde walgelijk lage niveau als het gebruik van de term "Gastarbeiders" voor de vijfde generatie van immigranten in Nederland.
pi_71557922
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:30 schreef LaTiNo het volgende:
Iedereen blijft maar trappen in die propaganda van de Westerse pers he? Zeker van bronnen zoals de Times of Fox News. Jongens, hou nou een keer op om je als schaapjes te gedragen.
Als we de Westerse pers al niet kunnen vertrouwen....
Mensen willen het graag geloven.
  Donald Duck held maandag 3 augustus 2009 @ 10:32:25 #12
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_71557942
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:27 schreef marcb1974 het volgende:
en er dan op elke grote stad eentje terugkrijgen. Niet een echt slim plan dus.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_71557944
quote:
Als landen als Pakistan en India de beschikking hebben over atoomwapens waarom denk jij dan dat het wel los zal lopen met Iran? Toch een land waar zeer veel hersencellen zitten (als zou je soms anders denken).
pi_71557968
quote:
Ja, ze zuigen dit allemaal uit de duim. Allemaal centraal geregistreerd door de illuminatie.

Steek jij maar mooi je kop in het zand.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_71558019
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:32 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

en er dan op elke grote stad eentje terugkrijgen. Niet een echt slim plan dus.
Ze bewijzen al jaren niet echt slim te zijn, waarom zou daar nu ineens een verandering in komen
stupidity has become as common as common sense was before
  maandag 3 augustus 2009 @ 10:36:43 #16
104871 remlof
Europees federalist
pi_71558038
Voor ze ze op hun langeafstandsraketten monteren kunnen ze ze toch beter eerst even testen, zolang ze dat niet doen geloof ik er niet veel van.
  † In Memoriam † maandag 3 augustus 2009 @ 10:39:16 #17
230491 Zith
pls tip
pi_71558106
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:11 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Nee hoor... we willen alleen vreedzame nucleaire energie ontwikkelen. En daarom hebben we jaren de
gemeenschap en de VN om de tuin geleid Neee we willen geen bom!
.

Zie ook VS/Israel - Iran [#28]: Centraal Topic
Zie je nou echt niet het politieke spel dat hier gespeeld wordt? De regering van Iran probeert gewoon met dit soort verhalen zich agressief voor te doen zodat het westen weer hard kan reageren met speeches, die worden dan weer met veel bombarie gepresenteert aan het volk van iran met de hoop dat deze nu maar gaan ophouden met rellen en als 1 tegen het westen gaat staan.

Verder is Pakistan met de bom gevaarlijker dan een Iran met de (toekomstige/eventueele, ik geloof 'die bronnen' niet) volgens verschillende analisten (stond een groot artikel erover in de TIME van vorige week), want een coup van de Taliban of andere extremisten in Pakistan is niet onrealistisch, en deze zijn, itt tot de perziers, een stuk minder ontwikkeld.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 3 augustus 2009 @ 10:41:43 #18
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71558152
Als ik Iran was zou ik ook kernwapens maken.
  maandag 3 augustus 2009 @ 10:46:11 #19
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_71558256
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:33 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ja, ze zuigen dit allemaal uit de duim. Allemaal centraal geregistreerd door de illuminatie.

Steek jij maar mooi je kop in het zand.
Punt is wel dat dit soort berichten de afgelopen 5 jaar elke 2 maanden opduiken.
The media who cried nuke.

En natuurlijk gaat Iran het niet gebruiken om Israel te bombarderen omdat het bezit van een kernbom nuttiger is dan het gebruik van een kernbom.
Géén kloon van tvlxd!
  † In Memoriam † maandag 3 augustus 2009 @ 10:51:21 #20
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_71558383
quote:
Iran had lange tijd een nucleair programma, tot ongenoegen van het Westen. Volgens de Amerikaanse inlichtingendiensten legde de islamitische republiek haar kernonderzoeken in 2003 stil, omdat Teheran zou zijn geschrokken van de Amerikaanse invasie in buurland Irak.

De bronnen van The Times beweren echter dat Iran zijn kernwapenprogramma terugschroefde omdat het doel was bereikt: het land was in staat een kernkop voor op zijn langeafstandsraketten te laten ontploffen.
Die bronnen van de Times he, zijn dat toevallig dezelfde bronnen die met het wereldschokkende nieuws kwamen dat in Gaza 8-jarige meisjes worden uitgehuwelijkt?

Ergens heb ik het idee dat de Amerikaanse inlichtingendiensten in deze betrouwbaarder zijn, al zou ik het niet erg vinden als Iran al een kernwapen paraat heeft zodat het terug kan slaan als de haast onvermijdelijke aanval vanuit Israel/VS komt.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_71558400
Even voorbij het argument dat de Westerse inlichtingen idd hun werk vrij goed schijnen te doen...

Kan iemand me uitleggen waarom Frankrijk, Israël, Engeland en de VS ze wel mogen hebben, maar Iran niet?
pi_71558433
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:51 schreef Triggershot het volgende:
Even voorbij het argument dat de Westerse inlichtingen idd hun werk vrij goed schijnen te doen...

Kan iemand me uitleggen waarom Frankrijk, Israël, Engeland en de VS ze wel mogen hebben, maar Iran niet?
En Rusland.
Maar inderdaad, dit vraag ik me ook wel eens af.
pi_71558445
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En Rusland.
Maar inderdaad, dit vraag ik me ook wel eens af.
En India en Pakistan en China.
  maandag 3 augustus 2009 @ 10:59:33 #24
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_71558579
quote:

Andere landen zijn ook niet blij met de kernwapens van de huidige kernmachten, maar wat kan je ertegen doen? Dat is ook waarom landen als Iran kernwapens wwillen: enkel het bezit ervan zorgt ervoor dat andere landen je wat meer met rust laten. Die motivatie mag begrijpelijk zijn, maar toch blijft het gevaarlijk om landen als Iran een kernbom te 'gunnen' en is er wel een kwalitatief verschil tussen bijvoorbeeld een Frankrijk en Iran.
Géén kloon van tvlxd!
pi_71558759
quote:

De president van Iran heeft regelmatig uitspraken gedaan waarin hij beloofd Israel te zullen vernietigen. De inwoners van dat land, en iedereen die het beste met hen voor heeft, zullen zich daar niet al te makkelijk bij voelen. Vooral kinderen en mensen met een wat zwakker nerveus gestel niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')