Wij ookquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:33 schreef Karasta het volgende:
Wij mogen van elke kleur 1 beker meenemen
Waar werk je als ik vragen magʔquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:26 schreef SuzukiSwift het volgende:
Wij verkopen gewoon een McKroket menu. Krijg je 2 McKroketten bij.
McKroket met patat en cola is bij ons 4,60, tegenover een menu van 5,35 Tenzij je het natuurlijk met 2 kroketten doetquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:16 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Maar wel duurder dan een 'menu'
Landgraafquote:
quote:Op zondag 9 augustus 2009 12:38 schreef kawotski het volgende:
ze kunnen dit topic beter re-namen naar het grote mcdonalds medewerkers topic..
aangezien ik nu jullie aandacht heb, pleur die lauwe shit toch eens een keer op tijd weg in plaats van het nog durven te verkopen a de maximum prijs. En wanneer leren jullie eens de bestelling te onthouden, hoe vaak moet ik wel niet opnieuw vragen om saus bij de nuggets, is het nu zo moeilijk om dat te onthouden? Schrijf het desnoods op een post-it ofzo.. nou, veel plezier straks weer op je werk en besteedt lekker veel tijd aan het fabriceren van je eigen burger alsof je niets beters te doen hebt.
hij heeft gelijk.quote:
Het zijn Mc Donalds medewerkers, wat verwacht je? Die lui zijn te stom om uit hun ogen te kijken, sowieso als je er al voor kiest om daar te gaan werken.quote:Op zondag 9 augustus 2009 12:38 schreef kawotski het volgende:
ze kunnen dit topic beter re-namen naar het grote mcdonalds medewerkers topic..
aangezien ik nu jullie aandacht heb, pleur die lauwe shit toch eens een keer op tijd weg in plaats van het nog durven te verkopen a de maximum prijs. En wanneer leren jullie eens de bestelling te onthouden, hoe vaak moet ik wel niet opnieuw vragen om saus bij de nuggets, is het nu zo moeilijk om dat te onthouden? Schrijf het desnoods op een post-it ofzo.. nou, veel plezier straks weer op je werk en besteedt lekker veel tijd aan het fabriceren van je eigen burger alsof je niets beters te doen hebt.
quote:Op zondag 9 augustus 2009 13:53 schreef Karasta het volgende:
Als je in een uur meer dan honderd klanten helpt kan je op een gegeven moment wel minder scherp worden, en Sowizo van de Mac hoef je geen drol te verwachten ze zijn allen uit op geld . Hopelijk ben ik er zelf ook snel weg
Lijkt me logisch. Kan jij je nog herrineren hoe vaak je niet hoeft te wachten bij het postkantoor, als je een pakketje ophaalt? Kan je je situatie's bedenken bij de supermarkt waarbij er geen vervelende trage mensen voor je bij de kassa stonden?quote:Op zondag 9 augustus 2009 13:07 schreef Mirjam het volgende:
hij heeft gelijk.
als je meer dan 1 ding bestelt, gaat het áltijd mis.
ik kom praktisch nooit bij de mcdonalds, van de week toevallig.
'zit alles er bij?'
'ja hoor *wijst op tas*'
*ik kijken*
'euhm, dit en dit mist nog'
en vervolgens gaat die gast met z'n poten door m'n eten graven om te kijken of het er écht niet bij zat, dat zeg ik toch, smeerpijp?
en zo gaat het altijd.
er gaat altijd wat fout, ze vergeten altijd dingen.
nu snap ik ook wel dat er geen universitair geschoold personeel bij de Mc werkt, maar kom op hey
quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:03 schreef Frankvbr het volgende:
Ik geef die medewerker trouwens groot gelijk dat ie je eten doorzoekt. Naturlijk zal hij wel eens fouten maken, maar zo zijn er ook honderden mensen die niet verder kijken dan het eerste doosje wat ze tegen komen, en vervolgens gaan zeuren over vergeten frietsaus die onder de servetjes liggen. Het niveau van de gemiddelde mcdonald's bezoeker is namelijk ook niet echt hoog te noemen.
Zijn toch wel andere dingen die jij quote. Er wordt namelijk niet geklaagd over de wachtrij maar over de service. Hoe vervelend is het wel niet, als je thuis komt en je ziet dat er geen fritessaus bij zit? Ik heb dat vaak bij de kfc, maar nog steeds kom ik daar, het is snel, makkelijk en best lekker op z'n tijd.quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:03 schreef Frankvbr het volgende:
[..]
Lijkt me logisch. Kan jij je nog herrineren hoe vaak je niet hoeft te wachten bij het postkantoor, als je een pakketje ophaalt? Kan je je situatie's bedenken bij de supermarkt waarbij er geen vervelende trage mensen voor je bij de kassa stonden?
Klant is koning en heeft altijd gelijk? Oh wacht, dit is een fastfood keten die pretendeert een restaurant te zijn.. Waar je zelf nadat je gegeten hebt je tafeltje af moet ruimen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:03 schreef Frankvbr het volgende:
[..]
Het niveau van de gemiddelde mcdonald's bezoeker is namelijk ook niet echt hoog te noemen.
De pest van het hele "klant is koning" concept is dat het verpest is door de mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.quote:Op zondag 9 augustus 2009 18:16 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Klant is koning en heeft altijd gelijk? Oh wacht, dit is een fastfood keten die pretendeert een restaurant te zijn.. Waar je zelf nadat je gegeten hebt je tafeltje af moet ruimen.
Klant heeft zeker niet altijd gelijk, natuurlijk snap ik dat een manager altijd de klant een nieuw broodje meegeeft, maar je kan niet verwachten dat elke medewerker dat gezeik maar goedkeurt. Mensen die bij mcd komen eten, komen voor het snelle eten en weten heel goed dat ze geen restaurantservice kunnen verwachten. Bij een gemiddelde frietzaak verwacht je niet veel anders.quote:Op zondag 9 augustus 2009 18:16 schreef neo2000 het volgende:
Klant is koning en heeft altijd gelijk? Oh wacht, dit is een fastfood keten die pretendeert een restaurant te zijn.. Waar je zelf nadat je gegeten hebt je tafeltje af moet ruimen.
Sorry, ik eet bijna nooit bij de McD. Maar als wij er dan eens eten dan klopt er iets niet bij de bestelling. Gegarandeerd. (Verkeerd aangeslagen of gewoonweg bakjes saus e.d. vergeten..)
Laatst nog bij Etten Leur een vrouwelijke collega die een andere er schreeuwend op wees dat salade eten met bestek handiger gaat dan zonder. Alsof ze tegen een klein kind bezig was. Echt slecht.
En het is nu ook niet zo dat het allemaal zo goedkoop is of whatever, want dat is het ook niet. Enige voordeel is dat het vooral snel is.
Precies, je hoort regelmatig mensen stoer vertellen: "ja en dan eet ik het broodje voor 3/4e op en dan ga ik ermee terug en dan krijg ik weer een nieuwe"quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:11 schreef Bartjebart het volgende:
De pest van het hele "klant is koning" concept is dat het verpest is door de mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Ik denk dat iemand die er 250 dagen per jaar werkt een groter probleem heeft dan de klant die "maar" 2 keer per jaar komt. Het is natuurlijk 2 keer teveel gezien de veels te dure bagger die ze er verkopen..quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:29 schreef Frankvbr het volgende:
[..]
Klant heeft zeker niet altijd gelijk, natuurlijk snap ik dat een manager altijd de klant een nieuw broodje meegeeft, maar je kan niet verwachten dat elke medewerker dat gezeik maar goedkeurt. Mensen die bij mcd komen eten, komen voor het snelle eten en weten heel goed dat ze geen restaurantservice kunnen verwachten. Bij een gemiddelde frietzaak verwacht je niet veel anders.
Probleem ligt gewoon vaak bij de klant zelf. Juist zo-eentje die 1 a 2 per jaar bij de mcd komt, een half uur het menubord bestudeert, en na het bestellen eigenlijk zelf niet eens meer weet wat hij nou moet krijgen. Vervolgens verwachten dat er standaard frietsaus bij elk menu zit, en ook achteraf nog zeuren dat hij/zij een verkeerde heeseburger kreeg, omdat dat het plaatje (eigenlijk quarter pounder ) er heel anders uitziet. Het verschil tussen nuggets en chickens is voor de gemiddeld klant ook erg moeilijk.
Nou zullen er vast wel wat fouten worden gemaakt, wantja de gemiddelde mens met een opleiding gaat daar niet fulltime werken. Maar de tolerantie bij de mcd van klanten is op één of andere manier altijd erg laag. Zeuren om de kleinste dingen, waar mensen bij een normaal restaurants niet de mond voor durven open te trekken. Moet iedereen zelf weten, maar waarom je dan terug blijft komen..
toch blijven ze elk jaar komen. En als je geen mcdonald's menubord kan lezen, bewijs je niet echt dat je nou een hoger niveau hebt dan een gemiddelde medewerker.quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:31 schreef Chain_Reaction het volgende:
Ik denk dat iemand die er 250 dagen per jaar werkt een groter probleem heeft dan de klant die "maar" 2 keer per jaar komt. Het is natuurlijk 2 keer teveel gezien de veels te dure bagger die ze er verkopen..
Dan ben je inderdaad heel dom, maar wat dat betreft sluiten deze klanten wel prima aan bij het werkende personeel.. Vandaar dat het er vaak ook zo'n chaotische bedoeling zal zijn.quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:34 schreef Frankvbr het volgende:
[..]
toch blijven ze elk jaar komen. En als je geen mcdonald's menubord kan lezen, bewijs je niet echt dat je nou een hoger niveau hebt dan een gemiddelde medewerker.
En nu ligt alles opeens bij jullie gasten?quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:30 schreef Studiotje het volgende:
En altijd is het de schuld van de medewerker die er op dat moment staat. Right, hoevaak heb ik al niet mee gemaakt dat wanneer je vraag aan de gast of hij saus wilt bij de Kipnuggets en hij zegt niets of gaat dom door met zijn standaard ingewerkte kut bestelling en dan op het eind wanneer de bestelling klaar is zeggen dat hij saus bij zijn kipnuggets wilt want dat krijgt die gratis en vind hij het een slechte zaak dat wij er niet om vragen.
Dat er iets is vergeten en het staat wel op de bestelling, dan is het de fout van de medewerkers die op dat moment diegene helpen. Staat het niet eens op het scherm dan is het 9 van de 10 keer de fout van de gast die met zijn botte kop niet kan bestellen.
Wachttijden te lang? Misschien moeten de gasten eens nadenken over die Specials, daardoor gaat alles veel slomer dan normaal, te lui om je eigen augurk van je BigMac te halen? Ow wacht, natuurlijk.. dan krijg je een 'vers' gemaakte BigMac. De meeste klunsen... uhm, bedoel gasten zijn juist diegene die zorgen dat het verkeerd gaan...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |