abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71549823
NB: Ik ben geen politieke partij of iets dergelijks en ik probeer geen zieltjes te winnen via Fok!. Ik ben gewoon een fokker die -net als veel anderen- ontevreden is over de huidige politiek en derhalve wil onderzoeken of er dingen anders kunnen
Omdat ik veel ontevreden burgers heb gehoord afgelopen jaren en sommige mensen niet op Geert Wilders willen stemmen, ben ik aan het onderzoeken of het wenselijk is een nieuwe politieke partij vanuit de burger op te richten. In plaats van een partijprogramma dat aan burgers wordt voorgelegd, een partijprogramma dat door burgers wordt opgesteld. Geen idee of het gaat werken, maar je weet maar nooit.

Heb een aantal puntjes bedacht, jullie kunnen er op schieten en extra dingen bedenken:

Partijplan

Posten ministers en staatssecretarissen
Wat mij betreft worden de posten van de ministers en staatssecretarissen in het vervolg alleen vervuld door ter zake kundige mensen. Hoewel ik begrijp dat hiervoor salarissen bij bepaalde posten omhoog zullen moeten, denk ik dat de investeringen die we aan die kant doen een efficienter en voordeliger politiek klimaat zullen opleveren. Uiteraard dienen de ervaren personen tevens affiniteit te hebben met politiek en politieke zaken.

Voorbeeld: De post van Minister van Onderwijs zal voortaan worden vervuld door een docent van voortgezet onderwijs (HAVO/VWO), de post van staatssecretaris kan worden vervuld door een docent van het basisonderwijs of Wetenschappelijk Onderwijs (WO). De post van Minister van Justitie zal voortaan worden vervuld door een oud-Officier van Justitie of een ander ter zake kundig persoon.

Automatisering
De afgelopen decennia zijn er honderden miljarden euro’s geinvesteerd in de automatisering van de overheid. Vanaf heden dient er een nieuw departement te worden opgericht binnen het Ministerie van Economische Zaken waarbij er een nieuwe staatssecretaris van automatisering dient te worden aangesteld. Deze staatssecetaris zal verantwoordelijk worden gesteld voor alle automatiseringsprojecten binnen het Rijk. Dit departement kan eventueel worden gevuld door mensen van het Gemeenschappelijk Dienstencentrum ICT.

Justitie
Er zal met ingang van de nieuwe kabinetsperiode strenger worden opgetreden tegen allerhande overtredingen. Het is begrijpelijk dat hiervoor een extra budget moet worden opgesteld, wat tot gevolg kan hebben dat het budget van het Ministerie van Justitie wordt overschreden. Echter, meer investeringen in de veiligheid van de inwoners heeft vrijwel direct tot gevolg dat er minder schade zal ontstaan en derhalve minder kosten worden veroorzaakt.

Kinderen vanaf 14 jaar kunnen verantwoordelijk worden gesteld voor hun daden.

Bureau HALT blijft bestaan, echter in afgezwakte vorm. De huidige strafmaatregelen tegen minderjarige criminelen zijn niet afdoende en zullen daardoor moeten worden aagescherpt.

Medewerkers van de politie zullen in de toekomst harder mogen optreden tegen criminelen. Bedreigingen en mishandelingen jegens surveillanten en agenten zal niet meer worden getolereerd en het is de politie toegestaan in deze gevallen gepast geweld te gebruiken. De medewerkers van de politie is hierna verminderd of niet onderwerp van onderzoek. Gebruik van vuurwapens, wapenstokken en pepperspray zal voortaan in mindere mate worden bestraft met sancties.

Bovenstaande en andere maatregelen die door de opsporings- en handhavingsinstanties worden toegepast zullen in geen enkele mate verdere inperking van de privacy van de gewone burger tot gevolg hebben. De overheid moet af van het imago: Big brother is watching you. De Nederlandse burger heeft inderdaad niets te verbergen, maar privacy is een zeldzaam goed die we moeten beschermen.

Indien een delinquent herhaaldelijke misdaden of ernstige overtredingen heeft begaan en de delinquent is niet in Nederland geboren en is geen Nederlands staatsburger, moet worden onderzocht of het onder de huidige verdragen mogelijk is de verblijfsvergunning van deze delinquent permanent in te trekken. Het is deze delinquent hierna niet meer toegestaan een verblijfsvergunning aan te vragen of door regelingen omtrent gezinshereniging opnieuw een verblijfsvergunning te bemachtigen.

Immigratie
In een onlangs gepresenteerd rapport van het Centraal Planbureau is er bekend gemaakt dat een immigrant de nederlandse burger 43.000 euro kost tijdens de volledige duur van zijn verblijf. Er moet worden onderzocht in hoeverre deze kosten terug te dringen zijn en indien dit niet mogelijk is, dient de immigratie naar Nederland tijdelijk of permanent worden beperkt. Tevens moet worden onderzocht in hoeverre de kosten die worden gemaakt tijdens het verblijf in asielzoekerscentra te verhalen zijn op de aanvrager. Eventueel kunnen deze kosten worden terugverdiend door binnen de asielzoekerscentra werkzaamheden te verplichten (zoals simpel werk).

Er zal er bij asielaanvragen of aanvragen voor een (tijdelijke of permanente) verblijfsvergunning geen staatsburgerschap meer worden verleend (dit mede in verband met uitzetting bij criminaliteit).

Er zal door opsporingseenheden moeten worden onderzocht hoeveel allochtonen er illegaal in Nederland verblijven en deze zullen zo spoedig mogelijk moeten worden uitgezet naar het land van herkomst.

Onderwijs
Na afgelopen jaren zal er een hoop moeten worden geinvesteerd in het onderwijs. Hoewel ook hier investeringen boven het huidige budget
  zondag 2 augustus 2009 @ 22:06:55 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_71549899
Ah weer een PVV erbij.
  Forum Admin zondag 2 augustus 2009 @ 22:12:09 #3
35723 crew  GGMM
pi_71550034
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:06 schreef remlof het volgende:
Ah weer een PVV erbij.
Ik vind dat jij wel heel weinig toevoegt aan dit topic.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  zondag 2 augustus 2009 @ 22:14:14 #4
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_71550087
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:12 schreef GGMM het volgende:

[..]

Als GGMM dit al vind...
  zondag 2 augustus 2009 @ 22:14:29 #5
104871 remlof
Europees federalist
pi_71550095
quote:

[..]

Ik heb de OP gelezen en herken er heel veel programmapunten van de PVV in. Dat jij dat niet uit mijn post kan halen zegt meer over jou dan over mij.
  zondag 2 augustus 2009 @ 22:14:37 #6
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_71550101
Volgens mij denkt TS dat politie nu geen proportioneel (of in zijn woorden: gepast) geweld mag gebruiken.

Dat is onjuist. Om het nog maar niet over de vele tegenstrijdigheden te hebben bij dit en andere punten.

Al is 'hard aanpakken!' al wel jaren een succesvolle one-liner.

Wat is het doel van TS?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_71550148
Ik zou eens wat meer in het onderwijs investeren, als we een "kenniseconomie"willen blijven.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_71550156
TS wel dan?
pi_71550172
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:14 schreef Bowlingbal het volgende:
Volgens mij denkt TS dat politie nu geen proportioneel (of in zijn woorden: gepast) geweld mag gebruiken.

Dat is onjuist.

Wat is het doel van TS?
Mischien wil TS dat jongere kinderen nu ook met geweld aangepakt mogen worden? Een schot in de knie, dat zal onze reljochies leren!
Cool story, Hansel.
pi_71550177
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:14 schreef Bowlingbal het volgende:

Dat is onjuist.

Wat is het doel van TS?
Ik ben er van op de hoogte dat het mag, ik vind alleen dat het meer moet! OP dit moment zijn veel agenten bang voor sancties, en dat zou niet de bedoeling moeten zijn.
  zondag 2 augustus 2009 @ 22:17:50 #11
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_71550184
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:17 schreef nieuwepolitiek het volgende:

[..]

Ik ben er van op de hoogte dat het mag, ik vind alleen dat het meer moet! OP dit moment zijn veel agenten bang voor sancties, en dat zou niet de bedoeling moeten zijn.
Hoe kom je daarbij? Ik noem een voorbeeld: Politiegeweld Pijnacker in één geval buitensporig
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_71550243
quote:

[..]

Nee, ik vind van wel hoor, volgens mij wijst hij erop dat dat program -- tot nu toe -- wel wat weg heeft van c.q. lijkt op dat van de PVV, inclusief identieke retoriek. Alhoewel ik moet toegeven dat er wel weer een leuke nieuwe, actuele, vondst in zit. Allochtonen kosten ons hoofdelijk 43K ¤, verhaal die kosten op iedere individuele asielzoeker die er nu bij komt.
Het lijkt op een wedstrijdje wie de meest draconische maatregelen durft te nemen, dat wel.
Trouwens waarom niet de streep doortrekken? Gewoon iedere allochtoon aanslaan voor 43K ¤. Of is dat te draconisch?
I´m back.
pi_71550412
Je weet dat alle politieke partijen door burgers zijn opgericht? En de partijprogramma's worden bij de meeste partijen (Bijv. wel bij de PvdA, CDA en VVD maar bijv. niet bij de PVV) door de leden (en dus alle burgers die dat willen) opgesteld tijdens ledenvergadering en congressen.
pi_71550441
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:27 schreef Tja..1986 het volgende:
Je weet dat alle politieke partijen door burgers zijn opgericht? En de partijprogramma's worden bij de meeste partijen (Bijv. wel bij de PvdA, CDA en VVD maar bijv. niet bij de PVV) door de leden (en dus alle burgers die dat willen) opgesteld tijdens ledenvergadering en congressen.
PVV heeft een nieuwe trend ingeluid, denk ik.
I´m back.
  zondag 2 augustus 2009 @ 22:30:45 #15
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_71550510
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:03 schreef nieuwepolitiek het volgende:De post van Minister van Onderwijs zal voortaan worden vervuld door een docent van voortgezet onderwijs (HAVO/VWO), de post van staatssecretaris kan worden vervuld door een docent van het basisonderwijs of Wetenschappelijk Onderwijs (WO). De post van Minister van Justitie zal voortaan worden vervuld door een oud-Officier van Justitie of een ander ter zake kundig persoon.
En een bankier als minister van financieen
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_71550950
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zo nieuw is dicatuur niet hoor
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_71550957
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:30 schreef KwisatzHaderach het volgende:

[..]

En een bankier als minister van financieen
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_71551056
quote:

[..]

Ja, de trent van een niet democratische partij. Die partij is (intern) een dictatuur. Verder lijkt het idee van TS een beetje op TON. Ik zie het nut van een nieuwe partij niet. We hebben in Nederland al zoveel partijen.
pi_71551142
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:03 schreef nieuwepolitiek het volgende:
Immigratie
In een onlangs gepresenteerd rapport van het Centraal Planbureau is er bekend gemaakt dat een immigrant de nederlandse burger 43.000 euro kost tijdens de volledige duur van zijn verblijf.
"Onlangs" gepresenteerd rapport? O, ja?
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:25:27 #20
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_71552236
quote:

Er zal met ingang van de nieuwe kabinetsperiode strenger worden opgetreden tegen allerhande overtredingen. Echter, meer investeringen in de veiligheid van de inwoners heeft vrijwel direct tot gevolg dat er minder schade zal ontstaan en derhalve minder kosten worden veroorzaakt.
Wat hebben overtredingen (spugen op straat) met veiligheid te maken?

Een discussie over wetshandhaving zal ook over de wetten zelf moeten gaan.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_71555689
Dat gedoe met die buitenlanders allemaal . Gratis bier , 4 weken vakantie extra , pensioen-gerechtigde leeftijd naar 38 verlagen en een 12-rittenkaart voor de Wallen gratis bij de aanschaf van een energiezuinige stofzuiger . Concreet , moet haalbaar zijn . Ergens....
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  maandag 3 augustus 2009 @ 07:41:20 #22
262650 kitao
prikplaatje
pi_71555919
Ik wil je wel helpen met je onderzoek :

Nieuw politiek systeem: alle partijen afschaffen

[ Bericht 23% gewijzigd door kitao op 03-08-2009 07:48:52 ]
megalomaniac
pi_71562641
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:47 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ja, de trent van een niet democratische partij. Die partij is (intern) een dictatuur. Verder lijkt het idee van TS een beetje op TON. Ik zie het nut van een nieuwe partij niet. We hebben in Nederland al zoveel partijen.
Er zit natuurlijk een tegenstelling verborgen in het feit dat een partij/beweging enerzijds een dictatoriale interne partijstructuur heeft, en anderzijds pretendeert een vraagzijde gedreven politieke partij te zijn. Dat kan alleen maar als in dit geval Geert Wilders als individu blijkbaar de samengebalde, geconcentreerde wil van het volk vertegenwoordigt. Dat is mythologie die wel erg ver gaat.
En nee, een nieuwe politieke partij die er nog eens een schepje bovenop doet, daarop zit niemand te wachten. Het radicaliseren kun je wrs ook gewoon aan de PVV overlaten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 03-08-2009 13:31:50 ]
I´m back.
  maandag 3 augustus 2009 @ 13:46:14 #24
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_71563154
quote:

[..]

het begon al met LPF-afsplitsingen, zoals DeConservatieven.nl, NieuwRechts, Lijst Ratelband...
Ze willen niet de puinhopen zoals bij de LPF en Leefbaar Nederland, op zich logisch, maar om dan maar de kiezers uit te sluiten van je partij is dan weer zo'n typische maatregel.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 3 augustus 2009 @ 13:48:53 #25
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_71563211
quote:

Voorbeeld: De post van Minister van Onderwijs zal voortaan worden vervuld door een docent van voortgezet onderwijs (HAVO/VWO), de post van staatssecretaris kan worden vervuld door een docent van het basisonderwijs of Wetenschappelijk Onderwijs (WO).
Dat betekent 2 goede docenten minder in het onderwijs.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 3 augustus 2009 @ 21:47:16 #26
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_71576496
Wel funny dat de TS z'n standpunten mbt migratie em instant op het predikaat "PVV"er komt te staan. De rest van z'n (niet supergoed uitgedachte) concepten hebben we het niet eens meer over, hij's niet pro buitenlander zie -> PVV, wel zo makkelijk.

De migrant blijft een 'geloofsartikel', maar hier is dus duidelijk dat dat aan alle 2 de kanten zo is.
pi_71577206
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 21:47 schreef ExTec het volgende:
Wel funny dat de TS z'n standpunten mbt migratie em instant op het predikaat "PVV"er komt te staan. De rest van z'n (niet supergoed uitgedachte) concepten hebben we het niet eens meer over, hij's niet pro buitenlander zie -> PVV, wel zo makkelijk.

De migrant blijft een 'geloofsartikel', maar hier is dus duidelijk dat dat aan alle 2 de kanten zo is.
Wat bedoel je, dat-ie in theorie een communist kan zijn?
I´m back.
pi_71577242
quote:

De PVV gaat ook alleen maar over migratie/allochtonen. Die andere standpunten zijn er gewoon bij verzonnen omdat ze daar ook een mening over moeten hebben. Hadden net zo goed de tegenovergestelde meningen kunnen zijn. Daarmee zijn al die andere punten dus niet relevant in een eventuele vergelijking.
  maandag 3 augustus 2009 @ 22:13:10 #29
6484 ExTec
pi_71577418
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:08 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

De PVV gaat ook alleen maar over migratie/allochtonen.
Ik had het over de TS!
  maandag 3 augustus 2009 @ 22:18:55 #30
6484 ExTec
pi_71577626
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat bedoel je, dat-ie in theorie een communist kan zijn?
Dat weet ik niet
quote:
-- tot nu toe -- wel wat weg heeft van c.q. lijkt op dat van de PVV,
Maar we hebben het over:

Opleidingseisen voor ambtsdragers (slecht idee), IT? , misschien wat je kunt noemen iets law and order, maar al niet op het volume 'onbehouwen' van wilders, want HALT is blijkbaar zo verkeerd nog niet , en -jawel- de migrantjes.

De waterscheiding lijkt: migranten.
pi_71578944
ok.... na het lezen van de eerste alinea ben ik al afgekapt.

Anyway ik ben wel van mening dat er ruimte is voor een nieuwe politieke partij, met name in het midden spectrum. ik bedoel, cda is de enige die zich daar begeeft en er is voldoende ruimte voor verbetering bij die partij.

Het lijkt me wel interessant om op Fok! wellicht een vragenlijst uit te rollen in de vorm van een poll. In die poll komen dan de gebruikelijke politieke punten naar voren, en dan kan je een aantal opties geven waaruit je kan kiezen. Op basis hiervan kan je een partijprogramma opstellen.

Ik weet vrij zeker dat er uit voren zal komen dat.

-mensen moeten werken of werk zoeken voor hun geld
-moet een strikter beleid komen op het gebied van immigratie
-minder privacy inperkende maatregelen, of velen hiervan moeten ongedaan worden gemaakt.
-minder subsidies
-HRA afschaffen en andere maatregelen die momenteel de huizenmarkt kunstmatig in stand houden
-Het sociale karakter van Nederland in grote lijnen zal blijven bestaan
-Meer seculier, maw ook geen religie in de politieke partij
-Behoud van de euro, maar tegen toetreding Turkije in de EU (eventueel mogelijkheid tot 'speciale betrekkingen' met de EU, maar geen volwaardig lid)
-Universele gezondheidszorg moet er zijn

Geen enkele partij past in het bovenstaande beeld, en ik weet vrij zeker dat de jongere generatie in NL , iig op FOK, bijna met alles eens zal zijn
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:31:57 #32
262650 kitao
prikplaatje
pi_71586036
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:54 schreef Apogist het volgende:
ok.... na het lezen van de eerste alinea ben ik al afgekapt.

Anyway ik ben wel van mening dat er ruimte is voor een nieuwe politieke partij, met name in het midden spectrum. ik bedoel, cda is de enige die zich daar begeeft en er is voldoende ruimte voor verbetering bij die partij.

Het lijkt me wel interessant om op Fok! wellicht een vragenlijst uit te rollen in de vorm van een poll. In die poll komen dan de gebruikelijke politieke punten naar voren, en dan kan je een aantal opties geven waaruit je kan kiezen. Op basis hiervan kan je een partijprogramma opstellen.

Ik weet vrij zeker dat er uit voren zal komen dat.

-minder privacy inperkende maatregelen, of velen hiervan moeten ongedaan worden gemaakt.
-minder subsidies
-HRA afschaffen en andere maatregelen die momenteel de huizenmarkt kunstmatig in stand houden
-Behoud van de euro, maar tegen toetreding Turkije in de EU (eventueel mogelijkheid tot 'speciale betrekkingen' met de EU, maar geen volwaardig lid)

Geen enkele partij past in het bovenstaande beeld, en ik weet vrij zeker dat de jongere generatie in NL , iig op FOK, bijna met alles eens zal zijn
Leuke poll , ik doe alvast mee.

-De mens is ooit begonnen om een "beschaving" op te bouwen met als doel betere leefomstandigheden.
Hier was ontzettend veel mankracht voor nodig , maar men zag het gezamenlijke nut ervan in, dus men werkte mee. (Of werd als slaaf hiertoe gedwongen).
Later vond men machines uit om de zwaarste taken te vergemakkelijken , bv zeilen ipv roeispanen.
Dit alles zou ten dienste van de mens moeten zijn zodat hij een beter leven kan krijgen.

We springen nu naar 2009 en de toekomst.

Heel veel taken zijn overgenomen door machines dus het einddoel is bereikt zou men denken.
Maar ipv dat ieder mens in de samenleving ervan profiteert door meer vrije tijd , studie enz , is er nu een topelite ontstaan die zich hult in rijkdom en een arbeiders-elite die constant loopt over te werken om zijn eigen zak te spekken en die van de baas , voor wie het immers goedkoper is om te laten overwerken als een man erbij.
Mensen die niet tot deze elite en sub-elite behoren staan aan de kant.
Doel bereikt? Immers , de mens laat de rotklusjes door machines doen?
Nee, dus niet. Want de Mensheid heeft ervoor gezorgd dat we nu zijn waar we zijn. Maar op de een of andere manier blijven machines in handen van een groepje asociale profiteurs die als enige de baten daarvan nemen.
Die nog liever iemand met een baan laten overwerken als iemand zonder baan aan te nemen. En dit wordt alleen maar erger totdat de massa het zat is en die profiteurs van hun voetstuk gooien.
-grenzen opengooien ; waar bijv. geen water is mensen verplaatsen naar waar wel water is. Wie ben jij om een ander levensreddende middelen te ontzeggen ?
- mee eens ; zolang onder die privacy geen dubbel voetbalveld wordt verstaan met een muur eromheen en met een villa daarop.
-Huizenmarkt afschaffen en vrije woningen plaatsen.
-Ik zie geen sociaal karakter.
-alle partijen afschaffen.
-geldstelsel afschaffen.
-mee eens , op basis van gelijke behandeling.

Is dit utopisch en onhaalbaar ?
Ja.
Gevolg?
Voortdurend conflict.
Compromis mogelijk?
Ja , alleen de elite wil niet toegeven.
Gevolg?
Conflict tegen de elite.
Einde elite.

[ Bericht 0% gewijzigd door kitao op 05-08-2009 11:40:03 (opmaak,geen woord gewijzigd.) ]
megalomaniac
pi_71586251
quote:

Mensen uit 'de praktijk' op bestuursposities en 'keihard optreden' zijn ook vrij typische PVV standpunten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_71586691
quote:
Ja.
Gevolg?
Voortdurend conflict.
Compromis mogelijk?
Gevolg?
Conflict tegen de elite.
Einde elite.
Je klinkt als een Britse arbeider anno industrialisatie. Alleen heb jij het niet slecht.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:19:17 #35
262650 kitao
prikplaatje
pi_71586970
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 10:05 schreef Steeven het volgende:

[..]

Je klinkt als een Britse arbeider anno industrialisatie. Alleen heb jij het niet slecht.
Nee inderdaad , meneer Bismarck , neem ik aan ?
Ik "behoor" tot de "sub-elite" , maar ik zie het somber in voor "mijn soortgenoten". "De Brit" is al vervangen door de "Derde Wereld bewoner". Maar de loopgraven worden waarschijnlijk al gebouwd ?
Dan ga ik alvast aan de kant van de "Nieuwe Brit" staan.

[ Bericht 2% gewijzigd door kitao op 04-08-2009 13:08:37 (aanhalingstekens geplaatst.) ]
megalomaniac
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:38:48 #36
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_71587432
Behalve het punt voor een oprichting van een Ministerie voor Automatisering zie ik er weinig goeds in.

En natuurlijk moeten bestuurders uitgebreide praktijk ervaring hebben...maar liefst in combinatie met de juiste (universitaire) opleiding en werk ervaring.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_71589470
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:18 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat weet ik niet
[..]
Nou ja, Pim Fortuyn was ook ooit een communist hè. .
quote:
Maar we hebben het over:

Opleidingseisen voor ambtsdragers (slecht idee), IT? , misschien wat je kunt noemen iets law and order, maar al niet op het volume 'onbehouwen' van wilders, want HALT is blijkbaar zo verkeerd nog niet , en -jawel- de migrantjes.

De waterscheiding lijkt: migranten.
En daarin heeft-ie weer een 'leuke' nieuwe vondst geïntroduceerd. Alleen trekt hij de lijn niet door.... Iedereen met een 'kleurtje' gewoon aanslaan voor 43K ¤ of eruit oid.
Zou je dat stellen dan ben je echt stoer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 04-08-2009 12:29:41 ]
I´m back.
pi_71589507
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:31 schreef kitao het volgende:

.
Ja.
Gevolg?
Voortdurend conflict.
Compromis mogelijk?
Gevolg?
Conflict tegen de elite.
Einde elite.
Gevolg?
Ontstaan nieuwe elite....
I´m back.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 12:08:03 #39
262650 kitao
prikplaatje
pi_71589638
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gevolg?
Ontstaan nieuwe elite....
Tuurlijk , maar wel met het genoegen dat we die ........ een hardhandig lesje hebben geleerd.
Amandla Awethu.
megalomaniac
pi_71590144
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 10:38 schreef breaky het volgende:
Behalve het punt voor een oprichting van een Ministerie voor Automatisering zie ik er weinig goeds in.
Mwa, op zich is het probleem niet de automatiseerders bij de overheid maar meer de politiek die op het laatste moment allerlei regeltjes geautomatiseerd willen worden.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_71598906
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 10:19 schreef kitao het volgende:

[..]

Nee inderdaad , meneer Bismarck , neem ik aan ?
Ik "behoor" tot de "sub-elite" , maar ik zie het somber in voor "mijn soortgenoten". "De Brit" is al vervangen door de "Derde Wereld bewoner". Maar de loopgraven worden waarschijnlijk al gebouwd ?
Dan ga ik alvast aan de kant van de "Nieuwe Brit" staan.
Moraalridder.

Overigens wat Ryan al zegt, roei de elite uit/jaag ze weg en er ontstaat een nieuwe.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 17:35:41 #42
262650 kitao
prikplaatje
pi_71599394
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 17:18 schreef Steeven het volgende:

[..]

Moraalridder.

Overigens wat Ryan al zegt, roei de elite uit/jaag ze weg en er ontstaat een nieuwe.
Moraalridder?
Niet echt , meer door ervaring wijzer geworden.
Op een gegeven moment zul je een keuze moeten maken. Mijn smaak is het voorstel van TS in ieder geval niet.
megalomaniac
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 22:06:47 #43
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_71607552
Misschien kunnen we een topic maken waar users hun 'partijprogramma' kunnen posten met commentaren. Anders krijg je telkens weer opnieuw topics als deze.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 11:11:54 #44
262650 kitao
prikplaatje
pi_71618100
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:54 schreef Apogist het volgende:

Ik weet vrij zeker dat er uit voren zal komen dat ,

-minder subsidies

Jij weet vrij zeker dat deelnemers op FOK! het met deze punten bijna allemaal eens zijn?
Wat is dat voor fuck onzin.
Of beweer je dat FOK! een zeer eenzijdig forum is en ken jij de mensen achter de schermen?
Ben benieuwd want ik ben nog niet lang op dit forum
megalomaniac
  woensdag 5 augustus 2009 @ 11:55:14 #45
262650 kitao
prikplaatje
pi_71619306
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 17:18 schreef Steeven het volgende:

Moraalridder
Je onthult je andere identiteit? Was toch al mijn eerste gedachte.
megalomaniac
pi_71620617
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:55 schreef kitao het volgende:

[..]

Je onthult je andere identiteit? Was toch al mijn eerste gedachte.
Ooit gehoord van de 'edit' knop? Hoef je niet twee zinloze posts te maken over dezelfde reactie.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 13:18:53 #47
262650 kitao
prikplaatje
pi_71621434
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:48 schreef Steeven het volgende:

[..]

Ooit gehoord van de 'edit' knop? Hoef je niet twee zinloze posts te maken over dezelfde reactie.
Bepaal jij wat zinvol is?
Ik houd er niet van om achteraf mijn post te editten , dat geeft mij een gevoel van bedrog.
Bovendien zijn er dingen die bij twee keer lezen pas later opvallen. Herr General !
megalomaniac
pi_71622425
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:18 schreef kitao het volgende:

[..]
Herr General !
Ben je nou echt zo dom of lijkt het maar zo.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:10:17 #49
262650 kitao
prikplaatje
pi_71622848
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:56 schreef Steeven het volgende:

[..]

Ben je nou echt zo dom of lijkt het maar zo.
Wie weet , ik trek me niet veel aan van jou. Denk wat je wil , even goede vrinden.
Ik kwam eerder in een ander topic een DeGroeneRidder tegen die ik omschreef als moraalridder , daarom mijn vraag over jouw dubbele identiteit. Als je hem niet bent dan had je dat ook niet kunnen begrijpen , da's logisch he? Wel merkwaardig toeval.
Ik vraag : zijt gij Bismarck ?
Gij geeft repliek : moraalridder.
Of de echte Bismarck een generaal was weet ik niet uit mijn hoofd, hij stond nog wel officieel boven Hitler voor zijn eigen dood meen ik.
Misschien is jouw foto van een ander kopstuk , kan ook heel goed. Wat wil je , dat ik die foto met 10.000 anderen ga vergelijken?
megalomaniac
  woensdag 5 augustus 2009 @ 21:10:33 #50
6484 ExTec
pi_71633509
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:01 schreef Ryan3 het volgende:

En daarin heeft-ie weer een 'leuke' nieuwe vondst geïntroduceerd. Alleen trekt hij de lijn niet door.... Iedereen met een 'kleurtje' gewoon aanslaan voor 43K ¤ of eruit oid.
Zou je dat stellen dan ben je echt stoer.
Ah, je neemt hem dus meteen de maat, en hij is te licht bevonden als wilders adeptje?

Maar dat belette de halve thread natuurlijk niet om em PVV te verklaren hé.

Lijkt me een vermoeiend leven, achter elke boom een wilders-adeptje zien staan
pi_71639820
Uit loutere verveling een poging je uit je droomwereld te helpen:
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:31 schreef kitao het volgende:

-grenzen opengooien ; waar bijv. geen water is mensen verplaatsen naar waar wel water is. Wie ben jij om een ander levensreddende middelen te ontzeggen ?
Als iedereen iets onbeperkt mag gebruiken, ontstaat een 'tragic of the commons'. Dan is alles in mum van tijd op door overconsumptie en is de volgende generatie (of zelfs dezelfde al) ten dode opgeschreven.
Is het ooit in je opgekomen dat prijzen een nut hebben? Ze zijn er om aan te geven dat iets schaars is.
Daarnaast is open grenzen een recept voor totale chaos, al helemaal als alles vrij te gebruiken valt.
quote:
- mee eens ; zolang onder die privacy geen dubbel voetbalveld wordt verstaan met een muur eromheen en met een villa daarop.
Zo verhoudt jouw leven zicht tot dat van iemand in Angola, dus mag diegene nu je huis komen leegroven?
Eerlijk delen..
quote:
-Huizenmarkt afschaffen en vrije woningen plaatsen.
Wie gaat ze bouwen? Waarvan wordt dat betaald? Waarmee? Wie bepaalt de vraag en het aanbod?
En wat zijn vrije woningen? Waar elke gek binnenmag? Alsjeblieft zeg.
quote:
-Ik zie geen sociaal karakter.
Wen er maar aan.
quote:
-alle partijen afschaffen.
En hoe creeër je dán een platform waarin mensen overleggen ipv elkaar in de haren vliegen?
quote:
-geldstelsel afschaffen.
Weet je wat geld is?
Niets anders dan een algemeen aanvaard ruilmiddel en bovendien één van de redenen dat we vooruit zijn gekomen sinds het stenen tijdperk. Het maakt arbeidsdeling en marktwerking mogelijk. Zonder die twee zaken gaan we terug naar een zeer primitieve samenleving.
quote:
Ja.
Gevolg?
Het gevolg is dat je gewoon iets minder utopisch moet verzinnen.
Het bereiken van een zeker ideaal is vaak al zeer moeilijk, zeker als het erg afwijkt van de samenleving zoals die nu is. Maar als je ideaal ook nog eens tal van praktische problemen zal genereren, is het niet eens de moeite waard om er over na te denken.

De zaken waar jij je het meest tegen afzet (handel, eigendomsrechten en autoriteit tot op zekere hoogte) zijn nu juist de prijzen die je moet betalen om een economie op te bouwen.
Wat jij wilt is geen andere organisatie van de wereld, maar gewoon een andere wereld; een wereld zonder schaarse middelen en een wereld waarin mensen elkaar uit zichzelf, vrijwillig, volledig respecteren.
pi_71643006
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 00:36 schreef sneakypete het volgende:
[quote]Uit loutere verveling een poging je uit je droomwereld te helpen:
Je moet je wel heel erg vervelen want dit is bijna een boekwerk geworden.
quote:
Als iedereen iets onbeperkt mag gebruiken, ontstaat een 'tragic of the commons'. Dan is alles in mum van tijd op door overconsumptie en is de volgende generatie (of zelfs dezelfde al) ten dode opgeschreven.
Is het ooit in je opgekomen dat prijzen een nut hebben? Ze zijn er om aan te geven dat iets schaars is.
Daarnaast is open grenzen een recept voor totale chaos, al helemaal als alles vrij te gebruiken valt.
Kijk, het verschil van standpunt zit hem in het korte termijn denken van jou. De geschiedenis heeft keer op keer bewezen dat gedwongen migratie veroorzaakt door schaarste niet te stoppen valt. De ommuurde "beschaving" is daarna vervangen door chaos en zware tijden , denk bv aan Donkere Middeleeuwen en noem maar op.
quote:
Zo verhoudt jouw leven zicht tot dat van iemand in Angola, dus mag diegene nu je huis komen leegroven?
Angolezen zijn rovers ? Wat een discriminerende opmerking Sneakypete.
quote:
Wie gaat ze bouwen? Waarvan wordt dat betaald? Waarmee? Wie bepaalt de vraag en het aanbod?
En wat zijn vrije woningen? Waar elke gek binnenmag? Alsjeblieft zeg.
Door slaven snap je dat niet.
Door de mensen zelf slimmerik. Huizen worden gebouwd van zand en water.
Elke gek....weer discriminatie.
quote:
Wen er maar aan.
Met deze woorden bevestig je dat er geen sociaal karakter is en dat mensen daaraan zouden moeten wennen. Eigenlijk zijn dat geen mensen maar slappe plumpuddingen die het kopje hebben laten hangen.
quote:
En hoe creeër je dán een platform waarin mensen overleggen ipv elkaar in de haren vliegen?
Geen idee , maar is die er nu wel dan? Ook in ons land is onlangs een politicus vermoord.
[..]
quote:
Weet je wat geld is?
Niets anders dan een algemeen aanvaard ruilmiddel en bovendien één van de redenen dat we vooruit zijn gekomen sinds het stenen tijdperk. Het maakt arbeidsdeling en marktwerking mogelijk. Zonder die twee zaken gaan we terug naar een zeer primitieve samenleving.
Money is the root of all evil.
Maar serieus , geld heeft geen waarde , je kunt het niet eten.
Geld heeft keer op keer laten zien dat het waardeloos papier is. Denk aan de beurskrach van Wallstreet in 1928 of zo iets en aan de huidige kredietcrisis waarvan het eindresultaat nog niet bekend is m.i.
Geld is waarde verhandelen zonder dat die waarde zelf aanwezig is. Geld is niet meer dan een papiertje waarop staat: ik lever je later iets van echte waarde.
[..]
quote:
Het gevolg is dat je gewoon iets minder utopisch moet verzinnen.
Het bereiken van een zeker ideaal is vaak al zeer moeilijk, zeker als het erg afwijkt van de samenleving zoals die nu is. Maar als je ideaal ook nog eens tal van praktische problemen zal genereren, is het niet eens de moeite waard om er over na te denken.
Toch denk je erover na. De praktische problemen worden veroorzaakt door de grootgeldbezitters die hun stelsel niet willen opgeven en die niet terug deinzen voor moorden om hun stelsel in hand te houden.
quote:
De zaken waar jij je het meest tegen afzet (handel, eigendomsrechten en autoriteit tot op zekere hoogte) zijn nu juist de prijzen die je moet betalen om een economie op te bouwen.
Wat jij wilt is geen andere organisatie van de wereld, maar gewoon een andere wereld; een wereld zonder schaarse middelen en een wereld waarin mensen elkaar uit zichzelf, vrijwillig, volledig respecteren.
Die andere wereld is niet mogelijk omdat de organisatie van de wereld hetzelfde blijft, zie vorige opmerking.

Om even terug te gaan naar het begin , probeer volksverhuizingen te voorkomen door de leefomstandigheden ter plekke te verbeteren. Maak zoet water uit zeewater bijv.

Techniek kan een oplossing zijn en dat is wat ze de mensheid nu al meer dan 2000 jaar beloven die wetenschappers.

Helaas maken ze liever H-bommetjes.........
megalomaniac
pi_71645056
quote:
Of de echte Bismarck een generaal was weet ik niet uit mijn hoofd
Nee.
quote:
Hij stond nog wel officieel boven Hitler voor zijn eigen dood meen ik.
Nee. Heeft ook niks met Hitler te maken.
quote:
Misschien is jouw foto van een ander kopstuk , kan ook heel goed. Wat wil je , dat ik die foto met 10.000 anderen ga vergelijken?
Nee en nee.
pi_71645454
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:28 schreef Steeven het volgende:

Nee.
Bismarck was geen generaal. Ik zoek het op.
[..]
quote:
[..]
Bismarck stond niet officieel boven Hitler tot aan zijn eigen dood. Ik weet vrijwel zeker van wel. In ieder geval wel tot kort voor zijn dood. Ik zoek het op.
quote:
Nee en nee.
Nee , jouw foto is niet van een ander kopstuk. De door jouw geplaatste foto dan misschien wel?
Nee, ik hoef niet te vergelijken met 10.000 andere foto's. Dank je.

megalomaniac
  donderdag 6 augustus 2009 @ 19:19:28 #55
6484 ExTec
pi_71659255
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:44 schreef kitao het volgende:

Bismarck stond niet officieel boven Hitler tot aan zijn eigen dood. Ik weet vrijwel zeker van wel. In ieder geval wel tot kort voor zijn dood. Ik zoek het op.

Maar je weet wel meer niet
pi_71662750
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 19:19 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar je weet wel meer niet
Ben je in de achtervolging Extec? Kom je nu helemaal vanuit een ander topic hierheen om mij een smalend geluidje te laten horen?

[ Bericht 4% gewijzigd door kitao op 07-08-2009 07:43:00 ]
megalomaniac
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 05:41:25 #57
262650 kitao
prikplaatje
pi_71672057
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:28 schreef Steeven het volgende:

[..]

Nee.
[..]

[..]

Nee en nee.
Ok , Hindenburg dan ? Die bedoelde ik , ik verwisselde zijn naam met Bismarck.

http://en.wikipedia.org/wiki/Paul_von_Hindenburg

Lijkt toch aardig op de door jouw geplaatste foto , heeft wel wat meer haar.
Helaas, dus niet.

Blood and Iron :
quote:
Bismarck
Blood and Iron Speech
http://www.age-of-the-sag(...)arck_blood_iron.html

Ook weer geen toeval , zeker ?

GOTTCHA !

Makkelijk dat internet , stelt weing voor allemaal.
Vroeger liep je urenlang in de bibliotheek om zo iets te vinden.
Slechts 3 pagina's google afbeeldingen nagekeken. Waarom heeft google geen omgekeerde image zoeker?
En jij dan ook nog gedeeltelijk ontkennen dat het Bismarck is. Niet netjes van je Steven.

[ Bericht 6% gewijzigd door kitao op 07-08-2009 06:16:27 ]
megalomaniac
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 06:24:22 #58
262650 kitao
prikplaatje
pi_71672100
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:12 schreef kitao het volgende:

[..]

Ben je in de achtervolging Extec? Kom je nu helemaal vanuit een ander topic hierheen om mij een smalend geluidje te laten horen?
Ok , sorry , jij was al op pagina 2 te zien hier. Laten we overnieuw beginnen en dat andere topic laten voor wat het is aub.
Ik reageer daar toch niet meer op.
Bedankt.

[ Bericht 9% gewijzigd door kitao op 07-08-2009 07:44:21 ]
megalomaniac
pi_71672765
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 05:41 schreef kitao het volgende:

[..]

Ok , Hindenburg dan ? Die bedoelde ik , ik verwisselde zijn naam met Bismarck.

http://en.wikipedia.org/wiki/Paul_von_Hindenburg

[ afbeelding ]

Lijkt toch aardig op de door jouw geplaatste foto , heeft wel wat meer haar.
Helaas, dus niet.

Blood and Iron :
[..]

http://www.age-of-the-sag(...)arck_blood_iron.html

Ook weer geen toeval , zeker ?

[ afbeelding ]

GOTTCHA !

Vroeger liep je urenlang in de bibliotheek om zo iets te vinden.
Slechts 3 pagina's google afbeeldingen nagekeken. Waarom heeft google geen omgekeerde image zoeker?
En jij dan ook nog gedeeltelijk ontkennen dat het Bismarck is. Niet netjes van je Steven.

. Leer eens lezen joh. En lees ook eens een boek als je toch iets nuttigs gaat doen. Maar je mag ook doorgaan met jezelf belachelijk maken, ik kan er wel om lachen.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 08:48:48 #60
262650 kitao
prikplaatje
pi_71672901
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 08:39 schreef Steeven het volgende:

[..]

. Leer eens lezen joh. En lees ook eens een boek als je toch iets nuttigs gaat doen. Maar je mag ook doorgaan met jezelf belachelijk maken, ik kan er wel om lachen.
Ik kan er niet om lachen ,belachelijke kapsjones karikatuur.
Jij reageerde als eerste op mijn post , ik toon belangstelling voor jouw opmerking en dan kom jij met dit?
Zak in het cybernet afgeserveerde Germaanse hakkenklakker.
megalomaniac
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 09:22:27 #61
262650 kitao
prikplaatje
pi_71673396
Nou , dat had ook wel wat minder gekund.
Ieder zijn vak , ik ben geen historicus , boeken sturen je in een richting waar jezelf toch al een instinct of gevoel voor heb. Dus indien jij denkt dat mijn post louter gebaseerd is op wat vorige schrijvers hebben geschreven dan vergis jij je. Ik heb er jaren niet meer over gelezen , het idee blijft wel sterk , bij mij dan.
Dus indien jij daar iets aan toe te voegen hebt vanuit jouw geschiedenis oogpunt , dan hoor ik dat graag.
Niet op deze manier aub.
megalomaniac
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 09:29:47 #62
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_71673515
Met genadeloze aanpak van criminaliteit ben ik het wel eens, maar wat is de positie van TS met betrekking tot de bescherming en bevordering van de Christelijke religie door de staat?
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:33:11 #63
6484 ExTec
pi_71682403
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:12 schreef kitao het volgende:

[..]

Nee, soms check ik simpelweg topics waar ik eerder gepost heb Zijn meer mensen die dat doen, weetje
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:35:09 #64
6484 ExTec
pi_71682466
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 08:39 schreef Steeven het volgende:

[..]

Overzichtelijk wereldbeeld heeft'ie hey

Je hebt een plaatje van een duitser, dan zijn de nazi's nooit ver weg voor onze ruimdenkende vriend. Dat kan niet anders
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:40:18 #65
6484 ExTec
pi_71682619
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 05:41 schreef kitao het volgende:
Internet is slecht. Zien we aan nitwits zoals jij. Parate kennis 0. Is integraal ingewisseld voor een grote bek, en het 'vertrouwen' dat onze "Alma Mater" google of wiki wel to the rescue komen.

Maar als jij gewoon een persoon 1 WO misplaatst, maar wel gewoon volhoud met je tenhemelschrijende pretentie, verdien je het gewoon om hard uitgelachen te worden
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 19:11:38 #66
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_71690263
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:06 schreef remlof het volgende:
Ah weer een PVV erbij.

prima, hoe meer rechts versplinterd is, hoe beter.

puntje voor de nieuwe partij:
quote:
Alle Turken terug naar Marokko
Ik heb geen zin om op alle punten in te gaan, want veel regels die jij als eigen idee bestempeld bestaan al lang.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:51:07 #67
262650 kitao
prikplaatje
pi_71693103
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:35 schreef ExTec het volgende:

[..]

Overzichtelijk wereldbeeld heeft'ie hey

Je hebt een plaatje van een duitser, dan zijn de nazi's nooit ver weg voor onze ruimdenkende vriend. Dat kan niet anders
Nou , het kopje koffie smaakte zeker niet en nu ga je de boel verdraaien. Waar staat dat ,dat ik dat gezegd heb ?
Je bent een minkunkel extec , ik heb er geen andere woorden voor. Ik reageer niet meer op jou , foktroll.
megalomaniac
pi_71693562
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:05 schreef kitao het volgende:

[..]

Je moet je wel heel erg vervelen want dit is bijna een boekwerk geworden.
Veel van je betogen zijn dan ook vervelend
quote:
Kijk, het verschil van standpunt zit hem in het korte termijn denken van jou. De geschiedenis heeft keer op keer bewezen dat gedwongen migratie veroorzaakt door schaarste niet te stoppen valt. De ommuurde "beschaving" is daarna vervangen door chaos en zware tijden , denk bv aan Donkere Middeleeuwen en noem maar op.
Migratie hoeft ook niet volledig te stoppen, maar dat houdt nog geenszins in dat het maar ongebreideld zijn gang moet gaan. Dát zou pas kortetermijn denken zijn.
En waarom zijn de middeleeuwen 'donkere tijden'? Er zijn, voor en na de middeleeuwen ook tal van donkere tijden geweest.
quote:
Angolezen zijn rovers ? Wat een discriminerende opmerking Sneakypete.
Angolezen vallen nog mee, Ghanezen zijn erger. En Joden zijn het allerergste omdat die het stiekem doen met geheime lobby's en fraude.
Nou je zin?
quote:
Door slaven snap je dat niet.
Door de mensen zelf slimmerik. Huizen worden gebouwd van zand en water.
Elke gek....weer discriminatie.
Waarom zou ik een huis gaan bouwen als ik daar geen betaling naar prestatie voor krijg? Voor de anderen? En als ik dat niet wil? Dan ben ik dus weldegelijk een slaaf.
quote:
Met deze woorden bevestig je dat er geen sociaal karakter is en dat mensen daaraan zouden moeten wennen. Eigenlijk zijn dat geen mensen maar slappe plumpuddingen die het kopje hebben laten hangen.
Natuurlijk heeft de mens ook een sociale kant, maar daar zitten grenzen aan, bovendien is het niet per se sociaal om iedereen te dwingen zich op te offeren voor anderen.
quote:
Geen idee , maar is die er nu wel dan? Ook in ons land is onlangs een politicus vermoord.
Wat heeft dit er mee te maken?
quote:
Money is the root of all evil.
Maar serieus , geld heeft geen waarde , je kunt het niet eten.
Geld heeft keer op keer laten zien dat het waardeloos papier is. Denk aan de beurskrach van Wallstreet in 1928 of zo iets en aan de huidige kredietcrisis waarvan het eindresultaat nog niet bekend is m.i.
Geld is waarde verhandelen zonder dat die waarde zelf aanwezig is. Geld is niet meer dan een papiertje waarop staat: ik lever je later iets van echte waarde.
Van oorsprong niet. Geld is ooit begonnen in de vorm van bijv graan, edelmetalen of wat dan ook. Het verschil tussen geld en alle andere middelen in de economie is dat geldt algemeen aanvaard wordt (wettelijk danwel vrijwillig op de markt) als middel van indirecte ruil. Ik weet genoeg van geld af hoor en geld is onmisbaar voor de economie. Mensen die geld de root of all evil noemen, weten niet wat geld is, begrijpen geen hol van economie en hebben achterhaalde jaren '60 ideeën.
quote:
Toch denk je erover na. De praktische problemen worden veroorzaakt door de grootgeldbezitters die hun stelsel niet willen opgeven en die niet terug deinzen voor moorden om hun stelsel in hand te houden.
Wat een raar beeld heb jij van de wereld. Ik bezit niet zo enorm veel geld en dan nog wil ik absoluut niet naar jouw systeem toe.
quote:
Die andere wereld is niet mogelijk omdat de organisatie van de wereld hetzelfde blijft, zie vorige opmerking.

Om even terug te gaan naar het begin , probeer volksverhuizingen te voorkomen door de leefomstandigheden ter plekke te verbeteren. Maak zoet water uit zeewater bijv.

Techniek kan een oplossing zijn en dat is wat ze de mensheid nu al meer dan 2000 jaar beloven die wetenschappers.

Helaas maken ze liever H-bommetjes.........
Boehoe, het is ook een groot complot, terwijl Kitao weet hoe we in één klap van alle ellende verlost zijn.
Waarom moet ik hun omstandigheden verbeteren? Die mensen moeten gewoon vrijheid hebben en minder corruptie, oorlogen en minder waanbeelden, dan kunnen ze dat prima zelf. Wij kunnen eerlijk handelen met ze (door bijv barrieres op te heffen/verminderen), maar wij kunnen geenszins de hele derde wereld eventjes verheffen.
Ik wil niet zegen dat westerse landen niet soms mede verantwoordelijk zijn geweest, dat kan best, maar de hoofdverantwoordelijkheid moet nog altijd liggen bij die mensen zelf.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 21:25:19 #69
262650 kitao
prikplaatje
pi_71694120
Morgen , lees ik het door.
megalomaniac
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 08:34:34 #70
262650 kitao
prikplaatje
pi_71702801
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 21:06 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Veel van je betogen zijn dan ook vervelend
[..]

Migratie hoeft ook niet volledig te stoppen, maar dat houdt nog geenszins in dat het maar ongebreideld zijn gang moet gaan. Dát zou pas kortetermijn denken zijn.
Migratie van volkeren dient wel te stoppen , er wonen hier al 17 miljoen mensen. De manier waarop dit tegengegaan wordt dient te stoppen.
quote:
En waarom zijn de middeleeuwen 'donkere tijden'? Er zijn, voor en na de middeleeuwen ook tal van donkere tijden geweest.
Niet de middeleeuwen, maar de Donkere Middeleeuwen. Ik ben geen geschiedkundige maar volgens mij is dit de periode na de val van het Romeinse Rijk. We noemen dit Donker omdat men er heel weinig over terug kan vinden. Geschriften zijn verdwenen , bouwkunst was vergeten , riolering stelsels verdwenen enz.enz.
[..]
quote:
Angolezen vallen nog mee, Ghanezen zijn erger. En Joden zijn het allerergste omdat die het stiekem doen met geheime lobby's en fraude.
Nou je zin?
Ik weet dat je het zo niet bedoelde.
quote:
Waarom zou ik een huis gaan bouwen als ik daar geen betaling naar prestatie voor krijg? Voor de anderen? En als ik dat niet wil? Dan ben ik dus weldegelijk een slaaf.
[..]
Een ander staat tegelijkertijd jouw brood te bakken , een ander verbouwt jouw voedsel , een ander naait jouw kleding , een ander timmert jouw schoen enz.enz.
quote:
Natuurlijk heeft de mens ook een sociale kant, maar daar zitten grenzen aan, bovendien is het niet per se sociaal om iedereen te dwingen zich op te offeren voor anderen.
De machthebbers hebben anders nooit hun hand ervoor omgedraaid om anderen zich voor hun disputen op te laten offeren. Te verplichten zelfs om hun leven te geven.
[..]
quote:
Wat heeft dit er mee te maken?
Jij vroeg hoe men een platform voor overleg kan creëren op 'mijn' wijze.
Ik zei: geen idee , maar het is nu ook heel ver van werkzaam.
[..]
quote:
Van oorsprong niet. Geld is ooit begonnen in de vorm van bijv graan, edelmetalen of wat dan ook. Het verschil tussen geld en alle andere middelen in de economie is dat geldt algemeen aanvaard wordt (wettelijk danwel vrijwillig op de markt) als middel van indirecte ruil. Ik weet genoeg van geld af hoor en geld is onmisbaar voor de economie. Mensen die geld de root of all evil noemen, weten niet wat geld is, begrijpen geen hol van economie en hebben achterhaalde jaren '60 ideeën.
Onder "root of all evil" stond : even serieus. Tuurlijk kun je niet altijd een kip ruilen voor een stuk brood. Je kan moeilijk een halve kip geven en dan verwachten dat er uit de andere helft nog een eitje voor op je brood komt. Het systeem van geld is gewoon krankzinnig ver doorgeslagen met de niet irrëele mogelijkheid dat geld al zijn waarde verliest. Hyperinflatie van 350% denk ik meer aan.

Meer 1860 jaren ideeën , Bakoenin en nog een paar van die steppefiguren. Maar de echte vrijheid zal veel meer vanuit de mensen zelf moeten komen.
[..]
quote:
Wat een raar beeld heb jij van de wereld. Ik bezit niet zo enorm veel geld en dan nog wil ik absoluut niet naar jouw systeem toe.
Hoe kan ik vrijheid promoten als ik jou zou dwingen om aan jou mijn opvatting op te leggen?
Iemand die niet wil meedoen binnen de groep zal zijn manier van leven beter ergens anders gaan bezigen.
Er volgt geen straf , wel uitsluiting.
[..]
quote:
Boehoe, het is ook een groot complot, terwijl Kitao weet hoe we in één klap van alle ellende verlost zijn.
Waarom moet ik hun omstandigheden verbeteren? Die mensen moeten gewoon vrijheid hebben en minder corruptie, oorlogen en minder waanbeelden, dan kunnen ze dat prima zelf. Wij kunnen eerlijk handelen met ze (door bijv barrieres op te heffen/verminderen), maar wij kunnen geenszins de hele derde wereld eventjes verheffen.
Ik wil niet zegen dat westerse landen niet soms mede verantwoordelijk zijn geweest, dat kan best, maar de hoofdverantwoordelijkheid moet nog altijd liggen bij die mensen zelf.
Bij dit laatste ben je aan het doorslaan en probeer je mij belachelijk te maken alsof ik gepretendeerd zou hebben om in één klap de wereld perfect te maken. Zoek het dan zelf maar uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door kitao op 08-08-2009 17:10:42 (misquote) ]
megalomaniac
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 09:13:21 #71
262650 kitao
prikplaatje
pi_71702986
Ok ,ik zal je een handje helpen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bakoenin

Maar ga mij niet aanvallen op dingen die hij geschreven heeft , ik heb al meer dan 15 jaar niets meer erover gelezen. Bovendien voel ik me vrij genoeg om aanvallen op zijn ideeen mijzelf niet aan te trekken.
megalomaniac
pi_71708874
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 09:13 schreef kitao het volgende:
Ok ,ik zal je een handje helpen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bakoenin

Maar ga mij niet aanvallen op dingen die hij geschreven heeft , ik heb al meer dan 15 jaar niets meer erover gelezen. Bovendien voel ik me vrij genoeg om aanvallen op zijn ideeen mijzelf niet aan te trekken.
Waarom post je het als je niet eens meer weet of je er wel achter staat?
pi_71708948
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 08:34 schreef kitao het volgende:

Een ander staat tegelijkertijd jouw brood te bakken , een ander verbouwt jouw voedsel , een ander naait jouw kleding , een ander timmert jouw schoen enz.enz.
Arbeidsdeling heet dat en dat is natuurlijk prima, maar hoe regel je wie schoenen maakt, wie voedsel verbouwt enz? en in welke variaties, aantallen en organisatiestructuren?
Wie gaat dat regelen? Grofweg zijn er twee mogelijkheden, met opties die daartussen het midden laten:
centrale planning of vrije marktwerking. Bij centrale planning wordt het van bovenaf geregeld. Als dat voor alle economische terreinen gaat gelden, eindig je in een dictatuur. Beter is het de vrije markt zijn werk te laten doen en hooguit in te grijpen als mensen hun veiligheid bijv. in gevaar komt.
quote:
Onder "root of all evil" stond : even serieus. Tuurlijk kun je niet altijd een kip ruilen voor een stuk brood. Je kan moeilijk een halve kip geven en dan verwachten dat er uit de andere helft nog een eitje voor op je brood komt. Het systeem van geld is gewoon krankzinnig ver doorgeslagen met de niet irrëele mogelijkheid dat geld al zijn waarde verliest. Hyperinflatie van 350% denk ik meer aan.

Meer 1860 jaren ideeën , Bakoenin en nog een paar van die steppefiguren. Maar de echte vrijheid zal veel meer vanuit de mensen zelf moeten komen.
Ik vind het huidige geldsysteem ook verkeerd, zie daarvoor ook de link die ik je heb gestuurd. Er zou veel verbeterd kunnen worden, maar het fenomeen geld 'afschaffen' is onmogelijk en schadelijk. Beter is het dan te kijken naar wat geld nu werkelijk is en hoe het hoort te werken in een economie.
Daar zijn idd tal val ideeën over, ik zelf vind dat geld gedekt moet worden door een reeël product van waarde, bijv een edelmetaal. Zo is geld ooit ontstaan en dat is de enige manier waarop de problemen die jij noemt voorkomen worden.
quote:
Hoe kan ik vrijheid promoten als ik jou zou dwingen om aan jou mijn opvatting op te leggen?
Iemand die niet wil meedoen binnen de groep zal zijn manier van leven beter ergens anders gaan bezigen.
Er volgt geen straf , wel uitsluiting.
Opsluiting is een straf.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:22:25 #74
262650 kitao
prikplaatje
pi_71710989
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:23 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Waarom post je het als je niet eens meer weet of je er wel achter staat?
Ik sta achter het idee dat er een einde moet komen aan misbruik van de unieke capaciteiten van de burger ten bate van de grillen van de door de machthebbers bezitte samenleving. Dat is de kern van het verhaal zoals ik die gelezen heb. Details en relativatie naar de omstandigheden van de tijd waarin dit idee , (als het al niet veel ouder is !), zijn voor mij minder belangrijk.

Bovendien zag ik persoonlijk er later veel overeenkomsten mee met de leer van het Zen-Boedhisme.
megalomaniac
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:30:27 #75
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_71711140
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:22 schreef kitao het volgende:

[..]

Ik sta achter het idee dat er een einde moet komen aan misbruik van de unieke capaciteiten van de burger ten bate van de grillen van de door de machthebbers bezitte samenleving. Dat is de kern van het verhaal zoals ik die gelezen heb. Details en relativatie naar de omstandigheden van de tijd waarin dit idee , (als het al niet veel ouder is !), zijn voor mij minder belangrijk.

Bovendien zag ik persoonlijk er later veel overeenkomsten mee met de leer van het Zen-Boedhisme.
http://www.marshallbrain.com/manna1.htm
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:43:47 #76
262650 kitao
prikplaatje
pi_71711402
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:29 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Arbeidsdeling heet dat en dat is natuurlijk prima, maar hoe regel je wie schoenen maakt, wie voedsel verbouwt enz? en in welke variaties, aantallen en organisatiestructuren?
Wie gaat dat regelen? Grofweg zijn er twee mogelijkheden, met opties die daartussen het midden laten:
centrale planning of vrije marktwerking. Bij centrale planning wordt het van bovenaf geregeld. Als dat voor alle economische terreinen gaat gelden, eindig je in een dictatuur. Beter is het de vrije markt zijn werk te laten doen en hooguit in te grijpen als mensen hun veiligheid bijv. in gevaar komt.
Ieder individu heeft zijn eigen talent en voorkeur. Degeen die kunst wil beoefenen krijgt de ruimte , een ander die een huis wil ontwerpen ook. De richting waarin door scholing de samenleving nu een individu probeert op te sturen zal veel meer bepaald moeten worden door de wensen van het individu zelf.
[..]
quote:
Ik vind het huidige geldsysteem ook verkeerd, zie daarvoor ook de link die ik je heb gestuurd. Er zou veel verbeterd kunnen worden, maar het fenomeen geld 'afschaffen' is onmogelijk en schadelijk. Beter is het dan te kijken naar wat geld nu werkelijk is en hoe het hoort te werken in een economie.
Daar zijn idd tal val ideeën over, ik zelf vind dat geld gedekt moet worden door een reeël product van waarde, bijv een edelmetaal. Zo is geld ooit ontstaan en dat is de enige manier waarop de problemen die jij noemt voorkomen worden.
[..]
Ook goud verteert slecht.
quote:
Opsluiting is een straf.
Uitsluiting is geen opsluiting.
Er zullen mensen zijn die er niet aan mee willen doen , zij worden verzocht te vertrekken.

[ Bericht 0% gewijzigd door kitao op 08-08-2009 18:05:57 ]
megalomaniac
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')