abonnement Unibet Coolblue
pi_71547642
Ik ga eind Augustus een weekje naar Italië, Bologna om precies te zijn. Op internet heb ik gelezen dat het leven daar gelijk loopt met het leven op de uni. Er zouden in deze tijd dus veel winkels en restaurants gesloten zijn.

Is één van jullie wel eens in Bologna geweest rond deze tijd en zo ja klopt dit? En zou ik dan misschien beter in de omgeving kunnen gaan kijken? Heeft iemand daar misschien tips voor? Welke steden wij het beste kunnen gaan bezoeken wanneer er in Bologna niet genoeg te bekijken is.
pi_71573705
In Augustus is heel Italie zo ongeveer met vakantie, dus ook in Bologna. Zeker ook een hoop zelfstandige winkeliers zullen gesloten zijn. Echter op zich winkels zat in de grote steden, ook die dus wel open zijn.

Verwacht echter dichte winkels tussen - globaal 12-16 of 13-17 uurn dan eet en/of slaapt men. En avondeten begint pas rond 21.00 uur.
Bologna kan in deze periode overigens nog flink warm zijn, stadsbezoek geniet dan ook niet mijn voorkeur in Italie in de zomer.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_71575736
Bedankt voor je reactie! De warmte zal voor mij geen probleem zijn, gelukkig!
Maar goed, we gingen toch niet om echt te shoppen maar meer voor de stad zelf (en omgeving) dus winkels dicht in die uren is niet zo erg.

Is het openbaar vervoer in die streek goed geregeld? Zoals de trein en metro? Ik ben voorheen wel in Milaan geweest maar daar hebben we eigenlijk alleen gebruik gemaakt van de bus.

Zijn er verder nog plaatsen/dingen die ik echt zou moeten bezoeken die usually niet in de toeristengidsen staan?

pi_71742714
Nog nooit in Bologna geweest, maar in Italia Magazine staat momenteel toevallig een special over Bologna.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:23:11 #5
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_71962508
In Bolonga is op dit moment bijna alles gesloten inderdaad.

Ik kom er gister vandaan.
pi_71995691
Hm dat is wel jammer, dus het is beter om meer in de omgeving te gaan zoeken dan? Heb je nog tips meegenomen van je reis die je kunt delen?
  woensdag 19 augustus 2009 @ 00:03:14 #7
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_71997505
Schattig stadje wel maar niet echt boeiend als je het mij vraagt.
pi_72048570
Och, er zijn wel leuke dingen te doen. Ik was er vorig jaar met studiereis Als je van musea houdt, is er genoeg te doen. Daarnaast kun je nog door een lange galerij omhoog lopen naar een oud klooster, wat een erg mooi uitzicht geeft van de omgeving. Tevens waren er vroeger allerlei rijke families die om hun rijkdom te tonen torens gingen bouwen. Wij hadden één van die torens beklommen, met wederom een mooi uitzicht maar ditmaal over de stad.

Ik denk dat het een aardige stad is voor een paar dagen, maar niet voor een week.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 18:45:26 #9
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_72048668
Maar je bent zo in Florence bijvoorbeeld. Uurtje met de trein.
  vrijdag 4 september 2009 @ 08:28:15 #10
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_72423628
Iemand nog tips voor een goedkope slaapplek?
!!! Go 49-ers !!!
  vrijdag 4 september 2009 @ 10:40:39 #11
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_72426147
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 23:09 schreef Graftonst het volgende:
Hm dat is wel jammer, dus het is beter om meer in de omgeving te gaan zoeken dan? Heb je nog tips meegenomen van je reis die je kunt delen?
Ik ben er voor m'n werk heengegaan. Maar Florance en Rimini zijn dicht in de buurt. Overigens ben ik er afgelopen week nog een keer geweest en alles is nu weer open ..

Misschien een beetje mosterd na de maaltijd

Verder zijn er in de oude centrum (dus niet de grote winkelstraat maar die straatjes rondom het plein waar ook de cathedraal staat) veel leuke wijnbarretjes en eettentjes .
  zondag 17 maart 2013 @ 22:11:34 #12
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_124184550
Komende week gaan mijn vader en ik 2 dagen naar Bologna in Italie. We komen dinsdag middag aan en vertrekken donderdag avond. Iemand bekend met deze stad? Wat zijn leuke dingen om daar te doen?

We willen natuurlijk de universiteit een beetje bekijken. Misschien een museum pakken en natuurlijk lekker Italiaans eten. Wat zijn de leuke dingen om daar te doen? En wat de goede plekken om te eten?

Kan ik gewoon mijn laptopje meenemen? Hij heeft zo'n ronde geaarde stekker.
  zondag 17 maart 2013 @ 23:37:57 #13
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_124189518
quote:
6s.gif Op zondag 17 maart 2013 22:11 schreef borbit het volgende:
Komende week gaan mijn vader en ik 2 dagen naar Bologna in Italie. We komen dinsdag middag aan en vertrekken donderdag avond. Iemand bekend met deze stad? Wat zijn leuke dingen om daar te doen?

We willen natuurlijk de universiteit een beetje bekijken. Misschien een museum pakken en natuurlijk lekker Italiaans eten. Wat zijn de leuke dingen om daar te doen? En wat de goede plekken om te eten?

Kan ik gewoon mijn laptopje meenemen? Hij heeft zo'n ronde geaarde stekker.
Op het Europese vaste land kan je gewoon je eigen stekkers gebruiken ja. En inderdaad, de uni bekijken.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  Moderator maandag 22 januari 2018 @ 11:13:38 #14
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176670125
Crosspost-super-kick

quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 11:08 schreef bloodymary1 het volgende:
Mijn favoriete stad. O+ Kom er minimaal eens per jaar.
Met drie vrienden ga ik deze lente naar Bologna. We houden vooral van slenteren, terrashangen en lekker eten (lokale specialiteiten!!!). Jij kunt vast wat aanraden. :P.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 22 januari 2018 @ 11:19:01 #15
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176670223
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juli 2010 12:19 schreef bloodymary het volgende:
Dat heb je niet goed gedaan! Ben natuurlijk bevooroordeeld, want Bologna is mijn lievelingsstad van Italie. Maar van dat eten vind ik ook vreemd, wij zijn er in juni nog geweest en gingen ook na de wedstrijden pas eten. Het is daar heel normaal dat je pas om 23.00 uur aanschuift. Wij zaten te eten en waren na twaalven klaar en toen kwamen er nog twee oudjes die uit een voorstelling kwamen en er werd toen wel even moeilijk gekeken, maar die mochten zelfs nog gaan zitten. Als je er nog eens komt, een echte aanrader is Ristorante delle Belle Arti in de Via delle Belle Arti. Speciaal voor dat restaurant rijden we elk jaar nog even langs Bologna als we in Italie zijn geweest.
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2010 01:24 schreef bloodymary het volgende:
Dat gehaaste en blikmijdende is mij eigenlijk niet zo opgevallen, niet meer dan in andere grote steden. Misschien viel het op omdat het in bijvoorbeeld Milaan en Rome wemelt van de toeristen en in Bologna niet. Wat ik juist zo gezellig vind aan Bologna is dat het een echte studentenstad is. Je kunt gerust tot 03.00 uur 's nachts (dan is het ook sluitingstijd) nog bij La Linea op het terras zitten (aan de voorkant van het Piazza Maggiore) en dan zit het terras nog bomvol.

Wat ik trouwens ook top vind, is dat zwervers (die een grote stad nu eenmaal heeft) die zich melden bij de keuken van de restaurants tegen middernacht, bakken vol overblijfselen van de diners meekrijgen. Als ik ooit zwerver wordt weet ik wel waar :9~
Deze posts had ik al van je gevonden. ^O^
Restaurant staat genoteerd. Wat vind je er speciaal aan?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_176670739
quote:
14s.gif Op maandag 22 januari 2018 11:19 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

[..]

Deze posts had ik al van je gevonden. ^O^
Restaurant staat genoteerd. Wat vind je er speciaal aan?
Alles gewoon heerlijk smaakvol. Of je nu pasta, pizza, vlees of wat dan ook neemt. Verder is het van een geweldige familie uit Calabrie die we inmiddels al zo vaak gezien hebben dat het grappig is. Wij zijn er meestal in de zomer en dan zijn we meestal ook de enige toeristen. Het is ook meer een traditie, wij hebben dat ooit gevonden en komen er minimaal eens per jaar. Misschien is het voor een ander helemaal niet zo bijzonder. Maar zeker erg lekker, maar dat zijn er wel meer natuurlijk.

Verder is die wijk waar het ligt voor 's avonds zeker aan te raden. Je loopt vanaf het piazza Maggiore richting de torens en dan linksaf die wijk in. Daar zit een leuk wijnbarrretje (il Gessetto), en eerder al een Ierse Pub/sportcafe waar het erg goed toeven is (Cluricaune in Via Zamboni). Ach, er is zoveel in die buurt. En ook meer richting de torens, als het een beetje een lekkere avond is, staan daar gewoon honderden mensen (studenten) op straat te eten en drinken in het weekend.
Als je wat cultureels wil doen is de torens beklimmen wel leuk en ook wandelen naar de Madonna di Luca. Een kerk/klooster op een berg, waar je door de stad heen loopt, helemaal overdekt onder galerieen. Leuke wandeling en mooi uitzicht daar. En boven op de berg is natuurlijk ook een leuk restaurant, dus zorgen dat je er dan rond lunchtijd bent (is ongeveer anderhalf uur lopen). En je kunt dus slenterend naar boven en onderweg genoeg gelegenheden om te terrashangen.
  Moderator maandag 22 januari 2018 @ 12:03:19 #17
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176671039
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 11:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Alles gewoon heerlijk smaakvol. Of je nu pasta, pizza, vlees of wat dan ook neemt. Verder is het van een geweldige familie uit Calabrie die we inmiddels al zo vaak gezien hebben dat het grappig is. Wij zijn er meestal in de zomer en dan zijn we meestal ook de enige toeristen. Het is ook meer een traditie, wij hebben dat ooit gevonden en komen er minimaal eens per jaar. Misschien is het voor een ander helemaal niet zo bijzonder. Maar zeker erg lekker, maar dat zijn er wel meer natuurlijk.
Klinkt goed. We zitten in een appartement aan het park Giardini Margherita. Zo te zien een half uurtje wandelen.

quote:
Verder is die wijk waar het ligt voor 's avonds zeker aan te raden. Je loopt vanaf het piazza Maggiore richting de torens en dan linksaf die wijk in. Daar zit een leuk wijnbarrretje (il Gessetto), en eerder al een Ierse Pub/sportcafe waar het erg goed toeven is (Cluricaune in Via Zamboni). Ach, er is zoveel in die buurt. En ook meer richting de torens, als het een beetje een lekkere avond is, staan daar gewoon honderden mensen (studenten) op straat te eten en drinken in het weekend.
Mooi, dat is precies wat we zoeken. ^O^
quote:
Als je wat cultureels wil doen is de torens beklimmen wel leuk en ook wandelen naar de Madonna di Luca. Een kerk/klooster op een berg, waar je door de stad heen loopt, helemaal overdekt onder galerieen. Leuke wandeling en mooi uitzicht daar. En boven op de berg is natuurlijk ook een leuk restaurant, dus zorgen dat je er dan rond lunchtijd bent (is ongeveer anderhalf uur lopen). En je kunt dus slenterend naar boven en onderweg genoeg gelegenheden om te terrashangen.
De wandeling naar de Madonna di San Luca hadden we ook al gevonden. Bedankt voor de tips!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 22 januari 2018 @ 12:11:36 #18
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176671186
We kwamen trouwens op Bologna vanwege onderstaande programma:


Leuk programma waarin cultuur en voedsel gecombineerd worden.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_176671561
quote:
14s.gif Op maandag 22 januari 2018 12:11 schreef UIO_AMS het volgende:
We kwamen trouwens op Bologna vanwege onderstaande programma:


Leuk programma waarin cultuur en voedsel gecombineerd worden.
Ah, wel eens van gehoord, maar nooit gekeken. Ga ik toch eens doen. Bedankt voor de tip.
  woensdag 24 januari 2018 @ 18:34:44 #20
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_176720911
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2009 21:05 schreef DIGGER het volgende:
Nog nooit in Bologna geweest, maar in Italia Magazine staat momenteel toevallig een special over Bologna.
Wikipedia heeft ook een pagina over Bologna!
  Moderator donderdag 1 maart 2018 @ 10:48:06 #21
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_177523770
Voedsel is één van onze belangrijkste punten tijdens een stadsbezoek. Dus maar even wat gezocht op youtube:




Ook nog wat cultuur natuurlijk:

Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_177524070
Dan zit je in de goede stad!

Hier is het ook goed toeven:

https://www.tripadvisor.n(...)_Emilia_Romagna.html
  donderdag 1 maart 2018 @ 12:45:18 #23
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_177525852
Mooi, want heb er voor de eerste keer een overnachting gepland in augustus op aanraden van de dame hierboven. :) Ben benieuwd.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_177526370
quote:
6s.gif Op donderdag 1 maart 2018 10:48 schreef UIO_AMS het volgende:
Voedsel is één van onze belangrijkste punten tijdens een stadsbezoek. Dus maar even wat gezocht op youtube:
In Bologna kan je ook naar van die cafés met dit concept:
Je koopt een drankje (bier start bij iets van 6 euro dacht ik en de rest is duurder). Bij je drankje krijg je dan een bord en kan je diverse gerechten opscheppen wat je dan dus "krijgt" bij het drinken. Dit was zeker leuk en lekker om eens een keer te doen!

Bij Cremeria Funivia konden we genieten van het lekkerste ijsje ooit!
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_177529633
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:45 schreef Bayswater het volgende:
Mooi, want heb er voor de eerste keer een overnachting gepland in augustus op aanraden van de dame hierboven. :) Ben benieuwd.
Een nadeel... in augustus is de stad uitgestorven. Zal toch wel leuk zijn, maar niet de sfeer van bijvoorbeeld juni als de studenten er nog zijn. In augustus zijn ook gewoon heel veel winkels en andere zaken drie weken dicht. Maar blijft een mooie stad hoor, en voor een dag zul je je prima vermaken en lekker eten.
pi_177529662
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 13:13 schreef ITrade het volgende:

[..]

In Bologna kan je ook naar van die cafés met dit concept:
Je koopt een drankje (bier start bij iets van 6 euro dacht ik en de rest is duurder). Bij je drankje krijg je dan een bord en kan je diverse gerechten opscheppen wat je dan dus "krijgt" bij het drinken. Dit was zeker leuk en lekker om eens een keer te doen!

Bij Cremeria Funivia konden we genieten van het lekkerste ijsje ooit!
Dat zijn toch gewoon Stuzzichini. Is in bijna heel Italië zo, vooral in steden. Mijn ervaring is dat de drankprijzen dan niet eens duurder zijn. Bijvoorbeeld bij het hierboven genoemde Il Gessetto is dit erg goed.
pi_177529949
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:55 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat zijn toch gewoon Stuzzichini. Is in bijna heel Italië zo, vooral in steden. Mijn ervaring is dat de drankprijzen dan niet eens duurder zijn. Bijvoorbeeld bij het hierboven genoemde Il Gessetto is dit erg goed.
Hmm als ik op Stuzzichini Google krijg ik hapjes te zien, terwijl het meer een soort lopend buffet achtig idee was. Het zou best kunnen verder, ik weet niet precies wat het was. Dit heb ik nog nooit op die manier gezien in Italië (maar ook niet echt naar gezocht).
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_177530561
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 16:13 schreef ITrade het volgende:

[..]

Hmm als ik op Stuzzichini Google krijg ik hapjes te zien, terwijl het meer een soort lopend buffet achtig idee was. Het zou best kunnen verder, ik weet niet precies wat het was. Dit heb ik nog nooit op die manier gezien in Italië (maar ook niet echt naar gezocht).
Best veel horecagelegenheden, vooral wijnbarretjes e.d., waarbij ze dan op de bar staan als een lopend buffet inderdaad. Let er maar eens op. Zo uitgebreid zie je inderdaad vooral in steden.
  Moderator vrijdag 2 maart 2018 @ 10:20:02 #29
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_177545022
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 11:09 schreef bloodymary1 het volgende:
Dan zit je in de goede stad!

Hier is het ook goed toeven:

https://www.tripadvisor.n(...)_Emilia_Romagna.html
Dat ziet er goed uit. Precies wat we zoeken. :9.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_177547424
Dat vermoeden had ik al. Die straat waar het zit is helemaal leuk. Met wijnbar Il Gessetto, een Irish pub en naast een pleintje met ook van alles. Heel die wijk is top voor de inwendige mens.
  Moderator donderdag 19 april 2018 @ 19:49:36 #31
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178626828
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 11:09 schreef bloodymary1 het volgende:
Dan zit je in de goede stad!

Hier is het ook goed toeven:

https://www.tripadvisor.n(...)_Emilia_Romagna.html
Zijn we net geweest. Toptent!
Leuke stad tot nu toe. :).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 20 april 2018 @ 15:30:50 #32
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178641747
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 11:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Alles gewoon heerlijk smaakvol. Of je nu pasta, pizza, vlees of wat dan ook neemt. Verder is het van een geweldige familie uit Calabrie die we inmiddels al zo vaak gezien hebben dat het grappig is. Wij zijn er meestal in de zomer en dan zijn we meestal ook de enige toeristen. Het is ook meer een traditie, wij hebben dat ooit gevonden en komen er minimaal eens per jaar. Misschien is het voor een ander helemaal niet zo bijzonder. Maar zeker erg lekker, maar dat zijn er wel meer natuurlijk.
Gisteravond in Ristorante delle Belle Arti wezen eten. Moet je ook namens mijn reisgenoten bedanken. Was uitstekend eten!!!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_178648832
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 april 2018 15:30 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Gisteravond in Ristorante delle Belle Arti wezen eten. Moet je ook namens mijn reisgenoten bedanken. Was uitstekend eten!!!
Ah, superleuk om te horen! Nog twee maandjes, dan mag ik weer. Leuke stad he, Bologna.
  Moderator zaterdag 21 april 2018 @ 10:27:22 #34
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178652730
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 23:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Ah, superleuk om te horen! Nog twee maandjes, dan mag ik weer. Leuke stad he, Bologna.
Zeker. Aanrader voor een weekend weg.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_178655198
Misschien een tip voor als je van Italiaanse supercars/motoren houdt. De fabrieken van onder andere Ferrari,lamborghini,Ducati en pagani liggen in deze streek. Bij sommige fabrieken kun je een factory tour boeken, erg de moeite waard!
pi_178660202
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2009 23:09 schreef Graftonst het volgende:
Hm dat is wel jammer, dus het is beter om meer in de omgeving te gaan zoeken dan? Heb je nog tips meegenomen van je reis die je kunt delen? 8-)
Komt er nog een reisverslag?
  Moderator maandag 23 april 2018 @ 09:29:07 #37
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178687617
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 20:15 schreef MCH het volgende:
Komt er nog een reisverslag?
Je quote een bericht uit 2009 ...
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 23 april 2018 @ 09:42:51 #38
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178687779
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 14:27 schreef botermetham het volgende:
Misschien een tip voor als je van Italiaanse supercars/motoren houdt. De fabrieken van onder andere Ferrari,lamborghini,Ducati en pagani liggen in deze streek. Bij sommige fabrieken kun je een factory tour boeken, erg de moeite waard!
Dat bewaren we voor een andere keer. Nu hebben we ons gericht op het centrum van Bologna en het voedsel.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 23:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Ah, superleuk om te horen! Nog twee maandjes, dan mag ik weer. Leuke stad he, Bologna.
Nog een tip voor jou dan: Het leukste restaurant waar we zijn geweest is Drogheria della Rosa. Geen menukaart, maar gewoon wat die dag beschikbaar is, wordt door de gastvrouw uitgelegd in Italiaans of nagenoeg perfect Engels als je dat wil.
Heerlijke amuse en aperitief, uitstekende wijn, erg lekker eten (een primo en secundo namen we en een enkeling nog een dessert en allemaal koffie toe) en een geweldige gastheer die ervoor zorgt dat je nooit droog staat. Met 4 man was de uiteindelijke rekening ¤ 207, waar de gastheer ¤ 200 van maakte. Na betaling kwam er nog een fles limoncello op tafel en nog wat kaasjes. Voor vrouwen komt er bij vertrek nog een kleine verrassing.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 06:45:08 #39
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_180996237
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:54 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Een nadeel... in augustus is de stad uitgestorven. Zal toch wel leuk zijn, maar niet de sfeer van bijvoorbeeld juni als de studenten er nog zijn. In augustus zijn ook gewoon heel veel winkels en andere zaken drie weken dicht. Maar blijft een mooie stad hoor, en voor een dag zul je je prima vermaken en lekker eten.
Veel te warm om de stad echt te bezoeken. Beetje in het zwembad gehangen en heerlijk gegeten. Niet veel gezien dus en mede door het augustus verhaal van Ferragosto bewust gekozen om niet koste wat het kost de binnenstad te bezoeken. Doen we nog weleens goed over. Vlak voor de explosies waren we overigens weer vetrokken.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_181002250
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 06:45 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Veel te warm om de stad echt te bezoeken. Beetje in het zwembad gehangen en heerlijk gegeten. Niet veel gezien dus en mede door het augustus verhaal van Ferragosto bewust gekozen om niet koste wat het kost de binnenstad te bezoeken. Doen we nog weleens goed over. Vlak voor de explosies waren we overigens weer vetrokken.
Bologna is volgens mij vaak de warmste plek van Italië. Toen wij er in juni waren was het er overdag ook al 36 graden. Overdag ook maar aan het zwembad geweest, alleen 's avonds de stad in voor een hapje en een drankje. Wat daar dan weer heel lekker is.
Gelukkig heb je geen last gehad van die explosies, echt een enorme vuurbal.
  Moderator zondag 28 augustus 2022 @ 13:42:22 #41
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_205773196
Speciaal voor @liesje1979 nog een verlaat reisverslagje over de tofste stad van Italië waar ik geweest ben.

Het weekend van eind maart, begin april 2022 ben ik weer in Bologna geweest. Na alle Corona-perikelen wilde mijn vrouw wel een weekendje weg en ze was enthousiast geworden over Bologna naar aanleiding van mijn verhalen over mijn eerdere bezoek met de voorverkenners. Dus dat was een no-brainer. Dat weekend viel ook mooi tussen onze verjaardagen in, dus een aardig cadeau wel voor elkaar.

Uiteraard verbleven we niet in een hotel maar een mooi appartement via airbnb: https://www.airbnb.nl/roo(...)6_rAASLZ8DGtGhaD%2BS Aanrader. Zeer centraal gelegen. B-).

Voor m'n verjaardag kreeg ik trouwens ook een leuk boekje met wandelingen door Bologna:



Hierin staan 4 wandelingen, waarvan wij er twee gedaan hebben. Echt wel een verrijking van een bezoek aan Bologna, naar mijn bescheiden mening. Je kijkt met heel andere ogen naar de stad. Zeker tijdens de eerste wandeling, waarbij je op zoek gaat naar (een deel van) de zeven geheimen van Bologna.

@Liesje: Je mag hem wel van me lenen. PM me je adres en ik stuur je hem toe. Wil hem alleen wel terug, want ik vermoed dat we nog een keer terugkeren om de andere twee wandelingen te maken. B-).

Op donderdag 31 maart vlogen we dus naar Bologna en landden we rond een uur of één op het vliegveld aldaar. Aangezien we alleen kleine koffertjes bij ons hadden, waren we zo buiten en zaten we snel in een taxi naar het appartement waar we goed werden ontvangen.

Veel meer dan een korte verkenning van de buurt en het centrum, waarbij we begonnen bij de al eerder in dit topic genoemde La Prosciutteria door een plankje met lekkers te bestellen, hebben we niet gedaan. De antipasti hier zijn geweldig en de wijn is ook heel goed binnen te houden. Ervaring 9,5/10.

220829_61302_01_700_395.jpg

Aangezien ik bij mijn vorige bezoek erg te spreken was over restaurant Drogheria della Rosa en we een appartement hadden op zo'n 200 meter daarvan, had ik daar al gereserveerd. Het eten was nog steeds goed, maar niet zo goed als in mijn herinnering. Ervaring 8/10.

De rest van het verslag volgt later! Moet even foto's uploaden daarvoor.

[ Bericht 1% gewijzigd door UIO_AMS op 29-08-2022 09:57:43 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  One tough cookie zondag 28 augustus 2022 @ 23:14:02 #42
169210 liesje1979
pi_205780769
quote:
14s.gif Op zondag 28 augustus 2022 13:42 schreef UIO_AMS het volgende:
Speciaal voor @:liesje1979 nog een verlaat reisverslagje over de tofste stad van Italië waar ik geweest ben.

Het weekend van eind maart, begin april 2022 ben ik weer in Bologna geweest. Na alle Corona-perikelen wilde mijn vrouw wel een weekendje weg en ze was enthousiast geworden over Bologna naar aanleiding van mijn verhalen over mijn eerdere bezoek met de voorverkenners. Dus dat was een no-brainer. Dat weekend viel ook mooi tussen onze verjaardagen in, dus een aardig cadeau wel voor elkaar.

Uiteraard verbleven we niet in een hotel maar een mooi appartement via airbnb: https://www.airbnb.nl/roo(...)6_rAASLZ8DGtGhaD%2BS Aanrader. Zeer centraal gelegen. B-).

Voor m'n verjaardag kreeg ik trouwens ook een leuk boekje met wandelingen door Bologna:

[ afbeelding ]

Hierin staan 4 wandelingen, waarvan wij er twee gedaan hebben. Echt wel een verrijking van een bezoek aan Bologna, naar mijn bescheiden mening. Je kijkt met heel andere ogen naar de stad. Zeker tijdens de eerste wandeling, waarbij je op zoek gaat naar (een deel van) de zeven geheimen van Bologna.

@:liesje: Je mag hem wel van me lenen. PM me je adres en ik stuur je hem toe. Wil hem alleen wel terug, want ik vermoed dat we nog een keer terugkeren om de andere twee wandelingen te maken. B-).

Op donderdag 31 maart vlogen we dus naar Bologna en landden we rond een uur of één op het vliegveld aldaar. Aangezien we alleen kleine koffertjes bij ons hadden, waren we zo buiten en zaten we snel in een taxi naar het appartement waar we goed werden ontvangen.

Veel meer dan een korte verkenning van de buurt en het centrum, waarbij we begonnen bij de al eerder in dit topic genoemde La Prosciutteria door een plankje met lekkers te bestellen, hebben we niet gedaan. De antipasti hier zijn geweldig en de wijn is ook heel goed binnen te houden. Ervaring 9,5/10.

Aangezien ik bij mijn vorige bezoek erg te spreken was over restaurant Drogheria della Rosa en we een appartement hadden op zo'n 200 meter daarvan, had ik daar al gereserveerd. Het eten was nog steeds goed, maar niet zo goed als in mijn herinnering. Ervaring 8/10.

De rest van het verslag volgt later! Moet even foto's uploaden daarvoor.
Ben benieuwd naar de rest van het verslag! En lief, dat ik je boekje mag lenen maar lig nu op bed in een hotel in Eindhoven en ik vlieg morgen al. :D
  One tough cookie zondag 28 augustus 2022 @ 23:15:53 #43
169210 liesje1979
pi_205780779
En goed om te lezen dat het je tofste stad in Italië tot nu toe is. Ondanks dat ik in al best veel landen geweest ben, wordt dit mijn eerste keer Italië. Maar iets zegt me dat ik het er heerlijk zal vinden dus ben heel benieuwd.
  Moderator maandag 29 augustus 2022 @ 08:38:09 #44
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_205781704
quote:
14s.gif Op zondag 28 augustus 2022 23:14 schreef liesje1979 het volgende:

[..]
Ben benieuwd naar de rest van het verslag! En lief, dat ik je boekje mag lenen maar lig nu op bed in een hotel in Eindhoven en ik vlieg morgen al. :D
Er is een digitale versie van het boekje beschikbaar. Je kan volgens mij zelfs de wandelingen apart downloaden. De twee die wij gedaan hebben (die langs de geheimen van Bologna en die langs de gouden tijd van de waterwegen van Bologna) zijn erg de moeite waard. Zeker met alle informatie eromheen.

[ Bericht 0% gewijzigd door UIO_AMS op 29-08-2022 10:06:06 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 29 augustus 2022 @ 12:24:34 #45
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_205783346
Dan zet ik maar wat haast achter mijn verslag.

Op 1 april hadden we dan onze eerste volledige dag in Bologna en die dag hadden we uitgekozen voor een rondwandeling van 3,6km langs de geheimen van het historische centrum van Bologna. Die start normaliter op het centrale plein bij het beeld van Neptunus, maar wij maakten een kleine omweg naar het rondje via het park Giardini Margherita. Daar heb je een leuke serre waar in augustus vaak live-muziek is en waar je voor een hapje en drankje terecht kan. Het is een culturele broedplaats en in augustus de gezelligste plek van de stad (volgens het boekje met wandelingen tenminste), omdat Bologna een universiteitsstad is en de studenten dan vertrokken zijn en de andere inwoners vaak de stad hebben omgeruild voor het strand, waardoor de binnenstad verlaten lijkt.

Onderweg naar het park hadden we op aanraden van de verhuurder van ons appartement bij Pasticceria Regina di Quadri wat lekkers en coffee to go gehaald om in het park op te eten. Geen idee meer wat we haalden, één of andere lokale zoetigheid waarvan de naam mij ontschoten is, maar ervaring 8,5/10.

Vervolgens liepen we via de Via Santo Stefano de stad weer in naar ons beginpunt van het rondwandeling: De Basilica di Santo Stefano. Een eeuwenoud kerkje (eigenlijk zijn/waren het er 7 die onderling verbonden zijn) met mooie binnenplaatsjes:

220829_61302_03_700_1241.jpg

Men zegt dat één van de zeven de oudste kerk van Bologna is. Ik heb uiteraard geen reden om daaraan te twijfelen. :).

Op het pleintje kun je trouwens ook één van de zeven geheimen van Bologna ontdekken:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoals je kan zien is Bologna de stad van de galerijen / arcaden. De route van de rondwandeling voert langs de mooiste van de stad:
220829_61302_05_700_824.jpg

Dit zijn de arcaden van Palazzo della Banca. Binnen zijn ze ook mooi gedecoreerd, maar dat is niet toegankelijk. Je kan op één punt wel even een stukje naar binnen om een glimp ervan op te vangen.

Tegenover deze arcaden vind je één van de beste ijssalons van Bologna: de Cremeria Cavour waar op het moment dat wij langs liepen helemaal geen rij stond. Dat is uitzonderlijk, want alle andere keren dat we hier langs liepen stond er een enorme rij. Nu hadden we dus mazzel en kochten een heerlijk ijsje dat we in het kleine parkje tussen de Palazzo della Banca en de ijssalon op aten. Ervaring ijsje: 10/10!

Wij vervolgen onze route richting het eindpunt/startpunt van de rondwandeling (volgens het boekje dan; wij zijn zoals eerder gezegd elders gestart) en dan wordt ook gelijk duidelijk dat Bologna naast de stad van de arcaden ook de stad van de torens is:
220829_61302_06_700_1241.jpg

Dit is de Torre Galluzzi waar een hele legende a la Romeo en Julia aan vast zit. Weet niet exact hoe dat zit, maar als je daarin geïnteresseerd bent, zal het vast wel ergens op het internet te vinden zijn. Tegenover het steegje met deze toren zit de bibliotheek met het anatomisch theater die zeker de moeite waard zijn:
220829_61302_07_700_1241.jpg

Dit is de binnenplaats met mooie zuilengalerij, maar van het schitterende anatomische theater en de bibliotheek heb ik geen foto’s. Zo indrukwekkend dat ik het gewoon vergeten ben.

Dan belanden wij eindelijk op het Piazza Maggiore en het aangrenzende plein van Neptunus, startpunt volgens het boekje. Hier kun je ook het eerste geheim van Bologna vinden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rondom het plein vind je de belangrijkste kerk van Bologna en vele paleizen. Dit is in het Palazzo d’Accursio, thans het stadhuis waar je gewoon naar binnen kunt en via de zeer brede trappen kun je de trouwzalen (Sala Rossa is erg geliefd) bereiken. Ga ook nog de trap op naar de tweede verdieping:
220829_61302_09_700_395.jpg

Waar je een prachtig uitzicht over de Piazza Maggiore hebt:
220829_61302_10_700_395.jpg

Aan het Palazzo d’Accursio zit ook de Salaborsa vast (bij Neptunus kun je naar binnen) wat o.a. de oude beurs was.
220829_61302_11_700_1241.jpg

Kennelijk werd hier ook basketbal gespeeld. Je kunt hier ook naar beneden gaan en dan zie je nog oude Romeinse restanten onder het gebouw.

Als je de route vervolgt zie je bij Bar Canton de Fiori een opvallend mozaïek en plafondschildering:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook één van de geheimen van de stad. :).
Niet zo geheim is dus dat de stad vele torens heeft. Hier heb je er weer één:
220829_61302_13_700_1241.jpg

De Torre Prendiparte is privébezit en herbergt een B&B. Het was vroeger ook een gevangenis. In de zomer kun je bovenop de toren een aperitief drinken of dineren. Hier in de buurt vind je de Via Albiroli waar je aan het einde de oudste arcaden van de stad kunt vinden:
220829_61302_14_700_395.jpg

De osteria ertegenover schijnt erg gezellig te zijn. Wij lopen echter door en gaan dwars door de Joodse getto (leuk wijkje) richting de twee torens. Aan de voet van de twee torens en tegenover de kerk in de Strada Maggiore kun je bij pizzeria Due Torri (erg origineel) kennelijk goeie pizzapunten halen. Het was er in elk geval erg druk, dus liepen we maar door naar het geheim van de Strada Maggiore:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je de Corte Isolani doorloopt, ben je weer bij de Piazza Santo Stefano waar wij zijn begonnen. Ervaring wandeling 1: 10/10. Leuk om met zoveel aandacht voor specifieke details door een stad te wandelen. Echt een toevoeging aan een bezoek aan Bologna.

Wij hadden nogal wat moeite om een restaurant te reserveren (alles was vol op vrijdagavond), maar onze appartementverhuurder wist een goed restaurant te regelen: Casa Monica. Geweldig eten en:
220829_61302_16_700_632.jpg

Een fles wijn met de weinig voorkomende naam van mijn vrouw erop. Stond op de tafel van onze buren en toen we dat zeiden, lieten ze gelijk een paar extra glazen aanrukken zodat we konden proeven. Heerlijke wijn trouwens. Ervaring 10/10.

Zal later de volgende dag beschrijven.

[ Bericht 2% gewijzigd door UIO_AMS op 19-09-2022 16:24:02 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 29 augustus 2022 @ 15:02:09 #46
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_205784431
De tweede dag van april was ook onze tweede volledige dag samen in Bologna. En aangezien de wandeling van de dag ervoor zo goed bevallen was, besloten we deze dag ook maar een wandeling te maken volgens het boekje. We hadden een keuze uit drie:
- een reis door de geschiedenis van de universiteit (2km; 2-3 uur ligt aan wat je bezoekt)
- de gouden tijd van het water (3,5km; 2,5 uur)
- de heuvels van Bologna (10km; 4 uur op en neer)

De eerste wandeling, die door de geschiedenis van de universiteit, leidt ons opnieuw door het centrum en langs een aantal gebouwen die we al bezocht hebben, zoals de schitterende Biblioteca dell’Archiginnasio met het anatomisch theater en door de Via Zamboni waar je ’s avonds met de studenten alle barretjes kan afgaan. Op zich leuk, maar ik wil ook wel iets anders zien en nog langs de Santuario della Madonna di San Luca in de heuvels van Bologna gaan. Maar om nou die heuvel-wandeling van 10km te doen, is ons iets te gortig.

Gelukkig kunnen we een bezoek aan het Santuario combineren met de water-wandeling. Dus dat doen we. Heel veel bergop lopen is voor ons niet echt een optie, dus we nemen een taxi naar de Santuario della Madonna di San Luca dat een paar kilometer ten zuiden van de stad op een heuvel ligt:
220829_61302_17_700_395.jpg

De Madonna zelf kun je vinden op het altaar en veel pelgrims komen er op af:
220829_61302_18_700_1241.jpg

Wij komen echter voor het uitzicht vanaf het dak op de stad:
220829_61302_19_700_395.jpg

De wandeling terug naar de stad voert door de langste bogengalerij ter wereld. Deze is 4km lang van de Santuario naar de poort van de stad en telt 666 bogen. Geen idee of dat bewust is gedaan, maar ik vond het wel een leuk weetje. Dit is maar een kort segment van de bogengalerij:
220829_61302_20_700_1241.jpg

Eenmaal terug in de stad hebben we een mooi uitzicht op de 90 meter hoge Torre Asinelli. Links daarvan staat de veel lagere en veel schuinere Torre Garisenda, maar die is niet duidelijk zichtbaar op deze foto:
220829_61302_21_700_1241.jpg

Vlak daarvoor slaan we linksaf en beginnen ongeveer bij de eerder aangehaalde Prosciutteria aan de water-wandeling. Het water van Bologna stroomde overal, maar op slechts enkele punten zie je het nog. En één daarvan is een geheim van Bologna.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De route vervolgt door leuke parkjes, langs oude waterkerken (waarbij het water al lang niet meer te zien is) en langs het museum voor moderne kunst dat aan de oude haven staat. Van de oude haven is niets meer te zien, behalve de Salara. Dit is de oude zoutopslag van de stad en keek neer op de haven:
220829_61302_23_700_395.jpg

Als je hier naar boven loopt, kom je in de Manifattura delle Arti terecht. Deze oude tabaksfabriek is nu de andere broedplaats voor de culturele sector van Bologna. Hier vind je ook de Cineteca di Bologna waar op het binnenpleintje elke zaterdagmorgen een slow food markt is. Hier heerst een heel relaxte sfeer waar we fijn een paar uurtjes hebben doorgebracht met lekkere hapjes en biologische bier en wijn:
220829_61302_24_700_491.jpg

We eindigen de wandeling na nog meer parkjes en waterkerken in de overdekte Mercato delle Erbe (kruidenmarkt) in het centrum van Bologna. Ervaring wandeling 2: 9/10.

Op de weg terug naar het appartement willen we nog een ijsje halen bij Cremeria Cavour, maar daar staat een enorme rij voor de deur. In de straat van ons appartement is een andere ijssalon te vinden die goed bekend staat: La Sorbetteria Castiglione. Ook prima ijs. Ervaring ijsje: 9,5/10.

In de avond gingen we uiteraard weer ergens eten, maar dat bleek een opgave. Op vrijdagavond zit alles vol, maar dat is voor de zaterdagavond niet minder waar. Een rondgang langs diverse restaurants levert niet veel op. Zelfs het lokale Indiase restaurant had geen plek. :'). Uiteindelijk vonden we in de Via dele Moline nog een tafeltje bij het leuk uitziende Ristoro del Meridione - Trattoria Belle Arti. Als we zitten checkt mijn vrouw nog even snel de recensies van deze plek (zie link). Dat hadden we beter niet kunnen doen. :'). In tegenstelling tot een deel van de recensies is ons eten wel redelijk goed en de bediening erg hartelijk. Ervaring: 8/10

Daarna in de buurt nog wat gedronken en de volgende dag zijn we weer met het vliegtuig naar huis gegaan. Achteraf gezien hadden we wel een paar dagen langer willen blijven. De stad heeft een leuke sfeer, is niet heel toeristisch en als ik nog student was, zou ik wel een uitwisseling met Bologna willen doen. Ervaring Bologna: 9,5/10!

[ Bericht 0% gewijzigd door UIO_AMS op 19-09-2022 16:25:41 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  One tough cookie dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:32:22 #47
169210 liesje1979
pi_205796605
Bedankt voor je verslag, leuk om te lezen, helemaal omdat ik er nu ben. :D Misschien alleen even de foto's van de geheimen in een spoiler? Dat maakt de zoektocht misschien voor mensen wat leuker.
Ik heb vandaag wel de wandeling gedaan de heuvel op, dat was al ik van plan en ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel flink pittig vond. (Het was ook 31 graden vandaag ofzo) maar ook heel gezellig omdat ik steeds even ging uitrusten, mensen me dan voorbij liepen en dan ik hun even later weer voorbij liep etc. Ik was geloof ik ook niet de enige die het afzien vond. :D
Naar beneden ging een stuk sneller en soepeler maar zelfs dat was zweten. Ik vrees een beetje voor de spierpijn morgen. :')
pi_205798445
Ben er ooit eens geweest voor voetbal, een vriendin studeerde daar toen dus zij had me een beetje rondgeleid.

Wat me het meeste verbaasde was de hoeveelheid fietsen :')
Voor foto's een hele mooie stad, zeker als je zo' n toren beklimt.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_205798466
Ik vond Bologna ook zeer de moeite waard, ben er in juni een paar dagen geweest. In de buurt ben ik ook nog in Modena, Ravenna en Ferrara geweest, en met name die laatste stad kan ik iedereen van harte aanbevelen voor een dagtrip. Met de trein ben je er in ongeveer een half uur.
pi_205800405
Bologna is mijn favoriete stad in Italië, al 20 jaar of zo! Op terugreis van Italië blijven we er altijd 1 of 2 nachten (op de camping aan de rand van de stad). Dan eerst wijn drinken bij Il Gessetto, vervolgens heerlijk eten bij Trattoria Pizzeria Belle Arti en daarna nog een afzakkertje bij La Linea op het plein. Heerlijk, in juni nog gedaan. En zo leuk dat ze je dan voortaan gewoon kennen (bij die etablissementen), ook al kom je er meestal maar 1 keer per jaar. Je wordt dan nog meer in de watten gelegd.
  woensdag 31 augustus 2022 @ 13:44:02 #51
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_205801823
Leuk verslag!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator vrijdag 2 september 2022 @ 19:28:43 #52
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_205823530
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 21:32 schreef liesje1979 het volgende:
Bedankt voor je verslag, leuk om te lezen, helemaal omdat ik er nu ben. :D Misschien alleen even de foto's van de geheimen in een spoiler? Dat maakt de zoektocht misschien voor mensen wat leuker.
Ik heb vandaag wel de wandeling gedaan de heuvel op, dat was al ik van plan en ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel flink pittig vond. (Het was ook 31 graden vandaag ofzo) maar ook heel gezellig omdat ik steeds even ging uitrusten, mensen me dan voorbij liepen en dan ik hun even later weer voorbij liep etc. Ik was geloof ik ook niet de enige die het afzien vond. :D
Naar beneden ging een stuk sneller en soepeler maar zelfs dat was zweten. Ik vrees een beetje voor de spierpijn morgen. :')
Hoe is het nu? Wat heb je zoal gezien?

Die geheimen zijn niet zo geheim, dus spoilers lijken me een beetje overbodig.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 2 september 2022 @ 20:36:21 #53
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_205824115
Holy shit fossil topic reanimation Batman _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_205824885
Ik dacht dat ik Bologna best een beetje kende, maar ik herken op de foto’s toch bar weinig. Ooit een zomer daar vanuit mijn studie in een studentenhuis verbleven en een paar jaar later woonde mijn beste vriendin er en ben ik er nog een paar keer geweest. Toffe stad, prima sfeer mede door de studenten.
  One tough cookie vrijdag 2 september 2022 @ 22:25:54 #55
169210 liesje1979
pi_205825314
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 19:28 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Hoe is het nu? Wat heb je zoal gezien?

Die geheimen zijn niet zo geheim, dus spoilers lijken me een beetje overbodig.
Ja goed, morgen weer naar huis, eenmaal thuis zal ik meer vertellen. Ik weet dat de geheimen niet zo geheim zijn, had er uiteraard ook al over gelezen maar niet echt zo op de foto's gelet ofzo, geen idee, voelde voor mij gewoon een beetje jammer. Maar geen probleem verder.
pi_205855107
Pas op met waar je rijdt met je auto. Het schijnt dus zo te zijn dat je als niet-inwoner (?), niet het centrum in mag.... en guess waar de navigatie je naartoe leidt ? De boete krijg je vanzelf thuis ;)
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator maandag 19 september 2022 @ 16:27:03 #57
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_206031305
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 september 2022 22:25 schreef liesje1979 het volgende:
Ja goed, morgen weer naar huis, eenmaal thuis zal ik meer vertellen. Ik weet dat de geheimen niet zo geheim zijn, had er uiteraard ook al over gelezen maar niet echt zo op de foto's gelet ofzo, geen idee, voelde voor mij gewoon een beetje jammer. Maar geen probleem verder.
Toch maar spoilers gezet voor het plezier van anderen dan.

Benieuwd naar jouw verhalen!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_206053301
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 14:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
Pas op met waar je rijdt met je auto. Het schijnt dus zo te zijn dat je als niet-inwoner (?), niet het centrum in mag.... en guess waar de navigatie je naartoe leidt ? De boete krijg je vanzelf thuis ;)
Ja dat is bijna overal in Italië zo. Alleen bestemmingsverkeer mag er in.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')