quote:Domenicali blij met snel herstel Massa
Ferrari-teambaas Stefano Domenicali is erg tevreden over het tempo waarin Felipe Massa herstelt van zijn zware ongeluk in de kwalificatie voor de Hongaarse Grand Prix. De Italiaan zocht de Braziliaan afgelopen weekend op in Sao Paulo.
"Felipe verkeert in uitstekende vorm en zijn herstel verloopt zeer voorspoedig", liet Domenicali weten. 'Ik ben erg te spreken over de toestand van Felipe. De resultaten van de onderzoeken die de afgelopen twee weken zijn gedaan, zijn erg bemoedigend. Nu is het belangrijk om geduldig te zijn en alles stap voor stap te doen."
Het is nog niet bekend of Massa dit seizoen nog in actie komt. Komend weekend wordt hij in de Europese Grand Prix vervangen door de Italiaanse testrijder Luca Badoer, die in 1999 zijn laatste Formule 1-race reed bij Minardi.
ik weet niet waarom en wanneer het afgeschaft is, maar tot ergens in de jaren negentig telden alleen de 11(?) beste resultaten, en dus kon iemand met minder punten toch wereldkampioen worden.quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:32 schreef kepler het volgende:
Winnen is nog steeds het belangrijk, levert de meeste punten op. Denk dat het niet zal lonen om de gok te wagen dat je 2 keer wint en de rest van de tijd uitvalt, als iedereen dat doet heeft het namelijk meer zin om juist betrouwbaar te zijn
En een snelle motor maken doen ze nu ook niet, ten eerste staat die ontwikkeling stil en zitten ze gebonden aan een toerental maximum (en nog veel meer andere regeltjes)
"Beccle" wil winnen stimuleren, ipv het safe/tactisch rijden.quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:56 schreef kepler het volgende:
Hoe werkt de puntentelling dan in de andere klasses? Bijna alle andere raceklasses gebruiken toch dezelfde puntentelling? (Misschien extra punten voor pole/snelste ronde).
Waarom zou je het ingewikkelder willen maken? Ik vind het prima zoals het is
Vanaf het begin (1950) werden er races geschrapt uit het klassement. In grote lijnen komt het hier op neer:quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:27 schreef bodylotion het volgende:
[..]
ik weet niet waarom en wanneer het afgeschaft is, maar tot ergens in de jaren negentig telden alleen de 11(?) beste resultaten, en dus kon iemand met minder punten toch wereldkampioen worden.
in 1988 won Senna met minder punten het WDC:quote:Op maandag 17 augustus 2009 14:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat het ooit is voorgekomen dat iemand met minder punten toch kampioen is geworden.
quote:Only best 11 results counted toward the championship [3]. Prost scored 105 points during the year, but only 87 points were counted toward the championship. Senna scored 94 points, with 90 points counted toward the championship. Thus, Senna became the World Champion, although he did not score most points over the course of the year.
behalve dan dat het verschil tussen plaats een en twee te klein is.... dat zou eigenlijk weer vier punten moeten zijn, dan loont het tenminste om de nr 1 positie aan te vallenquote:Op maandag 17 augustus 2009 14:34 schreef kepler het volgende:
Nee, zoals ik zei vind ik het huidige systeem prima
Geweldig filmpje, kartwedstrijden zouden van mij vaker op tv (eurosport?) mogen, daar zie je het echte racen.quote:
Motors TV zendt kartwedstrijden uit.quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:31 schreef Gauner het volgende:
[..]
Geweldig filmpje, kartwedstrijden zouden van mij vaker op tv (eurosport?) mogen, daar zie je het echte racen.
terecht m.iquote:Schorsing Renault omgezet in reprimande en boete
17 augustus 2009
Renault kan komend weekend gewoon aan de start verschijnen van de Grand Prix van Europa. Het Hof van Beroep in Parijs heeft de schorsing die het team na de race in Hongarije kreeg, omgezet in een waarschuwing en een boete.
Het team werd door de wedstrijdleiding in Hongarije voor één race geschorst, omdat zij Fernando Alonso de pits had laten uitrijden met een loszittend voorwiel. De band raakte na enkele bochten los van de auto, waarna deze gevaarlijk over de baan stuiterde. Een week eerder had een rondvliegend wiel nog voor een dodelijk ongeval gezorgd in de Formule 2. Toen werd Henry Surtees op het hoofd getroffen door een band die was losgekomen van de even daarvoor gecrashte Jack Clarke. De 18-jarige zoon van John Surtees overleed later die avond in een ziekenhuis in Londen.
Renault vond de straf echter veel te zwaar en ging in hoger beroep. De rechters van het Hof van Beroep hebben de Franse renstal nu in het gelijk gesteld en de schorsing omgezet in een officiële waarschuwing en een boete van 50.000 euro.
De volledige motivatie van dit besluit zal binnenkort openbaar worden gemaakt.
En Webber had met dat 'briljante' medaillesysteem een stuk minder kans gehad op de titel dan nu het geval is. Maar dat negeert hij natuurlijk maar even, want dat komt hem niet zo goed uit.quote:Op maandag 17 augustus 2009 08:39 schreef kepler het volgende:
Wat een onzin
1 keer een race winnen terwijl Button 0 scoort en het ligt gelijk weer open. Ben benieuwd wat hij te zeggen heeft als Vettel dadelijk toch nog wereldkampioen wordtEn Brawn had het gewoon veel beter voor elkaar in het begin dan de Red Bulls, geen reden om het puntensysteem aan te passen.
Klopt, maar te weinig (vind ik).quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:56 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Motors TV zendt kartwedstrijden uit.
Goed nieuwsquote:Op maandag 17 augustus 2009 18:13 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
terecht m.i
een schorsing zou een véél te zware straf zijn..er stuiteren al jaren wielen over het circuit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |