abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71946272
quote:
Domenicali blij met snel herstel Massa

Ferrari-teambaas Stefano Domenicali is erg tevreden over het tempo waarin Felipe Massa herstelt van zijn zware ongeluk in de kwalificatie voor de Hongaarse Grand Prix. De Italiaan zocht de Braziliaan afgelopen weekend op in Sao Paulo.

"Felipe verkeert in uitstekende vorm en zijn herstel verloopt zeer voorspoedig", liet Domenicali weten. 'Ik ben erg te spreken over de toestand van Felipe. De resultaten van de onderzoeken die de afgelopen twee weken zijn gedaan, zijn erg bemoedigend. Nu is het belangrijk om geduldig te zijn en alles stap voor stap te doen."

Het is nog niet bekend of Massa dit seizoen nog in actie komt. Komend weekend wordt hij in de Europese Grand Prix vervangen door de Italiaanse testrijder Luca Badoer, die in 1999 zijn laatste Formule 1-race reed bij Minardi.

[ Bericht 69% gewijzigd door Trystar op 17-08-2009 12:41:32 ]
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:27:22 #227
34586 kepler
No bounce, no play
pi_71946372
Dat zei ik al
The line is a dot to you!
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:27:39 #228
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_71946381
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 09:32 schreef kepler het volgende:
Winnen is nog steeds het belangrijk, levert de meeste punten op. Denk dat het niet zal lonen om de gok te wagen dat je 2 keer wint en de rest van de tijd uitvalt, als iedereen dat doet heeft het namelijk meer zin om juist betrouwbaar te zijn

En een snelle motor maken doen ze nu ook niet, ten eerste staat die ontwikkeling stil en zitten ze gebonden aan een toerental maximum (en nog veel meer andere regeltjes)
ik weet niet waarom en wanneer het afgeschaft is, maar tot ergens in de jaren negentig telden alleen de 11(?) beste resultaten, en dus kon iemand met minder punten toch wereldkampioen worden.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_71946678
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:27 schreef kepler het volgende:
Dat zei ik al
oops
pi_71947292
D'r zijn talloze manieren om F1 qua punten eerlijker te maken, medailles daarvan de slechtste oplossing zijnde.

De zelf-uitgeroepen "meest geavanceerde autosport ter wereld" heeft een puntensysteem waar menig kleuter geen problemen mee heeft. Niets geavanceerd ... gewoon optelsommetjes die zo simpel mogelijk worden gehouden.

Maakt geef fuck uit of je pole rijdt, snelste ronde rijdt , snelste pitstop maakt of meeste auto's inhaalt ... in tegenstelling tot vele andere auto-sporten waar de puntentelling WEL voor elkaar is en verre van arrogant zijn over hoe geavanceerd ze wel niet zijn blijft F1 maar vasthouden aan de makkelijkste optelsom om de duurste sport te evalueren.

En Beccle wil het nog simpeler maken voor alle 70+ers die van het uit hun bilnaad puilende geld niet meer weten hoe de tafel van 2 gaat? I think not!!!

Nou weet niemand wat Bernec bedoelt met die medailles ... dat moet dan ook wel weer in het midden blijven. Voor hetzelfde geld wil Bernie op basis van een puntensysteem (waarbij ook factoren als snelste ronde en pole enzo zijn inbegrepen) gebruiken om medailles uit te reiken maar zo heb ik het niet begrepen. Volgens mij wil het fossiel echt, zonder verder na te denken, een gouden plak geven aan wie er dan ook op het hoogste treetje staat na afloop van een race-weekend. Dus tot zover het voordeel van de twijfel.
Calm down, please!
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:56:22 #231
34586 kepler
No bounce, no play
pi_71949082
Hoe werkt de puntentelling dan in de andere klasses? Bijna alle andere raceklasses gebruiken toch dezelfde puntentelling? (Misschien extra punten voor pole/snelste ronde).

Waarom zou je het ingewikkelder willen maken? Ik vind het prima zoals het is
  maandag 17 augustus 2009 @ 14:01:08 #232
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_71949216
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:56 schreef kepler het volgende:
Hoe werkt de puntentelling dan in de andere klasses? Bijna alle andere raceklasses gebruiken toch dezelfde puntentelling? (Misschien extra punten voor pole/snelste ronde).

Waarom zou je het ingewikkelder willen maken? Ik vind het prima zoals het is
"Beccle" wil winnen stimuleren, ipv het safe/tactisch rijden.

Een punt krijgen voor de snelste ronde lijkt mij wel wat. Stel je voor, Brazilie 2008
  maandag 17 augustus 2009 @ 14:14:23 #233
34586 kepler
No bounce, no play
pi_71949590
Ja dat snap ik, maar blijf het een stom idee vinden
pi_71949852
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_71949983
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:27 schreef bodylotion het volgende:

[..]

ik weet niet waarom en wanneer het afgeschaft is, maar tot ergens in de jaren negentig telden alleen de 11(?) beste resultaten, en dus kon iemand met minder punten toch wereldkampioen worden.
Vanaf het begin (1950) werden er races geschrapt uit het klassement. In grote lijnen komt het hier op neer:

• 1950 - 1966: 5 uit 8/9 of 6 uit 10 resultaten tellen
  • 1967 - 1978: 1 schrapresultaat per half seizoen
  • 1979 - 1980: meerdere schrapresultaten per half seizoen (varierend van 2 ot 4)
  • 1981 - 1984: alle resultaten tellen mee
  • 1985 - 1990: 11 resultaten tellen mee
  • 1991 - nu: alle resultaten tellen mee

Ik kan me niet herinneren dat het ooit is voorgekomen dat iemand met minder punten toch kampioen is geworden.
  • The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      maandag 17 augustus 2009 @ 14:32:04 #236
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_71950115
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 14:27 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik kan me niet herinneren dat het ooit is voorgekomen dat iemand met minder punten toch kampioen is geworden.
    in 1988 won Senna met minder punten het WDC:
    quote:
    Only best 11 results counted toward the championship [3]. Prost scored 105 points during the year, but only 87 points were counted toward the championship. Senna scored 94 points, with 90 points counted toward the championship. Thus, Senna became the World Champion, although he did not score most points over the course of the year.
      maandag 17 augustus 2009 @ 14:34:08 #237
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_71950181
    Dat zijn dan nog steeds meer punten (die meetellen)

Nee, zoals ik zei vind ik het huidige systeem prima
    pi_71950595
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 14:34 schreef kepler het volgende:

Nee, zoals ik zei vind ik het huidige systeem prima
    behalve dan dat het verschil tussen plaats een en twee te klein is.... dat zou eigenlijk weer vier punten moeten zijn, dan loont het tenminste om de nr 1 positie aan te vallen
    blablablablablablablablablablablablablabla
      maandag 17 augustus 2009 @ 15:10:37 #239
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_71951105
    Dat zou zeker kunnen, of een extra punt voor pole-positie. Maar de punten moeten blijven
    pi_71952399
    Snelste ronde (mits diegene ook in de punten eindigd, net als bij GP2) mag ook wel een punt krijgen eigenlijk

Hoe laat is die uitspraak verwacht betreffende Renault F1?
    Where facts are few, experts are many.
    pi_71952572
    wordt morgen pas verwacht
    pi_71954686
    quote:
    Geweldig filmpje, kartwedstrijden zouden van mij vaker op tv (eurosport?) mogen, daar zie je het echte racen.
    pi_71955309
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 17:31 schreef Gauner het volgende:

[..]

Geweldig filmpje, kartwedstrijden zouden van mij vaker op tv (eurosport?) mogen, daar zie je het echte racen.
    Motors TV zendt kartwedstrijden uit.
    so get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind
    get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind yea
      maandag 17 augustus 2009 @ 18:09:40 #244
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_71955707
    Renault doet wel mee. Ze hebben een boete van 50k gekregen. Was net op de radio
    pi_71955808
    quote:
    Schorsing Renault omgezet in reprimande en boete
    17 augustus 2009

Renault kan komend weekend gewoon aan de start verschijnen van de Grand Prix van Europa. Het Hof van Beroep in Parijs heeft de schorsing die het team na de race in Hongarije kreeg, omgezet in een waarschuwing en een boete.

Het team werd door de wedstrijdleiding in Hongarije voor één race geschorst, omdat zij Fernando Alonso de pits had laten uitrijden met een loszittend voorwiel. De band raakte na enkele bochten los van de auto, waarna deze gevaarlijk over de baan stuiterde. Een week eerder had een rondvliegend wiel nog voor een dodelijk ongeval gezorgd in de Formule 2. Toen werd Henry Surtees op het hoofd getroffen door een band die was losgekomen van de even daarvoor gecrashte Jack Clarke. De 18-jarige zoon van John Surtees overleed later die avond in een ziekenhuis in Londen.

Renault vond de straf echter veel te zwaar en ging in hoger beroep. De rechters van het Hof van Beroep hebben de Franse renstal nu in het gelijk gesteld en de schorsing omgezet in een officiële waarschuwing en een boete van 50.000 euro.

De volledige motivatie van dit besluit zal binnenkort openbaar worden gemaakt.
    terecht m.i
    een schorsing zou een véél te zware straf zijn..er stuiteren al jaren wielen over het circuit
    pi_71956712
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 08:39 schreef kepler het volgende:
    Wat een onzin

1 keer een race winnen terwijl Button 0 scoort en het ligt gelijk weer open. Ben benieuwd wat hij te zeggen heeft als Vettel dadelijk toch nog wereldkampioen wordt En Brawn had het gewoon veel beter voor elkaar in het begin dan de Red Bulls, geen reden om het puntensysteem aan te passen.
    En Webber had met dat 'briljante' medaillesysteem een stuk minder kans gehad op de titel dan nu het geval is. Maar dat negeert hij natuurlijk maar even, want dat komt hem niet zo goed uit.

En mooi dat de straf van Renault is omgezet naar een boete.
    pi_71959002
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 17:56 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Motors TV zendt kartwedstrijden uit.
    Klopt, maar te weinig (vind ik).
    pi_71959320
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 18:13 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

terecht m.i
    een schorsing zou een véél te zware straf zijn..er stuiteren al jaren wielen over het circuit
    Goed nieuws
    pi_71959373
    Goed nieuws idd Ook voor de nieuwe Renault coureur..
    Where facts are few, experts are many.
    pi_71959717
    zeker ook voor alle spanjaarden die speciaal voor alonso een kaartje hebben gekocht
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')