Kerk?quote:Op zondag 2 augustus 2009 09:35 schreef LoudGirl het volgende:
Tevreden:
-werk
- paardrijden
- poezen
Niet tevreden:
- kerk
- gewicht
Woei.., het is maar goed dat je in Nederland woont en familie hebt dan. Anders bleef er niets meer overquote:Op zondag 2 augustus 2009 16:04 schreef Beach het volgende:
Gelukkig:
situatie in Nederland? Zo slecht is het hier niet
familie
Ongelukkig:
uiterlijk
werk
opleiding/school
vrienden (gebrek eraan)
de liefde
innerlijk vaak
quote:Op zondag 2 augustus 2009 16:35 schreef RRGJL het volgende:
Ok, dit gaat waarschijnlijk niet al te positief worden
Gelukkig:
- Over mijn huidige studie, en het feit dat ik over een jaartje eindelijk op de universiteit in Nijmegen met psychologie kan beginnen. Dat wil ik al heel lang.
- Euhm, mja, verder mijn gezondheid ofzo?
- Over mijn uiterlijk, en dan vooral mijn gezicht.
Ongelukkig:
- Over mijn lichaam. Ik moet echt gaan sporten, en dat ga ik ook doen vanaf het begin van het komend studiejaar. Niet dat ik dik ben, maar het is gewoon compleet uit vorm en ziet er niet uit, vind ik zelf.
- Over het feit dat ik geen vrienden meer heb ivm. wat voorvallen inmiddels alweer 2,5 jaar geledenIk vraag me af hoe ik het volhoud al die tijd.
- Over het feit dat ik nog steeds geen relatie / vriendin heb (gehad) en dat toch wel erg mis.
- Over mijn onzekerheid en gebrekkige sociale vaardigheden waardoor ik me vaak ook nogal ongelukkig voel.
Daar kun je dan ook nog gelukkig mee zijnquote:Op zondag 2 augustus 2009 16:48 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Tja true story. En toch ben ik niet constant depri
Ja precies, daar kijk ik dan ook naar uit (het moment dat ik met psychologie kan beginnen). Vooral omdat ik daar waarschijnlijk wat meer gelijk gestemden tegen kom. Daar ontbreekt het me nu nogal aan. Het is niet het gebrek aan contact, maar eerder gebrek aan contact met gelijk gestemdenquote:Op zondag 2 augustus 2009 16:50 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Daar kun je dan ook nog gelukkig mee zijn. Misschien nieuwe vrienden maken op je huidige studie? Of anders iig als je met psychologie begint ?
Ha, dan kun je meteen 'positieve kijk' of 'optimisme' toevoegen. Die mag er bij mij ook wel bij eigenlijk, zonder hoop op betere tijden (die er nu dus zijn) had ik allang in een diep zwart gat gezeten geloof ik.quote:Op zondag 2 augustus 2009 16:52 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Ja precies, daar kijk ik dan ook naar uit (het moment dat ik met psychologie kan beginnen). Vooral omdat ik daar waarschijnlijk wat meer gelijk gestemden tegen kom. Daar ontbreekt het me nu nogal aan. Het is niet het gebrek aan contact, maar eerder gebrek aan contact met gelijk gestemden
Je hebt wel gelijk, even mijn post aanpassen.
door "omstandigheden"quote:Op zondag 2 augustus 2009 00:54 schreef EatMyShit het volgende:
- Mn financien (begonnen met 14000 euro spaargeld, door omstandigheden heb ik nu een schuld van 5000 bij bank, IBG niet meegerekend)
Wow. Heavy shit manquote:Op maandag 3 augustus 2009 04:04 schreef andrew.16 het volgende:
Ongelukkig
- Zou een wat beter sociaal leven willen hebben
- Mijn moeder is een maand geleden overleden en ik heb net gehoord dat mijn vader longkanker heeft.
Twee maanden geleden was ik nog zo gelukkig, maar nu valt alles uit elkaar, ben zo depressief als maar kan en kan niet slapen.
Heb je hier al eens met iemand over gesproken ofzo? Wat zit je dwars, wat wil je graag doen, etc.?quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:58 schreef Countess het volgende:
- ik vind mezelf niet goed genoeg en voel me minderwaardig t.o.v. leeftijdsgenoten.
- ik vind het vreselijk dat ik geen relatie heb, terwijl ik zo graag een vent zou willen hebben.
- ik weet niet wat ik met mijn toekomst wil maar ik vind alles ook een beetje zinloos doordat ik mezelf altijd in de weg zit.
![]()
bovengenoemde staan me in de weg om een op zich hoopvol en normaal leven op te kunnen bouwen. Ik kom er waarschijnlijk nooit vanaf, maar zonder ´verborgen gebreken´ denk ik in staat te zijn om een heel leuk leven te leiden.
Dan is het niet erg toch, als iemand anders er voor opdraaitquote:Op maandag 3 augustus 2009 01:03 schreef verleiding het volgende:
- Schuld bij IBG, en het is echt niet mijn schuld![]()
.
Ik ben bij een psycholoog geweest, maar vooralsnog doen psychologen mijn probleem af als abstract of als gewetenskwesties die niemand duidelijk kan beantwoorden.quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:31 schreef Xeanor het volgende:
[..]
Heb je hier al eens met iemand over gesproken ofzo? Wat zit je dwars, wat wil je graag doen, etc.?
Een hele tijd terug (enkele jaren) dacht ik ook dat alles tegen mij was, alles klote was en zag ik mijn toekomst ook alleen als een groot rampenscenario.quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:12 schreef Countess het volgende:
[..]
Ik ben bij een psycholoog geweest, maar vooralsnog doen psychologen mijn probleem af als abstract of als gewetenskwesties die niemand duidelijk kan beantwoorden.
Ik heb een ontzettend minderwaardigheidscomplex als het aankomt op bijv. empathisch vermogen (en dat voor een vrouw).
Er komen alleen al allerlei rampenscenario´s bij me op als ik me voorstel dat ik een relatie zou krijgen.
Maar daarnaast kan ik mijn eigen gebreken gewoon niet accepteren, en dat is er echt niet uit te krijgen.
Hoe moet ik mij dat voorstellen, zoooooooveeeeeel vrije tijd en het toch te druk hebben en veel moeten doen?quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:45 schreef sitting_elfling het volgende:
-wel
zoooveeeeeel vrije tijd
-niet
druk druk druk, druk
nog zo veel te doen ivm. verhuizing
Zie het als een geval van veel vrije tijd en weinig zinvolle dingen doen. Lui dus, daar moet ik komende dagen even voor boeten om zoveel mogelijk werk te verzetten. Ik heb dus enigszins genoten van mijn vakantie, had zomervakantie sinds eind mei. Maar te weinig gedaan voor m'n verhuizing waardoor ik nu al het papierwerk etc. in 2/3 dagen mag fixenquote:Op maandag 3 augustus 2009 22:56 schreef Johnny-V het volgende:
[..]
Hoe moet ik mij dat voorstellen, zoooooooveeeeeel vrije tijd en het toch te druk hebben en veel moeten doen?
Jaja ik zou dezelfde negatieve punten op kunnen noemen, maar ik word er totaal niet depri van.quote:Op zondag 2 augustus 2009 16:35 schreef RRGJL het volgende:
Ok, dit gaat waarschijnlijk niet al te positief worden
Gelukkig:
- Over mijn huidige studie, en het feit dat ik over een jaartje eindelijk op de universiteit in Nijmegen met psychologie kan beginnen. Dat wil ik al heel lang.
- Euhm, mja, verder mijn gezondheid ofzo?
- Over mijn uiterlijk, en dan vooral mijn gezicht.
- Om mijn doorzettingsvermogen.
- Om mijn zelfkennis. Al kan die er bij ongelukkig eigenlijk net zo goed bij
Ongelukkig:
- Over mijn lichaam. Ik moet echt gaan sporten, en dat ga ik ook doen vanaf het begin van het komend studiejaar. Niet dat ik dik ben, maar het is gewoon compleet uit vorm en ziet er niet uit, vind ik zelf.
- Over het feit dat ik geen vrienden meer heb ivm. wat voorvallen inmiddels alweer 2,5 jaar geledenIk vraag me af hoe ik het volhoud al die tijd.
- Over het feit dat ik nog steeds geen relatie / vriendin heb (gehad) en dat toch wel erg mis.
- Over mijn onzekerheid en gebrekkige sociale vaardigheden waardoor ik me vaak ook nogal ongelukkig voel.
* Sigg fotoboek checkt ... mmh waar woon je, misschien moet ik jou anders maar eens hinderlijk gaan volgenquote:Op maandag 3 augustus 2009 22:53 schreef Myraela het volgende:
Liefde: Ik wacht al te lang op 1 jongen.
Da's balen! Zat er veel in?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:18 schreef JustJap het volgende:
Gelukkig:
Mijn nieuwe vriendin maakt me heel gelukkig..
Onwijs leuke vakantie gehad!
Begin over 2 weken met het laatste jaar van mijn bachelor met al mijn punten in de pocket..
Nog steeds tevreden met mijn bijbaantje na een jaar
Ongelukkig:
Tijdelijke geldproblemen door vakantie..
Koffer is zoek geraakt tijdens heenreis vakantie, nog steeds niet terug
Netto: zeer gelukkig!
Godverdomme, jij zit in hetzelfde schuitje als ik.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:49 schreef SeLang het volgende:
Gelukkig:
+ Gezond
+ Geen financiele zorgen
+ Vrijheid/ onafhankelijkheid
+ Oneindig veel vrije tijd
+ Geen gezeur
Minder:
- Ik zou wat interessantere mensen om me heen willen hebben
- Levensdoel?
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:49 schreef SeLang het volgende:
- Ik zou wat interessantere mensen om me heen willen hebben
- Levensdoel?
Komt me allemaal bekend voor in meer of mindere matequote:Op vrijdag 21 augustus 2009 01:10 schreef ruigbaard het volgende:
Oh ja, en ik mis het hebben van een relatie, nu al mijn vrienden samen gaan hokken met hun vriendin.
Godverdomme, jij zit in hetzelfde schuitje als ik.
Oh ja, en ik mis het hebben van een relatie, nu al mijn vrienden samen gaan hokken met hun vriendin.
Groot aandeel van mijn favoriete kleding, verder gelukkig niet zoveel.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:30 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Da's balen! Zat er veel in?
Pff, vervelend zeg, Ik hoop dat je alles nog terug krijgt!quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 11:07 schreef JustJap het volgende:
[..]
Groot aandeel van mijn favoriete kleding, verder gelukkig niet zoveel.
Maar het is vooral zo irritant dat British Airways geen enkele moeite voor me doet en 3 grote fouten heeft gemaakt..
Die Engelse zin:quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:25 schreef JoeyT het volgende:
Gelukkig: - Dat ik elke keuze in dit leven zelf kan maken en dus zelf bepaal of ik wel of niet gelukkig ben. When somebody dies, this is not death. When somebody lives without even knowing it, this is death.
Ongelukkig: - Waarom zou je?
Het is een zin die ik gehoord heb op een pelgrimstocht, dus snap niet waarom dat jatten is. Verder klopt het prima. Al die ongelukkige zieltjes die niet inzien dat ongeluk alleen maar in je hoofd zit...quote:Op zondag 23 augustus 2009 13:02 schreef Seven.of.Nine het volgende:
[..]
Die Engelse zin:. Wat een bullshitquote. Slecht gejat.
Al die simpele zieltjes die niet inzien dat je nog zoveel inzicht kunt hebben in jezelf, maar dat dat niets verandert als je veel negatieve feedback krijgt uit je omgeving om redenen waarvan de schuld niet altijd bij jou ligt...quote:Op zondag 23 augustus 2009 16:44 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Het is een zin die ik gehoord heb op een pelgrimstocht, dus snap niet waarom dat jatten is. Verder klopt het prima. Al die ongelukkige zieltjes die niet inzien dat ongeluk alleen maar in je hoofd zit...
Je omgeving bepaal je zelf. We leven hier in Nederland. Je kan elke keuze maken die je wilt. Veel mensen kiezen voor ongelukquote:Op zondag 23 augustus 2009 16:50 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Al die simpele zieltjes die niet inzien dat je nog zoveel inzicht kunt hebben in jezelf, maar dat dat niets verandert als je veel negatieve feedback krijgt uit je omgeving om redenen waarvan de schuld niet altijd bij jou ligt...
Prima dat je de quote slecht vindt. Het zegt wat ik bedoel en je begrijpt me. Dat is wat de quote moet doen:).quote:Verder is de quote ook slecht. Ik snap heus wel wat hij wil bedoelt, maar erg goed verwoord is het niet bepaald. Dan vind ik: To live is the rarest thing in the world.. Most people exist, that's all.
een stuk beter bijvoorbeeld.
Kiezen voor ongeluk lijkt me erg grof verwoord. Mensen kiezen er niet voor, dingen kunnen je nu eenmaal overkomen (denk aan bijvoorbeeld een auto-ongeluk waardoor je invalide raakt, je kind of ouder verliezen, je huis kan afbranden). Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal. Uiteindelijk is het inderdaad aan jezelf hoe je ermee omgaat (ik denk dat je dat bedoelt), maar dan nog lijkt het me niet meer dan normaal als je daar lange tijd ongelukkig door blijft.quote:Op zondag 23 augustus 2009 16:57 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Je omgeving bepaal je zelf. We leven hier in Nederland. Je kan elke keuze maken die je wilt. Veel mensen kiezen voor ongeluk.
[..]
Prima dat je de quote slecht vindt. Het zegt wat ik bedoel en je begrijpt me. Dat is wat de quote moet doen:).
Bovendien hou ik ervan om de dood erbij te betrekken omdat de dood ervoor zorgt dat je het leven moet relativeren. Al dat ongelukkige gedoe is zonde van de weinige tijd die je rest.
QFTquote:Op zondag 23 augustus 2009 16:44 schreef JoeyT het volgende:
Al die ongelukkige zieltjes die niet inzien dat ongeluk alleen maar in je hoofd zit...
Ja ja. Natuurlijk kan iedereen gelukkig zijn op die manier. Je realiseren dat ongeluk een keuze is en bladieblaquote:Op woensdag 2 september 2009 08:49 schreef cmck het volgende:
[..]
QFT![]()
Mensen moeten zich eens realiseren dat ze een ongelukkig worden als ze denken aan de dingen die ze niet hebben. Als je nou eens alleen blij en dankbaar bent met de dingen die je wel hebt...
neuken?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:29 schreef GirlyGlue het volgende:
+ egoïstisch
+ gierig
+ intolerant
+ egocentrique
+ wispelturig
+ manipulatief
+ wellustig
+ provocerend
+ gemeen
+ onsympathiek
+ star
+ geeft niet aan goede doelen
- ik heb aardig gedaan tegen een vriendin![]()
- ik geef mijn huisdieren alles wat ze willen
- ik heb huisdieren![]()
- ik ben dol op House...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |