abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72124775

Zondag trap behandelen met afbijt en de bovenste drie treden supergoed schuren (met ipod dan wel op ).

voor

Na

Superspul

was om de buren niet te laten schrikken zo vroeg op de zaterdagmorgen eerst draad gaan trekken;

Trapkast

Van trapkast door gang naar meterkast

Doosjes erin, de sleuven mochten toch dicht hij gaat het anders doen..

Meterkast

En vervolgens heeft met vriend de netten er weer op gelegd..(loopt nu een stuk beter dan met zand/grind eronder )

Inde woonkamer eerst platen en dan netten

Hoogteverschil keuken.studeerkamer geprobeerd weer te geven

Bovenverdieping mag verder dan dit niet meer gesloopt..anders stort de boel in/rolt de schoorsteen vh dak.

De eerste rij balkjes gaat weg tweede rij zetten we een wandje kan daarachter nog wat rommel.

Onder het puntje kan mooi een bed

Schoorsteen zo ver mogelijk weggehaald..Superleuke ruimte erbij zo!

VANDAAG! Vloerverwaming leggen..pfff wat een werkje zeg!

Warm!!

Oh foto? Dan ga ik even mooi zitten

Ehmm moest ze in het vervolg wel netjes op een rijtje binden

Joehooeee heb honger, wil wandelen en aaitje!!

Nog meer draden vanmorgen getrokken..

Lastig

Toch vloerverwaming in het toilet!!

Leuk lusje..

Ja klaar nu???

Jep alle vloerverwarming ligt erin Morgen nog wat dingetjes en laat dan de zand cement maar komen..
Volgende week maandag gaat het dak eraf
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 24 augustus 2009 @ 22:20:02 #252
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_72125113
En we hebben een foto van de handjes
..........en ook weer een van de voetjes
ga maar eens
  maandag 24 augustus 2009 @ 23:43:09 #253
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_72128066
Is weer veel gebeurd meis, heb even de energie niet om het allemaal bij te houden, ook mijn eigen topic niet .

Zit de fry-top hier aan de rechterkant? En zitten er geen sierpoten bij je fornuis? Dat past juist zo goed bij dit model. Bij die van ons zitten ze er bij, maar wij gebruiken ze niet omdat we andere stelpoten hebben bijbesteld. Dit omdat het fornuis hoger op moest komen. Hoe hoog is jullie keukenblad straks?

Ik duik snel mijn nest in, val zowat om. We hadden vanavond een borreltje bij de nieuwe buren, de buurvrouw was vandaag jarig. Leuk buurtje overigens, allemaal lieve mensen so far.
pi_72128536
Pff wat een klus. Ik wil dit volgen.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 07:34:20 #255
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_72131236
Gaat goed meis
Vloerverwarming er al helemaal in, elektra grotendeels (?) al getrokken... Allemaal van die klussen waar je straks niets van ziet maar wel behoorlijk wat tijd kosten.
Is de vloerverwarming bij jullie hoofdverwarming?

En het dak er binnenkort af Wat een karwei is dat nog zeg... Pff.. hopelijk blijft het goed weer..
pi_72131248
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:43 schreef twentemeisje het volgende:
Is weer veel gebeurd meis, heb even de energie niet om het allemaal bij te houden, ook mijn eigen topic niet .

Zit de fry-top hier aan de rechterkant? En zitten er geen sierpoten bij je fornuis? Dat past juist zo goed bij dit model. Bij die van ons zitten ze er bij, maar wij gebruiken ze niet omdat we andere stelpoten hebben bijbesteld. Dit omdat het fornuis hoger op moest komen. Hoe hoog is jullie keukenblad straks?

Ik duik snel mijn nest in, val zowat om. We hadden vanavond een borreltje bij de nieuwe buren, de buurvrouw was vandaag jarig. Leuk buurtje overigens, allemaal lieve mensen so far.
Geen energie en zoveel vragen
Gaat het verder wel goed??

Ik zit erover te denken om sierpoten te bestellen ja als ik ook voor het blad ga bellen.
Geen idee uit mijn hoofd 85-90 cm hoogte, wel vrij hoog hoor ik ben van den luie zo nu en dan en zit dan op een kruk te koken. Kortom meer na een belletje richting keukenmeneer.
Fry top zit bij ons in het midden, dit is het enige plaatje dat ik kon vinden.. vanavond het boek eens opzoeken.

Fijn dat de buurt leuk is!en ook erg leuk dat jullie meteen op de verjaardag mogen komen .
pi_72131261
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 00:00 schreef Noork het volgende:
Pff wat een klus. Ik wil dit volgen.
Valt mee hoor deze week de laatste dingen en dan gaat de aannemer beginnen.
gaat dan wel meehelpen maar dat is het dan ook.
Aannemer gaat de ramen dichtmetselen en openslaande deuren maken.
Plafonds vervangen, bovenverdieping vloer en dakkapel en rest vervangen.
Badkamermuren metselen en trap maken, deuren plaatsen.

En dan komt de stucadoor eind sept/begin okt. Om daarna de schilder en tegelzetter uit te nodigen
Dus heel veel hoeven wij nu niet meer te doen.
pi_72131282
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 07:34 schreef Rallydame het volgende:
Gaat goed meis
Vloerverwarming er al helemaal in, elektra grotendeels (?) al getrokken... Allemaal van die klussen waar je straks niets van ziet maar wel behoorlijk wat tijd kosten.
Is de vloerverwarming bij jullie hoofdverwarming?

En het dak er binnenkort af Wat een karwei is dat nog zeg... Pff.. hopelijk blijft het goed weer..
Thnx, ik ga het weerbericht nu checken wil ik al dagen doen
maandag 31 augustus tot en met donderdag 03 september 2009
Grote kans op een licht wisselvallig weertype met temperaturen iets boven de normale waarden voor de tijd van het jaar.

Hmm konden ze niet de mussen vallen gebraden van het dak vinden zoals gister

zei gister idd hetzelfde als jij Rallydame en dat was niet met een blij gezicht heb hem maar getroost met dat een huis zonder stroom ook niets is.
Vloerverwarming wordt beneden hoofdverwarming, we houden wel hier en daar een aansluitpunt voor verwarming hoor, just in case...
Ben nu wel een beetje blauw aan 1 arm pfff uitgeschoten met de haak waar je de draadjes mee aandraait.
De heren hebben dan een krasje ik heb gewoon megablauwebulten met een diepe kras..
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 08:01:33 #259
248562 Rallydame
pi_72131403
Mijn had het er laatst ook nog over. Al die tijd en kosten die er in zitten voor het geheel vernieuwe van elektra, gas, water, vloerverwarming, afvoer en riolering... en je ziet het niet eens. Je merkt het natuurlijk allemaal wel en het is ook allemaal belangrijk en zo maar toch...
Kan me best voorstellen dat het erg frustrerend is als zoveel van je eigen werk niet zichtbaar meer is.

Onze vloerverwarming ligt in de aanbouw als hoofdverwarming omdat we geen andere mogelijkheid hebben tot plaatsen van een radiator. De rest van de woonkamer / keuken heeft de vloerverwarming als bijverwarming.
Dacht al dat het bij jullie als hoofd was aangezien ze dichter bij elkaar liggen. Misschien heeft de vorm van leggen er ook iets mee te maken want die van ons ligt anders dan bij jullie maar ach... als ie het maar doet toch
pi_72131683
tekent dagelijks vloerverwarming dus dit is heel doordacht
Nee daar waar er deuren zitten zoals de openslaande deuren liggen ze inderdaad nog dichter bij elkaar dan 15 cm.

Hoe ligt het bij jullie dan? Niet in lussen?
pi_72133988
Ik heb alle foto's gezien, jullie gaan snel!!!

Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_72134843
Thnx zal het doorgeven die denkt nog steeds dat ie dag en nacht door moet werken

Net even de keukenmeneer gebeld en de coating zoals TM aangaf is bij hem vanaf september/oktober ook te krijgen dus als wij bestellen kan dat bij ons ook.
Heb gevraagd naar sierpootjes en dan heeft hij alleen de standaard die bij de principale serie horen en die vind ik echt ugly.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:55:41 #263
248562 Rallydame
pi_72135709
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 08:34 schreef Ml-etje het volgende:
tekent dagelijks vloerverwarming dus dit is heel doordacht
Nee daar waar er deuren zitten zoals de openslaande deuren liggen ze inderdaad nog dichter bij elkaar dan 15 cm.

Hoe ligt het bij jullie dan? Niet in lussen?
Wij hebben ze wel in lussen liggen maar dan meer in schelp vorm. Zo noemde het geloof ik
Hier even 2 linkjes anders staan in jouw topic mijn foto's. Misschien ook niet zo handig.
Zo dus
http://i715.photobucket.c(...)lly/15juli200940.jpg
http://i715.photobucket.c(...)ally/16juli20097.jpg
pi_72135846
Hé die foto's heb ik gemist.
Dat is ook een idee ja, geen idee waarom hij voor onze methode heeft gekozen zal het hem vanavond eens vragen.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:02:38 #265
248562 Rallydame
pi_72135907
Weet ook niet of ik ze allebei gepost had hoor... Eentje ervan wel geloof ik...
Maakt ook niet uit verder. Vroeg me gewoon even af of je aan de manier van leggen ook nog wat kan aflezen (dus hoofd- of bijverwarming).
Ben wel benieuwd hoor maar als ie maar werkt ... dat is het belangrijkste..
pi_72146725

pootjes niet mijn ding helaas..

Grillplaat staat op mijn lijstje met een pizza steen
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:38:44 #267
248562 Rallydame
pi_72155992
Lelijk hé?
en dan Goud of zilver.. nee dus.

Vanavond is de aannemer de vloerverwarming wezen bekijken en heb ik met pijn in mijn hart de heg gesloopt die langs het huis stond.Of hij het vernieuwen van het dak zou overleven was al de vraag maar ik begon vanavond met hem 20 cm korter te snoeien en zat meteen van top tot teen onder de doornen (met dikke trui, handschoenen en schaar met lange stelen).
Was er echt klaar mee en wil er wel iets terug maar dan zonder doornen.

Morgen ben ik vrij en vul ik de groene container even daar en upload ik de foto's .
pi_72157581
Oh, vind die pootjes juist mooi!
Maar ben dan ook een gekkerd.
pi_72157654
Jammer dat een foto van mij met mijn ogen op half zeven even niet plaatsbaar is
Mag hoor, ik ben meer van de poten die onder de andere modellen zitten. Maarja die passen onder deze niet.
pi_72163269
Ben heeeel zielig natuurlijk dus even mijn vloerverwarmings wonden/bulten showen die inmiddels al een nieuwe maat en kleur hebben (groter en donkerder).

Vooraf

Vond die besjes echt mooi! Alleen die doornen hé

Na wat geweld..

Vind het echt megakaal maar voor nu is het behalve dat ik dat ding dan niet meer met gevaar voor eigen leven (trap ertegen zetten en half in de stuik/doornen hangende) moet snoeien superhandig met het slopen.
Komt natuurlijk wat terug zonder doornen ook voor doggie's voetjes beter en niet zo breed.
pi_72163368
Och arme, dat ziet er naar uit die arm.

Over het weghalen van die struik, als ik zo die struik zag, weet je nu waarom die er zat!
Dag struik, hallo vlek.
pi_72163427
Hahaha ja daar zat vroeger de open haard
Ik ga zodra de heren klaar zijn met het dak enz en ze kunnen garanderen dat wat ik er zet heel blijft op zoek, thnx voor de tip styliste.

Ga vandaag lekker luieren..alleen even daar de container vullen en that's it.
pi_72163532
Hier ook hoor, zo'n ongelooflijk lelijk stuk raam hebben ze hier erin gemetseld..
Staan 2 grote struiken voor, met paarse en witte bloemen.
pi_72163596
Een raam dat niet mooi is??
Dat wil ik wel eens zien..
Ik ga wel even de stucadoor lief aankijken of hij er wat aan kan doen er staat natuurlijk niet 1,2,3 wat voor.
Denk dat het sowieso even slim is de schilder ernaar te laten kijken gezien de honderden lagen verf..weet niet of hij daarvan gecharmeerd is..
pi_72163623
Nee, een oud raam wat is dichtgemetseld, echt fugly!
Je kijkt er naar en denkt: Hoe is het in godsnaam mogelijk zo een muur te vern**ken...
Zal tzt een foto ervan maken.
pi_72163690
Ooooh ok snap hem..tsja kleurverschil en andere stenen
Krijgen wij ook alleen mikken we ook over de aanbouw een witkwast
pi_72163857
Groot gelijk! Willen we hier ook doen, een lief wit huisje van maken.
pi_72163914
Ja joh! Vind die oude stenen erg mooi bij jullie hoor
pi_72163993
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:50 schreef Ml-etje het volgende:
Ja joh! Vind die oude stenen erg mooi bij jullie hoor
Alles is maar in elkaar geflanst...het is echt zo zonde.
Had ook liever steentjes gehad, met een mooie voeg, maar nee..dat zit er niet in, helaas.
We zien het wel, de buitenkant is nog lang niet an de beurt!

Ga je vandaag rustig aan doen? Beetje moe? Of dippie?
pi_72164216
Ik heb echt overal pijn..zit weer wat klm in mijn rug vermoed ik en dan zitten alle zenuwen knel.
Dus ik lig nog steeds in bed
Dus vandaag rustig aan ja, kan ook weinig doen.
Zou trap of kastje kunnen gaan schuren alleen daar gaan de bouwvakkers weer overheen lopen dus kan beter even wachten.
Dus g vandaag in oude huis de tuin even van wat onkruid ontdoen en wat schoonmaken hier en dan daar de container vullen en tanken en dan heb ik het klaar .
pi_72164297
Oh, dat is vervelend, doe dan maar inderdaad rustig aan, je hebt niet pijn voor niks.
erop...
pi_72164394
Hihi nee heb het niet voor niets alleen mijn benen doen dus pijn omdat er in mijn rug wat verkeerd zit en dan heb ik zoiets van dus eigenlijk hebben jullie geen pijn, jullie denk het maar

Maar jammer hoor van die stenen!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 10:17:02 #285
248562 Rallydame
pi_72164480
struik...
Het is wel ineens heel kaal zo he... Ik had het al toen ik een van de coniferen kort wiekte.. Laat staan zo'n grote struik tegen een muur.. Maar daar komt vast iets moois voor terug tzt..

Doe lekker rustig aan vandaag... Ik had gisteren een bij-tank-avond... Al was dat ook verplicht want gewoon op mijn benen blijven staan was al moeilijk genoeg... Nu werken en vanavond weer verder aan de klus... Nek is weer los en duizeligheid weg...

Een trap nu verven als iedereen er steeds overheen loopt is inderdaad niet zo handig... Daarom ligt er bij mij nog vloerbedekking op de treden en is ie nog niet geschuurd. Eerst maar eens stucen bij die muren en alle badkamer- en toilettegels naar boven brengen...
Bovendien wil ik eerst de kleuren uit proberen op het keldertrapje. Als het dan niet mooi is of wat we in gedachten hebben dan hoef ik maar 3 treden over te verven
pi_72164532
slim!!
We hebben ook wat gebreken hé
Ik denk dat ik moet wennen aan die muur en kan die vlek ook niet uitstaan..heb nog wel een pot verf staan zal ik??

Werkse vandaag!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 10:43:54 #287
248562 Rallydame
pi_72165138
NEEEEEEEEEEEE!!

Vandaag doe je lekker rustig aan.... zet de pot verf rustig terug... ja langzaam.... goed zo.... Brave meid...
Die muur komt nog wel. Al heb ik exact hetzelfde als jij.... Kan ook niet tegen zoiets...

Maar even geduld hebben... Straks komt je nieuwe dak, heb je het net geverfd en dan stoten ze tegen je muur en vallen er stukjes steen af... Moet je weer opnieuw verven. En als ik goed gelezen heb dan ga je de aanbouw ook verven dus dan heb je die kwast toch al in je hand. Kun je de muur dan meteen mee nemen...
Goed gerelativeerd he??
Bij een ander kan ik het wel...

Even iets anders.... volgens mij heb ik ergens gelezen dat je nog naar de Woonbeurs wilde in A'dam maar je vriendin niet mee kon. Ga je er nu uiteindelijk nog naar toe of niet?
pi_72165282
op het nippertje.
Nee geen woonbeurs voor mij al vind ik het nog steeds erg leuk! Heb nog wel even om te bedenken of ik wil gaan zie ik.

En die verf laat ik staan hoor hii dat van die stukjes eraf deed het 'm plus dat ik de emmer niet kan tillen nu.
Laat er eerst maar iemand met verstand naar kijken
enne thnx voor de relativatie (das vast g1 woord).
  woensdag 26 augustus 2009 @ 10:56:28 #289
81894 godigita
Trollercoaster
pi_72165451
Dat doen jullie goed! Ik blijf volgen, ben echt benieuwd. Leuk om alles zowat compleet nieuw ingedeeld en opgebouwd te zien worden. En die trap... zo'n klusje staat mij ook nog te wachten.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:06:25 #290
248562 Rallydame
pi_72165723

Gelukt

wilde in eerste instantie niet mee naar de Woonbeurs dus ik dacht als we dan toch allebei er heen willen .... dan kunnen we net zo goed samen gaan. Nu heeft ie net bedacht dat ie toch wel mee wil en er een dagje uit van wil maken dus dat plannetje schopt ie nu even in de war... Alhoewel... het duurt nog eventjes voor het is en tegen die tijd kan ie zijn mening best al 100 x hebben herzien
pi_72166098
Ik ga ook naar de woonbeurs!
Ik zit mobiel dus kan geen dansend poppetje maken, denk die er maar even in!
pi_72166397
Godigita; het toverwoord is albastine afbijt..grote bus kopen (de grootste en steeds na smeren afkrabben=hij in 3 keer schoon).

@ Rallydame; ik ga gewoon even bekijken hoe druk we het tegen die tijd hebben, best kans dat we of ik alsnog gaan. Tenslotte kunnen we gewoon kaarten aan de deur kopen. Wat me een beetje opviel toen ik rondvroeg wie wil/gaat erheen dat men vooral niet gaat omdat er geen geld/geen wil is om nieuwe spullen te kopen. En ja dat is bij ons geen probleem, lief dat je aan me dacht!

@Styliste leuk! Saampjes??
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:37:58 #293
248562 Rallydame
pi_72166610
Ik ben gewoon onwijs benieuwd naar andere (nieuwe) ideeën en oplossingen, er zal ongetwijfeld veel zijn waar ik niet aan denk... Vandaar ook de vele woonblaadjes die ik steeds bekijk..
Kaartjes probeer ik van te voren te kopen (scheelt weer geld ) en ik kan eigenlijk alleen de donderdag want dan werk ik in Hoofddorp dus zit al dichtbij. Scheelt mij weer een vrije dag opnemen (met alles wat ik al gepland heb voor de rest van het jaar, heb ik er niet veel meer) en de beurs is tot 22 uur open dan. Kan met de trein naar de RAI komen, ik vanuit Hoofddorp met de trein naar de RAI. En na de beurs saampjes mijn auto ophalen in Hoofddorp en weer naar het zuiden... Een dagje uit na mijn werk dus...

Komt een beetje planning bij kijken maar dan kan ik er toch heen
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:40:08 #294
81894 godigita
Trollercoaster
pi_72166662
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:30 schreef Ml-etje het volgende:
Godigita; het toverwoord is albastine afbijt..grote bus kopen (de grootste en steeds na smeren afkrabben=hij in 3 keer schoon).
Goede tip, thanks. Ik heb nu wel afbijt, maar een goedkope variant, beter maar wat duurder. Er zit alleen wel een dikke laag tapijtlijm op de trap, dus ik moet nog even zien hoe dat gaat.
pi_72166706
Haha ja idd wel een hele planning inderdaad.
Ik moet er zelf nu echt nog niet aan denken geen puf voor.
En heb in feite alles ook al wel gekocht op een nieuwe bank+stoel na maarrr als we zin hebben gaan we vast wel. En tegen die tijd weet ik ook wat er over schiet aan budget
pi_72166775
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:40 schreef godigita het volgende:

[..]

Goede tip, thanks. Ik heb nu wel afbijt, maar een goedkope variant, beter maar wat duurder. Er zit alleen wel een dikke laag tapijtlijm op de trap, dus ik moet nog even zien hoe dat gaat.
Met diezelfde albastine afbijt
Zie mijn trap gewoonweg 3 cm lijm drie keer smeren en goed afdoen met water en hup schuren.
Kleine plekjes die er nog zitten na de 3 keer behandelen nog aantippen en je bent klaar.
Enne niet je schuurmachine/papier erop zetten voor het schoon/droog is die lijm hecht nl erg leuk eraan.
Kostte me 16 euro voor een medium pot, en de karwei heeft nu die kortingsstickers dus ga deze week weer halen (de grootste heb ik toch wel nodig).
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:48:53 #297
81894 godigita
Trollercoaster
pi_72166912
Jouw trap was er veeeeel erger aan toe. Bij mij hebben er van die halve maantjes opgeplakt gezeten, en later nog rood tapijt met ontzettend veel krammen.

Je moet wel erg genieten van het uitzicht, prachtig!
pi_72167247
thnx, heb nog steeds als we zitten te eten zoiets van schat haal jij even een stokbroodje bij de bakker??
Hihi net of je in frankrijk op een camping zit met dit weer.

Hmm ja bij mij was de vloerbedekking vastgelijmd en ook met krammetjes en spijkers vastgezet.
Een tangetje met een snavelbekje (geen idee hoe je het noemt) doet wonderen.
En die lijm smeer ik doodleuk op de balken die toch weg gaan, daar kun je in feire beter een doek voor meepakken.
pi_72208689
Zit even mee te lezen,
Heb nu 2 flessen onwijs stinkspul van de praxis,
het werkte wel, maar niet goed genoeg...

van het weekend toch jou tip opvolgen
albastine en goed schuren hahaha.

de lijmresten heb je die eraf gehaald met een plamuurmes
of geschuurd??
  donderdag 27 augustus 2009 @ 19:01:21 #300
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_72208952
Wat goed werkt en je je pootjes spaart, is het gebruik van zo'n driehoekschraper.
Lekker scherp, je kunt ermee in hoekjes komen en je kunt er goed kracht mee zetten

Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')