dat hoeft niet. (spoedopname --> niet direct, RM ---> wel via rechter, duurt iets langer)quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:14 schreef _Floddertje_ het volgende:
In ieder geval een rechter inderdaad.
De GGZ komt dan langs (meestal met iig 2 personen), deze gaan het gesprek aan en schatten de situatie in.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 20:47 schreef Arie81 het volgende:
Volgens mij kan een gedwongen opname bij ggz alleen op besluit van de rechtbank aan de hand van onderzoeken die genomen zijn door een arts.
Volgens (pin me er niet op vast) mag iemand in NL niet zomaar gedwongen worden opgenomen in een kliniek. Ook b.v. bij afkicken kan dat niet worden gedwongen dit moet de persoon zelf willen.
euhm... hij loopt meer kans op een gedwongen opname als hij de vrijwillige behandeling stopt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:16 schreef Amber82 het volgende:
Oke, hij wil uiteraard geen risico lopen voor gedwongen opname..Hij is daarom bezig om zijn behandeling bij ggz helemaal te stoppen
Het is nu zomer, overal kermis en feest met alcohol e.d.
Als hij dus een keer dronken word aangetroffen en krijgt een conflict met de politie, denkt hij dat ie automatisch als schuldige word aangewezen... Kan nog eens gebeuren. Hij is ontzettend groot, sterk en gespierd. Ik denk zelf dat ze wel met 5 agenten moeten komen om hem te pakken. Dan nog zullen ze het er moeilijk mee hebben.
Hij is erg eigenwijs, vooral met een borrel op, dus hij zal zeker tegengas geven als dit gebeurd...
Hij is trouwens niet verslaaft aan drugs, maar het is mogelijk dat hij iets van een psychose heeft overgehouden door het gebruik van softdrugs. Vandaar dat hij naar ggz is gegaan..
Voor zover ik de voorgaande uitleg begrepen hebt: of je gedwongen wordt opgenomen zal dus niet afhankelijk zijn van of je toch al bij de ggz in behandeling bent. Dus is het best stom van hem nu om dan maar de behandeling te stoppen, rightquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:16 schreef Amber82 het volgende:
Oke, hij wil uiteraard geen risico lopen voor gedwongen opname..Hij is daarom bezig om zijn behandeling bij ggz helemaal te stoppen
Als hij dus een keer dronken word aangetroffen en krijgt een conflict met de politie, denkt hij dat ie automatisch als schuldige word aangewezen... Kan nog eens gebeuren. Hij is ontzettend groot, sterk en gespierd. Ik denk zelf dat ze wel met 5 agenten moeten komen om hem te pakken. Dan nog zullen ze het er moeilijk mee hebben.
Hij is erg eigenwijs, vooral met een borrel op, dus hij zal zeker tegengas geven als dit gebeurd...
Hij is trouwens niet verslaaft aan drugs, maar het is mogelijk dat hij iets van een psychose heeft overgehouden door het gebruik van softdrugs. Vandaar dat hij naar ggz is gegaan..
Dat, denk ik. De politie geeft het aan GGZ en GGZ bepaalt wat er dient te gebeuren. Als zij vaststellen dat hij onhandelbaar of agressief is/niet aanspreekbaar. Dan wordt hij onvrijwillig opgenomen, en volgt enkele dagen later een procedure met een advocaat en een rechter, om te bepalen of het een gedwongen opname wordt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:10 schreef _Floddertje_ het volgende:
Ik meen dat je in NL alleen gedwongen opgenomen mag worden als je een gevaar vormt voor ofwel jezelf, ofwel je omgeving.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:14 schreef _Floddertje_ het volgende:
In ieder geval een rechter inderdaad.
Neen,quote:
Hij is een nogal narcistisch ingesteld type en jij bent nogal onder de indruk van zoveel 'mannelijkheid'?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:16 schreef Amber82 het volgende:
"Narcistisch"???quote:Op zondag 2 augustus 2009 04:13 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Hij is een nogal narcistisch ingesteld type en jij bent nogal onder de indruk van zoveel 'mannelijkheid'?
Leuk dat je Obama en Ahmadinejad en hetzelfde rijtje plaatst als Hitler, Stalin en Saddamquote:Op maandag 3 augustus 2009 00:03 schreef Amber82 het volgende:
[..]
"Narcistisch"???
Weet je wel wat een narcist is?! Dat doet me meer denken aan Adolf Hitler, Stalin, Saddam, Ahmadinejad en Obama.
Als je denkt dat dat enige narcisten zijn in de geschiedenis, heb je zelf niet helemaal goed begrepen wat narcisme is. Komt echt wel meer voor, en is bovendien geen kwestie van wel of niet; en het ging om in zekere mate narcistisch ingesteld zijn, oftewel: dat kan in verschillende mate. En dan heb je ook nog de narcistische facade die juist narcisme nept maar eigenlijk van onzekerheid getuigt (wat imo nog veel meer voorkomt, maar vaak wel als narcisme gelabeld wordt).quote:Op maandag 3 augustus 2009 00:03 schreef Amber82 het volgende:
[..]
"Narcistisch"???
Weet je wel wat een narcist is?! Dat doet me meer denken aan Adolf Hitler, Stalin, Saddam, Ahmadinejad en Obama.
Hij is geen persoon die macht wil krijgen door mensen afhankelijk van hem te maken.
Nice dat nog iemand het opmerkt, ik had 't ook gezien (en me geergerd) maar wilde me eens proberen in te houden...quote:Op maandag 3 augustus 2009 01:27 schreef Duderella het volgende:
Reden
'Rede' is je verstand, 'reden' is oorzaak/aanleiding.
Jemig wat haat ik deze kutfout.
Verder veel succes met alles natuurlijk.
Achja, Obama is bezig met een totalitair systeem. Ik heb stukken uit zijn nieuwe wetboek gezien waar ik doodsbenauwd van word.. Verplichte abortis, inzage van iedereen zijn bankgegevens door de overheid, de staat die mag beslissen om iemand zijn leven te beeindigen.. Als ze dit echt doorvoeren in de US, word het nog erger dan in WOII..quote:Op maandag 3 augustus 2009 01:23 schreef fianchetto het volgende:
[..]
Leuk dat je Obama en Ahmadinejad en hetzelfde rijtje plaatst als Hitler, Stalin en Saddam![]()
OT: Als je gedwongen opgenomen wordt is de reden inderdaad dat je een gevaar voor jezelf of voor je omgeving vormt.
Meisje toch, daar hecht je toch geen waarde aan?quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:03 schreef Amber82 het volgende:
[..]
Achja, Obama is bezig met een totalitair systeem. Ik heb stukken uit zijn nieuwe wetboek gezien waar ik doodsbenauwd van word.. Verplichte abortis, inzage van iedereen zijn bankgegevens door de overheid, de staat die mag beslissen om iemand zijn leven te beeindigen.. Als ze dit echt doorvoeren in de US, word het nog erger dan in WOII..
Daar kunnen Hitler en Stalin nog een puntje aan zuigen.
Link: http://xandernieuws.punt.nl/?id=543987&r=1&tbl_archief=&
Dit is wel van een site die veel onzin verkondigd met geloof erbij enzo, maar dit bericht trok wel mijn aandacht.
De beschrijving die jij van hem en zijn situatie geeft doet toch echt in die richting denken. Koning & dramaqueen in zijn eigen kleine wereldje. En sorry, maar jij komt over als een 14-jarige bakvis met adoratieverschijnselen. Je schrijft bijv.:quote:Op maandag 3 augustus 2009 00:03 schreef Amber82 het volgende:
[..]
"Narcistisch"???
Hij is geen persoon die macht wil krijgen door mensen afhankelijk van hem te maken.
Dat beetje ego wat ie heeft gekregen de laatste jaren, komt alleen maar omdat ie heel veel aan krachttraining heeft gedaan. Hij is niet echt ongezond eigenwijs. Hij bijt alleen heel heftig van zich af als ie merkt dat hij of andere mensen duidelijk onterecht worden behandeld. En ja, daar ben ik wel van onder de indruk. Ik en de rest van onze vriendengroep hebben hem in deze voorvallen ook nog nooit betrapt op dat ie ongelijk heeft. Want als ie twijfelt aan zijn gelijk, kan hij zich heel goed inhouden.
Het feit dat hij zo groot en breed is, zal hij ook geen misbruik van maken.
De oplossing is heel simpel (maar niet zo sexy als het schermen met het stoppen van je behandeling etc.): niet zoveel drinken dat je de controle verliest. Als dat niet voldoende is, helemaal niet drinken. En ook niet naar de kermis gaan, als het nog slechter gesteld is. Dat zijn allemaal zijn eigen keuzes hoor, hij doet het zichzelf aan, hoe sneu zijn levensverhaal ook mag zijn.quote:Het is nu zomer, overal kermis en feest met alcohol e.d.
Als hij dus een keer dronken word aangetroffen en krijgt een conflict met de politie, denkt hij dat ie automatisch als schuldige word aangewezen..
Ja dat doe ik wel. Deze berichten verschijnen niet zonder reden, dus ik neem alles in overweging. Ik zeg alleen niet dat het waar is. Maar wat ik wel weet; de overheid heeft niet het beste met ons voor. "They don't really care about us"quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Meisje toch, daar hecht je toch geen waarde aan?
Zonder reden verschijnen ze inderdaad niet. Rede zal er niet achter zitten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:07 schreef Amber82 het volgende:
Ja dat doe ik wel. Deze berichten verschijnen niet zonder rede, dus ik neem alles in overweging. Ik zeg alleen niet dat het waar is. Maar wat ik wel weet; de overheid heeft niet het beste met ons voor. "They don't really care about us"
Wat is er treurig? Dat ik op mijn hoede ben? Een gewaarschuwd mens telt voor 2. Bestudeer de bijbel maar, dan zal je zien dat onze generatie weleens degene kan zijn die dit meemaakt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:14 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou heel hard lachen, als het niet zo treurig was.
Precies.quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:39 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
De beschrijving die jij van hem en zijn situatie geeft doet toch echt in die richting denken. Koning & dramaqueen in zijn eigen kleine wereldje. En sorry, maar jij komt over als een 14-jarige bakvis met adoratieverschijnselen. Je schrijft bijv.:
[..]
De oplossing is heel simpel (maar niet zo sexy als het schermen met het stoppen van je behandeling etc.): niet zoveel drinken dat je de controle verliest. Als dat niet voldoende is, helemaal niet drinken. En ook niet naar de kermis gaan, als het nog slechter gesteld is. Dat zijn allemaal zijn eigen keuzes hoor, hij doet het zichzelf aan, hoe sneu zijn levensverhaal ook mag zijn.
Je dwaalt af van je eigen topic.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:54 schreef Amber82 het volgende:
[..]
Wat is er treurig? Dat ik op mijn hoede ben? Een gewaarschuwd mens telt voor 2. Bestudeer de bijbel maar, dan zal je zien dat onze generatie weleens degene kan zijn die dit meemaakt.
Wat heb je gedaan/gehad als ik vragen mag?quote:Op zondag 9 augustus 2009 08:40 schreef Hoolie2k6 het volgende:
een IBS (in bewaring stelling) gebeurd vaak voordat er uiteindelijk om een RM (rechterlijke machtiging) zal worden gevraagt. IBS is voor 3 weken en RM voor 6 maanden.
Heb zelf een IBS aan me broek gehad en gelukkig geen RM, als dat laatste gebeurd ben je het haasje
Ik ben voor 2 jaar terug depressief geraakt. Ze noemde het een depressie met psychotische kenmerken. Ik werd een bedreiging voor mezelf. Ik ging toen met me begeleider naar een kamer en daar kwam een rechter in zn normale kloffie tegenover me ztitten en vroeg of ik het eens was met de IBS. Toen heb ik gelukkig ja gezegtquote:Op zondag 9 augustus 2009 09:48 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Wat heb je gedaan/gehad als ik vragen mag?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |