dat hoeft niet. (spoedopname --> niet direct, RM ---> wel via rechter, duurt iets langer)quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:14 schreef _Floddertje_ het volgende:
In ieder geval een rechter inderdaad.
De GGZ komt dan langs (meestal met iig 2 personen), deze gaan het gesprek aan en schatten de situatie in.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 20:47 schreef Arie81 het volgende:
Volgens mij kan een gedwongen opname bij ggz alleen op besluit van de rechtbank aan de hand van onderzoeken die genomen zijn door een arts.
Volgens (pin me er niet op vast) mag iemand in NL niet zomaar gedwongen worden opgenomen in een kliniek. Ook b.v. bij afkicken kan dat niet worden gedwongen dit moet de persoon zelf willen.
euhm... hij loopt meer kans op een gedwongen opname als hij de vrijwillige behandeling stopt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:16 schreef Amber82 het volgende:
Oke, hij wil uiteraard geen risico lopen voor gedwongen opname..Hij is daarom bezig om zijn behandeling bij ggz helemaal te stoppen
Het is nu zomer, overal kermis en feest met alcohol e.d.
Als hij dus een keer dronken word aangetroffen en krijgt een conflict met de politie, denkt hij dat ie automatisch als schuldige word aangewezen... Kan nog eens gebeuren. Hij is ontzettend groot, sterk en gespierd. Ik denk zelf dat ze wel met 5 agenten moeten komen om hem te pakken. Dan nog zullen ze het er moeilijk mee hebben.
Hij is erg eigenwijs, vooral met een borrel op, dus hij zal zeker tegengas geven als dit gebeurd...
Hij is trouwens niet verslaaft aan drugs, maar het is mogelijk dat hij iets van een psychose heeft overgehouden door het gebruik van softdrugs. Vandaar dat hij naar ggz is gegaan..
Voor zover ik de voorgaande uitleg begrepen hebt: of je gedwongen wordt opgenomen zal dus niet afhankelijk zijn van of je toch al bij de ggz in behandeling bent. Dus is het best stom van hem nu om dan maar de behandeling te stoppen, rightquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:16 schreef Amber82 het volgende:
Oke, hij wil uiteraard geen risico lopen voor gedwongen opname..Hij is daarom bezig om zijn behandeling bij ggz helemaal te stoppen
Als hij dus een keer dronken word aangetroffen en krijgt een conflict met de politie, denkt hij dat ie automatisch als schuldige word aangewezen... Kan nog eens gebeuren. Hij is ontzettend groot, sterk en gespierd. Ik denk zelf dat ze wel met 5 agenten moeten komen om hem te pakken. Dan nog zullen ze het er moeilijk mee hebben.
Hij is erg eigenwijs, vooral met een borrel op, dus hij zal zeker tegengas geven als dit gebeurd...
Hij is trouwens niet verslaaft aan drugs, maar het is mogelijk dat hij iets van een psychose heeft overgehouden door het gebruik van softdrugs. Vandaar dat hij naar ggz is gegaan..
Dat, denk ik. De politie geeft het aan GGZ en GGZ bepaalt wat er dient te gebeuren. Als zij vaststellen dat hij onhandelbaar of agressief is/niet aanspreekbaar. Dan wordt hij onvrijwillig opgenomen, en volgt enkele dagen later een procedure met een advocaat en een rechter, om te bepalen of het een gedwongen opname wordt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:10 schreef _Floddertje_ het volgende:
Ik meen dat je in NL alleen gedwongen opgenomen mag worden als je een gevaar vormt voor ofwel jezelf, ofwel je omgeving.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:14 schreef _Floddertje_ het volgende:
In ieder geval een rechter inderdaad.
Neen,quote:
Hij is een nogal narcistisch ingesteld type en jij bent nogal onder de indruk van zoveel 'mannelijkheid'?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:16 schreef Amber82 het volgende:
"Narcistisch"???quote:Op zondag 2 augustus 2009 04:13 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Hij is een nogal narcistisch ingesteld type en jij bent nogal onder de indruk van zoveel 'mannelijkheid'?
Leuk dat je Obama en Ahmadinejad en hetzelfde rijtje plaatst als Hitler, Stalin en Saddamquote:Op maandag 3 augustus 2009 00:03 schreef Amber82 het volgende:
[..]
"Narcistisch"???
Weet je wel wat een narcist is?! Dat doet me meer denken aan Adolf Hitler, Stalin, Saddam, Ahmadinejad en Obama.
Als je denkt dat dat enige narcisten zijn in de geschiedenis, heb je zelf niet helemaal goed begrepen wat narcisme is. Komt echt wel meer voor, en is bovendien geen kwestie van wel of niet; en het ging om in zekere mate narcistisch ingesteld zijn, oftewel: dat kan in verschillende mate. En dan heb je ook nog de narcistische facade die juist narcisme nept maar eigenlijk van onzekerheid getuigt (wat imo nog veel meer voorkomt, maar vaak wel als narcisme gelabeld wordt).quote:Op maandag 3 augustus 2009 00:03 schreef Amber82 het volgende:
[..]
"Narcistisch"???
Weet je wel wat een narcist is?! Dat doet me meer denken aan Adolf Hitler, Stalin, Saddam, Ahmadinejad en Obama.
Hij is geen persoon die macht wil krijgen door mensen afhankelijk van hem te maken.
Nice dat nog iemand het opmerkt, ik had 't ook gezien (en me geergerd) maar wilde me eens proberen in te houden...quote:Op maandag 3 augustus 2009 01:27 schreef Duderella het volgende:
Reden
'Rede' is je verstand, 'reden' is oorzaak/aanleiding.
Jemig wat haat ik deze kutfout.
Verder veel succes met alles natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |