Leuk...hoop dat dit id vol houdt, TVP !quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 04:26 schreef Heil-Schnitzel het volgende:
Hey mensen,
Ik met 6 vrienden willen een fietstrip gaan houden van ongeveer 3 a 4 maanden naar Hong Kong (starten in Amsterdam)
We zijn er al een aantal weken mee bezig hoe we het aan moeten pakken.
onze route is bekend en het is goed genoeg om te fietsen.
Onderweg in China stoppen we in Changsha omdat daar bekende van mij wonen.
Maar ik heb gelezen dat je Visum maar 20 dagen geldig is en dat is veel te kort als je een fietstocht houd.
Het clubje bestaat uit 6 man dus ik en 5 vrienden andere van ook weer verschillende nationaliteiten.
3 Nederlanders
2 Spanjaarden (waaronder ik)
1 Amerikaan
Onze wens is om dit volgend jaar waar te maken maar we weten niet goed hoe wij dit aan moeten pakken.
zoals overnachting op campings in Europa zijn ze nog makkelijk te vinden maar daarbuiten weten we het eigenlijk niet zo goed meer.
Wat als je fiets stuk gaat, je kan niet een hele lading reserve onderdelen meenemen.
Al is China wel een land met fietsen dus hebben ze er wel fietsenmakers maar hoe en wat tussen Europa en China.
We zitten aan sponsors te denken maar hoe krijg je die?
graag hopen wij tips te krijgen van mensen die ook (kortere) fietstochten hebben gedaan of die iets weten
Sorry voor de chaotische OP trouwens.
1 ding is zeker, we gaan dit doen!
mochten mensen hieraan mee willen doen, hoe groter de groep hoe toffer
de kans bestaat dat het gebeurt, hoeft natuurlijk geen volledige breuk te zijn, een flinke scheur ergens is al voldoende om problemen te krijgen, en als dan een lokale boer het kan lassen dan ben je een stuk minder in de problemen dan met een high tech alu framequote:Op zaterdag 1 augustus 2009 10:12 schreef beertenderrr het volgende:
wat is trouwens de kans dat je (aluminium)frame breekthoor dat ook altijd, maar ken nog niemand die dat is overkomen..
ik heb het eventjes simpel uitgetekend.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 10:27 schreef Joachim het volgende:
Dat klinkt als een heel gaaf plan
Hoe loopt jullie route eigenlijk precies?
waarheen in Chinaquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 12:13 schreef maffemaniak het volgende:
Vet idee!![]()
Ik ga dinsdag naar China! Alleen ga ik heel saai en degelijk met het vliegtuig...
daarom ook met een groepjequote:Op zondag 2 augustus 2009 17:19 schreef BOKA het volgende:
Ik zou die route wel eens met een auto willen doen, maar ik vraag mij dan ook af hoe veilig het is, je komt namelijk wel door Kazachstan, Tadjikistan e.d. wat mij niet zo'n veilige landen lijken om door te reizen.
Of heb ik het helemaal mis.
In ieder geval wel een supervet idee!
Dat heb je helemaal misquote:Op zondag 2 augustus 2009 17:19 schreef BOKA het volgende:
Ik zou die route wel eens met een auto willen doen, maar ik vraag mij dan ook af hoe veilig het is, je komt namelijk wel door Kazachstan, Tadjikistan e.d. wat mij niet zo'n veilige landen lijken om door te reizen.
Of heb ik het helemaal mis.
China is 1 van de veiligste landen, het zou mij niets verbazen de landen ervoor ook veilig zijn.quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:34 schreef henkway het volgende:
[..]
Dat heb je helemaal mis
mijn vrouw komt uit Kirgizië en ik ben er verschillende keren geweest en ook in Kazachstan
maar dat zijn hele aardige mensen
ik heb er ook verschillende kennissen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |