abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71508496
Hey mensen,
Ik met 6 vrienden willen een fietstrip gaan houden van ongeveer 3 a 4 maanden naar Hong Kong (starten in Amsterdam)
We zijn er al een aantal weken mee bezig hoe we het aan moeten pakken.
onze route is bekend en het is goed genoeg om te fietsen.
Onderweg in China stoppen we in Changsha omdat daar bekende van mij wonen.
Maar ik heb gelezen dat je Visum maar 20 dagen geldig is en dat is veel te kort als je een fietstocht houd.

Het clubje bestaat uit 6 man dus ik en 5 vrienden andere van ook weer verschillende nationaliteiten.
3 Nederlanders
2 Spanjaarden (waaronder ik)
1 Amerikaan

Onze wens is om dit volgend jaar waar te maken maar we weten niet goed hoe wij dit aan moeten pakken.
zoals overnachting op campings in Europa zijn ze nog makkelijk te vinden maar daarbuiten weten we het eigenlijk niet zo goed meer.
Wat als je fiets stuk gaat, je kan niet een hele lading reserve onderdelen meenemen.
Al is China wel een land met fietsen dus hebben ze er wel fietsenmakers maar hoe en wat tussen Europa en China.
We zitten aan sponsors te denken maar hoe krijg je die?

graag hopen wij tips te krijgen van mensen die ook (kortere) fietstochten hebben gedaan of die iets weten

Sorry voor de chaotische OP trouwens.

1 ding is zeker, we gaan dit doen!

mochten mensen hieraan mee willen doen, hoe groter de groep hoe toffer

[ Bericht 1% gewijzigd door Heil-Schnitzel op 01-08-2009 04:52:00 ]
Freie Fahrt für freie Bürger
pi_71508658
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 04:26 schreef Heil-Schnitzel het volgende:
Hey mensen,
Ik met 6 vrienden willen een fietstrip gaan houden van ongeveer 3 a 4 maanden naar Hong Kong (starten in Amsterdam)
We zijn er al een aantal weken mee bezig hoe we het aan moeten pakken.
onze route is bekend en het is goed genoeg om te fietsen.
Onderweg in China stoppen we in Changsha omdat daar bekende van mij wonen.
Maar ik heb gelezen dat je Visum maar 20 dagen geldig is en dat is veel te kort als je een fietstocht houd.

Het clubje bestaat uit 6 man dus ik en 5 vrienden andere van ook weer verschillende nationaliteiten.
3 Nederlanders
2 Spanjaarden (waaronder ik)
1 Amerikaan

Onze wens is om dit volgend jaar waar te maken maar we weten niet goed hoe wij dit aan moeten pakken.
zoals overnachting op campings in Europa zijn ze nog makkelijk te vinden maar daarbuiten weten we het eigenlijk niet zo goed meer.
Wat als je fiets stuk gaat, je kan niet een hele lading reserve onderdelen meenemen.
Al is China wel een land met fietsen dus hebben ze er wel fietsenmakers maar hoe en wat tussen Europa en China.
We zitten aan sponsors te denken maar hoe krijg je die?

graag hopen wij tips te krijgen van mensen die ook (kortere) fietstochten hebben gedaan of die iets weten

Sorry voor de chaotische OP trouwens.

1 ding is zeker, we gaan dit doen!

mochten mensen hieraan mee willen doen, hoe groter de groep hoe toffer
Leuk...hoop dat dit id vol houdt, TVP !
pi_71508944
Misschien eens informeren bij de Chinese Ambassade? Of misschien is er een Chinees verkeersbureau?
Klinkt wel als een heel stoer plan!
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 08:17:28 #4
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71508975
gouwe tip van een vriend van me die ook van dit soort dingen doet: koop een fiets met een stalen frame, je vind altijd wel iemand die dat kan lassen, zelfs in de meest afgelegen gebieden. een alu frame lassen wordt dan al een stuk lastiger
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  FOK!fossiel zaterdag 1 augustus 2009 @ 09:14:05 #5
8443 cptmarco
it's captain...
pi_71509323
inderdaad, je ziet hier overal mensen langs de kant van de weg zitten te lassen... lijkt soms wel een nationale hobby..
pi_71509326
TS heeft alleen werkloze vrienden ?

3-4 maanden fietsen, waar halen jullie de tijd vandaan ?
pi_71509343
Een chinees visum is standaard 30 dagen geldig, maar in principe moet je hem voor 90 dagen kunnen krijgen. Frequently Asked Questions about visa
Hong long can I stay in China?

For tourist and business visa, the normal duration of stay is 30 days, and the maximum stay is 90 days. If you are already in China and want to stay longer than the visa permits, it is possible to apply to the local Public Security Bureau for the extension of your visa if you have sound reasons to stay longer.

Ik kon in china op sommige plaatsen gewoon kamperen. Als je je tent opzet op de top van een heilige berg, dan heb je de kans dat je weggejaagd wordt. Als je ergens op een afgelegen stukje gras je tent neerzet, is er niemand die daar moeilijk over doet.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 09:49:13 #8
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_71509647
www.wereldfietser.nl

Ik vertrek vandaag voor een week of 3 naar Noorwegen om te fietsen
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
pi_71509878
wat is trouwens de kans dat je (aluminium)frame breekt hoor dat ook altijd, maar ken nog niemand die dat is overkomen..
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 10:17:33 #10
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71509924
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 10:12 schreef beertenderrr het volgende:
wat is trouwens de kans dat je (aluminium)frame breekt hoor dat ook altijd, maar ken nog niemand die dat is overkomen..
de kans bestaat dat het gebeurt, hoeft natuurlijk geen volledige breuk te zijn, een flinke scheur ergens is al voldoende om problemen te krijgen, en als dan een lokale boer het kan lassen dan ben je een stuk minder in de problemen dan met een high tech alu frame
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_71510020
Dat klinkt als een heel gaaf plan

Hoe loopt jullie route eigenlijk precies?
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
pi_71510066
Een heel gaaf plan zeg!
Misschien kun je op de site van deze mensen meer info vinden? Ze hebben zo'n 7 jaar lang bijna non-stop de wereld over gefietst.
pi_71510250
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 10:27 schreef Joachim het volgende:
Dat klinkt als een heel gaaf plan

Hoe loopt jullie route eigenlijk precies?
ik heb het eventjes simpel uitgetekend.
op dit moment is de paarse streep de route maar we zitten erover te denken om in Griekenland te starten (Oranje) dit vanwege de visums die we allemaal moeten regelen.

pi_71510322
ik ben net even langs een bureau geweest voor informatie over een visum.
Ze zijn 3maanden, 6maanden, en/of 12maanden geldig.
de visum van 3maanden kost 35 euro.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 12:13:19 #15
235465 maffemaniak
'My home is in my head!&#
pi_71511827
Vet idee!

Ik ga dinsdag naar China! Alleen ga ik heel saai en degelijk met het vliegtuig...
pi_71512022
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 12:13 schreef maffemaniak het volgende:
Vet idee!

Ik ga dinsdag naar China! Alleen ga ik heel saai en degelijk met het vliegtuig...
waarheen in China
pi_71512288
Supervet!
pi_71512393
Gaaf Lijkt me zo raar om daar dan echt met je fiets aan te komen

Voor mij heeft vervoer als de trein of het vliegtuig altijd iets heel onwerkelijks, omdat je zo afgesloten van je omgeving reist.

Dat je instapt in één 'wereld' en ineens in een andere wereld uitstapt, zonder dat daar echt een verbinding tussenzit. Klinkt misschien raar
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 14:36:47 #19
235465 maffemaniak
'My home is in my head!&#
pi_71514937
Ik land in Beijing en denk dat ik de trein pak richting Shanghai en weer terug. Nog niet echt een heel concreet plan maar dat zie ik daar wel! 1 ding staat vast; de Chinese muur!

owja, en ik MOET een keer zingen in een karaokebar vol gillende Chinese meisjes !(in van die schooluniformpjes! )
pi_71525518
Posted on 23 januari, 2008 by positiefnieuws
Enkele Nederlandse politiemensen gaan binnenkort van Amsterdam naar Peking fietsen, een fietstocht van 12.000 kilometer. De agenten willen geld inzamelen voor het goede doel.

De 14 politieagenten vertrekken op 13 april in Amsterdam, waar 80 jaar geleden de Olympische Spelen plaatsvonden. Ze hopen op 6 augustus aan te komen in Peking.

Onze wijkagent deed hier aan mee, is dus van Amsterdam naar Peking gefietst vorig jaar. regelmatig stond er een berichtje in het regionale dagblad.
pi_71536674
hier is iemand die veel van fietsen in china af weet

en met een klein groepje kun je hier wat locale kontakten vinden

en meneer selang hier op fok heeft in Guangzhou gewoond

[ Bericht 39% gewijzigd door henkway op 02-08-2009 14:21:48 ]
  zondag 2 augustus 2009 @ 17:19:34 #22
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_71542186
Ik zou die route wel eens met een auto willen doen, maar ik vraag mij dan ook af hoe veilig het is, je komt namelijk wel door Kazachstan, Tadjikistan e.d. wat mij niet zo'n veilige landen lijken om door te reizen.
Of heb ik het helemaal mis.

In ieder geval wel een supervet idee!
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_71542449
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 17:19 schreef BOKA het volgende:
Ik zou die route wel eens met een auto willen doen, maar ik vraag mij dan ook af hoe veilig het is, je komt namelijk wel door Kazachstan, Tadjikistan e.d. wat mij niet zo'n veilige landen lijken om door te reizen.

In ieder geval wel een supervet idee!
daarom ook met een groepje
en anders neem ik mijn BB gun wel mee

volgende week weer paintballen
pi_71550631
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 17:19 schreef BOKA het volgende:
Dat heb je helemaal mis

mijn vrouw komt uit Kirgizië en ik ben er verschillende keren geweest en ook in Kazachstan
maar dat zijn hele aardige mensen

ik heb er ook verschillende kennissen
pi_71555734
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:34 schreef henkway het volgende:

[..]

Dat heb je helemaal mis

mijn vrouw komt uit Kirgizië en ik ben er verschillende keren geweest en ook in Kazachstan
maar dat zijn hele aardige mensen

ik heb er ook verschillende kennissen
China is 1 van de veiligste landen, het zou mij niets verbazen de landen ervoor ook veilig zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')