abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 juli 2009 @ 21:23:36 #1
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_71501042
http://www.volkskrant.nl/(...)tal_werkende_vrouwen
quote:
den haag -
De Nederlandse regering moet meer doen om vrouwen aan het werk te krijgen. Dat vindt het mensenrechtencomité van de Verenigde Naties. De mensenrechtenexperts hebben ook nog steeds forse kritiek op het Nederlandse euthanasiebeleid.

Het eindrapport van het comité zal spoedig naar de Tweede Kamer worden gestuurd. De experts zijn over het algemeen tevreden over Nederland, maar zien ook een aantal problemen. Zo vinden ze dat de Nederlandse regering meer mogelijkheden voor kinderopvang moet bieden. Het aandeel vrouwen op de arbeidsmarkt is nog steeds te laag, bovendien verdienen ze minder dan mannen, stelt het comité.

Ook is er kritiek op de euthanasieprocedures in Nederland. Het comité vindt dat het leven van een terminale patiënt pas mag worden beëindigd na een rechterlijke toets. Nederland zegt dat de procedure voldoende is gewaarborgd, omdat euthanasie pas plaatsheeft na het inschakelen van een tweede – onafhankelijke – arts.

Het comité is het daar niet mee eens. Twee weken geleden is minister Ernst Hirsch Ballin twee dagen ondervraagd door de experts in Genève over de mensenrechtensituatie in Nederland. Een Amerikaanse deskundige merkte toen op dat er veel kritiek was op de doodstraf in de VS. Maar, zei ze verwijzend naar het Nederlandse euthanasiebeleid, dat wordt wél altijd getoetst door een rechter.

In het eindrapport concludeert het comité dat een rechterlijke toets nodig is. Na de zomer komt het kabinet met een officiële reacties op het rapport.

Daarin heeft het comité ook kritiek op de telefoontaps. Nederland is ‘internationaal koploper’ telefoontaps, bleek vorig jaar. Cijfers van justitie wezen uit dat dagelijks bijna 1.700 gesprekken worden afgeluisterd. Het comité erkent dat taps een ‘belangrijk onderzoeksmiddel’ zijn, maar maakt zich zorgen over de privacy van bijvoorbeeld advocaten. Nederland moet de vertrouwensrelatie tussen een cliënt en zijn advocaat waarborgen, aldus het comité.

Ook heeft het kritiek op het toelaten van medische experimenten bij kinderen, de snelle asielprocedure en het uitsluiten van lage inkomens uit probleemwijken (het spreidingsbeleid dat Rotterdam al enkele jaren voert). Ook maken de experts zich zorgen over mogelijke discriminatie van allochtonen op de arbeidsmarkt.

Wat de Nederlandse Antillen betreft uit het comité kritiek op de behandeling van gevangenen.

Over het algemeen is het comité tevreden over de situatie in Nederland. In het rapport wordt onder meer het actieplan tegen mensenhandel geprezen. Ook is er lof voor de wet die leeftijdsdiscriminatie op de arbeidsmarkt verbiedt.
VOOR:
Kritisch op telefoontaps Privacy is dus niet alleen een stokpaardje van D66, maar ook de VN heeft daar goede bedoelingen mee. Als ze het toekomstige biometrische paspoort en de dealtjes tussen de EU en USA nou ff afschieten, hebben we er nog wat aan.

Mensenhandel, discriminatie, allemaal goed.

TEGEN:
- Hoezo, kinderopvang? Moet de overheid daarvoor zorgen?
- Hoezo, een rechter voor euthanasie? Mag ik ff zelf uitmaken of ik dood ga?
- En de vergelijking met de doodstraf slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Niks over drugs?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_71501115
Doodstraf vergelijken met euthanasie. Die amerikanen DOEN het er gewoon om. Hoe hard je ook je best doet, je kan ze niet serieus nemen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  vrijdag 31 juli 2009 @ 21:32:54 #3
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_71501268
Drugs heeft weinig te maken met mensenrechten, tenzij er war on voor staat

Zijn die rapporten per land overigens ergens online beschikbaar?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 21:36:10 #4
pi_71501357
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:32 schreef Tizitl het volgende:
Drugs heeft weinig te maken met mensenrechten, tenzij er war on voor staat

Zijn die rapporten per land overigens ergens online beschikbaar?
Drugs heeft alles te maken met mensenrechten. Het is net zo'n persoonlijke keuze als euthanasie. Iedere beperking van die vrije keuze is een inbreuk op de rechten van de mens. Er zijn dus overtuigende argumenten nodig om iemand zo'n persoonlijke keuze te ontzeggen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  vrijdag 31 juli 2009 @ 21:41:00 #5
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71501491
Inderdaad, om euthanasie vraagt iemand zelf, om doodstraf denk ik niet.

Het toelaten van medische experimenten bij kinderen. Dat vind ik een moeilijke. Je kunt wel heel dapper zeggen: ‘Dat doen we niet.’ Maar je krijgt een geneesmiddel of operatie natuurlijk niet voor niets. Op een gegeven moment moet je het testen. Het eerste faseonderzoek mag nu al niet in Nederland (wel in Engeland b.v.) en wordt dan pas in Nederland gedaan. Maar ja, zo vind je wel nieuwe behandelmethoden. Dat niet toelaten betekent natuurlijk ook een tak van onderzoek afsluiten. Natuurlijk, het moet heel goed gewaarborgd worden, maar ik zie niet hoe je dit kunt verbieden en niet wilt dat het onderzoek stokt.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 21:45:05 #6
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_71501613
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Drugs heeft alles te maken met mensenrechten. Het is net zo'n persoonlijke keuze als euthanasie. Iedere beperking van die vrije keuze is een inbreuk op de rechten van de mens. Er zijn dus overtuigende argumenten nodig om iemand zo'n persoonlijke keuze te ontzeggen.
Dat heeft te maken met persoonlijke vrijheden, niet met de universele verklaring van de rechten van de mens waar de VN aan zal toetsen. Bovendien zou het niet werken aangezien je met een pleidooi voor het vrijgeven van dergelijke middelen in 90% van de wereld niet meer serieus genomen wordt.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 21:49:58 #7
pi_71501809
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:45 schreef Tizitl het volgende:

[..]

Dat heeft te maken met persoonlijke vrijheden, niet met de universele verklaring van de rechten van de mens waar de VN aan zal toetsen.
Er staat niets in over persoonlijke vrijheden? Dan lijken mij de rechten vrij waardeloos.
quote:
Bovendien zou het niet werken aangezien je met een pleidooi voor het vrijgeven van dergelijke middelen in 90% van de wereld niet meer serieus genomen wordt.
De stupiditeit of hypocrisie van anderen is geen argument.
pi_71502207
Opzich hebben ze wel ergens een punt als het gaat over arbeidsparticipatie van vrouwen. Volgens mij is de participatie nog vrij hoog, maar ze werken allemaal in deeltijd. Vrees alleen dat dit soort kritiek in droge aarde valt in een kabinet dat aanrechtsubsidies en een baarpolitiek propageert.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2009 22:02:53 ]
pi_71502696
Van de PVDA mag de jeugd wel wiet kopen en gebruiken, maar op de zonnebank mogen ze niet.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:22:05 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71502747
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:02 schreef Thomas B. het volgende:
Opzich hebben ze wel ergens een punt als het gaat over arbeidsparticipatie van vrouwen. Volgens mij is de participatie nog vrij hoog, maar ze werken allemaal in deeltijd. Vrees alleen dat dit soort kritiek in droge aarde valt in een kabinet dat aanrechtsubsidies en een baarpolitiek propageert.
Wat een gelul. Als Nederlandse vrouwen niet of minder werken komt dat omdat ze dit zelf willen. Niet vanwege de overheid. En een buitenlandse commissie heeft hier al helemaal niks over te vertellen.

Aanrechtsubsidie is zo'n ontzettende kontterm voor een heffingskorting. Waar komt het nu op neer? Als één van beide partners niet werkt kan diens belastingvrije voet gebruikt worden door de andere partner. Vrij normaal is dat, dit soort heffingskortingen zijn er meerdere. Nu lijkt het alsof de overheid subsidie geeft als vrouwen achter het aanrecht gaan staan. Dat is dus niet zo. Het is gewoon een belastingtechnische maatregel.
The End Times are wild
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:33:10 #11
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71503070
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:22 schreef LXIV het volgende:
Wat een gelul. Als Nederlandse vrouwen niet of minder werken komt dat omdat ze dit zelf willen. Niet vanwege de overheid. En een buitenlandse commissie heeft hier al helemaal niks over te vertellen.
Onlangs was er wel op het nieuws dat vrouwen gemiddeld graag een paar uurtjes meer zouden willen werken per week, maar dan wel flexibeler zouden willen werken. Ik denk dat je wel gelijk hebt dat er veel vrouwen zijn die niet per se full-time willen werken. En dat je dat dan ook niet moet proberen voor elkaar te krijgen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_71503202
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Aanrechtsubsidie is zo'n ontzettende kontterm voor een heffingskorting. Waar komt het nu op neer? Als één van beide partners niet werkt kan diens belastingvrije voet gebruikt worden door de andere partner. Vrij normaal is dat, dit soort heffingskortingen zijn er meerdere. Nu lijkt het alsof de overheid subsidie geeft als vrouwen achter het aanrecht gaan staan. Dat is dus niet zo. Het is gewoon een belastingtechnische maatregel.
Ach, alles wat ze zeggen is oud nieuws. Allemaal allang bekend. En het is gewoon een objectieve vaststelling dat het aandeel vrouwen met een deeltijdbaan in Nederland veel hoger ligt dan gemiddeld. Dat is inderdaad omdat zij dit zelf willen, want Nederlandse vrouwen zijn volgens mij gewoon wat meer op vrij tijd gesteld. Heeft weinig met traditionele rolpatronen of zoiets te maken. Dit verklaart ook de gemiddeld lagere beloning.

Het stigmatiseren van de heffingskorting is ook niet meer aan de orde, want het ding is allang van tafel. Maar punt blijft dat dit kabinet het verhogen van de arbeidsproductiviteit niet als een van de streefpunten ziet. Er wordt gekort op kinderopvang en we hebben tegenwoordig gewoon een Minster voor gezinnen.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:44:46 #13
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_71503387
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er staat niets in over persoonlijke vrijheden? Dan lijken mij de rechten vrij waardeloos.
[..]

De stupiditeit of hypocrisie van anderen is geen argument.
Dus ook alle wapens en dergelijke vrijgeven? En wat gaan we doen met snelheidlimieten en dergelijke? Rijden onder invloed? Lijkt mij ook niet wenselijk...

Of zijt gij libertatiër?
pi_71505258
De doodstraf vergelijken met euthanasie
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 01:26:35 #15
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_71507183
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:20 schreef detlevico het volgende:
Van de PVDA mag de jeugd wel wiet kopen en gebruiken, maar op de zonnebank mogen ze niet.
En volwassenen mogen wel bier drinken, maar een asbestplaat op het schuurtje timmeren HO MAAAR!!!! DAT MAG VAN DIE LINKSEN DAN WEER NIETTT!!!!!!!!!!!!!!!!
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 01:49:28 #16
262650 kitao
prikplaatje
pi_71507440
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:41 schreef Iblis het volgende:
Inderdaad, om euthanasie vraagt iemand zelf, om doodstraf denk ik niet.

Het toelaten van medische experimenten bij kinderen. Dat vind ik een moeilijke. Je kunt wel heel dapper zeggen: ‘Dat doen we niet.’ Maar je krijgt een geneesmiddel of operatie natuurlijk niet voor niets. Op een gegeven moment moet je het testen. Het eerste faseonderzoek mag nu al niet in Nederland (wel in Engeland b.v.) en wordt dan pas in Nederland gedaan. Maar ja, zo vind je wel nieuwe behandelmethoden. Dat niet toelaten betekent natuurlijk ook een tak van onderzoek afsluiten. Natuurlijk, het moet heel goed gewaarborgd worden, maar ik zie niet hoe je dit kunt verbieden en niet wilt dat het onderzoek stokt.
Bedankt voor de uitleg , ik zal al meteen het beeld van Mengele voor me.
Ik vroeg me al af wat ze hier nu precies mee bedoelden.
megalomaniac
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 07:08:20 #17
pi_71508743
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:44 schreef Tizitl het volgende:

[..]

Dus ook alle wapens en dergelijke vrijgeven? En wat gaan we doen met snelheidlimieten en dergelijke? Rijden onder invloed? Lijkt mij ook niet wenselijk...

Of zijt gij libertatiër?
Nee ik ben geen libertarier.

Als je samen afspreekt dat je samen over 1 weg gaat rijden, zijn afspraken handig. Maar je kan ook met de trein of lopen. Je kan dus kiezen. Dat is slecht te vergelijken met drugs(verboden).
pi_71508750
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:26 schreef Harlon het volgende:
Doodstraf vergelijken met euthanasie. Die amerikanen DOEN het er gewoon om. Hoe hard je ook je best doet, je kan ze niet serieus nemen.
Precies, Ban is ook al zo'n nare Amerikaan!
pi_71509672
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:45 schreef Tizitl het volgende:
Dat heeft te maken met persoonlijke vrijheden, niet met de universele verklaring van de rechten van de mens waar de VN aan zal toetsen. Bovendien zou het niet werken aangezien je met een pleidooi voor het vrijgeven van dergelijke middelen in 90% van de wereld niet meer serieus genomen wordt.
Volgens mij geldt het recht om vrij van kunst te genieten ook als mensenrecht. En je hebt ook de vrijheid van gedachte en van expressie, en dat ligt wel heel dicht tegen geestverruimming aan.

Verder is dit natuurlijk weer een duidelijk voorbeeld van mensenrechteninflatie. Dat sommige vrouwen liever thuis bij de kinderen blijven dan mee te doen aan de ratrace om materiele genoegens is dan ook weer ineens een mensenrechtenkwestie. Op deze manier hol je het uit en geef je het minder gewicht. Dat verzwakt de zaak voor de echt belangrijke dingen als marteling, verdwijning, oneindige opsluiting, oneerlijke processen, geen toegang tot de rechter, vrijheid van meningsuiting etc.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 09:58:28 #20
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71509744
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 01:49 schreef kitao het volgende:

[..]

Bedankt voor de uitleg , ik zal al meteen het beeld van Mengele voor me.
Ik vroeg me al af wat ze hier nu precies mee bedoelden.
Laatst was dit ook in NOVA, maar daar was de insteek juist dat de regels niet ruim genoeg waren:
quote:
Nederland loopt volgens kinderartsen achter
Kinderartsen pleiten voor verruiming van experimenteel medicijngebruik bij ernstig zieke kinderen.

Regels
Nederland loopt te veel achter bij de ontwikkeling van nieuwe medicijnen voor ernstig zieke kinderen. Dat zegt kinderarts Michel Zwaan vanavond in NOVA. Ook andere betrokken artsen vinden dat er iets moet veranderen. Wettelijke regels verhinderen dat Nederlandse kinderen aan belangrijk onderzoek meedoen.

Kinderen
De wet is het strengst als het gaat om onderzoek met kinderen. Als de kinderen die aan het onderzoek deelnemen er zelf geen baat bij kunnen hebben, dan moeten de risico's bijna nihil zijn. Anders wordt het onderzoek afgewezen. Volgens de artsen heeft dit tot gevolg dat in Nederland bijna geen enkel onderzoek wordt toegestaan. Al het belangrijke 'baanbrekende' onderzoek gebeurt daarom in het buitenland.

Proefpersoon
De Centrale Commissie Mensgebonden Onderzoek heeft als taak er op toe te zien dat mensen die als proefpersoon dienen geen risico’s lopen. De commissie onderzoekt momenteel of de wet zou moeten veranderen, zodat het onderzoek met kinderen iets meer ruimte krijgt. Het advies verschijnt in september.
Het kan mij eigenlijk niet zoveel schelen wie het baanbrekende onderzoek doet, en of dit nu in Nederland of Engeland gebeurt, alhoewel ik snap dat het voor een arts mooi is om op je naam te hebben staan, en ik ook wel zie dat het daarom misschien een gevaarlijke drijfveer is dat artsen kinderen en hun ouders overreden om mee te doen, maar als je het onderzoek overal verbiedt, dan kan het dus nergens, en kan is progressie ook een stuk lastiger.
pi_71509775
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 09:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Verder is dit natuurlijk weer een duidelijk voorbeeld van mensenrechteninflatie. Dat sommige vrouwen liever thuis bij de kinderen blijven dan mee te doen aan de ratrace om materiele genoegens is dan ook weer ineens een mensenrechtenkwestie. Op deze manier hol je het uit en geef je het minder gewicht. Dat verzwakt de zaak voor de echt belangrijke dingen als marteling, verdwijning, oneindige opsluiting, oneerlijke processen, geen toegang tot de rechter, vrijheid van meningsuiting etc.
Inflatie van de mensenrechten... vind ik wel een goeie. Brengt ons tot de vraag: is het nodig dat VN-Mensenrechtencomité voor alle landen een rapport opstelt? Kunnen ze hun tijd en energie niet beter steken in landen waarvan je weet dat evaluatie noodzakelijk is?
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 10:07:00 #22
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_71509822
Waar bemoeien ze zich mee?

Moet je nu als land heel kruiperig gaan worden naar de VN van "oh, wat vervelend dat jullie ons bekritiseren, sla ons niet, als jullie zoiets zeggen passen we direct ons beleid aan".

Nederland is een democratisch land met een gekozen volksvertegenwoordiging.
De VN bestaat alleen maar uit niet gekozen bureaucraten.

Laat die zich met hun eigen gezin bezig houden in plaats van met hun nergens op gebaseerde autoriteit democratische landen bekritiseren.

Maar goed er is weer een heel team overbetaalde ambtenaren druk bezig geweest met een rapport schrijven over Nederland, weet je ook weer dat al het geld dat jaarlijks via tientallen potjes naar de VN vloeit (wat zal het zijn tientallen miljoenen euro's?) nuttig is besteed.....
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_71509852
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 10:02 schreef Thomas B. het volgende:
Inflatie van de mensenrechten... vind ik wel een goeie. Brengt ons tot de vraag: is het nodig dat VN-Mensenrechtencomité voor alle landen een rapport opstelt? Kunnen ze hun tijd en energie niet beter steken in landen waarvan je weet dat evaluatie noodzakelijk is?
Op zich niet. Het gaat namelijk om mensenrechten en het universele karakter is een wezenlijk kenmerk daarvan. Dus als je dat gaat beoordelen dan moet je de mens als uitgangspunt nemen en niet het regime of een politieke basis.

Dus dan ga je ook alle landen onderzoeken. Het probleem is alleen dat je daarvoor een ambtenarij creeert. Er is een organisatie die zich bezig houdt met de mensenrechtensituatie in Nederland. Een organisatie moet wat te doen hebben, die heeft altijd de neiging om zichzelf aan het werk te houden. Dan zijn er in Nederland weinig slachtoffers van foltering om te interviewen, dus gaan ze breder rapporteren. In Sudan of Noord-Korea gaat zo'n organisatie het niet over de arbeidsparticipatie van vrouwen hebben. Dus op die manier breidt het blikveld zich uit en krijg je dus de inflatie. Wat de folteraars van deze wereld alleen maar helpt.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 10:18:08 #24
pi_71509931
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 10:07 schreef Tarak het volgende:
Waar bemoeien ze zich mee?

Moet je nu als land heel kruiperig gaan worden naar de VN van "oh, wat vervelend dat jullie ons bekritiseren, sla ons niet, als jullie zoiets zeggen passen we direct ons beleid aan".

Nederland is een democratisch land met een gekozen volksvertegenwoordiging.
De VN bestaat alleen maar uit niet gekozen bureaucraten.

Laat die zich met hun eigen gezin bezig houden in plaats van met hun nergens op gebaseerde autoriteit democratische landen bekritiseren.

Maar goed er is weer een heel team overbetaalde ambtenaren druk bezig geweest met een rapport schrijven over Nederland, weet je ook weer dat al het geld dat jaarlijks via tientallen potjes naar de VN vloeit (wat zal het zijn tientallen miljoenen euro's?) nuttig is besteed.....
De VN is toch die organisatie die rapporten in de vuilnisbak mietert als Amerika hun doctrines of inkomsten bedreigt ziet?
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 10:24:27 #25
2618 Beezz
Criticaster
pi_71509995
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 07:11 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Precies, Ban is ook al zo'n nare Amerikaan!
quote:
Een Amerikaanse deskundige merkte toen op dat er veel kritiek was op de doodstraf in de VS. Maar, zei ze verwijzend naar het Nederlandse euthanasiebeleid, dat wordt wél altijd getoetst door een rechter.
Snap uberhaupt dat argument niet. Wat heeft een rechter te toetsen bij iemand die doodziek is en dood wilt? Wat weet een rechter van vergevorderde ziektes, uitzichtloos lijden? Heb je volgens mij meer aan iemand met een medische opleiding ofzo...
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 10:34:04 #26
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_71510106
Privacyrechten heb je over het algemeen voor niets nodig. Het zijn louter machinaties om samenlevingen allerhande vormen van giftig cultureel liberalisme op te dringen, zodanig dat de Staat zich niet meer kan wijten aan haar traditionele kerntaken zoals het afdwingen van een moraal in overeenstemming met 's lands Christelijke karakter, het bedwingen van gewelddadige syndicalistische/communistische agitatie, het efficiënt opsporen van misdrijven, het ongenadig straffen van overtreders en het in stand houden van de door God ingestelde sociale hiërarchie in de samenleving.

Het beste bewijs van deze anti-Christelijke doelstellingen van de mensenrechten (de nieuwe tool van allerhande zielenknijpers en welzijnswerkertypes die 40 jaar geleden de verwarde schrijfsels van een of andere vuige maoïst zouden gebruikt hebben voor dit doel) is dat deze mensenrechten natuurlijk altijd zo geïnterpreteerd worden dat ze geen ruimte laten voor Godvrezende gezinnen om te vertrouwen op de Heer en het lot van hun kinderen in Zijn handen te leggen door inentingen te weigeren. Over die privacy lees je in dit soort rapporten natuurlijk niets, net zo min als over het recht op privacy van het ongeboren kind in de baarmoeder waar het verblijft.

[ Bericht 1% gewijzigd door DeGroeneRidder op 01-08-2009 10:45:40 ]
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 10:39:23 #27
94405 Tarak
pi_71510178
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 10:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De VN is toch die organisatie die rapporten in de vuilnisbak mietert als Amerika hun doctrines of inkomsten bedreigt ziet?
Dat zouden ze nog vaker moeten doen want veel van de principes van de VS zijn meer waard dan alles waar de VN voor staat, heeft gestaan of ooit heeft geproduceerd.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 10:42:14 #28
94405 Tarak
pi_71510217
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 10:34 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Privacyrechten heb je over het algemeen voor niets nodig. Het zijn louter machinaties om samenlevingen allerhande vormen van giftig cultureel liberalisme op te dringen, zodanig dat de Staat zich niet meer kan wijten aan haar traditionele kerntaken zoals het afdwingen van een moraal in overeenstemming met het 's lands Christelijke karakter, het bedwingen van gewelddadige syndicalistische/communistische agitatie, het efficiënt opsporen van misdrijven, het ongenadig straffen van overtreders en het in stand houden van de door God ingestelde sociale hiërarchie in de samenleving.

Het beste bewijs van deze anti-Christelijke doelstellingen van de mensenrechten (de nieuwe tool van allerhande zielenknijpers en welzijnswerkertypes die 40 jaar geleden de verwarde schrijfsels van een of andere vuige maoïst zouden gebruikt hebben voor dit doel) is dat deze mensenrechten natuurlijk altijd zo geïnterpreteerd worden dat ze geen ruimte laten voor Godvrezende gezinnen om te vertrouwen op de Heer en het lot van hun kinderen in Zijn handen te leggen door inentingen te weigeren. Over die privacy lees je in dit soort rapporten natuurlijk niets, net zo min als over het recht op privacy van het ongeboren kind in de baarmoeder waar het verblijft.

De basis van het conservatisme is de vrije burger beschermen tegen de staat, privacy rechten zijn juist heel basis in het conservatisme. Wat jij hier allemaal neerpent heeft niets met het conservatisme te maken maar alles met de totalitaire staat zoals die binnen het socialisme centraal staat. Je komt op mij in ieder geval nogal trotskistisch over.

Maar goed, je zal wel een relkloon zijn die ik nog niet ken.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 10:43:36 #29
pi_71510240
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 10:39 schreef Tarak het volgende:

[..]

Dat zouden ze nog vaker moeten doen want veel van de principes van de VS zijn meer waard dan alles waar de VN voor staat, heeft gestaan of ooit heeft geproduceerd.
Oorlog, oorlog en hypocriete oorlog? Ze hadden Amerika nooit moeten ontdekken.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 10:45:03 #30
pi_71510263
quote:
. het afdwingen van een moraal in overeenstemming met het 's lands Christelijke karakter..
Ga jij lekker de afgod "overheid" aanbidden en laat normale mensen rustig discussiëren.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 10:45:32 #31
94405 Tarak
pi_71510269
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 10:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ja, China, Iran, Rusland, Venezuela dat zijn allemaal veel betere landen.......
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 10:50:55 #32
57381 DeGroeneRidder
pi_71510336
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 10:42 schreef Tarak het volgende:

[..]

De basis van het conservatisme is de vrije burger beschermen tegen de staat, privacy rechten zijn juist heel basis in het conservatisme. Wat jij hier allemaal neerpent heeft niets met het conservatisme te maken maar alles met de totalitaire staat zoals die binnen het socialisme centraal staat. Je komt op mij in ieder geval nogal trotskistisch over.

Maar goed, je zal wel een relkloon zijn die ik nog niet ken.
Nee, wat jij hier verkondigt is conservatisme à la Edmund Burke. Ik ben daarentegen nog een echte Conservatief in de traditie van Joseph de Maistre (zij het het dan Christelijke in plaats van paaps).

[ Bericht 0% gewijzigd door DeGroeneRidder op 01-08-2009 11:24:29 ]
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 11:06:16 #33
94405 Tarak
pi_71510546
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 10:50 schreef DeGroeneRidder het volgende:

[..]

Nee, wat jij hier verkondigd is conservatisme à la Edmund Burke. Ik ben daarentegen nog een echte Conservatief in de traditie van Joseph de Maistre (zij het het dan Christelijke in plaats van paaps).
Ik ben inderdaad een Burkiaan en dat jij zaken koestert als een totalitaire overheid die in de 20e eeuw juist tot honderden miljoenen doden hebben geleid, vind ik echt afgrijselijk.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 11:12:21 #34
pi_71510618
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 10:45 schreef Tarak het volgende:

[..]

Ja, China, Iran, Rusland, Venezuela dat zijn allemaal veel betere landen.......
Allemaal in oorlog met Amerika zeker?
pi_71510654
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 10:42 schreef Tarak het volgende:

[..]

De basis van het conservatisme is de vrije burger beschermen tegen de staat, privacy rechten zijn juist heel basis in het conservatisme.
Only a true Scotsman...

Op de een of andere manier weet de zichzelf conservatief noemende burger en politicus toch weer altijd op de proppen te komen met dingen als een abortusverbod, ruime bevoegdheden voor de overheid om burgers aan te pakken, onschuldige burgers afslachten -dus: (recht op) leven afnemen- met leugens als reden, het censureren van wetenschappelijke rapporten. Op de een of andere manier hoor je conservatieven eigenlijk niet opkomen voor de vrije rechten van de vrije vrouw, voor de vrije rechten van de vrije burger die niet afgeluisterd wil worden, de vrije rechten van de vrije man die niet gemarteld wenst te worden, de vrije rechten van de -al dan niet vrije- mens die niet van bovenaf collectief afgeslacht wenst te worden.

De praktijk lijkt weinig van doen de hebben met de theorie. Maar dat zijn misschien wel helemaal geen echte conservatieven.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 11:21:44 #36
94405 Tarak
pi_71510777
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 11:14 schreef Monidique het volgende:

[..]

Only a true Scotsman...

Op de een of andere manier weet de zichzelf conservatief noemende burger en politicus toch weer altijd op de proppen te komen met dingen als een abortusverbod, ruime bevoegdheden voor de overheid om burgers aan te pakken, onschuldige burgers afslachten -dus: (recht op) leven afnemen- met leugens als reden, het censureren van wetenschappelijke rapporten. Op de een of andere manier hoor je conservatieven eigenlijk niet opkomen voor de vrije rechten van de vrije vrouw, voor de vrije rechten van de vrije burger die niet afgeluisterd wil worden, de vrije rechten van de vrije man die niet gemarteld wenst te worden, de vrije rechten van de -al dan niet vrije- mens die niet van bovenaf collectief afgeslacht wenst te worden.

De praktijk lijkt weinig van doen de hebben met de theorie. Maar dat zijn misschien wel helemaal geen echte conservatieven.
Misschien luister je niet goed?
Op dit moment hoor ik overigens alleen maar Conservatieven over de vrije vrouw, zie artikel van Amanda Kluveld in de Volkskrant en alleen maar Conservatieven over de vrije burger en over de vrijheid van meningsuiting, alleen Conservatieven hoor ik over bijvoorbeeld het recht van burgers om over de soevereiniteit van hun eigen land te mogen beslissen.

Zie hier het (Burkeaanse) Conservatisme (must see):
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 11:22:42 #37
57381 DeGroeneRidder
pi_71510795
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 11:06 schreef Tarak het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad een Burkiaan en dat jij zaken koestert als een totalitaire overheid die in de 20e eeuw juist tot honderden miljoenen doden hebben geleid, vind ik echt afgrijselijk.
Noem eens een Staat die je zou kunnen karakteriseren als gebaseerd op de principes van De Maistre's Conservatisme en waar een aanzienlijk aantal doden zijn gevallen.
pi_71510812
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 11:21 schreef Tarak het volgende:

[..]

Misschien luister je niet goed?
Ik zal de lofzangen op martelingen en abortusverboden en oorlogen, etcetera, etcetera misschien wel verzonnen hebben en tegelijkertijd vergeten zijn te luisteren naar die talloze, talloze conservatieven die hier problemen mee hadden. Misschien.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 11:35:48 #39
pi_71511011
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 11:21 schreef Tarak het volgende:
.alleen Conservatieven hoor ik over bijvoorbeeld het recht van burgers om over de soevereiniteit van hun eigen land te mogen beslissen.
.
Alleen hun eigen land zeker? Andere landen mogen dat niet.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 11:38:18 #40
94405 Tarak
pi_71511063
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 11:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Alleen hun eigen land zeker? Andere landen mogen dat niet.
Waar doel je precies op? Ik hoor China nooit over dekolonisatie inderdaad, Marokko en Turkije ook niet.

Maar Nederlanders mochten ook al niet beslissen over hun eigen soevereiniteit van het gros van de politieke partijen.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 11:39:36 #41
94405 Tarak
pi_71511094
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 11:22 schreef DeGroeneRidder het volgende:

[..]

Noem eens een Staat die je zou kunnen karakteriseren als gebaseerd op de principes van De Maistre's Conservatisme en waar een aanzienlijk aantal doden zijn gevallen.
Elke totalitaire staat op wat voor principes dan ook leidt tot miljoenen doden omdat teveel macht bij te weinig mensen wordt geconcentreerd. Ik ken die De Maistre niet, maar jouw opmerkingen leken erg Trotskistisch.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 11:42:12 #42
94405 Tarak
pi_71511150
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 11:23 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik zal de lofzangen op martelingen en abortusverboden en oorlogen, etcetera, etcetera misschien wel verzonnen hebben en tegelijkertijd vergeten zijn te luisteren naar die talloze, talloze conservatieven die hier problemen mee hadden. Misschien.
Op abortus ben ik zelf ook niet zo dol, omdat er alternatieven zijn als adoptie, zeker in deze tijd waarin veel mensen pas te laat over kinderen beginnen te denken.. Wel vind ik dat abortus onder bepaalde omstandigheden legaal moet zijn. Welke oorlog vind jij een conservatieve oorlog dan?

Maak het dan wel concreet.

Verder ben ik zelf vanaf nu de deur uit voor vandaag.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 11:45:29 #43
57381 DeGroeneRidder
pi_71511237
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 11:39 schreef Tarak het volgende:

[..]

Elke totalitaire staat op wat voor principes dan ook leidt tot miljoenen doden omdat teveel macht bij te weinig mensen wordt geconcentreerd. Ik ken die De Maistre niet, maar jouw opmerkingen leken erg Trotskistisch.
Ok, je geeft toe dat je niet weet waarover je het hebt en welke standpunten je met totalitarisme vergelijkt. Ik moet het je nageven, het is in elk geval niet links om je eigen feilbaarheid toe te geven.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 11:46:41 #44
pi_71511265
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 11:38 schreef Tarak het volgende:

[..]

Waar doel je precies op? Ik hoor China nooit over dekolonisatie inderdaad, Marokko en Turkije ook niet.

Maar Nederlanders mochten ook al niet beslissen over hun eigen soevereiniteit van het gros van de politieke partijen.
Nederland mag van Amerika niet beslissen over het eigen drugs- beleid. En alle landen die Amerika is binnengevallen mochten helemaal niets zelf beslissen. Het zijn juist de Amerikaanse conservatieven die zich niets gelegen laten liggen aan de soevereiniteit van andere landen.
pi_71511307
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 11:42 schreef Tarak het volgende:
Wel vind ik dat abortus onder bepaalde omstandigheden legaal moet zijn.
Voila, daar gaat je idee van vrijheid. Ook hier blijken het praatjes te zijn, geen daadjes.
quote:
Welke oorlog vind jij een conservatieve oorlog dan?
Ik denk niet dat een oorlog op zich conservatief is, maar laten we wel wezen, de martelingen, het illegaal afluisteren van burgers, het bombarderen van burgers die nergens schuldig aan zijn, het opsluiten van mensen "omdat ze het Westen haten", het werd toegejuicht door de conservatieven, zij die zich conservatief noemen.

Echt, op de een of andere manier houden vrijheid en autonomie voor de gemiddelde conservatief op zodra het daadwerkelijk in de praktijk moet worden gebracht.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 11:52:44 #46
pi_71511387
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 11:42 schreef Tarak het volgende:

[..]

Op abortus ben ik zelf ook niet zo dol, .
Totalitaire fascist! Jij hebt van andermans lichamelijke integriteit af te blijven.
pi_71511413
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 11:14 schreef Monidique het volgende:

Dat klopt. En de socialisten zijn niet sociaal en de liberalen niet liberaal.
In Nederland heeft de politiek sowieso behoorlijk vreemde en privacy-schendende trekjes.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 11:54:01 #48
57381 DeGroeneRidder
pi_71511415
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 11:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Totalitaire fascist! Jij hebt van andermans lichamelijke integriteit af te blijven.
Zei de abortionist, en hij paste dilation & extraction toe op het ongeboren kind.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 11:55:29 #49
pi_71511448
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 11:54 schreef DeGroeneRidder het volgende:

[..]

Zei de abortionist, en hij diluted & extracted het ongeboren kind.
Een foetus is onderdeel van de vrouw. De enige manier om daar als derde iets mee te doen is om het monster uit de vrouw te snijden. Anders is de vrouw de enige die iets over haar eigen lichaam kan zeggen.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 11:58:21 #50
262650 kitao
prikplaatje
pi_71511516
quote:
Privacyrechten heb je over het algemeen voor niets nodig. Het zijn louter machinaties om samenlevingen allerhande vormen van giftig cultureel liberalisme op te dringen, zodanig dat de Staat zich niet meer kan wijten aan haar traditionele kerntaken zoals het afdwingen van een moraal in overeenstemming met 's lands Christelijke karakter, het bedwingen van gewelddadige syndicalistische/communistische agitatie, het efficiënt opsporen van misdrijven, het ongenadig straffen van overtreders en het in stand houden van de door God ingestelde sociale hiërarchie in de samenleving.

Heftig , zo zie je er nog maar weing , respect.
Wat dat afdwingen betreft : het wordt weer tijd voor het anarchisme waar het mee bekend is geworden indien de staat hiermee gaat beginnen. Laten we hopen van niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door kitao op 01-08-2009 12:00:09 (aanpassing) ]
megalomaniac
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 11:59:31 #51
57381 DeGroeneRidder
pi_71511539
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 11:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Een foetus is onderdeel van de vrouw. De enige manier om daar als derde iets mee te doen is om het monster uit de vrouw te snijden. Anders is de vrouw de enige die iets over haar eigen lichaam kan zeggen.
Typisch, die linkse ontkenning van het eigen culturele erfgoed. In onze cultuur beschouwd men de bevruchting als het begin van het leven, en dat zal altijd zo blijven.
pi_71511628
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 10:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je draaft weer door, Papier. 'Amerika' is niet het kwaad van de wereld.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_71511673
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 11:59 schreef DeGroeneRidder het volgende:

[..]

Typisch, die linkse ontkenning van het eigen culturele erfgoed. In onze cultuur beschouwd men de bevruchting als het begin van het leven, en dat zal altijd zo blijven.
Dat zal niet altijd zo blijven denk ik.

Bovendien maakt mij het niks uit dat het bij ons culturele erfgoed hoort. Vele zaken die daar bij horen/hoorden zijn in mijn ogen ronduit idioot.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 12:07:53 #54
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71511710
quote:
Onze cultuur? Exodus 21:
quote:
Wanneer twee mannen aan het vechten zijn en een van hen een zwangere vrouw raakt met als gevolg dat zij een miskraam krijgt, maar ze heeft verder geen letsel opgelopen, dan moet een boete worden geëist waarvan de hoogte door haar echtgenoot wordt vastgesteld; de rechters moeten op de betaling toezien. Heeft ze wel ander letsel opgelopen, dan geldt: een leven voor een leven, een oog voor een oog, een tand voor een tand […]
Augustinus dacht dat de embryo van een jongen met 40 dagen bezield werd, bij meisjes met 90. Die 40 dagen zie je ook in het Jodendom terug.

Dan nog is wordt abortus wel als een grote zonde gezien, het wordt echter niet als moord gezien omdat de foetus nog geen leven is, d.w.z. menselijk leven (een vorm van leven is het wel, maar dat zijn planten ook). Dat de bezieling al met de bevruchting plaatsheeft is een Katholieke doctrine met name (en nog een vrij problematische ook, omdat uit medisch onderzoek blijkt dat na de bevruchting de bevruchte eicel soms kan splitsen in twee afzonderlijke, maar ook weer kan fuseren, wat gebeurt dan met de ziel?).
pi_71511711
Best vreemd dat het mensenrechtencomité wil dat de overheid vrouwen actief moet motiveren om zich te gaan begeven op de arbeidsmarkt. Dat heeft dus echt niets met mensenrechten te maken. Of een zwaardere toetsing voor euthanasie.
quote:
Een Amerikaanse deskundige merkte toen op dat er veel kritiek was op de doodstraf in de VS. Maar, zei ze verwijzend naar het Nederlandse euthanasiebeleid, dat wordt wél altijd getoetst door een rechter.
Volgens mij zitten er behoorlijk gekleurde 'deskundigen' tussen.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 12:17:46 #56
248844 Bowlingbal
pi_71511917
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 12:07 schreef Picchia het volgende:
Best vreemd dat het mensenrechtencomité wil dat de overheid vrouwen actief moet motiveren om zich te gaan begeven op de arbeidsmarkt. Dat heeft dus echt niets met mensenrechten te maken. Of een zwaardere toetsing voor euthanasie.
[..]

Volgens mij zitten er behoorlijk gekleurde 'deskundigen' tussen.
Volgens mij heeft die deskundige dit filmpje gezien:
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 12:48:10 #57
pi_71512539
quote:

[..]

Mijn cultuur is het niet
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 12:49:00 #58
pi_71512558
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 12:04 schreef waht het volgende:

[..]

Je draaft weer door, Papier. 'Amerika' is niet het kwaad van de wereld.
Nee, het zijn de elementen die de regering misbruiken voor hun eigen doeleinden.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 13:04:12 #59
57381 DeGroeneRidder
pi_71512891
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 12:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Mijn cultuur is het niet
Wel die van je werelddeel, en dat volstaat om je ze te doen respecteren.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 13:08:30 #60
262650 kitao
prikplaatje
pi_71512978
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 11:45 schreef DeGroeneRidder het volgende:

[..]

Ok, je geeft toe dat je niet weet waarover je het hebt en welke standpunten je met totalitarisme vergelijkt. Ik moet het je nageven, het is in elk geval niet links om je eigen feilbaarheid toe te geven.
Is het niet beter voor jou om op het forum cultuur te gaan zitten of zo ?

Je komt aan met allerlei stoffige visies van gasten die al honderden jaren dood zijn, enkel om aan te tonen hoe erudiet jij bent en een ander minder. Dit geeft je nog lang geen gelijk met je opvattingen.
Het gaat hier om een recent VN- rapport.
megalomaniac
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 13:11:10 #61
pi_71513049
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 13:04 schreef DeGroeneRidder het volgende:

[..]

Wel die van je werelddeel, en dat volstaat om je ze te doen respecteren.
Schijt aan. Je respecteert maar lekker mijn cultuur, barbaar.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 13:15:53 #62
57381 DeGroeneRidder
pi_71513163
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 13:08 schreef kitao het volgende:

[..]

Is het niet beter voor jou om op het forum cultuur te gaan zitten of zo ?

Je komt aan met allerlei stoffige visies van gasten die al honderden jaren dood zijn, enkel om aan te tonen hoe erudiet jij bent en een ander minder. Dit geeft je nog lang geen gelijk met je opvattingen.
Het gaat hier om een recent VN- rapport.
De balans van de mensenrechtensituatie opmaken a.d.h.v. een rapport van de VN-mensenrechtencomité is zoals pedofilie laten onderzoeken door een comité van recidiverende pastoors.

Werkelijk... je gaat toch echt geen geloof hechten aan de hersenspinsels van 's wereld enige internationale anti-semitische organisatie die diplomatieke immuniteit geniet?
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 13:27:21 #63
262650 kitao
prikplaatje
pi_71513452
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 13:15 schreef DeGroeneRidder het volgende:

[..]

De balans van de mensenrechtensituatie opmaken a.d.h.v. een rapport van de VN-mensenrechtencomité is zoals pedofilie laten onderzoeken door een comité van recidiverende pastoors.

Werkelijk... je gaat toch echt geen geloof hechten aan de hersenspinsels van 's wereld enige internationale anti-semitische organisatie die diplomatieke immuniteit geniet?
Ik zie beelden voor me als de VN met een grote zaal met ontzettend veel nationale vlaggen erin.
Niet al deze vlaggen zullen er voor staan om een anti-semitische organisatie te vormen.
Ik verwachtte dus ook zelfonderzoek van de VN door haar leden.
megalomaniac
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 13:32:38 #64
57381 DeGroeneRidder
pi_71513564
Blah... blahblahblah... Er zijn meer dan 190 landen met racisme. Op de meest recente VN-top over dat onderwerp werd 1 ("é-é-n") land hiervoor met de vinger gewezen. Welk? (hint: ik noemde het een "anti-semitische organisatie")
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 13:34:20 #65
57381 DeGroeneRidder
pi_71513601
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 13:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Schijt aan. Je respecteert maar lekker mijn cultuur, barbaar.
Of je er nu voor kiest om Jezus te aanvaarden als je persoonlijke Heer en Redder of niet, onze zijde is aan een opmars bezig, die van jullie zit in het defensief.
pi_71513675
Ach, zo'n VN mag een mening hebben, maar laten wij het maar lekker op onze eigen manier doen.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 13:42:47 #67
pi_71513802
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 13:34 schreef DeGroeneRidder het volgende:

[..]

Of je er nu voor kiest om Jezus te aanvaarden als je persoonlijke Heer en Redder of niet, onze zijde is aan een opmars bezig, die van jullie zit in het defensief.
MHOEHAHAHAHAHA http://www.nos.nl/nos/art(...)1CA1023E8B995A5.html
pi_71513981
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 13:34 schreef DeGroeneRidder het volgende:

[..]

Ik heb helemaal niets tegen gematigde religie. Dat moet een ieder maar helemaal voor zichzelf uitmaken. Dat Nederland ontkerkelijkt is toch een feit? Dit was van de week nog in het nieuws. Het frappante is wel dat in veel religieuze landen geen of bijna geen sociaal vangnet is. Dan vraag ik me wel eens af wat dan de reden is dat er in die landen zoveel gelovigen zijn. Het geloof? Of toch dat vangnet?
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 14:01:42 #69
57381 DeGroeneRidder
pi_71514250
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 13:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

MHOEHAHAHAHAHA http://www.nos.nl/nos/art(...)1CA1023E8B995A5.html
Het gaat niet omhet aantal mensen dat naar de Kerk gaat, wel om de mate waarin we in staat zijn onze stempel op de samenleving te drukken. Ik denk dan ook dat onze anti-evolutionistische en pro-leven mailings, het recente terugdringen van het recht op abortus, en de groei van de bevindelijke politieke partijen meer zeggen over de herkerstening van onze samenleving.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 14:05:25 #70
pi_71514327
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 14:01 schreef DeGroeneRidder het volgende:

[..]

Het gaat niet omhet aantal mensen dat naar de Kerk gaat, wel om de mate waarin we in staat zijn onze stempel op de samenleving te drukken. Ik denk dan ook dat onze anti-evolutionistische en pro-leven mailings, het recente terugdringen van het recht op abortus, en de groei van de bevindelijke politieke partijen meer zeggen over de herkerstening van onze samenleving.
De laatste stuiptrekkingen. Normale mensen nemen hun eigen beslissingen.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 14:07:26 #71
262650 kitao
prikplaatje
pi_71514360
quote:

[..]

Nou, fijn voor je , welkom terug in de Middeleeuwen.
megalomaniac
pi_71514368
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 12:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, het zijn de elementen die de regering misbruiken voor hun eigen doeleinden.
Klopt, maar dergelijke lieden zijn in élk land te vinden, nietwaar?
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 14:10:57 #73
pi_71514429
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 14:07 schreef waht het volgende:

[..]

Klopt, maar dergelijke lieden zijn in élk land te vinden, nietwaar?
Maar in sommige landen krijgen ze wel erg veel kans.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 14:15:35 #74
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_71514512
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 07:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee ik ben geen libertarier.

Als je samen afspreekt dat je samen over 1 weg gaat rijden, zijn afspraken handig. Maar je kan ook met de trein of lopen. Je kan dus kiezen. Dat is slecht te vergelijken met drugs(verboden).
Ga eens in op mijn vergelijking met wapenverboden.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 14:20:41 #75
pi_71514622
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 14:15 schreef Tizitl het volgende:

[..]

Ga eens in op mijn vergelijking met wapenverboden.
Ik ben niet voor wapenverboden. Auto's zijn ook gevaarlijk.
pi_71514833
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 14:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ben niet voor wapenverboden. Auto's zijn ook gevaarlijk.

Maar wapens worden veel meer in negatieve zin gebruikt bij misdrijven. Je kan er donder opzeggen dat criminelen zich zwaarder gaan bewapenen, als de bevolking dit ook doet. De misdrijven zullen zwaarder/ernstiger worden.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 14:32:26 #77
pi_71514855
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 14:31 schreef kriele het volgende:

[..]

Maar wapens worden veel meer in negatieve zin gebruikt bij misdrijven. Je kan er donder opzeggen dat criminelen zich zwaarder gan bewapenen, als de bevolking dit ook doet. De misdrijven zullen zwaarder/ernstiger worden.
Dat doen ze nu ook.
  zondag 2 augustus 2009 @ 11:40:36 #78
262650 kitao
prikplaatje
pi_71532876
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:33 schreef Iblis het volgende:

[..]

Onlangs was er wel op het nieuws dat vrouwen gemiddeld graag een paar uurtjes meer zouden willen werken per week, maar dan wel flexibeler zouden willen werken. Ik denk dat je wel gelijk hebt dat er veel vrouwen zijn die niet per se full-time willen werken. En dat je dat dan ook niet moet proberen voor elkaar te krijgen.
Misschien zouden die vrouwen ook iets meer voor zich zelf kunnen opkomen. Net op online-users gekeken en het percentage vrouwen is veel minder als mannen. Indien zij hun stem niet laten horen zal er waarschijnlijk ook weinig veranderen.(?)
megalomaniac
pi_71546574
het enige waar ik het mee eens ben in het rapport (wat in het artikel naar voren komt iig) is de schendng van privacy.
dit kabinet slaat echt door met maatregelen die de privacy inperken. Die telefoontaps zijn idd belachelijk.

echter, ik weet vrij zeker dat in de VS meer telefoontaps zijn dan in NL, de amerikanen vertellen het alleen niet. En Iran dan, dat land dwingt providers apparatuur te leveren zodat de overheid kan meeliusteren met mobieltjes. Dat NL de meeste telefoontaps in de wereld heeft is klinkklare onzin. NL heeft de meeste telefoontaps als je kijkt naar de officiele cijfers ja.

maarja, wie gelooft china als ze officiële cijfers vrijgeven van doden bij rellen of het aantal uitgevoerde doodstraffen.
pi_71555653
Laat die VN een eind optiefen met hun bemoeienissen. Laat ze zich eerst maar eens richten op landen als Cuba, Noord-Korea, Egypte, Saudi Arabie en Pakistan voordat ze ons de les komen lezen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 3 augustus 2009 @ 04:42:41 #81
262650 kitao
prikplaatje
pi_71555655
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 04:38 schreef Lyrebird het volgende:
Laat die VN een eind optiefen met hun bemoeienissen. Laat ze zich eerst maar eens richten op landen als Cuba, Noord-Korea, Egypte, Saudi Arabie en Pakistan voordat ze ons de les komen lezen.
Een kritische blik kan toch niet zoveel kwaad of verwacht je sancties van VN ?
megalomaniac
pi_71555700
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 04:42 schreef kitao het volgende:

[..]

Een kritische blik kan toch niet zoveel kwaad of verwacht je sancties van VN ?
Ik ben behoorlijk allergisch voor dit ondemocratische instituut, dat landen als Cuba, Lybie en Noord-Korea in haar mensenrechtenorganisatie heeft. Dat slaat helemaal nergens op.

Als ze ergens hun gesubsidieerde tijd aan willen besteden, doe dat dan ergens waar er meer behoefte aan is. Nederland staat echt helemaal onderaan die lijst. Laat ze met de notoire landen op het gebied van schendingen van de mensenrechten beginnen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 3 augustus 2009 @ 06:09:01 #83
262650 kitao
prikplaatje
pi_71555721
Klinkt logisch , ok.
megalomaniac
pi_71556400
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 13:32 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Blah... blahblahblah... Er zijn meer dan 190 landen met racisme. Op de meest recente VN-top over dat onderwerp werd 1 ("é-é-n") land hiervoor met de vinger gewezen. Welk? (hint: ik noemde het een "anti-semitische organisatie")
Klopt, de VN is een anti-semitische organisatie gekaapt door Arabische landen met hulp van vetomachten China en Rusland. Lees goed het volgende artikel en bekijk het filmpje waaruit blijkt dat de VN niet serieus is te nemen.
quote:
Annan kapittelt Mensenrechtenraad

(Novum/AP) - VN-secretaris-generaal Kofi Annan heeft de VN-Mensenrechtenraad woensdag opgeroepen een onpartijdige houding aan te nemen in het conflict tussen Israël en de Palestijnen en gezegd dat het hoog tijd wordt aandacht te besteden aan 'ernstiger' conflicten zoals Darfur.
Annan kapittelt Mensenrechtenraad

Dinsdag weigerde de raad, waar 47 landen zitting in hebben, de regering van Sudan verantwoordelijk te stellen voor wreedheden die worden begaan in de westelijke regio Darfur, waar sinds 2003 meer dan 200 duizend mensen zijn omgekomen en 2,5 miljoen op de vlucht gedreven.

Met 22 tegen 20 stemmen verwierp de raad, die in de zes maanden van zijn bestaan alleen Israël verschillende malen op de vingers heeft getikt, een door de Europese Unie en Canada ingediende resolutie waarin de Sudanese regering werd opgeroepen de personen te vervolgen die verantwoordelijk zijn voor de moorden, martelingen en verkrachtingen in Darfur. In plaats daarvan werd met steun van de moslimlanden een Afrikaans voorstel aangenomen waarin alle partijen in het conflict worden opgeroepen zich te onthouden van mensenrechtenschendingen.

"Er zijn beslist andere situaties, naast die in het Midden-Oosten, die het verdienen op een speciale zitting van deze raad te worden besproken", zei Annan in een verklaring die werd voorgelezen door de Hoge Commissaris voor de Mensenrechten Louise Arbour. "Ik zou denken dat Darfur een flagrant voorbeeld is."

De stemming in de Mensenrechtenraad, die in juni in de plaats is gekomen van de in diskrediet geraakte Mensenrechtencommissie, volgde na maanden gesteggel tussen de westerse landen en de door Algerije aangevoerde 'Afrikaanse' groep over een stellingname met betrekking tot Darfur. In de Afrikaanse resolutie blijft de regering van president Omar al-Bashir, die de zogenaamde Janjaweed-milities op Darfur heeft afgestuurd, buiten schot. De Janjaweed hebben volgens ooggetuigen honderden dorpen met de grond gelijk gemaakt, de inwoners vermoord en hun vee gestolen.

De Sudanese afgevaardigde naar de raad, Ibrahim Mirghani, zei dat de situatie in Darfur is verbeterd. En de ambassadeur van Jordanië, Mousa Burayzat, zei dat de internationale nieuwsmedia de werkelijkheid vertekenen. Maar Arbour zei dat de wreedheden in Darfur onverminderd doorgaan en dat de Sudanese regering en de met haar verbonden en deels actief door haar gesteunde milities verantwoordelijk blijven voor de ernstigste schendingen.

Ook de coördinator humanitaire zaken van de VN, Jan Egeland, oefende kritiek op 'Darfur-ontkenners'. "Het is heel vreemd dat de leden van de raad zo lang over Darfur hebben gezwegen", zei hij. ,,Het is duidelijk dat zij de verkrachte vrouwen en mishandelde burgers niet hebben ontmoet, dat zij het werkelijke beeld niet onder ogen hebben gehad."

Voor de Amerikaanse VN-ambassadeur John Bolton was de uitslag van de stemming typerend voor het slechte functioneren van de mensenrechtenraad en een 'zware last' voor degenen die ervoor hebben gepleit het met de raad te proberen.

Meer dan een derde van de landen in de raad behoren tot de 57 landen tellende Organisatie van de Islamitische Conferentie. Met steun van China, Rusland, India, Cuba, Afrikaanse landen en - soms - Latijns-Amerikaanse landen kunnen zij het beleid bepalen.

Wil de raad zich een plaats verwerven als een van de toporganen van de VN, waarschuwde Annan in zijn verklaring, dan zullen de leden coalities moeten vormen op basis van principes en de wil om overal in de wereld de mensenrechten hoog te houden, en zich niet laten opdelen langs de lijn noord-zuid of ontwikkeld-onontwikkeld. "Alleen door zulke moed en standvastigheid te tonen kunt u vermijden de vele mensen teleur te stellen die in hun strijd voor de mensenrechten naar de VN kijken."
bron

maandag 3 augustus 2009 @ 09:38:56 #85
248844 Bowlingbal
pi_71556997
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 05:31 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik ben behoorlijk allergisch voor dit ondemocratische instituut, dat landen als Cuba, Lybie en Noord-Korea in haar mensenrechtenorganisatie heeft. Dat slaat helemaal nergens op.

Als ze ergens hun gesubsidieerde tijd aan willen besteden, doe dat dan ergens waar er meer behoefte aan is. Nederland staat echt helemaal onderaan die lijst. Laat ze met de notoire landen op het gebied van schendingen van de mensenrechten beginnen.
Waarom denk je dat een organisatie als de VN zich niet kan richten op meerdere landen?

De VN bestaat uit een flink aantal personen.
- Donald Love
pi_71557378
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 09:38 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Waarom denk je dat een organisatie als de VN zich niet kan richten op meerdere landen?

De VN bestaat uit een flink aantal personen.
ik zeg niet dat ze het niet kunnen, maar ik vind wel dat ze prioriteiten moeten stellen. Het is te zot voor woorden om tegen Nederland te zeggen dat vrouwen harder moeten werken (wat dat met mensenrechten te maken heeft, ontgaat me even), terwijl er in Iran politieke tegenstanders worden vermoord.

Ik snap wel waar het vandaan komt. Als ik bij de VN werkte, dan zou ik ook liever in Nederland op bezoek gaan, dan naar Iran af te reizen. Doe dat dan zonder subsidie.
  maandag 3 augustus 2009 @ 10:05:49 #87
248844 Bowlingbal
pi_71557435
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:03 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

ik zeg niet dat ze het niet kunnen, maar ik vind wel dat ze prioriteiten moeten stellen. Het is te zot voor woorden om tegen Nederland te zeggen dat vrouwen harder moeten werken (wat dat met mensenrechten te maken heeft, ontgaat me even), terwijl er in Iran politieke tegenstanders worden vermoord.

Ik snap wel waar het vandaan komt. Als ik bij de VN werkte, dan zou ik ook liever in Nederland op bezoek gaan, dan naar Iran af te reizen. Doe dat dan zonder subsidie.
Waar slaat dat op?

Je doet nu alsof de VN nooit kritiek heeft op Iran?
- Donald Love
  maandag 3 augustus 2009 @ 11:37:45 #88
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71559745
quote:

[..]

Je bent een prachtige relkloon. Keep it up.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_71560292
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 05:31 schreef Lyrebird het volgende:

Nee, het slaat juist wel ergens op. Je begint bij de mens en zijn rechten, daarom zijn het mensenrechten en daarom is het universeel. Anders is het gewoon een onderdeel van het politieke spel waarbij landen door hun positie boven de 'wet' staan.

Dat het verkeerd uitpakt waardoor je mensenrechteninflatie krijgt is een zelfstandig probleem dat opgelost moet, maar dat is geen reden om de grondslag te verlaten.
pi_71560423
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 08:47 schreef Mylene het volgende:

[..]

Klopt, de VN is een anti-semitische organisatie gekaapt door Arabische landen met hulp van vetomachten China en Rusland.

Wat een bullshit. De Verenigde Naties zijn geen antisemitische organisaties gekaapt door Arabische landen, de Arabische landen gebruiken hun invloed echter om honderdduizenden moties en resoluties tegen Israël in te dienen. Echt, dit is meer waanzinnige samenzweringsdenken.
pi_71561138
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, het slaat juist wel ergens op. Je begint bij de mens en zijn rechten, daarom zijn het mensenrechten en daarom is het universeel. Anders is het gewoon een onderdeel van het politieke spel waarbij landen door hun positie boven de 'wet' staan.

Dat het verkeerd uitpakt waardoor je mensenrechteninflatie krijgt is een zelfstandig probleem dat opgelost moet, maar dat is geen reden om de grondslag te verlaten.
Wat is er mis met prioriteiten stellen? Er is maar een beperkte hoeveelheid geld en mankracht, en daar zou iedere normale organisatie zo effectief mogelijk gebruik van proberen te maken. Als je doel is om de mensenrechten te verbeteren, doe dat dan in een land waar de mensenrechten geschonden worden.

Als je doel is om mejeuvervuiling tegen te gaan, dan heeft dat meer zin in een land waar ze oude technologie gebruiken, en waar omwonenden veel korter leven vanwege alle uitstoot. Het heeft dan veel minder zin om Nederlandse ondernemers lastig te vallen, die hun uitstoot al met 99.9% hebben teruggedrongen.
  maandag 3 augustus 2009 @ 12:50:50 #92
262650 kitao
prikplaatje
pi_71561741
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 12:27 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wat is er mis met prioriteiten stellen? Er is maar een beperkte hoeveelheid geld en mankracht, en daar zou iedere normale organisatie zo effectief mogelijk gebruik van proberen te maken. Als je doel is om de mensenrechten te verbeteren, doe dat dan in een land waar de mensenrechten geschonden worden.

Als je doel is om mejeuvervuiling tegen te gaan, dan heeft dat meer zin in een land waar ze oude technologie gebruiken, en waar omwonenden veel korter leven vanwege alle uitstoot. Het heeft dan veel minder zin om Nederlandse ondernemers lastig te vallen, die hun uitstoot al met 99.9% hebben teruggedrongen.
Sorry Lyrebird dat ik weer bij jou kom , het is niet persoonlijk.
Schending mensenrechten in Nederland :
-Door laten voeren van CIA -vluchten met gevangenen.
-Misstanden in asielzoekcentra en misschien nog een paar van dit soort dingen.
megalomaniac
pi_71562230
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 12:50 schreef kitao het volgende:

[..]

Sorry Lyrebird dat ik weer bij jou kom , het is niet persoonlijk.
Schending mensenrechten in Nederland :
-Door laten voeren van CIA -vluchten met gevangenen.
-Misstanden in asielzoekcentra en misschien nog een paar van dit soort dingen.
Dat zijn toch peanuts vergeleken met wat er in de rest van de wereld gebeurt?
  maandag 3 augustus 2009 @ 13:14:47 #94
262650 kitao
prikplaatje
pi_71562352
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 13:08 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat zijn toch peanuts vergeleken met wat er in de rest van de wereld gebeurt?
Die peanut is toch wel zwaar de pineut dan.
megalomaniac
pi_71562548
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 12:27 schreef Lyrebird het volgende:
Je kunt niet zomaar beginnen bij een land want dan krijg je de situatie dat de ene groep landen het vingertje opheft naar een andere groep landen, en dat is in strijd met het universele karakter. Daarnaast krijg je dan een vooringenomenheid en vooronderstellingen die vaak helemaal niet terecht zijn.

Het is dan ook 100% terecht dat er ook over Nederland gerapporteerd wordt. Geen enkel land mag zich aan rapportage onttrekken en de selectiviteit mag ook geen argument zijn voor dubieuze landen om zich aan rapportage te onttrekken.

Het probleem is alleen dat als er gerapporteerd wordt, er toch wat in zo'n rapport moet, dus krijg je na verloop van tijd de situatie dat er steeds dieper naar futiliteiten en randverschijnselen wordt gekeken. Dat onstaat vanzelf, maar moet worden tegengegaan, omdat het de mensenrechten uitholt door de buitengrens op te blazen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')