Ben zelf 5 jaar geleden voor het eerst naar Sunny Beach geweest.
Tijd van mijn leven gehad, leuke mensen, heerlijk weer, leuke tentjes, uiteraard goedkoop (en lekker!) eten, cocktails voor een schijntje, leuk strand etc.
Nu ben ik net een dag terug uit Sunny Beach en moet zeggen dat ik NL nog nooit zo gemist heb!!
Wat is het daar veranderd zeg en niet op de goede manier.
Als eerst de instelling van de lokale bevolking. Zeer onbeleefd, chagrijnig en 's avonds erg agressief.
Als je niet reageert op hun opmerkingen (Hey Baby, wanna have sex on the beach with me??) krijg je gewoon volle blikken bier naar je harses gesmeten (was het bier nou te zuipen dan ist een ander verhaal maar helaasch...

) en dit is meer dan eens gebeurt.
We hebben zelfs een Iers meisje uren helpen zoeken naar haar hotel omdat ze in paniek was nadat ze haar vrienden kwijt was geraakt en een gast haar de hele tijd volgde. Voor geen goud dat ik die meid daar alleen liet lopen met al die debielen.
Moet zeggen dat ik me daar na het stappen dus totaal niet veilig voelde als we terugliepen naar het hotel en in de taxi evenmin, vieze ventjes die taxi chauffeurs.
Het eten was gewoonweg slecht in ons hotel dus veel buiten de deur gegeten wat ook niet altijd beviel.
Veel smakeloos eten, maar dat ligt uiteraard aan de restaurants waar je gaat eten. Wij troffen het gewoonweg niet. Mamacita's blijft een topper, is een Mexicaans restaurant waar je altijd heerlijk eet.
Het uitgaan was ook niet meer zo super als voorheen. Bars als de Slam FM waren om half 1 al dicht of het was er doodstil. Gelukkig ons wel enigzins vermaakt in de bars (Amora bijv.) ernaast.
Heineken House ook uitgestorven en dat gold eigenlijk voor alle NL georienteerde kroegen.
Iceberg was een optreden van RIO, best leuk maar ook de sfeer daar was beneden peil met dank aan een bende Duitsers die daar op kroegentocht waren en al zo lam als een deur waren om 23.00 uur.
Den Glade Viking heel snel weer uitgelopen, als ik constant blote tieten wil zien dan doe ik wel een rondje Wallen in Amsterdam. De kleine cocktailbarretjes zoals Amigo's zijn dan wel weer leuk en gezellig. Daar nog optreden van de Bulgaarse Chippendales gezien.
Lazur op de zaterdagavond trouwens ook uitgestorven.....
Daarbij kwam nog dat het weer verschrikkelijk is geweest de afgelopen week, regen, storm, onweer, dus dat beperkt je er ook weer in leuke dingen te gaan doen. Ook nog strontverkouden daardoor teruggekomen met voorhoofdholte en keelontsteking.
Nessebar blijft leuk, de bevolking daar is ook superaardig, een enorm verschil met Sunny Beach!
Moet eerlijk zeggen dat ik naast de agressieve lokale bevolking weinig heb gemerkt van criminaliteit.
De fruitverkopers, de vrouwen met rozen en kleine kindjes met hun konijntjes daar moet je wel voor oppassen, die rollen je zakken zo leeg. En let op als je gaat pinnen wie er bij je staat, vooral in de avond. Wel veel wannabe scarface mannetjes maar die zijn eigenlijk gewoon lachwekkend.
Volgende keer gewoon weer lekker Spanje of Turkije. Sunny Beach laat ik voorlopig links liggen en het zou me niets verbazen als ik daar nooit weer kwam.
This aint burgerking.....
you CANT have it your way!!!