Inflatie kan dit getal naar 48.500 hebben getrokken (nadrukkelijk KAN), de rest is onzinnig, net als de 100.000 euro die je gewoon uit je duim zuigt.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:57 schreef jkdjjsop het volgende:
Dit raport is uit 2003. Het zou me niks verbazen als de gemiddelde kosten per immigrant door inflatie en het nog hoger opgelopen aantal allochtone criminelen, meer dan verdubbeld is. Waarschijnlijk kost een immigrant onze samenleving nu, in 2009, gemiddeld zo'n ¤100.000!
Die baten zijn wel meegerekend. Lees het rapport er maar op na.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:56 schreef Northside het volgende:
[..]
Waarom is dat niet het geval? Hoe weet jij dat de baten niet zijn meegerekend?
Laat ook maar, dit is als discussiėren met een die denkt meer verstand te hebben dan een mathematicus. Maargoed, hou je lekker in je eigen wereld dan.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:02 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Lees het rapport. Het gaat om de gemiddelde kosten per immigrant. Wanneer ze hier gekomen zijn en wanneer ze weer weg zijn gegaan of de pijp aan Maarten hebben gegeven, is helemaal niet relevant. Dat zit allemaal al verwerkt in dat gemiddelde cijfer.
Ik weet dat statistiek moeilijk kan zijn, maar dit is wel echt basiskennis.
Immigranten zijn altijd nodig. Als is het maar omdat Nederland niet het enige land ter wereld is. Al lijken sommigen hier dat wel te denkenquote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:00 schreef Northside het volgende:
[..]
En de immigranten die nu Nederland binnenkomen? Zijn die ook nodig?
Ja, zo zal het CPB ook gerekend hebben: alles wat we uitgaven komt de economie weer in.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:54 schreef jkdjjsop het volgende:
Overigens is dit nog een te hoge schatting voor de kosten van blanke Tokkies. Want al die uitkeringen vloeien direct de economie weer in. Ik denk zelfs dat Tokkies de samenleving alleen maar geld opleveren, zolang het er tenminste niet teveel zijn. Dit vanwege het nivellerende effect.
Waar haal jij 2 mio niet-westerse immigranten vandaan?quote:Dat is op zo'n 2 mijoen immigranten dus ¤ 86 miljard.
Ik hoef daar ook geen rekening mee te houden, want dat heeft het CPB tot 2003 al voor me gedaan.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:06 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Je houdt GEEN rekening met inflatie en de invoering van de Euro door de jaren heen, en je belasterd mij van het missen van basiskennis, maar zelf zeg je in een eigen beargumentatie dat de kosten nu 100.000 zijn. Als er dus geen sprake is van inflatie in het cijfer van het gemiddelde, waarom dan ineens wel in jouw beargumentatie?
Ah dus de inflatie van 2003 naar 2009 is meer dan 100%?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:13 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Ik hoef daar ook geen rekening mee te houden, want dat heeft het CPB tot 2003 al voor me gedaan.
¤43.000 was het cijfer in 2003. Zoals ik hierboven al voorreken is dat bedrag door inflatie en de invoering van de Euro en de grotere problemen met allochtonen de afgelopen jaren flink hoger geworden. Waarschijnlijk wel meer dan ¤100.000!
Is dit de vrijdagmiddag borreltafel waar we hier staan.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:13 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Ik hoef daar ook geen rekening mee te houden, want dat heeft het CPB tot 2003 al voor me gedaan.
¤43.000 was het cijfer in 2003. Zoals ik hierboven al voorreken is dat bedrag door inflatie en de invoering van de Euro en de grotere problemen met allochtonen de afgelopen jaren flink hoger geworden. Waarschijnlijk wel meer dan ¤100.000!
Waar zeg ik dat? Als je dan toch weer terug die schoolbanken ingaat, vraag de meester dan meteen of hij je wil leren lezen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:16 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ah dus de inflatie van 2003 naar 2009 is meer dan 100%?![]()
Dat zeg je hier:quote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:19 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? Als je dan toch weer terug die schoolbanken ingaat, vraag de meester dan meteen of hij je wil leren lezen.
Aangezien het rapport sprak van een cijfer van 43.000 euro, en dat uit 2003 was, en jij spreekt van een toename van het bedrag tot 100.000 huidig. Ga je uit van een inflatie van 43.000 naar 100.000 van 2003 tot 2009.quote:Zoals ik hierboven al voorreken is dat bedrag door inflatie en de invoering van de Euro en de grotere problemen met allochtonen de afgelopen jaren flink hoger geworden. Waarschijnlijk wel meer dan ¤100.000!
Er valt van alles onder. Ook types als de somalische piraat die na zijn veroordeling hier een verblijfsvergunning aanvraagt. Het is allemaal niet zo zwart-wit als anderen hier in het topic schetsen, maar het valt niet te ontkennen dat er ook probleemgevallen tussenzitten.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:10 schreef gelly het volgende:
[..]
Immigranten zijn altijd nodig. Als is het maar omdat Nederland niet het enige land ter wereld is. Al lijken sommigen hier dat wel te denkenMaar goed, die denken ook bij het woord "allochtoon" aan de Marokkaanse scooterjosti bij ze om de hoek. Niet echt mensen om beleid te laten maken lijkt me.
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:19 schreef Basp1 het volgende:
grotere problemen die niet te kwantificeren zijn door jou.
En het lekker duimzuig bedrag van 100.000 euro.
Het CPB zegt het, niet ik!quote:De domme redenatie dat geld wat naar nederlandse tokkies gaat wel de economie in gaat en het geld wat naar allochtonen gaat verdwijnt door het riool, want die kopen nooit iets in nederland, en wonen met zijn allen in een kartonnen doos in de hoek van een moskee.
Neehoor, ik zeg dat niet zelf. Jij zegt dat.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:29 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat zeg je hier:
[..]
Aangezien het rapport sprak van een cijfer van 43.000 euro, en dat uit 2003 was, en jij spreekt van een toename van het bedrag tot 100.000 huidig. Ga je uit van een inflatie van 43.000 naar 100.000 van 2003 tot 2009.
Je zegt het toch echt zelf hoor.
Nee, zo simpel is het dus niet. Die uitkering vloeit weer terug in de economie. Dat zijn baten.quote:
De redenering dat tokkies niets kosten vanwege het door jou bedachte nivilerende effect is totaal uit de lucht gegrepen. Als ik me duim in de bosbessenjam stop dan kosten tokkies ook hun hele leven lang 80.000 euro. Zo nu jij weer met een onzin redenatie er achter aan.quote:
quote:
Totaal uit de lucht gegrepen, misschien. Maar wel erg aannemelijk. Dat nivellerende effect bestaat wel degelijk, ga maar navragen bij het CPB.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De redenering dat tokkies niets kosten vanwege het door jou bedachte nivilerende effect is totaal uit de lucht gegrepen. Als ik me duim in de bosbessenjam stop dan kosten tokkies ook hun hele leven lang 80.000 euro. Zo nu jij weer met een onzin redenatie er achter aan.
Jij komt met de stelling, dus jij komt met de onderbouwing.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:39 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Totaal uit de lucht gegrepen, misschien. Maar wel erg aannemelijk. Dat nivellerende effect bestaat wel degelijk, ga maar navragen bij het CPB.
Maar hoeveel denk jij dan dat een Tokkie op een bijstandsuitkering de Nederlandse samenleving kost? Even een redelijke schatting graag en waar je die op baseert.
Ik heb mijn onderbouwing al gegeven. Daar is Basp1 het niet mee eens. Hij komt met een ander getal aanzetten, zonder onderbouwing. Ik zou graag zijn onderbouwing daarvoor horen, zodat we kunnen bepalen wat het meest aannemelijk klinkt.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:40 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Jij komt met de stelling, dus jij komt met de onderbouwing.
Je zegt het volgende over jouw onderbouwing:quote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:42 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Ik heb mijn onderbouwing al gegeven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |