abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71488035
Volgende week vrijdag ga ik op vakantie met het vliegtuig (Transavia) vanaf Schiphol. We hebben de tickets gekregen en daar staat op:
quote:
U dient zich 2,5 uur voor vertrek op de luchthaven te melden. De incheckbalie sluit 45 minuten voor vertrek.
Vorig jaar hadden we hetzelfde erop staan en waren we op tijd, we hebben toen na het inleveren van de bagage nog flink wat tijd moeten wachten.

Toen was dat niet erg, maar dit jaar hebben we nogal vervelende vluchttijden (5.00 vertrekken), dus dat zou betekenen dat we om 2.30 aanwezig moeten zijn. Als dat later kan zou dat wel prettig zijn, dan zouden we immers meer tijd hebben om te slapen.

Mijn vraag dus: Is het echt noodzakelijk om 2,5 uur van tevoren op het vliegveld te zijn, of is 1,5 uur of zo ook genoeg, aangezien de incheckbalie 45 minuten voor vertrek sluit?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 13:24:50 #2
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_71488069
Zou ik wel doen, stel je gaat later en je komt in de file of er gebeurt iets anders onderweg ben je toch te laag. En zulke dingen zetten ze er niet voor niets bij .
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_71488079
vlieg je intercontinentaal?
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
  vrijdag 31 juli 2009 @ 13:25:52 #4
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_71488093
Waar ga je heen?
Denk dat het op dit moment niet heel gek is om 2,5 uur van te voren te zijn trouwens. Het is bar druk op Schiphol.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_71488170
Nouja, we komen uit Limburg, dus moeten een kleine twee uur met de taxi en wilden dus rond 0.30 vertrekken. Dan zijn we 2,5 uur van tevoren aanwezig, maar hebben we weinig tot geen extra tijd mochten zich problemen voordoen op onze weg (onwaarschijnlijk, het is midden in de nacht, dus geen files door de drukte, maar wellicht wel door een ongeluk of zo...)

We gaan naar Portugal trouwens.
pi_71488222
binnen europa is twee uur normaal
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_71488248
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 13:28 schreef Bartaz het volgende:
Nouja, we komen uit Limburg, dus moeten een kleine twee uur met de taxi en wilden dus rond 0.30 vertrekken. Dan zijn we 2,5 uur van tevoren aanwezig, maar hebben we weinig tot geen extra tijd mochten zich problemen voordoen op onze weg (onwaarschijnlijk, het is midden in de nacht, dus geen files, maar wellicht een ongeluk of zo...)

oef, dat is dus een behoorlijk lange nacht die je maakt.. ik hoop dat je langer dan een weekendje in portugal zit.
Ik ben zelf altijd wel een beetje voorzichtig met dit soort dingen. ik volg wel altijd de aanwijzingen van aanwezigheidstijden etc, ook al hoeft dat meestal niet zo stipt te zijn.. just in case.
iig een fijne reis alvast!
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
pi_71488632
Ik zou zeggen ga de laatste twee dagen lekker om acht uur slapen, dan uitslapen (aangenomen dat je al vakantie hebt), dan moet je makkelijk met een paar uurtjes of géén slaap toe kunnen de nacht van vertrek

Overigens, als je gaat stappen sla je toch ook wel eens een nacht over
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  vrijdag 31 juli 2009 @ 13:50:12 #9
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_71488818
Het is niet verplicht, maar op dit moment zeker wel aan te raden.
In deze tijd van het jaar is het topdrukte op Schiphol, dus je hebt best kans dat je zo een uur in de rij staat voordat je kunt inchecken en vervolgens ook nog eens in de rij komt bij de douane.
Je hebt natuurlijk ook kans dat je binnen 5 minuten bent ingecheckt en vervolgens 10 minuten later bij de gate staat, maar ik zou wel zorgen dat ik ruim op tijd aanwezig was.
En of je nou om 00.30 vertrekt of om 01.30, het zijn allebei klotetijden.....
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_71488876
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 13:44 schreef SadKingBilly het volgende:
Ik zou zeggen ga de laatste twee dagen lekker om acht uur slapen, dan uitslapen (aangenomen dat je al vakantie hebt), dan moet je makkelijk met een paar uurtjes of géén slaap toe kunnen de nacht van vertrek

Overigens, als je gaat stappen sla je toch ook wel eens een nacht over
Dat lijkt inderdaad de meest aantrekkelijke (minst slechte ) mogelijkheid, uitslapen en dan een paar uurtjes slapen voor vertrek...

Als ik ga stappen kom ik om 7.00 thuis, maar kan ik dan wel slapen tot 13.00 of 14.00. Dat kan nu niet, aangezien we pas na de middag in ons appartement kunnen
  vrijdag 31 juli 2009 @ 13:52:35 #11
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_71488917
Dat is inderdaad een groot nadeel van vliegen vanuit schiphol, zeker in deze periode.
Bij Weeze, Dusseldorf en Dortmund is 1,5uur voldoende.
Makkelijker kan ik het niet maken, wel leuker.
pi_71489271
transavia vliegt toch ook vanaf de achterste pieren, net als andere prijsvechters? Dat betekent dan minimaal 40 min lopen na de douane om bij de gate te komen. Ik zal als uiterste grens 2 uur aanhouden.
mijn ervaring met schiphol taxis is echter dat ze nogal eens te laat komen om je op te halen dus ik zou de 2,5 uur zeker aanhouden.
Waarom vlieg je vanuit limburg niet vanaf aken? Dat scheelt je zo een uur reistijd.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_71489594
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 14:02 schreef Deetch het volgende:
transavia vliegt toch ook vanaf de achterste pieren, net als andere prijsvechters? Dat betekent dan minimaal 40 min lopen na de douane om bij de gate te komen. Ik zal als uiterste grens 2 uur aanhouden.
mijn ervaring met schiphol taxis is echter dat ze nogal eens te laat komen om je op te halen dus ik zou de 2,5 uur zeker aanhouden.
Waarom vlieg je vanuit limburg niet vanaf aken? Dat scheelt je zo een uur reistijd.
Ik ga met het taxibedrijf waar ik zelf ook werk, en wij zijn altijd stipt op tijd, dus daar hoef ik me al geen zorgen over te maken

Verder is Düsseldorf het makkelijkst vanaf hier, dat is maar 40 minuten reizen, maar we zijn een groep jongeren (allemaal 20/21) en hebben bij een jongerenreisorganisatie geboekt die enkel vanaf Schiphol vliegt... Dat zou geen probleem zijn geweest als we 'smiddags zouden vertrekken want iedereen heeft een OV-kaart en kan dus goedkoop met de trein, maar 'snachts gaan de treinen niet meer zo regelmatig...

In ieder geval houden we dan maar aan dat we hier rond 0.30 vertrekken, en dus om 2.30 aanwezig zijn...
  vrijdag 31 juli 2009 @ 14:17:16 #14
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_71489733
Waarom niet inchecken via internet van te voren?
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_71489896
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 14:17 schreef Joosterd het volgende:
Waarom niet inchecken via internet van te voren?
Omdat dit een charter / vakantievlucht is, en je toch nog een uurtje in de rij mag staan om je bagage af te geven.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 14:48:25 #16
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_71490661
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 14:23 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Omdat dit een charter / vakantievlucht is, en je toch nog een uurtje in de rij mag staan om je bagage af te geven.
Duidelijk
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 15:03:41 #17
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_71491105
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 14:02 schreef Deetch het volgende:
transavia vliegt toch ook vanaf de achterste pieren, net als andere prijsvechters?
Nee
quote:
Dat betekent dan minimaal 40 min lopen na de douane om bij de gate te komen.
40 minuten lopen om van de douane bij de gate te komen? Als je een beetje doorloopt zijn de meeste gates binnen 15-20 minuten te bereiken vanaf de douane.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_71491183
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:03 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Nee
[..]

40 minuten lopen om van de douane bij de gate te komen? Als je een beetje doorloopt zijn de meeste gates binnen 15-20 minuten te bereiken vanaf de douane.
probeer in die drukte maar eens "door te lopen"
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_71491399
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 13:28 schreef Bartaz het volgende:
Nouja, we komen uit Limburg, dus moeten een kleine twee uur met de taxi en wilden dus rond 0.30 vertrekken. Dan zijn we 2,5 uur van tevoren aanwezig, maar hebben we weinig tot geen extra tijd mochten zich problemen voordoen op onze weg (onwaarschijnlijk, het is midden in de nacht, dus geen files door de drukte, maar wellicht wel door een ongeluk of zo...)

Taxi? Gaat behoorlijk in de papieren lopen. Kun je misschien beter een cheap hotelletje in de buurt van Schiphol boeken.
pi_71491519
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:13 schreef Ruud het volgende:

[..]

Taxi? Gaat behoorlijk in de papieren lopen. Kun je misschien beter een cheap hotelletje in de buurt van Schiphol boeken.
quote:
Ik ga met het taxibedrijf waar ik zelf ook werk
Zal vast nog wel een leuk kortinkje voor 'm in zitten.
pi_71491552
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:17 schreef Omniej het volgende:

[..]

[..]

Zal vast nog wel een leuk kortinkje voor 'm in zitten.
Ja, inderdaad. Niet goed gelezen
  vrijdag 31 juli 2009 @ 15:31:12 #22
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_71491883
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:06 schreef Deetch het volgende:

[..]

probeer in die drukte maar eens "door te lopen"
Wat is het probleem? Je zult er nooit alleen lopen nee, maar er zijn altijd mogelijkheden om redelijk door te lopen.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  vrijdag 31 juli 2009 @ 15:40:44 #23
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_71492120
Ik vlieg morgen 11 nog iets naar Chicago hoe ver van te voren zouden jullie me aanraden dan op Schiphol aanwezig te zijn.
Normaal vlieg ik vanaf Düsseldorf en dan is 1,5 uur wel voldoende.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_71496577
Misschien ook een optie, bedenk ik me net (hadden wij toen we naar Griekenland gingen)

Niet een paar uur maar ruim vantevoren gaan (dus om 5 uur op schiphol zijn bijvoorbeeld), inchecken, bagage afgeven, dan naar de gate. Daar heb je altijd (of heel vaak) van die "loungeruimtes" met bankjes enzo. Daar dan nog een aantal uurtjes maffen
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_71499516
Precies. Je kunt ook de avond van tevoren al (met de trein, met OV) naar Schiphol gaan. Dan eet je daar wat, shopt een beetje en vervolgens zoek je die relaxstoelen op.

Hoewel... ik weet niet of je de avond van tevoren al zult kunnen inchecken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')