Nu al een zeer mooie tradequote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:47 schreef Vandergeld het volgende:
2e portie shorts ingeslagen, verwacht teruggang naar 275 binnen enkele dagen.
quote:De Ondernemingskamer van het gerechtshof in Amsterdam wil dat er een onderzoek komt naar het beleid en de gang van zaken bij chipmachinefabrikant ASM International (ASMI) in de afgelopen jaren. Dat heeft de Ondernemingskamer bekendgemaakt.
Beschermingswal
Aandeelhouders Hermes en Fursa hadden hierom gevraagd in het kader van een lange strijd om de macht bij de fabrikant. Volgens president van het hof Huub Willems is er voldoende reden om te twijfelen aan de manier waarop ASMI een beschermingswal opwierp in 2008.
Onwenselijk
Willems is kritisch over de manier waarop ASMI in de afgelopen jaren met zijn aandeelhouders is omgegaan. Het bestuur en de raad van commissarissen zijn volgens hem niet open genoeg geweest over de koers bij het bedrijf. "De Ondernemingskamer acht een dergelijke opstelling bepaald onwenselijk", aldus Willems.
Niet vrijuit
Bovendien vindt hij dat de raad van commissarissen onvoldoende in het conflict heeft bemiddeld. De ruzie tussen onder meer Hermes, Fursa en ASMI duurt nu ruim 3,5 jaar zonder dat er een oplossing voor het conflict is. Ook de Stichting Continuïteit, die als beschermingswal diende, gaat mogelijk niet vrijuit in deze kwestie, vindt Willems.
Onvoldoende
Volgens de president van het hof zijn er nog diverse "essentiële onderwerpen en kwesties" onduidelijk, zoals de benoeming van Chuck Del Prado in 2008 als bestuursvoorzitter van ASMI, zoon van grootaandeelhouder en oprichter Arthur Del Prado. Ook het vertrek van andere topmensen is onvoldoende toegelicht, vindt Willems.
Koers
Hermes en Fursa eisten ruim een jaar geleden het vertrek van topman Chuck del Prado. Hij zou het bedrijf niet sterk genoeg leiden. Voor ASMI was het wegsturen van de topman echter geen optie. Hierop vertrok in april financieel topman Naud van der Ven, die het niet eens was met de te varen koers.
Duidelijkheid
Verder vindt Willems dat er voor aandeelhouders meer duidelijkheid moet komen over besprekingen met de Amerikaanse concurrent Applied Materials. Applied Materials wilde vorig jaar slecht renderende onderdelen van ASMI overnemen, maar ASMI brak de gesprekken af. De rechter wees een verzoek voor het aanstellen van een speciale commissaris die bestuurders en commissarissen benoemt, af.
ik heb ook het gevoel dat het sentiment iets veranderd voor de komende dagen....quote:
Het ligt er maar net aan wat lange termijn is. Als lange termijn meer dan 100 jaar is ben ik het met je eens, korter zal het nog vies tegen kunnen vallen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:22 schreef LXIV het volgende:
Die ralleys zijn geweldig, maar als het begint te stotteren moet je wegwezen. De LT-trend is echt wel opwaarts, maar de komende 3 weken gaan we gas terug nemen.
Nein, die is neerwaartsquote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:22 schreef LXIV het volgende:
Die ralleys zijn geweldig, maar als het begint te stotteren moet je wegwezen. De LT-trend is echt wel opwaarts, maar de komende 3 weken gaan we gas terug nemen.
Lange termijn is altijd opwaarts, probleem is alleen dat lange termijn wel eens langer kan zijn dan dat de meeste mensen op dit forum levenquote:
Bookmarkquote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Over 4 jaar staat de AEX boven de 400.
Dat betwijfel ik eigenlijk, zeker met WO3 on our hands.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
wo3 heb ik wat gemist?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:31 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik eigenlijk, zeker met WO3 on our hands.
Maarja, over 100 jaar zullen we vast hoger staan.
Als er dan nog zoiets als de AEX bestaat.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:31 schreef pberends het volgende:
[..]
Precies, en de euro overigens ook.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:36 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Als er dan nog zoiets als de AEX bestaat.
Twintig miljoen opgehaaldquote:1 The LORD had said to Abram, "Leave your country, your people and your father's household and go to the land I will show you.
2 "I will make you into a great nation
and I will bless you;
I will make your name great,
and you will be a blessing.
3 I will bless those who bless you,
and whoever curses you I will curse;
and all peoples on earth
will be blessed through you."
en waar haal je WO3 nu weer vandaan?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:31 schreef pberends het volgende:
[..]
Die Russische olie zit ook allemaal in het zuiden, waar de bevolking moslim is. Het is natuurlijk geen wet van Meden en Perzen, maar wel opmerkelijk.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:57 schreef tony_clifton- het volgende:
Goh ja, alhoewel Rusland en de VS en tegenwoordig Brazilië ook niet te klagen hebben.
Stel je voor dat ze daar een olieveld ontdekken. Gelijk hun geloof bevestigd
.
en waarom?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:25 schreef Lemans24 het volgende:
Shell wordt leuk binnenkort...
Over 4 jaar zitten we hier in NL chinese producten te copieren om goedkoop aan China te verpatsen. Denk dat er wel een exodus aan bedrijven gaat plaatsvinden. Als die bedrijven dan nog altijd genoteerd staan op de AEX kan die best op 400-800-1200 staan, maar zitten we wel pistachenoten te pellen in onze arbeidersflatquote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wel zuur voor ze dat de gemiddelde moslim er niet bepaald optimaal van profiteert. Wat sjeiks en koninklijke families kunnen er heel erg leuk van leven maar er is nog steeds veel armoede. Iran is een mooi voorbeeld, moeten gewoon benzine importeren terwijl ze op de olie zitten.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:54 schreef LXIV het volgende:
Het is wel frappant dat bijna overal waar olie in de grond zit moslims wonen! Saoudie-Arabie, Irak, Koeweit, Iran, Brunei, Indonesië, Marokko ga zo maar door. De gemiddelde hoeveelheid olie per moslim per land is veel hoger dan welke andere religie dan ook!
Zouden we moslim moeten worden? Zijn Groningers trouwens moslim?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die Russische olie zit ook allemaal in het zuiden, waar de bevolking moslim is. Het is natuurlijk geen wet van Meden en Perzen, maar wel opmerkelijk.
Wat eigenlijk nog veel frappanter is dat die olie er al was voordat die moslims er kwamen. Dus hoe kan het dat er toevalliger wijs vooral veel moslims wonen op olierijk gebied? En waar in Amerika er bijv. mensen gigantisch rijk mee werden oa. rockefeller en ook nog eens ten faveure van het land zelf veel geld uitgaven zie je dat in de andere landen veel minder gebeuren zoals dus in Iran.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:06 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Wel zuur voor ze dat de gemiddelde moslim er niet bepaald optimaal van profiteert. Wat sjeiks en koninklijke families kunnen er heel erg leuk van leven maar er is nog steeds veel armoede. Iran is een mooi voorbeeld, moeten gewoon benzine importeren terwijl ze op de olie zitten.
Het is niet wie de olie heeft, maar wie de olie verbrandt...quote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat eigenlijk nog veel frappanter is dat die olie er al was voordat die moslims er kwamen. Dus hoe kan het dat er toevalliger wijs vooral veel moslims wonen op olierijk gebied? En waar in Amerika er bijv. mensen gigantisch rijk mee werden oa. rockefeller en ook nog eens ten faveure van het land zelf veel geld uitgaven zie je dat in de andere landen veel minder gebeuren zoals dus in Iran.
Ja pberends... Hoe kom je daar nu weer bij?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
en waar haal je WO3 nu weer vandaan?
Dat is wat ze noemen een grey swan.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:03 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ja pberends... Hoe kom je daar nu weer bij?
Je moet verkopen als het sentiment goed is.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:24 schreef Scorpie het volgende:
Ik zit er trouwens hard over te denken om de aandelen die ik nu heb te verkopen in de loop van volgende week, om het (kleine) beetje winst wat ik heb te cashen, in afwachting van een grote daling. Sowieso koop ik aandelen voor langere termijn (> 1 jaar), ik heb nu aandelen die al driekwart jaar in mijn porto zitten.
Maar toch twijfel ik nog, twijfelkont dat ik er ben
Bedankt Dr Phil!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:28 schreef pberends het volgende:
[..]
Je moet verkopen als het sentiment goed is.
Ik had toch nog even gewacht als ik jou was, kan je nog behoorlijk wat rendement gaan opleveren.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:24 schreef Scorpie het volgende:
Ik zit er trouwens hard over te denken om de aandelen die ik nu heb te verkopen in de loop van volgende week, om het (kleine) beetje winst wat ik heb te cashen, in afwachting van een grote daling. Sowieso koop ik aandelen voor langere termijn (> 1 jaar), ik heb nu aandelen die al driekwart jaar in mijn porto zitten.
Maar toch twijfel ik nog, twijfelkont dat ik er ben
Hm, sowieso ben ik redelijk conservatief, dus ik zal ze nog wat langer aanhouden danquote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:36 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik had toch nog even gewacht als ik jou was, kan je nog behoorlijk wat rendement gaan opleveren.
20% erbij de komende maanden op de aex is mogelijk, maar eerst even corrigeren.
En als je het niet aandurft, kan je altijd nog 50% nu verkopen, en 50% over een paar maanden.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hm, sowieso ben ik redelijk conservatief, dus ik zal ze nog wat langer aanhouden dan
Zo kan hij ook nog worden,quote:Op donderdag 6 augustus 2009 08:47 schreef Vandergeld het volgende:
Mooie Bearish Wedge op de Future van de SP 500, terugtest gehad gisteravond. Als deze uitkomt is er flink wat neerwaartse druk te verwachten de komende dagen.
[ afbeelding ]
is dit de uur grafiek?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:49 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Zo kan hij ook nog worden,
[ afbeelding ]
wow.. nice vandergeld. mooi voorbeeld van technische analysequote:Op donderdag 6 augustus 2009 08:47 schreef Vandergeld het volgende:
Mooie Bearish Wedge op de Future van de SP 500, terugtest gehad gisteravond. Als deze uitkomt is er flink wat neerwaartse druk te verwachten de komende dagen.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |