abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71626097
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 15:47 schreef Vandergeld het volgende:
2e portie shorts ingeslagen, verwacht teruggang naar 275 binnen enkele dagen.
Nu al een zeer mooie trade
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:25:41 #252
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_71626380
Shell wordt leuk binnenkort...
pi_71627305
Rechter wil onderzoek naar beleid ASMI
quote:
De Ondernemingskamer van het gerechtshof in Amsterdam wil dat er een onderzoek komt naar het beleid en de gang van zaken bij chipmachinefabrikant ASM International (ASMI) in de afgelopen jaren. Dat heeft de Ondernemingskamer bekendgemaakt.

Beschermingswal
Aandeelhouders Hermes en Fursa hadden hierom gevraagd in het kader van een lange strijd om de macht bij de fabrikant. Volgens president van het hof Huub Willems is er voldoende reden om te twijfelen aan de manier waarop ASMI een beschermingswal opwierp in 2008.

Onwenselijk
Willems is kritisch over de manier waarop ASMI in de afgelopen jaren met zijn aandeelhouders is omgegaan. Het bestuur en de raad van commissarissen zijn volgens hem niet open genoeg geweest over de koers bij het bedrijf. "De Ondernemingskamer acht een dergelijke opstelling bepaald onwenselijk", aldus Willems.

Niet vrijuit
Bovendien vindt hij dat de raad van commissarissen onvoldoende in het conflict heeft bemiddeld. De ruzie tussen onder meer Hermes, Fursa en ASMI duurt nu ruim 3,5 jaar zonder dat er een oplossing voor het conflict is. Ook de Stichting Continuïteit, die als beschermingswal diende, gaat mogelijk niet vrijuit in deze kwestie, vindt Willems.

Onvoldoende
Volgens de president van het hof zijn er nog diverse "essentiële onderwerpen en kwesties" onduidelijk, zoals de benoeming van Chuck Del Prado in 2008 als bestuursvoorzitter van ASMI, zoon van grootaandeelhouder en oprichter Arthur Del Prado. Ook het vertrek van andere topmensen is onvoldoende toegelicht, vindt Willems.

Koers
Hermes en Fursa eisten ruim een jaar geleden het vertrek van topman Chuck del Prado. Hij zou het bedrijf niet sterk genoeg leiden. Voor ASMI was het wegsturen van de topman echter geen optie. Hierop vertrok in april financieel topman Naud van der Ven, die het niet eens was met de te varen koers.

Duidelijkheid
Verder vindt Willems dat er voor aandeelhouders meer duidelijkheid moet komen over besprekingen met de Amerikaanse concurrent Applied Materials. Applied Materials wilde vorig jaar slecht renderende onderdelen van ASMI overnemen, maar ASMI brak de gesprekken af. De rechter wees een verzoek voor het aanstellen van een speciale commissaris die bestuurders en commissarissen benoemt, af.
pi_71627434
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:14 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Nu al een zeer mooie trade
ik heb ook het gevoel dat het sentiment iets veranderd voor de komende dagen....
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
  woensdag 5 augustus 2009 @ 17:22:30 #255
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71627703
Die ralleys zijn geweldig, maar als het begint te stotteren moet je wegwezen. De LT-trend is echt wel opwaarts, maar de komende 3 weken gaan we gas terug nemen.
The End Times are wild
pi_71627769
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 17:22 schreef LXIV het volgende:
Die ralleys zijn geweldig, maar als het begint te stotteren moet je wegwezen. De LT-trend is echt wel opwaarts, maar de komende 3 weken gaan we gas terug nemen.
Het ligt er maar net aan wat lange termijn is. Als lange termijn meer dan 100 jaar is ben ik het met je eens, korter zal het nog vies tegen kunnen vallen.
pi_71627795
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 17:22 schreef LXIV het volgende:
Nein, die is neerwaarts .
pi_71627849
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 17:26 schreef pberends het volgende:

[..]

Lange termijn is altijd opwaarts, probleem is alleen dat lange termijn wel eens langer kan zijn dan dat de meeste mensen op dit forum leven
  woensdag 5 augustus 2009 @ 17:29:01 #259
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71627868
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 17:26 schreef pberends het volgende:

[..]

Over 4 jaar staat de AEX boven de 400.
The End Times are wild
pi_71627906
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 17:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Bookmark

*weet bij voorbaat al dat deze voorspelling niet gaat uitkomen*
pi_71627916
quote:

[..]

Dat betwijfel ik eigenlijk, zeker met WO3 on our hands.

Maarja, over 100 jaar zullen we vast hoger staan.
pi_71627960
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 17:31 schreef pberends het volgende:

[..]

wo3 heb ik wat gemist?
pi_71627961
quote:

Binnen twee jaar ook al
pi_71628055
ach het kan zo ook niet doorgaan, als je de bedrijf cijfers ziet winsten die 90% dalen of sterker nog helemaal weg zijn, en de beurs en beleggers maar kopen
  woensdag 5 augustus 2009 @ 17:36:52 #265
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_71628080
quote:

[..]

Als er dan nog zoiets als de AEX bestaat.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_71628141
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 17:36 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Als er dan nog zoiets als de AEX bestaat.
Precies, en de euro overigens ook.
pi_71631225
Maak kennis met Zion Oil,
een bedrijf met een IPO van 20 miljoen dollar om naar olie te zoeken. In Israël. Omdat een of andere inbred Christen 't niet logisch vond dat zijn god meer olie aan de Arabieren gegeven heeft dan aan de joden (wtf, makes sense?).

De drijfveer: genesis 12: 1-3
quote:
1 The LORD had said to Abram, "Leave your country, your people and your father's household and go to the land I will show you.

2 "I will make you into a great nation
and I will bless you;
I will make your name great,
and you will be a blessing.

3 I will bless those who bless you,
and whoever curses you I will curse;
and all peoples on earth
will be blessed through you."
Twintig miljoen opgehaald

Ik kijk al uit naar de uitbreiding van de familie, na de Brent binnenkort ook de Holy Oil, verkrijgbaar aan 500$ per vat!

[ Bericht 2% gewijzigd door tony_clifton- op 05-08-2009 19:55:40 ]
  woensdag 5 augustus 2009 @ 19:54:27 #268
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71631479
Het is wel frappant dat bijna overal waar olie in de grond zit moslims wonen! Saoudie-Arabie, Irak, Koeweit, Iran, Brunei, Indonesië, Marokko ga zo maar door. De gemiddelde hoeveelheid olie per moslim per land is veel hoger dan welke andere religie dan ook!
The End Times are wild
pi_71631585
Goh ja, alhoewel Rusland en de VS en tegenwoordig Brazilië ook niet te klagen hebben.

Stel je voor dat ze daar een olieveld ontdekken . Gelijk hun geloof bevestigd .
pi_71631648
Ik zie trouwens een geweldige green shoot op 26 juli. Ga even de bijbel, koran en mayakalender checken. Brb.
pi_71631693
quote:

[..]

en waar haal je WO3 nu weer vandaan?
  woensdag 5 augustus 2009 @ 20:02:01 #272
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71631718
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 19:57 schreef tony_clifton- het volgende:
Goh ja, alhoewel Rusland en de VS en tegenwoordig Brazilië ook niet te klagen hebben.

Stel je voor dat ze daar een olieveld ontdekken . Gelijk hun geloof bevestigd .
Die Russische olie zit ook allemaal in het zuiden, waar de bevolking moslim is. Het is natuurlijk geen wet van Meden en Perzen, maar wel opmerkelijk.
The End Times are wild
pi_71631755
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:25 schreef Lemans24 het volgende:
Shell wordt leuk binnenkort...
en waarom?
pi_71631818
quote:

[..]

Over 4 jaar zitten we hier in NL chinese producten te copieren om goedkoop aan China te verpatsen. Denk dat er wel een exodus aan bedrijven gaat plaatsvinden. Als die bedrijven dan nog altijd genoteerd staan op de AEX kan die best op 400-800-1200 staan, maar zitten we wel pistachenoten te pellen in onze arbeidersflat
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  woensdag 5 augustus 2009 @ 20:06:05 #275
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_71631845
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 19:54 schreef LXIV het volgende:
Het is wel frappant dat bijna overal waar olie in de grond zit moslims wonen! Saoudie-Arabie, Irak, Koeweit, Iran, Brunei, Indonesië, Marokko ga zo maar door. De gemiddelde hoeveelheid olie per moslim per land is veel hoger dan welke andere religie dan ook!
Wel zuur voor ze dat de gemiddelde moslim er niet bepaald optimaal van profiteert. Wat sjeiks en koninklijke families kunnen er heel erg leuk van leven maar er is nog steeds veel armoede. Iran is een mooi voorbeeld, moeten gewoon benzine importeren terwijl ze op de olie zitten.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_71632247
AIG UP 64% :s
pi_71632343
pi_71634180
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:20 schreef edwinh het volgende:
AIG UP 64% :s
pi_71634675
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die Russische olie zit ook allemaal in het zuiden, waar de bevolking moslim is. Het is natuurlijk geen wet van Meden en Perzen, maar wel opmerkelijk.
Zouden we moslim moeten worden? Zijn Groningers trouwens moslim?

Maar we moeten af van olie als brandstof. Solar ftw.
pi_71635980
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:06 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Wel zuur voor ze dat de gemiddelde moslim er niet bepaald optimaal van profiteert. Wat sjeiks en koninklijke families kunnen er heel erg leuk van leven maar er is nog steeds veel armoede. Iran is een mooi voorbeeld, moeten gewoon benzine importeren terwijl ze op de olie zitten.
Wat eigenlijk nog veel frappanter is dat die olie er al was voordat die moslims er kwamen. Dus hoe kan het dat er toevalliger wijs vooral veel moslims wonen op olierijk gebied? En waar in Amerika er bijv. mensen gigantisch rijk mee werden oa. rockefeller en ook nog eens ten faveure van het land zelf veel geld uitgaven zie je dat in de andere landen veel minder gebeuren zoals dus in Iran.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_71636017
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:28 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat eigenlijk nog veel frappanter is dat die olie er al was voordat die moslims er kwamen. Dus hoe kan het dat er toevalliger wijs vooral veel moslims wonen op olierijk gebied? En waar in Amerika er bijv. mensen gigantisch rijk mee werden oa. rockefeller en ook nog eens ten faveure van het land zelf veel geld uitgaven zie je dat in de andere landen veel minder gebeuren zoals dus in Iran.
Het is niet wie de olie heeft, maar wie de olie verbrandt...
pi_71642730
Mooie Bearish Wedge op de Future van de SP 500, terugtest gehad gisteravond. Als deze uitkomt is er flink wat neerwaartse druk te verwachten de komende dagen.
pi_71642965
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

en waar haal je WO3 nu weer vandaan?
Ja pberends... Hoe kom je daar nu weer bij?
pi_71642992
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:03 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ja pberends... Hoe kom je daar nu weer bij?
Dat is wat ze noemen een grey swan.
pi_71643055
Wederom in het groen geopend, ben benieuwd hoe lang dit nog door gaat zetten.
pi_71643298
Puts blijven dezelfde prijs houden terwijl het aandeel 2% stijgt, incoming!
pi_71643390
Ik zit er trouwens hard over te denken om de aandelen die ik nu heb te verkopen in de loop van volgende week, om het (kleine) beetje winst wat ik heb te cashen, in afwachting van een grote daling. Sowieso koop ik aandelen voor langere termijn (> 1 jaar), ik heb nu aandelen die al driekwart jaar in mijn porto zitten.

Maar toch twijfel ik nog, twijfelkont dat ik er ben
pi_71643474
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:24 schreef Scorpie het volgende:
Ik zit er trouwens hard over te denken om de aandelen die ik nu heb te verkopen in de loop van volgende week, om het (kleine) beetje winst wat ik heb te cashen, in afwachting van een grote daling. Sowieso koop ik aandelen voor langere termijn (> 1 jaar), ik heb nu aandelen die al driekwart jaar in mijn porto zitten.

Je moet verkopen als het sentiment goed is.
pi_71643520
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:28 schreef pberends het volgende:

[..]

Je moet verkopen als het sentiment goed is.
Bedankt Dr Phil!
pi_71643656
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:24 schreef Scorpie het volgende:

Ik had toch nog even gewacht als ik jou was, kan je nog behoorlijk wat rendement gaan opleveren.

20% erbij de komende maanden op de aex is mogelijk, maar eerst even corrigeren.
pi_71643686
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:36 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Ik had toch nog even gewacht als ik jou was, kan je nog behoorlijk wat rendement gaan opleveren.

20% erbij de komende maanden op de aex is mogelijk, maar eerst even corrigeren.
Hm, sowieso ben ik redelijk conservatief, dus ik zal ze nog wat langer aanhouden dan
pi_71643773
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hm, sowieso ben ik redelijk conservatief, dus ik zal ze nog wat langer aanhouden dan
En als je het niet aandurft, kan je altijd nog 50% nu verkopen, en 50% over een paar maanden.
pi_71644056
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 08:47 schreef Vandergeld het volgende:
Mooie Bearish Wedge op de Future van de SP 500, terugtest gehad gisteravond. Als deze uitkomt is er flink wat neerwaartse druk te verwachten de komende dagen.
[ afbeelding ]
Zo kan hij ook nog worden,
pi_71644127
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:49 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Zo kan hij ook nog worden,
[ afbeelding ]
is dit de uur grafiek?
pi_71644245
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:51 schreef edwinh het volgende:

[..]

is dit de uur grafiek?
Uurgrafiek van de S&P future is deze.
pi_71645110
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 08:47 schreef Vandergeld het volgende:
[ afbeelding ]
wow.. nice vandergeld. mooi voorbeeld van technische analyse
  donderdag 6 augustus 2009 @ 10:31:07 #300
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_71645137
Waat? Wat gebeurd er met AMG?
Bij mij zijn ze gisteren door hun limiet heen gegaan, maar ik heb geen flauw idee wat ik ingesteld had .
*Vreest voor een te lage limiet *.
Dit is wel echt weird....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')