We hebben versterking nodig! Die haal je niet alleen met ruimte qua salaris. Dat je dat niet begrijpt!quote:Op donderdag 30 juli 2009 20:56 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Ze willen hem gratis ja. Als Ajax 3 miljoen had gevraagd had hij gewoon tot het eind van z'n contract miljoenen zitten verdienen op de tribune. Het gaat er bij mij echt niet in dat je dat niet begrijpt.
Maar onze verdediging is bagger.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 10:25 schreef Ytereo het volgende:
Zondag moet geen probleem worden, Groningen heeft nog geen goede aanval in huis.
Afgelopen aflevering van deze wedstrijd hadden we Berg ook niet nodig.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 10:25 schreef Ytereo het volgende:
Zondag moet geen probleem worden, Groningen heeft nog geen goede aanval in huis.
Ach, Ajax verliest in die periode de laatste periode ook punten tegen Heracles, VVV, Excelsior en Willem II, dus wat het programma dan ook is maakt niet zo veel meer uit...quote:Op vrijdag 31 juli 2009 10:29 schreef N.i.c.k het volgende:6 dec FC Utrecht Ajax 11 dec Ajax NEC 20 dec NAC Breda Ajax 24 jan Ajax AZ 31 jan Feyenoord Ajax
de periode waarin Ajax in de regel de meeste punten verliest. En gezien het programma zal dat wel gebeuren ook.
quote:Ajax begeeft zich weliswaar weer op Zuid-Amerikaans terrein, maar Boca Juniors is niet van plan om Juan Forlín voor een appel en een ei te laten gaan. Een delegatie van de Amsterdammers sprak afgelopen week in München met de zaakwaarnemer van de verdediger, die dicht tegen het Argentijnse nationale elftal aanzit. Boca Juniors vraagt acht ŕ negen miljoen euro voor de 21-jarige mandekker. (Diverse Argentijnse media)
http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=83146quote:Bakircioglü: 'Mijn toekomst ligt bij Ajax'
Geschreven op vrijdag, 31 juli om 09:33
Ondanks twee matige seizoenen bij Ajax wil Kennedy Bakircioglü niets weten van een vertrek uit Amsterdam. De 28-jarige rechtspoot twijfelde aanvankelijk nog of een langer verblijf bij de hoofdstedelingen wel de juiste keuze is, maar de aanvallende middenvelder is na de voorbereiding overtuigd. “Mijn toekomst ligt bij Ajax”, zo liet de Zweed weten tegenover de Zweedse krant Aftonbladet. Bakircioglü zegt zich zeer op zijn gemak te voelen onder de nieuwe hoofdcoach Martin Jol. “De nieuwe coach is heel goed. Hij motiveert spelers en laat ze het beste uit zichzelf halen”, weet de elfvoudig Zweeds international, die over zijn optreden op het Amsterdam Tournament gematigd tevreden was. “Het ging goed afgelopen week tegen Atlético Madrid, ondanks dat ik er na zestig minuten uitmoest door een tik op mijn ribben.”
Bakircioglü is er sinds zijn komst naar de 29-voudig landskampioen in 2007 niet in geslaagd een vaste basisspeler te worden. De Scandinaviër kwam in zijn eerste seizoen in achttien competitieduels in actie. Vorig seizoen gebruikte Marco van Basten de flankspeler nog slechts tien competitiewedstrijden, maar zat de Zweed vaker op de tribune. Bakircioglü staat nog tot medio 2011 onder contract bij de Amsterdammers
Van 2 (dat werd toch van de week in enkele media genoemd?) naar 9 miljoen, da's wel een flink verschilquote:
Yepquote:Op vrijdag 31 juli 2009 10:34 schreef bloodysunday het volgende:
Nederland gezakt naar 10e plaats op de coefficientenlijst betekend het dan dat we 1 EL ticket in moeten leveren?
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 10:40 schreef Mr-Sander het volgende:
[..]
http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=83146
Er moet nog een centrale verdediger, linksback, aanvallende middenvelder, centrale spits en eventueel een vleugelspits als opvolger voor Suarez. De laatste kan ook in de winterstop aangetrokken worden. Ik kan alleen niet begrijpen dat Jol tevreden is over het middenveld. Wie gaat hij opstellen als Aissati geblesseerd is? De Jong is bij lange na niet goed genoeg om die rol op zich te nemen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 10:45 schreef Lubbert het volgende:
Ik hoop er flink naast te zitten maar als ik heel eerlijk ben, heb ik er nog weinig vertrouwen in voor het komende seizoen. De verdediging blijft toch het zwakke punt bij ons aller Ajax.
7 ton dacht ik?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:01 schreef Dvm86 het volgende:
Weet iemand trouwens hoeveel er voor de transfer van Zlatan gevangen wordt?
Dan zullen ze wel op 4 a 5 miljoen uitkomen.quote:
20/27 Augustus dacht ikquote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:04 schreef Riro het volgende:
Wanneer worden die eerste wedstrijden in de EL eigenlijk gespeeld?
Ze hebben toch geen keus, koekwaus!quote:Op vrijdag 31 juli 2009 10:24 schreef Barca het volgende:
[..]
We hebben versterking nodig! Die haal je niet alleen met ruimte qua salaris. Dat je dat niet begrijpt!
Gratis adviesje: Neem de moeite niet meer om op Barca te reageren.quote:
Met het verschil dat jullie elk seizoen een periode hebben van ingespeeld zijn, en wij nietquote:Op vrijdag 31 juli 2009 10:09 schreef Prosac het volgende:
[..]
haha![]()
Ik zei vorig jaar nog na het 1-0 verlies in de Arena dat ik de volgende keer liever Ajax direct aan het begin van het seizoen tref, met dezelfde reden als jij. Gebrek aan ingespeeld zijn. (onze seizoenstart is over het algemeen wel goed)
We will see zondag, ik geef jullie meer kan op de winst.
Waarschijnlijk wel, maar Jol heeft dat nog niet gezegd.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:31 schreef Dvm86 het volgende:
Is Stekelenburg trouwens officieel eerste keeper? (ben een paar weken weg geweest).
Nog niet.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:31 schreef Dvm86 het volgende:
Is Stekelenburg trouwens officieel eerste keeper? (ben een paar weken weg geweest).
Duurde even voor ik hem door had.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:35 schreef Nashje het volgende:
[..]
Met het verschil dat jullie elk seizoen een periode hebben van ingespeeld zijn, en wij niet.
[..]
4 miljoenquote:Diego Lugano keert terug?
De manager van Lugano heeft geen akkoord kunnen bereiken met Lazio. Het Bestuur van Lazio kwam met een bod van 1,5 miljoen euro. Lugano is nog steeds in schock over dat bedrag en stuurde gisteren Figer naar Istanbul. Eerder wou Lugano 4 miljoen euro van Fenerbahce maar het Bestuur gaf echter 2,5 miljoen euro. Hij weigerde het bod en zocht avontuur in Italie en vroeg elke club meer dan 3 miljoen euro. Wegens het financiele crisis wil geen enkele club dat bedrag aan Lugano betalen. Gaan geruchten dat Fenerbahce hem 1,5 miljoen euro gaat bieden
Hoop dat ze het doen. Ajax kan wel een gokje nemen met zo iemand. En de verdediging kan nog wel versterking gebruiken bleek afgelopen weekend wel weer.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:03 schreef El-Salvador het volgende:
[..]
Dan zullen ze wel op 4 a 5 miljoen uitkomen.
4 miljoen?!quote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:07 schreef Nashje het volgende:
Volgens een Turkse fansite (vertaald):
[..]
4 miljoen. Laat maar lekker zitten dan. Heel misschien wil ie sowieso weg bij Fenerbahce, en kan Ajax ook voor 1,5 miljoen zaken met 'm doen.
Lazio schijnt nu te gaan voor psv-doelwit Bengtsson.
Wat een mafketel. Dat ie maar lekker weg blijft.quote:Lugano is nog steeds in schock over dat bedrag en stuurde gisteren Figer naar Istanbul.
[..]
Dat is natuurlijk wel absurd.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:18 schreef Catch22- het volgende:
Maaruh, 4mln per jaar zonder transfersom is niet absurd toch? Stel dat hij 3 jaar blijft en je lapt 6 miljoen transferkosten en 2 miljoen per jaar hoor je niemand...
Ja ben ik met je eens, als je het uiterste uit deze spelersgroep haalt heb je een heel goede ploeg. Alleen is dat tot nu toe nog niemand gelukt. Hopelijk lukt het Jol wel.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:37 schreef Catch22- het volgende:
ik ben er van overtuigd dat er een aantal spelers rondlopen waarover men nu klaagt, die toch best aardig kunnen ballen, maar gewoon ff een Jol-achtig type nodig hebben
Kan nuttig voor Ajax zijn hoorquote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:16 schreef Cyberia18 het volgende:
Kennedy...
Man pak je koffers en tyf op.
quote:Achmed Mido Hossam vertrekt tijdelijk bij Middlesbrough. De aanvaller wordt door de Championship-club voor één seizoen verhuurd aan Zamalek, een topclub uit Mido's vaderland Egypte. Zamalek heeft bovendien een optie bedongen om de 26-jarige spits aan het eind van het komende seizoen definitief over te nemen.
quote:Atouba dicht bij debuut, De Zeeuw start
Demy de Zeeuw zal komende zondag tegen FC Groningen zijn debuut maken voor Ajax. De middenvelder krijgt van trainer Martin Jol een basisplaats toebedeeld.
"Die begint gewoon", zei Jol vrijdag stellig. Ook Timothée Atouba is dicht bij zijn eerste optreden voor Ajax. De linkervleugelverdediger werkte de laatste weken zijn trainingsachterstand weg.
"Ik kan starten", zei de van Hamburger SV overgekomen Atouba. "Hij is inderdaad heel dicht bij zijn debuut", voegde Jol daaraan toe. Ook Eyong Enoh is weer fit.
Jeroen Verhoeven en Gabri zullen niet in actie komen tegen FC Groningen. Zij zijn nog geblesseerd. Jol wilde vrijdag na de training in de Arena zijn opstelling voor het duel met FC Groningen nog niet bekend maken.
http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=83163quote:'Ajax-constructie voor terughalen Huntelaar'
Een opmerkelijk artikel in de vrijdageditie van Marca. Volgens de grootste sportkrant van Spanje is Ajax namelijk bereid om tien miljoen euro te betalen voor de onmiddellijke overgang van Real Madrid-aanvaller Klaas Jan-Huntelaar. Mocht de Amsterdamse club de Oranje-international over een jaar, na het WK in Zuid-Afrika, weer verkopen, dan ontvangt Real nog eens een bedrag van tien miljoen.
Volgens Marca staat zowel Huntelaar als Real Madrid welwillend tegenover een dergelijke constructie. De Spaanse topclub is er niet langer van overtuigd dat de aanvaller deze zomer nog een andere club vindt, en wil sowieso een groot deel van de investering terugverdienen. Huntelaar zelf heeft na de mislukte onderhandelingen met het Duitse VfB Stuttgart nog geen enkel interessant en concreet voorstel ontvangen.
Ajax zal volgens het dagblad sowieso als winnaar uit de strijd komen. Mocht de aanvaller deze zomer verkocht worden, dan ontvangt de Amsterdamse club een bedrag van zeven miljoen euro. De verkoop van Huntelaar leverde Ajax een half jaar geleden twintig miljoen euro op. Dat bedrag kon oplopen tot 27 miljoen euro indien de Spaanse topclub en/of de spits aan bepaalde sportieve doelstellingen zouden voldoen. Bij een verkoop vervalt die variabale optie en ontvangt Ajax het bedrag.
Huntelaar kreeg onlangs van Real Madrid-trainer Manuel Pellegrini te horen dat hij niet zijn best hoeft te doen om hem te overtuigen. Dit omdat de Chileen in de aanval al over diverse mogelijkheden beschikt, en de Nederlander in zijn optiek overbodig is. AC Milan heeft een eerste optie op de Oranje-international, maar maakte nog geen aanstalten de speler over te nemen. Tottenham Hotspur blijft geďnteresseerd.
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:14 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=83163
Klinkt nogal uit de lucht gegrepen..
Ik denk dat we die premies dan laten varen he. 17miljoen betalen we dan - 7miljoen premies + nog 10miljoen als we hem de volgende zomer weer verkopen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:17 schreef BoNi het volgende:
[..]
Huntelaar kopen voor 10 miljoen en vervolgens 7 miljoen premies en bonussen ontvangen, briljant natuurlijk!
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk, denk niet dat KJH dat ooit goed zal vinden. Moet een enorme vernedering zijn, om een half jaar na je vertrek naar een europese topploeg weer terug te keren, gaat niet gebeuren denk ik dus.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:14 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Hoezo vernedering. Iedereen weet toch dat Real er een potje van maakt!quote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:45 schreef scelzz het volgende:
[..]
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk, denk niet dat KJH dat ooit goed zal vinden. Moet een enorme vernedering zijn, om een half jaar na je vertrek naar een europese topploeg weer terug te keren, gaat niet gebeuren denk ik dus.
Hoe belachelijk ditquote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:14 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
die constructie klinkt wel heel erg als de natte droom van Real Madridquote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:14 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 10:21 schreef Prosac het volgende:
Ja, alleen maken zij er geen officiele nieuwsberichten van.![]()
Sinds de opkomst van Groningen neemt de drukte op het forum ook toe en is het steeds lastiger om de bullshit te scheiden van het echte nieuws. Met name in deze periode zijn er veel mensen die "via via hebben gehoord dat.."
Maar ook over andere genoemde spelers wordt gesproken als ware het schandalig en belachelijk dat Groningen daar nog niet aan gelinkt is, want op youtube ziet het er zo goed uit.
quote:
quote:Update 15.10 uur
Tegenover Highlow.nl heeft voorzitter Uri Coronel laten weten dat er geen sprake is van een terugkeer van Klaas-Jan Huntelaar. "We wilden hem huren, maar de salarissen tussen Ajax en Real Madrid lagen zo ver uiteen, dat dit geen reële optie was. Helaas."
Da's dan ronduit Kut dat niemand onze spelers wil kopen!quote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:12 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Ze hebben toch geen keus, koekwaus!
Het is of gratis laten vertrekken, of niet verkopen (= weer een extra jaar aan salaris van ruim 2 miljoen)
De keus om Luque voor 3 miljoen te verkopen bestaat niet!
Je doet dit expres he?
Weg met die loser!quote:Op vrijdag 31 juli 2009 10:40 schreef Mr-Sander het volgende:
[..]
Klopt. Maar met de selectie die we hebben ...quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:26 schreef TiMPiN het volgende:'t seizoen is nog niet eens begonnen vrolijke vriend
Als ik KJH was zou ik wel wat willen inleveren. Je speelt weer in NL, bij een mooie club waar je je in de kijker kan spelen.quote:
Waarom zou hij wel voor een minder salaris naar Ajax willen gaan en niet naar VFB meer salaris en een betere competitie?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:36 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Als ik KJH was zou ik wel wat willen inleveren. Je speelt weer in NL, bij een mooie club waar je je in de kijker kan spelen.
omdat hij dan in Dld zit en duitsers zijn dom en irritant?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:44 schreef carloz187 het volgende:
[..]
Waarom zou hij wel voor een minder salaris naar Ajax willen gaan en niet naar VFB meer salaris en een betere competitie?
Hij komt dus terug.quote:
Omdat hij stond te janken toen hij vertrok bij Ajax, remember?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:44 schreef carloz187 het volgende:
[..]
Waarom zou hij wel voor een minder salaris naar Ajax willen gaan en niet naar VFB meer salaris en een betere competitie?
Bewijs?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:52 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Hij komt dus terug.
Het omgekeerde van wat Highlow beweert, gebeurt namelijk.
Cvitaquote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:06 schreef Silaz het volgende:
----Huntelaar-Cvitanich----
Sulejmani-----------Suarez-
-----------Aissati------------
![]()
![]()
Maar het zal toch nooit gebeuren:') En te aanvallend. Meer iets voor FM. maar dan nog
Blind nog laatst.quote:
Zo'n opstelling zou best wel werken denk ikquote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:08 schreef Gabbylicious het volgende:
[..]
Cvita![]()
-----------Huntelaar----------
Sulejmani - Aissati - Suarez
---De Zeeuw---Enoh--------
![]()
Jammer dat de verdediging zo slecht is.
Haha. Als jij je daaraan vast wil houden...quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:52 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Omdat hij stond te janken toen hij vertrok bij Ajax, remember?
KJH
quote:
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 17:34 schreef Afwazig het volgende:
Klaas Baas Jan Huntelaar
Alleen die komt toch (nog) niet terug.
quote:'Ajax grijpt naast Huntelaar'
Uitgegeven: 31 juli 2009 17:48
Laatst gewijzigd: 31 juli 2009 17:48
AMSTERDAM - Het gerucht dat Klaas-Jan Huntelaar terug zou keren naar Ajax is door voorzitter Uri Coronel tegengesproken. "Enige tijd geleden hebben we contact gezocht met Real Madrid. We wilden Klaas-Jan graag huren, maar de salarissen van wat wij bij Ajax bieden en bij Real Madrid gangbaar is, lagen veel te ver uiteen. Jammer, want we hadden hem graag teruggehad."
"Ik heb zojuist Rik van den Boog nog gesproken en daarbij is er geen sprake geweest over een terugkeer van Klaas Jan, zoals Spaanse media nu beweren.", liet Coronel in een reactie weten tegenover Highlow.
Tien miljoen
De Spaanse krant Marca bracht vrijdag het nieuws de wereld in dat de Amsterdammers de spits van Real Madrid voor tien miljoen euro naar de hoofdstad zouden halen.
Indien de topschutter komende zomer weer zou vertrekken zou Ajax nog eens tien miljoen overmaken naar 'De Koninklijke'.
Mooi.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 18:11 schreef Silenus het volgende:
Luque wordt dus weer voor een jaar gehuurd door Malaga.
Als ze z'n salaris maar ophoesten, dan maakt het in principe geen verschil. Maar Ajax zal nog wel een half miljoen betalen ofzo en Malaga de andere anderhalf.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 18:11 schreef Silenus het volgende:
Niet?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 18:11 schreef Silenus het volgende:
http://www.voetbalprimeur(...)_jaar_bij_Mlaga.htmlquote:Málaga heeft de komst van Albert Luque afgerond. De aanvaller zette vrijdag zijn handtekening onder een driejarig contract bij de Andalusiërs. Dat meldt de Spaanse club op zijn website.
http://www.ajax.nl/Nieuws(...)s-naar-Malaga-CF.htmquote:Op vrijdag 31 juli 2009 18:16 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Niet?
[..]
http://www.voetbalprimeur(...)_jaar_bij_Mlaga.html
Wat betreft Luque: Als niemand wil betalen moet je andere oplossingen zoeken. Dit is prima, we zijn nu eigenlijk ook van 'm af.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 18:18 schreef Cheiron het volgende:
Liever verkoop dan verhuur. Nog steeds 30 man in de selectie dus (nu 29?), een hoop spelers (Sno, Kennedy, Sarpong) moeten toch wel beseffen dat ze hun minuten misschien wel niet gaan pakken?
Zeker een Sarpong of Martina; Jong, begin van je carriere; ga lekker een jaartje bij Willem 2 ofzo voetballen. Heeft Vertonghen ook geen windeieren gelegd.
Nu hebben ze waarschijnlijk de kans om de transfersom gespreid te betalen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 18:21 schreef bloodysunday het volgende:
Ik snap dus niks van dat Luque verhaal, hij word dus verhuurd totdat hij transfervrij isen dan gaat hij alsnog naar Malaga waarom laat je hem nu niet gewoon transfervrij vertrekken
Volgens de site van Malaga heeft hij voor drie jaar getekend.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 18:17 schreef rompompom het volgende:
[..]
http://www.ajax.nl/Nieuws(...)s-naar-Malaga-CF.htm
Waarschijnlijk wilde meneer dus nog wat overhouden aan het ontbinden van zijn contract en was het financieel interessanter om hem een jaar te verhuren. Boeit niet zo,hoe dan ook krijgen we nog iets van compensatie, en is 'ie niet langer het probleem van Ajax.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 18:21 schreef bloodysunday het volgende:
Ik snap dus niks van dat Luque verhaal, hij word dus verhuurd totdat hij transfervrij isen dan gaat hij alsnog naar Malaga waarom laat je hem nu niet gewoon transfervrij vertrekken
1 jaar huur en daarna twee jaar 'echt'.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 18:24 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Volgens de site van Malaga heeft hij voor drie jaar getekend.![]()
http://translate.google.com/translate?js=y&prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.malagacf.com%2Fnoticias%2Fluque-ya-esta-en-casa-1375.html&sl=es&tl=nl&history_state0=
[ afbeelding ]
Inderdaad.quote:
Kennedy heeft er anders het volste vertrouwen inquote:Op vrijdag 31 juli 2009 18:18 schreef Cheiron het volgende:
Liever verkoop dan verhuur. Nog steeds 30 man in de selectie dus (nu 29?), een hoop spelers (Sno, Kennedy, Sarpong) moeten toch wel beseffen dat ze hun minuten misschien wel niet gaan pakken?
Zeker een Sarpong of Martina; Jong, begin van je carriere; ga lekker een jaartje bij Willem 2 ofzo voetballen. Heeft Vertonghen ook geen windeieren gelegd.
Opgelostquote:Op vrijdag 31 juli 2009 18:24 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Volgens de site van Malaga heeft hij voor drie jaar getekend.![]()
http://translate.google.com/translate?js=y&prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.malagacf.com%2Fnoticias%2Fluque-ya-esta-en-casa-1375.html&sl=es&tl=nl&history_state0=
[ afbeelding ]
Kennedy is duidelijk meer dan alleen zn haar kwijt..quote:Op vrijdag 31 juli 2009 19:48 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Kennedy heeft er anders het volste vertrouwen in
Nu nog echt op het veld 4-4-2, en we zijn weer verder op weg om gewoon een 13 in een dozijn club te worden.quote:Voor het eerst meerderheid fans voor 4-4-2
Voor het eerst in de historie kiest een meerderheid van de Ajax fans voor een 4-4-2 systeem als ideale opstelling. Op dit moment geldt dat voor ruim 53% van de opstellingen. Uit alle favoriete opstellingen berekent de computer elke dag een ideale opstelling..
Al zouden ze 4-4-2 spelen en daarmee swingend en aanvallend voetbal spelen boeit het mij niet als ze maar kampioen worden. Liever een goed 4-4-2 systeem dan een kut 4-3-3 systeem.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:32 schreef Schanulleke het volgende:
Laat Huntelaar en die andere Nederlanders maar lekker de kas bij Real leegtrekken.
Ik hoop van harte dat die kutclub zijn licentie nog eens verliest.
Over de formaties trouwens, er wordt nog regelmatig 4-3-3 gespeeld. Geen probleem dus.
Je bedoelt die dertien in een dozijn clubs die wel kampioen worden?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:27 schreef Radegast het volgende:
[..]
Nu nog echt op het veld 4-4-2, en we zijn weer verder op weg om gewoon een 13 in een dozijn club te worden.
Uh, nee.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:06 schreef Suijk het volgende:
[..]
Je bedoelt die dertien in een dozijn clubs die wel kampioen worden?
Wat hij zegt.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:28 schreef Cheiron het volgende:
Boeien. Als je de spelers niet hebt moet je het systeem niet spelen. Tenzij je voor het zoveelste jaar in de marge wilt bljven kutten
Nee hoor, dat komt omdat de spelers niet goed genoeg zijn.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:29 schreef Nashje het volgende:
[..]
Wat hij zegt.
Door dat blijven aankutten met dat heilige kut-4-3-3 zijn we al jaren onsuccesvol.
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:07 schreef TiMPiN het volgende:
Al spelen we 6-3-1, ik wil kampioen worden, dat heilige 4-3-3 kan me aan me reet roesten.
Stam, Davids, Sneijder, Huntelaar en Perez waren inderdaad poep.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:36 schreef Radegast het volgende:
[..]
Nee hoor, dat komt omdat de spelers niet goed genoeg zijn.
Dit verbaast mij nog het meestquote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:29 schreef Nashje het volgende:
Heb overigens die voetbalgids van Elfvoetbal en staan wel wat leuke weetjes in.
- In het seizoen 04/05 hadden wij 2 topscorers: Sneijder en Babel met ieder 7 goals. Wat ontzettend weinig zeg.
Da's waar. Ik was even in de war denk ik. Las in eerste instantie volkomen over 'oefenwedstrijd' heen, dus ik zat al de hele tijd te denken aan die CL game waar we met 2-0 voor stondenquote:
Ah, dat was het probleem. Ajax speelde met vijf spelers. Helder.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:19 schreef Nashje het volgende:
[..]
Stam, Davids, Sneijder, Huntelaar en Perez waren inderdaad poep.
Ook toevallig dat er in die 4-4-2-wedstrijden onder Ten Cate uitstekend werd gespeeld.
AZ heeft ook van mindere spelers vaste krachten gemaakt. 'Niet goed genoeg' is een conclusie als je niets meer weet te zeggen.
Kan niet missen héquote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:29 schreef Nashje het volgende:
. Nu wil ik weten of jullie gelijk wisten dat het over Toby ging na het lezen van de eerste alinea.
Onzin idd.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:57 schreef Dvm86 het volgende:
Ik lees berichten over een mogelijke deal waarin Cvitanich geruild wordt voor Forlin. Ik hoop dat dit niet waar is.
Yepquote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:29 schreef Nashje het volgende:
. Nu wil ik weten of jullie gelijk wisten dat het over Toby ging na het lezen van de eerste alinea.
Je bedoelt dat hij 47 keer over een graspolletje is gestruikeld?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:29 schreef Nashje het volgende:
- Overtredingen gemaakt: Suarez 47
Dario heeft ooit voor River gespeeld, en dan is een overgang naar Boca totaal niet realistisch. Dat is één keer ooit gebeurd, en die man heeft het geweten ook.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:57 schreef Dvm86 het volgende:
Ik lees berichten over een mogelijke deal waarin Cvitanich geruild wordt voor Forlin. Ik hoop dat dit niet waar is.
Resultaat: Kampioenquote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:39 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ah, dat was het probleem. Ajax speelde met vijf spelers. Helder.
Een uitstekenend resultaat halen in een wedstrijd wil nog niet zeggen dat er goed gespeeld is.
waar haal je vandaan dat Dario ooit voor River heeft gespeeldquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 00:21 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dario heeft ooit voor River gespeeld, en dan is een overgang naar Boca totaal niet realistisch. Dat is één keer ooit gebeurd, en die man heeft het geweten ook.
Daarnaast is Telam (de krant) niet betrouwbaar.
Vroeger in de jeugd.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 00:32 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
waar haal je vandaan dat Dario ooit voor River heeft gespeeld
Oh dus dan mogen we het niet hebben over een geruchtje?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 00:44 schreef Aanvoerder het volgende:
Dario een eerlijke kans geven dit seizoen. Dus kappen met die onzin.
Hoe kom je daar dan weer opquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 00:40 schreef Radegast het volgende:
en er zijn schijnbaar 95 spelers die voor zowel Boca als River hebben gespeeld ipv van 1.
Die terugkerende interesse zou je inderdaad iets moeten vertellen. Maar goed, Luque moet dat ook zelf willen. Misschien biedt Malaga wel gewoon minder salaris en zegt Luque daarom zelf nee totdat zijn contrect bij Ajax afgelopen is.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 04:14 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Hoe kom je daar dan weer op
Wel lekker voor elkaar zeg, je speler een 2x een jaar verhuren waarna hij transfervrij overloopt
Kennelijk zien ze daar genoeg in hem, dan zou je er best een transfersommetje aan over mogen houden.
Voor het opheffen van het salarisplafond werden er betere spelers aangekocht lijkt me. En de goede aankopen van nu zitten ook onder dat plafond, dus dat kan ook het argument niet zijn.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 09:39 schreef Pritt het volgende:
Leuk een salarisplafond maar dan trek je de goede spelers nog minder snel aan.
http://www.ajaxonline.org/7900.htmquote:Vrijwel niemand heeft een goed woord over voor de scouting van Ajax. FC Groningen en SC Heerenveen dienen als voorbeeld voor het volgens velen steeds tekortschietende scoutingsapparaat van de meest succesvolle Nederlandse club aller tijden. Heerenveen maakte een miljoenenwinst met de verkoop van Afonso Alves en hetzelfde lijkt te gebeuren met Miralem Sulejmani. Een club als Ajax zou deze talenten toch ook moeten herkennen. Het meest schrijnende voorbeeld voor de Amsterdammers is misschien wel het terughalen van Rasmus Lindgren, die medio 2005 mocht vertrekken en afgelopen januari voor zo'n drie miljoen euro werd teruggekocht.
Het probleem ligt aanvankelijk bij de jeugdopleiding. Op het moment dat er niemand in de jeugd rondloopt die tenminste mee kan komen met het niveau van het eerste elftal, wordt zeker een club als Ajax genoodzaakt verder te kijken dan Amsterdam en omstreken. De 29-jarige Albert Luque is hier een mooi voorbeeld van. Maar uitgerekend de man met het hoogste salaris van de Eredivisie heeft op wedstrijddagen vaker niet dan wel de voetbalschoenen aan. En na eerdere weinig geslaagde transfers als die van bijvoorbeeld Wesley Sonck en Angelos Charisteas begint men zich af te vragen waar de scouting nu eigenlijk mee bezig is.
'Geen enkele buitenstaander verneemt iets van de werkzaamheden van Hans van der Zee' April vorig jaar leek Ajax een goede slag te slaan met het aantrekken van PSV-scout Hans van der Zee. Hij zou per 1 juli 2007 in dienst treden, had natuurlijk veel informatie overgehouden uit zijn PSV-tijd en had vooral internationaal gezien een goed oog voor talent. Ook doorliep de nu 52-jarige Van der Zee de gehele jeugdopleiding van Ajax en werkte hij eerder als hoofdtrainer van Sparta en FC Volendam. AZ trok hem in 1999 aan als technisch directeur en van 2001 tot het moment dat hij bij Ajax in dienst trad was Van der Zee scout bij PSV. Voor de toenmalige bondscoach van Australië, Guus Hiddink, maakte de voetbalman ook nog eens analyses van de tegenstander. Ajax haalde een alleskunner binnen.
Nu, april 2008, zullen velen zich afvragen of Hans van der Zee eigenlijk nog wel in dienst is van Ajax. Geen enkele buitenstaander verneemt iets van de werkzaamheden van de scout. In de tijd dat Van der Zee voor PSV werkte, haalden de Eindhovenaren spelers als Jefferson Farfán, Heurelho Gomes en Carlos Salcido. Piet de Visser ontdekte veel van deze Zuid-Amerikanen en heeft een enorm netwerk, maar Van der Zee liep daar ook tussen.
Eind november vorig jaar werd bekendgemaakt dat Ajax gebruik ging maken van het zogeheten 'Scout7', een analysesysteem. Topclubs als Manchester United en Schalke 04 maakten al langer gebruik van dit systeem en ook PSV was er vlug bij. Van Geel was lovend over het nieuwe hulpmiddel, de database alleen al was volgens hem een meerwaarde aangezien deze iedere speler op de wereld kent. Het mag dan op z'n minst vreemd worden genoemd dat in de winterstop ex-Ajacied Lindgren wordt teruggekocht. Binnen een paar maanden had Ajax immers twee keer een op het oog goede slag geslagen met het aantrekken van Van der Zee en het aanschaffen van Scout7. En aangezien PSV al langer gebruikmaakte van Scout7, zal Van der Zee niet op het verkeerde knopje hebben gedrukt om zijn spelersbevindingen meteen bij de leiding in Amsterdam aan te laten komen.
'Luka Modric kon een paar seizoenen geleden worden opgehaald voor misschien wel een vijfde van de vijftien miljoen euro die zijn club Dinamo Zagreb een paar maanden geleden vroeg' Ook worden vraagtekens gezet bij de snelheid van handelen door de scouting en de td. Luka Modric kon een paar seizoenen geleden worden opgehaald voor misschien wel een vijfde van de vijftien miljoen euro die zijn club Dinamo Zagreb een paar maanden geleden vroeg. Nu kon die transfersom wel opgehoest worden, zeker na de transfers van Wesley Sneijder en Ryan Babel afgelopen zomer, maar het probleem was dat clubs als Barcelona ook al werden gelinkt aan de Kroaat. Wanneer dat stadium wordt bereikt, neemt de kans dat een speler alsnog voor Ajax kiest over het algemeen niet toe.
Ook was er tijdens de afgelopen winterstop interesse in de nu 24-jarige Branislav Ivanovic. De toenmalige verdediger van Lokomotiv Moskou genoot echter ook al belangstelling van een aantal Italiaanse topclubs. Uiteindelijk koos de Serviër voor Chelsea. Opnieuw stond Ajax met lege handen. Het is zaak voor een club als Ajax tijdig dit soort spelers te ontdekken, zodat het de echte Europese top voor is. Op financieel gebied zijn grootmachten als Internazionale en Manchester United niet meer in te halen.
Ook het recent uitgekomen rapport van de commissie-Coronel vindt de scouting tekortschieten. Volgens de commissie, die tientallen mensen interviewde met een Ajax-heden of -verleden, is het werkoverleg van en met de scouts in de afgelopen tien jaar niet altijd even goed geweest. "Daardoor is een bepaald aantal transfers afgerond bij welke de scouting niet of te weinig betrokken werd." ... "Uit onderzoek blijkt dat spelers die van buiten worden aangetrokken bij Ajax minder rendement en een lager slagingspercentage opleveren dan zelf opgeleide spelers." Er is in de afgelopen tien jaar slechts één periode geweest (2000/2001) dat Ajax talentvolle spelers haalde die uitgroeiden tot belangrijke waarden, vindt de commissie.
Leo Beenhakker was op dat moment technisch directeur, Co Adriaanse hoofdtrainer. Wellicht heeft Beenhakker een beter oog voor talent dan de hele scoutingstaf van dit moment, maar volgens het rapport-Coronel wordt er gewoonweg niet gecommuniceerd met scouting. Onder Beenhakkers leiding werden spelers als Cristian Chivu, Zlatan Ibrahimovic en Maxwell aangetrokken. Deze spelers groeiden allen uit tot belangrijke pionnen binnen het elftal en hebben niet voor niets transfers naar grote clubs verdiend.
'Nu Van Geel zo onder druk staat, neemt Van Basten wellicht het zekere voor het onzekere' Ronald Koeman heeft als hoofdtrainer ook Leo Beenhakker nog meegemaakt als td. Later nam Louis van Gaal het stokje van Beenhakker over, maar Van Gaal kon het niet vinden met Koeman en andersom. Koeman maakte, met Van Gaal als td, steeds meer naam als trainer die verkeerde aankopen deed. Normaal gesproken legt de td contacten met clubs en spelers over een eventuele transfer. De hoofdtrainer neemt de uiteindelijke beslissing. Daarom is het moeilijk als de personen op deze essentiële posities niet met elkaar door een deur kunnen.
Marco van Basten is aanstaand hoofdtrainer en pakt het tot op heden op zijn geheel eigen manier aan. Hij reist stad en land af, op zoek naar samenwerkingsverbanden en spelers. Volgens de normale gang van zaken zijn dit meer taken voor in dit geval Martin van Geel en de scouting. En nu Van Geel zo onder druk staat, neemt Van Basten wellicht het zekere voor het onzekere. Van Basten wordt immers afgerekend op de gehaalde spelers onder zijn bewind. Hij wilde met eigen ogen zien hoe Ajax in elkaar zit, voordat Cruijff ingrijpende veranderingen door zou voeren. De vraag is of Van Basten nu niet zelf de scouting en de td negeert, terwijl hij zelf eerst wilde zien hoe zij functioneerden.
Schrijnend? Ik vind het juist een perfect voorbeeld van dat talenten de tijd moeten krijgen zonder al te veel druk. En dat lukt veel beter bij een Groningen en Heerenveen, dan bij Ajax. Dat ís gewoon zo.quote:Het meest schrijnende voorbeeld voor de Amsterdammers is misschien wel het terughalen van Rasmus Lindgren, die medio 2005 mocht vertrekken en afgelopen januari voor zo'n drie miljoen euro werd teruggekocht.
Interviewer: Wat moet Ajax verbeteren ten opzichte van het vorige seizoen?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 11:33 schreef TheJanitor het volgende:
http://www.nos.nl/nosstudiosport/beeld_en_geluid/index.html
8 minuten lang interview met Suarez, in het Spaans. Wel leuk dat Martens ook aanvoerder van Ajax kan zijn( Mensen die opletten als ze het filmpje kijken weten wat ik bedoel ).
Dus jij suggereert dat de beleidsmakers kozen voor spelers zoals Kennedy, Charisteas en Rommedahl, terwijl tips van scouts over spelers van het kaliber Chivu en Zlatan naar de prullenbak verwezen werden?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 11:33 schreef Nashje het volgende:
Ik vind het zo'n makkelijk gezeik allemaal op de scouting. Die gasten doen hun werk écht wel hoor, maar of er naar hun wordt geluisterd is een tweede.
[..]
Ja hoezo martens?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 11:33 schreef TheJanitor het volgende:
8 minuten lang interview met Suarez, in het Spaans. Wel leuk dat Martens ook aanvoerder van Ajax kan zijn( Mensen die opletten als ze het filmpje kijken weten wat ik bedoel ).
Je weet niet of Suarez het op deze manier zegt. Vertalingen zijn altijd een beetje anders. Maar er zijn wel vaker dit soort opmerkingen te horen. Suarez zegt ook dat Jans en Jol boos worden als het niet loopt en er iets aan doen. Waarmee hij dus indirect zegt dat Van Basten dit niet heeft gedaan.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 11:47 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Interviewer: Wat moet Ajax verbeteren ten opzichte van het vorige seizoen?
Suarez: Ze hebben de trainer al vervangen.
Volgens mij was de transfersom ook nog eens 1,5 miljoen euro. Maar dit toont wel aan dat Ajax wat vaker spelers die er net tussenin vallen, moet verhuren. En niet alleen de mensen als Ogararu en Luque, waarvan hun vertrek nog slechts een kwestie van tijd is.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 11:33 schreef Nashje het volgende:
Ik vind het zo'n makkelijk gezeik allemaal op de scouting. Die gasten doen hun werk écht wel hoor, maar of er naar hun wordt geluisterd is een tweede.
[..]
Schrijnend? Ik vind het juist een perfect voorbeeld van dat talenten de tijd moeten krijgen zonder al te veel druk. En dat lukt veel beter bij een Groningen en Heerenveen, dan bij Ajax. Dat ís gewoon zo.
Suarezquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 11:33 schreef TheJanitor het volgende:
Absoluut als hij weg wil daar.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 12:15 schreef kevin6188 het volgende:
Janko heeft ruzie met Stevens en wil weg, moet Ajax daar naar hengelen?
Ik heb het een paar keer nageluisterd maar dacht echt dat hij martens zei. Maarten is wel logischer inderdaadquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 11:54 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Hij zegt Urby of MAARTEN (Stekelenburg dus). Vertaling: Martens
Gisteren om 17:35 in Marca.quote:
The staff of Real Madrid and is taking shape and it seems that, finally, the so-called 'Operation Exit' is a reality. The output of the Olympique Marseilles Heinze has shown the way to the rest of potential discards Pellegrini. As advances the mark in its daily edition today, Huntelaar, Sneijder or Torres could be the following.
After almost be done by signing your posteriormete sound like Stuttgart and reinforcement of Tottenham, the Dutch Huntelaar could be back in the orbit of Ajax. The Dutch team is ready to offer 10 million euros for the striker over a clause that would pay the other 10 to Real Madrid in the case of Ajax to sell it again after the World Cup.
Huntelaar is ready to lose money if it is to return to his club for a lifetime
Is the offer you're willing to put on the table the team Amsterdam to remember that it would receive 7 million euros in Madrid where he passed to any other club. Huntelaar, meanwhile, not bad eyes would go home. The Dutchman is aware that Real Madrid will have no opportunity to play regularly throughout the season to participate in the upcoming World of South Africa.
The 'Hunter' said no to Stuttgart for a sporting and economic issue, but is willing to lose money if it is to return to his club for a lifetime.
Ik denk dat KJH te trots is om terug te keren naar Ajax.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 12:57 schreef kevin6188 het volgende:
Als Huntelaar eind augustus nog geen club heeft gevonden, keert hij terug naar Ajax. Die durf ik wel aan. Het wordt Ajax, of een club als Arsenal of Tottenham.
Dat blijkt vooralsnog niet uit de berichten die nu naar buiten komen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 13:00 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik denk dat KJH te trots is om terug te keren naar Ajax.
Als hij eind augustus de keuze heeft tussen de bank van real en Ajax, dan is de keuze snel gemaakt. In Amsterdam weet iedereen wat hij kan; het is alles behalve een schande om zo snel terug te keren. Het is schandalig hoe Real spelers behandelt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 13:00 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik denk dat KJH te trots is om terug te keren naar Ajax.
Want anders zal Ricky van Wolfswinkel worden geselecteerd? Huntelaar gaat hoe dan ook naar het WK, de enige vraag is of hij zich komend seizoen naar een basisplaats in Oranje kan spelen of niet. En gezien Bert van Marwijk een Dirk Kuijt aanbidder is, is die kans sowieso al niet al te groot.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 13:04 schreef bloodysunday het volgende:
Huntelaar moet wel naar een club toe en veel spelen al wil hij een kans maken op het WK.
Nogmaals, stel dat Huntelaar een jaar op de bank zit, wie zal in hemelsnaam als goalgetter met Oranje naar het WK gaan? Daarnaast, als Real hem niet kan verkopen zal er echt wel een club zijn die hem een jaar wil huren.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 13:09 schreef kevin6188 het volgende:
Vroeg of laat wordt er voor de financiën echt wel een oplossing gevonden als een terugkeer naar Ajax een reële of misschien zelfs wel de enige mogelijkheid is voor een plek in de WK-selectie. Als Huntelaar niet speelt, wordt hij niet geselecteerd. Dat weet hij zelf ook.
Een kans zie ik meer als basisplaats en (veel) spelen op het WK. Je kan wel mooi mee genomen worden naar het WK en op de bank belanden maar dat zie ik niet echt als een kans krijgen daar.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 13:05 schreef twi het volgende:
[..]
Want anders zal Ricky van Wolfswinkel worden geselecteerd? Huntelaar gaat hoe dan ook naar het WK, de enige vraag is of hij zich komend seizoen naar een basisplaats in Oranje kan spelen of niet. En gezien Bert van Marwijk een Dirk Kuijt aanbidder is, is die kans sowieso al niet al te groot.
Huntelaar is te trots, en Ajax heeft uberhaupt die 10 miljoen niet. Tenzij de 7 miljoen die we van Real zouden krijgen ervan af wordt getrokken. En Real is toch echt niet op hun achterhoofd gevallen om een speler voor 3 miljoen te verkopen.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 12:15 schreef kevin6188 het volgende:
Janko heeft ruzie met Stevens en wil weg, moet Ajax daar naar hengelen?
Bij ajax is hij wel zeker van een basisplaatsquote:Marc Janko wil Red Bull Sazburg verlaten als hij niet meer in de basisopstelling wordt opgesteld.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 13:13 schreef twi het volgende:
[..]
Nogmaals, stel dat Huntelaar een jaar op de bank zit, wie zal in hemelsnaam als goalgetter met Oranje naar het WK gaan? Daarnaast, als Real hem niet kan verkopen zal er echt wel een club zijn die hem een jaar wil huren.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 13:19 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
[..]
Bij ajax is hij wel zeker van een basisplaats?
Dan is die gewoon de sjaak en staat kuyt in de spits op 't wkquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 13:13 schreef twi het volgende:
[..]
Nogmaals, stel dat Huntelaar een jaar op de bank zit, wie zal in hemelsnaam als goalgetter met Oranje naar het WK gaan? Daarnaast, als Real hem niet kan verkopen zal er echt wel een club zijn die hem een jaar wil huren.
Dan nog, als hij bij ajax komt en straks geen basisplaats heeft ondanks hij er is Oostenrijk 40 goals ingeschoten heeft komt op hetzelfde neer alleen kan hij hier vechten voor een nieuwe kans.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 13:22 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Dat is iets heel anders dan bij dezelfde club blijven, die geen nieuwe spits heeft aangetrokken en ineens gewisseld worden of op de bank beginnen als je het seizoen ervoor 40 goals hebt gescoord. Kom op zeg.
Gast, hij zegt toch nergens dat hij niet wil vechten voor een nieuwe kans? Het is gewoon onzin om naar het tweede plan te worden verwezen als Janko zich meer dan heeft bewezen op het niveau van Red Bull. Dat Stevens loopt te kutten en misschien zijn spits wegjaagt, moet hij lekker zelf weten. Maar om nu te gaan lopen janken dat Janko een basisplek bij Ajax eist, dat slaat gewoon nergens op.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 13:25 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Dan nog, als hij bij ajax komt en straks geen basisplaats heeft ondanks hij er is Oostenrijk 40 goals ingeschoten heeft komt op hetzelfde neer alleen kan hij hier vechten voor een nieuwe kans.
quote:'Boca Juniors en River Plate strijden om Cvitanich'
Geschreven op zaterdag, 1 augustus om 13:01
De uitgesproken wens van Boca Juniors-coach Alfio Basile om nog een aanvaller aan zijn selectie toe te voegen, heeft heel wat teweeg gebracht in Argentinië. Volgens diverse media uit het Zuid-Amerikaanse land is namelijk Ajacied Dario Cvitanich een van de kandidaten om de erfenis van Rodrigo Palacio op zich te nemen. De oud-speler van Banfield is echter ook in beeld bij Néstor Gorosito, hoofdtrainer van River Plate.
Na de nederlaag tegen Manchester United in het kader van de Audi Cup benadrukte Basile dat hij de komst van een trefzekere aanvaller nodig acht, om naast Martín Palermo te acteren. Volgens het persbureau Télam hebben de eerste gesprekken tussen Basile en technisch directeur Carlos Bianchi al plaatsgevonden, en kreeg de coach te horen dat een aanvaller alleen mogelijk is als er een speler verkocht wordt.
Daaruit hebben de Argentijnse media geconcludeerd dat Cvitanich, op huurbasis, mogelijk deel zal uitmaken van een eventuele transfer van Juan Forlín naar Amsterdam. De verdediger zou afgelopen week in München met een delegatie van Ajax hebben gesproken, en de oversteek naar Europa willen maken. De 21-jarige verdediger wordt ook begeerd door enkele verenigingen uit Italië en Spanje.
Cvitanich heeft een redelijk eerste seizoen bij Ajax achter de rug. De 25-jarige Argentijn kwam mede door blessureleed maar tot achttien competitiewedstrijden maar wist daarin wel negen keer te scoren. In zijn laatste twee seizoenen bij Banfield liet Cvitanich al met tien en negentien treffers in scorend opzicht van zich spreken. Het contract van de aanvaller in de Amsterdam ArenA loop nog vier seizoenen door.
Heb ik volgens mij ook nooit gezegd, jij zegt volgens mij dat Ajax misschien naar hem moet gaan hengelen. Waarop ik zeg of hij hier dan wel een basisplek krijgt. Dat hij eist naar een basisplek bij ajax heb ik geen 1x gezegd.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 13:29 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Gast, hij zegt toch nergens dat hij niet wil vechten voor een nieuwe kans? Het is gewoon onzin om naar het tweede plan te worden verwezen als Janko zich meer dan heeft bewezen op het niveau van Red Bull. Dat Stevens loopt te kutten en misschien zijn spits wegjaagt, moet hij lekker zelf weten. Maar om nu te gaan lopen janken dat Janko een basisplek bij Ajax eist, dat slaat gewoon nergens op.
En doet op het moment totaal niet ter zake.
Lijkt me niet, anders hadden ze hem wel gratis laten gaan.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 13:44 schreef Kremers het volgende:
Luque is nogmaals verhuurt aan MalagaZijn ze i.i.g. van dat salaris af
Dat laatste weten we niet. Maar dat eerste is toch overduidelijk?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 11:49 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Dus jij suggereert dat de beleidsmakers kozen voor spelers zoals Kennedy, Charisteas en Rommedahl, terwijl tips van scouts over spelers van het kaliber Chivu en Zlatan naar de prullenbak verwezen werden?
Tuurlijk, maar het lijkt me logischer dat de aankoop van dit soort spelers een gevolg was van het falende scoutingsbeleid, dan dat het bestuur dergelijke spelers liever wilde dan jong (buitenlands) talent.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:01 schreef Radegast het volgende:
[..]
Dat laatste weten we niet. Maar dat eerste is toch overduidelijk?
Hij heeft er toch een hoop in het netje weten te leggen. Ik denk niet dat je er zoveel inlegt als je er niks van bakt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 13:08 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Why? Ajax moet niet teveel meer in die hypes trappen.
Feit is natuurlijk wel dat er de laatste jaren alleen maar 'zekere' aankopen zijn geweest.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:16 schreef Chadi het volgende:
Dat hele scouting verhaal is lastig. Je weet namelijk niet of de scouting gefaald heeft of dat de input er wel was maar de uitwerking niet. Niemand die het hier weet.
Milan zit krap bij kas.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 15:05 schreef Wooldoor het volgende:
Dat gedoe met Huntelaar zal ook nog wel van AC milan afhangen, Huntelaar is een perfecte spits voor Milan. Zolang die geen nieuwe spits hebben voor het eind van de transferperiode zullen ze alles waarschijnlijk op Huntelaar gaan zetten.
Als ze met een verassing komen moeten ze inderdaad een beetje huiverig zijn, daar kun je voetbaltechnisch weinig van verwachten.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:53 schreef Radegast het volgende:
Zo'n Manucharyan komt als jong talent naar Ajax, en maakt het niet.
Slecht gescout? Voetballen kan 'ie wel. Begeleiding deugt niet? Of ligt het aan de speler zelf? Blijft een risico om zulke jonge buitenlandse jongens te halen. Je kunt een heel lange lijst maken met namen die het niet gemaakt hebben.
Ik snap ook wel dat iemand die verantwoordelijk is voor het technische beleid dan een beetje twijfel heeft als de scouting weer komt met een verassing uit een ver oord.
Koemanquote:Ronald Koeman is niet rouwig om het vertrek van Demy de Zeeuw. De trainer van AZ vindt David Mendes da Silva een completere speler.
Als trainer van Ajax werkte Koeman al met Mendes da Silva. "Hij moest toen opboksen tegen Nigel de Jong, Wesley Sneijder en Rafael van der Vaart. Dat waren zijn concurrenten", aldus de trainer in het AD. "Hij had liesklachten, zag dat er bij Ajax een enorm hoge handelingssnelheid werd gevraagd en daar had hij in het begin gewoon problemen mee. Maar David is gegroeid. Het feit dat hij nu Oranje-international is, zegt eigenlijk alles."
Bij AZ gaat Mendes da Silva op de plek spelen van de naar Ajax vertrokken De Zeeuw. "David is als speler compleet. Hij is snel, heeft een fysieke inbreng en zorgt voor power in de ploeg. Verdedigend is hij ook beter dan De Zeeuw. Ooit deed ik bij Ajax ook nauwelijks een beroep op Jason Culina als spits. Maar later bij PSV was ik blij dat ik hem had. Niet elke speler kan er aan het begin van zijn loopbaan al staan. Dat zie ik nu bij Mendes ook. Voor dit AZ is hij nu heel belangrijk", besluit Koeman.
Hebben ze een grote schuld dan? Met de verkoop van Kaka en Berlusconi achter de schermen zou je dat namelijk niet verwachten.quote:
Vorig jaar hadden ze een schuld van 25 miljoen geloof ik. En daar kwam dan nog het missen van CL bij.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 15:34 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Hebben ze een grote schuld dan? Met de verkoop van Kaka en Berlusconi achter de schermen zou je dat namelijk niet verwachten.
Mido 4, Zlatan 10, Maxwell en Trabelsi onbekend, Pienaar gratis.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 15:43 schreef Chewbalhaar het volgende:
ivm dat stukje over de scouting: hoeveel hebben topaankopen van Beenhakker destijds gekost? Leuk dat hij nu bij Feyenoord zit natuurlijk, maar ik verwacht nog niet dat Feyenoord de komende jaren zulke spelers af kan leveren eigenlijk.
Goede keuze.quote:Jol laat Oleguer buiten selectie
AMSTERDAM - Trainer Martin Jol heeft Oleguer buiten de selectie van Ajax voor de uitwedstrijd van zondag bij FC Groningen gelaten. Ook Rasmus Lindgren hoort niet bij de eerste keus van de oefenmeester uit Den Haag. Gabri mist het eerste competitieduel omdat hij een achillespeesblessure heeft.
Zlatan 8 toch?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 15:48 schreef Radegast het volgende:
Zlatan 10
Steekquote:Maarten Stekelenburg
Gregory van der Wiel
Jan Vertonghen
Thimothée Atouba
Urby Emanuelson
Miralem Sulejmani
Ismaďl Aissati
Kenneth Vermeer
Bruno Silva
Luis Suarez
Rob Wielaert
Toby Alderweireld
Dario Cvitanich
Eyong Enoh
Vurnon Anita
Dennis Rommedahl
Mitchell Donald
Siem de Jong
Demy de Zeeuw
Wat heeft Jol verdomme toch tegen Ramus? Het is ronduit lachwekkend dat 1e klas prutsers als Sno en Kennedy, welke allang in Rotterdam gedumpt hadden moeten worden, steeds maar de voorkeur krijgen. Ongelooflijk.quote:Ook Rasmus Lindgren hoort niet bij de eerste keus van de oefenmeester uit Den Haag.
Vertonghen gaat op linksback denk ik zoquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 16:13 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Hij zal wel met Alderweireld-Vertonghen als centraal verdedigingsduo beginnen.
Die zitten ook niet bij de selectie?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 16:16 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Wat heeft Jol verdomme toch tegen Ramus? Het is ronduit lachwekkend dat 1e klas prutsers als Sno en Kennedy, welke allang in Rotterdam gedumpt hadden moeten worden, steeds maar de voorkeur krijgen. Ongelooflijk.
Dat was ik even vergeten inderdaad. Misschien probeerde ik mezelf gerust te stellen door Wielaert niet in de opstelling te zettenquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 16:16 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Vertonghen gaat op linksback denk ik zoAangezien Atouba nog niet 100% is
Lindgren is een leuke bankzitter maar meer ook niet. Heb het ook nooit in hem zien zitten. Sno en Kennedy zijn toch ook niet geselecteerd?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 16:16 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Wat heeft Jol verdomme toch tegen Ramus? Het is ronduit lachwekkend dat 1e klas prutsers als Sno en Kennedy, welke allang in Rotterdam gedumpt hadden moeten worden, steeds maar de voorkeur krijgen. Ongelooflijk.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 16:24 schreef Cavalier1 het volgende:
Vertonghen heeft aangegeven het liefst op het middenveld te spelen. Is er een kans dat hij daar komt te spelen (als Atouba fit is)?
Volgens Jol zaten er verrassingen aan te komen, dus inderdaad. Waarom Donald niet?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 16:27 schreef Gabbylicious het volgende:
Sulejmani speelt wel hoor.
Enoh heb ik de hele voorbereiding amper gezien, zal me niks verbazen als hij niet speelt. Gabri nog steeds niet fit btw?
En hoezo zou Donald niet spelen?
Zoiets, denk ik.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 16:14 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Zlatan 8 toch?
[..]
Steek
Van der Wiel - Wielaert - Alderweireld - Vertonghen
---------De Zeeuw
- Aissati - Emanueson
Suarez - Cvitanich - Sulejmani
Anita moet je er sowieso buiten laten, hij viel vorige week al week in week uit door de mand.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 16:31 schreef TheJanitor het volgende:
Waarom Oleguer niet bij de selectie? Echt onbegrijpelijk, zoveel centrale verdedigers hebben we ook weer niet, laat dan Anita erbuiten of De Jong, die voegen helemaal niets toe.
Dan zou het me niet verbazen als hij op een vertrek gaat azen. Als er een mooie club komt voor hem.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 16:28 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Lijkt me sterk met Enoh, Gabri en De Zeeuw als concurrent. Ik vind Vertonghen een prima speler, maar verdedigende spelers hebben we momenteel een overschot aan.
volgend wiki idd 8,4quote:
Eigenlijk is Vertonghen op dit moment de ideale twaalfde man.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 16:35 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Dan zou het me niet verbazen als hij op een vertrek gaat azen. Als er een mooie club komt voor hem.
Hoort gewoon in de basis. Desnoods ten koste van Urby.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 16:43 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Eigenlijk is Vertonghen op dit moment de ideale twaalfde man.
Ik heb ook nooit begrepen hoe hij tot zoveel wedstrijden is gekomen bij Barcelona.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 16:44 schreef Ritmo het volgende:
Opvallend, van Olgeguer. Van basisplek in de CL-finale naar de tribune bij Ajax.![]()
"Jammer, maar volgende keer beter! Kop op en borst vooruit! Wij zijn Ajax!"quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 16:48 schreef Dr.Daggla het volgende:
Precies op tijd terug van mn vakantie... Lang genoeg moeten wachten, kom maar op met die wedstrijd...
Overigens kan ik de eerste posts al wel weer raden mochten we punten laten liggen.
Gelukkig hoef ik het niet meer op fok te volgen dit jaar, maar kan ik het overal zien via My Football appquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 16:48 schreef Dr.Daggla het volgende:
Precies op tijd terug van mn vakantie... Lang genoeg moeten wachten, kom maar op met die wedstrijd...
Overigens kan ik de eerste posts al wel weer raden mochten we punten laten liggen.
We wonnen de CL met 2 rechtspoten centraalquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 16:39 schreef Gabbylicious het volgende:
Vertonghen linksback is niet goed. Het is ongelooflijk hoe niet uitgebalanceerd met name de verdediging is.
We hebben geen ENKELE linkspoot centraal. Dat is belachelijk! De basis ligt er niet eens, laat staan dat je een team kan later excelleren.
knuffelbeer van de club met z'n Catalaanse achtergrond.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 16:46 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit begrepen hoe hij tot zoveel wedstrijden is gekomen bij Barcelona.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 16:14 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Zlatan 8 toch?
[..]
Steek
Van der Wiel - Wielaert - Alderweireld - Vertonghen
Enoh - De Zeeuw - Aissati - Emanueson Donald (Zeer jammer dat urby toch altijd weer de voorkeur krijgt)
Suarez - Cvitanich Sulejmani
Ik dacht meer aan het HW-esque "ER LIEPEN WEER 11 ZAKKEN HOOI OP HET VELD WAT ZUIGEN ZE TOCH SEIZOEN IS NU AL VERLOREN. JOL OPROTTEN [INSERT NAAM] STOND WEER (of niet) IN DE BASIS.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 16:50 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
"Jammer, maar volgende keer beter! Kop op en borst vooruit! Wij zijn Ajax!"
Zoiets?
We hoeven toch ook niet alleen maar positief te zijn bij slecht spel dit seizoen?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 16:54 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan het HW-esque "ER LIEPEN WEER 11 ZAKKEN HOOI OP HET VELD WAT ZUIGEN ZE TOCH SEIZOEN IS NU AL VERLOREN. JOL OPROTTEN [INSERT NAAM] STOND WEER (of niet) IN DE BASIS.
Zoiets.
Waarom Enoh in de basis?quote:
je vergeet een opmerking waarin hij zegt dat hij het al gezegd had en hij gelijk had en de rest in dit topic nietquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 16:54 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan het HW-esque "ER LIEPEN WEER 11 ZAKKEN HOOI OP HET VELD WAT ZUIGEN ZE TOCH SEIZOEN IS NU AL VERLOREN. JOL OPROTTEN [INSERT NAAM] STOND WEER (of niet) IN DE BASIS.
Zoiets.
Na 1 wedstrijd heeft het alleen heel weinig zin, zeker als Grunn uit je eerste wedstrijd is.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 16:55 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
We hoeven toch ook niet alleen maar positief te zijn bij slecht spel dit seizoen?
In ieder geval de maandag en dinsdag ja, daarna is ie meestal weer wegquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 16:57 schreef Silenus het volgende:
Als Ajax zondag verliest blijf ik hier een week weg.
Ja, hij was onder Van Basten wsl ook doorgebroken als ie die megab;lessure niet had opgelopen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 16:58 schreef Ritmo het volgende:
Is die Donald echt zo goed bezig? Vond Urby vorig seizoen zeer aardig spelen, maar Donald streeft hem voorbij als ik het zo lees. Verder weinig van het AT enzo meegekregen.
Soort van zelfverdediging.. Ik ga uit van een gelijkspelletje.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:00 schreef RayMania het volgende:
Ik heb het eigenlijk al ingecalculeerd dat we morgen, vrij kansloos, verliezen!
Ik denk toch eerder aan een zakelijke 1-2 overwinning.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:00 schreef RayMania het volgende:
Ben benieuwd. In elk geval tenminste een keer een beetje een kerel ipv zo'n mietje van 60 KG.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:00 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, hij was onder Van Basten wsl ook doorgebroken als ie die megab;lessure niet had opgelopen.
Ik denk dat ie dit seizoen wel een basisspeler wordt iig..
Overigens kan Donald ook andere posities dan die van Urby.
Whatquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 16:39 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
volgend wiki idd 8,4
daarentegen zeggen ze daar ook dat Feyenoord 6 miljoen voor Cissé heeft betaald, en Lazovic staat er nergens bij terwijl het laagste bedrag in die lijst 5 miljoen is.
Nummer Naam speler Van club Naar club Bedrag in miljoenen euro Jaar
4 Nikos Machlas Vitesse AFC Ajax ¤ 8,6 [3] 1999
8 Ferdi Vierklau Tenerife AFC Ajax ¤ 7,3 [3] 1998
Dan wel met een zeer verdedigend ingestelde linksback en een voorstopper die vrijwel altijd doorschoof.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 16:52 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
We wonnen de CL met 2 rechtspoten centraal
Nee, speciaal voor voetbaltransfers was toen stiekem al de euro ingevoerd, zonder dat iemand daar wat vanaf wist.quote:
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:00 schreef RayMania het volgende:
Wtf is er aan de hand?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:00 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Soort van zelfverdediging.. Ik ga uit van een gelijkspelletje..
Ja, NEC-thuis, daar pist elke club toch overheen. (Okay, jullie de afgelopen twee jaar nietquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:04 schreef Ritmo het volgende:
[..]
[..]
Wtf is er aan de hand?In het Feyenoord-topic gaan we uit van een mooie wedstrijd en winst en hier gaan ze uit van verlies of een gelijkspel? Omgekeerde wereld.
Maar maandag/volgende week kan het weer andersom zijn.
Feyenoord begint thuis tegen een NEC dat je kunt inschatten op een 11e/12e plek dit seizoen, waar nog eens bij komt dat een speler van NEC zorgt voor ophef vanwege werkweigering. Ajax moet een van de lastigere uitwedstrijden spelen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:04 schreef Ritmo het volgende:
[..]
[..]
Wtf is er aan de hand?In het Feyenoord-topic gaan we uit van een mooie wedstrijd en winst en hier gaan ze uit van verlies of een gelijkspel? Omgekeerde wereld.
Groningen uit is geen RKC hequote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:04 schreef Ritmo het volgende:
[..]
[..]
Met een nulletje erbij voor nop.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:24 schreef Dr.Daggla het volgende:
Heeft De Zeeuw de 4 gekregen btw?
WTF WTF.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:28 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Met een nulletje erbij voor nop.
Zelfde nummer als bij AZ.quote:
Ja dat klopt, maar dat was omdat hij van Ajax alleen maar een getal boven de 34 mocht kiezen....quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:40 schreef Sethje het volgende:
Hij had zoiets gezegd als dat ie bij az het dubbele had als bij gae ( 10->20) en nu bij ajax het dubbel als bij az
Ik denk dat Jol het niet zo ziet zitten in onze Catalaanse vriend.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:47 schreef bloodysunday het volgende:
Waarom Oleguer niet geselecteerd? Als Alderweireld dan maar speelt ipv Wielaert.
Je zou bijna verwachten dat ze nog een 4 willen halen...quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:46 schreef tha_dark het volgende:
[..]
Ja dat klopt, maar dat was omdat hij van Ajax alleen maar een getal boven de 34 mocht kiezen....
Hoop 't niet vind Oleguer toch wel een goede speler ik hoop dat hij weer snel een basiskracht wordquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:59 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik denk dat Jol het niet zo ziet zitten in onze Catalaanse vriend.
Nee hoor, met Alderweireld.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:13 schreef Chadi het volgende:
Met Oleguer centraal verliezen we het minst..
inkopper
9 Is alleen open omdat Cvita die niet wou.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:50 schreef Gabbylicious het volgende:
4 en 9 nog open dus.
Forlin en Huntelaar aub.
Hoe ging jullie voorbereiding eigenlijk?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:24 schreef Prosac het volgende:
Veel plezier morgen, ik teken voor een gelijkspelletje en hoop op winst, al zit verlies er het dikst in helaas.
En Suarezquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:11 schreef Silaz het volgende:
[..]
9 Is alleen open omdat Cvita die niet wou.
Alleen verloren van een of ander Grieks niemendalletje. Iets met omgekochte scheidsrechter enzoquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:27 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Hoe ging jullie voorbereiding eigenlijk?.
Geen idee, kwam haar tegen op Ajaxshowtime, maar ze is Fok! waardigquote:
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 20:35 schreef Aanvoerder het volgende:
Ik zie voetbal, ik zie tieten, maar waar is het bier den?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-link verwijderd, niet terugplaatsen-
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |