Via mij???quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:39 schreef Mooiiiiiii het volgende:
[..]
Wil je svp uitleggen via pb hoe ik het op kan slaan en eventueel kan bewaren.love you
Arrogantie ten topquote:
Bron: Bruno.nlquote:Eerste column van Amanda Balk!
03-08-2009 09:40:12
Het einde van de Gouden Kooi was pas het begin voor Amanda Balk. De vrolijke blondine werkt sinds het einde van de show, alweer een jaar geleden, keihard aan haar carrière. Ze brengt binnenkort haar allereerste single Bye Boy uit, werkt aan een tweede kalender en vanaf nu is ze de kersverse columniste van Bruno.nl.
Wat fijn om weer lekker mijn column te schrijven, ik heb er erg veel zin in en ik hoop dat jullie het ook allemaal leuk vinden. Om te beginnen wil ik jullie laten weten dat het ontzettend goed met mij gaat. Ik zit lekker in mijn vel en ben nog steeds helemaal verliefd op Nick. Deze eerste column komt vanuit Spanje, omdat ik al een aantal weken aan het touren ben met mijn vriendje, die dj is. Hij heeft deze zomer vijf dagen in de week buitenlandse boekingen door vele plaatsen in Europa. Ik ga drie van de vijf dagen mee, want we kunnen niet zo lang zonder elkaar. Hihi.
Meer dagen kan ik ook niet mee, want ik heb natuurlijk mijn eigen werkzaamheden in Nederland. Het valt me nu echter op dat het leven van een dj zwaar is. Het is draaien op feesten, vliegtuig in en vliegtuig uit. Vorige week waren wij in Lloret de Mar, samen met zijn collega´s Sunnery en Ryan. Een paar uren voordat ze weer moesten draaien, kregen we honger en zijn we op zoek gegaan naar een goed restaurant waar we even snel wat gezonds konden eten. Een goede maaltijd blijft belangrijk. Na tien keer heen en weer lopen op de boulevard, viel de keuze op een Hollands restaurant.
Een goeie Hollandse maaltijd is nooit verkeerd, want door alle drukte komt het daar deze zomer weinig van. We wilden wel snel eten, daarom bestelden we meteen. Maar wat ons werd voorgeschoteld... we bleven er eerst met verbazing naar kijken. Ik had Hollandse kippensoep besteld, maar mijn kippensoep zag eruit als slootwater zonder kip. Het stuk vlees van Ryan zag er al uit als een stuk schoenzool, maar het smaakte ook net als een schoenzool. Ook de rest was niet veel beter, waardoor onze eetlust een stuk minder werd. Omdat het er allemaal zo onbetrouwbaar uitzag en we toch wel trek hadden, gingen we maar voor de patat, want ja, dat is meestal wel oké, dachten we.
Ryan nam een hap van zijn patatje met ketchup en keek met een erg zuur gezicht. Hij zei: "Er is iets niet goed aan die ketchup." Bleek de ketchup een maand over datum! Gatverdamme! Als de ketchup al over datum is, hoe zit het dan met de rest van het eten? We riepen de serveerster erbij en we legden de situatie uit. Toen vielen we helemaal van onze stoel van verbazing van haar antwoord: "Daar is nog nooit iemand aan dood gegaan".
What the f...? Dat zeg je toch niet tegen je gasten? We konden er gelukkig de humor nog van in zien. Alles laten staan en de rekening betaald. Op naar Mc Donalds. Heerlijk! Ik ben inmiddels weer in Spanje, maar de ketchup blijf ik in de gaten houden. Een goede tip voor iedereen zou ik zo zeggen...
Xx Amanda
Ik vind het op zich wel een leuk geschreven stukje,maar kan me haast niet voorstellen dat Amanda dit geschreven heeft.Op 1 keer goeie ipv goede ,geen spelfout te bekennen..Maar fijn dat ze zo gelukkig isquote:Op maandag 3 augustus 2009 11:16 schreef Gert het volgende:
Dat belooft wat, als je in je eerste column al niet verder komt dan 'goh wat was dat een slecht restaurant'.
Nah, ik vind het nogal saai. Zo'n verhaaltje is prima voor in de koffiecorner op kantoor, of in een slowchat.. Maar als "column", mwah. En zeker weten dat hier nog even door een redacteur naar gekeken is, maar dat is op zich ook wel logisch, dat ze geen kromme zinnen en spelfouten plaatsen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:24 schreef Mooiiiiiii het volgende:
[..]
Ik vind het op zich wel een leuk geschreven stukje,maar kan me haast niet voorstellen dat Amanda dit geschreven heeft.Op 1 keer goeie ipv goede ,geen spelfout te bekennen..Maar fijn dat ze zo gelukkig is
Juist wél. Dat maakt het een echte Amanda-kolumquote:Op maandag 3 augustus 2009 11:28 schreef Gert het volgende:
[..]
Nah, ik vind het nogal saai. Zo'n verhaaltje is prima voor in de koffiecorner op kantoor, of in een slowchat.. Maar als "column", mwah. En zeker weten dat hier nog even door een redacteur naar gekeken is, maar dat is op zich ook wel logisch, dat ze geen kromme zinnen en spelfouten plaatsen.
ze is zeker nooit in spanje geweest daar smaakt als zuurquote:Op maandag 3 augustus 2009 11:57 schreef Copycat het volgende:
Gouden tip! Ik ga vanavond mijn keukenkastjes checken op over de datum ketchup!
Nee hoor doe ik niet. De uitleg was voor Amanda, als ze ms nog eens hier kijkt. Leert ze ms ook nog iets over houdbaarheidsdatums.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:18 schreef Copycat het volgende:
Niet alles serieus nemen, Sunny!
Maar inmiddels is Amanda weer thuis. Mijn dochter heeft haar vandaag gespot bij de Super, alwaar ze een kleine discussie had met Afrojack over het desertquote:
Neeeeee.maar ik ben ook geen stalker en niet helemaal bezeten van DGK ha ha en Jumbo is the bestquote:Op maandag 3 augustus 2009 22:24 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Maar inmiddels is Amanda weer thuis. Mijn dochter heeft haar vandaag gespot bij de Super, alwaar ze een kleine discussie had met Afrojack over het desert![]()
Ben jij haar nog niet tegengekomen, Mooiiiiii?
ik mis het ook heel erg....quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 00:55 schreef jopiebaco het volgende:
Kunnen we nog rekenen op een 2e CBML? Is financieel haalbaar, en duurt maar 3 maanden, heb weer zin aan een beetje reality!DGK 2 zal, en moet er nooit komen, blijf zeggen dat ik het super mis
ik denk dat er de komende tijd geen reality komt in die vorm! Als er verregaande plannen waren denk ik wel dat ik het al gehoord...quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 00:55 schreef jopiebaco het volgende:
Kunnen we nog rekenen op een 2e CBML? Is financieel haalbaar, en duurt maar 3 maanden, heb weer zin aan een beetje reality!DGK 2 zal, en moet er nooit komen, blijf zeggen dat ik het super mis
Reality mis ik ook. maar De Gouden Kooi moet er, naar mijn mening gewoon niet meer komen. Het was geweldig om naar te kijken, maar DGK2 kan alleen maar minder worden, toen de mensen in het begin DGK betraden waren ze allemaal hun eigen, in de loop van de tijd zijn sommigen zich anders gaan gedragen. Krijg je straks bijvoorbeeld een hele sterke vent, die zegt de hele tijd para te worden, of een vent die de hele dag zegt: dan ga je toch naar huis? of een kerel van 200 kilo+ die zich aanmeld en de hele dag terror wil uithalen. Snap je? Het is niet meer vernieuwend en mensen gaan nu dingen nadoen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:07 schreef Estherdv het volgende:
[..]
ik mis het ook heel erg....
komt er n u echt geen gouden kooi 2 meer??
Gouden Kooi was top. Het concept is prima, de regels bijschaven en goed handhaven, en hoppa, we gluren weer mee en kijken naar onszelf.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:50 schreef jopiebaco het volgende:
[..]
Reality mis ik ook. maar De Gouden Kooi moet er, naar mijn mening gewoon niet meer komen. Het was geweldig om naar te kijken, maar DGK2 kan alleen maar minder worden, toen de mensen in het begin DGK betraden waren ze allemaal hun eigen, in de loop van de tijd zijn sommigen zich anders gaan gedragen. Krijg je straks bijvoorbeeld een hele sterke vent, die zegt de hele tijd para te worden, of een vent die de hele dag zegt: dan ga je toch naar huis? of een kerel van 200 kilo+ die zich aanmeld en de hele dag terror wil uithalen. Snap je? Het is niet meer vernieuwend en mensen gaan nu dingen nadoen.
je zag bij CMBL ook heel duidelijk dat mensen DGK gingen nadoen, 4 sure!quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:52 schreef jopiebaco het volgende:
CBML daarentegen lijkt me een, niet al te moeilijk te maken programma, en is goed.
tuurlijk krijg je daar nog mensen voor!quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:05 schreef sunny16947 het volgende:
Vraag me af of er nog deelnemers voor te krijgen zijn. Wat me ook wel wat lijkt. Neem 2 of 3 gezinnen, bestaande uit 4 personen, het liefst met teenerkinderen. Uit 3 verschillende klasses van de maatschappij. Allen hebben door de crisis baan en huis verloren. Hoe gaan ze daar, en met elkaar, mee om. Ieder vanuit zijn eigen achtergrond kan dat wel een interessante interactie geven.
O dat vind ik trouwens wel een heel goed idee, dat gaat zeker voor boeiende tv zorgen, zeker als het mensen van verschillende klasses zijn! Al was het bij Big Brother nr. ?? ook niet zo'n succes toen familieleden met elkaar in een huis zaten.. althans ik heb het niet ervaren als een succes! Maar een tweede DGK zal nooit zo gaaf worden als de 1e dat kan ik me gewoon niet voorstellen! Je gaat toch de Huub's, Brian's en de Natasia's (quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:05 schreef sunny16947 het volgende:
Vraag me af of er nog deelnemers voor te krijgen zijn. Wat me ook wel wat lijkt. Neem 2 of 3 gezinnen, bestaande uit 4 personen, het liefst met teenerkinderen. Uit 3 verschillende klasses van de maatschappij. Allen hebben door de crisis baan en huis verloren. Hoe gaan ze daar, en met elkaar, mee om. Ieder vanuit zijn eigen achtergrond kan dat wel een interessante interactie geven.
Die tieners moeten toch naar school..Als ze uit verschillende delen van het land komen lijkt me lastig.Of ze moeten priveles krijgen.Maar dat veel mensen een programman willen kunnen zien met streams ,is wel duidelijk..Ik hoop het,hoewel m'n huis aardig aan kant begint te wordenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:05 schreef sunny16947 het volgende:
bb was toch veel leukerquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:43 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Gouden Kooi was top. Het concept is prima, de regels bijschaven en goed handhaven, en hoppa, we gluren weer mee en kijken naar onszelf.
Die andere shit is maar behelpen, bij gebrek aan DGK.![]()
Crisis TV .....quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:05 schreef sunny16947 het volgende:
Ook Crisis TV .........quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:20 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
je zag bij CMBL ook heel duidelijk dat mensen DGK gingen nadoen, 4 sure!
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:17 schreef Jian het volgende:
[..]
Ook Crisis TV .........![]()
Kwil DGK2, .....the story continues, DGK II, No Limits"If you can't stand the heat, get out of the house"
........ dat dus
Hoe laat gaat ze meestal,ga ik eff kiekenquote:Op maandag 3 augustus 2009 22:24 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Maar inmiddels is Amanda weer thuis. Mijn dochter heeft haar vandaag gespot bij de Super, alwaar ze een kleine discussie had met Afrojack over het desert![]()
Ben jij haar nog niet tegengekomen, Mooiiiiii?
Niemand zal ooit iemand na WILLEN doen, maar gaan zich in een groep toch zo gedragen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:55 schreef -Jean- het volgende:
Dat is natuurlijk dan ook de taak van de programmamakers. Die moeten dan niet zo'n soort 2de Jaap gaan casten die ook terror wil zaaien. Je kan denk ik wel merken bij gesprekken of deze persoon iemand wil gaan nadoen ja/nee. Bovendien denk ik ook dat je uiteindelijk toch jezelf wordt als je langere tijd wordt opgesloten. Dan kan je wel iemand willen zijn maar dat ben je niet. Dan zal het uiteindelijk de zwakte van die persoon worden (aangezien hij een goedkope imitatie wordt) waardoor hij faliekant door de groep wordt afgeslacht.
Bij CBML was dat trouwens niet zo erg. Denk dat veel mensen dat ook wilden zien en dat de mensen die daarin gingen het met zijn allen zo voor ogen hadden.
Jij bent de ervaringsdeskundige wat dat betreft dus jij hebt waarschijnlijk gelijk. Zo zie ik het echter niet als buitenstaander. Dat je zegt dat je juist verder van jezelf komt verbaasd me wel een beetje.... je zou denken dat je juist de camera's vergeet na een poos ipv dat je je er heel erg bewust van bent de eerste aantal weken. Een paar weken de schijn ophouden is makkelijk... daarna wordt het lastig lijkt mij. Maargoed ik weet niet in hoe verre een mens ook in een spel/script kan worden meegetrokken.... je kan daar wellicht heel te ver in mee gaan waardoor je anders wordt dan je daadwerkelijk bent.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:12 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
Niemand zal ooit iemand na WILLEN doen, maar gaan zich in een groep toch zo gedragen.
Dat over jezelf worden na langere tijd opgesloten zitten, ik heb juist (en de meeste kandidaten met mij) gemerkt dat je verder van jezelf komt,
wat je over CBML zegt ben ik ook niet met je eens. Mensen die daarin gingen hadden dat zeker niet voor hun ogen....
in DGK werd je heel erg in een script getrokken en eigenlijk kun je zeggen in de kooi, hoe x tremer de actie hoe bewuster de kandidaat was van zijn omgeving. Eigenlijk is de camera bewustheid alleen maar toegenomen, naar gelang het programma vorderde...quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:37 schreef -Jean- het volgende:
[..]
Jij bent de ervaringsdeskundige wat dat betreft dus jij hebt waarschijnlijk gelijk. Zo zie ik het echter niet als buitenstaander. Dat je zegt dat je juist verder van jezelf komt verbaasd me wel een beetje.... je zou denken dat je juist de camera's vergeet na een poos ipv dat je je er heel erg bewust van bent de eerste aantal weken. Een paar weken de schijn ophouden is makkelijk... daarna wordt het lastig lijkt mij. Maargoed ik weet niet in hoe verre een mens ook in een spel/script kan worden meegetrokken.... je kan daar wellicht heel te ver in mee gaan waardoor je anders wordt dan je daadwerkelijk bent.
"Niemand zal ooit iemand na WILLEN doen, maar gaan zich in een groep toch zo gedragen. "
"wat je over CBML zegt ben ik ook niet met je eens. Mensen die daarin gingen hadden dat zeker niet voor hun ogen...."
Wat ik er meer mee probeerde te zeggen is dat de personen die zich opgeven naw grote fan zijn van dgk (was er tenslotte ook net na). In dgk hadden ze favorieten... even heel kort door de bocht gezegt voorbeelden/idolen. Zo'n fan ziet die tactiek die zijn favoriet had dus als een goed werkende tactiek. Als hij het spel gaat spelen en er daadwerkelijk in zit moet dit wel matchen met de persoon die hij zelf is, anders wordt het de zwakte van die persoon.
Ja, ja, .... of kwam je juist dichter bij je zelf ?, .."een zelf" dat je echter liever niet ziet als " je zelf" , een ongepolijst "zelf" dat door buitenwereld / maatschappij niet wordt gewaardeerd en waarmee je, uit sociaal wenselijk oogpunt, liever niet mee wil worden geassocieerd ......... ?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:12 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
.
Dat over jezelf worden na langere tijd opgesloten zitten, ik heb juist (en de meeste kandidaten met mij) gemerkt dat je verder van jezelf komt,
De Febo had toch ook de taak te stoken om de miljonairs tegen elkaar uit te spelen? Tegen Lieke werd dan bijvoorbeeld gezegd dat ze tegen jou vooral moest zeggen dat je haar met rust moest laten en tegen jou dat je dat vooral niet moest doen. Ik herinner me ook nog dat Lieke er eerst geen problemen mee had dat Jaap een prullenbak in haar bed deponeerde. Toen een belletje van de Febo kreeg om naar achteren te komen. Vervolgens kwam ze terug en maakte er wel een heel groot probleem van. Ze ging Jaap aanvallen met Dreft enzo. Dat leverde toen heel mooie beelden op.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:49 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
in DGK werd je heel erg in een script getrokken en eigenlijk kun je zeggen in de kooi, hoe x tremer de actie hoe bewuster de kandidaat was van zijn omgeving. Eigenlijk is de camera bewustheid alleen maar toegenomen, naar gelang het programma vorderde...
nee hoor, je blijft altijd verantwoordeiljk voor je eigen daden, ik snap je vileiniteit ook niet zoquote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:58 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja, ja, .... of kwam je juist dichter bij je zelf ?, .."een zelf" dat je echter liever niet ziet als " je zelf" , een ongepolijst "zelf" dat door buitenwereld / maatschappij niet wordt gewaardeerd en waarmee je, uit sociaal wenselijk oogpunt, liever niet mee wil worden geassocieerd ......... ?
Het ultieme excuus voor elke "foute" aktie; "Ik was mezelf niet"
Huub, wtf betekend vileiniteit?????? Zelfs Van Daalen kent het niet, dus ZO dom ben ik toch ook weer niet ???quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:27 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
nee hoor, je blijft altijd verantwoordeiljk voor je eigen daden, ik snap je vileiniteit ook niet zo
Google welquote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:12 schreef Elske6 het volgende:
[..]
Huub, wtf betekend vileiniteit?????? Zelfs Van Daalen kent het niet, dus ZO dom ben ik toch ook weer niet ???
Als je met vileiniteit, analytisch realisme i.p.v. boosaardigheid bedoelt dan ga ik met je mee .........quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:27 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
nee hoor, je blijft altijd verantwoordeiljk voor je eigen daden, ik snap je vileiniteit ook niet zo
Maar 18 maanden in een omgeving waar slecht gedrag de norm is en ook wordt gewaardeerd sta je eerder verder van jezelf af dan dicht bij jezelf.
En fyi ik voel mij in mijn eigen sociale kring en op mijn werk enorm gewaardeerd voor de persoon die ik ben, dus ik kan mij niet vinden in jouw standpunt
Ja want jezelf leren kennen is echt een van de allergrootste reality motivatie cliche's. Na ruim 500 dagen in een reality show te hebben gezeten, samen met Brian langer dan wie ook ter wereld!!!, kan ik wel zeggen dat in DGK de meeste mensen niet dicht bij zich zelf bleven. Tuurlijk is het mooi om te zeggen je leert zoveel van jezelf, en dat is ook wel zo. Maar je komt ook ver vanjezelf af te staan, zeker in DGK.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:54 schreef Jian het volgende:
[..]
Als je met vileiniteit, analytisch realisme i.p.v. boosaardigheid bedoelt dan ga ik met je mee .........![]()
Hoe vaak heb ik in een dergelijk programma de stelling niet gehoord dat je jezelf zo goed leert kennen in de situaties die zich voordoen........ ? Ik geloof zelfs (pin me er niet op vast) dat Brian wel eens gezegd heeft dat zichzelf leren kennen tijdens deze periode één van zijn doelen was, ... toch ? En hoe vaak heb ik ook niet van deelnemers zelf gehoord dat je jezelf niet kan verschuilen in een rol, omdat je dat niet volhoudt als je 24 uur per dag op elkaars lip zit !
M.a.w. ik draai jouw stelling gewoon om (net als jij in 1e instantie deed) door te zeggen dat je wellicht juist dichter bij je zelf (lees je ware ego en niet aard) komt te staan............ !
Conclusie: Ook dit is Huub, .. ook dit hoort gewoon bij Huub !
Dus eigenlijk was alles nep.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:49 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
in DGK werd je heel erg in een script getrokken en eigenlijk kun je zeggen in de kooi, hoe x tremer de actie hoe bewuster de kandidaat was van zijn omgeving. Eigenlijk is de camera bewustheid alleen maar toegenomen, naar gelang het programma vorderde...
er was heel weinig nep en zeker de emoties die jullie hebben gezien waren zeker echt maarrrr.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:52 schreef jopiebaco het volgende:
[..]
Dus eigenlijk was alles nep.
Jij en Brian MOESTEN ruzie maken
Jaap MOEST Terror maken, en die lerares wist dit vantevoren.
Jij MOEST met Amanda het bed in om Brian te pakken, die dit al wist.
Jij MOEST ruzie maken met Lieke.
Brian MOEST de veelbesproken 2e trap geven, in de K1 wedstrijd.
enzovoort enzovoort.
Of overdrijf ik nu?
Beste mensen, moet me toch even van het hart dat me dat ontzettend tegen valt van jullie allemaal. Sterker nog,quote:
huh? kan mij maar 1 stemming herinneren die echt aan Jaap gegeven werd, dat was dat paar uur Cora zien. Ik weet niet eens meer waarom maar dat was om iets te compenseren.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:14 schreef Suikeroom het volgende:
hoeveel stemmingen heb jij eigenlijk van tevoren gekregen? mijn bek viel echt open toen Jaap vertelde hoe dat geregeld werd
ach, beste Ikweetniets, zolang het maar geen bejaarde cubanen zijn is alles eigenlijk geoorloofd.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:17 schreef IkWeetNiets het volgende:
[..]
Beste mensen, moet me toch even van het hart dat me dat ontzettend tegen valt van jullie allemaal. Sterker nog,
ik zou jullie allemaal een stelletje klootzakken en lamstralen willen noemen (zoek zelf even je categorie uit).
In de tijd van de Gouden Kooi heb ik een aantal hele mooie filmpjes op Youtube gezet. Nu zie ik dat jullie die
nog niet eens anderhalf miljoen keer bekeken hebben. OK, de punani van Amanda scoort meer dan 500.000
maar het totaal blijft het uitermate teleurstellend (1,43 miljoen in totaal).
Het is weliswaar mooi weer maar ik stel voor dat jullie vanmiddag allemaal naar mijn filmpjes gaan kijken en ze
boven het niveau van dingetje Detmers (of zoiets), de zingende huisvrouwdochter uit Oosterbeek, tillen (qua
aantal keren bekeken dan).
Verder nog een berichtje voor Huub. Toen ik in Amsterdam in de Tesselschadestraat woonde had ik een erg
groot balkon, waar ik veel op te vinden was (zo groot was het, dat je me er moest vinden (dat gebeurde veel
dus zo groot was het ook weer niet)))))). Dagelijks kwam er zo'n Gilles de la Tourette klant langs die steevast
rond bazuinde dat "het" allemaal klootzakken waren. Omdat ik uit de provincie kwam kende ik dat niet dus
ik ging elke dag met hem in discussie (hallo, ja u daar... val ik daar volgens u ook onder? En waar baseert
u dat dan op?). Gilles was voor geen rede vatbaar maar ik bleef proberen op argumenten te winnen of in
ieder geval tot hem door te dringen. Tot ik merkte dat de geur van zijn afwijking ook aan mij ging hangen
omdat ik elke dag wel 6 uur met hem in gesprek was (en dat wel 8 jaren lang).
Ik kreeg advies om er mee te stoppen en dat heb ik toen maar gedaan. Zo kwam alles toch nog goed. Zelfs
de zwervers groeten me nu weer.
;-)
Wij worden het in deze niet eens Huub; ......... alhoewel we het wellicht al met elkaar eens zijn, gezien het feit dat jij zelf spreekt over zaken als "maatschappelijke druk" en "het in de buitenwereld functioneren" en niet zo zeer over het feit dat je bijvoorbeeld jezelf nou geweld aan moest doen om dergelijk gedrag te vertonen ....... Een uitvergroting van het gedrag daar zijn we het over eens en het feit dat je je in het maatschappelijk leven niet zomaar overgeeft aan de excessen van je gedrag daar ga ik ook zonder meer van uit, maar ik blijf wel bij het feit dat jij in de basis wel degene bent die we in de kooi hebben leren kennen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:49 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
Ja want jezelf leren kennen is echt een van de allergrootste reality motivatie cliche's. Na ruim 500 dagen in een reality show te hebben gezeten, samen met Brian langer dan wie ook ter wereld!!!, kan ik wel zeggen dat in DGK de meeste mensen niet dicht bij zich zelf bleven. Tuurlijk is het mooi om te zeggen je leert zoveel van jezelf, en dat is ook wel zo. Maar je komt ook ver vanjezelf af te staan, zeker in DGK.
En ik heb het niet over het verschuilen in een rol, maar je vertoond zulk afwijkend gedrag (conflict opzoeken, dingen laten escaleren, onbegrip tonen naar je mede mens, overal wat achter zoeken, etc. etc.) dat dat afwijkende gedrag voor jezelf norm word. Er is geen maatschappelijke druk die ervoor zorgt dat je normaal in de buitenwereld dergelijke excessen niet doet. Sterkerr nog, sterk norm afwijkend gedrag wordt beloond door het spel zelf. Mooi weer 1 het leven onmogelijk gemaakt, weer 1 weg. etc. etc.
En als je dan weer in de buitenwereld moet functioneren denk je echt wel af en toe zo van....damn ging toch wel ver daar in de kooi. Terwijl je op het moment zelf inde kooi zoiets had van, is toch logisch dat ik mij zo opstel?
Nou dan sta je redelijk ver vanjezelf af
bedoel je niet ontslagronde die waren allemaal nep zo mog huub een jaar lang er niet uit gestemd wordenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:14 schreef Suikeroom het volgende:
hoeveel stemmingen heb jij eigenlijk van tevoren gekregen? mijn bek viel echt open toen Jaap vertelde hoe dat geregeld werd
dudequote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:05 schreef peeet1 het volgende:
[..]
bedoel je niet ontslagronde die waren allemaal nep zo mog huub een jaar lang er niet uit gestemd worden
Ik vond het wel leuk dat ik persoonlijk ook een keer invloed heb gehad op zo'n stemming. Dat was die Egypte of Turkije-stemming. Zo dom om zo tegen elkaar tekeer te gaan dat iedereen uiteindelijk gewoon thuisbleef. Volgens mij ook één van de weinige keren dat de FEBO naar de streamers luisterde.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:18 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
huh? kan mij maar 1 stemming herinneren die echt aan Jaap gegeven werd, dat was dat paar uur Cora zien. Ik weet niet eens meer waarom maar dat was om iets te compenseren.
Met stemmingen werkte het steeds weer anders. Maar we wisten wel, stemmingen=tv. Een impuls die aan ons werd gegeven waardoor wij dus wisten dat we aan de bak moesten. Maar de ene kant werd Brian ingefluisterd wat hij was en dat hij er voor moest gaan, dan weer ik. Of beiden, of anderen.
Kijk, de truc is om de ene meer informatie te geven dan de andere, dan krijg je de meeste confrontaties.
Dat moet je wel een beetje eerlijk houden natuurlijk, maar degene die met een klein beetje informatie het beste tv kon maken. Kreeg die informatie dan ook wat sneller
ik snap niet wat dit verhaal met amanda te maken heeft maar goed wat me wel tegenwoordig op valt waar de telegraaf het nieuws vandaan haalt van de tv en radio dusquote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:34 schreef Guillaume85 het volgende:
Dit heeft de manager van Amanda op zijn hyves geschreven.
Misschien dacht hij ook een beetje aan Amanda met haar nieuwe vriend.
Hoe snel kun je gaan in het leven? De sterren van ons landje hebben het tempo er in elk geval goed in.
Ik lees net op Telegraaf.nl dat Wesley Snijder met plannen rondloopt zijn Yolante ten huwelijk te vragen! Wat Lief! Jan Smit staat deze week alweer vrolijk op nummer 1 in de hitlijsten. Hij heeft een tuintje in zijn hart! Leuk hitje! En zijn moeder lacht weer van oor tot oor. Ook Patricia Paay is alweer lekker aan het daten met jan en alleman nadat man Adam haar een paar weken geleden bij slag op heldere hemel aan de kant zette voor femme fatale Micky Hoogendijk.
Balkenende kan gelukkig weer rustig slapen..
Wesley Snijder verteld er op telegraaf.nl vrolijk op los dat zijn Yolante te maken had met bindingsangst, ze zijn dan ook heel erg rustig naar elkaar toegegroeid zegt hij...(2 maanden, een nieuw olympisch record bindingsangst overwinnen?)
Ik feliciteer alle liefdesduifjes met het snelle hervinden van geluk en ben benieuwd of het tempo van al dit moois ook weer tot snelle breuken leidt. Het zou mij pas echt verbazen als dat niet zo is.
Ach wat maakt het ook uit...we leven toch weer snel en gelukkig in showbizz land
Wim Franke
Is precies wat ik ook dacht. Ik had zoiets van laat een ander het maar eerst schrijven, voordat iedereen zegt: daar heb je die zure trien van een PB weer.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:58 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja, ja, .... of kwam je juist dichter bij je zelf ?, .."een zelf" dat je echter liever niet ziet als " je zelf" , een ongepolijst "zelf" dat door buitenwereld / maatschappij niet wordt gewaardeerd en waarmee je, uit sociaal wenselijk oogpunt, liever niet mee wil worden geassocieerd ......... ?
Het ultieme excuus voor elke "foute" aktie; "Ik was mezelf niet"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |