abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71489596
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 14:12 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Jep, technology-based.
Neem ik mijn woorden terug
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 31 juli 2009 @ 14:12:48 #102
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_71489604
Even een heel simpele uitleg van die blokken bij compressie :

Stel dat je een plaatje hebt van bv 320x200 pixels en je wilt dat compressen.
(als we 1 byte oper pixel zouden gebruiken zou dat uncompressed 64000 bytes zijn)

Wat je kunt doen is het opdelen in vierkanten, bijvoorbeeld blokken van 10x10 pixels.
Per blok bekijk je dan bijvoorbeeld het gemiddelde van die 10x10 pixels, die sla je op.
Dan hoef je voor alle pixels in dat blok nog slechts de delta (het verschil tussen die pixel en het gemiddelde) op te slaan.
Dat verschil, die delta, sla je dan bijvoorbeeld in 4 bits op.
Je verliest precisie, maar je wint er 10x10 / 2 - 1 = 49 bytes per block op.
Da's op het hele plaatje een winst van 31360 bytes, bijna de helft dus - maar wel ten koste van precisie.

Het gevolg is dat je afwijkingen ziet 'per blok', dus je zult dan zulke vierkante blokpatronen kunnen gaan zien, met name bij blokken waar veel verschillende kleuren in zitten (zodat de kleuren veel van het gemidelde af wijken).

(Dit is niet hoe jpeg werkt hoor, maar dit is een vereenvoudigd voorbeeld van compressie waar je zulk soort blokken uit kunt krijgen)
zzz
pi_71489631
Hij schuift als het ware het plaatje in elkaar zeg maar?
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 31 juli 2009 @ 14:29:22 #104
31101 _Led_
pi_71490089
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 14:13 schreef Dragorius het volgende:
Hij schuift als het ware het plaatje in elkaar zeg maar?
Nou, nee.
Het maakt gewoon gebruik van het idee dat in een lokaal gebied (zeg, blokken van 10x10), de kleuren niet teveel van elkaar zullen verschillen.
Als je het gemiddelde neemt, kun je per pixel dus de afwijking van het gemiddelde nemen, en die kun je in minder bits opslaan.

Het probleem is echter als in dat lokale gebied (zo'n blok) de pixels dus toch veel van elkaar gaan verschillen, zoals bijvoorbeeld op de rand van een object (zwarte achtergrond, licht object).
als je dan 4 bits gaat gebruiken om een delta van bv. 127 op te slaan, gaat dat in erg grote stappen.
In zo'n blok is de precisie dus een stuk minder.
zzz
pi_71490127
Ah ok dat geeft dan zo'n blok effect omdat het in dat gebied "gebeurt"
Ok, we kunnen weer over tot de orde van de dag
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 31 juli 2009 @ 14:36:57 #106
31101 _Led_
pi_71490315
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 14:30 schreef Dragorius het volgende:
Ah ok dat geeft dan zo'n blok effect omdat het in dat gebied "gebeurt"
Ok, we kunnen weer over tot de orde van de dag
Righto, wou het alleen even uitleggen omdat het voortaan 'valse' identificaties van photoshop-werk kan voorkomen
(Wel grappig, Normaal ben ik juist degene die 'photoshop !' roept )
zzz
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:10:41 #107
31101 _Led_
pi_71622858
Zojuist gevonden :

zzz
pi_71622943
Op het randje, Led...
Feit blijft dat we ook niet (tenminste, niemand hier op Fok! lijkt me!) zelf op de maan zijn geweest om dit te kunnen bevestigen.
Het is echter aannemeljiker dat we er wel zijn geweest dan dat we er niet zjin geweest, en daarom geloof ik dat we er zijn geweest.
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:28:14 #109
31101 _Led_
pi_71623359
Waarom op het randje ?
Dat is toch wel zo'n beetje waar het op neer komt..?
zzz
pi_71623377
Klopt in die zin dat de partijen in die verhouding tegenover elkaar staan, maar elkaar (volgens dit plaatje) voor gek en leugenaar verklaren is ook weer niet nodig

en katten kunnen niet praten met mensn
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:35:55 #111
31101 _Led_
pi_71623563
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 14:29 schreef Dragorius het volgende:
Klopt in die zin dat de partijen in die verhouding tegenover elkaar staan, maar elkaar (volgens dit plaatje) voor gek en leugenaar verklaren is ook weer niet nodig
Ze liegen misschien niet bewust, da's waar.
quote:
en katten kunnen niet praten met mensn
Vertel dat maar aan Darkwolf
zzz
pi_71623590
Daarom willen we hier zulke plaatjes en uitingen niet

ik zeg katten, niet paarden!
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:54:22 #113
31101 _Led_
pi_71624024
<foei Led > maar hij praat toch echt met alle dieren zegt ie.
Hij heeft er zelfs een heel forum over !

[ Bericht 37% gewijzigd door Dragorius op 05-08-2009 14:56:20 ]
zzz
pi_71624089
Dit is geen DW topic.
Laten we maar weer on-topic gaan
Mr. Prolapse 2009
pi_71654475
Hoe wordt trouwens verklaard dat drie mensen die in een raket met een rotgang richting Himmel worden geschoten (men zag ze instappen en lanceren) een paar uur later in een Aardse studio te zien zijn?

Ben ook benieuwd naar eenzelfde verhaal rondom de landing. Hoe snel is vanuit genoemde studio in een capsule in het water te komen?
There is no life after death, there is only life
pi_71655864
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:14 schreef TijnIIE het volgende:
Hoe wordt trouwens verklaard dat drie mensen die in een raket met een rotgang richting Himmel worden geschoten (men zag ze instappen en lanceren) een paar uur later in een Aardse studio te zien zijn?
Je bedoeld de livebeelden van Armstrong op de maan?
De Maanreis duurt 3 dagen, geen "enkele uren".
quote:
Ben ook benieuwd naar eenzelfde verhaal rondom de landing. Hoe snel is vanuit genoemde studio in een capsule in het water te komen?
Je gaat er dus vanuit dat die beelden live uitgezonden werden als ze vanuit een studio opgenomen zijn. Een opname die eerder was opgenomen is dus niet mogelijk.
pi_71765078
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 14:28 schreef _Led_ het volgende:
Waarom op het randje ?
Dat is toch wel zo'n beetje waar het op neer komt..?
Voor mij is het allemaal heel simpel, als de maanlanding fake was geweest, dan was er no way in hell dat rusland hier toendertijd niks over gezegd zou hebben. Zeker in die tijd was rusland technologisch al ver genoeg om te kunnen bewijzen of het al dan niet een hoax zou zijn geweest, iets dat ze juist heel goed was uitgekomen, dan hadden ze de race namelijk (nog) niet verloren.

Conspiracies zijn leuk, maar op een gegeven moment is alles weerlegd en moet je gewoon toegeven dat ze wel degelijk op de maan geweest zijn.

9-11 daarentegen
"Als het niet verzamelen van postzegels een hobby is, dan is atheisme een geloof"
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
pi_71779659
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 17:08 schreef Matteüs het volgende:

Je bedoeld de livebeelden van Armstrong op de maan?
De Maanreis duurt 3 dagen, geen "enkele uren".
Ik heb even mijn "facts straight" - er waren geen live beelden, er was enkel live radiocontact. Dit radiocontact was constant aanwezig, gedurende die dagen, ook tijdens de vlucht. De beelden die we nu allemaal kennen zijn gefilmd op de Maan, meegenomen terug naar de Aarde en daarna pas verspreid over de wereld.
quote:
Je gaat er dus vanuit dat die beelden live uitgezonden werden als ze vanuit een studio opgenomen zijn. Een opname die eerder was opgenomen is dus niet mogelijk.
Nee, ik ga er van uit dat die mensen over de maan hebben gelopen, over studioconstructies heb ik niet lang nagedacht. Natuurlijk heb je gelijk en hoeven studiobeelden niet live uitgezonden te worden. (Werden ze ook niet, want er was geen live beeld, enkel integraal ;-))
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 04:05:20 #119
178572 zevenenzestig
net te snel voor jou
pi_71780341
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 22:04 schreef SpaceLlama het volgende:
Iets wat je kunt faken hoeft nog niet gelijk niet te zijn gebeurd. Je kunt zoveel dingen faken en re-enacten... maar dat houdt niet in dat het niet is gebeurd
Maar als je degenen die vinden van niet maar genoeg de mond gesnoerd wordt, dan is het wel degelijk bewezen dat het wel is gebeurd.
Of de VS moeten het met hobbyfilmers doen.

Dooddoenerige redenatie.
Tja, laat het als je het niet kunt pakken.
pi_71783624
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 02:10 schreef TijnIIE het volgende:

[..]

Ik heb even mijn "facts straight" - er waren geen live beelden, er was enkel live radiocontact. Dit radiocontact was constant aanwezig, gedurende die dagen, ook tijdens de vlucht. De beelden die we nu allemaal kennen zijn gefilmd op de Maan, meegenomen terug naar de Aarde en daarna pas verspreid over de wereld.
[..]

Nee, ik ga er van uit dat die mensen over de maan hebben gelopen, over studioconstructies heb ik niet lang nagedacht. Natuurlijk heb je gelijk en hoeven studiobeelden niet live uitgezonden te worden. (Werden ze ook niet, want er was geen live beeld, enkel integraal ;-))
Apollo 11 werd live uitgezonden.
pi_71804150
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 10:47 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Apollo 11 werd live uitgezonden.
Live verslag van apollo henkie ja zonder maanbeelden
pi_71804804
http://www.vpro.nl/progra(...)8910/items/29951232/

Note to self: Eerst onderzoeken, dan schreeuwen, de landing was niet live, het uitstappen wel.

Nodig ik iedereen uit om hetzelfde te doen! Onderzoek eens wat wetenschappelijke sites, leer wat basic natuurkunde en je zult zien dat de maanlanding 100% echt was.
pi_71878413
Zoals de waard is vertrouwt-ie de NASA, zeg ik altijd maar.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:14:56 #124
31101 _Led_
pi_71879255
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:44 schreef Haushofer het volgende:
Zoals de waard is vertrouwt-ie de NASA, zeg ik altijd maar.
Liever 1 astronaut op de maan dan 10 in de studio
zzz
pi_71882816
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 14:10 schreef _Led_ het volgende:
Zojuist gevonden :

[ afbeelding ]
Toch klopt dit plaatje niet. Waarschijnlijk door een aanhanger van de maanlandingen in elkaar gezet.

Punt 1: De russen riepen direct na de landing al dat het nep moest zijn.
Punt 2: De ESA is dankzij het bondgenootsschap van Europa en Amerika het tweede broertje van NASA en krijgt ook financiële steun van NASA
Punt 3: Amateur Astronomie hebben geen plaats hierin omdat ze niet van de landing of hoax kunnen tegenspreken/ondersteunen met bewijzen.
Punt 4: Schoolverlaters? Kom op zeg... de noodzaak om de linkerkant te vullen was wel extreem
Punt 5: Every reporter en investigator... *kuch* voor het gemak die reporters en onderzoekers die de hoax ondersteunen weggelaten zeker?
Punt 6: Everone who know how Sat TV works? Cepassa? Wat een onzin...
Punt 7: The militairy? Wat hebben die ermee te maken? Simpel omdat ze het niet tegenspreken? Is het verband regering/NASA/militaire apparaat niet voldoende? Tjonge...
Punt 8: JAXA. De Japanse ruimtevaart is juist met een HD satelliet over de maan gevlogen op 100km, 60km en 30km hoogte om de maan goed in kaart te brengen. Een onderliggend 2de doel was om foto's te maken van de plekken van alle maanlandingen. Deze maand is die satelliet op de maan geploft na voltooiing van zijn werk. Toch zien we die foto's nergens en is het verdacht stil van hun kant. Toeval?
Punt 9: MythBusters.... hahaha, een stelletje ex-stuntmannen/special effects ontwerpers voor film zullen in een populair programma met een groot knipoog gehalte alles ff tegenspreken. Als ze juist iets hadden gevonden wat de hoax bevestigd waren ze niet eens in dit lijstje voor gekomen. Onder het tapijt ermee. Opvallende is wel dat die mythbusters de meest twijfelachtige argumenten van de hoaxgelovers onder de loep hebben genomen. De rest niet.
Punt 10: Entire space industrie... ja duuh. Die worden er rijk van. Als de maanmissie gecanceld zou worden omdat het eenvoudigweg niet mogelijk was, schoten ze er financieel bij in.

Blijft over:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')