quote:
Volgens mij bedoelt de schrijfster met preventief dat ze het maar vast in huis heeft, niet dat ze het nu al slikt. Al lijkt het me dan wel weer iemand die bij het eerste kuchje meteen een dosis Tamiflu naar binnenwerkt, je moet er immers wel snel bij zijn!quote:
Maar je moet het continu blijven slikken toch? Mag van mij. Maar nu is het meer dat mensen gaan hamsteren zodat het zeldzamer wordt en duurder voor mensen die het echt nodig hebben.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:31 schreef Re het volgende:
[..]
Tamiflu heeft een indicatie in prophylaxis
http://www.rocheusa.com/products/tamiflu/pi.pdf
Nee, als iedereen weer gaat werken, gaat lunchen met collega's, alle kinderen weer samen in de klas zitten, het openbaar vervoer in de spits weer een stuk voller is, dan kan het virus zich goed verspreiden. Het virus schijnt überhaupt in de zonnige buitenlucht niet al te lang te overleven.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:02 schreef FANN het volgende:
Juist in de vakantietijd met al die mobiele mensen is het een perfecte gelegenheid voor
die ziekte om zich overal uit te breiden.
nee 10 dagen tijdens een seasonal flu aanval... dat vermindert de kans dat je het zelf krijgtquote:Op donderdag 30 juli 2009 21:34 schreef Iblis het volgende:
[..]
Maar je moet het continu blijven slikken toch? Mag van mij. Maar nu is het meer dat mensen gaan hamsteren zodat het zeldzamer wordt en duurder voor mensen die het echt nodig hebben.
quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:36 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Nee, als iedereen weer gaat werken, gaat lunchen met collega's, alle kinderen weer samen in de klas zitten, het openbaar vervoer in de spits weer een stuk voller is, dan kan het virus zich goed verspreiden. Het virus schijnt überhaupt in de zonnige buitenlucht niet al te lang te overleven.
Tja, en als je dan even verder kijkt op de website staat er toch écht dit verhaal.quote:
Uit de OP. Misschien moet je eerst even lezen wat je post. Eerste alinea nota bene.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:46 schreef FANN het volgende:
[..]
waar haal je die quote nu vandaan, zit je die gewoon zelf te verzinnen nu ?
ja maar kijk even naar mijn edit..quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:52 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Uit de OP. Misschien moet je eerst even lezen wat je post. Eerste alinea nota bene.
tja vind ik dus niet, als mensen wordt aangeraden om dit middel preventief te gaan slikkenquote:Op donderdag 30 juli 2009 22:03 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ja, dat klopt. En nu? Ik attendeer er alleen op dat ik volgens mij onzin staat in het artikel dat je post.
Waar wordt aangeraden om preventief Tamiflu te gaan slikken?quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:07 schreef FANN het volgende:
[..]
tja vind ik dus niet, als mensen wordt aangeraden om dit middel preventief te gaan slikken
en het dan ook nog uit eigen zak moeten gaan betalen...
hier;quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:10 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Waar wordt aangeraden om preventief Tamiflu te gaan slikken?
En in combinatie met dit artikel, vind ik dat gewoon allemaal erg verwarrend wordenquote:Op donderdag 30 juli 2009 21:51 schreef FANN het volgende:
[..]
Tja, en als je dan even verder kijkt op de website staat er toch écht dit verhaal.
http://www.tamiflu-online(...)icijninformatie.html
De Gezondheidsraad raadt minister Hoogervorst van Volksgezondheid aan om vijf miljoen doses van de virusremmer Tamiflu in te slaan ter preventie van een uitbraak van een griepepidemie. Wie wil kan het middel al op internet bestellen en hoeft niet te wachten tot de minister het verspreidt. Wat is Tamiflu en wanneer moet het worden voorgeschreven? Hieronder volgen vijf vragen en antwoorden over Tamiflu:
Veel gestelde vragen over Tamiflu:
Hoe werkt Tamiflu?
Tamiflu is de merknaam voor de grondstof oseltamivir. Het is een antiviraal medicijn om de griep (influenza) te behandelen of te voorkomen. De virusremmer valt het influenzavirus aan en voorkomt verdere verspreiding in het lichaam. De griep verkort en wordt minder besmettelijk. Bij preventieve behandeling kan griep worden voorkomen. Elke Tamiflu capsule moet twee keer per dag gedurende vijf dagen oraal worden ingenomen. De capsules hebben een houdbaarheid van vijf jaar, de grondstoffen tien jaar.
Mooi, alleen jammer dat je het nog steeds niet erg lijkt te begrijpen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:07 schreef FANN het volgende:
als jij gelijk wil hebben en zegt dat ik onzin post, mag je van mij gelijk hebben
Mja, dat is niet echt een authoritatieve bron voor gezondheidsinformatie. Officieel zou ik je niet aanraden om tamiflu te gaan kopen. Gewoon vaak en goed je handen wassen, uit de buurt blijven van mensen die het hebben, en mensen om je heen aanmoedigen om dat ook te doen.quote:
Als je het nodig hebt moet je het gebruiken. Anders niet. Op die manier gaan wij hier ook met sterke antibiotica om en dat is de reden dat we in Nederland veel lastige superbugs goed onder controle hebben.quote:En in combinatie met dit artikel, vind ik dat gewoon allemaal erg verwarrend worden
Tamiflu maakt Mexicaanse griep resistent ?
Daar staat niet 'het wordt aangeraden', er staat dat mocht je het willen dat je het via internet kunt bestellen. Niet zo vreemd als je weet dat het bedrijf achter die website het volgende als mission statement heeft:quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:15 schreef FANN het volgende:
[..]
hier;
[..]
En in combinatie met dit artikel, vind ik dat gewoon allemaal erg verwarrend worden
Tamiflu maakt Mexicaanse griep resistent ?
Een behoorlijk 'Wij van wc-eend' gehalte dus.quote:We want to become a major, global player in the E-Pharmacy market, developing, creating and exploiting Internet Pharmacies focussed at simplifying the process of buying medicines and making it more convenient and accessible to the consumer, any time, any place and anywhere.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |