abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:38:21 #151
229352 Baasvaak.
I who have nothing
pi_71464332
Toch vreemd dat ze ons deze shit aandoen.
I've known for many years that I would turn to rust
I find a reason for another breath
Before my return to dust
I become one with science and mathematic and the rising of the sun
pi_71464341
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:37 schreef mcintosh het volgende:

[..]

http://www.google.nl/search?q=linken+naar+illegale+content&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a

Ik verzin het allemaal niet en heb zeker niet alle antwoorden.
Hoe kun je stellen dat TPB niet linkt naar illegale bestanden? Ze bieden toch torrents aan van allerlei films en muziek die je niet mag uploaden?
Omdat een .torrent geen film bevat, en ook geen muziek. Met een .torrent heb je nog helemaal niets; een torrent is slechts een manier om een bestand vindbaar te maken.
pi_71464349
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:37 schreef mcintosh het volgende:

[..]

http://www.google.nl/search?q=linken+naar+illegale+content&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla

Ik verzin het allemaal niet en heb zeker niet alle antwoorden.
Hoe kun je stellen dat TPB niet linkt naar illegale bestanden? Ze bieden toch torrents aan van allerlei films en muziek die je niet mag uploaden?
Als ik Rambo 1 t/m 12 thuis op dvd heb mag ik ze gerust downloaden
pi_71464357
Het is overigens best flauw dat ze begonnen met TPB. Er zijn ook behoorlijke grote torrentsites die opereren vanuit Nederland, maar ze weten natuurlijk dat het voor een buitenlandse site moeilijker is om zich in Nederland te verdedigen.
pi_71464359
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:34 schreef APK het volgende:

[..]

WTF?
Zoals de diehards zeggen, door mensen zoals haar is "de scene" naar de klote

Wat deels ook waar is
pi_71464365
Ik zie het nog niet gebeuren dat dit vonnis ook daadwerkelijk zal worden uitgevoerd.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:39:38 #157
263873 marcusa
Love Sex Magic
pi_71464367
wat een kansloze rechter.. je downloadt die torrentbestandjes gewoon van die site en dan drop je ze lekker in een torrentclient..
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:39:45 #158
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_71464373
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:34 schreef Iblis het volgende:

[..]

Nee, nee. De deurwaarder heeft de dagvaarding niet kunnen betekenen. Maar aangetekende brieven zijn wel afgeleverd op de adressen waar ze volgens de Zweedse burgerlijke stand wonen. Daarnaast zijn er nog elektronische middelen ingezet.
Goed, dus als de Amerikanen jou dagvaarden voor het bezit van een joint, dan mag een Amerikaanse rechter jou veroordelen en laten oppakken? Want het gaat om iets dan in Zweden is toegestaan (en grotendeels ook in Nederland)
Noot: dit is dus ook al gebeurd en de Nederlandse regering heeft toen geen poot uitgestoken: de 'zwarte cobra-zaak'.
quote:
[..]

Die moet waarschijnlijk stuk voor stuk aangeklaagd worden. De rechter krijgt feiten voor zich, en en Brein zegt: TPB maakt inbreuk op artikel 15e en 26d van de auteursrechtenwet:
[..]

En TPB stelt daar niets tegenover. En dan wijst de rechter dat toe. Het voelt natuurlijk een beetje alsof iemand zegt 'Ja, met die apparaten van Xerox is mijn boek gekopieerd en verkocht. Je moet Xerox verbieden apparaten te verkopen in Nederland. Want ze maken apparaten waarmee mensen inbreuk op mijn auteursrecht kunnen maken.’ Als Xerox dan zwijgt… dan krijg je zoiets als nu.
Het zal wel nooit gebeuren, maar als elke artiest uit Nederland zich meld, dan moet Brein daar dus op ingaan, iets wat ze al jaren niet doen. Kan Brein daar niet voor aangeklaagd worden?
Naast alle terechte verwensingen zijn we dan helemaal van die achterlijken af.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_71464389
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:39 schreef boyv het volgende:

[..]

Als ik Rambo 1 t/m 12 thuis op dvd heb mag ik ze gerust downloaden

Jahaaaa! Maar als je Torrents gebruikt UPLOAD je automatisch en verplicht en dat mag niet !

Ik lijk wel verdediger van BREIN
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_71464408
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:06 schreef Jarno het volgende:

[..]

Lastiger wordt het als de trackers (heeft TPB eigenlijk eigen trackers?) ook geen Nederlandse IP's accepteert.
Yup, hebben ze, maar zelfs dat maakt het niet echt uit, daar heb je dan DHT voor ..
pleased to meet you
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:41:27 #161
188877 Stupendous76
pi_71464413
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:34 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat die rechter niet veel andere keuze had, daar TPB niet vertegenwoordigd was. Een kort geding kan heel goed niet de plaats zijn voor een rechter op zijn eigen houtje te zeggen dat torrentbestanden an sich niet illegaal zijn (om up te loaden), en zo soort-van precedent te scheppen.
Op grond van Nederlandse regels misschien, maar het gaat hier om een buitenlandse partij. Daar zou de rechter naar moeten kijken.
Repent, Pray, Forgive
pi_71464429
Zolang ze maar van usenet afblijven
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:42:22 #163
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_71464430
Brein
ik ben de jager met de pet.
pi_71464433
ThePirateBay kan toch in hoger beroep gaan. Ligt er maar net aan hoeveel waarde ze hechten aan de Nederlandse gebruikers van hun site.
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:39 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Ik zie het nog niet gebeuren dat dit vonnis ook daadwerkelijk zal worden uitgevoerd.
Hoezo, alle Nederlandse providers worden gewoon gedwongen met dit vonnis om de site op hun blacklist te zetten.
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:42:47 #165
188877 Stupendous76
pi_71464445
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:40 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Jahaaaa! Maar als je Torrents gebruikt UPLOAD je automatisch en verplicht en dat mag niet !

Vroegâh mocht je materiaal delen met vrienden en bekenden. Of er in de tussentijd jurispudentie over is weet ik niet, zo niet, dan mag je nog steeds films en muziek uploaden van de Nederlandse wet. Iemand meer kennis hierover?
Repent, Pray, Forgive
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:42:52 #166
259273 NoFidea
No Fucking Idea
pi_71464447
quote:

[..]

Je kunt je zo aansluiten bij hen
.se
High Quality is my second name!
Swedish girls #2
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:43:04 #167
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_71464450
je kunt gewoon je ip adres spoofen, ik zie het probleem niet. praktisch is het vonnis niet uitvoerbaar. Dit zijn Chinese praktijken overigens. Pure censuur! Internet is bedoeld voor vrije scharing van informatie. Als dit zo doorgaat kun je het hele internet net zo goed opdoeken.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_71464456
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:38 schreef Jalu het volgende:

[..]

Omdat een .torrent geen film bevat, en ook geen muziek. Met een .torrent heb je nog helemaal niets; een torrent is slechts een manier om een bestand vindbaar te maken.

En DAT is nu net de vraag met deze rechtzaak (ik kan tenminste nog geen uitspraak vinden over torrents?).
pi_71464463
quote:

[..]

't Is ook niet waar; elke zichzelf respecteren torrent client biedt de mogelijkheid om uploaden uit te zetten.
pi_71464479
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:42 schreef NoFidea het volgende:

[..]

Je kunt je zo aansluiten bij hen

Absoluut niet! Ik vind het gewoon leuk om de juridische kant te bekijken
pi_71464483
quote:

[..]

Nee hoor, je kan upload gewoon uitzetten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_71464484
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:43 schreef Jalu het volgende:

[..]

't Is ook niet waar; elke zichzelf respecteren torrent client biedt de mogelijkheid om uploaden uit te zetten.

Kun je dan nog downloaden?

Hier lees ik bv. wat anders:

http://www.computertotaal(...)egaal-downloaden.htm
pi_71464487
Fijn zo'n overheid die het internet beperkingen oplegt. Dat zijn praktijken die je vooral in China, Iran en Saudi-Arabië zou verwachten, maar nu dus ook gewoon in de polder.
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:44:45 #174
181657 LordNemephis
computer says no
pi_71464495
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:26 schreef Jalu het volgende:

[..]

Ze hadden zich dus beter dus helemaal op de vlakte kunnen houden, lijkt me. Geen brief, niet de website van Brein bezoeken, niets van dat alles.

Los daarvan is het natuurlijk toch wel een beetje lachwekkend dat een rechter hier genoegen mee neemt.
Hoho, daar ga je al de fout in: Brein beweert dat een IP uit de range van TPB die website heeft bezocht, maar Brein kun je niet op hun woord geloven. Vooralsnog moeten we er dus vanuit gaan dat dit ook uit de dikke duim van een PR-medewerker van Brein komt.
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:45:12 #175
181657 LordNemephis
computer says no
pi_71464508
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:44 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Kun je dan nog downloaden?
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')