Omdat een .torrent geen film bevat, en ook geen muziek. Met een .torrent heb je nog helemaal niets; een torrent is slechts een manier om een bestand vindbaar te maken.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:37 schreef mcintosh het volgende:
[..]
http://www.google.nl/search?q=linken+naar+illegale+content&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a
Ik verzin het allemaal niet en heb zeker niet alle antwoorden.
Hoe kun je stellen dat TPB niet linkt naar illegale bestanden? Ze bieden toch torrents aan van allerlei films en muziek die je niet mag uploaden?
Als ik Rambo 1 t/m 12 thuis op dvd heb mag ik ze gerust downloadenquote:Op donderdag 30 juli 2009 17:37 schreef mcintosh het volgende:
[..]
http://www.google.nl/search?q=linken+naar+illegale+content&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla
Ik verzin het allemaal niet en heb zeker niet alle antwoorden.
Hoe kun je stellen dat TPB niet linkt naar illegale bestanden? Ze bieden toch torrents aan van allerlei films en muziek die je niet mag uploaden?
Zoals de diehards zeggen, door mensen zoals haar is "de scene" naar de klotequote:
Goed, dus als de Amerikanen jou dagvaarden voor het bezit van een joint, dan mag een Amerikaanse rechter jou veroordelen en laten oppakken? Want het gaat om iets dan in Zweden is toegestaan (en grotendeels ook in Nederland)quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:34 schreef Iblis het volgende:
[..]
Nee, nee. De deurwaarder heeft de dagvaarding niet kunnen betekenen. Maar aangetekende brieven zijn wel afgeleverd op de adressen waar ze volgens de Zweedse burgerlijke stand wonen. Daarnaast zijn er nog elektronische middelen ingezet.
Het zal wel nooit gebeuren, maar als elke artiest uit Nederland zich meld, dan moet Brein daar dus op ingaan, iets wat ze al jaren niet doen. Kan Brein daar niet voor aangeklaagd worden?quote:[..]
Die moet waarschijnlijk stuk voor stuk aangeklaagd worden. De rechter krijgt feiten voor zich, en en Brein zegt: TPB maakt inbreuk op artikel 15e en 26d van de auteursrechtenwet:
[..]
En TPB stelt daar niets tegenover. En dan wijst de rechter dat toe. Het voelt natuurlijk een beetje alsof iemand zegt 'Ja, met die apparaten van Xerox is mijn boek gekopieerd en verkocht. Je moet Xerox verbieden apparaten te verkopen in Nederland. Want ze maken apparaten waarmee mensen inbreuk op mijn auteursrecht kunnen maken.’ Als Xerox dan zwijgt… dan krijg je zoiets als nu.
quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:39 schreef boyv het volgende:
[..]
Als ik Rambo 1 t/m 12 thuis op dvd heb mag ik ze gerust downloaden
Yup, hebben ze, maar zelfs dat maakt het niet echt uit, daar heb je dan DHT voor ..quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:06 schreef Jarno het volgende:
[..]
Lastiger wordt het als de trackers (heeft TPB eigenlijk eigen trackers?) ook geen Nederlandse IP's accepteert.
Op grond van Nederlandse regels misschien, maar het gaat hier om een buitenlandse partij. Daar zou de rechter naar moeten kijken.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:34 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat die rechter niet veel andere keuze had, daar TPB niet vertegenwoordigd was. Een kort geding kan heel goed niet de plaats zijn voor een rechter op zijn eigen houtje te zeggen dat torrentbestanden an sich niet illegaal zijn (om up te loaden), en zo soort-van precedent te scheppen.
Hoezo, alle Nederlandse providers worden gewoon gedwongen met dit vonnis om de site op hun blacklist te zetten.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:39 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Ik zie het nog niet gebeuren dat dit vonnis ook daadwerkelijk zal worden uitgevoerd.
Vroegâh mocht je materiaal delen met vrienden en bekenden. Of er in de tussentijd jurispudentie over is weet ik niet, zo niet, dan mag je nog steeds films en muziek uploaden van de Nederlandse wet. Iemand meer kennis hierover?quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:40 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Jahaaaa! Maar als je Torrents gebruikt UPLOAD je automatisch en verplicht en dat mag niet !
Ik lijk wel verdediger van BREIN
Je kunt je zo aansluiten bij henquote:Op donderdag 30 juli 2009 17:40 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Jahaaaa! Maar als je Torrents gebruikt UPLOAD je automatisch en verplicht en dat mag niet !
quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:38 schreef Jalu het volgende:
[..]
Omdat een .torrent geen film bevat, en ook geen muziek. Met een .torrent heb je nog helemaal niets; een torrent is slechts een manier om een bestand vindbaar te maken.
't Is ook niet waar; elke zichzelf respecteren torrent client biedt de mogelijkheid om uploaden uit te zetten.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:40 schreef mcintosh het volgende:
[..]
quote:
Nee hoor, je kan upload gewoon uitzetten.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:40 schreef mcintosh het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:43 schreef Jalu het volgende:
[..]
't Is ook niet waar; elke zichzelf respecteren torrent client biedt de mogelijkheid om uploaden uit te zetten.
Hoho, daar ga je al de fout in: Brein beweert dat een IP uit de range van TPB die website heeft bezocht, maar Brein kun je niet op hun woord geloven. Vooralsnog moeten we er dus vanuit gaan dat dit ook uit de dikke duim van een PR-medewerker van Brein komt.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:26 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ze hadden zich dus beter dus helemaal op de vlakte kunnen houden, lijkt me. Geen brief, niet de website van Brein bezoeken, niets van dat alles.
Los daarvan is het natuurlijk toch wel een beetje lachwekkend dat een rechter hier genoegen mee neemt.
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |