Nee we hebben het hier ook niet over legale upload, BREIN vertegenwoordigd een groep bedrijven die content op TPB hebben geconstateerd die niet geupload mag worden. Daar is die zaak om. Dat je genoeg dingen legaal mag uploaden staat hier los van.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:15 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat is gewoon onzin, want uploaden an sich is niet illegaal. Je kunt tal van legale dingen uploaden. Legale software, legale muziek, legale films. Nu weet ik ook wel dat waarschijnlijk 90% van het materiaal niet legaal is, maar het is niet alsof je TPB niet kunt gebruiken om je Linux-distributies te verspreiden.
Dat is inderdaad meer dan triest, en dat kan volgens mij in hoger beroep ook alleen maar van tafel worden geveegd.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:16 schreef NoFidea het volgende:
[..]![]()
![]()
Twitter is zo overrated.
Iemand dagvaarden via Twitter wat een grap. Het is alleen geen grap meer dat de rechter dit voldoende acht.....
Neen, JIJ bent verantwoordelijk voor wat je met je internetverbinding doet..quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dan zijn alle internetproviders ook illegaal bezig...
Maar zo verwoordde jij het niet.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:18 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Nee we hebben het hier ook niet over legale upload, BREIN vertegenwoordigd een groep bedrijven die content op TPB hebben geconstateerd die niet geupload mag worden. Daar is die zaak om. Dat je genoeg dingen legaal mag uploaden staat hier los van.
hahahaha dat mag dus???quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:16 schreef NoFidea het volgende:
[..]![]()
![]()
Twitter is zo overrated.
Iemand dagvaarden via Twitter wat een grap. Het is alleen geen grap meer dat de rechter dit voldoende acht.....
Op dat hele Twitter gedoe etc. wordt ingegaan in het vonnis.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:18 schreef _Qmars_ het volgende:
Weet je wat. Ik ga ook allemaal mensen sue-en via Twitter en dan hoop ik dat ze niet komen opdagen. Me = win.
Even daarbuiten gelaten, een dagvaarding dient via een fatsoenlijk medium overgedragen te worden op de gedagvaarde. Dat betekent in praktijk dat onverwijld via de post aangetekend moet worden overgedragen. Je moet immers volgens de wet er zeker van zijn dat men de dagvaarding heeft gekregen en heeft begrepen. Dus wat doen ze? Ik kan ook wel via Twitter allerlei mensen dagvaarden maar wie zegt dat de digitale persoon ook de fysieke persoon is?
www.isohunt.comquote:Op donderdag 30 juli 2009 17:18 schreef Prowl het volgende:
Torrents gaan dus dood?![]()
Nouja dan maar na 5 jaar weer terug schakelen op DC++
wtf?!quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:12 schreef Iblis het volgende:
[..]
Jawel, maar dan kan geen acht op worden geslagen:
[..]
Het betekenen van de dagvaardingen was niet gelukt. De rechtbank neemt het persbericht, twittercommunicatie en email echter als voldoende aan.
Om eerlijk te zijn is volgens mij de ontwikkeling al in gang gezet dat torrents een puur decentraal p2p systeem gaan worden. Deze ontwikkeling zal alleen maar versneld worden. Gecombineerd met allerlei vormen van beveiliging zal er een moment komen dat er een oncontroleerbaar p2p netwerk ontstaat waar technisch niets tegen te doen zal zijn. Dat is het moment dat de entertainmentindustrie in zijn huidige vorm ten onder zal gaan; ik kan niet wachten tot het zover is.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:18 schreef Prowl het volgende:
quote:
quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:20 schreef Jarno het volgende:
Kun je wel in hoger beroep als je bij verstek veroordeeld bent?
Het is wel makkelijk, je zet zo'n ding ook vrij snel 'aan' of 'uit'. Langzaam is het inderdaad, maar dat boeit niet, omdat je via de proxy niet complete films of ander groot materiaal binnenhaalt.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:03 schreef Merkie het volgende:
Ik snap mensen die zeggen "ach, dan pak je toch een proxy" nooit. Proxy's zijn altijd enorm traag en het is helemaal niet makkelijk om zoiets te doen.
Ja Brein moeten we geloven. Die hoaxten laatst ook een DDOS-aanval. Bleek dat ze gewoon online waren. En maar janken op het net.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:21 schreef Iblis het volgende:
Brein heeft getwitterd, gemaild en een webpagina met dagvaarding gemaakt. En die webpagina is geopend door een IP van piratbyran, zo blijkt uit de logs van Brein.
DC++ is ook dood aan het gaan. Veel Oost-Blokkers en Russen dat betekent dus vaak mindere verbindingen dan Scandinaviërs. Zweden zijn er haast niet meer te vinden omdat er in Zweden de IPRED wet in werking is getreden.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:18 schreef Prowl het volgende:
quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:18 schreef Prowl het volgende:
Ze hadden zich dus beter dus helemaal op de vlakte kunnen houden, lijkt me. Geen brief, niet de website van Brein bezoeken, niets van dat alles.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:24 schreef Pool het volgende:
Feit is dat TPB wist dat de zaak voor zou komen en dat ze geen advocaat in de arm hebben genomen om zich te 'stellen' in het proces, maar als amateurs een informeel briefje hebben gestuurd naar de rechter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |