abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:17:51 #101
168739 Red_85
'echt wel'
pi_71463690
VRIJ INTERNET!!!

chinese praktijken in Nederland.

brein vaart zijn eigen koers terwijl het kabinet een paar weken terug een signaal naar de entertainment industrie had gegeven om het downloaden / kopieeren aan te pakken wanneer de industrie zelf er voor had gezorgd dat zij wat aan de prijzen gingen doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_71463701
Weet je wat. Ik ga ook allemaal mensen sue-en via Twitter en dan hoop ik dat ze niet komen opdagen. Me = win.

Even daarbuiten gelaten, een dagvaarding dient via een fatsoenlijk medium overgedragen te worden op de gedagvaarde. Dat betekent in praktijk dat onverwijld via de post aangetekend moet worden overgedragen. Je moet immers volgens de wet er zeker van zijn dat men de dagvaarding heeft gekregen en heeft begrepen. Dus wat doen ze? Ik kan ook wel via Twitter allerlei mensen dagvaarden maar wie zegt dat de digitale persoon ook de fysieke persoon is?
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_71463702
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:15 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dat is gewoon onzin, want uploaden an sich is niet illegaal. Je kunt tal van legale dingen uploaden. Legale software, legale muziek, legale films. Nu weet ik ook wel dat waarschijnlijk 90% van het materiaal niet legaal is, maar het is niet alsof je TPB niet kunt gebruiken om je Linux-distributies te verspreiden.
Nee we hebben het hier ook niet over legale upload, BREIN vertegenwoordigd een groep bedrijven die content op TPB hebben geconstateerd die niet geupload mag worden. Daar is die zaak om. Dat je genoeg dingen legaal mag uploaden staat hier los van.
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_71463706
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:16 schreef NoFidea het volgende:

[..]

Twitter is zo overrated.

Iemand dagvaarden via Twitter wat een grap. Het is alleen geen grap meer dat de rechter dit voldoende acht.....
Dat is inderdaad meer dan triest, en dat kan volgens mij in hoger beroep ook alleen maar van tafel worden geveegd.
pi_71463716
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:15 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dan zijn alle internetproviders ook illegaal bezig...
Neen, JIJ bent verantwoordelijk voor wat je met je internetverbinding doet..
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:18:42 #106
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_71463720
Torrents gaan dus dood?

Nouja dan maar na 5 jaar weer terug schakelen op DC++
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:19:17 #107
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71463737
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:18 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Nee we hebben het hier ook niet over legale upload, BREIN vertegenwoordigd een groep bedrijven die content op TPB hebben geconstateerd die niet geupload mag worden. Daar is die zaak om. Dat je genoeg dingen legaal mag uploaden staat hier los van.
Maar zo verwoordde jij het niet.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:19:49 #108
168739 Red_85
'echt wel'
pi_71463762
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:16 schreef NoFidea het volgende:

[..]

Twitter is zo overrated.

Iemand dagvaarden via Twitter wat een grap. Het is alleen geen grap meer dat de rechter dit voldoende acht.....
hahahaha dat mag dus???

Nu kan je iedereen lekker dagvaarden voor iets en je proceskosten er voor terug krijgen dus? Zo kan je iedereen lekker kaal plukken. Misschien een idee voor TPB om het zo aan te pakken dat het vonnis ongeldig verklaard kan worden via een vormfout?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_71463764
Droom ik? Heeft een Nederlandse rechter zojuist censuur gevorderd op het Internet? Dit komt toch wel heel onwerkelijk op mij over.
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
pi_71463768
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:18 schreef _Qmars_ het volgende:
Weet je wat. Ik ga ook allemaal mensen sue-en via Twitter en dan hoop ik dat ze niet komen opdagen. Me = win.

Even daarbuiten gelaten, een dagvaarding dient via een fatsoenlijk medium overgedragen te worden op de gedagvaarde. Dat betekent in praktijk dat onverwijld via de post aangetekend moet worden overgedragen. Je moet immers volgens de wet er zeker van zijn dat men de dagvaarding heeft gekregen en heeft begrepen. Dus wat doen ze? Ik kan ook wel via Twitter allerlei mensen dagvaarden maar wie zegt dat de digitale persoon ook de fysieke persoon is?
Op dat hele Twitter gedoe etc. wordt ingegaan in het vonnis.

Blijkbaar is er ook een dagvaarding via mail gegaan (nadat betekening in Zweden meerdere keren mislukte) waarvandaan eerder correspondentie werd beantwoord. De rechter vond het dus kennelijk aannemelijk dat ze van de zaak afwisten (en dat wisten ze natuurlijk).
pi_71463779
Kun je wel in hoger beroep als je bij verstek veroordeeld bent?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_71463784
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:18 schreef Prowl het volgende:
Torrents gaan dus dood?

www.isohunt.com

pi_71463794
Dat nog niemand bij timmie op bezoek is geweest
pi_71463800
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:12 schreef Iblis het volgende:

[..]

Jawel, maar dan kan geen acht op worden geslagen:
[..]

Het betekenen van de dagvaardingen was niet gelukt. De rechtbank neemt het persbericht, twittercommunicatie en email echter als voldoende aan.
wtf?!
Is er nu nog wel een hoger beroep mogelijk?

En wat als TPB helemaal niet had gereageerd? ze hebben immers geen formele dagvaarding per brief ontvangen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_71463802
quote:
Torrents gaan dus dood?

Om eerlijk te zijn is volgens mij de ontwikkeling al in gang gezet dat torrents een puur decentraal p2p systeem gaan worden. Deze ontwikkeling zal alleen maar versneld worden. Gecombineerd met allerlei vormen van beveiliging zal er een moment komen dat er een oncontroleerbaar p2p netwerk ontstaat waar technisch niets tegen te doen zal zijn. Dat is het moment dat de entertainmentindustrie in zijn huidige vorm ten onder zal gaan; ik kan niet wachten tot het zover is.

Brein is de klauw van een kat in het nauw die rare sprongen maakt, meer niet.
pi_71463806
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:19 schreef Iblis het volgende:

[..]

Maar zo verwoordde jij het niet.

Nou ik mag er toch van uit gaan dat als we het in dit topic hebben over het vonnis van de rechter in het voordeel van BREIN dat we het ook hebben over de zaak van BREIN. En in die zaak werd niet aangespannen om het legale uploaden te verbieden...

Dus als ik het over uploaden heb, heb ik het automatisch over illegale upload, anders ben ik offtopic, nu duidelijk?
pi_71463825
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:20 schreef Jarno het volgende:
Kun je wel in hoger beroep als je bij verstek veroordeeld bent?

Ja, je kan bezwaar indienen tegen het verstek vonnis of iets dergelijks, ff zoeken.

Dat heet dus officieel 'verzet'. Is niet hetzelfde als hoger beroep.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Verstek_(procesrecht)
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:21:59 #118
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71463828
Brein heeft getwitterd, gemaild en een webpagina met dagvaarding gemaakt. En die webpagina is geopend door een IP van piratbyran, zo blijkt uit de logs van Brein.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_71463863
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:03 schreef Merkie het volgende:
Ik snap mensen die zeggen "ach, dan pak je toch een proxy" nooit. Proxy's zijn altijd enorm traag en het is helemaal niet makkelijk om zoiets te doen.
Het is wel makkelijk, je zet zo'n ding ook vrij snel 'aan' of 'uit'. Langzaam is het inderdaad, maar dat boeit niet, omdat je via de proxy niet complete films of ander groot materiaal binnenhaalt.

Overigens lijkt die rechter in het vonnis wel te roepen dat hem dit uitvoerbaar lijkt, wat al ernstig te betwijfelen is, en mijns inziens ook compleet onwenselijk. Als ik een encryptiemethode ontwikkel en gratis op mn site dump, kan het toch ook niet zo zijn dat ikzelf de bezoekers aan mijn site moet gaan screenen of ze niet toevallig in 1 van de zoveel landen wonen waar encryptiesoftware illegaal is?

En de gedaagden waren inderdaad niet vertegenwoordigd; de rechter had hierdoor ook een door TPB aan de rechtbank toegestuurde brief niet mee in beschouwing genomen.

Ik begrijp overigens dat afwezig blijven totaal niet slim geweest was van TPB, en dat ze nu actief een rechtzaak moeten beginnen om dit vonnis te bestrijden?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_71463883
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:21 schreef Iblis het volgende:
Brein heeft getwitterd, gemaild en een webpagina met dagvaarding gemaakt. En die webpagina is geopend door een IP van piratbyran, zo blijkt uit de logs van Brein.
Ja Brein moeten we geloven. Die hoaxten laatst ook een DDOS-aanval. Bleek dat ze gewoon online waren. En maar janken op het net.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:24:17 #121
259273 NoFidea
No Fucking Idea
pi_71463900
quote:
Torrents gaan dus dood?

DC++ is ook dood aan het gaan. Veel Oost-Blokkers en Russen dat betekent dus vaak mindere verbindingen dan Scandinaviërs. Zweden zijn er haast niet meer te vinden omdat er in Zweden de IPRED wet in werking is getreden.
Wat meer informatie over deze wet kun je bijvoorbeeld hier vinden: http://www.edri.org/edri-gram/number6.23/sweden-ipred-law
.se
High Quality is my second name!
Swedish girls #2
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:24:33 #122
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_71463909
Je kunt mensen niet 'zomaar' via Twitter dagvaarden hoor. Pas als de gedaagde geen bekende woonplaats in Nederland heeft of zich in het buitenland bevindt, dan gaan andere regels gelden die te gedetailleerd zijn om hier op in te gaan. Maar maak je dus geen zorgen.

Feit is dat TPB wist dat de zaak voor zou komen en dat ze geen advocaat in de arm hebben genomen om zich te 'stellen' in het proces, maar als amateurs een informeel briefje hebben gestuurd naar de rechter.
pi_71463936
quote:
Torrents gaan dus dood?

donderdag 30 juli 2009 @ 17:25:15 #124
197584 chipseydipsey
Live your life
pi_71463938
Je kan ook naar Ptunnel.net of andere proxie site's.

Ik heb als ik download ook Demonoid.. is wel een goede, verder download ik ook met nieuwsgroepen. Kost mij niks omdat ik bij een vriend op zit:)

Echt wel jammer dat die site er af gaat, maar betekent dit dan ook dat de gedownloade bestanden die je er af haalt ook van je pc verdwijnen? Want heb er wel eens een simulator gedownload. Hoop het overigens niet.

Nouja, ik heb een laptop dus downloaden en uploaden wordt toch al lastig. Gelukkig heb ik vrienden die downloaden voor mij.
pi_71463961
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:24 schreef Pool het volgende:

Feit is dat TPB wist dat de zaak voor zou komen en dat ze geen advocaat in de arm hebben genomen om zich te 'stellen' in het proces, maar als amateurs een informeel briefje hebben gestuurd naar de rechter.
Ze hadden zich dus beter dus helemaal op de vlakte kunnen houden, lijkt me. Geen brief, niet de website van Brein bezoeken, niets van dat alles.

Los daarvan is het natuurlijk toch wel een beetje lachwekkend dat een rechter hier genoegen mee neemt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')