Ook worstenbroodjes (soep versta ik niet echt onder warme hap...) oid?quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:11 schreef MPG het volgende:
Bij mijn oma waren er broodjes en soep bij de koffietafel.
Nou, dat had ik gisteren dus ook..quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:11 schreef MPG het volgende:
Bij mijn oma waren er broodjes en soep bij de koffietafel.
worsterbroodjes is ook niet echt een warme hapquote:Op donderdag 30 juli 2009 14:13 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Ook worstenbroodjes (soep versta ik niet echt onder warme hap...) oid?
jewel mannja naar mijn mening dan, net als pizzastukjes, broodje kroket en frikandel...quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:25 schreef goldfinger1963 het volgende:
[..]
worsterbroodjes is ook niet echt een warme hap
Het is geen verjaardagquote:
en broodjes (en ipv gebak echte vlaaiquote:
Toch hoor je blijkbaar wat te etenquote:
Doodverwensingquote:Op donderdag 30 juli 2009 14:27 schreef Ladylike het volgende:
[..]
jewel mannja naar mijn mening dan, net als pizzastukjes, broodje kroket en frikandel...
oeh die deegbroodjes frikandel..
Nu heb ik echt zin op lekkers
Hey als ik honger heb wil ik etenquote:
Bij een koffietafel denk ik aan een gezellige bijeenkomst van een groep en daar hoort gebak bij. Ik associeer het woord namelijk vooral met die keren dat ik als klein jongetje met mijn vader meeging als hij een dagje met de bus, en die groepen hadden dan altijd ergens een koffietafel... met gebak!quote:
jij hebt altijd hongerquote:
wij hebben het over de koffietafel bij een begrafenis (iig gewoonte in Limburg en Brabant)quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:35 schreef DaMart het volgende:
[..]
Bij een koffietafel denk ik aan een gezellige bijeenkomst van een groep en daar hoort gebak bij. Ik associeer het woord namelijk vooral met die keren dat ik als klein jongetje met mijn vader meeging als hij een dagje met de bus, en die groepen hadden dan altijd ergens een koffietafel... met gebak!
Maar mijn associatie klopt nu niet met die van jullie?
Nee. Omdat het zaterdagrooster doordraait heb ik elke werkweek een doordeweekse dag vrij, bij wijze van "weekend". Vandaag is dus "weekend"quote:
Ik vind gebak op zo'n moment niet netjesquote:Op donderdag 30 juli 2009 14:29 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Toch hoor je blijkbaar wat te eten
Je voelt je helemaal fucked up, maar hey tis gratis eten he...
Koffietafel is koffie+broodjes na afloop van een begrafenis/crematie.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:35 schreef DaMart het volgende:
[..]
Bij een koffietafel denk ik aan een gezellige bijeenkomst van een groep en daar hoort gebak bij. Ik associeer het woord namelijk vooral met die keren dat ik als klein jongetje met mijn vader meeging als hij een dagje met de bus, en die groepen hadden dan altijd ergens een koffietafel... met gebak!
Maar mijn associatie klopt nu niet met die van jullie?
Wie is er dood dan?quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:39 schreef Ladylike het volgende:
[..]
wij hebben het over de koffietafel bij een begrafenis (iig gewoonte in Limburg en Brabant)
In dit geval blijkbaar wel dusquote:Op donderdag 30 juli 2009 14:40 schreef Nijns het volgende:
[..]
Ik vind gebak op zo'n moment niet netjesik vind het fijne van een koffietafel dat je even kan 'ontzenuwen' achteraf..
[..]
Koffietafel is koffie+broodjes na afloop van een begrafenis/crematie.
Bij mn eigen moeder ben ik iets gaan eten met mn zusquote:Op donderdag 30 juli 2009 14:40 schreef Nijns het volgende:
[..]
Ik vind gebak op zo'n moment niet netjesik vind het fijne van een koffietafel dat je even kan 'ontzenuwen' achteraf..
Van die min of meer gratis bejaardenritjes met gratis productpresentaties aan boord?quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:35 schreef DaMart het volgende:
die keren dat ik als klein jongetje met mijn vader meeging als hij een dagje met de bus, en die groepen hadden dan altijd ergens een koffietafel... met gebak!
in de randstad wel jaquote:Op donderdag 30 juli 2009 14:43 schreef DaMart het volgende:
[..]
En bij ons hebben ze meestal gewoon koffie of thee met een droge plak cake.
niemandquote:Op donderdag 30 juli 2009 14:43 schreef DaMart het volgende:
[..]
Wie is er dood dan?.
En bij ons hebben ze meestal gewoon koffie of thee met een droge plak cake.
[..]
In dit geval blijkbaar wel dus.
idem hier zowel bij mijn vader als bij me moederquote:Op donderdag 30 juli 2009 14:45 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Bij mn eigen moeder ben ik iets gaan eten met mn zus
we hadden die tijd ff nodig met zn tweetjes (was wel zelf nog hoogzwanger destijds) om alles te verwerken en te bepraten
Maar de koffietafel haat ik eigenlijk op zo´n moment.
Allemaal mensen die je condoleren. Je kent ze niet en het enige dat ik kon denken was: waarom nu ze dood is wel profiteren, maar niet even bezoeken toen ze stervende was?
maar goedik heb braaf geknikt en bedankt voor hun oprechte medeleven (
) 90% van die lui heb ik daarna noooooit meer gesproken
hollandersquote:
Och ja, je weet toch wel op wie je kan rekenen in het leven, dat heb je snel genoeg door als je iets kuts gebeurt en een beroep op je vrienden doetquote:
Nee, met de bejaardenclub een kerstreis naar ergens in Nederland. Wat wel goed was voor mijn spaarpot... ik was zo'n schattig jongetje, dat die oudjes dat beloonden met geldquote:Op donderdag 30 juli 2009 14:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Van die min of meer gratis bejaardenritjes met gratis productpresentaties aan boord?
En toch zijn er mensen die speciaal voor de koffie, de cake en een beetje het sociale contact met anderen, naar een begrafenis gaanquote:
waarom ? hoort gewoon bij het levenquote:Op donderdag 30 juli 2009 14:49 schreef Ladylike het volgende:
[..]
maar wat een zware praat
die TT mag best veranderd worden als mensen hem stom vinden
Tegen de tijd dat jullie die vlaai per postkoets hier hebben gebracht, is de begrafenis al een maand geleden, dus ja, dan blijft die cake overquote:
Waarom? Ik heb geen begrafenisassociaties met een koffietafel hoorquote:Op donderdag 30 juli 2009 14:49 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Och ja, je weet toch wel op wie je kan rekenen in het leven, dat heb je snel genoeg door als je iets kuts gebeurt en een beroep op je vrienden doet
maar wat een zware praat
je moet hem ook niet zelf komen halen we kunnen hem ook brengen heb je hem tenminste op tijd en versquote:Op donderdag 30 juli 2009 14:51 schreef DaMart het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat jullie die vlaai per postkoets hier hebben gebracht, is de begrafenis al een maand geleden, dus ja, dan blijft die cake over.
Ja, dan is het wel een heel ander verhaal inderdaad. Ik kan me voorstellen dat het anders zou voelen als het om 1 van mijn ouders zou gaan..quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:45 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Bij mn eigen moeder ben ik iets gaan eten met mn zus
we hadden die tijd ff nodig met zn tweetjes (was wel zelf nog hoogzwanger destijds) om alles te verwerken en te bepraten
Maar de koffietafel haat ik eigenlijk op zo´n moment.
Allemaal mensen die je condoleren. Je kent ze niet en het enige dat ik kon denken was: waarom nu ze dood is wel profiteren, maar niet even bezoeken toen ze stervende was?
maar goedik heb braaf geknikt en bedankt voor hun oprechte medeleven (
) 90% van die lui heb ik daarna noooooit meer gesproken
Welnee joh, we spemmen hem zo volquote:Op donderdag 30 juli 2009 14:49 schreef Ladylike het volgende:
maar wat een zware praat
Ik wel, alleen maar..quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:52 schreef DaMart het volgende:
[..]
Waarom? Ik heb geen begrafenisassociaties met een koffietafel hoor.
whehehehe zullen we maar beginnen danquote:
Dat jullie je eigen taaltje spreken was al bekend, maar dat het zo moeilijk is om Nederlands te lezen...quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:53 schreef goldfinger1963 het volgende:
[..]
je moet hem ook niet zelf komen halen we kunnen hem ook brengen heb je hem tenminste op tijd en vers
whehehequote:Op donderdag 30 juli 2009 14:58 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat jullie je eigen taaltje spreken was al bekend, maar dat het zo moeilijk is om Nederlands te lezen...![]()
Ik zeg toch duidelijk dat jullie hem per postkoets brengen, niet dat ik hem kom halen....
FAIL!quote:
Ah, fijn, een opgesplitst weekend!quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:39 schreef MPG het volgende:
[..]
Nee. Omdat het zaterdagrooster doordraait heb ik elke werkweek een doordeweekse dag vrij, bij wijze van "weekend". Vandaag is dus "weekend".
Jaquote:
Net een echte baanquote:Op donderdag 30 juli 2009 15:08 schreef Ladylike het volgende:
mijn eerste baan had pas een lekker rooster:
maandag werken, dinsdag vrij, woensdag werken, donderdag vrij, vrijdag werken en dan weekend
Mja nu moet ik fulltime aan de slag
Ik spreek wel over 13 jaar geleden hequote:
Toen was ik nog piepkleinquote:Op donderdag 30 juli 2009 15:29 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Ik spreek wel over 13 jaar geleden he
nachtmensquote:
Toch eens op je profiel klikken, heb geen idee hoe oud je bentquote:
quote:Op donderdag 30 juli 2009 15:36 schreef Ladylike het volgende:
Toch eens op je profiel klikken, heb geen idee hoe oud je bent
scheelt maar 8 jaarquote:
Fijn dat je er bent, niet te veel eten, Dela heeft maar gerekend op 1 broodje per manquote:
Ach, leeftijd is in veel gevallen zo nietszeggendquote:Op donderdag 30 juli 2009 15:45 schreef Ladylike het volgende:
[..]
scheelt maar 8 jaar
Je bent Ram
net als mn zus en ventje
whehehe kloptquote:Op donderdag 30 juli 2009 15:47 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Fijn dat je er bent, niet te veel eten, Dela heeft maar gerekend op 1 broodje per man
De Dela zit er ook wel eens naast.quote:Op donderdag 30 juli 2009 15:47 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Fijn dat je er bent, niet te veel eten, Dela heeft maar gerekend op 1 broodje per man
Dan heb je vast je premie niet betaald. Ik heb bij de laatste Dela-crematie toch echt 6 broodjes en twee koppen soep opquote:Op donderdag 30 juli 2009 15:47 schreef Ladylike het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 30 juli 2009 15:51 schreef MPG het volgende:
[..]
Dan heb je vast je premie niet betaald. Ik heb bij de laatste Dela-crematie toch echt 6 broodjes en twee koppen soep op...
quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:07 schreef Aarti het volgende:
Ik haat mannen.
Of liever gezegd, ik haat mezelf dat ik verliefd word op mannen
Wat is er?quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:07 schreef Aarti het volgende:
Ik haat mannen.
Of liever gezegd, ik haat mezelf dat ik verliefd word op mannen
die zijn niet onweerstaanbaarquote:Op donderdag 30 juli 2009 16:08 schreef goldfinger1963 het volgende:
[..]
je kan ook op vrouwen verliefd worden
ik heb er hier nog 110 staan die ik nog moet uitpakkenquote:Op donderdag 30 juli 2009 16:18 schreef DaMart het volgende:
Zo, ik kan even geen verhuisdoos meer zien![]()
.
Mja, 1,5 jaar geleden is bedrijf verhuisd en er staan nog een stuk of 80 dozenquote:Op donderdag 30 juli 2009 16:21 schreef goldfinger1963 het volgende:
[..]
ik heb er hier nog 110 staan die ik nog moet uitpakken
Grote, nee niet echt bezig maar vind het wel leuk om persoonlijkheden te vergelijken.quote:Op donderdag 30 juli 2009 15:48 schreef Nijns het volgende:
[..]
Ach, leeftijd is in veel gevallen zo nietszeggend
Ik ben Ram ja, houd je je daar mee bezig?Welk ventje: de grote of de kleine?
* LL geeft gewoon even een hele dikke knuffelquote:Op donderdag 30 juli 2009 16:19 schreef Aarti het volgende:
[..]
die zijn niet onweerstaanbaar
Ja ach, gewoon liefdesverdriet, gaat wel weer over.
Verveelde je je?quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:23 schreef DaMart het volgende:
[..]
Mja, 1,5 jaar geleden is bedrijf verhuisd en er staan nog een stuk of 80 dozen.
Dus ik heb maar eens gekeken wat er in zit, en ik heb er een stickertje op geplakt en ze een beetje gesorteerd neergezet.
Dankjequote:Op donderdag 30 juli 2009 16:24 schreef Ladylike het volgende:
* LL geeft gewoon even een hele dikke knuffel
Kut is dat he?quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:19 schreef Aarti het volgende:
[..]
die zijn niet onweerstaanbaar
Ja ach, gewoon liefdesverdriet, gaat wel weer over.
Ja, dat is zonder meer waarquote:Op donderdag 30 juli 2009 16:24 schreef Ladylike het volgende:
Grote, nee niet echt bezig maar vind het wel leuk om persoonlijkheden te vergelijken.
Het klopt vaak toch wel
Nee, maar het moet toch een keer gebeuren. En ik was op zoek naar iets dat mogelijk in één van die dozen had kunnen zittenquote:
Zodat je ze volgend jaar nķg een keer in je klauwen hebt? Om dan te bedenken: "als ik ze nog een jaar laat staan, heb ik dan wéér wat te doen"?quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:23 schreef DaMart het volgende:
[..]
Mja, 1,5 jaar geleden is bedrijf verhuisd en er staan nog een stuk of 80 dozen.
Dus ik heb maar eens gekeken wat er in zit, en ik heb er een stickertje op geplakt en ze een beetje gesorteerd neergezet.
Laat me raden: het zat uiteraard in GEEN van de 80 dozenquote:Op donderdag 30 juli 2009 16:25 schreef DaMart het volgende:
[..]
Nee, maar het moet toch een keer gebeuren. En ik was op zoek naar iets dat mogelijk in één van die dozen had kunnen zitten.
Nee, dat deed ik vorig jaarquote:Op donderdag 30 juli 2009 16:27 schreef MPG het volgende:
[..]
Zodat je ze volgend jaar nķg een keer in je klauwen hebt? Om dan te bedenken: "als ik ze nog een jaar laat staan, heb ik dan wéér wat te doen"?
Hoe raad je het!quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:29 schreef MPG het volgende:
[..]
Laat me raden: het zat uiteraard in GEEN van de 80 dozen....
je zult altijd zien als je het hebt weggegooid dat je het nodig hebtquote:Op donderdag 30 juli 2009 16:31 schreef Nijns het volgende:
Maar als niemand daar iets uit nodig heeft gehad (even aannemend dat het geen administratie is die bewaard moet worden) waarom gooien jullie het dan niet gewoon weg?
Dat is ook iets wat ik morgen ga doen. Kritisch bekijken wat ik hier nog in de dozen heb liggen, en als 't inderdaad niet meer bruikbaar is, weg ermee.quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:31 schreef Nijns het volgende:
Maar als niemand daar iets uit nodig heeft gehad (even aannemend dat het geen administratie is die bewaard moet worden) waarom gooien jullie het dan niet gewoon weg?
Historische waarde, belangrijke documenten die bewaard moeten worden in het archief... en we gaan natuurlijk niets ongezien weggooien.quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:31 schreef Nijns het volgende:
Belachelijk die verzamelaars altijdquote:Op donderdag 30 juli 2009 16:35 schreef DaMart het volgende:
[..]
Historische waarde, belangrijke documenten die bewaard moeten worden in het archief... en we gaan natuurlijk niets ongezien weggooien.
quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:36 schreef DaMart het volgende:
Het is trouwens al 5 minuten einde werktijd.
Weg dus.
Dat is waar..quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:33 schreef goldfinger1963 het volgende:
[..]
je zult altijd zien als je het hebt weggegooid dat je het nodig hebt
Ik doe dat met dingen thuis ook (aangezien ik binnenkort verhuis) alles waar ik sinds de vorige verhuizing niet naar heb omgekeken/niks mee heb gedaan (zonder emotionele waarde) gooi ik weg..quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:35 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Dat is ook iets wat ik morgen ga doen. Kritisch bekijken wat ik hier nog in de dozen heb liggen, en als 't inderdaad niet meer bruikbaar is, weg ermee.
Tja, dan is het wat anders.. Dag DMquote:Op donderdag 30 juli 2009 16:35 schreef DaMart het volgende:
[..]
Historische waarde, belangrijke documenten die bewaard moeten worden in het archief... en we gaan natuurlijk niets ongezien weggooien.
DagMartquote:Op donderdag 30 juli 2009 16:36 schreef DaMart het volgende:
Het is trouwens al 5 minuten einde werktijd.
Weg dus.
Dat ze zelfmoord pleegt is al erg zat,quote:Meisje (15) pleegt zelfmoord na online pestcampagne
In het Britse Macclesfield heeft een meisje in januari zelfmoord gepleegd nadat ze via netwerksite Bebo zwaar werd gepest door klasgenoten. Dat blijkt uit een hoorzitting over het incident, meldt de Daily Mail. De 15-jarige Megan Gillian nam een overdosis van de pijnstillers die dienden om haar menstruatiepijn te verzachten.
School
De tiener was blijkbaar zo overstuur door de kwetsende opmerkingen die ze steeds te horen kreeg, dat ze weigerde nog naar school te gaan. De school had Megan zelfs uit haar normale klas gehaald vanwege de pesterijen, en haar in een groep probleemleerlingen gestopt. "Het systeem heeft gefaald," zegt haar moeder Margaret, die samen met haar man Mark het dode meisje 's ochtends aantrof in bed.
"Ik zie je graag'
Een vriendin van het meisje had de avond voor het overlijden nog een conversatie met haar over de pijnstillers. "Megan huilde normaal niet, maar ze zei dat ze pijnstillers had genomen", verklaarde de vriendin. "Ze wist niet hoeveel. Megan zei dat ze zich ziek voelde, en later kreeg ik nog een sms'je waarin stond: 'ik zie je graag, vergeet dat nooit'."
Pesten
Andere vrienden van Megan wisten van de kwetsende opmerkingen, die blijkbaar gingen over de kleren en het uiterlijk van het meisje. Er is echter geen duidelijk bewijs dat er iets ongewoon kwaadaardig is gezegd, blijkt nu uit het onderzoek. Het lijkt erop dat een woordenwisseling op school in de dagen en weken daarna is blijven hangen, luidt het. "Het is mogelijk dat die bewuste dag nog iets gebeurd is waardoor Megan heel erg van slag was," zeggen de onderzoekers.
Pijnlijke blunder
In maart, twee maanden na de zelfmoord van het meisje, stuurde de school per ongeluk nog een brief naar de ouders. Daarin waarschuwde de onderdirecteur dat Megan het schoolbal niet zou mogen bijwonen, als ze niet vaker naar school kwam. "Leerlingen moeten minstens 92 procent van de lessen bijwonen, en Megan zit momenteel op 60,4 procent," luidde het. De school bood verontschuldigingen aan, en wijt de blunder aan een computerfout.
Klopt! Waarom denk je dat ik in die dozen naar een kopie ging zoekenquote:Op donderdag 30 juli 2009 16:33 schreef goldfinger1963 het volgende:
[..]
je zult altijd zien als je het hebt weggegooid dat je het nodig hebt
Wat een trieste vent zegquote:Op donderdag 30 juli 2009 18:10 schreef DaMart het volgende:
http://www.nu.nl/opmerkel(...)pesten-vakantie.html
Is dat nou een reisverslag van Pheno's laatste vakantie?.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |