Haal dan iig die tenenkrommende fout uit de TTquote:Op woensdag 29 juli 2009 19:43 schreef Klonk het volgende:
bagger weg, en taalpuristen kunnen lekker met een kroontjespen op de muur gaan schrijven, dank u
kan ik nietquote:
Koprolquote:Op woensdag 29 juli 2009 19:50 schreef Klonk het volgende:
ik zit ook ff na te denken hoe heb ik dat vroeger op school gedaan, begon dat niet gewoon met een koprol maken en dan idd met iemand erbij wat hoger enzo ?
ja, zo´n koprol voor een grote mat en dan ff het vertrouwen krijgen hoe dat ging en dan gewoon de volgende stapquote:Op woensdag 29 juli 2009 19:53 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Koprol?
Gewoon springen op een grote trampo dan kan je er moeilijk vanaf vallen.
Ga naar het zwembad -> lage duikplank -> oefenen!quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:49 schreef thechib12 het volgende:
Maaree. heeft iemand nou idee van die salto:P
Waarom niet, je wil het toch? Heb je hoogtevrees?quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:13 schreef thechib12 het volgende:
gekeken op youtube,
ik denk wel dat ik het kan,
maarjaa,
Ik durf het niet
Dat vind ik dan weer engquote:Op woensdag 29 juli 2009 20:16 schreef Mestras het volgende:
begin met een achteruit salto van de duikplank in een zwembad kan ook niet verkeerd gaan, denk ik
Nou, zo ff achterover springen, dat is niet zo makkelijk:Dquote:Op woensdag 29 juli 2009 20:17 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Waarom niet, je wil het toch? Heb je hoogtevrees?
Nee daarom moet je ook oefenen. Als je niet probeert lukt het nooitquote:Op woensdag 29 juli 2009 20:33 schreef thechib12 het volgende:
[..]
Nou, zo ff achterover springen, dat is niet zo makkelijk:D
Dat is een radslag, geen salto.quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:53 schreef Maisnon het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kon de plaatjes die ik toen gebruikte nergens vinden dus heb ik het maar gepaint
Je gaat dus bijna over de kop, maar dan net niet. meer zijwaarts
Deze post om precies te zijn. Je begint dus met iets wat een kruising is tussen een flik flak, een radslag en een achterwaartse salto. Vanaf daar kan je steeds minder zijwaarts en steeds meer achterwaarts draaien. En als je eenmaal gewend bent aan de achterwaartse draai dan is de salto zo geleerd.quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:19 schreef Maisnon het volgende:
Ik heb hem geoefend door achterover te leunen en met 1 hand op de trampoline (met gebogen knieën, naar achteren leunend op 1 arm+hand) achterover te springen.
Dan kan je tijdens je sprong op die ene arm leunen, je springt niet netjes recht (op het begin helemaal niet) maar je hebt wel een soort steun voor jezelf. Hoe vaker je dat doet, hoe rechter je het kan, op een gegeven moment zonder arm, en dan ben je gewend aan de draai. En dan is het een kleine stap naar de salto goed leren.
Op het begin doe je hem toch nog te vroeg in je sprong, dat is altijd volgens mij. Eigenlijk moet je pas later in de sprong draaien, eerst alleen omhoog springen, maar dat is heel eng.
quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:10 schreef Maisnon het volgende:
Hey, ik ga je helpen
Trampolinespringen is namelijk een van m'n favoriete bezigheden haha
de grootste, ongeveer 5 meterquote:Op donderdag 30 juli 2009 00:12 schreef conleche het volgende:
Achterover is veel makkelijker dan voorover! Je moet recht om hoog springen en terwijl je draait je knieen ineens omhoog "gooien" Je dan zo klein mogelijk maken. In principe kan het dan niet fout gaan op een trampoline. Als je dat dan onder de knie hebt, dan kan je hem ook gestrekt doen en alles, maar begin met de gehurkte. Voorover kan er veel meer misgaan. Dan gaat die draai niet zo natuurlijk en heb je meer sprongkracht nodig.
Als je de manier van Maisnon doet dus met dat schuine, met die handen, dan heb je de kans dat je je dat scheve aanleert en dan krijg je rare salto's.
Hoe groot is die trampoline?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |