abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71658683
A beautiful mind

7

a beautiful mind

Een geniale a-sociale wiskunde student draait een beetje door en schiet door richting een psychose. Ondanks zijn genialiteit raakt hij dus de kluts kwijt, geen echt wonder want meer geniale mensen weten niet meer hoe de vork in de steel zit tijdens hun onderzoek, het onderzoek dat ook de reden was tot die psychose in de film. Een beetje verzopen erin. Achteraf gezien blijkt hij minder gek te zijn dan hij is ondanks zijn totale doordraaien. Op de Imdb staat dat het een biography is dus ik neem aan dat het op waarheid is berust.

Niet om te beweren dat de users hier met hun afwijkende wereldbeeld ook in aanmerking komen voor een hoge prijs in de wetenschap . Het is de combinatie tussen waanzin en realiteit. Dat iemand die compleet de weg kwijt is achteraf in aanmerking komt voor een van de hoogste prijzen die te krijgen valt binnen de wetenschap. Wederom niet om te beweren dat hier users rondlopen die het lukt, het gaat puur en alleen om de film itself die waanzin, fantasie en realiteit duidelijk laat overlappen waarbij je als kijker niet meer weet waar het nu precies om gaat.

Film heeft 4 oscars gewonnen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Topspin op 06-08-2009 19:15:06 ]
Genieten is toegestaan!!!
  maandag 17 augustus 2009 @ 02:17:42 #27
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71940261
dit topic mag niet sterven

kick
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 25 februari 2010 @ 15:22:37 #28
8372 Bastard
Persona non grata
pi_78438802
Klopt, dus ik schop m ook even

“My name is Susie Salmon, like the fish. I was 14 when is was murdered on December 6th 1973.”

Met dat begin van een film zit je ook meteen rechtop, want dit belooft een bijzondere film te gaan worden. Het is het begin van een film die onder je huid kruipt en in je hoofd blijft hangen, ik denk met name als je zelf ouder bent van een dochter.

We zien het verhaal van een opgroeiend meisje in een rustig amerikaans dorpje in de jaren ‘70. Een meisje wat dol is op fotografie en al droomt over een baan als antropoloog, droomt over de eerste kus van die ene meer dan leuke jongen op school. Ze maakt een afspraakje met hem om hem te ontmoeten in het weekend in het winkelcentrum, die afspraak zal ze echter nooit halen.

Wat volgt is een enorm surrealisme van een meisje dat in de tussenwereld leeft, niet in de hemel en niet op aarde. Ze kan het niet verdragen dat haar moordenaar nog vrij rond kan lopen en ze heeft net als haar vader enorm veel verdriet dat ze niet meer onder de levende is.
Enorm medeleven voelde ik in mijn hart voor de ouders, je dochter verliezen en het lichaam niet hebben om te begraven is zo moeilijk lijkt mij, en dan onwetend zijn over de dader die nog in de zelfde straat woont ook!

Ik vond het een hele mooie film over de liefde tussen ouders en hun kind, liefde die sterker is dan de dood.

The truth was in here.
  donderdag 25 februari 2010 @ 15:25:56 #29
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_78438946
The Lovely Bones dus ...

Heb 'm op de HD, moet nog kijken
Wat je vindt, ...
  donderdag 25 februari 2010 @ 16:14:51 #30
8372 Bastard
Persona non grata
pi_78440815
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:25 schreef Da_Ripper het volgende:
The Lovely Bones dus ...

Heb 'm op de HD, moet nog kijken
Euh ja die, titel noemen is wel handig he
The truth was in here.
pi_78440853
Ha mijn filmthread is back Ik heb ook een aantal films gezien en als ik thuis ben schrijf ik wel een aantal recencies
pi_78444511
Haha hoe mooi dit.. ben net van plan The Lovely Bones te starten..

Binnenkort evenals Flammie weer een toevoeging aan dit toptopic doen
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  maandag 1 maart 2010 @ 14:42:23 #33
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_78591323
constantine

persoonlijk een 8 imdb 6,7

constantine

John Constantine merkte toen hij klein was dat hij anders was dan anderen. Hij zag namelijk dingen die anderen niet zagen. Toen hij 15 was deed hij een zelfmoordpoging, dit overleefde hij.

John kan demonen uit mensen drijven. Hij doet dit met religieuze artikelen die 'Beeman' via via voor hem regelt. Beide wonen boven in een bowlingbaan die Bowl Bowl Bowl heet en waarvan Beeman de eigenaar is.

In het begin wordt hij gevraagd door een bevriend agent, om bij een meisje een demon uit te drijven. De agent heeft zelf de gave om door met zijn handen over kranten te wrijven te weten wat er staat. Een derde medespeler is Angela Dodson, wiens zuster van het dak gesprongen zou zijn.

De agent komt zelf ook om het leven. Hij wil Isabel gaan onderzoeken in het lijkenhuis, maar als hij haar vastpakt wordt hij ook bezeten. Er verschijnt een duivels icoon op zijn arm dat Isabel ook had. In zijn bezetenheid drinkt hij zichzelf dood, met zijn laatste adem krast hij met een kurkentrekker het duivels icoon in zijn hand, zodat John het zou vinden.

John moet het mysterie oplossen, maar moet daarvoor naar de hel. Hij gebruikt daarvoor een elektrische stoel die in de club van Midnite staat en pleegt zelfmoord. Zijn hulpje Chas Kramer komt aan het einde meer aan bod, maar wordt dan door Gabriël vermoord. Aan het einde na de aftiteling legt John zijn aansteker op de grafsteen van Chas, Chas stijgt dan op en vliegt naar de hemel, als engel. John staat nu nicotinekauwgum te kauwen. Hij stopt daar met roken.

Om Angela te laten zien hoe haar zus is vermoord (zelfmoord eigenlijk, maar was bezeten) Moet John haar eerst vermoorden. John kan dit doen zonder risico te lopen, hij gaat toch al naar de hel, hij heeft namelijk een keer geprobeerd zelfmoord te plegen. John heeft tevens nog longkanker omdat hij al vanaf zijn veertiende 30 sigaretten per dag rookt.

Film heeft 0,0 oscars gewonnen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_79016992
1 : The fourth kind
2 :
3 : 9
4 : http://www.imdb.com/title/tt1220198/
5 : Het gaat over buitenaardse ontvoeringen, mensen die vreemde en onverklaarbare dromen krijgen. Zij gaan naar een psychologe toe. D eze psychologe wilt er dieper en dieper op in gaan waardoor de patiënten alleen nog maar banger worden. En uiteindelijk wordt zij zelfs er mee geconfronteerd.
Zeker een spannende film, het verhaal grijpt je echt. Je blijft er goed in zitten ( is mijn mening dan uiteraard ). Er worden beelden gebruikt van hoe het werkelijk is gegaan ( dit moet je naar eigen mening geloven, wat ik dus wel deed ), dit maakte het alleen maar spannender.
Random number generator:
8
  dinsdag 6 april 2010 @ 19:43:44 #35
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_80016075

The fountain

Geweldige film met drie tijdslijnen voor de zoektocht naar de eeuwige liefde in het verleden, heden en de toekomst.

Mooi verhaal en hele mooie cinematica .

[ Bericht 3% gewijzigd door jogy op 12-04-2010 17:02:15 ]
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zondag 11 april 2010 @ 07:31:19 #36
8372 Bastard
Persona non grata
pi_80178147
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:58 schreef Cluijt het volgende:
2 : [ afbeelding ]
5 : Het gaat over buitenaardse ontvoeringen, mensen die vreemde en onverklaarbare dromen krijgen. Zij gaan naar een psychologe toe. D eze psychologe wilt er dieper en dieper op in gaan waardoor de patiënten alleen nog maar banger worden. En uiteindelijk wordt zij zelfs er mee geconfronteerd.
Zeker een spannende film, het verhaal grijpt je echt. Je blijft er goed in zitten ( is mijn mening dan uiteraard ). Er worden beelden gebruikt van hoe het werkelijk is gegaan ( dit moet je naar eigen mening geloven, wat ik dus wel deed ), dit maakte het alleen maar spannender.
Yup, aardige mindfucker deze film
The truth was in here.
pi_81010507
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:58 schreef Cluijt het volgende:
2 : [ afbeelding ]
Heb ik pas gezien
Weer eens een film die laat zien dat je met spanning en sfeer veel meer kan bereiken dan met pop-out effecten en veel bloed. (Goed, een enkel schrikeffect zit er wel in, maar is echt tot een minimum beperkt gebleven).
Zeker een aanrader.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  woensdag 26 mei 2010 @ 11:59:07 #38
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_81913977
Gisteren Knowing gezien:
quote:
Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Thriller / Science-Fiction
130 minuten

geregisseerd door Alex Proyas
met Nicolas Cage, Rose Byrne en Chandler Canterbury

In 1959 werd tijdens de oprichtingsceremonie van een basisschool een tijdscapsule begraven. Nu, vijftig jaar later, wordt hij geopend. Een professor, John Koestler (Nicolas Cage), ontdekt cryptische boodschappen die zich in de capsule bevinden en bovendien doet hij een angstaanjagende ontdekking: de boodschappen voorspellen met zeer grote precisie iedere grote ramp van de afgelopen 50 jaar. Een aantal voorspellingen die in het document staan moet nog plaatsvinden. John doet er vervolgens alles aan om de autoriteiten te waarschuwen, maar tevergeefs. John moet nu zelf alles op alles zetten om het dreigende gevaar af te wenden.
Nu weet ik wat nieuwetijdskinderen zijn .

Voor mensen met Film1: Deze film is te huur bij Film1 On Demand.
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_81914249
Ik ga vanavond maar eens films kijken tot laat in de nacht.
pi_81915917
Te huur bij Film1?

Hij staat niet bij de gratis on demand films van Film 1?
  woensdag 26 mei 2010 @ 12:47:20 #41
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_81916085
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 12:43 schreef Boswachtertje het volgende:
Te huur bij Film1?

Hij staat niet bij de gratis on demand films van Film 1?
Gisteren nog wel .

Zit je op de site van Film1 te kijken? Die informatie klopt niet altijd. In het menu van Film1 op televisie staat die in de categorie 'alle films' en in de categorie 'actie' of 'thriller' .
pi_81929724
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 12:47 schreef JoepiePoepie het volgende:
Gisteren nog wel .

Zit je op de site van Film1 te kijken? Die informatie klopt niet altijd. In het menu van Film1 op televisie staat die in de categorie 'alle films' en in de categorie 'actie' of 'thriller' .
Ik zat op het werk en heb dus niet gekeken..
Ik denk dat we hetzelfde bedoelen ik moet het gewoon even proberen met de rode knop op filmkanaal 1

Maar eerst maar eens Jumper bekijken..
  dinsdag 27 juli 2010 @ 12:02:19 #43
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84542846
Gisteren deze film gezien:

quote:
The Killing Room

Met het doel om wat meer geld te verdienen, melden vier vrijwilligers zich aan voor een betaalde psychologische onderzoek-studie. In plaats daarvan, gaan de vier een van de slechtste nachten van hun leven tegemoet. Ze krijgen te maken met een dodelijk, geclassificeerd overheidsprogramma dat 20 jaar geleden werd ingesteld.
Gaat over MK-ULTRA :). Ook weer te huur bij Film1 On Demand ;).
  dinsdag 27 juli 2010 @ 12:09:26 #44
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84543130
Martyrs

Eigen cijfer: 7
http://www.imdb.com/title/tt1029234/
Schokkend verhaal over de creatie van martelaren en het doel hiervan.. :) Niet voor mietjes.
pi_87451786
Als fervent en vooral verwend filmliefhebber vind ik dat dit juweeltje zeker een vermelding in deze topic waardig is.

El Laberinto del Fauno. (2006)
http://www.imdb.com/title/tt0457430/

Het verhaal speelt zich af tijdens de 2e wereldoorlog in het toenmalig fascistische Spanje . Een jong meisje, Ofelia, leeft in haar eigen fantasiewereldje en ontmoet daar in een labyrint de Faunus (De Romeinse mythologisch tegenhanger van de Griekse Satyr). Deze verteld haar dat zij in werkelijkheid een prinsesje is en geeft haar verscheidene opdrachten mee. Alleen wanneer zij deze opdrachten vervuld zal ze verenigd kunnen worden met de koning, haar werkelijke vader.

Alweer eens een typische Spaanse film, waarin je wordt meegenomen in een onvoorspelbaar mooi verhaal met wat verassende grimmige kantlijnen. Ik zelf kreeg ook het gevoel dat de regisseur 'Del Torro' de storyline van deze film een beetje gebaseerd heeft op de ooit zeer succesvolle Spaanse Cultfilm "Marcelino Pan y Vino" (1955). http://www.imdb.com/title/tt0047216/
Ook zo'n prachtige spirituele film met een verassend einde die je zo van :{ wtf? achter de oren doet krabben.. Beiden zeker het kijken waard. ^O^
pi_87455258
Kutfilm. ^
pi_88361992
1) Mirrors
2)
3) 8,5 voor mij en op de site een 6.1
4) http://www.imdb.com/title/tt0790686/
5) Heb deze film poosje geleden nog eens gekeken en vind het een mooie film, wel erg vieze bloederige momenten. Deel 2 is sinds kort ook uit, maar vind die veel minder mooi dan deel 1

Ben Carson is een ex-politieman die zijn baan verloor na een fataal incident, aan de drank is geraakt en zich heeft vervreemd van vrouw en kind. Bij gebrek aan beter, begint hij als nachtwaker van een gigantisch uitgebrand warenhuis. Wanneer hij zijn ronde maakt door het vervallen gebouw, ontdekt Ben dat er mysterieuze dingen aan de hand zijn met de grote barokke spiegels die aan de muren hangen. Hij ziet angstaanjagende beelden uit het verleden en merkt tot zijn schrik dat de spiegels poorten vormen naar een duistere dimensie die de realiteit aantasten. Ben moet de oorzaak zien op te sporen om zijn eigen leven en dat van zijn gezin te redden van het kwaad.

[ Bericht 54% gewijzigd door mousy31 op 05-11-2010 13:55:32 ]
pi_88362912
1) Paranormal activity
2)
3)voor mij een dikke vette 8 op de site een 6.7
4) http://www.imdb.com/title/tt1179904/
5) De film heeft verschillende versies, namelijk de bioscoopversie loopt anders af dan de DVD-versie.
Ik vond m erg interessant omdat ik ook geinteresseert ben in t paranormale. De film bleef me boeien want het leek net een documantaire

Katie en Micah zijn een jong koppel dat net is gaan samenwonen. Als Katie Micah eindelijk vertelt dat ze al sinds haar achtste achtervolgd en geteisterd wordt door een geest gelooft hij haar niet. Hij koopt een filmcamera om de nachtelijke activiteiten in hun huis vast te leggen. Als er de eerste nachten niet veel beweging wordt geregistreerd, wordt Micah ongeduldig en begint hij de geest uit te dagen.
Overdag loopt hij zowat constant met het ding rond, en 's avonds zet hij het op een statief om vast te leggen wat er gebeurt terwijl ze slapen. En ja hoor, het is van dattum: krakende geluidjes, lichten die aan en uit gaan, een wind die van nergens komt, bonkende deuren en ga zo maar door.
pi_88394498
Ik zal vandaag als ik tijd heb ook even een bescheiden lijstje toevoegen O+
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_88412618
The Covenant.

IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0475944/

IMDB cijfer: 4.8
Mijn cijfer: 6.5

Het is een leuke onderhoudende film. Het begint met redelijk wat vaart, maar bloed dood naarmate het einde nadert.
Het gaat over 4 jongens die speciale krachten hebben, en daarmee proberen en leren om te gaan. Zoals altijd is er 1 bij die meer kracht wil krijgen.
Dit resulteert in en teleurstellende end-battle, waarbij je zoiets hebt van: dit had toch wel beter gemogen.
Pluspunt van de film is dat je deze jongens ook zonder shirt ziet :P
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')